ORDIN Nr. 123
din 10 aprilie 2006
privind informatiile de
interes public ce pot fi comunicate si informatiile exceptate de la comunicare
ACT EMIS DE:
AUTORITATEA NATIONALA PENTRU PROTECTIA CONSUMATORILOR
ACT PUBLICAT IN:
MONITORUL OFICIAL NR. 351 din 19 aprilie 2006
In temeiul Legii nr. 544/2001 privind liberul acces la informaţiile de interes public şi al art. 4 alin. (4)
din Hotărârea Guvernului nr. 755/2003 privind organizarea şi funcţionarea
Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor, cu modificările
ulterioare,
preşedintele Autorităţii Naţionale pentru Protecţia
Consumatorilor emite prezentul ordin.
Art. 1. - Se aprobă Lista informaţiilor de interes
public comunicate din oficiu, potrivit art. 5 din Legea nr. 544/2001 privind
liberul acces la informaţiile de interes public, prevăzută în anexa nr. 1.
Art. 2. - Se aprobă Lista informaţiilor de interes
public comunicate la cerere, potrivit art. 6 din Legea nr. 544/2001, prevăzută
în anexa nr. 2.
Art. 3. - Se aprobă Lista informaţiilor exceptate de la
comunicare, pentru respectarea principiului confidenţialităţii, prevăzută în
anexa nr. 3.
Art. 4. - Structurile competente din cadrul Autorităţii
Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor pentru verificarea respectării
prevederilor art. 12 din Legea nr. 544/2001, cu privire la exceptarea de la
accesul liber al cetăţenilor la unele informaţii, sunt prevăzute în anexa nr.
4.
Art. 5. - Raportul periodic de activitate al
Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor, ce urmează a fi publicat
în Monitorul Oficial al României, Partea a III-a, potrivit art. 5 alin. (3) din
Legea nr. 544/2001, se elaborează anual de către Direcţia integrare europeană,
strategii, parteneriat şi relaţii externe.
Art. 6. - In scopul aplicării prevederilor art. 6 şi 7
din Legea nr. 544/2001, direcţiile şi serviciile din
cadrul Autorităţii Naţionale pentru Protecţia
Consumatorilor vor transmite Compartimentului de informare şi relaţii publice,
după caz:
a) răspunsul la solicitarea informaţiei de interes
public, în termen de:
- 5 zile de la data înregistrării solicitării;
- cel mult 25 de zile în cazul
unor informaţii complexe;
b) refuzul comunicării informaţiilor solicitate, cu
motivaţia corespunzătoare, în termen de 3 zile de la data înregistrării
solicitării.
Art. 7. - Monitorizarea îndeplinirii dispoziţiilor
prezentului ordin revine subsecretarului de stat - vicepreşedinte al
Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor, secretarului general al
Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor şi directorului Direcţiei
integrare europeană, strategii, parteneriat şi relaţii externe.
Art. 8. - Anexele nr. 1-4 fac parte integrantă din
prezentul ordin.
Preşedintele Autorităţii Naţionale pentru Protecţia
Consumatorilor,
Cătălin Florin Teodorescu
ANEXA Nr. 1
LISTA
informaţiilor de interes public comunicate din
oficiu, potrivit art. 5 din Legea nr. 544/2001 privind liberul acces la
informaţiile de interes public
a) Actele normative care reglementează organizarea şi
funcţionarea Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor
b) Structura organizatorică, atribuţiile
departamentelor, programul de funcţionare
c) Numele şi prenumele persoanelor din conducerea
Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor, Oficiului pentru
Protecţia Consumatorilor al Municipiului Bucureşti şi oficiilor judeţene pentru
protecţia consumatorilor ale funcţionarului responsabil cu difuzarea
informaţiilor publice
d) Programul de audienţe al persoanelor din conducerea
Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor, Oficiului pentru
Protecţia Consumatorilor al Municipiului Bucureşti şi oficiilor judeţene pentru
protecţia consumatorilor
e) Coordonatele de contact ale Autorităţii Naţionale
pentru Protecţia Consumatorilor, Oficiului pentru Protecţia Consumatorilor al
Municipiului Bucureşti şi oficiilor judeţene pentru protecţia consumatorilor,
respectiv: denumirea, sediul, numerele de telefon, fax, adresa de e-mail şi adresa
paginii de Internet
f) Sursele financiare, bugetul şi bilanţul contabil
g) Strategia Autorităţii Naţionale pentru Protecţia
Consumatorilor pentru perioada 2005-2008
h) Lista cuprinzând documentele de interes public
i) Lista cuprinzând categoriile de documente elaborate şi/sau gestionate, potrivit legii
j) Modalităţile de contestare a deciziei autorităţii
sau a instituţiei publice, în
situaţia în care persoana se consideră vătămată în privinţa dreptului de acces la informaţiile de interes public solicitate.
ANEXA Nr. 2
LISTA
informaţiilor de interes public comunicate la
cerere, potrivit art. 6 din Legea nr. 544/2001 privind liberul acces la
informaţiile de interes public
1. Comunicate de presă
2. Materiale informative (broşuri) editate de Autoritatea
Naţională pentru Protecţia Consumatorilor, în limita stocului disponibil
3. Informaţii privind coordonatele de contact ale
asociaţiilor pentru protecţia consumatorilor care sunt luate în evidenţă de
Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor
4. Indicatori privind activitatea desfăşurată de
Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor, pe judeţe, numărul total
al acţiunilor de control, valoarea produselor cu abateri de la legislaţia
privind protecţia consumatorilor,numărul sesizărilor şi reclamaţiilor
înregistrate la Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor, în
condiţiile legii
5. Valoarea totală a amenzilor aplicate
6. Denumirea actelor normative şi, după caz,
conţinutul acestora, care stau la baza întocmirii proceselor-verbale de
constatare şi contravenţie
7. Proiectele de acte normative aflate în dezbatere
publică conform Legii nr. 52/2003 privind transparenţa decizională în
administraţia publică
8. Informaţii privind activitatea desfăşurată de Autoritatea
Naţională pentru Protecţia Consumatorilor, ca punct naţional de contact, în
cadrul sistemului european RAPEX de schimb rapid de informaţii privind
produsele periculoase.
ANEXA Nr. 3
LISTA
informaţiilor exceptate de la comunicare, pentru
respectarea principiului confidenţialităţii
1. Rapoartele de control administrativ
2. Notele de serviciu cu caracter intern
3. Sesizările şi documentele comisiei de disciplină
4. Numerele de telefon ale persoanelor care ocupă
funcţii în cadrul Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor,
Oficiului pentru Protecţia Consumatorilor al Municipiului Bucureşti şi
oficiilor judeţene pentru protecţia consumatorilor, precum şi informaţiile
privind activităţile extraprofesionale ale acestora
5. Sesizările, reclamaţiile, petiţiile consumatorilor
şi agenţilor economici
6. Registrul de intrare-ieşire a corespondenţei, a
actelor emise de preşedintele Autorităţii Naţionale pentru Protecţia
Consumatorilor
7. Registrul de înregistrare a autorizaţiilor emise
în aplicarea legii
8. Registrul de inventariere a bunurilor
9. Corespondenţa scrisă cu instituţiile publice
interne şi internaţionale
10. Dosarele privind litigiile în care instituţia este implicată şi numele consilierilor juridici care
susţin interesele Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor în
aceste litigii
11. Procesele-verbale de constatare a contravenţiilor
12. Procesele-verbale de constatare
13. Procesele-verbale de prelevare probe
14. Procesele-verbale de distrugere a produselor periculoase
15. Buletinul de analiză
16. Rapoartele Oficiului pentru Protecţia
Consumatorilor al Municipiului Bucureşti şi oficiilor judeţene pentru protecţia
consumatorilor, întocmite ca urmare a acţiunilor de control şi supraveghere a
pieţei
17. Corespondenţa cu agenţii economici, consumatorii
şi instituţiile sau autorităţile publice
18. Documentele a căror comunicare publică poate
afecta principiul liberei concurenţe sau care pot influenţa dosarele aflate pe
rolul instanţelor de judecată
19. Ordinele sau circularele cu caracter intern emise
de către preşedintele Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor
20. Deciziile cu caracter intern emise de conducătorii Oficiului pentru Protecţia Consumatorilor al Municipiului
Bucureşti şi oficiilor judeţene pentru protecţia consumatorilor
21. Statele de salarii
22. Programul trimestrial privind controalele
tematice.
ANEXA Nr. 4
STRUCTURILE COMPETENTE
din cadrul
Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor pentru verificarea
respectării prevederilor art. 12 din Legea nr. 544/2001 privind liberul acces la informaţiile de
interes public,cu privire la exceptarea de la accesul liber al cetăţenilor la
unele informaţii
1. Informaţiile din domeniul apărării naţionale,
siguranţei şi ordinii publice, cele privind deliberările autorităţilor, precum
şi cele care privesc interesele economice şi politice ale României, dacă fac
parte din categoriile informaţiilor clasificate,
potrivit legii
Structuri competente:
- preşedintele Autorităţii Naţionale pentru Protecţia
Consumatorilor;
- vicepreşedintele Autorităţii Naţionale pentru
Protecţia Consumatorilor;
- secretarul general al Autorităţii Naţionale pentru
Protecţia Consumatorilor.
2. Informaţiile privind activităţile comerciale sau
financiare, dacă publicitatea acestora aduce atingere principiului concurenţei
loiale, potrivit legii
Structuri competente:
Direcţia economică şi resurse umane, Serviciul juridic,
serviciile de consiliere tehnică şi Direcţia integrare europeană, strategii,
parteneriat şi reiaţii externe din cadrul Autorităţii Naţionale pentru
Protecţia Consumatorilor.
3. Informaţiile cu privire la datele personale,
potrivit legii
Structuri competente:
Direcţia economică şi resurse umane din cadrul
Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor, Oficiului pentru
Protecţia Consumatorilor al Municipiului Bucureşti şi oficiilor judeţene pentru
protecţia consumatorilor.
4. Informaţiile privind procedura în timpul anchetei
penale sau disciplinare, dacă se periclitează rezultatul anchetei, se dezvăluie
surse confidenţiale ori se pun în pericol viaţa, integritatea corporală şi
sănătatea unei persoane în urma anchetei efectuate sau în curs de desfăşurare,
informaţiile privind procedurile judiciare, dacă publicitatea acestora aduce
atingere asigurării unui proces echitabil ori interesului legitim al oricăreia
dintre părţile implicate în proces, precum şi informaţiile a căror publicare
prejudiciază măsurile de protecţie a tinerilor
Structuri competente:
Serviciul resurse umane, Serviciul juridic din cadrul Autorităţii
Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor, Oficiului pentru Protecţia
Consumatorilor al Municipiului Bucureşti şi oficiilor judeţene pentru protecţia
consumatorilor