Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

ORDIN Nr

ORDIN   Nr. 113 din 11 aprilie 2008

pentru aprobarea Regulamentului privind supravegherea modului de atribuire a contractelor de achizitie publica, a contractelor de concesiune de lucrari publice si a contractelor de concesiune de servicii

ACT EMIS DE: AUTORITATEA NATIONALA PENTRU REGLEMENTAREA SI MONITORIZAREA ACHIZITIILOR PUBLICE

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 383 din 20 mai 2008



Având în vedere dispoziţiile art. 3 lit. c) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 74/2005 privind înfiinţarea Autorităţii Naţionale pentru Reglementarea şi Monitorizarea Achiziţiilor Publice, aprobată cu modificări prin Legea nr. 111/2006, şi ale art. 3 alin. (3) din Hotărârea Guvernului nr. 525/2007 privind organizarea şi funcţionarea Autorităţii Naţionale pentru Reglementarea şi Monitorizarea Achiziţiilor Publice,

în temeiul art. 5 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 74/2005, aprobată cu modificări prin Legea nr. 111/2006,

preşedintele Autorităţii Naţionale pentru Reglementarea şi Monitorizarea Achiziţiilor Publice emite următorul ordin:

Art. 1. - Se aprobă Regulamentul privind supravegherea modului de atribuire a contractelor de achiziţie publică, a contractelor de concesiune de lucrări publice şi a contractelor de concesiune de servicii, prevăzut în anexa care face parte integrantă din prezentul ordin.

Art. 2. - La data publicării prezentului ordin în Monitorul Oficial al României, Partea I, se abrogă Ordinul preşedintelui Autorităţii Naţionale pentru Reglementarea şi Monitorizarea Achiziţiilor Publice nr. 11/2007 pentru aprobarea Regulamentului privind supravegherea modului de atribuire a contractelor de achiziţie publică, a contractelor de concesiune de lucrări publice şi a contractelor de concesiune de servicii, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 609 din 4 septembrie 2007.

Preşedintele Autorităţii Naţionale pentru Reglementarea şi Monitorizarea Achiziţiilor Publice,

Marius Gogescu

ANEXĂ

REGULAMENT

privind supravegherea modului de atribuire a contractelor de achiziţie publică, a contractelor de concesiune de lucrări publice şi a contractelor de concesiune de servicii

CAPITOLUL I

Dispoziţii generale

Art. 1. - Prezentul regulament are ca obiect reglementarea metodologiei de supraveghere de către Autoritatea Naţională pentru Reglementarea şi Monitorizarea Achiziţiilor Publice a modului de atribuire a contractelor de achiziţie publică, a contractelor de concesiune de lucrări şi a contractelor de concesiune de servicii.

Art. 2. - In sensul prezentului regulament, termenii şi expresiile de mai jos au următoarele semnificaţii:

a)  A.N.R.M.A.P. - Autoritatea Naţională pentru Reglementarea şi Monitorizarea Achiziţiilor Publice;

b) C.N.S.C. - Consiliul Naţional pentru Soluţionarea Contestaţiilor;

c) U.C.V.A.P. - Unitatea pentru Coordonarea şi Verificarea Achiziţiilor Publice din cadrul Ministerului Economiei şi Finanţelor;

d) direcţie de specialitate - compartimentul din cadrul A.N.R.M.A.P. care, potrivit reglementărilor legale în vigoare, are atribuţii în exercitarea funcţiei de supraveghere a modului de atribuire a contractelor de achiziţie publică, a contractelor de concesiune de lucrări şi a contractelor de concesiune de servicii;

e) agent constatator- persoana din cadrul A.N.R.M.A.P., împuternicită prin ordin al preşedintelui A.N.R.M.A.P. pentru a desfăşura activitatea de supraveghere şi de a aplica sancţiunile contravenţionale prevăzute de legislaţia aplicabilă domeniului achiziţiilor publice;

f) echipă de control- echipa formată din 2 sau mai mulţi agenţi constatatori;

g) echipă de control mixtă - echipa de control care cuprinde şi alte persoane din cadrul unor instituţii/autorităţi publice cu care A.N.R.M.A.P. are încheiate protocoale de colaborare/acorduri în domeniul achiziţiilor publice, gestionării fondurilor comunitare/nerambursabile, concurenţei şi al controlului;

h) autoritate contractantă - autorităţile definite la art. 8 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 34/2006 privind atribuirea contractelor de achiziţie publică, a contractelor de concesiune de lucrări publice şi a contractelor de concesiune de servicii, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 337/2006, cu modificările şi completările ulterioare;

i) operator economic - operatorii care nu au calitatea de autoritate contractantă, dar care, în temeiul prevederilor legale în vigoare, sunt obligaţi să aplice legislaţia privitoare la achiziţii publice;

j) măsuri de prevenire, stopare sau remediere a efectelor - măsurile adoptate, în condiţiile legii, prin care se pot preveni, stopa sau remedia efectele produse de încălcarea ori eludarea prevederilor legale, altele decât aplicarea de sancţiuni.

Aceste măsuri sunt:

- sesizarea organelor competente ale statului, în măsura în care se constată fapte care excedează limitelor de competenţă conferite A.N.R.M.A.P. prin actele normative în vigoare;

- formularea de acţiuni în constatarea nulităţii absolute a contractelor/acordurilor-cadru, în cazurile în care legea prevede o astfel de posibilitate;

-  recomandări şi propuneri privind modul de aplicare a procedurilor de achiziţie publică de către autorităţile contractante/operatorii economici;

k) plan lunar de supraveghere - documentul de planificare a activităţilor de supraveghere pentru o perioadă egală cu o lună calendaristică;

l) raport de control - documentul unilateral care se întocmeşte de echipa de control ca urmare a efectuării procedurii de supraveghere;

m) proces-verbal de constatare a contravenţiilor - documentul care se încheie pentru acele fapte care constituie contravenţii potrivit legii;

n) regulament - prezentul regulament privind supravegherea modului de atribuire a contractelor de achiziţie publică, a contractelor de concesiune de lucrări şi a contractelor de concesiune de servicii;

o) supraveghere - funcţia A.N.R.M.A.P. prin care se desfăşoară activitatea de control al procedurilor de atribuire aplicate de către autorităţile contractante, de constatare a faptelor prin care se încalcă sau se eludează prevederile legale în domeniul achiziţiilor publice, precum şi, după caz, de aplicare a sancţiunilor pentru acele fapte care constituie contravenţie sau a altor măsuri pentru prevenirea, stoparea şi remedierea efectelor produse de încălcarea sau eludarea prevederilor legale în organizarea procedurilor de atribuire a contractelor de achiziţie publică, a contractelor de concesiune de lucrări publice şi a contractelor de concesiune de servicii.

Supravegherea va viza inclusiv procedurile de achiziţie publică impuse operatorilor economici de către autorităţile de management pentru derularea proiectelor finanţate din fondurile structurale acordate României de către Uniunea Europeană;

p) zile - zilele calendaristice, dacă nu se precizează zile lucrătoare.

Art. 3. - (1) In exercitarea funcţiei de supraveghere a achiziţiilor publice, activităţile A.N.R.M.A.P. sunt:

a) constatarea faptelor prin care se încalcă sau se eludează prevederile legale în domeniul achiziţiilor publice;

b) sancţionarea faptelor prevăzute la lit. a), în măsura în care acestea constituie contravenţii;

c)  utilizarea măsurilor prin care se pot preveni, stopa sau remedia efectele produse de încălcarea ori eludarea prevederilor legale în organizarea procedurilor de atribuire a contractelor de achiziţie publică, a contractelor de concesiune de lucrări publice şi a contractelor de concesiune de servicii, altele decât aplicarea de sancţiuni.

(2) A.N.R.M.A.P. îndeplineşte activităţile prevăzute la alin. (1) prin:

a)    controlul planificat pe baza planului lunar de supraveghere;

b) controlul neplanificat, ca urmare a:

- sesizărilor primite de la terţi;

- sesizării din oficiu;

- deciziilor C.N.S.C, respectiv avizelor consultative emise de U.C.V.A.P după încheierea activităţii de monitorizare a acestora.

(3)  Activităţile derulate în scopul îndeplinirii funcţiei de supraveghere nu pot depăşi în nicio situaţie atribuţiile şi competenţele conferite A.N.R.M.A.P. prin actele normative în vigoare.

(4) Obiect al supravegherii îl constituie numai acele proceduri de achiziţii publice care sunt finalizate prin încheierea unui contract de achiziţie publică, de concesiune de lucrări publice sau de concesiune de servicii.

(5) In situaţia în care procedura de achiziţie publică a fost anulată ca urmare a deciziei autorităţii contractante, obiectul supravegherii îl va constitui numai verificarea legalităţii acestei decizii.

(6) Activităţile prevăzute la alin. 2 lit. b) prima liniuţă vor fi desfăşurate cu respectarea termenelor legale de soluţionare a petiţiilor, fără afectarea planului de supraveghere.

Art. 4. - (1) Planul lunar de supraveghere se întocmeşte până pe data de 25 a lunii în curs pentru luna următoare, de către direcţia de specialitate din cadrul A.N.R.M.A.P.

(2) Planul lunar de supraveghere se avizează de către vicepreşedintele A.N.R.M.A.P, se aprobă de către preşedintele A.N.R.M.A.P. şi poate fi modificat în cazuri temeinic justificate, ori de câte ori este necesar, ulterior datei întocmirii acestuia.

CAPITOLUL II

Procedura de supraveghere

Art. 5. - (1) Procedura de supraveghere se efectuează de echipa de control, respectând următoarele etape:

a) întocmirea unei note de informare;

b)  transmiterea către autoritatea contractantă/operatorul economic a comunicării privind începerea procedurii de supraveghere;

c) efectuarea controlului procedurilor de atribuire aplicate de autorităţile contractante/operatorii economici;

d) încheierea procesului-verbal de constatare şi sancţionare a contravenţiilor şi/sau luarea măsurilor de prevenire, stopare ori remediere a efectelor;

e) întocmirea raportului de control;

f) transmiterea către autoritatea contractantă/operatorul economic a comunicării privind încetarea procedurii de supraveghere.

(2) Procedura de supraveghere se va desfăşura la sediul autorităţii contractante/operatorului economic şi numai prin excepţie, în cazurile şi condiţiile prevăzute de prezentul regulament, la sediul A.N.R.M.A.P.

(3)  Pentru efectuarea activităţii de control în bune condiţii, autoritatea contractantă/operatorul economic supus procedurii de supraveghere are obligaţia de a pune la dispoziţia echipei de control toate documentele şi actele solicitate în termenele stabilite, precum şi un spaţiu adecvat desfăşurării acestei activităţi, în cadrul sediului propriu.

(4) In cazul în care, pe parcursul desfăşurării procedurii de supraveghere, documentaţia pusă la dispoziţia echipei de control necesită o perioadă mai mare de analiză, perioada de efectuare a procedurii de supraveghere poate fi extinsă cu aprobarea preşedintelui.

Art. 6. - (1) Mai înainte de efectuarea controlului procedurilor de atribuire aplicate de autorităţile contractante/operatorii economici, direcţia de specialitate va întocmi o notă de informare, potrivit modelului prevăzut în anexa nr. 1.

(2)  Nota de informare va fi avizată de vicepreşedinte şi aprobată de preşedintele A.N.R.M.A.P.

(3)  Sesizările prevăzute la art. 3 alin. (2) lit. b) prima liniuţă vor fi soluţionate în conformitate cu prevederile Ordonanţei Guvernului nr. 27/2002 privind reglementarea activităţii de soluţionare a petiţiilor, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 233/2002.

Art. 7. - (1) După aprobarea notei de informare prevăzute la art. 6, A.N.R.M.A.P, prin intermediul direcţiei de specialitate, are obligaţia de a transmite autorităţii contractante/operatorului economic o comunicare privind începerea procedurii de supraveghere, care va cuprinde următoarele informaţii:

a) perioada în care se va desfăşura procedura de supraveghere;

b) obiectul şi perioada la care se raportează procedura de supravegehere.

(2)  Modelul comunicării privind începerea procedurii de supraveghere este prevăzut în anexa nr. 2a).

(3) Comunicarea prevăzută la alin. (1) va fi transmisă cu cel puţin 5 zile înainte de data programată pentru începerea procedurii de supraveghere.

Art. 8. - (1) In efectuarea controlului procedurii de atribuire, echipa de control poate solicita note explicative reprezentantului legal al autorităţii contractante/operatorului economic sau oricărei persoane implicate în procedura de atribuire. Intrebările la care se va răspunde prin notele explicative vor fi formulate în mod clar, concis şi concret, pentru a da posibilitatea unor răspunsuri la obiect.

(2) Modelul notelor explicative este prevăzut în anexa nr. 3.

(3)  In cazul în care persoana căreia i s-a solicitat o notă explicativă refuză să furnizeze răspunsurile solicitate pe loc, agentul constatator va stabili un termen rezonabil, care nu poate depăşi 24 de ore, pentru formularea răspunsului. In acest caz, agentul constatator va proceda la solicitarea notei explicative prin adresă scrisă, care se înregistrează la registratura autorităţii contractante/operatorului economic.

(4) Neprezentarea/netransmiterea în termenul stabilit a documentelor şi a notelor explicative solicitate de către A.N.R.M.A.P. echivalează cu refuzul de a pune la dispoziţia acesteia informaţiile referitoare la atribuirea contractelor de achiziţie publică, faptă sancţionată în conformitate cu prevederile Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 34/2006, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 337/2006, cu modificările şi completările ulterioare.

Art. 9. - (1) După verificarea documentelor puse la dispoziţia echipei de control, în măsura în care s-au constatat fapte care potrivit reglementărilor legale constituie contravenţii, vor fi încheiate procese-verbale de constatare a contravenţiilor.

(2) Constatarea contravenţiilor, aplicarea sancţiunilor contravenţionale, utilizarea căilor de atac împotriva procesului-verbal de constatare şi sancţionare a contravenţiilor, precum şi executarea sancţiunilor contravenţionale se efectuează în conformitate cu dispoziţiile procedurilor stabilite prin legislaţia în vigoare privind regimul juridic al contravenţiilor.

(3) Procesul-verbal de constatare şi sancţionare a contravenţiilor va fi încheiat cu indicarea, pentru persoanele fizice răspunzătoare, a datelor personale din actul de identitate, inclusiv seria, numărul şi codul numeric personal, ocupaţia şi locul de muncă, iar pentru persoanele juridice, denumirea, sediul, codul de identificare fiscală/codul unic de înregistrare la registrul comerţului, precum şi datele de identificare ale conducătorului instituţiei/reprezentantului legal al acesteia.

(4) Procesul-verbal de constatare şi sancţionare a contravenţiilor se întocmeşte în 3 (trei) exemplare, dintre care unul pentru autoritatea contractantă/operatorul economic, şi va fi semnat de către toţi agenţii constatatori care fac parte din echipa de control. Modelul procesului-verbal de constatare şi sancţionare a contravenţiilor este prevăzut în anexa nr. 4.

Art. 10. - (1) Procedura de supraveghere va fi finalizată de echipa de control prin întocmirea unui raport de control.

(2) Raportul de control se întocmeşte în termen de cel mult 5 zile de la data expirării perioadei prevăzute la art. 7 alin. (1) lit. a), în două exemplare, se semnează pe fiecare pagină de către toţi membrii echipei de control şi va intra în circuitul de avizare şi aprobare prevăzut de Regulamentul de organizare şi funcţionare al A.N.R.M.A.P. După aprobarea acestuia, echipa de control va transmite autorităţii contractante o comunicare privind încetarea procedurii de supraveghere la care va fi anexat, în copie, şi raportul de control.

(3) Modelul comunicării privind încetarea procedurii de supraveghere este prevăzut în anexa nr. 5.

(4) Raportul de control va indica documentele puse la dispoziţia echipei de control împreună cu elementele de identificare ale acestora, inclusiv menţiuni cu privire la întocmirea unui/unor procese-verbale de constatare şi sancţionare a contravenţiilor, şi va fi însoţit de orice acte, documente şi note explicative, necesare susţinerii constatărilor.

(5) Constatările care se înscriu în raport trebuie să fie precise, fără ştersături şi corecturi şi trebuie să se bazeze pe date şi documente expuse clar, eliminându-se orice elemente şi descrieri personale, inutile şi neconcludente, care încarcă nejustificat conţinutul acestuia.

(6)  Neregulile, încălcarea sau eludarea prevederilor legale constatate se consemnează în raportul de control în mod obligatoriu, cu precizarea actelor normative încălcate, la nivel de articol, alineat şi/sau literă. Pentru fiecare neregulă înscrisă se nominalizează persoana care nu a respectat prevederile legale, la nivel de persoană fizică şi/sau persoană juridică.

(7) In măsura în care s-au constatat încălcări sau eludări ale prevederilor legale, altele decât cele pentru care legea prevede sancţiuni contravenţionale, agenţii constatatori vor preciza în raportul de control măsurile de prevenire, stopare sau remediere a efectelor.

Art. 11. - Procedurile de achiziţie publică începute şi/sau finalizate sub imperiul altor acte normative decât cele care reglementează la momentul intrării în vigoare a prezentului ordin vor fi verificate respectându-se în mod corespunzător prevederile prezentului capitol, cu următoarele diferenţe:

a) comunicarea privind începerea procedurii de supraveghere va conţine şi informaţii cu privire la documentele pe care autoritatea contractantă/operatorul economic trebuie să le pună la dispoziţia A.N.R.M.A.P în vederea efectuării controlului procedurilor de atribuire aplicate, precum şi termenul de conformare cu această obligaţie, în conformitate cu modelul prevăzut în anexa 2b);

b) procedura de supraveghere se va desfăşura la sediul A.N.R.M.A.P.

Art. 12. - După finalizarea fiecărei proceduri de supraveghere se va întocmi un dosar de supraveghere care va conţine, după caz, următoarele:

a) opisul documentelor de control, conform modelului din anexa nr. 6;

b) sesizarea, conform prevederilor art. 3 alin. (2) lit. b);

c) nota de informare, întocmită potrivit prevederilor art. 6;

d) documentele aferente fiecărei etape din cadrul procedurii de supraveghere;

e) notele explicative;

f) raportul de control;

g) procesul-verbal de constatare a contravenţiei;

h) documentele care atestă utilizarea oricăror mijloace de prevenire, stopare sau remediere a efectelor produse de încălcarea sau eludarea prevederilor legale în organizarea procedurilor de atribuire a contractelor de achiziţie publică, a contractelor de concesiune de lucrări publice şi a contractelor de concesiune de servicii, altele decât aplicarea de sancţiuni;

i) modul de soluţionare a sesizării, în conformitate cu prevederile art. 6 alin. 2;

j) oricare alte informaţii/documente relevante pentru verificarea modului de atribuire a contractelor de achiziţie publică.

CAPITOLUL III

Agenţii constatatori

Art. 13. - (1) Exercitarea funcţiei de supraveghere a A.N.R.M.A.P. se efectuează de către agenţii constatatori, în baza ordinului de serviciu, cu respectarea dispoziţiilor prezentului regulament.

(2) Răspunderea agenţilor constatatori pentru constatările efectuate şi actele întocmite este individuală.

Art. 14. - (1) Agenţii constatatori au următoarele drepturi şi obligaţii:

a) să efectueze procedurile de supraveghere, în conformitate cu prevederile prezentului regulament;

b) să constate faptele prin care se încalcă sau se eludează prevederile legale în domeniul achiziţiilor publice şi să aplice, dacă este cazul, sancţiunile corespunzătoare;

c)să propună preşedintelui A.N.R.M.A.P. utilizarea măsurilor de prevenire, stopare sau remediere a efectelor produse de încălcarea ori eludarea prevederilor legale în organizarea procedurilor de atribuire a contractelor de achiziţie publică, a contractelor de concesiune de lucrări publice şi a contractelor de concesiune de servicii, altele decât aplicarea de sancţiuni;

d) să solicite autorităţii contractante, în original şi/sau în copie conformă cu originalul, toate documentele în legătură cu procedurile de achiziţie publică, precum şi note explicative, care pot contribui la stabilirea unor elemente relevante legate de procedurile de atribuire aplicate;

e) să se legitimeze ori de câte ori acest lucru este solicitat de către autorităţile contractante care sunt supuse procedurii de supraveghere;

f) să demonstreze obiectivitate şi imparţialitate în desfăşurarea procedurii de supraveghere;

g) să păstreze secretul de stat, secretul de serviciu, precum şi confidenţialitatea în legătură cu faptele, informaţiile sau documentele de care iau cunoştinţă în exercitarea funcţiei publice, în condiţiile legii, cu excepţia informaţiilor de interes public;

h) să nu pretindă sau să primească bani ori alte foloase materiale şi să nu îşi creeze avantaje în legătură cu serviciul sau în calitate de agent constatator;

(2) Echipa de control este coordonată de unul dintre agenţii constatatori care fac parte din aceasta, desemnat de directorul direcţiei de specialitate.

(3) Agentul coordonator răspunde de modul de desfăşurare a etapelor aferente procedurii de supraveghere şi, la finalizarea procedurii de supraveghere, va definitiva dosarul de supraveghere prevăzut la art. 12.

(4) In desfăşurarea activităţii de supraveghere, calitatea de agent constatator se atestă prin prezentarea legitimaţiei de control, al cărei model este prevăzut în anexa nr. 7.

(5)  Orice faptă săvârşită împotriva membrilor echipei de control se sancţionează potrivit dispoziţiilor legale aplicabile.

CAPITOLUL IV

Dispoziţii finale

Art. 15. - Dispoziţiile prezentului regulament se completează cu prevederile Ordonanţei Guvernului nr. 2/2001 privind regimul juridic al contravenţiilor, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 180/2002, cu modificările şi completările ulterioare, şi ale Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 34/2006, aprobată prin Legea nr. 337/2006, cu modificările şi completările ulterioare.

Art. 16. - In exercitarea funcţiei de supraveghere, A.N.R.M.A.P. poate încheia protocoale de colaborare/acorduri cu instituţiile care au anumite competenţe în domeniul achiziţiilor publice, gestionării fondurilor comunitare/nerambursabile, concurenţei şi al controlului.

Art. 17. - In vederea punerii în executare a sancţiunii amenzii contravenţionale, Direcţia economico-administrativă din cadrul A.N.R.M.A.P. va transmite procesul-verbal de constatare în conformitate cu prevederile legale privind regimul juridic al contravenţiilor.

Art. 18. -Anexele nr. 1, 2a), 2b), 3, 4, 5, 6 şi 7 fac parte integrantă din prezentul regulament.

ANEXA Nr. 1 la regulament

Direcţia.........................................................

Nr.                  /

AVIZAT                                                              APROBAT

Vicepreşedinte                                                    Preşedinte

NOTĂ   DE   INFORMARE

Sesizare primită de la..................................................................................................................................................................................................

Sesizare din oficiu

Autoritatea contractantă la care se referă sesizarea......................................................................................................................................................

Obiectul, pe scurt, al sesizării:

..................................................................................................................................................................................................................................

..................................................................................................................................................................................................................................

..................................................................................................................................................................................................................................

..................................................................................................................................................................................................................................

..................................................................................................................................................................................................................................

..................................................................................................................................................................................................................................

..................................................................................................................................................................................................................................

..................................................................................................................................................................................................................................

..................................................................................................................................................................................................................................

..................................................................................................................................................................................................................................

..................................................................................................................................................................................................................................

..................................................................................................................................................................................................................................

..................................................................................................................................................................................................................................

..................................................................................................................................................................................................................................

Propuneri:

Inaintarea petiţiei către o altă instituţie/autoritate competentă........................................................................................................................................

Inaintarea petiţiei către o altă direcţie din cadrul A.N.R.M.A.P....................................................................................................................................

Clasare, întrucât..........................................................................................................................................................................................................

Conexare cu altă lucrare, respectiv........................................................................................................................................................................ .....

Inceperea procedurii de supraveghere

Vizat

Director general

Intocmit

ANEXA Nr. 2a) la regulament

GUVERNUL ROMÂNIEI

AUTORITATEA NAŢIONALĂ PENTRU REGLEMENTAREA ŞI MONITORIZAREA ACHIZIŢIILOR PUBLICE

B-dul Dinicu Golescu nr. 38, et. 4, sector 1, Bucureşti, România, 010873

Tel/Fax: +4 (021) 311.80.90/+4 (021) 311.80.95

Nr........../...............

CĂTRE

........................................................................................

In atenţia domnului/doamnei..............................................

COMUNICARE

privind începerea procedurii de supraveghere

Prin prezenta, Autoritatea Naţională pentru Reglementarea şi Monitorizarea Achiziţiilor Publice (A.N.R.M.A.P) vă aduce la cunoştinţă că veţi face obiectul unui control al următoarelor proceduri de achiziţie publică:

..................................................................................................................................................................................................................................

..................................................................................................................................................................................................................................

..................................................................................................................................................................................................................................

Procedura de supraveghere se va desfăşura la sediul instituţiei dumneavoastră, începând cu data de/în perioada:

..................................................................................................................................................................................................................................

Autoritatea contractantă/operatorul economic va pune la dispoziţia echipei de control următoarele documente:

..................................................................................................................................................................................................................................

..................................................................................................................................................................................................................................

..................................................................................................................................................................................................................................

..................................................................................................................................................................................................................................

..................................................................................................................................................................................................................................

care vor fi opisate, numerotate şi însoţite de o declaraţie pe propria răspundere a conducătorului autorităţii contractante/operatorului economic sau reprezentantului legal al acestora, care să ateste faptul că au fost puse la dispoziţia echipei de control toate documentele solicitate.

Procedura de supraveghere se va desfăşura în conformitate cu prevederile Ordinului preşedintelui A.N.R.M.A.P. nr...... pentru aprobarea Regulamentului privind supravegherea modului de atribuire a contractelor de achiziţie publică, a contractelor de concesiune de lucrări publice şi a contractelor de concesiune de servicii.

Direcţia generală supraveghere, monitorizare şi evaluare,

Director general,

...................................................

Persoană de contact:..........................................Telefon:...............................

ANEXA Nr. 2b) la regulament

GUVERNUL ROMÂNIEI

AUTORITATEA NAŢIONALĂ PENTRU REGLEMENTAREA ŞI MONITORIZAREA ACHIZIŢIILOR PUBLICE

B-dul Dinicu Golescu nr. 38, et. 4, sector 1, Bucureşti, România, 010873

Tel/Fax: +4 (021) 311.80.90/+4 (021) 311.80.95

Nr........../...............

CĂTRE

........................................................................................

In atenţia domnului/doamnei..............................................

COMUNICARE

privind începerea procedurii de supraveghere

Prin prezenta, Autoritatea Naţională pentru Reglementarea şi Monitorizarea Achiziţiilor Publice (A.N.R.M.A.P.) vă aduce la cunoştinţă că veţi face obiectul unui control al următoarelor proceduri de achiziţie publică:

..................................................................................................................................................................................................................................

..................................................................................................................................................................................................................................

..................................................................................................................................................................................................................................

..................................................................................................................................................................................................................................

Procedura de supraveghere se va desfăşura la sediul A.N.R.M.A.P., dumneavoastră având obligaţia de a ne pune la dispoziţie, în termen de 5 zile de la data primirii prezentei comunicări, următoarele documente:

..................................................................................................................................................................................................................................

..................................................................................................................................................................................................................................

..................................................................................................................................................................................................................................

..................................................................................................................................................................................................................................

..................................................................................................................................................................................................................................

care vor fi opisate, numerotate şi însoţite de o declaraţie pe propria răspundere a conducătorului autorităţii contractante/operatorului economic sau reprezentantului legal al acestora, care să ateste faptul că au fost puse la dispoziţia echipei de control toate documentele solicitate.

Procedura de supraveghere se va desfăşura în conformitate cu prevederile Ordinului preşedintelui A.N.R.M.A.P. nr....... pentru aprobarea Regulamentului privind supravegherea modului de atribuire a contractelor de achiziţie publică, a contractelor de concesiune de lucrări publice şi a contractelor de concesiune de servicii.

Direcţia generală supraveghere, monitorizare şi evaluare,

Director general,

.......................................................

Persoană de contact:............................................Telefon:...............................

ANEXA Nr. 3 la regulament

GUVERNUL ROMÂNIEI

AUTORITATEA NAŢIONALĂ PENTRU REGLEMENTAREA ŞI MONITORIZAREA ACHIZIŢIILOR PUBLICE

B-dul Dinicu Golescu nr. 38, et. 4, sector 1, Bucureşti, România, 010873

Tel/Fax: +4 (021) 311.80.90/+4 (021) 311.80.95

NOTĂ EXPLICATIVĂ

Subsemnatul(a)....................................................................................., având calitatea de............................................, în cadrul.............................................................................., la întrebările puse de........................................................................., în calitate de agent constatator în cadrul Autorităţii Naţionale pentru Reglementarea şi Monitorizarea Achiziţiilor Publice, dau următoarele explicaţii:

1. Intrebarea:

..................................................................................................................................................................................................................................

..................................................................................................................................................................................................................................

Răspuns:

..................................................................................................................................................................................................................................

..................................................................................................................................................................................................................................

..................................................................................................................................................................................................................................

..................................................................................................................................................................................................................................

..................................................................................................................................................................................................................................

2. Intrebarea:

..................................................................................................................................................................................................................................

..................................................................................................................................................................................................................................

Răspuns:

..................................................................................................................................................................................................................................

..................................................................................................................................................................................................................................

..................................................................................................................................................................................................................................

..................................................................................................................................................................................................................................

..................................................................................................................................................................................................................................

3. Observaţii:

..................................................................................................................................................................................................................................

..................................................................................................................................................................................................................................

..................................................................................................................................................................................................................................

..................................................................................................................................................................................................................................

..................................................................................................................................................................................................................................

Persoana care a completat răspunsurile:

Numele şi prenumele (în clar):

.................................................................................................................

Funcţia:.....................................................................................................

Semnătura:...............................................................................................

Agent constator,

...................................................

ANEXA Nr. 4 la regulament

GUVERNUL ROMÂNIEI

AUTORITATEA NAŢIONALĂ PENTRU REGLEMENTAREA ŞI MONITORIZAREA ACHIZIŢIILOR PUBLICE

PROCES-VERBAL

de constatare şi sancţionare a contravenţiilor seria.................nr..................

Incheiat în ziua.............luna.....................anul.................ora................în localitatea...........................................................

judeţ/sector.............................................

de către agenţii constatatori...................................................................      

legitimaţie nr..................................................

legitimaţie nr..................................................

din cadrul Autorităţii Naţionale pentru Reglementarea şi Monitorizarea Achiziţiilor Publice (A.N.R.M.A.P.).

In urma controlului procedurilor de achiziţie publică, efectuat în conformitate cu prevederile O.U.G. nr. 34/2006, aprobată prin Legea nr. 337/2006, cu modificările şi completările ulterioare, aplicate de autoritatea contractantă/operatorul economic: ..............................................................................................., cu sediul în............................................................................................., cod de identificare fiscală........................................................................................................................................................................, cod unic de înregistrare la registrul comerţului.................................................................................................................................................................................................... ..........................

Datele de identificare ale conducătorului instituţiei/reprezentantului legal al acesteia.......................................................................................................

In data de (perioada)........................................................................................................................................................................ .........................

Descrierea faptei (lor):........................................................................................................................................................................ ......................

..................................................................................................................................................................................................................................

..................................................................................................................................................................................................................................

..................................................................................................................................................................................................................................

..................................................................................................................................................................................................................................

..................................................................................................................................................................................................................................

..................................................................................................................................................................................................................................

..................................................................................................................................................................................................................................

..................................................................................................................................................................................................................................

..................................................................................................................................................................................................................................

Pentru săvârşirea faptei(lor) descrisă(e) mai sus se face vinovat(ă): .............................................................................................................................

..................................................................................................................................................................................................................................

Fapta(ele) descrisă(e) mai sus constituie contravenţie(ii) conform: ...............................................................................................................................

..................................................................................................................................................................................................................................

şi se sancţionează cu amendă de la:....................................................................................................la.......................................................................

conform art........................................................................................................................................................................ ........    din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 34/2006, aprobată prin Legea nr. 337/2006, cu modificările şi completările ulterioare

Stabilesc avertisment/amendă în cuantum de:...........................(.....................................................................................) lei.

Contravenientul poate achita, pe loc sau în termen de cel mult 48 de ore de la data încheierii procesului-verbal ori, după caz, de la data comunicării acestuia, jumătate din minimul amenzii prevăzute în actul normativ

Alte menţiuni(obiecţiuni ale contravenientului):  ...........................................................................................................................................................

..................................................................................................................................................................................................................................

..................................................................................................................................................................................................................................

..................................................................................................................................................................................................................................

..................................................................................................................................................................................................................................

Impotriva prezentului proces-verbal se poate face plângere în termen de 15 zile de la data comunicării acestuia. Plângerea însoţită de copia procesului-verbal se depune la sediul A.N.R.M.A.P/instanţei competente de la domiciliul contravenientului.

Contravenientul nu este de fată/refuză/nu poate să semneze procesul-verbal,

fapt atestat de martorul:.................................................................,     Semnatura............................................

domiciliat în........................................, str............................................nr........., bl............judeţ/sector................................., act de identitate seria.........nr...................., emis de..........................., cod numeric personal...............................................

Prezentul proces-verbal nu conţine menţiunile referitoare la martor, deoarece:

..................................................................................................................................................................................................................................

..................................................................................................................................................................................................................................

..................................................................................................................................................................................................................................

Semnătură agenţi constatatori,                                                              Semnătura (şi ştampila) contravenientului,

..................................................................................................................................................................................................................................

Inştiinţare de plată

Amenda în cuantum de..................(...............................................................................................................) lei se va achita în contul nr...........................................................deschis la Trezoreria.........................................., beneficiar......................................

Chitanţa de plată a amenzii se depune împreună cu copia de pe procesul-verbal sau se transmite de către contravenient prin poştă recomandat la sediul A.N.R.M.A.P din ...................................................................................................................................

Amenda poate fi achitată la jumătate din minimul prevăzut de lege, în termen de 48 de ore de la primirea prezentei înştiinţări.

Neachitarea amenzii în termenul legal de 15 zile de la data comunicării prezentei înştiinţări atrage executarea silită conform prevederilor legale.

ANEXA Nr. 5 la regulament

GUVERNUL ROMÂNIEI

AUTORITATEA NAŢIONALĂ PENTRU REGLEMENTAREA ŞI MONITORIZAREA ACHIZIŢIILOR PUBLICE

B-dul Dinicu Golescu nr. 38, et. 4, sector 1, Bucureşti, România, 010873

Tel/Fax: +4 (021) 311.80.90/+4 (021) 311.80.95

Nr.                      /

CĂTRE..............................................................................................................

In atenţia domnului/doamnei................................................................................

COMUNICARE

privind încetarea procedurii de supraveghere

Prin prezenta, Autoritatea Naţională pentru Reglementarea şi Monitorizarea Achiziţiilor Publice (A.N.R.M.A.P) vă aduce la cunoştinţă că procedura de supraveghere a achiziţiei publice începută prin Comunicarea nr. ............................/................................a încetat.

Anexăm la prezenta Raportul de control nr......................./...........................

Direcţia generală supraveghere, monitorizare şi evaluare,

director general,

..............................................................................

ANEXA Nr. 6 la regulament

Direcţia generală supraveghere, monitorizare si evaluare

Nr.                      /

VIZAT

Director general

OPIS   DE   DOCUMENTE   DE   CONTROL

*)

DOCUMENTE

Pagina

Sesizarea

Nota de informare

Documentele aferente fiecărei etape din cadrul procedurii de supraveghere

Notele explicative

Raportul de control

Procesul-verbal de constatare a contravenţiei

Documentele care atestă utilizarea oricăror mijloace de prevenire, stopare sau remediere a efectelor produse de încălcarea sau eludarea prevederilor legale

Oricare alte informaţii/documente relevante pentru verificarea modului de atribuire a contractelor de achiziţie publică

Intocmit

Agent coordonator,

.................................................

*) Se bifează căsuţa.

ANEXA Nr. 7*) la regulament

MODELUL  LEGITIMAŢIEI  DE  CONTROL

*) Anexa nr. 7 este reprodusă în facsimil.


SmartCity5

COMENTARII la Ordinul 113/2008

Momentan nu exista niciun comentariu la Ordinul 113 din 2008
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu