Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

ORDIN Nr

ORDIN   Nr. 1219 din 29 august 2002

privind certificarea unor categorii de tehnica aeronautica si autorizarea Aeroclubului Romaniei pentru atestarea unor categorii de personal aeronautic civil navigant

ACT EMIS DE: MINISTERUL LUCRARILOR PUBLICE, TRANSPORTURILOR SI LOCUINTEI

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 751 din 15 octombrie 2002


SmartCity3


    Avand in vedere prevederile art. 1 alin. (2) si (3) din Ordinul ministrului lucrarilor publice, transporturilor si locuintei nr. 284/2002 pentru delegarea de catre Ministerul Lucrarilor Publice, Transporturilor si Locuintei a unor competente in domeniul certificarii tehnicii de aviatie, inmatricularii si identificarii aeronavelor civile, precum si al atestarii personalului aeronautic civil,
    in temeiul art. 13 din Ordonanta Guvernului nr. 19/1997 privind transporturile, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 197/1998, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, al art. 5 alin. (1), art. 17 alin. (2) si al art. 74 alin. (2) din Ordonanta Guvernului nr. 29/1997 privind Codul aerian, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 130/2000, republicata, al art. 4 pct. 4.1, 4.2, 4.4, 4.5, 4.15, 4.16 si 4.17 din Regulamentul de organizare si functionare a Autoritatii Aeronautice Civile Romane, aprobat prin Hotararea Guvernului nr. 405/1993 privind infiintarea Autoritatii Aeronautice Civile Romane, al art. 3 lit. c), j), k), l) si r) din Hotararea Guvernului nr. 567/1991 privind organizarea si functionarea Aeroclubului Romaniei, republicata, precum si al art. 4 alin. (3) din Hotararea Guvernului nr. 3/2001 privind organizarea si functionarea Ministerului Lucrarilor Publice, Transporturilor si Locuintei,
    pentru indeplinirea atributiilor ce revin Ministerului Lucrarilor Publice, Transporturilor si Locuintei ca autoritate de stat in domeniul transporturilor,

    ministrul lucrarilor publice, transporturilor si locuintei emite urmatorul ordin:

    Art. 1
    Aeronavele ultrausoare, definite in anexa care face parte integranta din prezentul ordin, pot efectua zboruri in spatiul aerian national, cu respectarea prevederilor prezentului ordin, fara a detine certificate de tip si navigabilitate si fara a fi inmatriculate in Registrul unic de inmatriculare a aeronavelor civile.
    Art. 2
    (1) Pentru a fi admisa la zbor, o aeronava ultrausoara motorizata sau nemotorizata trebuie sa posede un certificat de identificare.
    (2) In functie de clasa aeronavei si de categoriile de zboruri efectuate, o aeronava ultrausoara motorizata trebuie sa posede, pe langa certificatul de identificare, si o autorizatie de zbor in termen de valabilitate.
    Art. 3
    (1) Utilizarea aeronavelor ultrausoare prevazute la art. 1 este limitata la efectuarea zborurilor in interes propriu, particulare si sportive, asa cum sunt definite acestea la art. 51 din Ordonanta Guvernului nr. 29/1997, republicata, precum si a zborurilor de instruire, cu respectarea reglementarilor aeronautice si a legislatiei specifice in vigoare.
    (2) Pentru orice alte categorii de zboruri, in afara celor prevazute la alin. (1), operatorul aeronavei trebuie sa detina autorizatiile si/sau certificatele specifice, conform legislatiei si reglementarilor in vigoare.
    (3) Intreaga responsabilitate, precum si asumarea tuturor riscurilor legate de intretinerea si zborul cu aceste categorii de aeronave revin persoanelor fizice angajate in astfel de zboruri.
    Art. 4
    (1) Certificatele de identificare si autorizatiile de zbor prevazute la art. 2 se elibereaza de catre Aeroclubul Romaniei, in numele Regiei Autonome "Autoritatea Aeronautica Civila Romana".
    (2) Activitatile de certificare si autorizare a aeronavelor ultrausoare se efectueaza sub supravegherea si controlul Regiei Autonome "Autoritatea Aeronautica Civila Romana".
    (3) In termen de 60 de zile de la data intrarii in vigoare a prezentului ordin vor fi elaborate de Aeroclubul Romaniei si aprobate de Regia Autonoma "Autoritatea Aeronautica Civila Romana" normele procedurale si tehnice de emitere a autorizatiilor de zbor si a certificatelor de identificare prevazute la art. 2. Pana la aprobarea acestor norme se vor utiliza procedurile actuale aplicate de Aeroclubul Romaniei.
    (4) In cazul constatarii nerespectarii normelor procedurale si tehnice prevazute la alin. (3) Regia Autonoma "Autoritatea Aeronautica Civila Romana" poate decide suspendarea desfasurarii de catre Aeroclubul Romaniei a activitatilor prevazute la alin. (2).
    Art. 5
    (1) In termen de 60 de zile de la data intrarii in vigoare a prezentului ordin vor fi elaborate de Aeroclubul Romaniei si aprobate de Regia Autonoma "Autoritatea Aeronautica Civila Romana" normele procedurale si tehnice de emitere a certificatelor de navigabilitate a autorizatiilor de zbor, precum si procedurile de certificare/autorizare de functionare pentru urmatoarele categorii de tehnica aeronautica: aerostate, planoare si motoplanoare, aparate de lansare la zbor, turnuri de parasutism si parasute. Pana la aprobarea acestor norme si proceduri se vor utiliza procedurile actuale aplicate de Aeroclubul Romaniei.
    (2) Normele si procedurile prevazute la alin. (1) vor fi aplicate de Aeroclubul Romaniei, in numele Regiei Autonome "Autoritatea Aeronautica Civila Romana", sub supravegherea si controlul acestei regii.
    (3) In cazul constatarii nerespectarii normelor si procedurilor prevazute la alin. (1) Regia Autonoma "Autoritatea Aeronautica Civila Romana" poate decide suspendarea desfasurarii de catre Aeroclubul Romaniei a activitatilor de certificare/autorizare a categoriilor de tehnica aeronautica prevazute la alin. (1).
    Art. 6
    Se autorizeaza Aeroclubul Romaniei in vederea atestarii, in numele Regiei Autonome "Autoritatea Aeronautica Civila Romana", a urmatoarelor categorii de personal aeronautic civil navigant:
    a) personal care desfasoara activitati de sport aeronautic;
    b) personal care utilizeaza una dintre categoriile de aeronave ultrausoare definite in anexa la prezentul ordin, pentru efectuarea zborurilor in interes propriu, particulare si sportive, precum si a oricaror alte categorii de zboruri pentru care exista autorizatiile specifice necesare, conform reglementarilor in vigoare;
    c) parasutisti.
    Art. 7
    (1) In termen de 60 de zile de la data intrarii in vigoare a prezentului ordin Aeroclubul Romaniei va elabora si va supune spre avizare Regiei Autonome "Autoritatea Aeronautica Civila Romana" si spre aprobare Ministerului Lucrarilor Publice, Transporturilor si Locuintei reglementarile aeronautice aplicabile pentru atestarea categoriilor de personal aeronautic civil prevazute la art. 6.
    (2) Pana la intrarea in vigoare a reglementarilor aeronautice prevazute la alin. (1), atestarea categoriilor de personal aeronautic civil prevazute la art. 6 se va efectua de Aeroclubul Romaniei in baza "Metodologiei de licentiere a personalului aeronavigant al Aeroclubului Romaniei", editia 1996.
    Art. 8
    (1) Activitatile de atestare a categoriilor de personal aeronautic civil prevazute la art. 6 se efectueaza sub supravegherea si controlul Regiei Autonome "Autoritatea Aeronautica Civila Romana".
    (2) In cazul constatarii nerespectarii reglementarilor aeronautice aplicabile prevazute la art. 7, Regia Autonoma "Autoritatea Aeronautica Civila Romana" propune Ministerului Lucrarilor Publice, Transporturilor si Locuintei suspendarea autorizarii acordate Aeroclubului Romaniei conform art. 6.
    Art. 9
    In termen de 30 de zile de la data intrarii in vigoare a prezentului ordin Aeroclubul Romaniei va prezenta Ministerului Lucrarilor Publice, Transporturilor si Locuintei, spre aprobare, tarifele aplicate pentru atestarea categoriilor de personal aeronautic civil prevazute la art. 6.
    Art. 10
    Normele procedurale si tehnice prevazute la art. 4 si 5, precum si reglementarile aeronautice prevazute la art. 7 se pun la dispozitie celor interesati, la cerere, de catre Aeroclubul Romaniei.
    Art. 11
    (1) Directia generala de servicii transport aerian si aeroporturi din cadrul Ministerului Lucrarilor Publice, Transporturilor si Locuintei va supraveghea modul de indeplinire a sarcinilor rezultate din prezentul ordin.
    (2) Regia Autonoma "Autoritatea Aeronautica Civila Romana" si Aeroclubul Romaniei vor lua masuri pentru ducerea la indeplinire a prevederilor prezentului ordin.
    Art. 12
    Prezentul ordin va fi publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.

                        p. Ministrul lucrarilor publice,
                        transporturilor si locuintei,
                        Tudor Florescu,
                        secretar de stat

    ANEXA 1

                              AERONAVE ULTRAUSOARE
                                  - Definitii -

    1. Aeronavele ultrausoare motorizate (denumite prescurtat ULM)
    1.1. Aeronavele ultrausoare motorizate sunt: avioanele ultrausoare, motodeltaplanele, motoparapantele, elicopterele ultrausoare, autogirele ultrausoare si dirijabilele ultrausoare.
    1.2. Cu exceptia dirijabilelor ultrausoare, aeronavele ultrausoare motorizate sunt definite dupa cum urmeaza:
    1.2.1. Aeronavele ultrausoare motorizate primare
    Aeronavele ultrausoare motorizate primare sunt definite ca fiind una dintre urmatoarele variante:
    a) o aeronava cu un singur loc, care are o masa maxima echipata si pregatita pentru zbor nu mai mare de 165 kg si o suprafata a aripii (numai pentru avioane ultrausoare si motodeltaplane) nu mai mica de 10 mp;
    b) o aeronava cu doua locuri, care are o masa maxima echipata si pregatita pentru zbor nu mai mare de 195 kg, o suprafata a aripii (numai pentru avioane ultrausoare si motodeltaplane) nu mai mica de 10 mp si o incarcare nu mai mare de 25 kg/mp.
    Nota:
    Masa maxima echipata si pregatita pentru zbor a aeronavei include orice echipament, instrumente, carburant si lubrifiant, dar nu include flotoarele a caror masa maxima per flotor nu este mai mare de 35 kg, nu include masa oricarei parasute balistice instalate si nu include ocupantii.
    Incarcarea aripii va fi calculata prin insumarea masei maxime, echipata si pregatita pentru zbor, a aeronavei si a 80 kg per ocupant;
    c) o aeronava care nu are mai mult de doua locuri, cu sau fara flotoare si parasute balistice, proiectata si construita pentru a avea o masa maxima la decolare de 550 kg si o viteza limita in configuratia de aterizare nu mai mare de 72 km/h.
    1.2.2. Aeronavele ultrausoare motorizate avansate (avioane si motodeltaplane)
    Aeronavele ultrausoare motorizate avansate sunt aeronavele care:
    a) sunt propulsate de elice;
    b) sunt proiectate sa transporte maximum doua persoane, inclusiv pilotul;
    c) au o masa maxima la decolare de:
    1. in cazul aeronavelor care decoleaza si aterizeaza pe uscat:
    (i) 285 kg pentru aeronavele cu un singur loc; sau
    (ii) 480 kg pentru aeronavele cu doua locuri; sau
    2. in cazul aeronavelor cu flotoare, o masa suplimentara admisa de:
    (i) 35 kg pentru aeronavele cu un singur loc; sau
    (ii) 70 kg pentru aeronavele cu doua locuri; si
    d) viteza limita in configuratia de aterizare nu mai mare de 72 km/h; si
    e) sunt limitate la manevre neacrobatice. Manevrele neacrobatice includ:
    1. orice manevra aferenta zborului normal;
    2. angajari si vrii (daca vria este aprobata pentru tipul respectiv de aeronava);
    3. opturi lente, sandele; si
    4. viraje stranse, in care unghiul de inclinare laterala nu este mai mare de 60 grade.
    1.3. Dirijabilele ultrausoare
    Dirijabilele ultrausoare sunt dirijabilele la care:
    a) pentru dirijabilele cu un singur loc, puterea maxima continua nu este mai mare de 60 kW;
    b) pentru dirijabilele cu doua locuri, inclusiv pilotul, puterea maxima continua nu este mai mare de 80 kW, iar volumul anvelopei de heliu nu este mai mare de 900 mc sau 2.000 mc pentru anvelopa cu aer cald.
    2. Aeronavele ultrausoare nemotorizate
    2.1. Aeronavele ultrausoare nemotorizate sunt planoarele ultrausoare si baloanele ultrausoare.
    2.2. Planoarele ultrausoare (denumite prescurtat PUU)
    Planoarele ultrausoare sunt: deltaplanele, parapantele, planoarele ultrausoare (formula clasica) si giroplanoarele.
    Acestea pot fi lansate de pe picioare sau cu ajutorul trenului de aterizare, de pe uscat si/sau de pe apa si pot avea maximum doua locuri (inclusiv pilotul).
    In cazul planoarelor ultrausoare lansate cu ajutorul trenului de aterizare, incarcarea aripii nu va depasi 25 kg/mp, iar masa maxima la decolare va fi mai mica de 450 kg pentru cele cu doua locuri si de 300 kg pentru cele cu un loc.
    2.3. Baloanele ultrausoare
    Sunt baloanele cu maximum doua locuri, inclusiv pilotul, la care volumul anvelopei de heliu nu este mai mare de 900 mc sau 2.000 mc pentru anvelopa cu aer cald.



SmartCity5

COMENTARII la Ordinul 1219/2002

Momentan nu exista niciun comentariu la Ordinul 1219 din 2002
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu