ORDIN Nr. 111
din 9 iulie 2007
privind aprobarea Caietului
de sarcini-cadru al serviciului de salubrizare a localitatilor*)
ACT EMIS DE:
AUTORITATEA NATIONALA DE REGLEMENTARE PENTRU SERVICIILE COMUNITARE DE UTILITATI
PUBLICE
ACT PUBLICAT IN:
MONITORUL OFICIAL NR. 550 din 13 august 2007
Având în vedere prevederile art. 20 alin. (1) lit. I) din Legea serviciilor comunitare de utilităţi publice nr. 51/2006 şi
ale art. 10 alin. (2) din Legea serviciului de salubrizare a localităţilor nr.
101/2006,
în temeiul art. 4 alin. (4) din anexa la Hotărârea
Guvernului nr. 671/2007 privind aprobarea Regulamentului de organizare şi
funcţionare a Autorităţii Naţionale de Reglementare pentru Serviciile
Comunitare de Utilităţi Publice - A.N.R.S.C. şi al art. 22 alin. (2) din Legea
serviciilor comunitare de utilităţi publice nr. 51/2006,
preşedintele
Autorităţii Naţionale de Reglementare pentru Serviciile Comunitare de Utilităţi
Publice emite următorul ordin:
Art. 1. - Se aprobă Caietul de sarcini-cadru al
serviciului de salubrizare a localităţilor, prevăzut în anexa care face parte
integrantă din prezentul ordin.
Art. 2. - Departamentele de specialitate din cadrul
Autorităţii Naţionale de Reglementare pentru Serviciile Comunitare de Utilităţi Publice vor urmări respectarea
prevederilor prezentului ordin.
Art. 3. - Prezentul ordin va fi publicat în Monitorul
Oficial al României, Partea I.
Preşedintele Autorităţii Naţionale de Reglementare pentru Serviciile Comunitare de Utilităţi
Publice,
Marian Cristinel Bîgiu
*) Ordinul nr. 111/2007 a fost publicat în Monitorul
Oficial al României, Partea I, nr. 550 din 13 august
2007 şi este reprodus şi în acest număr bis.
ANEXA
CAIET DE SARCINI-CADRU
al serviciului de salubrizare
Obiectul caietului de sarcini-cadru
1. Prezentul caiet de
sarcini-cadru stabileşte conţinutul şi modul de întocmire a caietelor de
sarcini de către consiliile locale, Consiliul General al Municipiului Bucureşti
şi asociaţiile de dezvoltare comunitară, după caz, care înfiinţează,
organizează, conduc, coordonează şi controlează funcţionarea serviciului de
salubrizare şi care au totodată atribuţia de monitorizare şi exercitare a
controlului cu privire la prestarea serviciului de salubrizare, indiferent de
forma de gestiune adoptată.
2.1. Caietele de sarcini se
vor întocmi în concordanţă cu necesităţile obiective ale consiliilor locale,
Consiliului General al Municipiului Bucureşti şi asociaţiilor de dezvoltare
comunitară, după caz, cu respectarea în totalitate a regulilor de bază
precizate în caietul de sarcini-cadru şi a Regulamentului-cadru al serviciului
de salubrizare.
2.2. Caietele de sarcini vor
fi supuse aprobării consiliilor locale, Consiliului General al Municipiului
Bucureşti şi asociaţiilor de dezvoltare comunitară, după caz.
2.3. Pentru fiecare activitate a serviciului se va
întocmi câte un caiet de sarcini, chiar dacă
activităţile se prestează de acelaşi operator.
3. La întocmirea caietelor
de sarcini autoritatea publică locală întocmitoare are obligaţia de a utiliza
documentaţia prevăzută în prezentul caiet de sarcini-cadru, după cum urmează:
a) în conţinutul
documentaţiei caietului de sarcini se vor prelua din prezentul caiet de
sarcini-cadru activităţile şi condiţiile tehnice specifice activităţii
desfăşurate;
b) conţinutul caietului de
sarcini va fi elaborat prin transcrierea identică a textelor scrise cu
caractere normale, cu excepţia numerelor de articole care vor căpăta o nouă
numerotare prin completarea datelor necesare în conformitate cu indicaţiile
precizate prin textele scrise cu caractere înclinate din conţinutul
documentaţiei caietului de sarcini-cadru;
c) conţinutul caietului de
sarcini va cuprinde setul de formulare precizate ca fiind obligatorii în
caietul de sarcini-cadru, la care se pot adăuga şi alte formulare considerate
necesare pentru realizarea corespunzătoare a serviciului.
4. Consiliile locale,
Consiliul General al Municipiului Bucureşti şi asociaţiile de dezvoltare
comunitară, după caz, au obligaţia ca la întocmirea caietului de sarcini să
definească specificaţiile tehnice prin referire la reglementările tehnice,
astfel cum sunt acestea definite în legislaţia internă referitoare la
standardizarea naţională.
CAPITOLUL I
Obiectul caietului de sarcini
Art. 1. - Prezentul caiet de sarcini stabileşte
condiţiile de desfăşurare a activităţilor specifice serviciului de salubrizare, stabilind nivelurile de calitate şi condiţiile
tehnice necesare funcţionării acestui serviciu în condiţii de eficienţă şi
siguranţă.
Art. 2. - Prezentul caiet de sarcini a fost elaborat
spre a servi drept documentaţie tehnică şi de referinţă în vederea stabilirii
condiţiilor specifice de desfăşurare a serviciului de salubrizare indiferent de
modul de gestiune adoptat.
Art. 3. - Caietul de sarcini face parte integrantă din
documentaţia necesară desfăşurării activităţii ... (se frece activitatea
specifică serviciului de salubrizare)... şi constituie ansamblul cerinţelor tehnice de bază.
Art. 4. - (1) Prezentul caiet de sarcini conţine
specificaţiile tehnice care definesc caracteristicile referitoare la nivelul
calitativ, tehnic şi de performanţă, siguranţa în exploatare, precum şi sisteme
de asigurare a calităţii, terminologia, condiţiile pentru certificarea
conformităţii cu standarde relevante sau altele asemenea.
(2) Specificaţiile tehnice se referă, de asemenea, la
algoritmul executării activităţilor, la verificarea, inspecţia şi condiţiile de
recepţie a lucrărilor, precum şi la alte condiţii ce derivă din actele
normative şi reglementările în legătură cu desfăşurarea serviciului de
salubrizare.
(3) Caietul de sarcini precizează reglementările
obligatorii referitoare la protecţia muncii, la prevenirea şi stingerea
incendiilor şi la protecţia mediului, care trebuie respectate pe parcursul
prestării serviciului/activităţii ... (se frece activitatea specifică
serviciului de salubrizare)... şi care sunt în vigoare.
Art. 5. -Termenii, expresiile şi
abrevierile utilizate sunt cele din regulamentul serviciului de salubrizare.
CAPITOLUL II
Cerinţe organizatorice minimale
Art. 6. - Operatorii serviciului de salubrizare vor
asigura:
a) respectarea legislaţiei, normelor, prescripţiilor
şi regulamentelor privind igiena muncii, protecţia muncii, gospodărirea apelor,
protecţia mediului, urmărirea comportării în timp a construcţiilor, prevenirea
şi combaterea incendiilor;
b) exploatarea, întreţinerea şi reparaţia
instalaţiilor şi utilajelor cu personal autorizat, în funcţie de complexitatea
instalaţiei şi specificul locului de muncă;
c) respectarea indicatorilor de performanţă şi calitate
stabiliţi prin contractul de delegare a gestiunii sau prin hotărârea de dare în
administrare a serviciului şi precizaţi în regulamentul serviciului de
salubrizare;
d) furnizarea către autoritatea administraţiei publice
locale, respectiv A.N.R.S.C, a informaţiilor solicitate şi accesul la
documentaţiile şi la actele individuale pe baza cărora prestează serviciul de
salubrizare, în condiţiile legii;
e) respectarea angajamentelor luate prin contractele de
prestare a serviciului de salubrizare;
f) prestarea serviciului de salubrizare la toţi
utilizatorii din raza unităţii administrativ-teritoriale pentru care are
hotărâre de dare în administrare sau contract de delegare a gestiunii,
colectarea întregii cantităţi de deşeuri municipale şi lăsarea în stare de
curăţenie a spaţiului destinat depozitării recipientelor de precolectare;
g) aplicarea de metode
performante de management care să conducă la reducerea costurilor de operare;
h) dotarea utilizatorilor cu mijloace de realizare a
precolectării selective în cantităţi suficiente, etanşe şi adecvate mijloacelor
de transport pe care le au în dotare;
i) înlocuirea mijloacelor de
precolectare care prezintă defecţiuni sau neetanşeităţi;
j) elaborarea planurilor anuale de revizii şi reparaţii
executate cu forţe proprii şi cu terţi;
k) realizarea unui sistem de evidenţă a sesizărilor şi
reclamaţiilor şi de rezolvare operativă a acestora;
l) evidenţa orelor de
funcţionare a utilajelor;
m) ţinerea unei evidenţe a gestiunii deşeurilor şi
raportarea periodică a situaţiei autorităţilor competente, conform
reglementărilor în vigoare;
n) personalul necesar pentru prestarea
activităţilor asumate prin contract sau prin hotărârea de dare în administrare;
o) conducerea operativă prin dispecerat şi asigurarea
mijloacelor tehnice şi a personalului de intervenţie;
p) o dotare proprie cu instalaţii şi echipamente
specifice necesare pentru prestarea activităţilor în condiţiile stabilite prin
contract sau prin hotărârea de dare în administrare;
q) alte condiţii specifice
stabilite de autoritatea administraţiei publice locale.
Art. 7. - Obligaţiile şi răspunderile personalului
operativ al operatorului sunt cuprinse în regulamentul serviciului, anexă la
prezentul caiet de sarcini (Regulamentul de serviciu se întocmeşte pe baza
Regulamentului-cadru al serviciului de salubrizare).
Art. 8. - In caietele de sarcini se vor preciza condiţiile de realizare a reparaţiilor, a investiţiilor, precum şi a
altor cheltuieli pe care le va face operatorul, specificându-se modul de
aprobare şi decontare a acestora în cadrul relaţiilor contractuale dintre
autoritatea administraţiei publice locale şi
operator.
CAPITOLUL III
Serviciul de salubrizare
SECŢIUNEA 1
Precolectarea, colectarea şi transportul
deşeurilor municipale,inclusiv a deşeurilor toxice periculoase din deşeurile
menajere,cu excepţia celor cu regim special
Art. 9. - Operatorul are permisiunea
de a desfăşura activităţile de precolectare, colectare şi transport al
deşeurilor municipale, inclusiv a deşeurilor toxice periculoase din deşeurile
menajere, cu excepţia celor cu regim special, în condiţiile legii, în aria administrativ-teritorială......................(se
va completa aria
administrativ-teritorială în care urmează să se presteze activitatea, cu
delimitările acesteia).
Art. 10. - Numărul mediu anual de locuitori din aria de operare este de ....................... locuitori înregistraţi, inclusiv flotanţii,
din care................cu gospodării individuale şi.......în asociaţii de locatari/proprietari.
Art. 11. - Punctele de colectare şi dotarea acestora
sunt cele din anexa nr. 1 la caietul de sarcini (se completează tabelul nr.
1, anexă la prezentul caiet de sarcini-cadru).
Art. 12. - Lista agenţilor economici şi a instituţiilor
publice din aria de operare şi cantităţile de deşeuri defalcate pe componente,
conform datelor transmise de aceştia, sunt prezentate în anexa nr. 2 la caietul de sarcini (se va completa tabelul
nr. 2, anexă la prezentul caiet de sarcini-cadru).
Art. 13. - Graficul de precolectare a deşeurilor
municipale nesortate sau a celor biodegradabile de la toţi utilizatorii,
inclusiv agenţii economici şi instituţiile publice, în
perioada 1 aprilie -1 octombrie, este prezentat în anexa nr. 3 la caietul de
sarcini (se va completa tabelul nr. 3, anexă la
caietul de sarcini-cadru).
Art. 14. - Graficul de precolectare a deşeurilor
municipale preselectate de la toţi utilizatorii, inclusiv agenţii economici şi
instituţiile publice, este prezentat în anexa nr. 4 la prezentul caiet de
sarcini (se va completa tabelul nr. 4, anexă la caietul de sarcini-cadru).
Art. 15. - Numărul de recipiente necesare pentru precolectarea
deşeurilor municipale nesortate este prezentat în anexa
nr. 5 la prezentul caiet de sarcini (se va completa
tabelul nr. 5, anexă la caietul de sarcini-cadru, determinate în funcţie de
tipul şi capacitatea recipientelor şi de numărul de persoane arondate unui
punct de precolectare. Calculul se realizează conform Breviarului de calcul nr.
3, anexă la caietul de sarcini-cadru).
Art. 16. - Cantitatea medie zilnică de deşeuri
nesortate ce urmează a fi transportate este de..., determinată conform anexei
nr. 6 la prezentul caiet de sarcini (se va prezenta Breviarul de calcul nr. 1, anexă la caietul de
sarcini-cadru, cu determinarea cantităţii medii zilnice de deşeuri municipale).
Art. 17. -Volumul total de deşeuri municipale nesortate
ce urmează a fi transportate este de..., determinat
conform anexei nr. 7 la prezentul caiet de sarcini (se va prezenta Breviarul de calcul nr. 2, anexă la caietul de
sarcini-cadru, cu determinarea volumului total mediu maxim zilnic de deşeuri
municipale).
Art. 18. - In cazul gestiunii delegate se poate impune ca o condiţie de eligibilitate existenţa unei dotări
minime cu mijloace de colectare şi transport, utilizând Breviarele de calcul
nr. 4 şi 5, anexe la caietul de sarcini-cadru.
Art. 19. - Traseele de transport al deşeurilor
municipale sunt cele prezentate în anexa nr. ... (se
frece numărul anexei la caietul de sarcini care va
cuprinde harta zonei de deservire, cu indicarea traseului de transport al
deşeurilor municipale la staţia de sortare, transfer sau depozit, după caz).
Art. 20. - (1). Deşeurile
municipale, după colectare, se depozitează temporar la staţia de
transfer, situată în .................... (se va specifica locaţia acesteia, în cazul că există staţie de transfer), având capacitatea de prelucrare de.... m3/zi şi o ritmicitate de transfer de......m3/zi.
(2) La staţia de transfer sunt arondaţi următorii
operatori care depozitează
temporar deşeuri municipale în cantităţi de:..........
(se trec operatorii arondaţi staţiei de transfer,
sediul acestora şi cantităţile medii zilnice
depozitate temporar).
Art. 21. - (1) Deşeurile municipale se sortează la
staţia de sortare situată
în................(seva specifica locaţia acesteia),având capacitatea de......t/zi.
(2) La staţia de sortare sunt arondaţi următorii
operatori care transportă
deşeuri municipale în cantităţi de: .......... (se trec
operatorii arondaţi staţiei de sortare, sediul
acestora şi cantităţile medii zilnice aduse în vederea sortării).
Art. 22. - Depozitul/depozitele de deşeuri în care se va depozita fracţia inutilizabilă este/sunt
situat/e în................(se va specifica depozitul/depozitele la care este arondată localitatea
în care operatorul prestează serviciul, acesta fiind prevăzut în autorizaţia de
mediu eliberată de autoritatea de mediu competentă).
Art. 23. - Alte date
necesare definirii serviciului din punct de vedere al parametrilor
instalaţiilor şi al cantităţilor.
Art. 24. - Se vor detalia
prevederile art. 4 alin. (2) şi (3) din caietul de sarcini-cadru.
Art. 25. - Prestarea activităţilor de precolectare,
colectare şi transport al deşeurilor municipale, inclusiv a deşeurilor toxice
periculoase din deşeurile menajere, cu excepţia celor cu regim special, se va
executa astfel încât să se realizeze:
a) continuitatea activităţii, indiferent de anotimp şi
condiţiile meteo, cu respectarea prevederilor contractuale;
b) corectarea şi adaptarea regimului de prestare a
activităţii la cerinţele utilizatorului;
c) controlul calităţii serviciului prestat;
d) respectarea instrucţiunilor/procedurilor interne de
prestare a activităţii;
e) ţinerea la zi a documentelor cu privire la
prestarea serviciului;
f) respectarea regulamentului serviciului de
salubrizare aprobat de autoritatea administraţiei publice locale în condiţiile legii;
g) prestarea activităţii pe baza principiilor de
eficienţă economică, având ca obiectiv reducerea costurilor de prestare a
serviciului;
h) asigurarea capacităţii de transport al deşeurilor,
pentru prestarea serviciului la toţi utilizatorii din aria
administrativ-teritorială încredinţată;
i) reînnoirea parcului auto, în vederea creşterii
eficienţei în exploatarea acestuia, încadrării în normele naţionale privind
emisiile poluante şi asigurării unui serviciu de calitate;
j) îndeplinirea indicatorilor de calitate a prestării
activităţii, specificaţi în regulamentul serviciului de salubrizare;
k) asigurarea, pe toată durata de executare a
serviciului, de personal calificat şi în număr suficient.
SECŢIUNEA a 2-a
Sortarea deşeurilor municipale
Art. 26. - Operatorul are permisiunea de a desfăşura
activitatea de sortare a deşeurilor municipale, în condiţiile legii, în aria administrativ- teritorială......................(se
va completa aria
administrativ-teritorială în care urmează să se presteze serviciul).
Art. 27. - Operatorul care desfăşoară activitatea de
precolectare, colectare şi transport al deşeurilor municipale, inclusiv a
deşeurilor toxice periculoase din deşeurile menajere, cu excepţia celor cu
regim special, va desfăşura şi activitatea de sortare a deşeurilor municipale
şi va fi sprijinit de consiliul
local, Consiliul General al Municipiului Bucureşti sau asociaţia de dezvoltare comunitară..................................... (se introduce denumirea consiliului care întocmeşte caietul de sarcini) pentru a introduce precolectarea selectivă
a deşeurilor, prin dezvoltarea metodelor şi sistemelor pentru sortarea la sursă
şi/sau înainte de depozitare.
Art. 28. - Spaţiile amenajate pentru colectarea
selectivă a deşeurilor menajere şi dotările de care dispun acestea sunt cele
din anexa nr. 1 (se va
completa tabelul nr. 1 cu locaţia punctelor pentru colectarea selectivă, anexă
la prezentul caiet de sarcini-cadru, şi dotarea acestora cu recipiente).
Art. 29. - Staţiile de sortare amplasate în aria
administrativ-teritorială din zona de operare sunt cele
din anexa nr. 2 (se va completa tabelul nr. 6 din anexa la prezentul caiet
de sarcini-cadru).
Art. 30. - La staţia de sortare, cantităţile şi
categoriile de materiale refolosibile ce se vor sorta sunt cele specificate în
anexa nr. 3 (se va completa tabelul nr. 7, anexă la prezentul caiet de sarcini-cadru).
Art. 31. - Lista utilizatorilor arondaţi pentru
depozitarea deşeurilor de ambalaje la punctele de colectare este prezentată în
anexa ... (se frece numărul anexei).
Art. 32. - Alte date necesare definirii serviciului din punct de vedere al parametrilor
instalaţiilor şi cantităţilor.
Art. 33. - Se vor detalia
prevederile art. 4 alin. (2) şi (3) din caietul de sarcini-cadru.
Art. 34. - Prestarea activităţii de sortare a
deşeurilor municipale se va executa astfel încât să se realizeze:
a) continuitatea activităţii, indiferent de anotimp şi
condiţiile meteo, cu respectarea prevederilor contractuale;
b) controlul calităţii serviciului prestat;
c) respectarea instrucţiunilor/procedurilor interne de
prestare a activităţii;
d) ţinerea la zi a documentelor cu privire la
cantităţile de deşeuri de ambalaje colectate şi predate agenţilor economici
valorificatori;
e) respectarea regulamentului serviciului de salubrizare
aprobat de autoritatea administraţiei publice locale, în condiţiile legii;
f) prestarea activităţii pe baza principiilor de
eficienţă economică, având ca obiectiv reducerea costurilor de prestare a
serviciului;
g) asigurarea mijloacelor auto adecvate pentru
încărcarea şi transportul deşeurilor de ambalaje de la toate punctele amenajate
pentru colectarea selectivă a deşeurilor;
h) îndeplinirea obiectivelor anuale asumate privind
reciclarea şi valorificarea deşeurilor de ambalaje prin preluarea responsabilităţii de la operatorii
economici autorizaţi în acest scop de Ministerul Mediului şi Gospodăririi
Apelor;
i) asigurarea, pe toată durata de executare a
serviciului, de personal calificat şi în număr suficient.
SECŢIUNEA a 3-a
Organizarea prelucrării, neutralizării şi
valorificării materiale şi energetice a deşeurilor
Art. 35. - Operatorul are permisiunea de a desfăşura
activitatea de prelucrare, neutralizare şi valorificare materială şi energetică
a deşeurilor, în condiţiile legii, în aria administrativ-teritorială (se va completa aria
administrativ-teritorială în care urmează să se presteze activitatea).
Art. 36. - Deşeurile municipale generate în aria
administrativ-teritorială a municipiului/oraşului/localităţii/asociaţiei de
dezvoltare comunitară .................................... se vor transporta la
incineratoarele precizate în anexa nr. ... (se va
completa numărul anexei cu locaţia incineratoarelor şi capacitatea de lucru a
acestora) în vederea prelucrării, neutralizării şi
valorificării materiale şi energetice a acestora.
Art. 37. - Cantitatea estimată de deşeuri municipale ce
urmează a fi prelucrate, neutralizate şi valorificate material şi energetic
este de.....tone/zi/lună/an.
Art. 38. - Alte date necesare definirii serviciului
din punct de vedere al parametrilor instalaţiilor
şi al cantităţilor.
Art. 39. - Se vor detalia
prevederile art. 4 alin. (2) şi (3) din caietul de sarcini-cadru.
SECŢIUNEA a 4-a
Depozitarea controlată a deşeurilor municipale
Art. 40. - Operatorul are permisiunea de a desfăşura
activitatea de depozitare controlată a deşeurilor municipale, în condiţiile legii, în ............ (se va completa locaţia/locaţiile în care urmează să se presteze
activitatea).
Art. 41. - Deşeurile municipale generate în aria
administrativ-teritorială de operare care, în urma procesului de sortare, nu
mai pot fi reciclate sunt depozitate controlat în următoarele depozite de
deşeuri (se frece lista depozitelor la care localitatea este arondată şi au
autorizaţie de funcţionare).
Art. 42. - Alte date necesare definirii serviciului din punct de vedere al parametrilor instalaţiilor şi al
cantităţilor.
Art. 43. - Se vor detalia
prevederile art. 4 alin. (2) şi (3) din caietul de sarcini-cadru.
Art. 44. - Prestarea activităţii de depozitare
controlată a deşeurilor municipale se va executa astfel încât să se realizeze:
a) continuitatea activităţii, indiferent de anotimp şi
condiţiile meteo, cu respectarea prevederilor contractuale;
b) controlul calităţii serviciului prestat;
c) respectarea instrucţiunilor/procedurilor interne de
prestare a activităţii;
d) respectarea regulamentului serviciului de
salubrizare aprobat de autoritatea administraţiei publice locale, în condiţiile
legii;
e) prestarea activităţii pe baza principiilor de
eficienţă economică, având ca obiectiv reducerea costurilor
de prestare a serviciului;
f) asigurarea mijloacelor auto adecvate pentru
încărcarea şi transportul deşeurilor de la locul de producere la staţiile de
transfer, staţiile de sortare sau depozitul de deşeuri;
g) asigurarea, pe toată durata de executare a
serviciului, de personal calificat şi în număr suficient;
h) amenajarea staţiilor de transfer sau a staţiilor de
sortare, cu respectarea prevederilor legale în vigoare.
SECŢIUNEA a 5-a
Infiinţarea
depozitelor de deşeuri şi administrarea acestora
Art. 45. - Operatorul are permisiunea de a desfăşura
activitatea de înfiinţare a depozitului de deşeuri şi administrarea acestuia, în condiţiile legii,
în.........(se va completa locaţia în care urmează să se presteze activitatea).
Art. 46. - Depozitul de deşeuri
va fi construit pe terenul aflat în proprietatea consiliului local,
Consiliului General al Municipiului Bucureşti sau a asociaţiei de dezvoltare
comunitară, după caz, în conformitate cu
prevederile legale.
Art. 47. - Principalele date tehnice ale depozitului de deşeuri din .............. (se va
completa cu amplasamentul depozitului) sunt cele
din anexa nr. 1 (se va completa tabelul nr. 8,
anexă la prezentul caiet de sarcini-cadru, cu principalele date tehnice ale
depozitului).
Art. 48. - Depozitul de deşeuri
trebuie să deservească cel puţin 150.000 de locuitori, iar la construirea
acestuia se va avea în vedere abordarea regională a gestiunii deşeurilor.
Art. 49. - Cantitatea estimată de deşeuri municipale ce urmează a fi depozitată este
de.....tone/zi, pe o perioadă de .....ani, fiind/nefiind necesare lucrări de extindere pe perioada de derulare a exploatării, acestea
constând în următoarele ............. (se vor trece lucrările ce urmează a fi executate în depozitul de deşeuri, dacă este
cazul).
Art. 50. - Mijloacele auto şi
utilajele necesare efectuării lucrărilor specifice exploatării depozitului de
deşeuri sunt specificate în anexa nr. 2 (se va completa tabelul nr. 9, anexă
la caietul de sarcini-cadru, cu tipuri de utilaje necesare în depozit şi principalele caracteristici tehnice ale acestora).
Art. 51. - Operatorul depozitului va constitui un fond
pentru închiderea şi urmărirea postînchidere a depozitului, care este în limita sumei de................lei şi se
va realiza conform prevederilor actelor normative în
vigoare.
Art. 52. - Alte date
necesare definirii serviciului din punct de vedere al parametrilor
instalaţiilor şi al cantităţilor.
Art. 53. - Se vor detalia
prevederile art. 4 alin. (2) şi (3) din caietul de sarcini-cadru.
Art. 54. - Prestarea
activităţilor de înfiinţare a depozitului de deşeuri şi administrarea acestuia
se va executa astfel încât să se realizeze:
a) continuitatea activităţii, indiferent de anotimp şi
condiţiile meteo, cu respectarea prevederilor contractuale;
b) controlul calităţii
serviciului prestat;
c) respectarea instrucţiunilor/procedurilor interne de
prestare a activităţii;
d) respectarea regulamentului serviciului de
salubrizare aprobat de autoritatea administraţiei publice locale, în condiţiile
legii;
e) prestarea activităţii pe
baza principiilor de eficienţă economică, având ca obiectiv reducerea
costurilor de depozitare a deşeurilor;
f) asigurarea mijloacelor auto şi utilajelor adecvate
pentru efectuarea lucrărilor în incinta depozitului de deşeuri;
g) asigurarea, pe toată durata
de executare a serviciului, de personal calificat şi în număr suficient;
h) acceptarea la depozitare a deşeurilor care
îndeplinesc criteriile corespunzătoare clasei depozitului şi stabilite de
actele normative în vigoare;
i) prevenirea sau reducerea cât
de mult posibil a efectelor negative asupra mediului şi sănătăţii umane,
generate de depozitarea deşeurilor pe toată durata de exploatare a depozitului.
SECŢIUNEA a 6-a
Maturatul, spălatul, stropirea şi întreţinerea
căilor publice
Art. 55. - Operatorul are
permisiunea de a desfăşura activităţile de măturat, spălat, stropit şi
întreţinere a căilor publice, în condiţiile legii, în aria
administrativ-teritoriala (se va completa aria administrativ-teritoriala în
care urmează să se presteze activitatea).
Art. 56. - Căile de circulaţie pe care se execută
operaţia de măturare sunt cuprinse în anexa nr. 1 (se va completa tabelul
nr. 10, anexă la caietul de sarcini-cadru, cu căile de circulaţie pe care se
execută operaţia de măturat manual sau mecanizat).
Art. 57. - In cazul
gestiunii delegate se poate impune ca o condiţie de eligibilitate existenţa
unei dotări minime cu mijloace de colectare şi transport, utilizând Breviarul
de calcul nr. 5, anexă la caietul de sarcini-cadru.
Art. 58. - In cazul gestiunii delegate se poate impune ca o condiţie de eligibilitate
existenţa unei dotări minime cu mijloace mecanice de măturat, utilizând
Breviarul de calcul nr. 6, anexă la caietul de sarcini-cadru.
Art. 59. - Căile de circulaţie pe care se execută
operaţiile de spălare, stropire şi răzuire a rigolei sunt cuprinse în anexa nr.
2 (se va completa tabelul nr. 11, anexă la caietul de sarcini-cadru, cu
căile de circulaţie pe care se execută operaţiile de spălat, stropit şi răzuit
rigola).
Art. 60. - In cazul gestiunii delegate se poate impune ca o condiţie de eligibilitate
existenţa unei dotări minime cu mijloace mecanice de spălat/stropit, utilizând
Breviarul de calcul nr. 7, anexă la caietul de sarcini-cadru.
Art. 61. - Străzile pe care se realizează întreţinerea
curăţeniei sunt prevăzute în anexa nr. 3 (se va completa tabelul nr. 12,
anexă la caietul de sarcini-cadru, cu căile de circulaţie pe care se execută
operaţia de întreţinere a curăţeniei).
Art. 62. - Alte date necesare definirii serviciului
din punct de vedere al parametrilor
instalaţiilor şi al cantităţilor.
Art. 63. - Se vor detalia
prevederile art. 4 alin. (2) şi (3) din caietul de sarcini-cadru.
Art. 64. - Prestarea activităţilor de măturat, spălat,
stropit şi întreţinerea căilor publice se va executa astfel încât să se
realizeze:
a) continuitatea activităţii, indiferent de anotimp şi
condiţiile meteo, cu respectarea prevederilor contractuale;
b) corectarea şi adaptarea regimului de prestare a
activităţii la cerinţele beneficiarilor;
c) controlul calităţii
serviciului prestat;
d) respectarea instrucţiunilor/procedurilor interne de
prestare a activităţii;
e) ţinerea la zi a documentelor cu privire la
prestarea serviciului;
f) respectarea regulamentului serviciului de
salubrizare aprobat de autoritatea administraţiei
publice locale, în condiţiile legii;
g) prestarea activităţii pe baza principiilor de
eficienţă economică, având ca obiectiv reducerea costurilor de prestare a
serviciului;
h) asigurarea capacităţii de transport al deşeurilor
stradale, a mijloacelor pentru spălat şi stropit, pentru prestarea serviciului
în întreaga arie administrativ-teritoriala încredinţată;
i) reînnoirea parcului auto, în vederea creşterii
eficienţei în exploatarea acestuia, încadrării în normele naţionale privind
emisiile poluante şi asigurării unui serviciu de calitate;
j) îndeplinirea indicatorilor de calitate a prestării
activităţii, specificaţi în regulamentul serviciului de salubrizare;
k) asigurarea, pe toată durata de executare a
serviciului, de personal calificat şi în număr suficient.
SECŢIUNEA a 7-a
Curăţarea şi transportul zăpezii de pe căile
publice şi menţinerea în funcţiune a acestora pe timp de polei sau de îngheţ
Art. 65. - Operatorul are permisiunea de a desfăşura
activităţile de curăţare şi de transport al zăpezii de pe căile publice şi de
menţinere în funcţiune a acestora pe timp de polei sau de îngheţ, în condiţiile
legii, în aria administrativ-teritoriala a .... (se va completa aria
administrativ-teritoriala în care urmează să se presteze activitatea).
Art. 66. - Căile de circulaţie pe care se asigură
curăţarea zăpezii sunt prevăzute în anexa nr. 1 (se va completa tabelul nr.
13, anexă la caietul de sarcini-cadru, cu străzile pe care se asigură
activitatea de deszăpezire).
Art. 67. - Staţiile mijloacelor de transport în comun
la care se asigură deszăpezirea şi transportul zăpezii sunt prevăzute în anexa
nr. 2 (se va completa tabelul nr. 14, anexă la caietul de sarcini-cadru, cu
staţiile mijloacelor de transport în comun, inclusiv intrările în staţiile de
metrou, la care se asigură activitatea de deszăpezire şi transport al zăpezii).
Art. 68. - Trecerile de pietoni şi trotuarele adiacente
acestora la care se asigură deszăpezirea şi transportul zăpezii sunt prevăzute
în anexa nr. 3 (se va completa tabelul nr. 15, anexă la caietul de sarcini-cadru, cu trecerile de pietoni
situate în
vecinătatea staţiilor mijloacelor de transport în comun, inclusiv intrările în
staţiile de metrou, la care se asigură activitatea de deszăpezire şi transport
al zăpezii).
Art. 69. - Lista mobilierului
stradal cu localizarea capacelor de cămin destinate descărcării zăpezii
provenite din activitatea de deszăpezire, conform avizului operatorului
serviciului de alimentare cu apă şi de canalizare, precum şi a gurilor de
scurgere sunt precizate în anexa nr. 4 (se va completa tabelul nr. 16, anexă la caietul de sarcini-cadru, cu
localizarea capacelor căminelor de canalizare şi a gurilor de scurgere la
reţeaua de canalizare).
Art. 70. -Amplasamentele spaţiilor de depozitare a
zăpezii rezultate din activitatea de deszăpezire sunt date în anexa nr. 5 (se va
completa tabelul nr. 17, anexă la caietul de sarcini-cadru, cu localizarea
spaţiilor amenajate pentru descărcarea şi depozitarea zăpezii).
Art. 71. - Lista drumurilor publice ce trebuie
menţinute în funcţiune prin combaterea poleiului şi a îngheţului sunt cele din
anexa nr. 6 (se va completa tabelul nr. 18, anexă la caietul de
sarcini-cadru, cu datele străzilor/tronsoanelor de străzi. Prin grad de urmărire se înţelege modul de
urmărire preventivă a apariţiei poleiului şi viteza de acţionare în cazul
apariţiei acestuia).
Art. 72. - Lista substanţelor chimice şi antiderapante admisibile în aria de operare sunt prezentate în anexa nr..... (se
va preciza numărul anexei).
Art. 73. - In cazul
gestiunii delegate se poate impune ca o condiţie de eligibilitate existenţa
unei dotări minime cu mijloace mecanice de deszăpezire, combatere a poleiului
şi transportul zăpezii, utilizând Breviarul de calcul nr. 8, anexă la caietul
de sarcini-cadru.
Art. 74. - Schema sistemului de canalizare cu
poziţionarea căminelor de canalizare şi a gurilor de scurgere este prezentată
în anexa nr. ... (se va preciza numărul anexei).
Art. 75. - Operatorul serviciului de salubrizare va
asigura până la data de..... întreaga
cantitate de materiale antiderapante
ce va fi folosită în acţiunea de combatere a poleiului.
Art. 76. - Alte date
necesare definirii serviciului din punct de vedere al parametrilor
instalaţiilor şi al cantităţilor.
Art. 77. - Se vor detalia
prevederile art. 4 alin. (2) şi (3) din caietul de sarcini-cadru.
Art. 78. - Prestarea activităţilor de curăţare şi
transport al zăpezii de pe căile publice şi menţinerea în funcţiune a acestora
pe timp de polei sau de îngheţ se vor executa astfel încât să se realizeze:
a) continuitatea activităţii pe toată durata sezonului
rece, indiferent de condiţiile meteo, cu respectarea prevederilor contractuale;
b) corectarea şi adaptarea regimului de prestare a
activităţii la cerinţele beneficiarilor;
c) controlul calităţii serviciului prestat;
d) respectarea instrucţiunilor/procedurilor interne de
prestare a activităţii;
e) ţinerea la zi a documentelor cu privire la
prestarea serviciului;
f) respectarea regulamentului
serviciului de salubrizare aprobat de autoritatea administraţiei publice
locale, în condiţiile legii;
g) prestarea activităţii pe baza principiilor de
eficienţă economică, având ca obiectiv reducerea costurilor de prestare a
serviciului;
h) asigurarea capacităţii de
curăţare manuală şi mecanizată a tuturor căilor publice, pentru prestarea
serviciului în întreaga arie administrativ-teritorială încredinţată;
i) asigurarea capacităţilor de încărcare şi transport
al zăpezii în vederea descărcării în locurile care au
fost autorizate în acest scop;
j) asigurarea utilajelor şi a întregii cantităţi de
material antiderapant necesare combaterii poleiului de pe căile publice;
k) reînnoirea parcului auto, în vederea creşterii
eficienţei în exploatarea acestuia, încadrării în normele naţionale privind
emisiile poluante şi asigurarea unui serviciu de calitate;
l) îndeplinirea indicatorilor
de calitate a prestării activităţii, specificaţi în regulamentul serviciului de
salubrizare;
m) asigurarea, pe toată durata de executare a
serviciului, de personal calificat şi în număr suficient.
SECŢIUNEA a 8-a
Colectarea cadavrelor animalelor de pe domeniul
public şi predarea acestora unităţilor de ecarisaj
Art. 79. - Operatorul are permisiunea de a desfăşura
activităţile de colectare a cadavrelor animalelor de pe domeniul public şi de
predare a acestora unităţilor de ecarisaj, în condiţiile legii, în aria
administrativ-teritorială a .... (se va completa aria administrativ-teritorială
în care urmează să se presteze activitatea).
Art. 80. - Cadavrele de animale de pe domeniul public
vor fi colectate şi transportate în mijloace auto special amenajate şi vor fi predate la unitatea de ecarisaj din ...... (se va
specifica denumirea celei mai apropiate unităţi
de ecarisaj, care îşi desfăşoară activitatea conform prevederilor legale şi
care asigură contractual acest serviciu consiliului local) sau la incineratorul din......(se va specifica denumirea
incineratorului cel mai apropiat, care îşi
desfăşoară activitatea conform prevederilor legale şi care asigură contractual
acest serviciu consiliului local).
Art. 81. - Alte date
necesare definirii serviciului din punct de vedere al parametrilor
instalaţiilor şi al cantităţilor.
Art. 82. - Se vor detalia
prevederile art. 4 alin. (2) şi (3) din caietul
de sarcini-cadru.
Art. 83. - Prestarea activităţilor de colectare a
cadavrelor animalelor de pe domeniul public şi de predare a acestora unităţilor
de ecarisaj se va executa astfel încât să se realizeze:
a) continuitatea activităţii, indiferent de anotimp şi
condiţiile meteo, cu respectarea prevederilor contractuale;
b) ridicarea cadavrelor de animale de pe domeniul
public şi predarea acestora unităţilor de ecarisaj în termen de două ore de la anunţare;
c) corectarea şi adaptarea regimului de prestare a
activităţii la cerinţele beneficiarilor;
d) controlul calităţii serviciului prestat;
e) ţinerea la zi a documentelor cu privire la
prestarea serviciului;
f) respectarea regulamentului serviciului de
salubrizare aprobat de autoritatea administraţiei publice locale, în condiţiile
legii;
g) prestarea activităţii pe baza principiilor de
eficienţă economică, având ca obiectiv reducerea costurilor de prestare a
serviciului;
h) asigurarea mijloacelor auto special amenajate şi
dotate pentru efectuarea unor astfel de transporturi, în întreaga arie
administrativ-teritorială încredinţată;
i) îndeplinirea indicatorilor de calitate a prestării
activităţii, specificaţi în regulamentul serviciului de salubrizare;
j) asigurarea, pe toată durata de executare a
serviciului, de personal calificat şi în număr suficient.
SECŢIUNEA a 9-a
Colectarea, transportul, depozitarea şi
valorificarea deşeurilor voluminoase provenite de la populaţie, instituţii publice şi agenţi economici,
neasimilabile celor menajere (mobilier,
deşeuri de echipamente electrice şi
electronice etc.)
Art. 84. - Operatorul are permisiunea de a desfăşura
activităţile de colectare, transport, depozitare şi valorificare a deşeurilor
voluminoase (mobilier, deşeuri de echipamente electrice şi electronice etc.)
provenite de la populaţie, instituţii publice şi agenţi economici, în
condiţiile legii, în aria administrativ-teritorială a .... (se va completa
aria administrativ-teritorială în care urmează să se presteze activitatea).
Art. 85. - Punctele special amenajate
pentru colectarea deşeurile voluminoase provenite de la populaţie, instituţii
publice şi agenţi economici sunt specificate în anexa nr. 1 (se va completa
tabelul nr. 19, anexă la caietul de sarcini-cadru, cu locaţia punctelor de
colectare, capacitatea de depozitare, ziua de colectare şi intervalul orar).
Art. 86. - Alte date
necesare definirii serviciului din punct de vedere al parametrilor
instalaţiilor şi al cantităţilor.
Art. 87. - Se vor detalia
prevederile art. 4 alin. (2) şi (3) din caietul de sarcini-cadru.
Art. 88. - Prestarea activităţilor de colectare,
transport, depozitare şi valorificare a deşeurilor voluminoase provenite de la
populaţie, instituţii publice şi agenţi economici, neasimilabile celor menajere
(mobilier, deşeuri de echipamente electrice şi electronice etc.) se va executa
astfel încât să se realizeze:
a) continuitatea activităţii, indiferent de anotimp şi
condiţiile meteo, cu respectarea prevederilor contractuale;
b) ridicarea deşeurilor voluminoase, neasimilate
celor menajere, din punctele special amenajate la data şi intervalul orar
stabilit;
c) corectarea şi adaptarea regimului de prestare a
activităţii la cerinţele beneficiarului;
d) controlul calităţii serviciului prestat;
e) ţinerea la zi a documentelor cu privire la prestarea serviciului;
f) respectarea regulamentului serviciului de
salubrizare aprobat de autoritatea administraţiei publice locale, în condiţiile
legii;
g) prestarea activităţii pe baza principiilor de
eficienţă economică, având ca obiectiv reducerea costurilor
de prestare a serviciului;
h) asigurarea cu mijloace auto necesare pentru
transportul întregii cantităţi de deşeuri din aria administrativ-teritorială
încredinţată;
i) îndeplinirea indicatorilor de calitate a prestării
activităţii, specificaţi în regulamentul serviciului de
salubrizare;
j) asigurarea, pe toată durata de executare a
serviciului, de personal calificat şi în număr suficient.
SECŢIUNEA a 10-a
Colectarea, transportul şi neutralizarea
deşeurilor animaliere provenite din gospodăriile populaţiei
Art. 89. - Operatorul are permisiunea de a desfăşura
activităţile de colectare, transport şi neutralizare a deşeurilor animaliere
provenite din gospodăriile populaţiei, în condiţiile legii, în aria
administrativ-teritorială a .... (se va completa aria administrativ-teritorială în care urmează să se presteze
activitatea).
Art. 90. - Deşeurile animaliere provenite din
gospodăriile populaţiei vor fi colectate şi transportate în mijloace auto
special amenajate şi vor fi predate unităţilor stabilite în legislaţia în vigoare din ...... (se vor specifica
denumirile unităţilor care îşi desfăşoară activitatea conform prevederilor legale şi care
asigură contractual acest serviciu consiliului local) sau incineratorul din ...... (se va specifica denumirea celui mai
apropiat incinerator care îşi desfăşoară
activitatea conform prevederilor legale şi care asigură contractual acest
serviciu consiliului local).
Art. 91. - Colectarea deşeurilor animaliere provenite
din gospodăriile populaţiei se va face de la toţi utilizatorii care au contract
de prestare a serviciului, încheiat cu operatorul de salubrizare autorizat, cât
şi de la persoanele scutite de la plata acestui serviciu conform legilor în
vigoare.
Art. 92. - Alte date necesare definirii serviciului
din punct de vedere al parametrilor
instalaţiilor şi al cantităţilor.
Art. 93. - Se vor detalia
prevederile art. 4 alin. (2) şi (3) din caietul de sarcini-cadru.
Art. 94. - Prestarea activităţilor de colectare,
transport şi neutralizare a deşeurilor animaliere provenite din gospodăriile
populaţiei se va executa astfel încât să se realizeze:
a) continuitatea activităţii, indiferent de anotimp şi
condiţiile meteo, cu respectarea prevederilor contractuale;
b) ridicarea deşeurilor animaliere provenite din
gospodăriile populaţiei în termen de 4 ore de la anunţare şi predarea acestora
unităţilor de ecarisaj în termen de 6 ore de la ridicare;
c) corectarea şi adaptarea regimului de prestare a
activităţii la cerinţele beneficiarului;
d) controlul calităţii serviciului prestat;
e) ţinerea la zi a documentelor cu privire la
prestarea serviciului;
f) respectarea regulamentului serviciului de
salubrizare aprobat de autoritatea administraţiei publice locale, în condiţiile
legii;
g) prestarea activităţii pe baza principiilor de
eficienţă economică, având ca obiectiv reducerea costurilor de prestare a
serviciului;
h) asigurarea mijloacelor auto special amenajate şi
dotate pentru efectuarea unor astfel de transporturi în întreaga arie
administrativ-teritorială încredinţată;
i) îndeplinirea indicatorilor de calitate a prestării
activităţii, specificaţi în regulamentul serviciului de salubrizare;
j) asigurarea, pe toată durata de executare a
serviciului, de personal calificat şi în număr suficient.
SECŢIUNEA a 11-a
Colectarea,
transportul, depozitarea deşeurilor rezultate din activităţi de construcţii şi
demolări
Art. 95. - Operatorul are permisiunea de a desfăşura
activităţile de colectare, transport şi depozitare a deşeurilor rezultate din
activităţi de construcţii şi demolări, în condiţiile legii, în aria
administrativ-teritorială a .... (se va completa aria
administrativ-teritorială în care urmează să se presteze activitatea).
Art. 96. - (1) Deşeurile rezultate din activităţi de
construcţii şi demolări vorfi transportate la
depozitul/depozitele specializate pentru primirea
acestor tipuri de deşeuri din ...... (se va specifica locaţia depozitului şi materialele acceptate pentru depozitare
precum şi condiţia de sortare înainte de depozitare).
(2) Se vor stabili
condiţiile de transport al deşeurilor din construcţii în alte locaţii, în
funcţie de tipul deşeului (pământ, pietriş, nisip, beton etc.) şi de
necesităţile autorităţii administraţiei publice locale.
Art. 97. - Precolectarea deşeurilor rezultate din
activităţi de construcţii şi demolări se face în recipientele puse la
dispoziţie de către operatorul de salubrizare, în baza unui contract de
prestări servicii (se va indica tipul de recipiente
ce se vor utiliza).
Art. 98. - Alte date necesare definirii serviciului
din punct de vedere al parametrilor
instalaţiilor şi al cantităţilor.
Art. 99. - Se vor detalia
prevederile art. 4 alin. (2) şi (3) din caietul de sarcini-cadru.
Art. 100. - Prestarea activităţilor de colectare,
transport şi depozitare a deşeurilor rezultate din activităţi de construcţii şi
demolări se va executa astfel încât să se realizeze:
a) continuitatea activităţii, indiferent de anotimp şi
condiţiile meteo, cu respectarea prevederilor contractuale;
b) corectarea şi adaptarea regimului de prestare a
activităţii la cerinţele beneficiarului;
c) controlul calităţii serviciului prestat;
d) ţinerea la zi a documentelor cu privire la
prestarea serviciului;
e) respectarea regulamentului serviciului de
salubrizare, aprobat de autoritatea administraţiei publice locale în condiţiile
legii;
f) prestarea activităţii pe baza principiilor de
eficienţă economică, având ca obiectiv reducerea costurilor de prestare a
serviciului;
g) asigurarea mijloacelor de încărcare şi transport
pentru efectuarea unor astfel de transporturi, în întreaga arie
administrativ-teritorială încredinţată;
h) îndeplinirea indicatorilor de calitate a prestării
activităţii, specificaţi în regulamentul serviciului de salubrizare;
i) asigurarea, pe toată durata de executare a
serviciului, de personal calificat şi în număr suficient.
SECŢIUNEA a 12-a
Dezinsecţia, dezinfecţia şi deratizarea
Art. 101. - Operatorul are permisiunea de a desfăşura activităţile
de dezinsectie, dezinfectie şi deratizare, în condiţiile legii, în aria
administrativ-teritorială a .... (se va completa aria administrativ-teritorială în care urmează să
se presteze activitatea).
Art. 102. - Activităţile de dezinsectie, dezinfectie şi
deratizare se vor aplica la următoarele obiective şi suprafeţe din .... (se va completa aria administrativ-teritorială
în care urmează să se presteze serviciul).
Art. 103. - Obiectivele şi suprafeţele unde se vor
aplica activităţile de dezinsectie, dezinfectie şi deratizare sunt specificate
în anexele nr. 1 şi 2 (se vor completa tabelele nr. 20 şi 21, anexe la
caietul de sarcini-cadru, cu obiectivele, clădirile, suprafeţele etc. ce se iau
în calcul pentru operaţiile de dezinsectie, dezinfectie şi deratizare).
Art. 104. - Materialele ce se folosesc şi consumurile
specifice sunt precizate în anexa nr. 3 (se va completa tabelul nr. 22, anexă la caietul de sarcini-cadru, cu
tipurile de materiale folosite şi normele de consum).
Art. 105. - Alte date necesare
definirii serviciului din punct de vedere al parametrilor instalaţiilor şi al
cantităţilor.
Art. 106. - Se vor detalia
prevederile art. 4 alin. (2) şi (3) din caietul de sarcini-cadru.
Art. 107. - Prestarea activităţilor de dezinsectie,
dezinfectie şi deratizare se va executa astfel încât să se realizeze:
a) continuitatea activităţii pe întreaga durată de
desfăşurare, cu respectarea prevederilor contractuale;
b) corectarea şi adaptarea regimului de prestare a
activităţii la cerinţele beneficiarului;
c) controlul calităţii serviciului prestat;
d) ţinerea la zi a documentelor cu privire la
prestarea serviciului;
e) respectarea regulamentului serviciului de
salubrizare aprobat de autoritatea administraţiei publice locale, în condiţiile
legii;
f) prestarea activităţii pe baza principiilor de
eficienţă economică, având ca obiectiv reducerea costurilor de prestare a serviciului;
g) asigurarea capacităţii de lucru a utilajelor şi
dispozitivelor pentru efectuarea activităţii, în întreaga arie administrativ-teritorială
încredinţată;
h) îndeplinirea indicatorilor de calitate a prestării
activităţii, specificaţi în regulamentul serviciului de
salubrizare;
i) asigurarea, pe toată durata de executare a
serviciului, de personal calificat şi în număr suficient.
Tabelul nr. 1
Anexa nr. 1 la caietul de sarcini
Lista punctelor amenajate pentru colectarea
deşeurilor municipale şi dotarea acestora
Nr. crt.
|
Locul de amplasare a punctului de
colectare
|
Adresa
utilizatorilor
deserviţi
|
Număr de persoane deservite
|
Număr containere şi/sau pubele/
volum [litri]
|
Hârtie/carton
|
Metal
|
Sticlă
|
Material plastic
|
Biodegradabile
|
Nereciclabile
|
1
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
…
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
n
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Tabelul nr. 2
Anexa nr. 2 la caietul de sarcini
Lista agenţilor economici şi a cantităţilor de
deşeuri municipale produse
Nr. crt.
|
Adresa agentului economic/instituţiei publice
|
Tipul de activitate desfăşurată
|
Cantitatea de deşeuri municipale
produse
|
Hârtie/carton
|
Metal
|
Sticlă
|
Material plastic
|
Biodegradabile
|
Nereciclabile
|
1
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
…
|
|
|
|
|
|
|
|
|
n
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Tabelul nr. 3
Anexa nr. 3 la caietul de sarcini
Graficul de colectare a deşeurilor municipale,
nesortate sau a celor biodegradabile, de la utilizatori, inclusiv agenţi economici şi
instituţii publice, în perioada aprilie-octombrie
Nr. crt.
|
Locul de amplasare a punctului de
colectare
|
Adresa
utilizatorilor deserviţi
|
Număr de persoane deservite
|
Frecvenţa de colectare
|
de două ori/zi
|
zilnic
|
la 2 zile
|
|
|
|
|
|
|
|
1
|
|
|
|
|
|
|
2
|
|
|
|
|
|
|
…
|
|
|
|
|
|
|
n
|
|
|
|
|
|
|
Tabelul nr. 4
Anexa nr. 4 la caietul de sarcini
Graficul de colectare a deşeurilor municipale
sortate de la utilizatori, inclusiv agenţi economici şi instituţii publice
Nr. crt.
|
Locul de amplasare
a punctului de colectare
|
Adresa
utilizatorilor
deserviţi
|
Număr
de persoane
deservite
|
Intervalul dintre două colectări
succesive
|
Hârtie/carton
|
Metal
|
Sticlă
|
Material plastic
|
Biodegradabile
|
Nereciclabile
|
1
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
…
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
n
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Tabelul nr. 5
Anexa nr. 5 la caietul de sarcini
Numărul de recipiente necesare pentru precolectarea
deşeurilor municipale nesortate
Nr. crt.
|
Locul de amplasare a punctului de
colectare
|
Număr de persoane deservite
|
Număr recipiente necesare
|
Volumul recipientelor şi unitatea
de măsură
|
1
|
|
|
|
|
2
|
|
|
|
|
…
|
|
|
|
|
n
|
|
|
|
|
Breviarul de calcul nr. 1
Anexa nr. 6 la caietul de sarcini
Determinarea cantităţii medii zilnice de deşeuri
municipale, nesortate, generate într-o localitate
Determinarea cantităţii medii zilnice de deşeuri
municipale generate într-o localitate se face cu relaţia:
Qmed. zi = N x Im x 0,001 [tone/zi]
în care:
Qmed. zi-cantitatea
medie zilnică de deşeuri municipale generate;
N - numărul de locuitori
ai localităţii;
Im - indicele mediu de
producere a deşeurilor menajere;
Im se stabileşte prin
măsurători şi înregistrări statistice şi diferă de la o localitate la alta. Im pentru calcule
globale, estimări etc. se poate lua: Im - 0,8 kg/locuitor/zi în mediul urban şi 0,15 kg/locuitor/zi în mediul
rural.
Breviarul de calcul nr. 2
Anexa nr. 7 la caietul de sarcini
Volumul total de deşeuri municipale nesortate ce
urmează a fi transportate
Determinarea volumului mediu maxim de deşeuri
municipale nesortate Vse face cu relaţia:
V=3,75xNxlm
în care:
N - numărul de locuitori
deserviţi de punctul de precolectare
Im - este indicele mediu
specific de producere a deşeurilor menajere, specific pentru fiecare
localitate. în lipsă se aplică Im = 3 litri/om/zi.
Breviarul de calcul nr. 3
Determinarea numărului de recipiente pentru
precolectarea deşeurilor municipale nesortate
Determinarea numărului de recipiente de precolectare M
se face cu relaţia:
M = NxlmxZ/0,8xC
în care:
N - numărul de locuitori
arondaţi punctului de precolectare;
Im - indicele mediu
specific de producere a deşeurilor menajere, specific pentru fiecare
localitate. In lipsă se aplică Im - 3 litri/om/zi.
Z- numărul de zile dintre două ridicări succesive ale
deşeurilor municipale nesortate. Se ia în calcul un interval de 3 zile pentru
perioada rece;
C- capacitatea recipientului folosit, în litri;
0,8- coeficientul de
încărcare a recipientului.
Breviarul de calcul nr. 4
Determinarea necesarului minim de mijloace de
transport pentru colectarea şi transportul deşeurilor municipale
Pentru a putea participa la delegarea activităţii de
colectare şi transport al deşeurilor municipale trebuie îndeplinită următoarea
relaţie:
i=n
NxIm =< SUM
ai x bi x ci
x di x ei
ρ i=1
unde:
N - numărul de locuitori
din localitate;
Im - indicele mediu de
producere a deşeurilor menajere ce se ia în calcul, fiind egal cu 0,8
kg/locuitor/zi în mediul urban şi 0,15 kg/locuitor/zi în mediul rural, dacă la
nivelul localităţii nu a fost stabilit prin măsurători şi înregistrări
statistice un alt indice;
ρ- greutatea specifică a
deşeurilor menajere se ia egală cu circa 350 kg/mc, dacă la nivelul localităţii
nu a fost stabilită prin măsurători şi înregistrări statistice o altă greutate
specifică a deşeurilor;
ai- - numărul de
utilaje de aceeaşi capacitate şi grad de compactare;
bi - capacitatea
de transport a utilajului; [m3]
ci -gradul de
compactare;
di- numărul de curse efectuate/schimb;
ei- numărul de
schimburi/zi.
Breviarul de calcul nr. 5
Determinarea necesarului minim de mijloace de
transport pentru colectarea şi transportul deşeurilor stradale
Pentru a putea participa la delegarea activităţilor de
colectare şi de transport al deşeurilor stradale trebuie îndeplinită următoarea
relaţie:
i=n
S x IS =<
SUM ai x bi x ci x
di x ei
ρ i=1
unde:
S - suprafaţa stradală deservită; [m2]
IS- indicele mediu
de producere a deşeurilor stradale luat în calcul de
175 kg/10.000 m2/zi, dacă la nivelul
localităţii nu a fost stabilit prin măsurători şi înregistrări statistice un
alt indice;
ai- numărul de
utilaje de aceeaşi capacitate şi grad de compactare;
bi - capacitatea
de transport a utilajului; [m3]
ci-gradul de
compactare;
di- numărul
de curse efectuate/schimb;
ei- numărul de
schimburi/zi.
Utilajele destinate activităţilor de colectare şi de
transport al deşeurilor stradale vor fi altele decât cele utilizate la
activitatea de precolectare, colectare, transport şi depozitare a deşeurilor
municipale, dacă se efectuează acest serviciu.
Tabelul nr. 6
Anexa nr. 2 la caietul de sarcini
Lista staţiilor de sortare a deşeurilor municipale
şi capacitatea de prelucrare a acestora
Nr crt.
|
Adresa
|
Suprafaţa
|
Capacitatea de lucru (t/oră)
|
1
|
|
|
|
2
|
|
|
|
…
|
|
|
|
n
|
|
|
|
Tabelul nr. 7
Anexa nr. 3 la caietul de sarcini
Lista deşeurilor de ambalaje ce urmează a fi
reciclate/valorificate
Nr crt.
|
Denumire deşeu
|
U/M
|
Cantitatea (t)
|
Anul
|
200..
|
200..
|
200..
|
1
|
Sticlă
|
|
|
|
|
|
2
|
Plastic
|
|
|
|
|
|
3
|
Hârtie, carton
|
|
|
|
|
|
4
|
Metal
|
|
|
|
|
|
5
|
Lemn
|
|
|
|
|
|
6
|
Textile
|
|
|
|
|
|
7
|
Anvelope
|
|
|
|
|
|
…
|
|
|
|
|
|
|
n
|
|
|
|
|
|
|
Tabelul nr. 8
Anexa nr. 1 la caietul de sarcini
Principalele date tehnice ale depozitului de deşeuri
Nr crt.
|
Specificaţii
|
U/M
|
Valoare
|
1
|
Suprafaţa depozitului
|
km2
|
|
2
|
Numărul de celule pentru depozitarea deşeurilor
|
buc
|
|
3
|
Durata de exploatare
|
ani
|
|
4
|
Capacitatea de depozitare
|
t
|
|
5
|
Staţie de epurare a apelor uzate
|
buc.
|
|
6
|
Cantitatea finală de deşeuri eliminate
|
t
|
|
7
|
Sistem de colectare şi evacuare a gazelor
de depozit
|
buc.
|
|
8
|
Căi de acces
|
buc.
|
|
…
|
|
|
|
n
|
|
|
|
Tabelul nr. 9
Anexa nr. 2 la caietul de sarcini
Necesarul de mijloace auto şi utilaje specifice la
depozitul de deşeuri
Nr. crt.
|
Specificaţii
|
U/M
|
Cantitate
|
1
|
Buldozer
|
buc.
|
|
2
|
Autocompactor
|
buc.
|
|
3
|
Incărcător frontal
|
buc.
|
|
4
|
Autobasculantă
|
buc.
|
|
5
|
Autospecială PSI
|
buc.
|
|
6
|
Tocător deşeuri
|
buc.
|
|
…
|
|
|
|
|
|
|
|
n
|
|
|
|
Tabelul nr. 10
Anexa nr. 1 la caietul de sarcini
Căile de circulaţie pe care se execută maturatul
manual sau mecanic, incluzând şi parcările de reşedinţă
Nr. crt.
|
Denumire tronson stradă
|
Dimensiuni tronson stradă
|
Dimensiuni trotuar
|
Zilele din săptămână în care se
mătură
|
Manual/ mecanic
|
Lung. [m]
|
Lăt. [m]
|
Sup. [m2]
|
Lung. [m]
|
Lăt. [m]
|
Sup. [m2]
|
1
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
…
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
m
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Breviarul de calcul nr. 6
Determinarea necesarului minim de mijloace de
măturat mecanic stradal
Pentru a putea participa la delegarea activităţii de
măturat mecanic stradal trebuie îndeplinită următoarea relaţie:
L =< 6,5xNuxV
n
unde:
L - lungimea totală a străzilor pentru care se asigură
serviciul; [km]
Nu - numărul de utilaje
aferente serviciului;
V- viteza de deplasare a
utilajului; [km/h]
n - numărul de treceri
pe aceeaşi stradă/schimb.
Tabelul nr. 11
Anexa nr. 2 la caietul de sarcini
Căile de circulaţie pe care se execută activităţile
de spălat, stropit şi răzuit rigola, incluzând şi parcările de reşedinţă
Nr. crt.
|
Denumire tronson stradă
|
Dimensiuni tronson stradă
|
Zilele din săptămână în care se spală
|
Zilele din săptămână în care se
stropeşte
|
Zilele din săptămână în care se
răzuieşte rigola
|
Lung. [m]
|
Lăt. [m]
|
Sup. [m2]
|
1
|
|
|
|
|
|
|
|
2
|
|
|
|
|
|
|
|
…
|
|
|
|
|
|
|
|
n
|
|
|
|
|
|
|
|
Breviarul de calcul nr. 7
Determinarea necesarului minim de mijloace de spălat/stropit mecanic stradal
Pentru a putea participa la delegarea activităţii de
spălat/stropit stradal trebuie îndeplinită următoarea relaţie:
S =< 5.500 x Nu x V x I [m2]
n
unde:
I- lăţimea de acţiune a
utilajului; [m]
Nu- numărul de utilaje
aferente serviciului;
V- viteza de deplasare a
utilajului; [km/h]
n - numărul de treceri
pe aceeaşi stradă/schimb.
Tabelul nr. 12
Anexa nr. 3 la caietul de sarcini
Căile de circulaţie pe care se execută activităţile de
întreţinere zilnică a curăţeniei
Nr. crt.
|
Denumire tronson stradă
|
Dimensiuni tronson stradă
|
Zilele din săptămână în care se
asigură întreţinerea curăţeniei
|
Intervalul orar
|
Lung. m
|
Lăţ. m
|
Sup. m2
|
1
|
|
|
|
|
|
|
2
|
|
|
|
|
|
|
3
|
|
|
|
|
|
|
…
|
|
|
|
|
|
|
n
|
|
|
|
|
|
|
Tabelul nr. 13
Anexa nr. 1 la caietul de sarcini
Căile de circulaţie pe care se execută activitatea
de curăţare a zăpezii
Nr. crt.
|
Denumire tronson stradă
|
Gradul de prioritate
|
Dimensiuni tronson stradă
|
Gradul de curăţare
|
Lung. m
|
Lăţ. m
|
Sup. m2
|
1
|
|
|
|
|
|
|
2
|
|
|
|
|
|
|
…
|
|
|
|
|
|
|
n
|
|
|
|
|
|
|
Tabelul nr. 14
Anexa nr. 2 la caietul de sarcini
Staţiile mijloacelor de transport în comun, inclusiv
intrările la metrou, pentru care urmează a se realiza activitatea de
deszăpezire şi transport al zăpezii
Nr. crt.
|
Denumire tronson stradă
|
Denumire staţie mijloc transport în
comun
|
Suprafaţă deszăpezită
|
Grad de prioritate
|
1
|
|
|
|
|
2
|
|
|
|
|
3
|
|
|
|
|
…
|
|
|
|
|
n
|
|
|
|
|
Tabelul nr. 15
Anexa nr. 3 la caietul de sarcini
Trecerile de pietoni situate în vecinătatea staţiilor mijloacelor de transport în comun, inclusiv
intrările la metrou, la care urmează a se realiza activitatea de deszăpezire şi
transport al zăpezii
Nr. crt.
|
Denumire tronson stradă
|
Denumire staţie mijloc transport în
comun
|
Trecerea de pietoni de la intersecţia străzii ... cu strada ....
|
Suprafaţă deszăpezită
|
Grad de prioritate
|
1
|
|
|
|
|
|
2
|
|
|
|
|
|
…
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
n
|
|
|
|
|
|
Tabelul nr. 16
Anexa nr. 4 la caietul de sarcini
Lista mobilierului stradal cu localizarea capacelor
căminelor de canalizare destinate descărcării zăpezii îndepărtate de pe căile
de circulaţie şi a gurilor de scurgere
Nr. crt.
|
Denumire tronson stradă sau
intersecţie
|
Poziţionare capac cămin de
canalizare
|
Poziţionarea gurilor de scurgere
|
Cantitatea de zăpadă
ce poate fi descărcată
în căminul de canalizare
|
1
|
|
|
|
|
2
|
|
|
|
|
…
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
n
|
|
|
|
|
Tabelul nr. 17
Anexa nr. 5 la caietul de sarcini
Amplasamentul spaţiilor de depozitare a zăpezii
rezultate din activitatea de deszăpezire
Nr. crt.
|
Localizarea amplasamentului
spaţiului de depozitare
|
Suprafaţa de depozitare
|
Cantitatea de zăpadă ce poate fi
depozitată
|
1
|
|
|
|
2
|
|
|
|
…
|
|
|
|
|
|
|
|
n
|
|
|
|
Tabelul nr. 18
Anexa nr. 6 la caietul de sarcini
Lista căilor de circulaţie care trebuie menţinute în
funcţiune prin combaterea poleiului şi a îngheţului
Nr. crt.
|
Denumire tronson stradă
|
Gradul de prioritate
|
Dimensiuni tronson stradă
|
Gradul de urmărire
|
Lung. m
|
Lăţ. m
|
Sup. m2
|
1
|
|
|
|
|
|
|
2
|
|
|
|
|
|
|
…
|
|
|
|
|
|
|
n
|
|
|
|
|
|
|
Breviarul de calcul nr. 8
Determinarea numărului minim de utilaje pentru
activităţile de curăţare şi transport al zăpezii de pe căile publice şi menţinerea în funcţiune a
acestora pe timp de polei sau îngheţ
Pentru a putea participa la delegarea activităţilor de
deszăpezire, transportul zăpezii şi combaterea poleiului trebuie îndeplinite
următoarele relaţii:
Sc =< 7.500 xNcxVxI [m2]
n
Sp =< 5.500xNρxVxI [m2]
n
i=n
SUM Ni
x bi x di x ei
Sc =< i=1
[m2]
2
x hm
unde:
Sc - suprafaţa stradală de
pe care se curăţă zăpada; [m2]
Sρ - suprafaţa stradală pe care se asigură prevenirea
poleiului; [m2]
Nc -numărul de utilaje
utilizate pentru curăţarea zăpezii;
Nρ - numărul de utilaje utilizate pentru
prevenirea poleiului;
Ni - numărul de
utilaje pentru transportul zăpezii;
hm - înălţimea
medie multianuală a stratului de zăpadă conform datelor preluate de la
Administraţia Naţională de Meteorologie; [m]
bi - capacitatea de transport a
utilajului; [m3]
di - numărul
de curse efectuate/schimb;
ei - numărul
de schimburi/zi;
I - lăţimea de acţiune a
utilajului; [m]
V - viteza de deplasare a utilajului; [km/h]
n - numărul de treceri pe aceeaşi stradă/schimb.
Tabelul nr. 19
Anexa nr. 1 la caietul de sarcini
Lista punctelor amenajate pentru colectarea
deşeurilor voluminoase provenite de la populaţie
Nr. crt.
|
Adresa
|
Suprafaţa
|
Capacitatea de depozitare
|
Ziua planificată pentru colectarea
deşeurilor
|
Intervalul orar de ridicare a
deşeurilor
|
1
|
|
|
|
|
|
2
|
|
|
|
|
|
…
|
|
|
|
|
|
n
|
|
|
|
|
|
Tabelul nr. 20
Anexa nr. 1 la caietul de sarcini
Lista obiectivelor, clădirilor şi suprafeţelor unde
se vor aplica activităţile de dezinsecţie şi deratizare
Nr. crt.
|
Adresa unde se aplică tratamentul
|
Suprafaţa tratată
|
Clădiri
|
Canal de distanţă
|
Parcuri
|
Pieţe, târguri, oboare
|
Zone neconstruite
|
Cimitire
|
Maluri de lacuri
|
1
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2
|
|
|
|
|
|
|
|
|
…
|
|
|
|
|
|
|
|
|
n
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Tabelul nr. 21
Anexa nr. 2 la caietul de sarcini
Lista obiectivelor,
clădirilor şi suprafeţelor unde se vor aplica activităţile de dezinfecţie
Nr. crt.
|
Adresa unde se aplică tratamentul
|
Suprafaţa tratată
|
Depozite de deşeuri
|
Staţii de transfer
|
Staţii de sortare
|
Puncte de colectare a deşeurilor
|
Mijloace de transport
în comun
|
Unităţi de învăţământ
şi sanitare
|
1
|
|
|
|
|
|
|
|
2
|
|
|
|
|
|
|
|
…
|
|
|
|
|
|
|
|
n
|
|
|
|
|
|
|
|
Tabelul nr. 22
Anexa nr. 3 la caietul de sarcini
Lista materialelor şi substanţelor ce se folosesc
pentru activităţile de dezinsecţie, dezinfecţie şi deratizare
Nr. crt.
|
Denumirea materialelor,
substanţelor
|
U/M
|
Cantitatea
|
Norma de consum
|
1
|
|
|
|
|
2
|
|
|
|
|
3
|
|
|
|
|
…
|
|
|
|
|
n
|
|
|
|
|