Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

Ordinul Nr.122 din 12.12.2013

pentru aprobarea Normelor metodologice privind elaborarea bugetelor de venituri şi cheltuieli ale unităţilor sanitare cu paturi din reţeaua sanitară a Ministerului Apărării Naţionale
ACT EMIS DE: Ministerul Apararii Nationale
ACT PUBLICAT ÎN MONITORUL OFICIAL NR. 800 din 18 decembrie 2013



SmartCity1

Pentru aplicarea prevederilor art. 191 alin. (2) din Legea nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sănătăţii, cu modificările şi completările ulterioare,având în vedere avizul Ministerului Sănătăţii nr. E.N. 3.376 din 4 aprilie 2013,în temeiul prevederilor art. 33 alin. (1) din Legea nr. 346/2006 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Apărării Naţionale, cu modificările ulterioare,ministrul apărării naţionale emite prezentul ordin. Articolul 1Se aprobă Normele metodologice privind elaborarea bugetelor de venituri şi cheltuieli ale unităţilor sanitare cu paturi din reţeaua sanitară a Ministerului Apărării Naţionale, prevăzute în anexa care face parte integrantă din prezentul ordin. Articolul 2Unităţile sanitare cu paturi din reţeaua sanitară a Ministerului Apărării Naţionale şi ordonatorii de credite ierarhici superiori duc la îndeplinire prevederile prezentului ordin. Articolul 3Ordinul intră în vigoare la data de 1 ianuarie 2014. Articolul 4Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I. Ministrul apărării naţionale, Mircea Duşa
ANEXĂNORME METODOLOGICE privind elaborarea bugetelor de venituri şi cheltuieli ale unităţilor sanitare cu paturi din reţeaua sanitară a Ministerului Apărării Naţionale Capitolul IDispoziţii generale Articolul 1 (1) În sensul prezentelor norme, prin unităţi sanitare cu paturi se înţelege:a)spitalele militare; b)Centrul Clinic de Urgenţă de Boli Cardiovasculare „Academician dr. Vasile Cândea“; c)Sanatoriul de Balneofizioterapie şi Recuperare Medicală „Dr. Dimitrie Cantemir“ Bălţăteşti. (2) Unităţile sanitare cu paturi de la alin. (1), denumite în continuare spitale, sunt structuri cu personalitate juridică, funcţionează pe principiul autonomiei financiare, a căror finanţare este efectuată din venituri proprii obţinute în condiţiile legii şi transferuri acordate de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Apărării Naţionale, care furnizează servicii medicale tuturor beneficiarilor
Legii nr. 80/1995 privind statutul cadrelor militare, cu modificările şi completările ulterioare, ai Legii nr. 384/2006 privind statutul soldaţilor şi gradaţilor profesionişti, cu modificările şi completările ulterioare, precum şi altor categorii de asiguraţi, în condiţiile legii. Articolul 2Principiul autonomiei financiare presupune următoarele: a)organizarea activităţii spitalului pe baza bugetului de venituri şi cheltuieli, pe total unitate, precum şi pe fiecare secţie şi/sau compartiment, astfel încât cheltuielile necesare pentru realizarea serviciilor medicale să fie acoperite din veniturile proprii realizate şi/sau fondurile alocate de la bugetul de stat; b)estimarea corectă a veniturilor proprii, fundamentarea cheltuielilor pe baza propunerilor secţiilor şi compartimentelor din structura spitalului, în raport cu obiectivele programate, şi elaborarea bugetului de venituri şi cheltuieli potrivit Clasificaţiei indicatorilor privind finanţele publice, aprobată prin Ordinul ministrului finanţelor publice nr. 1.954/2005; c)aprobarea bugetului propriu de venituri şi cheltuieli de către ordonatorul de credite ierarhic superior, la propunerea comandantului spitalului; d)repartizarea bugetului de venituri şi cheltuieli aprobat, pe secţiile şi compartimentele din structura spitalului; e)modificarea bugetului de venituri şi cheltuieli, cu aprobarea ordonatorului de credite ierarhic superior; f)execuţia bugetului de venituri şi cheltuieli, printr-o bună gestiune economico-financiară, realizarea serviciilor medicale contractate, precum şi a celorlalte prestaţii şi activităţi ale spitalului, în condiţii de echilibru financiar între venituri şi cheltuieli. Articolul 3Spitalul este condus de un comandant, care îndeplineşte atribuţiile ordonatorului terţiar de credite, în condiţiile legii; comandantul încheie contract de management cu ministrul apărării naţionale pe o perioadă de maximum 3 ani, în care se cuprind şi obligaţii legate de realizarea indicatorilor economico-financiari rezultaţi din modul de elaborare şi execuţie a bugetului de venituri şi cheltuieli. Articolul 4 (1) Responsabilităţile comandantului, ca ordonator terţiar de credite, sunt:a)angajează, lichidează şi ordonanţează cheltuielile în limita bugetului aprobat numai pentru realizarea sarcinilor instituţiei pe care o conduce şi în condiţiile stabilite prin Normele metodologice privind angajarea, lichidarea, ordonanţarea şi plata cheltuielilor instituţiilor publice, precum şi organizarea, evidenţa şi raportarea angajamentelor bugetare şi legale, aprobate prin Ordinul ministrului finanţelor publice nr. 1.792/2002, cu modificările şi completările ulterioare; b)realizează serviciile medicale contractate cu Casa Asigurărilor de Sănătate a Apărării, Ordinii Publice, Siguranţei Naţionale şi Autorităţii Judecătoreşti, denumită în continuare CASAOPSNAJ, precum şi cu terţe persoane fizice şi juridice, după caz; c)asigură, drepturile pacienţilor, în condiţiile legii; d)realizează veniturile; e)angajează şi utilizează fondurile în limita bugetului aprobat şi pe baza bunei gestiuni financiare; f)asigură integritatea bunurilor încredinţate instituţiei pe care o conduce; g)răspunde de organizarea contabilităţii şi ţinerea la zi a acesteia şi prezentarea la termen a situaţiilor financiare asupra situaţiei patrimoniului aflat în administrare şi a execuţiei bugetare; h)organizează sistemul de monitorizare a programului de achiziţii publice şi a programului de investiţii publice; i)încheie, după caz, contractele cu direcţiile de sănătate, răspunde pentru îndeplinirea obligaţiilor cuprinse în acestea, pentru desfăşurarea activităţilor prevăzute în programele naţionale de sănătate; j)organizează evidenţa programelor naţionale de sănătate şi realizează indicatorii aferenţi acestora; k)organizează evidenţa patrimoniului şi ţinerea la zi a acesteia, conform reglementărilor legale; l)analizează periodic execuţia bugetului de venituri şi cheltuieli şi stabileşte măsuri operative pentru remedierea deficienţelor; m)monitorizează cheltuielile de personal; n)asigură fondurile necesare funcţionării unităţilor de primiri urgenţe/compartimentelor de primiri urgenţe, denumite în continuare U.P.U./C.P.U., în condiţiile legii, cuprinse în structura organizatorică a spitalului, aprobată în condiţiile legii; o)asigură fondurile necesare pentru dotarea truselor de urgenţă cu medicamente şi materiale sanitare, precum şi cele pentru funcţionarea centrului de permanenţă din structura spitalului, aprobat în condiţiile legii; p)transmite spre aprobare eşalonului superior lista investiţiilor şi a lucrărilor de reparaţii capitale care urmează să se realizeze într-un exerciţiu financiar, în condiţiile legii, la propunerea comitetului director; q)identifică surse suplimentare pentru creşterea veniturilor spitalului, cu respectarea prevederilor legale; r)asigură drepturile salariale pentru rezidenţi în toată perioada rezidenţiatului, anii I-VII, după caz; s)încheie contractele de prestări servicii cu institutele de medicină legală din centrele medicale universitare la care sunt arondate şi răspunde de îndeplinirea obligaţiilor cuprinse în acestea, după caz; t)îndeplineşte toate atribuţiile care decurg din calitatea de ordonator terţiar de credite şi răspunde de respectarea şi aplicarea corectă a legislaţiei din domeniu.(2) Comandanţii au obligaţia de a stabili prin ordin de zi pe unitate:a)persoanele cu atribuţii şi responsabilităţi în cadrul compartimentelor de specialitate pentru operaţiunile de angajare, lichidare şi ordonanţare; b)persoanele autorizate care efectuează plăţile, pe baza documentelor ordonanţate de către ordonatorul de credite; c)persoanele desemnate pentru exercitarea controlului financiar preventiv propriu. Capitolul IIStructura, elaborarea, fundamentarea şi aprobarea bugetului de venituri şi cheltuieli Secţiunea 1Structura bugetului de venituri şi cheltuieli Articolul 5 (1) Bugetul cuprinde veniturile estimate şi cheltuielile prognozate ce urmează a fi efectuate pe parcursul unui an bugetar, necesare pentru asigurarea condiţiilor de desfăşurare normală a activităţilor de furnizare a serviciilor medicale contractate cu CASAOPSNAJ, precum şi a altor servicii, în condiţiile legii; veniturile şi cheltuielile se cuprind în macheta de buget întocmită potrivit Clasificaţiei indicatorilor privind finanţele publice, aprobată prin Ordinul ministrului finanţelor publice nr. 1.954/2005.
(2) Bugetul de venituri şi cheltuieli al spitalului se compune din:a)bugetul de venituri şi cheltuieli al spitalului, al cărui model este prevăzut în anexa nr. 1; b)bugetele de venituri şi cheltuieli ale secţiilor/compartimentelor, conform modelului prevăzut în anexa nr. 2; c)situaţia privind numărul de posturi şi structura acestora, conform statului de organizare aprobat, al cărui model este prevăzut în anexa nr. 3; d)bugetul Fondului de dezvoltare al spitalului şi Nota de calcul privind modul de constituire a cotei-părţi din amortizarea activelor fixe cuprinse în fondul de dezvoltare anual, ale căror modele sunt prevăzute în anexele nr. 4 şi 5. Articolul 6 (1) Veniturile proprii ale spitalelor se înscriu în macheta de buget pe capitole, subcapitole şi paragrafe, capitolul de venituri cuprinzând:a)valoarea contractelor de furnizare de servicii medicale încheiate de spitale cu CASAOPSNAJ, în calitate de furnizor de servicii medicale, în cadrul sistemului de asigurări sociale de sănătate, precum şi alte prestaţii şi activităţi prevăzute de lege; b)valoarea contractelor de furnizare de servicii medicale cu casele de asigurări de sănătate private sau cu operatori economici, după caz; c)valoarea contractelor privind furnizarea de servicii medicale solicitate de alte unităţi spitaliceşti, farmaceutice, de cabinete medicale sau de alte unităţi sanitare publice ori private acreditate, care nu au specialişti pentru unele activităţi sau manopere medicale; d)sumele realizate din editarea şi difuzarea unor publicaţii cu caracter medical; e)sumele realizate din servicii medicale, hoteliere sau de altă natură, furnizate la cererea unor terţi; f)sumele realizate din servicii de asistenţă medicală la domiciliu, furnizate la cererea pacienţilor, după caz, în baza unui contract de furnizare de servicii de îngrijiri medicale la domiciliu, în condiţiile stabilite prin contractul-cadru privind condiţiile acordării asistenţei medicale în cadrul sistemului de asigurări sociale de sănătate; g)valoarea contractelor de cercetare medicală şi a studiilor clinice; h)valoarea contractelor reprezentând asocieri investiţionale în domenii medicale ori de cercetare medicală şi farmaceutică; i)sumele din închirierea unor spaţii medicale către alţi furnizori de servicii medicale, în condiţiile legii; j)sumele din închirierea de echipamente, aparatură medicală şi alte bunuri care aparţin spitalului către alţi furnizori de servicii medicale, în condiţiile legii; k)sumele din închirierea unor spaţii disponibile, în condiţiile legii; l)sumele din donaţii şi sponsorizări; m)sumele din dispoziţii testamentare; n)după caz, sumele provenite din contractele încheiate cu direcţiile de sănătate publică judeţene şi a municipiului Bucureşti pentru desfăşurarea activităţilor prevăzute în programele naţionale de sănătate; o)sumele alocate de la bugetul de stat şi din bugetul constituit din contribuţiile instituite pentru combaterea consumului excesiv de tutun şi băuturi alcoolice, în condiţiile şi potrivit destinaţiilor stabilite de lege; p)sumele acordate de la bugetul de stat prin bugetul Ministerului Apărării Naţionale pentru acţiuni de sănătate şi cheltuieli specifice Ministerului Apărării Naţionale; q)sumele acordate de la bugetul de stat prin bugetul Ministerului Apărării Naţionale pentru finanţarea investiţiilor la spitale în condiţiile şi potrivit destinaţiilor stabilite de lege; r)coplata pentru unele servicii medicale; s)sumele acordate de la bugetul de stat prin bugetul Ministerului Apărării Naţionale pentru U.P.U./C.P.U., în condiţiile legii; t)alte venituri realizate din servicii medicale prestate la cererea pacienţilor. (2) Spitalele care derulează proiecte finanţate din fonduri externe nerambursabile (FEN) postaderare, în execuţie, vor detalia subdiviziunile de la capitolul 45.10 „Sume primite de la UE/alţi donatori în contul plăţilor efectuate şi prefinanţări“, precum şi de la titlul 56.10 „Proiecte cu finanţare din fonduri externe nerambursabile postaderare“ pe subcapitole şi paragrafe la venituri şi, respectiv, pe articole şi alineate la cheltuieli, potrivit Clasificaţiei indicatorilor privind finanţele publice, aprobată prin
Ordinul ministrului finanţelor publice nr. 1.954/2005. Articolul 7Cheltuielile spitalului se evidenţiază în macheta de buget pe structura clasificaţiei economice şi funcţionale pe total cheltuieli şi, detaliat, pe surse de provenienţă. Articolul 8(1) Excedentul bugetului de venituri şi cheltuieli se stabileşte ca diferenţă între totalul veniturilor şi totalul cheltuielilor; bugetul spitalelor poate fi încheiat cu excedent sau, când veniturile sunt egale cu cheltuielile, cu excedent zero; excedentul anual, rezultat din execuţia bugetului de venituri şi cheltuieli, se reportează în anul următor şi se utilizează pentru cheltuieli curente şi de capital.(2) În situaţia în care spitalul a rămas cu excedent de casă la finele anului precedent, pentru utilizarea acestuia în noul exerciţiu bugetar se procedează după cum urmează:a)cheltuielile pentru exerciţiul curent se măresc în limita excedentului înregistrat la finele anului precedent şi care se află sub formă de disponibilităţi în contul curent deschis la Trezoreria Statului; b)se echilibrează cheltuielile activităţii curente care vor fi mai mari decât veniturile curente prin poziţia „Excedent din anul precedent pentru echilibrarea cheltuielilor în anul curent“; c)se completează rubrica „Deficit“ de la finele machetei. (3) Sumele care se decontează în luna ianuarie, aferente serviciilor medicale acordate în luna decembrie în baza contractelor încheiate cu CASAOPSNAJ, inclusiv regularizările aferente anului precedent, se includ în bugetul de venituri şi cheltuieli şi reprezintă venituri ale anului curent.(4) Sumele reprezentând drepturile de personal aferente lunii decembrie a anului curent se înregistrează pe cheltuiala acestui an. Secţiunea a 2-aElaborarea, fundamentarea şi aprobarea bugetului de venituri şi cheltuieli Articolul 9 (1) În etapa de elaborare a bugetului de venituri şi cheltuieli, comitetul director trebuie să analizeze resursele posibile şi cheltuielile necesare, reflectate într-un proiect de buget fundamentat pe principalii indicatori fizici: volumul serviciilor medicale ce urmează a fi furnizate, alte resurse, dezvoltarea/restructurarea unor activităţi, după caz.(2) Bugetul de venituri şi cheltuieli se elaborează în condiţii de echilibru financiar între venituri şi cheltuieli.(3) Proiectul bugetului de venituri şi cheltuieli are la bază principiul specializării bugetare, potrivit căruia veniturile şi cheltuielile sunt înscrise în machetă pe surse de provenienţă şi pe categorii de cheltuieli, grupate după natura lor economică şi destinaţia acestora, potrivit clasificaţiei bugetare.(4) Veniturile proprii evidenţiate şi realizate de spital, altele decât sumele provenite din bugetul de stat prin bugetul Ministerului Apărării Naţionale, la partea de cheltuieli, şi care nu au o anumită destinaţie, pot fi utilizate pentru cheltuieli curente şi de capital, în condiţiile legii. Articolul 10(1) Proiectul bugetului de venituri şi cheltuieli se elaborează de către comitetul director pe baza propunerilor fundamentate, prezentate de conducătorii secţiilor şi ai celorlalte structuri din compunerea spitalului, având în vedere:a)estimarea veniturilor ce urmează a se realiza din activitatea de furnizare a serviciilor medicale, alte prestaţii şi activităţi; b)cheltuielile necesare şi priorităţile stabilite pentru activitatea de acordare a asistenţei medicale, precum şi a altor activităţi specifice; c)realizarea echilibrului financiar între veniturile şi cheltuielile cuprinse în proiectul de buget. (2) Propunerile prezentate sunt centralizate de către structura financiar-contabilă a spitalului. Articolul 11Fundamentarea veniturilor spitalului se face pentru fiecare sursă de venit, prin indicatori care să conducă la stabilirea corectă a nivelului acestora; analiza cuprinde situaţia veniturilor realizate în ultimii 3 ani. Articolul 12(1) La fundamentarea veniturilor se au în vedere aspectele care reglementează sursele de venituri şi condiţiile specifice fiecărei unităţi de furnizare a serviciilor medicale.(2) La estimarea veniturilor din contractele încheiate cu CASAOPSNAJ pentru furnizarea serviciilor medicale se iau în consideraţie:a)condiţiile de contractare prevăzute anual prin Contractul-cadru privind condiţiile acordării asistenţei medicale în cadrul sistemului de asigurări sociale de sănătate, normele proprii de aplicare ale acestuia, precum şi celelalte reglementări în domeniu; b)numărul de servicii estimat a se realiza şi finanţa; c)modalitatea de plată; d)inflaţia prognozată; e)analiza valorii serviciilor în anul curent faţă de anul precedent şi identificarea cauzelor plusurilor şi minusurilor constatate. (3) La estimarea veniturilor realizate din serviciile prestate persoanelor fizice şi juridice se au în vedere:a)numărul estimat al persoanelor solicitante; b)volumul şi natura serviciilor medicale solicitate la cerere; c)veniturile medii pe persoană; d)analiza comparativă a estimărilor din anul curent cu realizările din anul precedent. (4) Veniturile din asocieri investiţionale se estimează pe baza contractelor în curs şi care rămân valabile şi în anul curent sau pe baza noilor contracte.(5) Alte venituri se estimează în concordanţă cu volumul prestărilor de servicii medicale, inclusiv actele adiţionale, având ca nivel de referinţă realizările din anul anterior, creşterea sau reducerea capacităţii spitalului de a presta servicii medicale, indicele de inflaţie prognozat de către instituţiile abilitate, noi surse de venituri.(6) Veniturile rezultate din sumele primite de la bugetul de stat se estimează având în vedere naturile de cheltuieli şi normativele specifice Ministerului Apărării Naţionale reglementate de actele normative în vigoare.(7) La estimarea veniturilor rezultate din contractele încheiate cu direcţiile de sănătate publică judeţene şi a municipiului Bucureşti se iau în consideraţie condiţiile de contractare, modalităţile privind executarea şi decontarea sumelor, precum şi destinaţia acestora.(8) La estimarea veniturilor din contractele încheiate cu institutele de medicină legală din centrele medicale universitare la care sunt arondate se iau în consideraţie condiţiile de contractare, modalităţile privind executarea şi decontarea sumelor, precum şi destinaţia acestora. Articolul 13(1) Fundamentarea cheltuielilor se efectuează de către comitetul director, împreună cu şefii de secţii şi ai celorlalte structuri din compunerea spitalului, urmărindu-se în principal:a)utilizarea resurselor materiale şi băneşti pentru cheltuieli oportune şi strict necesare; b)reducerea cheltuielilor materiale, de funcţionare şi administrare prin stabilirea de norme proprii de consum; c)aprovizionarea cu materiale sanitare, medicamente etc., pentru asigurarea tratamentului adecvat, în limita cerinţelor impuse de serviciile medicale acordate, evitându-se formarea de stocuri; d)stabilirea la nivelul spitalului de proceduri pentru actele medicale furnizate la nivelul secţiilor, stabilirea listelor proprii de medicamente, a materialelor sanitare, reactivi etc., aprobate de comitetul director; e)stabilirea necesarului de lucrări de întreţinere pe bază de studii şi documentaţii tehnice în cadrul unor strategii de îmbunătăţire a calităţii serviciilor medicale acordate; f)evaluarea produselor din gestiuni şi eliberarea acestora în funcţie de serviciile medicale şi de respectarea scopului pentru care au fost achiziţionate; g)întărirea controlului intern asupra consumurilor pe secţii şi celelalte structuri din compunerea spitalului; h)reducerea cheltuielilor ca urmare a externalizării unor servicii şi activităţi, potrivit normelor legale. (2) La fundamentarea cheltuielilor se mai au în vedere următoarele:a)indicatorii fizici cu ajutorul cărora se poate aprecia efortul financiar - număr de angajaţi, număr de cazuri externate, număr de paturi, număr de zile de spitalizare; b)evoluţia cheltuielilor pe ultimii 3 ani, pentru a constata tendinţa de creştere sau de reducere a cheltuielilor; c)evaluarea cheltuielilor pe fiecare secţie sau structură din compunerea spitalului şi a responsabilităţilor stabilite şefilor acestora; d)normele şi reglementările privind efectuarea cheltuielilor; e)eliminarea sau reducerea practicilor anterioare care au condus la cheltuieli ineficiente. (3) Fundamentarea cheltuielilor necesită efectuarea calculelor pentru stabilirea necesarului de resurse umane, materiale şi de capital, stabilirea cheltuielilor directe, indirecte şi generale necesare pentru realizarea serviciilor medicale. Articolul 14(1) La stabilirea cheltuielilor de personal se ia în calcul necesarul de cheltuieli pentru întregul personal prevăzut în statul de organizare aprobat, prin evaluarea drepturilor de personal, în detaliu, pe structura clasificaţiei indicatorilor financiari, pe baza structurii organizatorice a spitalului.(2) Cuantumul cheltuielilor aferente drepturilor de personal se aprobă conform prevederilor legale, cu avizul consiliului de administraţie, în cadrul bugetului de venituri şi cheltuieli al spitalului.(3) Evaluarea cheltuielilor pentru bunuri şi servicii se fundamentează pe fiecare alineat, avându-se în vedere:a)necesarul calculat pe baza propunerilor primite de la fiecare secţie şi structură din compunerea spitalului, stocul normat stabilit de spital, stocul la finele anului precedent; b)alocaţiile legale de hrană pe tipuri de secţii/structuri din compunerea spitalului; c)necesarul de materiale sanitare, medicamente, reactivi; d)necesarul fundamentat pentru cheltuieli de reparaţii curente; e)alte activităţi şi consumuri necesare. (4) La stabilirea principalelor niveluri de cheltuieli prevăzute la alin. (1)-(3) se au în vedere prevederile legale ce reglementează fiecare natură de cheltuieli, precum şi alte elemente de calcul.(5) Cheltuielile de capital se estimează ţinându-se cont de propunerile justificate ale secţiilor şi celorlalte structuri din compunerea spitalului, pe bază de documentaţii tehnice, în condiţiile legii; fundamentarea cheltuielilor de capital se realizează conform secţiunii a 3-a din capitolul III din Legea nr. 500/2002 privind finanţele publice, cu modificările şi completările ulterioare, şi a altor dispoziţii legale din domeniul investiţiilor publice; cheltuielile de capital se înscriu în programul de investiţii publice, anexă la bugetul Ministerului Apărării Naţionale, la propunerea directorului de program major Administraţie centrală, cu încadrarea în limitele de cheltuieli stabilite conform Strategiei fiscal bugetare, comunicate de Ministerul Finanţelor Publice prin Scrisoarea-cadru; conform prevederilor anexei nr. I la Ordinul ministrului finanţelor nr. 2.487/1996 pentru aprobarea Normelor metodologice privind finanţarea investiţiilor instituţiilor publice prin trezoreria statului şi a Normelor metodologice privind aplicarea de către trezoreriile statului a mecanismului de finanţare a investiţiilor publice, cu modificările şi completările ulterioare, cheltuielile de capital se înscriu în lista de investiţii; în cadrul cheltuielilor de capital, cheltuielile din Fondul de dezvoltare al spitalului se evidenţiază distinct, în conformitate cu condiţiile cuprinse în prezentele norme metodologice. Articolul 15Spitalele pot primi sume de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Apărării Naţionale, alocate pentru: a)achiziţia de echipamente medicale şi alte dotări independente de natura cheltuielilor de capital, în condiţiile legii; b)investiţii legate de construirea de noi spitale, inclusiv pentru finalizarea celor aflate în execuţie, în condiţiile legii; c)expertizarea, transformarea şi consolidarea construcţiilor grav afectate de seisme şi de alte cazuri de forţă majoră; d)modernizarea, transformarea şi extinderea construcţiilor existente, precum şi efectuarea de reparaţii capitale; e)finanţarea cheltuielilor salariale şi a activităţilor specifice Ministerului Apărării Naţionale prevăzute în actele normative în vigoare; f)finanţarea activităţilor didactice şi de cercetare fundamentală; g)finanţarea activităţilor de medicina muncii stabilite în sarcina Ministerului Apărării Naţionale; h)finanţarea drepturilor de personal pentru rezidenţi; i)finanţarea U.P.U./C.P.U., din cadrul spitalelor de urgenţă cu sumele aferente cheltuielilor de personal, cheltuielilor cu medicamentele, reactivii şi materialele sanitare, cheltuielilor ocazionate de investigaţiile paraclinice pentru cazurile rezolvate în aceste structuri, fără a fi necesară internarea lor în spitalul din care face parte respectivul U.P.U. sau C.P.U.; finanţarea de la bugetul de stat este posibilă dacă în urma evaluării, efectuată de către Comisia de specialitate a Ministerului Sănătăţii, se constată că acestea îndeplinesc condiţiile de organizare şi dotare prevăzute de legislaţia în domeniu; j)finanţarea cheltuielilor necesare funcţionării centrelor de permanenţă, constituite conform legii, precum şi dotarea cu medicamente şi materiale sanitare a truselor de urgenţă; k)asigurarea asistenţei medicale şi a medicamentelor gratuite, pentru personalul militar din Ministerul Apărării Naţionale, precum şi a altor categorii de personal stabilite prin lege, la nivelul spitalelor şi nedecontate din Fondul naţional unic de asigurări sociale de sănătate; l)finanţarea cheltuielilor laboratoarelor de medicină preventivă din structura spitalelor; m)organizarea şi funcţionarea capabilităţilor medicale operaţionale de sprijin medical aflate în structura organizatorică a spitalelor; n)servicii medicale profilactice şi examene medicale obligatorii pentru supravegherea sănătăţii personalului angajat în cadrul Ministerului Apărării Naţionale, altele decât cele prevăzute în Contractul-cadru şi în normele metodologice de aplicare a acestuia; o)vizita medicală a personalului angajat al Ministerului Apărării Naţionale şi a membrilor de familie ai acestuia, după caz, la plecarea/înapoierea în/din misiuni; p)vizita medicală a personalului selecţionat pentru încadrarea ca soldaţi şi gradaţi profesionişti, a personalului chemat/rechemat în activitate; q)vizita medicală a elevilor şi studenţilor instituţiilor militare de învăţământ, precum şi candidaţilor la instituţiile militare de învăţământ; r)expertiza medicală a cadrelor militare în activitate, precum şi a soldaţilor şi gradaţilor profesionişti; s)expertiza medicală a cadrelor militare trecute în rezervă/retragere ale căror raporturi de serviciu au încetat sau care beneficiază de pensie de invaliditate de la casele de pensii sectoriale; t)expertiza medicală a soldaţilor şi gradaţilor profesionişti trecuţi în rezervă ca urmare a încetării raporturilor de muncă; u)expertiza medicală a elevilor liceelor militare şi ai şcolilor militare, precum şi a studenţilor aparţinând unei instituţii de învăţământ militare; v)asistenţa medicală şi tratamentul bolilor profesionale în caz de accidente de muncă survenite în timpul şi din cauza îndeplinirii obligaţiilor militare/de serviciu. Articolul 16În cazul în care spitalul derulează programe naţionale de sănătate, calculul necesarului se face având în vedere prevederile cuprinse în normele de organizare şi finanţare a programelor naţionale de sănătate în vigoare la data fundamentării bugetului de venituri şi cheltuieli. Articolul 17 (1) Proiectul bugetului de venituri şi cheltuieli se definitivează după semnarea contractului de furnizare de servicii medicale cu CASAOPSNAJ.(2) Proiectul bugetului de venituri şi cheltuieli se avizează de către consiliul de administraţie al spitalului. Articolul 18(1) Bugetul de venituri şi cheltuieli se aprobă de eşalonul ierarhic superior acestuia la propunerea comandantului spitalului.(2) În vederea aprobării, bugetul de venituri şi cheltuieli va fi însoţit de o notă de prezentare, care va cuprinde enumerarea surselor de venituri şi a sumelor corespunzătoare fiecărei surse de venit, precum şi măsurile preconizate de spital pentru încadrarea cheltuielilor în prevederile bugetare de cheltuieli şi în nivelul veniturilor estimate a fi realizate; în cazul existenţei unor obligaţii către furnizori la data întocmirii bugetului de venituri şi cheltuieli, acestea vor fi evidenţiate separat, stabilindu-se posibilităţile şi intervalul în care vor fi achitate.(3) După aprobare, bugetul de venituri şi cheltuieli se repartizează pe secţii şi celelalte structuri din compunerea spitalului. Bugetele pe secţii şi celelalte structuri din compunerea spitalului se comunică şefilor acestora şi intră în execuţie odată cu încheierea contractului de administrare.(4) O copie a bugetului de venituri şi cheltuieli aprobat se prezintă unităţii Trezoreriei Statului la care spitalul are conturile deschise. Articolul 19Bugetul de venituri şi cheltuieli aprobat se postează pe site-ul Ministerului Apărării Naţionale, în termen de 15 zile de la aprobare, prin structura specializată cu atribuţii în domeniu. Capitolul IIIExecuţia bugetului de venituri şi cheltuieli Articolul 20(1) Veniturile spitalului se încasează, se administrează, se utilizează şi se contabilizează potrivit dispoziţiilor legale.(2) Veniturile se înregistrează în contabilitatea spitalului în conturile corespunzătoare de venituri la momentul creării lor. Articolul 21(1) Sumele aprobate la cheltuieli, în cadrul cărora se angajează, se ordonanţează şi se efectuează plăţi, reprezintă limite maxime, care nu pot fi depăşite. Angajarea cheltuielilor se face numai în limita prevederilor bugetare aprobate.(2) Cheltuielile înscrise în bugetul de venituri şi cheltuieli au destinaţie precisă şi limitată şi nu pot fi efectuate dacă nu au temei legal.(3) Documentele privind angajarea, lichidarea şi ordonanţarea se iniţiază de către compartimentele de specialitate, cu respectarea legislaţiei în vigoare.(4) Angajarea, lichidarea şi ordonanţarea cheltuielilor se efectuează pe parcursul exerciţiului financiar, pe subdiviziunile clasificaţiei bugetare şi a disponibilului din cont.(5) Plăţile se efectuează de către persoanele care îndeplinesc funcţia de contabil, stabilite de către comandant, în conformitate cu Normele metodologice privind angajarea, lichidarea, ordonanţarea şi plata cheltuielilor instituţiilor publice, precum şi organizarea, evidenţa şi raportarea angajamentelor bugetare şi legale, aprobate prin Ordinul ministrului finanţelor publice nr. 1.792/2002, cu modificările şi completările ulterioare, obligaţiile de plată către furnizori se înregistrează în contabilitatea spitalului pe baza documentelor justificative care reflectă crearea obligaţiei de plată, şi nu când are loc plata.
(6) Sumele rămase neutilizate la finele anului, cu excepţia sumelor alocate de la bugetul de stat prin bugetul Ministerului Apărării Naţionale, se reportează în anul următor şi se utilizează pentru cheltuieli curente şi de capital. Articolul 22(1) Execuţia bugetului de venituri şi cheltuieli se derulează prin conturile deschise la unităţile teritoriale ale Trezoreriei Statului pe seama spitalului, iar operaţiunile respective sunt înregistrate în contabilitatea proprie, potrivit normelor şi procedurilor aprobate pentru instituţiile publice.(2) Pentru veniturile încasate şi plăţile dispuse în limita bugetului de venituri şi cheltuieli pe subdiviziunile acestuia, spitalul are deschise la Trezoreria Statului următoarele conturi:a)Contul 50.41 „Disponibil din activitatea sanitară“; b)Contul 50.47.03 „Disponibil din sume primite de la bugetul de stat“ - pentru gestionarea sumelor primite de la bugetul de stat. (3) În contul 50.41 „Disponibil din activitatea sanitară“ se înregistrează:a)veniturile proprii încasate din activitatea de prestări de servicii medicale pe bază de contracte încheiate cu CASAOPSNAJ, acte adiţionale la contracte, venituri din servicii medicale la cerere; b)venituri din închirieri, asociaţii investiţionale în domeniul medical ori de cercetare ştiinţifică medicală şi farmaceutică, editarea şi difuzarea unor publicaţii cu caracter medical, donaţii şi sponsorizări, alte surse; c)plăţile dispuse în limita prevederilor din bugetul de venituri şi cheltuieli. (4) Operaţiunile efectuate şi evidenţiate în contul de la alin. (3) se înregistrează în mod corespunzător în contabilitatea proprie în conturile următoare:a)560 „Disponibil al instituţiilor publice finanţate integral din venituri proprii“; b)706 „Venituri din chirii“, cod 30.10; c)701 „Venituri din vânzarea produselor finite“, cod 33.10.16; d)704 „Venituri din lucrări executate şi servicii prestate“, cod 33.10 (mai puţin 33.10.16); e)779 „Venituri din bunuri şi servicii primite cu titlu gratuit“, cod 37.10; f)791 „Venituri din valorificarea unor bunuri ale statului“, cod 39.10. (5) În contul 50.47.03 „Disponibil din sume primite de la bugetul de stat“ se înregistrează sumele primite de la bugetul de stat.(6) Operaţiunile efectuate şi evidenţiate în contul de la alin. (5) se înregistrează în mod corespunzător în contabilitatea proprie, pentru sumele primite de la bugetul de stat prin bugetul Ministerului Apărării Naţionale, în următoarele conturi:a)contul 551.1 „Disponibil din alocaţii bugetare cu destinaţie specială - buget de stat“; b)contul 773.1 „Venituri din alocaţii bugetare cu destinaţie specială - buget de stat“ (42.10 şi 43.10); c)conturile 551.1 şi 773.1 se dezvoltă pe analitice, după caz. Articolul 23(1) În conformitate cu pct. 5 din Normele metodologice privind angajarea, lichidarea, ordonanţarea şi plata cheltuielilor instituţiilor publice, precum şi organizarea, evidenţa şi raportarea angajamentelor bugetare şi legale, aprobate prin
Ordinul ministrului finanţelor publice nr. 1.792/2002, cu modificările şi completările ulterioare, comandanţii spitalelor, în baza atribuţiilor pe care le îndeplinesc ca ordonatori terţiari de credite, au obligaţia organizării evidenţei creditelor bugetare aprobate, a angajamentelor bugetare şi legale, folosindu-se în acest scop conturile în afara bilanţului:a)contul 8060 „Credite bugetare aprobate“; b)contul 8066 „Angajamente bugetare“; c)contul 8067 „Angajamente legale“; d)contul 8071 „Credite de angajament aprobate“; e)contul 8072 „Credite de angajament angajate“.(2) Conturile menţionate la alin. (1) se desfăşoară în evidenţa analitică conform reglementărilor în vigoare, pentru activitatea realizată din venituri proprii şi pentru cheltuielile efectuate din sumele primite din alocaţii cu destinaţie specială, pe capitole şi, în cadrul acestora, pe titluri, articole şi alineate; pentru cheltuielile din bugetul de stat conturile respective se desfăşoară pe fiecare acţiune şi program, pe titluri, articole şi alineate. Articolul 24Comandanţii spitalelor au obligaţia de a analiza şi raporta lunar, trimestrial şi anual execuţia bugetului de venituri şi cheltuieli ordonatorului de credite ierarhic superior; analiza se efectuează atât la nivelul bugetelor secţiilor şi compartimentelor, cât şi pe total spital, pentru a se identifica aspectele care influenţează negativ execuţia bugetară şi, implicit, realizarea contractului de administrare. Articolul 25Spitalele transmit ordonatorului de credite ierarhic superior prin care se finanţează, la termenul stabilit de acesta, Decontul justificativ pentru utilizarea transferurilor pentru acţiuni de sănătate, conform modelului prezentat anual în precizările întocmite la nivelul Ministerului Apărării Naţionale cu privire la execuţia bugetului de venituri şi cheltuieli. Capitolul IVFondul de dezvoltare a spitalului Articolul 26(1) Fondul de dezvoltare a spitalului se utilizează pentru dotarea spitalului şi se constituie din următoarele surse:a)sume rezultate din valorificarea bunurilor disponibile, precum şi din cele casate cu respectarea dispoziţiilor legale în vigoare; b)sponsorizări cu destinaţia „dezvoltare“; c)o cotă de 20% din excedentul bugetului de venituri şi cheltuieli înregistrat la finele exerciţiului financiar; d)sume rezultate din închirieri, în condiţiile legii; e)cotă-parte de până la 5% din amortizarea calculată lunar pentru activele fixe, exclusiv clădirile, şi preliminată pe an, stabilită în bugetul Fondului de dezvoltare, al cărui model este prevăzut în anexa nr. 4, cu condiţia păstrării echilibrului financiar; calculul sumei constituite din amortizare se efectuează în baza datelor din Nota de calcul privind modul de constituire a cotei-părţi din amortizarea activelor fixe, cuprinsă în Fondul de dezvoltare al spitalului, al cărui model este prevăzut în anexa nr. 5; suma calculată se reţine din excedentul anului precedent. (2) Evidenţa cheltuielilor din Fondul de dezvoltare al spitalului se face pe subdiviziunile titlului 70 „Cheltuieli de capital“ al Clasificaţiei indicatorilor privind finanţele publice, aprobată prin Ordinul ministrului finanţelor publice nr. 1.954/2005.
(3) Sumele neutilizate la finele anului din Fondul de dezvoltare al spitalului se reportează în anul următor cu aceeaşi destinaţie.(4) Soldul contului de disponibil pentru Fondul de dezvoltare al spitalului se evidenţiază în contul 50.24, deschis la unităţile Trezoreriei Statului. Capitolul VDispoziţii finale Articolul 27(1) Serviciile medicale realizate de spitale peste valoarea contractată se facturează distinct.(2) Contravaloarea serviciilor prevăzute la alin. (1) se include, prin act adiţional, în bugetul spitalului, atât la venituri, cât şi la cheltuieli, în condiţiile suplimentării valorii contractului încheiat cu CASAOPSNAJ. Articolul 28Negocierea contractului de furnizare de servicii medicale se efectuează potrivit pct. 3 din Normele metodologice pentru elaborarea bugetului de venituri şi cheltuieli al spitalului public, aprobate prin
Ordinul ministrului sănătăţii nr. 1.043/2010, cu modificările ulterioare. Articolul 29Anexele nr. 1-5 fac parte integrantă din prezentele norme metodologice. ANEXA Nr. 1la normele metodologice ROMÂNIA MINISTERUL APĂRĂRII NAŢIONALE SPITALUL MILITAR Aprob. Ordonator de credite ierarhic superior, ........ ................ .............. BUGETUL DE VENITURI ŞI CHELTUIELI PENTRU ANUL ............ mii lei -

Nr. crt. Capitol Subcapitol Paragraf Denumirea indicatorilor Credite de angajament anual Prevederi anuale Trim. I Trim. II Trim. III Trim. IV
A B C D E 1 2 3 4 5 6
1. TOTAL VENITURI PROPRII
2. I. VENITURI CURENTE
3. C. VENITURI NEFISCALE
4. 30.10 C1 VENITURI DIN PROPRIETATE
5. Venituri din concesiuni şi închirieri
6. Alte venituri din proprietate
7. C2 VÂNZĂRI DE BUNURI ŞI SERVICII
8. 33.10 VENITURI DIN PRESTĂRI DE SERVICII ŞI ALTE ACTIVITĂŢI
9. 20 Venituri din cercetare
10. 21 Venituri din contracte încheiate cu CASAOPSNAJ
11. 30 Venituri din contracte încheiate cu DSPJ/DSPMB
12. 50 Alte venituri din domeniul sănătăţii
13. 37.10 TRANSFERURI VOLUNTARE, ALTELE DECÂT SUBVENŢIILE
14. 01 Donaţii şi sponsorizări
15. II. VENITURI DIN CAPITAL
16. 39.10 VENITURI DIN VALORIFICAREA UNOR BUNURI
17. 01 Venituri din valorificarea unor bunuri ale instituţiilor publice
18. III. SUBVENŢII
19. 42.10 SUBVENŢII DE LA BUGETUL DE STAT
20. 11 Subvenţii de la bugetul de stat pentru spitale
21. Investiţii, în condiţiile legii
22. Reparaţii capitale
23. Acţiuni de sănătate
24. Aparatură şi echipamente medicale
25. Alte cheltuieli
26. 43.10 SUBVENŢII DE LA ALTE ADMINISTRAŢII
27. 09 Subvenţii pentru instituţii publice
28. 45.10 Sume primite de la UE în cadrul plăţilor efectuate
29. Titlu Articol Alineat Denumirea indicatorilor
30. TOTAL CHELTUIELI (II.1. - II.7.) - 66.10.06
31. CHELTUIELI CURENTE
32. 10 TITLUL I - CHELTUIELI DE PERSONAL
33. 10.01 Cheltuieli salariale în bani
34. 01 Salarii de bază
35. 05 Sporuri pentru condiţii de muncă
A B C D E 1 2 3 4 5 6
36. 06 Alte sporuri
37. 07 Ore suplimentare
38. 08 Fond de premii
39. 11 Fond aferent plăţii cu ora
40. 13 Indemnizaţii de delegare - în ţară
41. 14 Indemnizaţii de detaşare
42. 30 Alte drepturi salariale în bani
43. 10.02 Cheltuieli salariale în natură
44. 02 Norme de hrană
45. 03 Uniforme şi echipament obligatoriu
46. 05 Transportul la şi de la locul de muncă
47. 30 Alte drepturi salariale în natură
48. 10.03 Contribuţii
49. 01 Contribuţii de asigurări sociale de stat
50. 02 Contribuţii de asigurări de şomaj
51. 03 Contribuţii de asigurări sociale de sănătate
52. 06 Contribuţii pentru concedii şi indemnizaţii
53. 07 Fond de garantare a creanţelor salariale
54. 20 TITLUL II - BUNURI ŞI SERVICII
55. 20.01 Bunuri şi servicii
56. 01 Furnituri de birou
57. 02 Materiale pentru curăţenie
58. 03 Încălzit, iluminat şi forţă motrică
59. 04 Apă, canal şi salubritate
60. 05 Carburanţi şi lubrifianţi
61. 06 Piese de schimb
62. 07 Transport
63. 08 Poştă, telecomunicaţii, radio, TV, internet
64. 09 Materiale şi prestări servicii cu caracter funcţional
65. 30 Alte bunuri şi servicii pentru întreţinere şi funcţionare
66. 20.02 Reparaţii curente
67. 20.03 Hrană
68. 01 Hrană pentru oameni
69. 02 Hrană pentru animale
70. 20.04 Medicamente şi materiale sanitare
71. 01 Medicamente
72. 02 Materiale sanitare
73. 03 Reactivi
74. 04 Dezinfectanţi
75. 20.05 Bunuri de natura obiectelor de inventar
76. 01 Uniforme şi echipament
77. 03 Lenjerie şi accesorii de pat
78. 30 Alte obiecte de inventar

A B C D E 1 2 3 4 5 6
79. 20.06 Deplasări, detaşări, transferări
80. 01 Deplasări interne, detaşări, transferări
81. 20.09 Materiale de laborator
82. 20.10 Cercetare-dezvoltare
83. 20.11 Cărţi, publicaţii şi materiale documentare
84. 20.14 Protecţia muncii
85. 20.13 Pregătire profesională
86. 20.30 Alte cheltuieli
87. 03 Prime de asigurare non-viaţă
88. 04 Chirii
89. 30 Alte cheltuieli cu bunuri şi servicii
90. 51 TITLUL VI - TRANSFERURI ÎNTRE UNITĂŢI ALE ADMINISTRAŢIEI PUBLICE
91. 51.01 Transferuri curente
92. 26 Transferuri privind contribuţii de asigurări sociale de sănătate pentru persoanele aflate în concediu pentru creşterea copilului
93. 56 TITLUL VIII - PROIECTE CU FINANŢARE DIN FONDURI EXTERNE NERAMBURSABILE (FEN) POSTADERARE
94. 57 TITLUL IX ASISTENŢĂ SOCIALĂ
95. 57.01 Asigurări sociale
96. 57.01 03 Plăţi compensatorii
97. 57.02 Ajutoare sociale
98. 57.02 01 Ajutoare sociale în numerar
99. 70 CHELTUIELI DE CAPITAL
100. 71 TITLUL X - ACTIVE NEFINANCIARE
101. 71.01 Active fixe
102. 01 Construcţii
103. 01.01 Investiţii noi şi în continuare
104. 02 Maşini echipamente şi mijloace de transport
105. 03 Mobilier, aparatură birotică şi alte active corporale
106. 30 Alte active fixe
107. 71.03 Reparaţii capitale aferente activelor fixe
108. II.1. CHELTUIELI DIN VENITURI CASAOPSNAJ
109. CHELTUIELI CURENTE
110. 10 TITLUL I - CHELTUIELI DE PERSONAL
111. 10.01 Cheltuieli salariale în bani
112. 01 Salarii de bază
113. 05 Sporuri pentru condiţii de muncă
114. 06 Alte sporuri
115. 07 Ore suplimentare
116. 08 Fond de premii
117. 11 Fond aferent plăţii cu ora
118. 13 Indemnizaţii de delegare - în ţară
119. 14 Indemnizaţii de detaşare în ţară
120. 30 Alte drepturi salariale în bani

A B C D E 1 2 3 4 5 6
121. 10.02 Cheltuieli salariale în natură
122. 02 Norme de hrană
123. 03 Uniforme şi echipament obligatoriu
124. 30 Alte drepturi salariale în natură
125. 10.03 Contribuţii
126. 01 Contribuţii de asigurări sociale de stat
127. 02 Contribuţii de asigurări de şomaj
128. 03 Contribuţii de asigurări sociale de sănătate
129. 06 Cotă contribuţie pentru concedii şi indemnizaţii
130. 07 Fond de garantare a creanţelor salariale
131. 20 TITLUL II - BUNURI ŞI SERVICII
132. 20.01 Bunuri şi servicii
133. 01 Furnituri de birou
134. 02 Materiale pentru curăţenie
135. 03 Încălzit, iluminat şi forţă motrică
136. 04 Apă, canal şi salubritate
137. 05 Carburanţi şi lubrifianţi
138. 06 Piese de schimb
139. 07 Transport
140. 08 Poştă, telecomunicaţii, radio, TV, internet
141. 09 Materiale şi prestări servicii cu caracter funcţional
142. 30 Alte bunuri şi servicii pentru întreţinere şi funcţionare
143. 20.02 Reparaţii curente
144. 20.03 Hrană
145. 01 Hrană pentru oameni
146. 02 Hrană pentru animale
147. 20.04 Medicamente şi materiale sanitare
148. 01 Medicamente
149. 02 Materiale sanitare
150. 03 Reactivi
151. 04 Dezinfectanţi
152. 20.05 Bunuri de natura obiectelor de inventar
153. 01 Uniforme şi echipament
154. 03 Lenjerie şi accesorii de pat
155. 30 Alte obiecte de inventar
156. 20.06 Deplasări, detaşări, transferări
157. 01 Deplasări interne, detaşări, transferări
158. 20.09 Materiale de laborator
159. 20.11 Cărţi, publicaţii şi materiale documentare
160. 20.12 Consultanţă şi expertiză
161. 20.13 Pregătire profesională
162. 20.14 Protecţia muncii
163. 20.30 Alte cheltuieli
164. 03 Prime de asigurare non-viaţă

A B C D E 1 2 3 4 5 6
165. 04 Chirii
166. 30 Alte cheltuieli cu bunuri şi servicii
167. 56 TITLUL VIII - PROIECTE CU FINANŢARE DIN FONDURI EXTERNE NERAMBURSABILE (FEN) POSTADERARE
168. 70 CHELTUIELI DE CAPITAL
169. 71 TITLUL X - ACTIVE NEFINANCIARE
170. 71.01 Active fixe
171. 02 Maşini, echipamente şi mijloace de transport
172. 03 Mobilier, aparatură birotică şi alte active corporale
173. 30 Alte active fixe
174. II.2. CHELTUIELI DIN VENITURI PROPRII
175. CHELTUIELI CURENTE
176. 10 TITLUL I - CHELTUIELI DE PERSONAL
177. 10.01 Cheltuieli salariale în bani
178. 01 Salarii de bază
179. 05 Sporuri pentru condiţii de muncă
180. 06 Alte sporuri
181. 07 Ore suplimentare
182. 08 Fond de premii
183. 11 Fond aferent plăţii cu ora
184. 13 Indemnizaţii de delegare - în ţară
185. 30 Alte drepturi salariale în bani
186. 10.02 Cheltuieli salariale în natură
187. 02 Norme de hrană
188. 03 Uniforme şi echipament obligatoriu
189. 30 Alte drepturi salariale în natură
190. 10.03 Contribuţii
191. 01 Contribuţii de asigurări sociale de stat
192. 02 Contribuţii de asigurări de şomaj
193. 03 Contribuţii de asigurări sociale de sănătate
194. 06 Cotă contribuţie pentru concedii şi indemnizaţii
195. 20 TITLUL II - BUNURI ŞI SERVICII
196. 20.01 Bunuri şi servicii
197. 01 Furnituri de birou
198. 02 Materiale pentru curăţenie
199. 03 Încălzit, iluminat şi forţă motrică
200. 04 Apă, canal şi salubritate
201. 05 Carburanţi şi lubrifianţi
202. 06 Piese de schimb
203. 07 Transport
204. 08 Poştă, telecomunicaţii, radio, TV, internet
205. 09 Materiale şi prestări servicii cu caracter funcţional
206. 30 Alte bunuri şi servicii pentru întreţinere şi funcţionare
207. 20.02 Reparaţii curente

A B C D E 1 2 3 4 5 6
208. 20.03 Hrană
209. 01 Hrană pentru oameni
210. 02 Hrană pentru animale
211. 20.04 Medicamente şi materiale sanitare
212. 01 Medicamente
213. 02 Materiale sanitare
214. 03 Reactivi
215. 04 Dezinfectanţi
216. 20.05 Bunuri de natura obiectelor de inventar
217. 01 Uniforme şi echipament
218. 03 Lenjerie şi accesorii de pat
219. 30 Alte obiecte de inventar
220. 20.06 Deplasări, detaşări, transferări
221. 01 Deplasări interne, detaşări, transferări
222. 20.09 Materiale de laborator
223. 20.11 Cărţi, publicaţii şi materiale documentare
224. 20.12 Consultanţă şi expertiză
225. 20.13 Pregătire profesională
226. 20.14 Protecţia muncii
227. 20.30 Alte cheltuieli
228. 01 Reclamă şi publicitate
229. 03 Prime de asigurare non-viaţă
230. 04 Chirii
231. 30 Alte cheltuieli cu bunuri şi servicii
232. 56 TITLUL VIII - PROIECTE CU FINANŢARE DIN FONDURI EXTERNE NERAMBURSABILE (FEN) POSTADERARE
233. 70 CHELTUIELI DE CAPITAL
234. 71 TITLUL X - ACTIVE NEFINANCIARE
235. 71.01 Active fixe
236. 01 Construcţii
237. 01.01 Investiţii noi şi în continuare
238. 02 Maşini, echipamente şi mijloace de transport
239. 03 Mobilier, aparatură birotică şi alte active corporale
240. 30 Alte active fixe
241. 71.03 Reparaţii capitale aferente activelor fixe
242. II.3. CHELTUIELI DIN SUBVENŢII DE LA BUGETUL DE STAT PENTRU SPITALE
243. CHELTUIELI CURENTE
244. 10 TITLUL I - CHELTUIELI DE PERSONAL
245. 10.01 Cheltuieli salariale în bani
246. 01 Salarii de bază
247. 05 Sporuri pentru condiţii de muncă
248. 06 Alte sporuri
249. 07 Ore suplimentare
250. 08 Fond de premii

A B C D E 1 2 3 4 5 6
251. 11 Fond aferent plăţii cu ora
252. 13 Indemnizaţii de delegare - în ţară
253. 30 Alte drepturi salariale în bani
254. 10.02 Cheltuieli salariale în natură
255. 02 Norme de hrană
256. 03 Uniforme şi echipament obligatoriu
257. 30 Alte drepturi salariale în natură
258. 10.03 Contribuţii
259. 01 Contribuţii de asigurări sociale de stat
260. 02 Contribuţii de asigurări de şomaj
261. 03 Contribuţii de asigurări sociale de sănătate
262. 06 Cotă contribuţie pentru concedii şi indemnizaţii
263. 20 TITLUL II - BUNURI ŞI SERVICII
264. 20.01 Bunuri şi servicii
265. 01 Furnituri de birou
266. 02 Materiale pentru curăţenie
267. 03 Încălzit, iluminat şi forţă motrică
268. 04 Apă, canal şi salubritate
269. 05 Carburanţi şi lubrifianţi
270. 06 Piese de schimb
271. 07 Transport
272. 08 Poştă, telecomunicaţii, radio, tv, internet
273. 09 Materiale şi prestări servicii cu caracter funcţional
274. 30 Alte bunuri şi servicii pentru întreţinere şi funcţionare
275. 20.02 Reparaţii curente
276. 20.03 Hrană
277. 01 Hrană pentru oameni
278. 02 Hrană pentru animale
279. 20.04 Medicamente şi materiale sanitare
280. 01 Medicamente
281. 02 Materiale sanitare
282. 03 Reactivi
283. 04 Dezinfectanţi
284. 20.05 Bunuri de natura obiectelor de inventar
285. 01 Uniforme şi echipament
286. 03 Lenjerie şi accesorii de pat
287. 30 Alte obiecte de inventar
288. 20.06 Deplasări, detaşări, transferări
289. 01 Deplasări interne, detaşări, transferări
290. 20.09 Materiale de laborator
291. 20.11 Cărţi, publicaţii şi materiale documentare
292. 20.12 Consultanţă şi expertiză
293. 20.13 Pregătire profesională
294. 20.14 Protecţia muncii

A B C D E 1 2 3 4 5 6
295. 20.30 Alte cheltuieli
296. 01 Reclamă şi publicitate
297. 03 Prime de asigurare non- viaţă
298. 04 Chirii
299. 30 Alte cheltuieli cu bunuri şi servicii
300. 51 TITLUL VI - TRANSFERURI ÎNTRE UNITĂŢI ALE ADMINISTRAŢIEI PUBLICE
301. 51.01 Transferuri curente
302. 26 Transferuri privind contribuţii de asigurări sociale de sănătate pentru persoanele aflate în concediu pentru creşterea copilului
303. 56 TITLUL VIII - PROIECTE CU FINANŢARE DIN FONDURI EXTERNE NERAMBURSABILE (FEN) POSTADERARE
304. 57 TITLUL IX - ASISTENŢĂ SOCIALĂ
305. 57.01 Asigurări sociale
306. 57.01 03 Plăţi compensatorii
307. 57.02 Ajutoare sociale
308. 57.02 01 Ajutoare sociale în numerar
309. 70 CHELTUIELI DE CAPITAL
310. 71 TITLUL X - ACTIVE NEFINANCIARE
311. 71.01 Active fixe
312. 01 Construcţii
313. 01.01 Investiţii noi şi în continuare
314. 02 Maşini, echipamente şi mijloace de transport
315. 03 Mobilier, aparatură birotică şi alte active corporale
316. 30 Alte active fixe
317. 71.03 Reparaţii capitale aferente activelor fixe
318. II.4. CHELTUIELI DIN SUBVENŢII DE LA ALTE ADMINISTRAŢII
319. CHELTUIELI CURENTE
320. 10 TITLUL I - CHELTUIELI DE PERSONAL
321. 10.01 Cheltuieli salariale în bani
322. 01 Salarii de bază
323. 05 Sporuri pentru condiţii de muncă
324. 06 Alte sporuri
325. 07 Ore suplimentare
326. 08 Fond de premii
327. 11 Fond aferent plăţii cu ora
328. 13 Indemnizaţii de delegare-în ţară
329. 30 Alte drepturi salariale în bani
330. 10.02 Cheltuieli salariale în natură
331. 02 Norme de hrană
332. 03 Uniforme şi echipament obligatoriu
333. 05 Transportul la şi de la locul de muncă
334. 30 Alte drepturi salariale în natură

A B C D E 1 2 3 4 5 6
335. 10.03 Contribuţii
336. 01 Contribuţii de asigurări sociale de stat
337. 02 Contribuţii de asigurări de şomaj
338. 03 Contribuţii de asigurări sociale de sănătate
339. 06 Cotă contribuţie pentru concedii şi indemnizaţii
340. 07 Fond de garantare a creanţelor salariale
341. 20 TITLUL II - BUNURI ŞI SERVICII
342. 20.01 Bunuri şi servicii
343. 01 Furnituri de birou
344. 02 Materiale pentru curăţenie
345. 03 Încălzit, iluminat şi forţă motrică
346. 04 Apă, canal şi salubritate
347. 05 Carburanţi şi lubrifianţi
348. 06 Piese de schimb
349. 07 Transport
350. 08 Poştă, telecomunicaţii, radio, tv, internet
351. 09 Materiale şi prestări servicii cu caracter funcţional
352. 30 Alte bunuri şi servicii pentru întreţinere şi funcţionare
353. 20.02 Reparaţii curente
354. 20.03 Hrană
355. 01 Hrană pentru oameni
356. 02 Hrană pentru animale
357. 20.04 Medicamente şi materiale sanitare
358. 01 Medicamente
359. 02 Materiale sanitare
360. 03 Reactivi
361. 04 Dezinfectanţi
362. 20.05 Bunuri de natura obiectelor de inventar
363. 01 Uniforme şi echipament
364. 03 Lenjerie şi accesorii de pat
365. 30 Alte obiecte de inventar
366. 20.06 Deplasări, detaşări, transferări
367. 01 Deplasări interne, detaşări, transferări
368. 20.09 Materiale de laborator
369. 20.11 Cărţi, publicaţii şi materiale documentare
370. 20.14 Protecţia muncii
371. 20.30 Alte cheltuieli
372. 03 Prime de asigurare non- viaţă
373. 04 Chirii
374. 30 Alte cheltuieli cu bunuri şi servicii
375. 51 TITLUL VI - TRANSFERURI ÎNTRE UNITĂŢI ALE ADMINISTRAŢIEI PUBLICE
376. 51.01 Transferuri curente
377. 26 Transferuri privind contribuţii de asigurări sociale de sănătate pentru persoanele aflate în concediu pentru creşterea copilului

A B C D E 1 2 3 4 5 6
378. 56 TITLUL VIII - PROIECTE CU FINANŢARE DIN FONDURI EXTERNE NERAMBURSABILE (FEN) POSTADERARE
379. 57 TITLUL IX - ASISTENŢĂ SOCIALĂ
380. 57.01 Asigurări sociale
381. 57.01 03 Plăţi compensatorii
382. 57.02 Ajutoare sociale
383. 57.02 01 Ajutoare sociale în numerar
384. II. 5. CHELTUIELI DIN DONAŢII ŞI SPONSORIZĂRI
385. CHELTUIELI CURENTE
386. 20 TITLUL II - BUNURI ŞI SERVICII
387. 20.01 Bunuri şi servicii
388. 01 Furnituri de birou
389. 02 Materiale pentru curăţenie
390. 03 Încălzit, iluminat şi forţă motrică
391. 04 Apă, canal şi salubritate
392. 05 Carburanţi şi lubrifianţi
393. 06 Piese de schimb
394. 07 Transport
395. 08 Poştă, telecomunicaţii, radio, tv, internet
396. 09 Materiale şi prestări servicii cu caracter funcţional
397. 30 Alte bunuri şi servicii pentru întreţinere şi funcţionare
398. 20.02 Reparaţii curente
399. 20.03 Hrană
400. 01 Hrană pentru oameni
401. 02 Hrană pentru animale
402. 20.04 Medicamente şi materiale sanitare
403. 01 Medicamente
404. 02 Materiale sanitare
405. 03 Reactivi
406. 04 Dezinfectanţi
407. 20.05 Bunuri de natura obiectelor de inventar
408. 01 Uniforme şi echipament
409. 03 Lenjerie şi accesorii de pat
410. 30 Alte obiecte de inventar
411. 20.06 Deplasări, detaşări, transferări
412. 01 Deplasări interne, detaşări, transferări
413. 20.09 Materiale de laborator
414. 20.11 Cărţi, publicaţii şi materiale documentare
415. 20.14 Protecţia muncii
416. 20.30 Alte cheltuieli
417. 03 Prime de asigurare non-viaţă
418. 30 Alte cheltuieli cu bunuri şi servicii

A B C D E 1 2 3 4 5 6
419. 70 CHELTUIELI DE CAPITAL
420. 71.01 Active fixe
421. 01 Construcţii
422. 01.01 Investiţii noi şi în continuare
423. 02 Maşini, echipamente şi mijloace de transport
424. 03 Mobilier, aparatură birotică şi alte active corporale
425. 30 Alte active fixe
426. 71.03 Reparaţii capitale aferente activelor fixe
427. II.6. CHELTUIELI DIN CERCETARE
428. CHELTUIELI CURENTE
429. 20 TITLUL II - BUNURI ŞI SERVICII
430. 20.01 Bunuri şi servicii
431. 01 Furnituri de birou
432. 02 Materiale pentru curăţenie
433. 03 Încălzit, iluminat şi forţă motrică
434. 04 Apă, canal şi salubritate
435. 05 Carburanţi şi lubrifianţi
436. 06 Piese de schimb
437. 07 Transport
438. 08 Poştă, telecomunicaţii, radio, tv, internet
439. 09 Materiale şi prestări servicii cu caracter funcţional
440. 30 Alte bunuri şi servicii pentru întreţinere şi funcţionare
441. 20.02 Reparaţii curente
442. 20.03 Hrană
443. 01 Hrană pentru oameni
444. 02 Hrană pentru animale
445. 20.04 Medicamente şi materiale sanitare
446. 01 Medicamente
447. 02 Materiale sanitare
448. 03 Reactivi
449. 04 Dezinfectanţi
450. 20.05 Bunuri de natura obiectelor de inventar
451. 01 Uniforme şi echipament
452. 03 Lenjerie şi accesorii de pat
453. 30 Alte obiecte de inventar
454. 20.06 Deplasări, detaşări, transferări
455. 01 Deplasări interne, detaşări, transferări
456. 20.09 Materiale de laborator
457. 20.11 Cărţi, publicaţii şi materiale documentare
458. 20.14 Protecţia muncii
459. 20.30 Alte cheltuieli
460. 03 Prime de asigurare non-viaţă
461. 30 Alte cheltuieli cu bunuri şi servicii
A B C D E 1 2 3 4 5 6
462. 70 CHELTUIELI DE CAPITAL
463. 71.01 Active fixe
464. 01 Construcţii
465. 01.01 Investiţii noi şi în continuare
466. 02 Maşini, echipamente şi mijloace de transport
467. 03 Mobilier, aparatură birotică şi alte active corporale
468. 30 Alte active fixe
469. 71.03 Reparaţii capitale aferente activelor fixe
470. II.7. CHELTUIELI DIN PROGRAME NAŢIONALE DE SĂNĂTATE
471. CHELTUIELI CURENTE
472. 20 TITLUL II - BUNURI ŞI SERVICII
473. 20.04 Medicamente şi materiale sanitare
474. 01 Medicamente
475. 02 Materiale sanitare
476. Cheltuieli din subprogramele naţionale sănătate
477. 20.04 Medicamente şi materiale sanitare
478. 01 Medicamente
479. 02 Materiale sanitare
480. Din total cheltuieli de capital, CHELTUIELI PENTRU FONDUL DE DEZVOLTARE
481. 70 CHELTUIELI DE CAPITAL
482. 71.01 Active fixe
483. 01 Construcţii
484. 01.01 Investiţii noi şi în continuare
485. 02 Maşini, echipamente şi mijloace de transport
486. 03 Mobilier, aparatură birotică şi alte active corporale
487. 30 Alte active fixe
488. 71.03 Reparaţii capitale aferente activelor fixe
489. Excedent din anul curent
490. Excedent din anul precedent
491. Deficit din anul curent

Comandantul spitalului, ........ ................ ........... Director financiar-contabil, ........ ................ ............... ANEXA Nr. 2la normele metodologice ROMÂNIA MINISTERUL APĂRĂRII NAŢIONALE SPITALUL MILITAR Secţia/Compartimentul Nr. ........ ........ .......... Aprob. Comandantul Spitalului, ........ ................ ............ BUGETUL DE VENITURI ŞI CHELTUIELI pentru anul ........... mii lei -

Nr. crt. Capitol Subcapitol Paragraf Denumirea indicatorilor Credite de angajament Prevederi anuale Trim. I Trim. II Trim. III Trim. IV
A B C D E 1 2 3 4 5 6
1 TOTAL VENITURI PROPRII
2 33.10 Venituri din prestări servicii şi alte activităţi
3 08 Venituri din prestări servicii
4 16 Venituri din valorificarea produselor obţinute din activitatea proprie sau anexă
5 20 Venituri din cercetare
6 21 Venituri din contracte cu casele de asigurări de sănătate
7 Titlu Articol Alineat Denumirea indicatorilor
8 TOTAL CHELTUIELI
9 10 TITLUL I - cheltuieli de personal
10 20 TITLUL II - bunuri şi servicii
11 70 CHELTUIELI DE CAPITAL
12 71 TITLUL XII - active nefinanciare
13 01 Active fixe
14 01 Construcţii
15 02 Maşini, echipament şi mijloace de transport
16 03 Mobilier, aparatură birotică şi alte active corporale
17 30 Alte active fixe

Director financiar-contabil, ........ ................ ........ ANEXA Nr. 3la normele metodologice ROMÂNIA MINISTERUL APĂRĂRII NAŢIONALE SPITALUL MILITAR Nr. ........ ........ .......... Aprob. Ordonator de credite ierarhic superior, ........ ........ ............ NUMĂRUL DE POSTURI ŞI STRUCTURA ACESTORA conform Statului de organizare aprobat pe anul ........ ..........

Nr. crt. Structura posturilor Numărul de posturi
1. Numărul de posturi - total, din care:
2. Personal sanitar - total, din care:
2.1 Medici
Nr. crt. Structura posturilor Numărul de posturi
2.2 Alt personal superior
2.3 Personal mediu
3. Personal auxiliar sanitar, tehnic, economic
4. Număr persoane remunerate pe anul bugetar în curs
5. Număr persoane estimate a fi încadrate şi remunerate în anul în curs

Comandantul spitalului, ........ ................ ........... Director financiar-contabil, ........ ................ ............ ANEXA Nr. 4la normele metodologice ROMÂNIA MINISTERUL APĂRĂRII NAŢIONALE SPITALUL MILITAR Nr. ........ ........ .......... Aprob. Ordonator de credite ierarhic superior, ........ ........ ............ BUGETUL FONDULUI DE DEZVOLTARE pentru anul ........ ............. mii lei -

Nr. crt. Capitol Subcapitol Paragraf Denumirea indicatorilor Credite de angajament Prevederi anuale Trim. I Trim. II Trim. III Trim. IV
A B C D E 1 2 3 4 5 6
1 TOTAL VENITURI
2 33.10 05 Sume rezultate din închirieri
3 37.10 05 Sponsorizări cu destinaţia „dezvoltare“
4 39.10 05 Sume din valorificare bunurilor disponibile şi casate
5 O cotă de până la 5% din amortizarea calculată lunar
6 O cotă de 20% din excedentul bugetului
7 Titlu Articol Alineat Denumirea indicatorilor
8 70 TOTAL CHELTUIELI DE CAPITAL
9 71 Active nefinanciare
10 71 01 Active fixe
11 02 Maşini, echipamente şi mijloace de transport
12 03 Mobilier, aparatură birotică şi alte active corporale
13 30 Alte active fixe
14 Excedent din anul precedent

Comandantul spitalului, ........ ................ .......... Director financiar-contabil, ........ ................ ............... ANEXA Nr. 5la normele metodologice ROMÂNIA MINISTERUL APĂRĂRII NAŢIONALE SPITALUL MILITAR Nr. ........ ........ .......... Aprob. Ordonator de credite ierarhic superior, ........ ........ ............ NOTĂ DE CALCUL privind modul de constituire a cotei-părţi din amortizarea activelor fixe cuprinsă în fondul de dezvoltare pentru anul ........ ......... mii lei -

Nr. crt. Indicatori Suma
1. Amortizarea medie lunară din anul precedent
2. Cota de 5% din amortizarea medie lunară din anul precedent pentru constituirea Fondului de dezvoltare al spitalului
3. Suma anuală a cotei de 5% din amortizarea medie lunară a anului precedent (rd.3 = rd. 2 x 12)
4. Excedent al anului în contul 5041
5. Cota de 20% din excedent pentru constituirea fondului de dezvoltare al spitalului
6. Suma anuală în limita cotei de până la 5% din amortizarea medie lunară a anului precedent cu menţinerea echilibrului bugetar
7. Suma rămasă neutilizată care se reportează în anul următor potrivit legii (rd.7 = rd. 4 - rd. 5 - rd. 6)

Comandantul spitalului, ........ ................ .......... Director financiar-contabil, ........ ................ ..............


SmartCity5

COMENTARII la Ordinul 122/2013

Momentan nu exista niciun comentariu la Ordinul 122 din 2013
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Ordin 122/2013
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu