Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

ORDIN Nr

ORDIN   Nr. 127 din 19 decembrie 2008

pentru aprobarea Normelor privind stabilirea calitatii de veteran de razboi de catre Ministerul Apararii

ACT EMIS DE: MINISTERUL APARARII

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 14 din 8 ianuarie 2009



Pentru aplicarea unitară a prevederilor art. 5, 6 şi 23 din Legea nr. 44/1994 privind veteranii de război, precum şi unele drepturi ale invalizilor şi văduvelor de război, republicată, cu modificările şi completările ulterioare,

în temeiul prevederilor art. 33 alin. (1) din Legea nr. 346/2006 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Apărării,

ministrul apărării emite prezentul ordin.

Art. 1. - Se aprobă Normele privind stabilirea calităţii de veteran de război de către Ministerul Apărării, prevăzute în anexa care face parte integrantă din prezentul ordin.

Art. 2. - La data intrării în vigoare a prezentului ordin se abrogă Instrucţiunile cu privire la metodologia de stabilire a calităţii de veteran de război şi eliberare a documentelor de atestare de către Ministerul Apărării Naţionale, aprobate prin Ordinul general al ministrului apărării naţionale nr. O.G. 6/1995*).

Art. 3. - Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.

Ministrul apărării,

Teodor Viorel Meleşcanu

*) Ordinul general al ministrului apărării naţionale nr. O.G. 6/1995 nu a fost publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, deoarece avea ca obiect reglementări din sectorul de apărare a ţării şi securitate naţională.

ANEXĂ

NORME

privind stabilirea calităţii de veteran de război de către Ministerul Apărării

CAPITOLUL I

Dispoziţii generale

Art. 1. - Prezentele norme reglementează modul de stabilire a calităţii de veteran de război pentru cetăţenii care îndeplinesc condiţiile prevăzute la art. 1 şi 2 din Legea nr. 44/1994 privind veteranii de război, precum şi unele drepturi ale invalizilor şi văduvelor de război, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, denumiţi în continuare solicitanţi.

Art. 2. - Structurile din compunerea Ministerului Apărării care au competenţe şi atribuţii privind stabilirea calităţii de veteran de război, potrivit prevederilor prezentelor norme, sunt următoarele:

a) Serviciul reconversie profesională, asistenţă veterani şi postcarieră personal militar din Direcţia management resurse umane, cu indicativul de unitate militară 02585 Bucureşti, denumit în continuare U.M. 02585 Bucureşti;

b) Direcţia personal şi mobilizare din Statul Major General, cu indicativul de unitate militară 02515/B Bucureşti, denumită în continuare UM. 02515/B Bucureşti;

c) Serviciul istoric al armatei, cu indicativul de unitate militară 02600 Bucureşti, denumit în continuare UM. 02600 Bucureşti;

d) Centrul de studii şi păstrare a arhivelor militare istorice, cu indicativul de unitate militară 02405 Piteşti, denumit în continuare UM. 02405 Piteşti;

e) centrele militare zonale, judeţene şi ale sectoarelor municipiului Bucureşti, denumite în continuare centre militare.

Art. 3. - Calitatea de veteran de război se stabileşte de către centrele militare şi, după caz, de U.M. 02515/B Bucureşti.

CAPITOLUL II

Procedura de stabilire a calităţii de veteran de război

Art. 4. - (1) Stabilirea calităţii de veteran de război se realizează pe bază de cerere, adresată comandantului centrului militar sau preşedintelui filialei unei asociaţii de veterani de război legal constituite, pe a cărei rază de responsabilitate domiciliază solicitantul.

(2) Solicitanţii care domiciliază în străinătate adresează cererea privind stabilirea calităţii de veteran de război instituţiilor prevăzute la alin. (1) pe a căror rază de responsabilitate au avut ultimul domiciliu în ţară.

(3) In cerere, solicitanţii trebuie să-şi exprime opţiunea de a rămâne neafiliaţi sau de a fi afiliaţi la una dintre asociaţiile de veterani de război constituite legal, cu precizarea explicită a acesteia.

Art. 5. - (1) La cererea privind stabilirea calităţii de veteran de război se anexează, în original şi în copie, următoarele documente:

a) livretul militar;

b) certificatul eliberat de U.M. 02600 Bucureşti sau de U.M. 02405 Piteşti, conform modelelor prevăzute în anexa nr. 2, ori de Arhivele Naţionale, potrivit modelelor proprii;

c) adeverinţa eliberată de U.M. 02600 Bucureşti, U.M. 02405 Piteşti sau de alte instituţii deţinătoare de arhivă, numai în cazul solicitanţilor care au activat în unităţile/formaţiunile prevăzute în Nomenclatorul Marelui Stat Major, conform anexei nr. 3.

(2) In cazul solicitanţilor care domiciliază în străinătate, certificatul prevăzut la alin. (1) lit. b) se avizează de către directorul general al Direcţiei generale de informaţii a apărării şi nu trebuie să conţină informaţii referitoare la indicativul de unitate si dislocarea acesteia.

(3) In cazul solicitanţilor care îndeplinesc condiţiile prevăzute la art. 2 din Legea nr. 44/1994, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, certificatul prevăzut la alin. (1) lit. b) se eliberează pe baza documentelor oficiale eliberate de arhivele militare ori civile ale statelor respective, obţinute în mod direct sau prin U.M. 02600 Bucureşti, traduse şi autentificate notarial.

(4) Adeverinţele prevăzute la alin. (1) lit. c), eliberate de alte instituţii deţinătoare de arhivă, se avizează de U.M. 02585 Bucureşti, la cererea solicitantului.

Art. 6. - (1) Documentele prevăzute la art. 4 şi 5 se înaintează centrului militar de către solicitant, personal sau prin mandatar, ori prin intermediul unei asociaţii de veterani de război legal constituite, prin prezentarea la sediul acestuia sau prin corespondenţă.

(2) Personalului încadrat în structurile prevăzute la art. 2 îi este interzisă îndeplinirea calităţii de mandatar al unui solicitant.

Art. 7. - (1) Documentele prevăzute la art. 4 şi 5 se analizează de către un ofiţer desemnat în acest sens de comandantul centrului militar şi nominalizat în ordinul de zi pe unitate, denumit în continuare responsabil.

(2) Pe timpul analizei, responsabilul verifică:

a) existenţa tuturor documentelor necesare, prevăzute în prezentele norme, corespunzătoare situaţiei specifice solicitantului în cauză;

b) corectitudinea completării livretului militar: fără ştersături sau adăugări, cu toate mutaţiile consemnate, semnat şi ştampilat de către autorităţile competente;

c) conformitatea copiei de pe livretul militar cu originalul;

d) autenticitatea documentelor;

e) orice alt aspect considerat relevant pentru soluţionarea cererii.

Art. 8. - (1) In urma desfăşurării analizei prevăzute la art. 7, responsabilul întocmeşte un proces-verbal, în două exemplare, conform modelului prevăzut în anexa nr. 4, pe care îl înaintează comandantului centrului militar spre aprobare.

(2) Prin procesul-verbal, responsabilul poate propune:

a) acordarea calităţii de veteran de război;

b) amânarea luării unei decizii, cu recomandarea prezentării solicitantului în faţa comisiei de reconstituire cu martori;

c) neacordarea calităţii de veteran de război.

(3) După aprobarea procesului-verbal de către comandant, centrul militar transmite solicitantului sau asociaţiei de veterani de război, după caz, exemplarul nr. 1, împreună cu toate documentele prevăzute la art. 5, în original, reţinând exemplarul nr. 2 al procesului-verbal şi copiile celorlalte documente.

CAPITOLUL III

Procedura de reconstituire cu martori a calităţii de veteran de război

Art. 9. - (1) Procedura reconstituirii cu martori se aplică în cazul solicitanţilor care se încadrează în prevederile art. 5 alin. (4) din Legea nr. 44/1994, republicată, cu modificările şi completările ulterioare.

(2) Confirmarea scrisă a inexistenţei sau distrugerii arhivelor se face de U.M. 02600 Bucureşti sau U.M. 02405 Piteşti, prin eliberarea unei adeverinţe, conform modelului prevăzut în anexa nr. 5.

(3) Procedura de reconstituire se face de către o comisie, denumită comisie de reconstituire, desemnată în acest scop.

(4) Comisia de reconstituire se numeşte prin Ordinul de zi pe unitate nr. 1, iar componenţa acesteia se actualizează ori de câte ori este nevoie.

(5) Comisia de reconstituire prevăzută la alin. (3) se compune din:

a) şeful de stat major al centrului militar/şeful de birou desemnat pentru a îndeplini această funcţie ca preşedinte al comisiei de reconstituire;

b) consilierul juridic al centrului militar zonal ca membru al comisiei de reconstituire, inclusiv pentru centrele militare din subordine;

c) şeful structurii de personal, ca membru şi secretar al comisiei de reconstituire.

Art. 10. - (1) Procedura de reconstituire se face, la cerere, pe baza probei cu 2 martori, la centrul militar pe a cărui rază de responsabilitate domiciliază solicitantul sau la centrul militar pe raza căruia s-au desfăşurat acţiunile militare pentru care se solicită reconstituirea.

(2) In vederea reconstituirii, solicitantul trebuie să prezinte comisiei de reconstituire următoarele documente:

a) cererea de reconstituire, formulată în scris, conform anexei nr. 6;

b) actul de identitate, în original şi în copie;

c) livretul militar, în original şi în copie;

d) adeverinţa prevăzută la art. 9 alin. (2).

(3) Pentru cei 2 martori, solicitantul trebuie să prezinte următoarele documente:

a) declaraţia individuală autentificată notarial, în original, din care să rezulte că acesta a făcut parte din aceeaşi unitate şi perioadă de operativitate cu solicitantul, conform anexei nr. 7;

b) actul de identitate, în copie;

c) legitimaţia de veteran de război, în copie;

d) certificatul prevăzut la art. 5 alin. (1) lit. b), din care să rezulte participarea pe front a martorului în aceeaşi unitate şi perioadă de operativitate cu persoana care solicită reconstituirea, în copie.

(4) Nu sunt admişi ca martori veteranii de război care au obţinut această calitate prin procedura de reconstituire.

Art. 11. - Comisia de reconstituire, în termen de 30 de zile calendaristice de la depunerea documentelor, desfăşoară următoarele activităţi:

a) inventariază şi examinează documentele prezentate;

b) stabileşte data audierii martorilor şi o comunică, în scris, solicitantului;

c) la data stabilită pentru audierea individuală a martorilor, atât solicitantul, cât şi martorii sunt obligaţi să prezinte documentele depuse la dosar în original, iar acestea vor fi certificate sub semnătura comandantului centrului militar şi ştampila unităţii;

d) audiază individual martorii, prezentându-le consecinţele prevăzute la art. 260 din Codul penal privind mărturia mincinoasă;

e) întocmeşte procesul-verbal de admitere sau respingere a cererii, conform modelelor prevăzute în anexa nr. 8 sau 9, după caz;

f) în situaţia admiterii cererii, constituie dosarul de reconstituire a calităţii de veteran de război, compus din copiile certificate ale documentelor solicitantului şi martorilor, precum şi din 3 exemplare ale procesului-verbal al comisiei de reconstituire, pe care îl înaintează spre avizare U.M. 02585 Bucureşti;

g) când hotărârea comisiei de reconstituire este nefavorabilă, procesul-verbal se întocmeşte în două exemplare, din care exemplarul nr. 1 se transmite solicitantului, iar exemplarul nr. 2 se reţine la centrul militar.

Art. 12. - (1) Solicitantul poate depune contestaţie împotriva hotărârii comisiei de reconstituire sau a neavizării dosarului de reconstituire de către U.M. 02585 Bucureşti.

(2) Contestaţia va fi adresată comisiei de reconstituire care a emis procesul-verbal, în termen de 30 de zile calendaristice de la data primirii acestuia.

(3) Hotărârea comisiei de reconstituire necontestată în termenul prevăzut la alin. (2) rămâne definitivă.

Art. 13. - (1) Contestaţiile se soluţionează de Comisia superioară de reconstituire a Statului Major General, care funcţionează în cadrul Direcţiei personal şi mobilizare, denumită în continuare Comisia superioară de reconstituire.

(2) Comisia superioară de reconstituire prevăzută la alin. (1) se compune din:

a) locţiitorul U.M. 02515/B Bucureşti - preşedintele comisiei;

b) şeful U.M. 02585 Bucureşti - membru;

c) şeful U.M. 02600 Bucureşti - membru;

d) 2 reprezentanţi ai U.M. 02515/B Bucureşti - membri;

e) reprezentantul Asociaţiei Naţionale a Veteranilor de Război - membru;

f) un reprezentant al U.M. 02600 Bucureşti - membru şi secretar al comisiei.

(3) Comisia de reconstituire are obligaţia să înainteze contestaţia, împreună cu procesul-verbal prevăzut la art. 11 lit. e) şi documentele depuse la dosar, Comisiei superioare de reconstituire, în termen de 15 zile lucrătoare de la data depunerii acesteia.

(4) Hotărârea Comisiei superioare de reconstituire este definitivă şi va fi adusă la cunoştinţă, în scris, în termen de 30 de zile calendaristice de la soluţionare, comisiei de reconstituire de pe lângă centrul militar şi solicitantului, precum şi U.M. 02585 Bucureşti, în cazul în care s-a contestat neavizarea dosarului de reconstituire de către această unitate.

Art. 14. - Reconstituirea cu martori a situaţiei militare ca premilitar nu se poate face pentru persoanele care, la data pentru care se solicită reconstituirea, nu aveau împlinită vârsta de 17 ani.

Art. 15. - Nu se poate face reconstituirea cu martori a situaţiei militare pentru copiii de trupă. Aceştia pot obţine calitatea de veteran de război numai pe baza documentelor prevăzute la art. 5.

Art. 16. - Comandanţii centrelor militare sunt responsabili pentru asigurarea tuturor condiţiilor legale de funcţionare a comisiilor de reconstituire.

Art. 17. - U.M. 02515/B Bucureşti verifică modul de respectare a prevederilor legale de către comisiile de reconstituire, în cadrul controalelor desfăşurate la centrele militare.

Art. 18. - Pentru soluţionarea problemelor care depăşesc competenţele comisiei de reconstituire, preşedintele acesteia se adresează direct U.M. 02585 Bucureşti.

CAPITOLUL IV

Evidenţa, controlul mânuirii şi eliberarea legitimaţiilor de veteran de război

Art. 19. - (1) Documentul care atestă calitatea de veteran de război este legitimaţia de veteran de război.

(2) Pentru veteranii de război care nu optează pentru a deveni membri ai unei structuri asociative a veteranilor de război, legitimaţia se eliberează de centrul militar pe a cărui rază de responsabilitate domiciliază solicitantul, conform modelului prevăzut în anexa nr. 10.

(3) In situaţia în care legitimaţia de veteran de război a fost eliberată de structurile asociative ale veteranilor de război legal constituite, conform modelului propriu, pentru membrii afiliaţi, aceasta este valabilă numai cu semnătura şi ştampila comandantului centrului militar.

(4) Comandanţii centrelor militare contrasemnează legitimaţia de veteran de război prevăzută la alin. (2) numai în situaţia în care calitatea de veteran de război a fost stabilită în conformitate cu prezentele norme şi a fost întocmit un proces-verbal prin care s-a propus acordarea acesteia.

Art. 20. - (1) Legitimaţiile de veteran de război prevăzute la art. 19 alin. (2) se confecţionează de Centrul tehnic editorial al armatei, cu indicativul de unitate militară 02560 Bucureşti, denumit în continuare U.M. 02560 Bucureşti, pe baza comenzii lansate de U.M. 02585 Bucureşti. Resursele financiare necesare vor fi prevăzute în bugetul aferent programului major prin care se finanţează U.M. 02560 Bucureşti.

(2) U.M. 02585 Bucureşti distribuie legitimaţiile de veteran de război centrelor militare zonale, pe baza situaţiilor centralizatoare privind necesarul de legitimaţii de veteran de război pentru anul următor.

(3) Centrele militare zonale distribuie legitimaţiile de veteran de război centrelor militare judeţene/ale sectoarelor municipiului Bucureşti, pe baza situaţiilor privind necesarul de legitimaţii de veteran de război pentru anul următor.

Art. 21. - (1) Centrele militare au obligaţia de a ţine evidenţa unitară a legitimaţiilor de veteran de război pe care Ie-a eliberat şi a celor eliberate de asociaţiile veteranilor de război legal constituite.

(2) Pentru evidenţa, păstrarea şi controlul mânuirii legitimaţiilor de veteran de război se aplică normele în vigoare pentru evidenţa, păstrarea şi controlul mânuirii livretelor militare, cu următoarele precizări:

a) la nivelul centrelor militare, responsabilul cu evidenţa stocului de livrete militare este responsabil şi cu evidenţa legitimaţiilor de veteran de război;

b) evidenţa legitimaţiilor de veteran de război se ţine numeric şi pe serii, în Registrul de evidenţă a stocului de livrete militare, în partidă separată, cu respectarea regulilor şi procedurilor valabile pentru livretele militare;

c) ofiţerul prevăzut la art. 7 alin. (1) este responsabil şi cu eliberarea legitimaţiilor de veteran de război;

d) pentru eliberarea legitimaţiilor de veteran de război, se înfiinţează un registru separat, după modelul Registrului de evidenţă a eliberării livretelor militare;

e) situaţiile centralizatoare privind necesarul de legitimaţii de veteran de război pentru anul următor, precum şi cele privind rezultatele inventarierii anuale a stocului de legitimaţii de veteran de război se înaintează de centrele militare zonale direct la U.M. 02585 Bucureşti.

Art. 22. - Centrele militare eliberează legitimaţiile de veteran de război solicitanţilor care şi-au exprimat opţiunea de a rămâne neafiliaţi, odată cu înmânarea exemplarului nr. 1 al procesului-verbal prevăzut la art. 8, pe bază de semnătură în Registrul de evidenţă a eliberării legitimaţiilor de veteran de război.

Art. 23. - (1) Asociaţiile de veterani de război eliberează legitimaţiile de veteran de război prevăzute la art. 19 alin. (3), fiecare pentru membrii săi, pe baza procesului-verbal prevăzut la art. 8 şi a semnăturii în fila din Registrul de evidenţă a eliberării legitimaţiilor de veteran de război.

(2) In baza cererilor asociaţiilor de veterani de război, centrele militare le asigură un număr suficient de file din Registrul de evidenţă a eliberării legitimaţiilor de veteran de război, pentru evidenţa legitimaţiilor de veteran de război prevăzute la art. 19 alin. (3).

CAPITOLUL V

Dispoziţii finale

Art. 24. - Contestaţiile privind modul de stabilire a calităţii de veteran de război se soluţionează potrivit Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificările şi completările ulterioare.

Art. 25. - Documentele de transport gratuite la care au dreptul veteranii de război în baza art. 16 lit. a) din Legea nr. 44/1994, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, pentru veteranii de război neafiliaţi, vor fi puse la dispoziţia centrelor militare, la cererea comandanţilor acestora, de către Asociaţia Naţională a Veteranilor de Război, prin filialele sale din teritoriu.

Art. 26. - Anexele nr. 1-10 fac parte integrantă din prezentele norme.

ANEXA Nr. 1 la norme

GLOSAR

TERMENI ŞI DEFINIŢII

Mandatarul este persoana care se obligă să încheie unul sau mai multe acte juridice pe seama unei alte persoane, numită mandant, care îi dă această împuternicire şi pe care îl reprezintă. Sub aspectul formei, mandatul este consacrat printr-un înscris numit procură sau împuternicire.

Perioada de operativitate constituie perioada în care structura militară din care a făcut parte solicitantul, respectiv martorii, a participat efectiv la război, conform datelor înscrise în dreptul fiecărei structuri, în Nomenclatorul Marelui Stat Major.

Premilitarul, potrivit Legii nr. 752/1942 privind educaţia şi instrucţia extraşcolară şi pregătirea premilitară, este persoana de sex masculin care, după împlinirea vârstei de 17 ani, avea obligaţia de a urma instrucţia premilitară în condiţiile legii pentru pregătirea preliminară şi sub rezerva dispoziţiilor din legea pentru organizarea „Muncii Tineretului Român".

ANEXA Nr. 2 la norme

- Modele -

ROMÂNIA

MINISTERUL APĂRĂRII

Unitatea Militară..............................

                               (localitatea)

CERTIFICAT*

Nr...................din...................

Certificăm că domnul/doamna................................................., născut/ă în anul.............., luna........., fiul/fiica lui.................. şi al/a..............................., domiciliat/ă în..................................., a fost identificat/ă cu următoarea situaţie militară:......................

Datele au fost extrase din arhiva Ministerului Apărării, drept care s-a eliberat prezentul certificat.

Şeful Unităţii Militare..................................

                                           (localitatea)

Şef secţie,

.....................................................................

* Pentru solicitanţii cu domiciliul în România.

ROMÂNIA

MINISTERUL APĂRÂRII

CERTIFICAT**

Nr..................din.......................

Certificăm că domnul/doamna............................, născut/ă în anul ......................., a fost identificat/ă în Arhivele Ministerului Apărării cu următoarea situaţie: ................................................................................................

Drept care s-a eliberat prezentul certificat.

Şeful Arhivelor,

.....................................................................

Şef secţie,

.....................................................................

** Pentru solicitanţii cu domiciliul în străinătate.

ANEXA Nr. 3 la norme

UNITĂŢILE/FORMAŢIUNILE

prevăzute în Nomenclatorul Marelui Stat Major - operative în perioada prevăzută în dreptul fiecărei categorii

1. Batalioanele 1, 2, 3, 4, 5, 7 şi 8 Reparaţii auto, prevăzute în Nomenclatorul Marelui Stat Major la „Instrucţie şi reparaţie auto", inclusiv şcolile profesionale de ucenici de pe lângă aceste unităţi -23.08.1944-9.05.1945

2. Personalul din stabilimentele militare aparţinând Ministerului de Război - Subsecretariatului de Stat al Inzestrării Armatei şi Producţiei de Război - 23.08.1944-9.05.1945:

a) Institutul Geografic Militar;

b) Arsenalul Armatei Târgovişte;

c) Arsenalul Armatei Sibiu;

d) Pirotehnia Armatei Valea Sadului;

e) Fabrica de pulberi Bucureşti;

f) Fabrica de explozivi Ucea;

g) Uzinele Mârşa;

h) Uzinele Mărgineanca;

i) Fabrica de material de protecţie Bucureşti;

j) Laboratorul de studii şi experienţe Bucureşti;

k) Poligonul Sudiţi;

l) Arsenalul geniului Bucureşti;

m) Arsenalul trupelor motomecanizate Lăculeţe.

3. A.S.A.M. - Administraţia comercială a stabilimentelor aerului şi marinei- 23.08.1944-31.08.1944

4. Arsenalul marinei militare, dislocat la Izlaz-23.08.1944 - 31.08.1944.

ANEXA Nr. 4 la norme

- Model -

ROMÂNIA

MINISTERUL APĂRÂRII

Centrul Militar........................

Aprob

Comandantul Centrului Militar

PROCES-VERBAL

Nr............din.....................

Examinând cererea domnului/doamnei............................................., domiciliat/ă în localitatea................................, str........................................ nr ......................................., bl......., sc .........., et.........., judeţul ........................., posesor/posesoare al/a B.I./C.I. seria ... nr..................., eliberat/ă de....................la data de ........................., prin care solicită stabilirea calităţii de veteran de război, s-au constatat următoarele:

........................................................................................................................................................................ .........................................................

........................................................................................................................................................................ .........................................................

........................................................................................................................................................................ .........................................................

Având în vedere că din adeverinţa nr................din..................., eliberată de U.M. 02405 Piteşti/U.M. 02600 Bucureşti, rezultă că:

........................................................................................................................................................................ .........................................................

........................................................................................................................................................................ .........................................................

........................................................................................................................................................................ .........................................................

........................................................................................................................................................................ .........................................................

propun următoarele:

a) acordarea calităţii de veteran de război |_|

b) amânarea luării unei decizii, cu recomandarea prezentării solicitantului în faţa comisiei de reconstituire cu martori |_|

c) neacordarea calităţii de veteran de război |_|

Prezentul proces-verbal s-a încheiat în două exemplare.

Responsabil,

..................................................

ANEXA Nr. 5 la norme

- Model -

ROMÂNIA

MINISTERUL APĂRÂRII

Unitatea Militară...........................

..............- anul -

Nr.....................................

- localitatea -

ADEVERINŢĂ

Domnului/Doamnei.................

Domiciliat/ă în............................................

La cererea adresată unităţii noastre, vă facem cunoscut că nu aţi putut fi identificat/ă în documentele create de ..................., întrucât arhiva acestei unităţi a fost*..............................

Ca urmare, vă puteţi adresa Comisiei de reconstituire, cu martori, a situaţiei militare de pe lângă centrul militar de care aparţineţi.

Comandantul/Şeful U.M.....................

Sef secţie,

..................................................

*1. distrusă prin ardere, inundaţie, selecţionare etc.

2. capturată.

ANEXA Nr. 6 la norme

Comandantului Centrului Militar...........................................

- Comisia de reconstituire -

Subsemnatul/a...................................................................................., domiciliat/ă în..............................................., str................................nr.............................., bl............., sc......., ap.........., judeţul ..........................., născut/ă în anul........, luna................., ziua.................., în localitatea..............................................Judeţul......................., fiul/fiica lui...................................şi al/a....................................................., posesor/posesoare al/a B.I./C.I. seria.......................... nr...................................., eliberat/ă de Poliţia .................................., la data de .........................................., solicit reconstituirea următoarelor situaţii:

Participarea .................................... ca .............................................. cu ....................................................., în perioada ......................................., pentru care propun audierea următoarelor persoane:

1....................................................., domiciliat în.......................................................................................................... judeţul................................;

2..............................................................................., domiciliat în..............................................................................., judeţul.................................

In susţinerea cererii mele, anexez următoarele înscrisuri/date:

- adeverinţa nr...................din..............., eliberată de......................................., din care rezultă inexistenţa sau distrugerea arhivelor;

- înscris prin care dovedesc că în perioada la care se referă prezenta cerere am activat în...........................................

Reconstituirea pe care o solicit îmi este necesară pentru întocmirea dosarului de ...................................................

Data............................

...................................

(semnătura)

ANEXA Nr. 7 la norme

DECLARAŢIE

Subsemnatul,............................................................................, născut la data (luna.....................,ziua..................., anul ...............) în............................................., judeţul ............................, domiciliat în ...................................................., judeţul ....................., posesor al B.I./C.I. seria......nr................, eliberat de Poliţia ................... la data de....................., declar pe propria răspundere că numitul ...................................................... a activat împreună cu subsemnatul în perioada .................................................la Unitatea Militară nr................şi că în această perioadă am participat împreună la(activitatea desfăşurată) .....................................................................................................ca (militar/premilitar/voluntar) ............................................................................................. în localităţile .............................................................................................................................

Dovedesc că am activat în Unitatea Militară nr.......................şi în perioada declarată, cu următoarele acte legale:

........................................................................................................................................................................ .........................................................

........................................................................................................................................................................ .........................................................

........................................................................................................................................................................ .........................................................

........................................................................................................................................................................ .........................................................

Declar şi semnez cele de mai sus că am luat cunoştinţă despre consecinţele prevăzute la art. 260 din Codul penal privind mărturia mincinoasă.

Semnătura declarantului

....................................................................

Data

....................................................................

ANEXA Nr. 8 la norme

- Model -

ROMÂNIA

MINISTERUL APĂRĂRII

Comisia de reconstituire de pe lângă Centrul Militar............................

Dosar nr..........................................

Avizat

Şeful U.M. 02585 Bucureşti

PROCES-VERBAL Nr.................

din.....................

Comisia de reconstituire compusă din:

- preşedinte.........................................................

- membri.............................................................

- secretar............................................................

Examinând cererea numitului/numitei .........................., domiciliat/ă în localitatea.............................................., str...............................nr............, bl......., sc..........., et..........judeţul........................., posesor/posesoare al/a B.I./C.I. seria......nr.................., eliberat/ă de....................la data de............................, prin care solicită reconstituirea participării pe front, s-au constatat următoarele:

........................................................................................................................................................................ .........................................................

........................................................................................................................................................................ .........................................................

Având în vedere că din adeverinţa nr................. din ..................., eliberată de U.M. 02405 Piteşti/U.M. 02600 Bucureşti, rezultă că nu a putut fi identificată situaţia participării pe front ca urmare a inexistenţei sau distrugerii arhivelor, constatăm că cererea îndeplineşte cerinţele legii.

Ţinând seama de declaraţiile persoanelor audiate:

1........................................................................................................................................................................ ......................................................;

2........................................................................................................................................................................ ......................................................;

3........................................................................................................................................................................ ......................................................;

4........................................................................................................................................................................ ......................................................,

ce se află la dosar, precum şi de actele legale prezentate, şi anume ......................................................................................, din care rezultă participarea martorilor pe front ............................................................................................,

Comisia, în unanimitate de voturi, hotărăşte: admite cererea şi stabileşte numitul/a ..............................................., în perioada ..............................................., a activat în îndeplinirea obligaţiilor militare în ............................................................................................................

Prezentul proces-verbal s-a încheiat în trei exemplare.

Preşedinte,

.................................................................

Membri:

1..............................................................

2..............................................................

ANEXA Nr. 9 la norme

- Model -

ROMÂNIA

MINISTERUL APĂRÂRII

Comisia de reconstituire de pe lângă Centrul Militar............................

Dosar nr..........................................

PROCES-VERBAL Nr.......

din.....................

Comisia de reconstituire compusă din:

- preşedinte..........................................................................

- membri...............................................................................

- secretar..............................................................................

Examinând cererea numitului/numitei............................................, domiciliat/ă în localitatea .................................., str...............................nr........................, bl......., sc..........., et.......... judeţul........................., posesor/posesoare al/a B.I./C.I. seria .... nr ...................., eliberat/ă de .................... la data de ..............................., prin care solicită reconstituirea participării pe front, s-au constatat următoarele:

........................................................................................................................................................................ .........................................................

........................................................................................................................................................................ .........................................................

Având în vedere că din adeverinţa nr.................din..................., eliberată de U.M. 02405 Piteşti/U.M. 02600 Bucureşti, nu rezultă inexistenţa sau distrugerea arhivelor, se constată că cererea nu îndeplineşte cerinţele legii, fiind respinsă de comisia de reconstituire din următoarele motive:

........................................................................................................................................................................ .........................................................

........................................................................................................................................................................ .........................................................

........................................................................................................................................................................ .........................................................

........................................................................................................................................................................ .........................................................

Comisia, în unanimitate de voturi, hotărăşte: respinge cererea şi stabileşte că numitul/a............................................., în perioada.............................., nu a activat pentru îndeplinirea obligaţiilor militare în.....................................................

Cu drept de contestaţie, în termen de 30 de zile calendaristice de la comunicare, la Comisia superioară de reconstituire de pe lângă U.M. 02515 Bucureşti.

Prezentul proces-verbal s-a încheiat în trei exemplare.

Preşedinte,

.................................................................

Membri:

1..............................................................

2..............................................................

ANEXA Nr. 10 la norme

- Model -

LEGITIMAŢIE DE VETERAN DE RĂZBOI*)

Posesorul prezentei legitimaţii este

.....................................................

beneficiază de prevederile Legii nr, 44/1994 şi are următoarele date de identificare:

B.I./C.I. seria......nr............................

CNP..................................................

Domiciliul..........................................

                ..........................................

                ..........................................

                   (localitatea, judeţul, adresa)

Data emiterii legitimaţiei:..........................

NOTA:

- Seria legitimaţiei se va completa conform indicativului judeţean, iar pentru Bucureşti, indicativul municipiului însoţit de numărul de sector.

- Numărul legitimaţiei va fi acelaşi cu numărul din Registrul de evidenţă a eliberării legitimaţiilor de veteran de război.

- Pentru soţul supravieţuitor se va specifica în mod expres: urmaş/ă de veteran de război.

*) Modelul legitimaţiei este reprodus în facsimil.


COMENTARII la Ordinul 127/2008

Momentan nu exista niciun comentariu la Ordinul 127 din 2008
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Legea 241 2013
    Buna ziua, Acest lucru este de a informa publicul în general că suntem în prezent sa dea împrumut la o rată scăzută a dobânzii de 3%. Daca sunteti interesati in aplicarea pentru un împrumut, să completați cererea de mai jos. Pentru mai multe detalii contactati-ne acum prin: +2348073676763 sau email: anitaloanfirm@hotmail.com INFORMAȚII IMPRUMUTAT NECESARE Nume: Țară: sex: Varsta: Telefon: Suma necesară: Ocupația: Durata de împrumut: Cu respect. Mrs.Isa Anita
ANONIM a comentat Hotărârea 416 2014
    ce preturi naspa
ANONIM a comentat Ordin 117 2010
    -nu face diferenta clara intre deseuri metalice si materiale metalice pentru care ANPM stabileste autorizatii de mediu diferite.Astfel fiind,operatorii care gestioneaza deseuri metalice sunt asimilati cu operatorii care recupereaza deseuri metalice din aceste materiale metalice ori nemetalice cum sunt,deseurile radiologice:filme radiologice si solutii din care se recupereaza argintul- activitati ce nu sunt cautate de functionarii cu atributii de control in puncte de lucru autorizate cu autorizatie integrata de APM CI SUNT CAUTATE IN PUNCTE DE LUCRU NEAUTORIZATE UNDE NU EXISTA.MOTIV PENTRU CARE,RESTURILE DIN PROCESELE DE RECUPERARE A ARGINTULUI DIN FILME ORI SOLUTII SUNT DEVERSATE IN CANALIZARE.
ANONIM a comentat Decretul 111 1951
    Decretul 111 din 1951 este considerat abuziv sau nu?
ANONIM a comentat Decretul 463 2014
    Aici este o oportunitate pentru oricine care este în probleme financiare și cei care sunt în nevoie de un împrumut pentru orice motiv, vom oferi împrumuturi la o rată foarte rezonabil de 2%, oferim toate tipurile de credite pentru persoane fizice și companii, angajat sau șomer, toți cei care sunt în nevoie de asistență financiară sunt binevenite. Mulți suferă și au nevoie de ajutor pentru a îmbunătăți standardul lor de viață, mulți sunt șomeri și au nevoie de ajutor financiar pentru a începe o afacere, mulți au nevoie de asistență financiară pentru a șterge facturile și datoriile lor. Nu conteaza ce tip de împrumut care aveți nevoie și pentru orice motiv contactati-ne astăzi, aceasta este o oportunitate de aur la ușa ta pas, contactati-ne astăzi, prin e-mail ca davidpetersonloanfirm@outlook.com și de a lua împrumut de azi. Daca sunteti interesati intr-o împrumut, atunci pur și simplu să ne contactați prin e-mail nostru de mai jos. Nume: David Peterson E-mail: davidpetersonloanfirm@outlook.com
ANONIM a comentat Decretul 463 2014
    Aici este o oportunitate pentru oricine care este în probleme financiare și cei care sunt în nevoie de un împrumut pentru orice motiv, vom oferi împrumuturi la o rată foarte rezonabil de 2%, oferim toate tipurile de credite pentru persoane fizice și companii, angajat sau șomer, toți cei care sunt în nevoie de asistență financiară sunt binevenite. Mulți suferă și au nevoie de ajutor pentru a îmbunătăți standardul lor de viață, mulți sunt șomeri și au nevoie de ajutor financiar pentru a începe o afacere, mulți au nevoie de asistență financiară pentru a șterge facturile și datoriile lor. Nu conteaza ce tip de împrumut care aveți nevoie și pentru orice motiv contactati-ne astăzi, aceasta este o oportunitate de aur la ușa ta pas, contactati-ne astăzi, prin e-mail ca davidpetersonloanfirm@outlook.com și de a lua împrumut de azi. Daca sunteti interesati intr-o împrumut, atunci pur și simplu să ne contactați prin e-mail nostru de mai jos. Nume: David Peterson E-mail: davidpetersonloanfirm@outlook.com
ANONIM a comentat Decretul 463 2014
    Bună ziua, Sunteți în căutarea pentru un împrumut de afaceri, credit de nevoi personale, împrumut acasă, etc ..? Va oferim personale și de afaceri de împrumut la orice individ interesat la dobândă 2% de la 1 la 30 de ani. Nume: Data nașterii: Sex: Stare civilă: Adresa: Oraș: Țară: telefon: Suma de împrumut: Durata de împrumut: Venitul lunar net. Contactati-ne: creditsolutionhome@outlook.com
ANONIM a comentat Legea 3 1977
    legea a fost f.buna,dar dupa 1989 pensionandu-ma in anul 1991, s-au repectat prevederile de calcul,dar din martie 1991 prin trecerea la milioane nu s-au respectat prevederile art.7 din lege privin IMPRESCRIPTIA si prin legi neconstitutionale si aplicate retroactiv,legea 19/2000, s-au diminuat sumele din decizia de pensionare cu 1 la 100000 rezultand o pensie de 0,26 roni(tot lei) din 2619 lei in decizie, in prezent,aug.2014,primesc numai 50%,adic a 1335 lei,..Milu Bajenaru Valentin,Brasov
ANONIM a comentat Ordin 73 2014
    As dori un raspuns competent la urmatoarea situatie cu care ne confruntam de luni de zile fara nici un rezultat in afara debransarii de la electrica si ramanerii astfel si fara apa de consum curent . Fiica mea a divortat si a facut partaj imobiliar din mai 2009, drept pentru care s-a prezentat la sediul enel oras Pantelimon pentru schimbare titular contract, vechiul contract fiind pe numele fostului sot. Deoarece acesta nu a fost de acord si beneficiaza de ,,cunostinte ''la Enel si primarie, nu s-a putut face aceasta modificare. Precizez ca in urma partajului, din cele 2 proprietati vecine, una i-a revenit mie, iar una lui , ambele imobile fiind bransate inca de la constructia lor prin plata costurilor ca sot si sotie la vremea respectiva. Fiind primii care am facut bransamentul,ulterior pe acest bransament s-au mai bransat alte 5 imobile. Fostul sot nu a fost de acord ca ea sa ramana bransata pe vechiul bransament, iar Enel Pantelimon a facut un proiect de bransare din capatul celalalt al strazii, cu costuri exorbitante , depeste 125 milioanelei. Cum pot rezolva legal acest lucru ,deoarece el intre timp a reziliat contractul pentru imobilul meu si am fost debransata chiar a doua zi de la contorul meu . Enel refuza rebransarea decat in conditiile puse de el , cand eu am facut cerere doar de schimbare titular contract cum se face de regula in situatii de divort si partaj. Precizez ca ea a platit mereu consumul prin banca chiar daca nu e titular de contract, in baza contorului detinut la imobil . Datorita abuzurilor fostului sot care uzeaza de relatii la primaria Pantelimon si la toti furnizorii de utilitati din localitate, au fost taiate toate utilitatile si cu mari costuri mi-am facut contractele si bransamente gaze , chiar daca imobilul avea utilitati inca din 2006. Cum pot demonstra ca astfel se face o discriminare ,iar lipsa de curent electric produce pagube imense, fiind singura casa unde poate locui ? De o alta rebransare nici nu poate fi vorba deoarece nu detin banii necesari si nici nu-i vad rostul atata timp cat bransarea s-a facut cu banii nostri in 1996 ca sot si sotie ,iar pentru rebransare la gaze am imprumutat banii sa platesc cca 60 milioane lei , deoarece aici nu aveam contor separat, si s-a facut in mai bine de 5luni . Astept sa-mi dati un sfat pe mail deoarece suntem disperati ca nu se poate rezolva decat cu aceste costuri propuse prin proiect. Putem demonstra cu acte si raspunsurile primite de la toate forurile,ENEL inclusiv de la ANRE , care a gasit ca solutia data de Enel Pantelimon jud Ilfov aste singura legala si ca trebuie sa platesc peste 125 milioane lei pentru a avea current electric si apa de consum . Datorita acestei situatii, in casa si curte nu mai poate locui nici macar un caine , iar cei care fac legea doar pentru ei jubileaza. Ne punem mari sperante in rezolvarea legala a acestei situatii, am citit toate legile in acest domeniu , nu am gasit o explicatie anume ,si nici chiar debransarea nu s-a facut dupa 21 zile cum este legal, ci doar dupa o zi , ca sa ne arate cine este mai puternic. Asteptam cu mare nerabdare o solutie in aceste abuzuri facute doar pentru capriciile fostului sot care ne-a demonstrat ca pana acum el face ce doreste doar ca sa ne hartuiasca si sa ne ameninte cu diverse , inclusiv cu arme. Cu multumiri pentru raspunsul care speram sa-l primim cat mai curand,
ANONIM a comentat Decretul 153 1970
    pai cum sa nu existe comentariu??? -Unde e atitudinea cetateneasca???Cand umbla in tara fel si fel de gasti de "infractori",interlopi !!!!!cum ar fi in P.Neamt niste jigodii de cica minori care fura,ataca si-n plina zi pe bietii oameni,femei neajutorate etc,iar interlopii isi fac de cap;degeaba exista atatea "politii":politie locala,jandarmerie,politie judet,SRI,etc Luati atitudine fratilor!!!!!!!!!!Faceti odata ceva!!!!!!!!!!!Sa se vada ceva !!!!Nu asteptati numai recompense.Ca nici cetateanu nu poate lua atitudine daca aceste structuri nu ia initiativa!!!Nici primaria nu misca nimic!!!
Business Directory Directories Codul fiscal actualizat 2012 Coduri postale Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu