Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

ORDIN Nr

ORDIN   Nr. 1289 din 9 iulie 2008

privind organizarea si desfasurarea reevaluarii activitatii managerului spitalului public pentru perioada 1 ianuarie-30 iunie 2008

ACT EMIS DE: MINISTERUL SANATATII

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 553 din 22 iulie 2008



In conformitate cu prevederile Legii nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sănătăţii, cu modificările şi completările ulterioare, precum şi ale Hotărârii Guvernului nr. 862/2006 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Sănătăţii Publice, cu modificările şi completările ulterioare,

văzând Referatul de aprobare nr. E.N. 7.112 din 3 iulie 2008 al comisiei constituite în baza Ordinului ministrului sănătăţii publice nr. 1.037/2008 privind constituirea comisiei în vederea stabilirii modului de organizare şi desfăşurare a evaluării şi reevaluării managerilor spitalelor publice din reţeaua Ministerului Sănătăţii Publice pentru anul 2008,

ministrul sănătăţii publice emite următorul ordin:

Art. 1. - (1) Se aprobă criteriile de performanţă pe baza cărora se efectuează reevaluarea la 6 luni a activităţii managerului spitalului public, prevăzute în anexele nr. 1 şi 2, fişa de reevaluare a activităţii desfăşurate de managerul spitalului public, prevăzută în anexa nr. 3, precum şi metodologia privind organizarea şi desfăşurarea reevaluării acestei activităţi, prevăzută în anexa nr. 4.

(2) Prevederile prezentului ordin se aplică managerilor spitalelor publice care au fost evaluaţi pentru activitatea desfăşurată în anul 2007 şi pentru care s-a dispus reevaluarea activităţii după 6 luni.

Art. 2. - (1) Reevaluarea activităţii managerului spitalului public efectuată pe baza criteriilor de performanţă prevăzute în anexa nr. 1 se face prin raportare la valoarea indicatorilor de performanţă asumaţi, aferenţi perioadei 1 ianuarie-30 iunie 2008, în actele adiţionale încheiate în anul 2008 la contractele de management.

(2) Reevaluarea activităţii managerului spitalului public efectuată pe baza criteriilor de performanţă prevăzute în anexa nr. 2 se face prin acordarea de către evaluator a unui punctaj de la 0 la 5 puncte pentru fiecare criteriu de performanţă menţionat, ţinând cont de dimensiunile specifice fiecărui criteriu, conform îndrumărilor metodologice elaborate de Şcoala Naţională de Sănătate Publică şi Management Sanitar.

Art. 3. - Reevaluarea activităţii managerului spitalului public se va desfăşura în perioada 15 noiembrie-1 decembrie 2008.

Art. 4. - (1) Rezultatele evaluării activităţii managerului spitalului public se apreciază după cum urmează:

a) „Foarte bine", dacă sunt îndeplinite simultan următoarele condiţii:

1.  în cazul indicatorilor C.1 - C.7 a obţinut la fiecare 5 puncte;

2.  în cazul a cel puţin 80% dintre indicatorii şi criteriile de performanţă prevăzute în anexele nr. 1 şi 2 a obţinut la fiecare 5 puncte;

3. în cazul restului indicatorilor cuprinşi în anexele nr. 1 şi 2, alţii decât cei menţionaţi la pct. 1 şi 2, a obţinut la fiecare'cel puţin 4 puncte.

b) „Bine", dacă sunt îndeplinite simultan următoarele condiţii:

1. în cazul indicatorilor C.1 - C.7 a obţinut la fiecare cel puţin 4 puncte;

2.  în cazul a cel puţin 70% dintre indicatorii şi criteriile de performanţă prevăzute în anexele nr. 1 şi 2 a obţinut la fiecare cel puţin 4'puncte;

3. în cazul restului indicatorilor cuprinşi în anexele nr. 1 şi 2, alţii decât cei menţionaţi la pct. 1 şi 2, a obţinut la fiecare'cel puţin 3 puncte.

c) „Satisfăcător", dacă sunt îndeplinite simultan următoarele condiţii:

1. în cazul indicatorilor C.1 - C.7 a obţinut la fiecare cel puţin 3 puncte;

2.  în cazul a cel puţin 70% dintre indicatorii şi criteriile de performanţă prevăzute în anexele nr. 1 şi 2 a obţinut la fiecare cel puţin 4 puncte;

3. în cazul restului indicatorilor cuprinşi în anexele nr. 1 şi 2, alţii decât cei menţionaţi la pct. 1 şi 2, a obţinut cel puţin două puncte.

d) „Nesatisfăcător", dacă nu sunt îndeplinite condiţiile minime necesare pentru a obţine cel puţin calificativul „Satisfăcător".

(2) Contractul de management se menţine până la finalizarea evaluării anuale a activităţii managerului spitalului public efectuate pe anul 2008, în cazul în care managerul obţine în urma reevaluării activităţii la 6 luni următoarele calificative: „Foarte bine" sau „Bine".

(3) Contractul de management încetează înainte de termen pentru managerii spitalelor publice care au obţinut în urma reevaluării activităţii la 6 luni următoarele calificative: „Satisfăcător" sau „Nesatisfăcător".

Art. 5. -In situaţia în care pe parcursul derulării contractului de management/actului adiţional apar modificări ale actelor normative care au stat la baza angajamentului asumat prin contractul de management/actul adiţional, se pot renegocia indicatorii cărora le sunt aplicabile modificările legislative în cauză.

Art. 6. - In vederea efectuării reevaluării după 6 luni a managerilor spitalelor publice, aceştia au obligaţia să transmită Centrului naţional pentru organizarea şi asigurarea sistemului informaţional şi informatic în domeniul sănătăţii, până la data de 1 august 2008, situaţiile statistice menţionate la pct. 3 lit. b3) din anexa nr. 4.

Art. 7. - Direcţiile de specialitate din cadrul Ministerului Sănătăţii Publice, autorităţile de sănătate publică judeţene şi a municipiului Bucureşti, Şcoala Naţională de Sănătate Publică şi Management Sanitar, Centrul Naţional pentru Organizarea şi Asigurarea Sistemului Informaţional şi Informatic în Domeniul Sănătăţii şi instituţiile cu reţea sanitară proprie, precum şi spitalele publice şi managerii acestora vor duce la îndeplinire prevederile prezentului ordin.

Art. 8. -Anexele nr. 1-4 fac parte integrantă din prezentul ordin.

Art. 9. - Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.

Ministrul sănătăţii publice,

Gheorghe Eugen Nicolăescu

ANEXA Nr. 1

A. Indicatori de management al resurselor umane

1. Proporţia medicilor din totalul personalului

Gradul de realizare faţă de indicatorii asumaţi prin contract

Punctajul acordat

Peste 100%

91 - 100%

81 -90%

71 -80%

61 -70%

41 -60%

sub 40%

5 puncte

5 puncte

4 puncte

3 puncte

2 puncte

1 punct

0 puncte

2. Proporţia personalului medical din totalul personalului angajat al spitalului

Gradul de realizare faţă de indicatorii asumaţi prin contract

Punctajul acordat

Peste 100%

91 - 100%

81 -90%

71 -80%

61 -70%

41-60%

sub 40%

5 puncte

5 puncte

4 puncte

3 puncte

2 puncte

1 punct

0 puncte

3. Proporţia personalului medical cu studii superioare din totalul personalului medical

Gradul de realizare faţă de indicatorii asumaţi prin contract

Punctajul acordat

Peste 100%

91 - 100%

81 -90%

71 -80%

61 -70%

41 -60%

sub 40%

5 puncte

5 puncte

4 puncte

3 puncte

2 puncte

1 punct

0 puncte

4. Numărul mediu de consultatii/medic în ambulatoriu

Gradul de realizare faţă de indicatorii asumaţi prin contract

Punctajul acordat

Peste 100%

91 - 100%

81 -90%

71 -80%

61 -70%

41 -60%

sub 40%

5 puncte

5 puncte

4 puncte

3 puncte

2 puncte

1 punct

0 puncte

B. Indicatori de utilizare a serviciilor

1. Durata medie de spitalizare pe spital şi pe fiecare secţie

Gradul de realizare faţă de indicatorii asumaţi prin contract

Punctajul acordat

Peste 100%

81 - 100%

71 -80%

65 -70%

55 -64%

50 -54%

sub 50%

0 puncte

5 puncte

4 puncte

3 puncte

2 puncte

1  punct

0 puncte

2. Rata de utilizare a paturilor pe spital şi pe fiecare secţie

Gradul de realizare faţă de indicatorii asumaţi prin contract

Punctajul acordat

Peste 100%

91 - 100%

81 -90%

71 -80%

61 -70%

51 -60%

sub 50%

0 puncte

5 puncte

4 puncte

3 puncte

2 puncte

1  punct

0 puncte

3. Indicele de complexitate al cazurilor pe spital şi pe fiecare secţie

Gradul de realizare faţă de indicatorii asumaţi prin contract

Punctajul acordat

Peste 110%

101 - 110%

100%

91 -99%

80 - 90%

sub 80%

5 puncte

4 puncte

3 puncte

2 puncte

1 punct

0 puncte

4. Procentul pacienţilor cu intervenţii chirurgicale din totalul pacienţilor externaţi din secţiile chirurgicale

Gradul de realizare faţă de indicatorii asumaţi prin contract

Punctajul acordat

Peste 100%

91 - 100%

81 -90%

71 -80%

61 -70%

40 -60%

sub 40%

5 puncte

5 puncte

4 puncte

3 puncte

2 puncte

1 punct

0 puncte

C. Indicatori economico-financiari

1. Execuţia bugetară faţă de bugetul de cheltuieli aprobat

Gradul de realizare faţă de indicatorii asumaţi prin contract

Punctajul acordat

Peste 100%  fără acoperire în servicii

91 - 100%

81 -90%

71 -80%

61 -70%

40 -60%

sub 40%

0 puncte

5 puncte

4 puncte

3 puncte

2 puncte

1  punct

0 puncte

2. Structura cheltuielilor pe tipuri de servicii şi în funcţie de sursele de venit

Gradul de realizare faţă de indicatorii asumaţi prin contract

Punctajul acordat

Peste 100%

91 - 100%

81 -90%

71 -80%

61 -70%

40 -60%

sub 40%

0 puncte

5 puncte

4 puncte

3 puncte

2 puncte

1  punct

0 puncte

NOTA:

Valoarea acestui indicator exprimat în procente se determină ca raport între suma prevederilor cheltuielilor bugetare aferente structurilor: servicii de urgenţă, servicii paraclinice, servicii spitalizare continuă, servicii spitalizare de zi, servicii din ambulatoriul de specialitate al spitalului şi suma surselor de venit din care sunt finanţate aceste cheltuieli. In fişa de evaluare se trece valoarea indicatorilor per total, iar în anexă se detaliază pe tipurile de servicii mai sus menţionate.

3. Procentul veniturilor proprii din totalul veniturilor spitalului

(Sintagma venituri proprii înseamnă în cazul acestui indicator toate veniturile proprii ale spitalului public, mai puţin sumele încasate în baza contractelor încheiate cu casa de asigurări de sănătate.)

Gradul de realizare faţă de indicatorii asumaţi prin contract

Punctajul acordat

Peste 100%

91 - 100%

81 -90%

61 -80%

50 -60%

sub 50%

5 puncte

4 puncte

3 puncte

2 puncte

1 punct

0 puncte

4. Procentul cheltuielilor de personal din totalul cheltuielilor spitalului

Gradul de realizare faţă de indicatorii asumaţi prin contract

Punctajul acordat

Peste 100%

71 - 100%

61 -70%

51 -60%

41 -50%

30 -40%

sub 30%

0 puncte

5 puncte

4 puncte

3 puncte

2 puncte

1  punct

0 puncte

5.  Procentul cheltuielilor cu medicamentele din totalul cheltuielilor spitalului

Gradul de realizare faţă de indicatorii asumaţi prin contract

Punctajul acordat

Peste 110%

81 - 110%

71 -80%

61 -70%

51 -60%

40 -50%

sub 40%

0 puncte

5 puncte

4 puncte

3 puncte

2 puncte

1  punct

0 puncte

6.  Procentul cheltuielilor de capital din totalul cheltuielilor

Gradul de realizare faţă de indicatorii asumaţi prin contract

Punctajul acordat

Peste 100%

91 - 100%

81 -90%

71 -80%

61 -70%

40 -60%

sub 40%

5 puncte

5 puncte

4 puncte

3 puncte

2 puncte

1 punct

0 puncte

7. Costul mediu/zi de spitalizare pe fiecare sectie

Gradul de realizare faţă de indicatorii asumaţi prin contract

Punctajul acordat

Peste 100%

81 - 100%

75 -80%

70 -74%

65 -69%

60 -64%

sub 60%

0 puncte

5 puncte

4 puncte

3 puncte

2 puncte

1  punct

0 puncte

D. Indicatori de calitate

1. Rata mortalităţii intraspitaliceşti pe total spital şi pe fiecare secţie (datorită complicaţiilor survenite în timpul spitalizării)

Gradul de realizare faţă de indicatorii asumaţi prin contract

Punctajul acordat

Peste 100%

91 - 100%

81 -90%

71 -80%

61 -70%

40 -60%

sub 40%

0 puncte

1  punct

2 puncte

3 puncte

4 puncte

5 puncte

6 puncte

2. Rata infecţiilor nozocomiale pe total spital şi pe fiecare secţie

Gradul de realizare faţă de indicatorii asumaţi prin contract

Punctajul acordat

Peste 130%

121 - 130%

111 -120%

91    -110%

70 -90%

sub 70%

0 puncte

1  punct

2 puncte

3 puncte

4 puncte

5 puncte

3. Indicele de concordanţă între diagnosticul la internare şi diagnosticul la externare

Gradul de realizare faţă de indicatorii asumaţi prin contract

Punctajul acordat

Peste 100%

91 - 100%

81 -90%

71 -80%

61 -70%

40 -60%

sub 40%

5 puncte

5 puncte

4 puncte

3 puncte

2 puncte

1 punct

0 puncte

4. Numărul de reclamaţii/plângeri ale pacienţilor

Gradul de realizare faţă de indicatorii asumaţi prin contract

Punctajul acordat

Peste 130%

121 - 130%

111 -120%

91   -110%

60   -   90%

sub 60%

0 puncte

1  punct

2 puncte

3 puncte

4 puncte

5 puncte

ANEXA Nr. 2

CRITERII  GENERALE  DE  MANAGEMENT

Nr. crt.

Criteriul de performanţă

Dimensiunile specifice criteriului analizat

Punctajul acordat

1.

Planificare

a) stabilirea unei viziuni şi misiuni realiste;

b)  elaborarea unor obiective generale şi specifice, conform planului de management;

c) respectarea etapelor stabilite în planul de management.

2.

Organizare

a)  stabilirea şi comunicarea priorităţilor organizaţionale şi monitorizarea implementării soluţiilor adecvate;

b) capacitatea de a identifica, prioritiza şi rezolva problemele spitalului;

c) capacitatea de relationare cu autorităţile locale şi centrale, comunitatea locală şi mass-media în scopul promovării interesului spitalului;

d)  capacitatea de a accepta erorile sau, după caz, deficienţele propriei activităţi, de a răspunde pentru acestea şi de a le îndrepta;

e) capacitatea de bună comunicare şi relationare cu personalul angajat al spitalului, colaboratorii, pacienţii şi aparţinătorii etc;

f)  elaborarea de norme şi metodologii de organizare (ROF, regulament intern etc), proceduri interne de evaluare şi control, protocoale interne, delegare de atribuţii etc.

3.

Coordonare

a)  stabilirea încadrării eficiente în timp a activităţilor şi respectarea termenelor asumate;

b) capacitatea de mediere şi negociere către o soluţie comună acceptată în interesul spitalului;

c)  evaluarea efectelor deciziilor asupra întregului spital şi operarea de modificări, dacă sunt necesare;

d)  luarea deciziilor în mod participativ prin implicarea tuturor membrilor echipei manageriale a spitalului şi a şefilor de structuri (aprecieri din partea acestora).

4.

Control

a) monitorizarea şi implicarea în buna derulare a activităţii spitalului;

b) controlul activităţii la nivel strategic şi a realizării obiectivelor;

c) capacitatea de depistare a deficienţelor şi a modalităţilor de îndreptare a acestora în timp util;

d) urmărirea utilizării raţionale a tuturor resurselor financiare ale spitalului, indiferent de sursa de finanţare.

Punctajul de evaluare a criteriilor de performanţă:

- 0 = deloc;

- 1 = în foarte mică măsură;

- 2 = în mică măsură;

- 3 = satisfăcător;

- 4 = în mare măsură;

- 5 = în foarte mare măsură.

ANEXA Nr. 3

MINISTERUL SĂNĂTĂŢII PUBLICE

AUTORITATEA DE SĂNĂTATE PUBLICĂ

.......................................................................

COMISIA DE EVALUARE

FIŞĂ DE REEVALUARE

a activităţii desfăşurate de  ..................................... managerul ............................................,

                                               (numele şi prenumele)                       (denumirea spitalului public)

pentru perioada 1 ianuarie - 30 iunie 2008

Nr. crt.

Indicatori/Criterii de performanţă

Valoare indicator

Gradul de

realizare1)

Punctajul acordat

Concluzii

asumată prin contract 

1 ianuarie- 30 iunie 2008

realizată  1 ianuarie - 30 iunie 2008

A. Indicatori de management al resurselor umane 1 ianuarie - 30 iunie 2008

1.

Proporţia medicilor din totalul personalului

2.

Proporţia personalului medical din totalul personalului angajat al spitalului

3.

Proporţia personalului medical cu studii superioare din totalul personalului medical

4.

Numărul mediu de consultaţii/medic în ambulatoriu

B. Indicatori de utilizare a serviciilor

1.

Durata medie de spitalizare pe spital şi pe fiecare secţie2)

2.

Rata de utilizare a paturilor pe spital şi pe fiecare secţie2)

3.

Indicele de complexitate a cazurilor pe spital şi pe fiecare secţie2)

4.

Procentul     pacienţilor     cu     intervenţii chirurgicale din totalul pacienţilor externaţi din secţiile chirurgicale

C. Indicatorii economico-financiari

1.

Execuţia  bugetară faţă de  bugetul  de cheltuieli aprobat

2.

Structura cheltuielilor pe tipuri de servicii şi în funcţie de sursele de venit

3.

Procentul  veniturilor  proprii  din  totalul veniturilor spitalului

4.

Procentul  cheltuielilor de  personal  din totalul cheltuielilor spitalului

5.

Procentul cheltuielilor cu medicamentele din totalul cheltuielilor spitalului

6.

Procentul cheltuielilor de capital din totalul cheltuielilor

7.

Costul mediu/zi de spitalizare pe fiecare secţie2)

Nr. crt.

Indicatori/Criterii de performanţă

Valoare indicator

Gradul de

realizare1)

Punctajul acordat

Concluzii

asumată prin contract

1 ianuarie-30 iunie 2008

realizată 1 ianuarie - 30 iunie 2008

D. Indicatori de calitate

1.

Rata mortalităţii intraspitaliceşti pe total spital şi pe total secţie2)

2.

Rata infecţiilor nozocomiale pe total spital şi pe fiecare secţie2)

3.

Indicele de concordanţă dintre spitale şi pe fiecare secţie2)

4.

Număr   de    reclamaţii/plângeri    ale pacienţilor

E. Criterii generale de management

Punctajul acordat de:

Evaluator 1

...................

(numele şi prenumele)

Evaluator 2

...................

(numele şi prenumele)

Evaluator 3

.....................

(numele şi prenumele)

Evaluator 4

.................

(numele şi prenumele)

Punctajul final3)

1.

Planificare

2.

Organizare

3.

Coordonare

4.

Control

1) In situaţia în care gradul de realizare are cifră cu zecimale, rotunjirea se face la întreg, astfel: 0,50 - 0,99 devin 1, iar 0,01 - 0,49 devin 0.

2) Se trece valoarea indicatorului la nivel de spital.

3) In situaţia în care punctajul final are cifră cu zecimale, rotunjirea se face la întreg, astfel: 0,50-0,99 devin 1, iar 0,01-0,49 devin 0.

Comisia de evaluare numită prin Ordinul ministrului sănătăţii publice nr..............................din............................., în baza rezultatelor obţinute, apreciază că dl/dna............................................., managerul (denumirea spitalului public) ............................................................................, a obţinut calificativul:

|_|    Foarte bine             |_|    Bine                       |_|   Satisfăcător        |_|    Nesatisfăcător

Prezenta fişă de reevaluare a fost întocmită în două exemplare, dintre care exemplarul nr. 1 s-a înaintat Comisiei centrale de evaluare constituite la nivelul Ministerului Sănătăţii Publice, iar exemplarul nr. 2 a rămas la preşedintele comisiei de evaluare, în evidenţa autorităţii de coordonare a spitalului public respectiv.

Comisia de evaluare

Certificăm concordanţa datelor înscrise în contractul/actul adiţional la contractul de management cu documentele menţionate la pct. 3 din anexa nr. 4 la Ordinul ministrului sănătăţii publice nr. 1.289/2008, precum şi concordanţa valorilor indicatorilor calculate de spital cu cele menţionate în documentele prevăzute la pct. 3 din aceeaşi anexă

Am luat la cunoştinţă.

............................................................................................

(numele, prenumele şi semnătura managerului spitalului public)

............................................................................................

(data şi ora)

Preşedinte ..........................................................................

Vicepreşedinte ...................................................................

Membrii: ............................................................................

..........................................................................................

..........................................................................................

..........................................................................................

(numele, prenumele şi semnătura)

NOTĂ:

Managerul spitalului public poate contesta la Comisia centrală de evaluare, în termen de 24 de ore de la data luării la cunoştinţă a conţinutului fişei de reevaluare, calificativul acordat de comisia de evaluare. Comisia centrală de evaluare rezolvă contestaţia în termen de 5 zile lucrătoare de la data luării în evidenţă a acesteia.

ANEXA Nr. 4

METODOLOGIE

privind organizarea şi desfăşurarea reevaluării activităţii managerului spitalului public pentru perioada 1 ianuarie - 30 iunie 2008

1. Reevaluarea după 6 luni a activităţii managerului spitalului public pentru perioada 1 ianuarie - 30 iunie 2008 se desfăşoară în perioada 15 noiembrie 2008 - 1 decembrie 2008.

Sunt reevaluaţi managerii care au fost evaluaţi pentru activitatea desfăşurată în anul 2007 şi pentru care s-a dispus reevaluarea activităţii după 6 luni.

2.  Evaluarea după 6 luni a activităţii managerului spitalului public se face de o comisie de evaluare formată din preşedinte, vicepreşedinte, 3-5 membri şi un secretariat format din 1-2 persoane, numită prin ordin al ministrului sănătăţii publice, astfel:

a) pentru spitalele publice din subordinea autorităţilor de sănătate publică judeţene/a municipiului Bucureşti, membrii comisiei de evaluare sunt propuşi de către directorul executiv al acestora, care este preşedintele comisiei de evaluare. Vicepreşedintele este şeful'Compartimentului audit intern din aceeaşi'instituţie. In situaţia în care la nivelul autorităţii de sănătate publică nu este încadrat postul de auditor intern, vicepreşedintele este nominalizat din cadrul altei autorităţi de sănătate publică, prin ordin al ministrului sănătăţii publice;'

b) pentru spitalele publice din subordinea Ministerului Sănătăţii Publice, preşedintele este directorul general al Direcţiei generale politici, strategii şi managementul calităţii în sănătate, iar vicepreşedintele este un reprezentant al Direcţiei audit în aceeaşi instituţie.

3. Comisia de evaluare menţionată la pct. 2 întocmeşte, pe baza rezultatelor obţinute de fiecare manager de spital, fişa de evaluare prevăzută in anexa nr. 3 la ordin. Fişa de evaluare se înaintează Comisiei centrale de evaluare însoţită de dosarul de reevaluare, care cuprinde obligatoriu următoarele documente:

a) copia contractului de management şi a actului adiţional la acesta, încheiate pentru perioada 1 ianuarie - 30 iunie 2008;

b) documentele care susţin punctajul acordat la fiecare indicator de performanţă, după cum urmează:

b1) statul de funcţii pe anul 2008, aprobat conform legii;

b2) situaţia financiară încheiată la 30 iunie 2008;

b3) situaţia statistică aferentă perioadei 1 ianuarie - 30 iunie 2008 (cod MS 60.4.4A, cap. 2; cod MS 60.4.4, cap. 3; cod MS 60.4.4.A, cap. 14), centralizatorul - cod MS 60.4.4, cap. 15 „Personalul mediu şi superior sanitar pe tipuri de unităţi", centralizatorul activităţii spitalului - cod 19.15, darea de seamă statistică pentru semestrul I 2008 (cod MS 60.4.2, cap. 1 „Principalii indicatori ai cunoaşterii sănătăţii, pe semestrul I 2008, pentru fiecare spital", câte un document semnat şi ştampilat, completat numai cu pct. 10 „Infecţii interioare din spital");

c)  copii ale actelor de control ale tuturor organismelor abilitate;

d)  raportul de autoevaluare al managerului spitalului public (în cuprinsul acestuia se au în vedere acţiunile organizate şi desfăşurate pe parcursul perioadei evaluate, privind modul de îndeplinire a indicatorilor şi criteriilor de performanţă, procedurile interne de evaluare şi control, elaborare de acte normative cu caracter intern, măsurile întreprinse pentru eficientizarea activităţii unităţii şi creşterea calităţii actului medical, gestionarea eventualelor situaţii de criză apărute la nivelul spitalului public etc); managerul spitalului public răspunde pentru realitatea şi corectitudinea datelor puse la dispoziţia comisiei de evaluare, conform legii;

e) alte documente care pot constitui bază pentru evaluarea îndeplinirii criteriilor de performanţă prevăzute în anexa nr. 2 la ordin.

4. Comisia de evaluare menţionată la pct. 2 are următoarele atribuţii:

a) să înregistreze dosarul de evaluare depus de către managerul spitalului public numai dacă acesta conţine toate documentele prevăzute la pct. 3;

b) sa verifice concordanţa dintre indicatorii asumaţi prin actul adiţional şi cei înscrişi în fişa de reevaluare, precum şi dintre valorile indicatorilor realizaţi menţionaţi în fişa de evaluare şi cei transmişi de Şcoala Naţională de Sănătate Publică şi Management Sanitar şi Centrul Naţional Pentru Organizarea şi Asigurarea Sistemului Informaţional şi Informatic în Domeniul Sănătăţii;

c) să valideze, sub semnătură, în funcţie de rezultatele obţinute în urma reevaluării, propunerea de menţinere/încetare a contractului de management al managerului spitalului public evaluat;

d) să înregistreze şi să transmită Comisiei centrale de evaluare numai dosarele care conţin toate documentele prevăzute la pct. 3;

e) să respingă motivat dosarele incomplete şi să comunice managerului spitalului public documentele lipsă care au determinat această situaţie;

f) să întocmească şi să valideze, sub semnătura preşedintelui comisiei de evaluare şi a managerului spitalului public respectiv, un opis cuprinzând toate documentele existente în dosarul de reevaluare depus de fiecare manager.

5. La nivelul Ministerului Sănătăţii Publice este constituită, prin ordin al ministrului sănătăţii publice, Comisia centrală de evaluare, formată din preşedinte, vicepreşedinte, 3-5 membri şi un secretariat format din 1-2 persoane. Comisia centrală de evaluare are misiunea de a verifica şi de a urmări modul de desfăşurare a reevaluării, modul de întocmire a fişelor de reevaluare şi de a soluţiona eventualele contestaţii apărute în cadrul reevaluării activităţii managerilor spitalelor publice. Preşedintele Comisiei centrale de evaluare este directorul general al Direcţiei generale organizare, resurse umane, dezvoltare profesională şi salarizare din Ministerul Sănătăţii Publice, iar vicepreşedinte este directorul Direcţiei audit din aceeaşi instituţie.

6. Comisia centrală de evaluare, în baza rezultatelor reevaluării efectuate de comisia de evaluare menţionată la pct. 2, propune ministrului sănătăţii publice, după caz:

a) menţinerea contractului de management pentru managerii spitalelor publice care îndeplinesc condiţiile prevăzute la art. 4 alin. (2) din ordin;

b)  emiterea actului administrativ de încetare înainte de termen a contractului de management, pentru managerii spitalelor publice care îndeplinesc condiţiile prevăzute la art. 4 alin. (3) din ordin.

7.  In aplicarea dispoziţiilor prezentei metodologii, Şcoala Naţională de Sănătate Publică şi Management Sanitar şi Centrul Naţional Pentru Organizarea şi Asigurarea Sistemului Informaţional şi Informatic în Domeniul Sănătăţii furnizează Ministerului Sănătăţii Publice şi comisiilor de evaluare prevăzute la pct. 2, până la data de 1 noiembrie 2008, valorile indicatorilor de performanţă a managementului spitalului public care intră în sfera lor de competenţă, realizate de fiecare spital public în perioada 1 ianuarie - 30 iunie 2008.

8.  Datele menţionate la pct. 7, validate de Şcoala Naţională de Sănătate Publică şi Management Sanitar şi Centrul Naţional Pentru Organizarea şi Asigurarea Sistemului Informaţional şi Informatic în Domeniul Sănătăţii, sunt consemnate în fişa de evaluare prevăzută în anexa nr. 3 la ordin, la rubrica „Valoare indicator realizată 1 ianuarie - 30 iunie 2008", şi stau la baza evaluării activităţii managerului spitalului public pentru perioada 1 ianuarie - 30 iunie 2008.

9. Reevaluarea după 6 luni a activităţii managerilor spitalelor publice aflate în subordinea ministerelor şi instituţiilor cu reţea sanitară proprie se face în conformitate cu dispoziţiile prezentului ordin.


SmartCity5

COMENTARII la Ordinul 1289/2008

Momentan nu exista niciun comentariu la Ordinul 1289 din 2008
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu