ORDIN Nr. 1289
din 9 iulie 2008
privind organizarea si
desfasurarea reevaluarii activitatii managerului spitalului public pentru
perioada 1 ianuarie-30 iunie 2008
ACT EMIS DE:
MINISTERUL SANATATII
ACT PUBLICAT IN:
MONITORUL OFICIAL NR. 553 din 22 iulie 2008
In conformitate cu prevederile Legii nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sănătăţii, cu modificările şi completările
ulterioare, precum şi ale Hotărârii Guvernului nr. 862/2006 privind organizarea
şi funcţionarea Ministerului Sănătăţii Publice, cu modificările şi completările
ulterioare,
văzând Referatul de aprobare nr. E.N. 7.112 din 3 iulie
2008 al comisiei constituite în baza Ordinului ministrului sănătăţii publice
nr. 1.037/2008 privind constituirea comisiei în vederea stabilirii modului de
organizare şi desfăşurare a evaluării şi reevaluării managerilor spitalelor
publice din reţeaua Ministerului Sănătăţii Publice pentru anul 2008,
ministrul sănătăţii publice emite următorul ordin:
Art. 1. - (1) Se aprobă criteriile de performanţă pe
baza cărora se efectuează reevaluarea la 6 luni a activităţii managerului
spitalului public, prevăzute în anexele nr. 1 şi 2, fişa de reevaluare a
activităţii desfăşurate de managerul spitalului public, prevăzută în anexa nr.
3, precum şi metodologia privind organizarea şi desfăşurarea reevaluării
acestei activităţi, prevăzută în anexa nr. 4.
(2) Prevederile prezentului ordin se aplică managerilor
spitalelor publice care au fost evaluaţi pentru activitatea desfăşurată în anul
2007 şi pentru care s-a dispus reevaluarea activităţii după 6 luni.
Art. 2. - (1) Reevaluarea activităţii
managerului spitalului public efectuată pe baza criteriilor de performanţă
prevăzute în anexa nr. 1 se face prin raportare la valoarea indicatorilor de
performanţă asumaţi, aferenţi perioadei 1 ianuarie-30 iunie 2008, în actele
adiţionale încheiate în anul 2008 la contractele de
management.
(2) Reevaluarea activităţii managerului spitalului public
efectuată pe baza criteriilor de performanţă prevăzute în anexa nr. 2 se face
prin acordarea de către evaluator a unui punctaj de la 0 la 5 puncte pentru
fiecare criteriu de performanţă menţionat, ţinând cont de dimensiunile
specifice fiecărui criteriu, conform îndrumărilor metodologice elaborate de
Şcoala Naţională de Sănătate Publică şi Management Sanitar.
Art. 3. - Reevaluarea activităţii managerului
spitalului public se va desfăşura în perioada 15 noiembrie-1 decembrie 2008.
Art. 4. - (1) Rezultatele evaluării activităţii
managerului spitalului public se apreciază după cum urmează:
a) „Foarte bine", dacă sunt îndeplinite simultan
următoarele condiţii:
1. în cazul indicatorilor C.1
- C.7 a obţinut la fiecare 5 puncte;
2. în cazul a cel puţin 80% dintre indicatorii şi
criteriile de performanţă prevăzute în anexele nr. 1 şi 2 a obţinut la fiecare
5 puncte;
3. în cazul restului indicatorilor cuprinşi în anexele
nr. 1 şi 2, alţii decât cei menţionaţi la pct. 1 şi 2, a obţinut la fiecare'cel
puţin 4 puncte.
b) „Bine", dacă sunt îndeplinite simultan
următoarele condiţii:
1. în cazul indicatorilor C.1 - C.7 a obţinut la
fiecare cel puţin 4 puncte;
2. în cazul a cel puţin 70%
dintre indicatorii şi criteriile de performanţă prevăzute în anexele nr. 1 şi 2
a obţinut la fiecare cel puţin 4'puncte;
3. în cazul restului indicatorilor cuprinşi în anexele
nr. 1 şi 2, alţii decât cei menţionaţi la pct. 1 şi 2, a obţinut la fiecare'cel
puţin 3 puncte.
c) „Satisfăcător", dacă sunt îndeplinite simultan
următoarele condiţii:
1. în cazul indicatorilor C.1 - C.7 a obţinut la
fiecare cel puţin 3 puncte;
2. în cazul a cel puţin 70% dintre indicatorii şi
criteriile de performanţă prevăzute în anexele nr. 1 şi 2 a obţinut la fiecare
cel puţin 4 puncte;
3. în cazul restului indicatorilor cuprinşi în anexele
nr. 1 şi 2, alţii decât cei menţionaţi la pct. 1 şi 2, a obţinut cel puţin două
puncte.
d) „Nesatisfăcător", dacă nu sunt îndeplinite
condiţiile minime necesare pentru a obţine cel puţin calificativul
„Satisfăcător".
(2) Contractul de management se menţine până la
finalizarea evaluării anuale a activităţii managerului spitalului public
efectuate pe anul 2008, în cazul în care managerul obţine în urma reevaluării
activităţii la 6 luni următoarele calificative: „Foarte bine" sau „Bine".
(3) Contractul de management încetează înainte de
termen pentru managerii spitalelor publice care au obţinut în urma reevaluării
activităţii la 6 luni următoarele calificative: „Satisfăcător" sau
„Nesatisfăcător".
Art. 5. -In situaţia în care pe parcursul derulării
contractului de management/actului adiţional apar modificări ale actelor
normative care au stat la baza angajamentului asumat prin contractul de
management/actul adiţional, se pot renegocia indicatorii cărora le sunt
aplicabile modificările legislative în cauză.
Art. 6. - In vederea efectuării reevaluării după 6 luni
a managerilor spitalelor publice, aceştia au obligaţia să transmită Centrului
naţional pentru organizarea şi asigurarea sistemului informaţional şi
informatic în domeniul sănătăţii, până la data de 1 august 2008, situaţiile
statistice menţionate la pct. 3 lit. b3) din anexa nr. 4.
Art. 7. - Direcţiile de specialitate din cadrul
Ministerului Sănătăţii Publice, autorităţile de sănătate publică judeţene şi a
municipiului Bucureşti, Şcoala Naţională de Sănătate Publică şi Management
Sanitar, Centrul Naţional pentru Organizarea şi Asigurarea Sistemului
Informaţional şi Informatic în Domeniul Sănătăţii şi instituţiile cu reţea
sanitară proprie, precum şi spitalele publice şi managerii acestora vor duce la
îndeplinire prevederile prezentului ordin.
Art. 8. -Anexele nr. 1-4 fac parte integrantă din
prezentul ordin.
Art. 9. - Prezentul ordin se
publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.
Ministrul sănătăţii publice,
Gheorghe Eugen Nicolăescu
ANEXA Nr. 1
A. Indicatori de management al resurselor umane
1. Proporţia
medicilor din totalul personalului
Gradul de realizare faţă de
indicatorii asumaţi prin contract
|
Punctajul acordat
|
Peste 100%
91 - 100%
81 -90%
71 -80%
61 -70%
41 -60%
sub 40%
|
5 puncte
5 puncte
4 puncte
3 puncte
2 puncte
1 punct
0 puncte
|
2. Proporţia
personalului medical din totalul personalului angajat al spitalului
Gradul de realizare faţă de indicatorii asumaţi prin contract
|
Punctajul acordat
|
Peste 100%
91 - 100%
81 -90%
71 -80%
61 -70%
41-60%
sub 40%
|
5 puncte
5 puncte
4 puncte
3 puncte
2 puncte
1 punct
0 puncte
|
3. Proporţia
personalului medical cu studii superioare din totalul personalului medical
Gradul de realizare faţă de
indicatorii asumaţi prin contract
|
Punctajul acordat
|
Peste 100%
91 - 100%
81 -90%
71 -80%
61 -70%
41 -60%
sub 40%
|
5 puncte
5 puncte
4 puncte
3 puncte
2 puncte
1 punct
0 puncte
|
4. Numărul mediu
de consultatii/medic în ambulatoriu
Gradul de realizare faţă de
indicatorii asumaţi prin contract
|
Punctajul acordat
|
Peste 100%
91 - 100%
81 -90%
71 -80%
61 -70%
41 -60%
sub 40%
|
5 puncte
5 puncte
4 puncte
3 puncte
2 puncte
1 punct
0 puncte
|
B. Indicatori de utilizare a serviciilor
1. Durata medie de
spitalizare pe spital şi pe fiecare secţie
Gradul de realizare faţă de
indicatorii asumaţi prin contract
|
Punctajul acordat
|
Peste 100%
81 - 100%
71 -80%
65 -70%
55 -64%
50 -54%
sub 50%
|
0 puncte
5 puncte
4 puncte
3 puncte
2 puncte
1 punct
0 puncte
|
2. Rata de utilizare a paturilor pe spital şi pe
fiecare secţie
Gradul de realizare faţă de
indicatorii asumaţi prin contract
|
Punctajul acordat
|
Peste 100%
91 - 100%
81 -90%
71 -80%
61 -70%
51 -60%
sub 50%
|
0 puncte
5 puncte
4 puncte
3 puncte
2 puncte
1 punct
0 puncte
|
3. Indicele de
complexitate al cazurilor pe spital şi pe fiecare secţie
Gradul de realizare faţă de
indicatorii asumaţi prin contract
|
Punctajul acordat
|
Peste 110%
101 - 110%
100%
91 -99%
80 - 90%
sub 80%
|
5 puncte
4 puncte
3 puncte
2 puncte
1 punct
0 puncte
|
4. Procentul
pacienţilor cu intervenţii chirurgicale din totalul pacienţilor externaţi din
secţiile chirurgicale
Gradul de realizare faţă de
indicatorii asumaţi prin contract
|
Punctajul acordat
|
Peste 100%
91 - 100%
81 -90%
71 -80%
61 -70%
40 -60%
sub 40%
|
5 puncte
5 puncte
4 puncte
3 puncte
2 puncte
1 punct
0 puncte
|
C. Indicatori economico-financiari
1. Execuţia
bugetară faţă de bugetul de cheltuieli aprobat
Gradul
de realizare faţă de indicatorii asumaţi prin contract
|
Punctajul acordat
|
Peste 100% fără
acoperire în servicii
91 - 100%
81 -90%
71 -80%
61 -70%
40 -60%
sub 40%
|
0 puncte
5 puncte
4 puncte
3 puncte
2 puncte
1 punct
0 puncte
|
2. Structura cheltuielilor pe tipuri de servicii şi în funcţie de sursele de
venit
Gradul de realizare faţă de
indicatorii asumaţi prin contract
|
Punctajul acordat
|
Peste 100%
91 - 100%
81 -90%
71 -80%
61 -70%
40 -60%
sub 40%
|
0 puncte
5 puncte
4 puncte
3 puncte
2 puncte
1 punct
0 puncte
|
NOTA:
Valoarea acestui indicator exprimat în procente se
determină ca raport între suma prevederilor cheltuielilor bugetare aferente
structurilor: servicii de urgenţă, servicii paraclinice, servicii spitalizare
continuă, servicii spitalizare de zi, servicii din ambulatoriul de specialitate
al spitalului şi suma surselor de venit din care sunt finanţate aceste cheltuieli. In fişa de
evaluare se trece valoarea indicatorilor per total, iar în anexă se detaliază
pe tipurile de servicii mai sus menţionate.
3. Procentul veniturilor proprii din totalul
veniturilor spitalului
(Sintagma venituri proprii înseamnă în cazul acestui
indicator toate veniturile proprii ale spitalului public, mai puţin sumele
încasate în baza contractelor încheiate cu casa de asigurări de sănătate.)
Gradul de realizare faţă de
indicatorii asumaţi prin contract
|
Punctajul acordat
|
Peste 100%
91 - 100%
81 -90%
61 -80%
50 -60%
sub 50%
|
5 puncte
4 puncte
3 puncte
2 puncte
1 punct
0 puncte
|
4. Procentul cheltuielilor de personal din totalul
cheltuielilor spitalului
Gradul de realizare faţă de
indicatorii asumaţi prin contract
|
Punctajul acordat
|
Peste 100%
71 - 100%
61 -70%
51 -60%
41 -50%
30 -40%
sub 30%
|
0 puncte
5 puncte
4 puncte
3 puncte
2 puncte
1 punct
0 puncte
|
5. Procentul cheltuielilor cu medicamentele din
totalul cheltuielilor spitalului
Gradul de realizare faţă de
indicatorii asumaţi prin contract
|
Punctajul acordat
|
Peste 110%
81 - 110%
71 -80%
61 -70%
51 -60%
40 -50%
sub 40%
|
0 puncte
5 puncte
4 puncte
3 puncte
2 puncte
1 punct
0 puncte
|
6. Procentul cheltuielilor de capital din totalul
cheltuielilor
Gradul de realizare faţă de
indicatorii asumaţi prin contract
|
Punctajul acordat
|
Peste 100%
91 - 100%
81 -90%
71 -80%
61 -70%
40 -60%
sub 40%
|
5 puncte
5 puncte
4 puncte
3 puncte
2 puncte
1 punct
0 puncte
|
7. Costul mediu/zi de spitalizare pe fiecare sectie
Gradul de realizare faţă de
indicatorii asumaţi prin contract
|
Punctajul acordat
|
Peste 100%
81 - 100%
75 -80%
70 -74%
65 -69%
60 -64%
sub 60%
|
0 puncte
5 puncte
4 puncte
3 puncte
2 puncte
1 punct
0 puncte
|
D. Indicatori de calitate
1. Rata
mortalităţii intraspitaliceşti pe total spital şi pe fiecare secţie (datorită complicaţiilor survenite în timpul spitalizării)
Gradul de realizare faţă de
indicatorii asumaţi prin contract
|
Punctajul acordat
|
Peste 100%
91 - 100%
81 -90%
71 -80%
61 -70%
40 -60%
sub 40%
|
0 puncte
1 punct
2 puncte
3 puncte
4 puncte
5 puncte
6 puncte
|
2. Rata
infecţiilor nozocomiale pe total spital şi pe fiecare secţie
Gradul de realizare faţă de
indicatorii asumaţi prin contract
|
Punctajul acordat
|
Peste 130%
121 - 130%
111 -120%
91 -110%
70 -90%
sub 70%
|
0 puncte
1 punct
2 puncte
3 puncte
4 puncte
5 puncte
|
3. Indicele de
concordanţă între diagnosticul la internare şi diagnosticul la externare
Gradul de realizare faţă de
indicatorii asumaţi prin contract
|
Punctajul acordat
|
Peste 100%
91 - 100%
81 -90%
71 -80%
61 -70%
40 -60%
sub 40%
|
5 puncte
5 puncte
4 puncte
3 puncte
2 puncte
1 punct
0 puncte
|
4. Numărul de
reclamaţii/plângeri ale pacienţilor
Gradul de realizare faţă de
indicatorii asumaţi prin contract
|
Punctajul acordat
|
Peste 130%
121 - 130%
111 -120%
91 -110%
60 - 90%
sub 60%
|
0 puncte
1 punct
2 puncte
3 puncte
4 puncte
5 puncte
|
ANEXA Nr. 2
CRITERII GENERALE DE MANAGEMENT
Nr. crt.
|
Criteriul de performanţă
|
Dimensiunile specifice criteriului
analizat
|
Punctajul acordat
|
1.
|
Planificare
|
a) stabilirea unei viziuni şi misiuni realiste;
b) elaborarea unor obiective generale şi specifice, conform
planului de management;
c) respectarea etapelor stabilite în planul de management.
|
|
2.
|
Organizare
|
a) stabilirea şi comunicarea priorităţilor organizaţionale şi
monitorizarea implementării soluţiilor adecvate;
b) capacitatea de a identifica, prioritiza şi rezolva problemele
spitalului;
c) capacitatea de relationare cu
autorităţile locale şi centrale, comunitatea locală şi mass-media în scopul
promovării interesului spitalului;
d) capacitatea de a accepta erorile sau, după caz, deficienţele
propriei activităţi, de a răspunde pentru acestea şi de a le îndrepta;
e) capacitatea de bună comunicare şi relationare cu personalul
angajat al spitalului, colaboratorii, pacienţii şi aparţinătorii etc;
f) elaborarea de norme şi metodologii de organizare (ROF,
regulament intern etc), proceduri interne de evaluare şi control, protocoale
interne, delegare de atribuţii etc.
|
|
3.
|
Coordonare
|
a) stabilirea încadrării eficiente în timp a activităţilor şi
respectarea termenelor asumate;
b) capacitatea de mediere şi negociere către o soluţie comună
acceptată în interesul spitalului;
c) evaluarea efectelor deciziilor asupra întregului spital şi
operarea de modificări, dacă sunt necesare;
d) luarea deciziilor în mod participativ prin implicarea tuturor
membrilor echipei manageriale a spitalului şi a şefilor de structuri
(aprecieri din partea acestora).
|
|
4.
|
Control
|
a) monitorizarea şi implicarea în buna derulare a activităţii
spitalului;
b) controlul activităţii la nivel
strategic şi a realizării obiectivelor;
c) capacitatea de depistare a deficienţelor şi a modalităţilor de
îndreptare a acestora în timp util;
d) urmărirea utilizării raţionale a tuturor resurselor financiare
ale spitalului, indiferent de sursa de finanţare.
|
|
Punctajul de evaluare a criteriilor de performanţă:
- 0 = deloc;
- 1 = în foarte mică măsură;
- 2 = în mică măsură;
- 3 = satisfăcător;
- 4 = în mare măsură;
- 5 = în foarte mare măsură.
ANEXA Nr. 3
MINISTERUL SĂNĂTĂŢII PUBLICE
AUTORITATEA DE SĂNĂTATE PUBLICĂ
.......................................................................
COMISIA DE EVALUARE
FIŞĂ DE REEVALUARE
a activităţii desfăşurate de .....................................
managerul ............................................,
(numele
şi prenumele) (denumirea
spitalului public)
pentru perioada 1 ianuarie - 30 iunie 2008
Nr. crt.
|
Indicatori/Criterii de performanţă
|
Valoare indicator
|
Gradul de
realizare1)
|
Punctajul acordat
|
Concluzii
|
asumată prin contract
1 ianuarie- 30 iunie 2008
|
realizată 1 ianuarie - 30 iunie
2008
|
A. Indicatori de management al
resurselor umane 1 ianuarie - 30 iunie 2008
|
1.
|
Proporţia medicilor din totalul personalului
|
|
|
|
|
|
|
2.
|
Proporţia personalului medical din totalul
personalului angajat al spitalului
|
|
|
|
|
|
|
3.
|
Proporţia personalului medical cu studii superioare din totalul
personalului medical
|
|
|
|
|
|
|
4.
|
Numărul mediu de consultaţii/medic în ambulatoriu
|
|
|
|
|
|
|
B. Indicatori de utilizare a
serviciilor
|
1.
|
Durata medie de spitalizare pe spital şi
pe fiecare secţie2)
|
|
|
|
|
|
|
2.
|
Rata de utilizare a paturilor pe spital şi pe fiecare secţie2)
|
|
|
|
|
|
|
3.
|
Indicele de complexitate a cazurilor pe spital şi pe fiecare
secţie2)
|
|
|
|
|
|
|
4.
|
Procentul pacienţilor cu intervenţii chirurgicale din
totalul pacienţilor externaţi din secţiile chirurgicale
|
|
|
|
|
|
|
C. Indicatorii economico-financiari
|
1.
|
Execuţia bugetară faţă de bugetul de cheltuieli aprobat
|
|
|
|
|
|
|
2.
|
Structura cheltuielilor pe tipuri de servicii şi în funcţie de sursele de venit
|
|
|
|
|
|
|
3.
|
Procentul veniturilor proprii din totalul veniturilor
spitalului
|
|
|
|
|
|
|
4.
|
Procentul cheltuielilor de personal din totalul cheltuielilor
spitalului
|
|
|
|
|
|
|
5.
|
Procentul cheltuielilor cu medicamentele din totalul cheltuielilor
spitalului
|
|
|
|
|
|
|
6.
|
Procentul cheltuielilor de capital din totalul cheltuielilor
|
|
|
|
|
|
|
7.
|
Costul mediu/zi de spitalizare pe fiecare secţie2)
|
|
|
|
|
|
|
Nr. crt.
|
Indicatori/Criterii de performanţă
|
Valoare indicator
|
Gradul de
realizare1)
|
Punctajul acordat
|
Concluzii
|
asumată prin contract
1 ianuarie-30 iunie 2008
|
realizată 1 ianuarie - 30 iunie
2008
|
D. Indicatori de calitate
|
1.
|
Rata mortalităţii intraspitaliceşti pe total spital şi pe total
secţie2)
|
|
|
|
|
|
|
2.
|
Rata infecţiilor nozocomiale pe total spital şi pe fiecare secţie2)
|
|
|
|
|
|
|
3.
|
Indicele de concordanţă dintre spitale şi pe fiecare secţie2)
|
|
|
|
|
|
|
4.
|
Număr de reclamaţii/plângeri ale pacienţilor
|
|
|
|
|
|
|
E. Criterii generale de management
|
Punctajul acordat de:
|
Evaluator 1
...................
(numele şi prenumele)
|
Evaluator 2
...................
(numele şi prenumele)
|
Evaluator 3
.....................
(numele şi prenumele)
|
Evaluator 4
.................
(numele şi prenumele)
|
Punctajul final3)
|
|
1.
|
Planificare
|
|
|
|
|
|
|
2.
|
Organizare
|
|
|
|
|
|
|
3.
|
Coordonare
|
|
|
|
|
|
|
4.
|
Control
|
|
|
|
|
|
|
1) In situaţia în
care gradul de realizare are cifră cu zecimale, rotunjirea se face la întreg,
astfel: 0,50 - 0,99 devin 1, iar 0,01 - 0,49 devin 0.
2) Se trece valoarea
indicatorului la nivel de spital.
3) In situaţia în care punctajul final are cifră cu zecimale, rotunjirea
se face la întreg, astfel: 0,50-0,99 devin 1, iar 0,01-0,49 devin 0.
Comisia de evaluare numită prin Ordinul ministrului
sănătăţii publice nr..............................din............................., în baza rezultatelor
obţinute, apreciază că
dl/dna............................................., managerul (denumirea
spitalului public)
............................................................................, a obţinut calificativul:
|_| Foarte bine |_|
Bine |_| Satisfăcător |_| Nesatisfăcător
Prezenta fişă de reevaluare a fost întocmită în două
exemplare, dintre care exemplarul nr. 1 s-a înaintat Comisiei centrale de
evaluare constituite la nivelul Ministerului Sănătăţii Publice, iar exemplarul
nr. 2 a rămas la preşedintele comisiei de evaluare, în evidenţa autorităţii de
coordonare a spitalului public respectiv.
Comisia de evaluare
Certificăm concordanţa datelor înscrise în
contractul/actul adiţional la contractul de management cu documentele
menţionate la pct. 3 din anexa nr. 4 la Ordinul ministrului sănătăţii publice
nr. 1.289/2008, precum şi concordanţa valorilor indicatorilor calculate de
spital cu cele menţionate în documentele prevăzute la pct. 3 din aceeaşi anexă
Am luat la cunoştinţă.
............................................................................................
(numele, prenumele şi semnătura managerului spitalului
public)
............................................................................................
(data şi ora)
Preşedinte ..........................................................................
Vicepreşedinte ...................................................................
Membrii:
............................................................................
..........................................................................................
..........................................................................................
..........................................................................................
(numele, prenumele şi semnătura)
NOTĂ:
Managerul spitalului public poate contesta la Comisia
centrală de evaluare, în termen de 24 de ore de la data luării la cunoştinţă a
conţinutului fişei de reevaluare, calificativul acordat de comisia de evaluare.
Comisia centrală de evaluare rezolvă contestaţia în termen de 5 zile lucrătoare
de la data luării în evidenţă a acesteia.
ANEXA Nr. 4
METODOLOGIE
privind organizarea şi desfăşurarea reevaluării
activităţii managerului spitalului public pentru
perioada 1 ianuarie - 30 iunie 2008
1. Reevaluarea după 6 luni a activităţii managerului
spitalului public pentru perioada 1 ianuarie - 30 iunie 2008 se desfăşoară în
perioada 15 noiembrie 2008 - 1 decembrie 2008.
Sunt reevaluaţi managerii care au fost evaluaţi pentru
activitatea desfăşurată în anul 2007 şi pentru care s-a dispus reevaluarea
activităţii după 6 luni.
2. Evaluarea după 6 luni a activităţii managerului
spitalului public se face de o comisie de evaluare formată din preşedinte,
vicepreşedinte, 3-5 membri şi un secretariat format din 1-2 persoane, numită
prin ordin al ministrului sănătăţii publice, astfel:
a) pentru spitalele publice din subordinea
autorităţilor de sănătate publică judeţene/a municipiului Bucureşti, membrii
comisiei de evaluare sunt propuşi de către directorul executiv al acestora,
care este preşedintele comisiei de evaluare. Vicepreşedintele este
şeful'Compartimentului audit intern din aceeaşi'instituţie. In situaţia în care
la nivelul autorităţii de sănătate publică nu este încadrat postul de auditor
intern, vicepreşedintele este nominalizat din cadrul altei autorităţi de
sănătate publică, prin ordin al ministrului sănătăţii publice;'
b) pentru spitalele publice din subordinea Ministerului
Sănătăţii Publice, preşedintele este directorul general al Direcţiei generale
politici, strategii şi managementul calităţii în sănătate, iar vicepreşedintele
este un reprezentant al Direcţiei audit în aceeaşi instituţie.
3. Comisia de evaluare menţionată la pct. 2 întocmeşte,
pe baza rezultatelor obţinute de fiecare manager de spital, fişa de evaluare
prevăzută in anexa nr. 3 la ordin. Fişa de evaluare se înaintează Comisiei
centrale de evaluare însoţită de dosarul de reevaluare, care cuprinde
obligatoriu următoarele documente:
a) copia contractului de management şi a actului
adiţional la acesta, încheiate pentru perioada 1 ianuarie - 30 iunie 2008;
b) documentele care susţin punctajul acordat la fiecare
indicator de performanţă, după cum urmează:
b1) statul de
funcţii pe anul 2008, aprobat conform legii;
b2) situaţia
financiară încheiată la 30 iunie 2008;
b3) situaţia
statistică aferentă perioadei 1 ianuarie - 30 iunie 2008 (cod MS 60.4.4A, cap.
2; cod MS 60.4.4, cap. 3; cod MS 60.4.4.A, cap. 14), centralizatorul - cod MS
60.4.4, cap. 15 „Personalul mediu şi superior sanitar pe tipuri de
unităţi", centralizatorul activităţii spitalului - cod 19.15, darea de
seamă statistică pentru semestrul I 2008 (cod MS 60.4.2, cap. 1 „Principalii indicatori ai cunoaşterii
sănătăţii, pe semestrul I 2008,
pentru fiecare spital", câte un document semnat şi ştampilat, completat
numai cu pct. 10 „Infecţii interioare din spital");
c) copii ale actelor de control ale tuturor
organismelor abilitate;
d) raportul de autoevaluare al managerului spitalului public (în cuprinsul acestuia se au în vedere acţiunile
organizate şi desfăşurate pe parcursul perioadei evaluate, privind modul de
îndeplinire a indicatorilor şi criteriilor de performanţă, procedurile interne
de evaluare şi control, elaborare de acte normative cu caracter intern,
măsurile întreprinse pentru eficientizarea activităţii unităţii şi creşterea
calităţii actului medical, gestionarea eventualelor situaţii de criză apărute
la nivelul spitalului public etc); managerul spitalului public răspunde pentru
realitatea şi corectitudinea datelor puse la dispoziţia comisiei de evaluare,
conform legii;
e) alte documente care pot constitui bază pentru
evaluarea îndeplinirii criteriilor de performanţă prevăzute în anexa nr. 2 la
ordin.
4. Comisia de evaluare
menţionată la pct. 2 are următoarele atribuţii:
a) să înregistreze dosarul de evaluare depus de către
managerul spitalului public numai dacă acesta conţine toate documentele
prevăzute la pct. 3;
b) sa verifice concordanţa dintre indicatorii asumaţi
prin actul adiţional şi cei înscrişi în fişa de reevaluare, precum şi dintre
valorile indicatorilor realizaţi menţionaţi în fişa de evaluare şi cei
transmişi de Şcoala Naţională de Sănătate Publică şi Management Sanitar şi
Centrul Naţional Pentru Organizarea şi Asigurarea Sistemului Informaţional şi
Informatic în Domeniul Sănătăţii;
c) să valideze, sub semnătură, în funcţie de
rezultatele obţinute în urma reevaluării, propunerea de menţinere/încetare a
contractului de management al managerului spitalului
public evaluat;
d) să înregistreze şi să transmită Comisiei centrale de
evaluare numai dosarele care conţin toate documentele prevăzute la pct. 3;
e) să respingă motivat dosarele incomplete şi să
comunice managerului spitalului public documentele lipsă care au determinat
această situaţie;
f) să întocmească şi să valideze, sub semnătura
preşedintelui comisiei de evaluare şi a managerului spitalului public
respectiv, un opis cuprinzând toate documentele existente în dosarul de
reevaluare depus de fiecare manager.
5. La nivelul Ministerului Sănătăţii Publice este
constituită, prin ordin al ministrului sănătăţii publice, Comisia centrală de
evaluare, formată din preşedinte, vicepreşedinte, 3-5 membri şi un secretariat
format din 1-2 persoane. Comisia centrală de evaluare are misiunea de a
verifica şi de a urmări modul de desfăşurare a reevaluării, modul de întocmire
a fişelor de reevaluare şi de a soluţiona eventualele contestaţii apărute în
cadrul reevaluării activităţii managerilor spitalelor publice. Preşedintele
Comisiei centrale de evaluare este directorul general al Direcţiei generale
organizare, resurse umane, dezvoltare profesională şi salarizare din Ministerul
Sănătăţii Publice, iar vicepreşedinte este directorul Direcţiei audit din
aceeaşi instituţie.
6. Comisia centrală de
evaluare, în baza rezultatelor reevaluării efectuate de comisia de evaluare
menţionată la pct. 2, propune ministrului sănătăţii publice, după caz:
a) menţinerea contractului de management pentru
managerii spitalelor publice care îndeplinesc condiţiile prevăzute la art. 4
alin. (2) din ordin;
b) emiterea actului administrativ de încetare înainte
de termen a contractului de management, pentru managerii spitalelor publice
care îndeplinesc condiţiile prevăzute la art. 4 alin. (3) din ordin.
7. In aplicarea dispoziţiilor prezentei metodologii,
Şcoala Naţională de Sănătate Publică şi Management Sanitar şi Centrul Naţional
Pentru Organizarea şi Asigurarea Sistemului Informaţional şi Informatic în
Domeniul Sănătăţii furnizează Ministerului Sănătăţii Publice şi comisiilor de
evaluare prevăzute la pct. 2, până la data de 1 noiembrie 2008, valorile
indicatorilor de performanţă a managementului spitalului public care intră în
sfera lor de competenţă, realizate de fiecare spital public în perioada 1 ianuarie - 30 iunie 2008.
8. Datele menţionate la pct. 7, validate de Şcoala
Naţională de Sănătate Publică şi Management Sanitar şi Centrul Naţional Pentru
Organizarea şi Asigurarea Sistemului Informaţional şi Informatic în Domeniul
Sănătăţii, sunt consemnate în fişa de evaluare prevăzută în anexa nr. 3 la
ordin, la rubrica „Valoare indicator realizată 1 ianuarie - 30 iunie
2008", şi stau la baza evaluării activităţii managerului spitalului public
pentru perioada 1 ianuarie - 30 iunie 2008.
9. Reevaluarea după 6 luni a
activităţii managerilor spitalelor publice aflate în subordinea ministerelor şi
instituţiilor cu reţea sanitară proprie se face în conformitate cu dispoziţiile
prezentului ordin.