ORDIN Nr. 1147
din 9 septembrie 2008
privind modificarea anexei
nr. 11 la Procedura de implementare a Programului de dezvoltare si modernizare
a activitatilor de comercializare a produselor si serviciilor de piata,
aprobata prin Ordinul ministrului pentru intreprinderi mici si mijlocii,
comert, turism si profesii liberale nr. 724/2008, si inscrierea la programele
pentru sustinerea finantarii intreprinderilor mici si mijlocii
ACT EMIS DE:
MINISTERUL PENTRU INTREPRINDERILE MICI SI MIJLOCII
ACT PUBLICAT IN:
MONITORUL OFICIAL NR. 663 din 23 septembrie 2008
Având în vedere prevederile anexei nr. 3/21 la Legea
bugetului de stat pe anul 2008 nr. 388/2007, cu modificările şi completările
ulterioare, ale art. 25 alin. (1) din Legea nr. 346/2004 privind stimularea
înfiinţării şi dezvoltării întreprinderilor mici şi mijlocii, cu modificările
şi completările ulterioare, ale art. 26 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului
nr. 37/2008 privind reglementarea unor măsuri financiare în domeniul bugetar,
cu modificările şi completările ulterioare, precum şi ale art. 4 lit. B pct. 1 şi
2 din Hotărârea Guvernului nr. 387/2007 privind organizarea şi funcţionarea
Ministerului pentru Intreprinderi Mici şi Mijlocii, Comerţ, Turism şi Profesii
Liberale, cu modificările ulterioare,
în temeiul art. 5 alin. (5) din Hotărârea Guvernului
nr. 387/2007, cu modificările ulterioare,
ministrul pentru întreprinderi mici şi mijlocii,
comerţ, turism şi profesii liberale emite prezentul
ordin.
Art. I. - Anexa nr. 11 la
Procedura de implementare a Programului de dezvoltare şi modernizare a
activităţilor de comercializare a produselor şi serviciilor de piaţă, aprobată
prin Ordinul ministrului pentru întreprinderi mici şi mijlocii, comerţ, turism
şi profesii liberale nr. 724/2008, publicat în Monitorul Oficial al României,
Partea I, nr. 431 din 9 iunie 2008, se înlocuieşte cu anexa care face parte
integrantă din prezentul ordin.
Art. II. - (1) In vederea
utilizării eficiente a fondurilor prevăzute în bugetul Ministerului pentru
Intreprinderi Mici şi Mijlocii, Comerţ, Turism şi Profesii Liberale pentru susţinerea dezvoltării
întreprinderilor mici şi mijlocii, în termen de 5 zile lucrătoare de la data
publicării în Monitorul Oficial al României, Partea I, a prezentului ordin,
operatorii economici pot depune formulare de preselecţie on-line, pe site-ul www.mimmc.ro, pentru:
- Programul naţional multianual pe perioada 2002-2011
pentru susţinerea meşteşugurilor şi artizanatului, a cărui procedură de
implementare a fost aprobată prin Ordinul ministrului pentru întreprinderi mici
şi mijlocii, comerţ, turism şi profesii liberale nr. 790/2008, publicat în
Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 505 din 4 iulie 2008;
- Programul de dezvoltare şi modernizare a
activităţilor de comercializare a produselor şi serviciilor de piaţă, a cărui
procedură de implementare a fost aprobată prin Ordinul ministrului pentru
întreprinderi mici şi mijlocii, comerţ, turism şi
profesii liberale nr. 724/2008, publicat în Monitorul Oficial al României,
Partea I, nr. 431 din 9 iunie 2008.
(2) Perioada de înregistrare a formularelor de preselecţie
va fi de 5 zile lucrătoare de la data împlinirii termenului prevăzut la alin.
(1).
(3) Operatorii economici pot depune la oficiile
teritoriale pentru întreprinderi mici şi mijlocii şi cooperaţie cereri-tip
pentru obţinerea acordului de principiu pentru finanţare, până la epuizarea
bugetului alocat, şi la Programul naţional pe perioada 2006-2011 pentru
susţinerea accesului microîntreprinderilorşi întreprinderilor mici la servicii
de instruire şi consultanţă, a cărui procedură de implementare a fost aprobată
prin Ordinul ministrului pentru întreprinderi mici şi mijlocii, comerţ, turism
şi profesii liberale nr. 791/2008, publicat în Monitorul Oficial al României,
Partea I, nr. 475 din 27 iunie 2008.
Art. III. - Pentru înscrierea
la programele prevăzute la art. II, precum şi la Programul pentru sprijinirea
dezvoltării întreprinderilor mici şi mijlocii prin fonduri în limita sumelor
plătite pentru profitul brut reinvestit, a cărui procedură de implementare a
fost aprobată prin Ordinul ministrului pentru întreprinderi mici şi mijlocii,
comerţ, turism şi profesii liberale nr. 725/2008, publicat în Monitorul Oficial
al României, Partea I, nr. 434 din 10 iunie 2008, pot depune formulare de
preselecţie/cereri-tip de acord de principiu pentru finanţare şi operatorii
economici care au fost respinşi la prima înscriere.
Art. IV. - Prezentul ordin se
publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.
Ministrul pentru întreprinderi mici şi mijlocii,
comerţ, turism şi profesii liberale,
Ovidiu Ioan Silaghi
ANEXĂ
OPIS*)
SECŢIUNEA A
Documente care însoţesc cererea-tip de acord de
principiu pentru finanţare
1. Certificatul constatator, în original, emis de oficiul
registrului comerţului de pe lângă tribunalul din raza teritorială a sediului
întreprinderii (termen de valabilitate 30 de zile calendaristice de la data
eliberării), care va cuprinde:
|
|
- datele de identificare ale societăţii
|
|
- codul unic de înregistrare
|
|
- acţionarii/asociaţii
|
|
- reprezentanţii legali ai societăţii
|
|
- domeniul de activitate principal şi domeniile de activitate
secundare şi data autorizării obiectului principal de activitate
|
|
- punctele de lucru şi alte sedii secundare ale societăţii
|
|
- situaţia societăţii (dacă este în stare de funcţionare,
dizolvare, reorganizare judiciară, lichidare, insolvenţă, faliment sau
suspendare temporară a activităţii)
|
|
2. Istoric pe obiect de activitate, în original, pentru codul
CAEN pe care accesează Programul, cu precizarea datei când a fost autorizată
această activitate, emis de oficiul registrului comerţului de pe lângă
tribunalul unde îşi are sediul societatea sau, după caz, autorizaţia de
funcţionare eliberată de unităţile administrativ-teritoriale din raza
teritorială unde îşi desfăşoară activitatea solicitantul
|
|
3. Declaraţia pe propria răspundere privind încadrarea societăţii
pentru anul fiscal 2007, cuprinzând: numărul mediu anual de salariaţi, cifra
de afaceri anuală netă şi activele totale; anexele nr. 5 şi 6 la procedură
|
|
41). Certificatul fiscal
privind îndeplinirea obligaţiilor de plată către bugetul general consolidat,
în original sau în copie legalizată, eliberat de către direcţiile generale
teritoriale ale finanţelor publice, pentru sediul social şi toate punctele de
lucru cu personalitate juridică (după caz, inclusiv pentru punctele de lucru
care au CUI)
|
|
52). Certificatul de atestare
fiscală privind îndeplinirea obligaţiilor de plată către bugetele locale, în
original sau în copie legalizată, eliberat de către direcţiile de impozite şi
taxe locale din cadrul primăriilor din raza/razele teritoriale unde
societatea îşi desfăşoară activitatea, pentru sediul social şi toate punctele
de lucru (inclusiv pentru toate punctele de lucru, indiferent dacă au sau nu
CUI)
|
|
6. Declaraţia pe propria răspundere
privind forma juridică a solicitantului, în cazul persoanei fizice autorizate
să desfăşoare activităţi economice în mod independent (inclusiv asociaţii
familiale, pentru anul 2008)
|
|
7. Imputernicirea reprezentantului legal
al operatorului economic care semnează documentele din cadrul Programului
|
|
8. Copia certificată a buletinului de identitate/cărţii de
identitate a împuternicitului
|
|
9. Bilanţul contabil, contul de profit şi pierderi şi datele
informative încheiate pentru 31 decembrie 2007 sau, după caz, declaraţia de
impunere pe venit
|
|
10. Balanţa de verificare pentru 31 decembrie 2007
|
|
11. Balanţa de verificare aferentă ultimei luni încheiate
|
|
*) Se va nota cu „X" în
dreptul fiecărui document numai dacă acesta este cuprins în dosar. OTIMMC nu
îşi asumă răspunderea pentru lipsa documentelor din cadrul dosarului, chiar
dacă acestea au fost semnate ca fiind incluse în cuprinsul acestuia.
1) Dacă direcţiile
de finanţe (DGTFP şi DITL) nu eliberează certificate fiscale pentru punctele de
lucru şi alte sucursale, operatorul economic va solicita o adeverinţă care să
ateste că nu are datorii.
2) Cererile şi toate
celelalte documente vor fi semnate de aceeaşi persoană (reprezentant legal sau
împuternicit).
SECŢIUNEA B
Documente
care însoţesc cererea-tip de eliberare a alocaţiei financiare nerambursabile
a) Formularul de decont prevăzut în anexa nr. 8 la procedură,
însoţit de documentele justificative, în original şi în copie certificată,
prevăzute în anexa nr. 2 la procedură
|
|
b) Declaraţie pe propria răspundere că activul/activele
achiziţionat/achiziţionate este nou/sunt noi şi că nu aplică pentru acestea
amortizarea accelerată prevăzută în Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal,
cu modificările şi completările ulterioare
|
|
c) Copie certificată de pe fişa de amortizare a activului
achiziţionat, cu codul de clasificare al acestuia
|
|
d) Angajamentul beneficiarului de a raporta efectele participării
în Program pe o perioadă de 3 ani către Unitatea de implementare a
Programului din cadrul OTIMMC, conform anexei nr. 10 la procedură
|
|
e) Declaraţie pe propria răspundere că a respectat prevederile
legale în domeniul achiziţiilor publice, respectiv Ordonanţa de urgenţă a
Guvernului nr. 34/2006 privind atribuirea contractelor de achiziţie publică,
a contractelor de concesiune de lucrări publice şi a contractelor de
concesiune de servicii, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr.
337/2006, cu modificările şi completările ulterioare
|
|
Reprezentantul legal/împuternicitul operatorului
economic3)
Numele..............................................
Funcţia...............................................
Semnătura..........................................
Data semnării......................................
Ştampila
..............................................................
3) Cererile şi toate
celelalte documente vor fi semnate de aceeaşi persoană (reprezentant legal sau
împuternicit).