Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

ORDIN Nr

ORDIN   Nr. 1083 din 2 martie 2010

privind stabilirea, la nivel national, a categoriilor de cheltuieli eligibile în implementarea proiectelor finantate în cadrul Programului ESPON 2013 - Reteaua europeana de observare a dezvoltarii si coeziunii teritoriale

ACT EMIS DE: MINISTERUL DEZVOLTARII REGIONALE SI TURISMULUI

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 148 din 8 martie 2010



Având în vedere prevederile:

- art. 13 din Regulamentul (CE) nr. 1.080/2006 al Parlamentului European şi al Consiliului din 5 iulie 2006 privind Fondul European de Dezvoltare Regională şi de abrogare a Regulamentului (CE) nr. 1.783/1999, ale art. 48-53 din Regulamentul (CE) nr. 1.828/2006 al Comisiei din 8 decembrie 2006 de stabilire a normelor de punere în aplicare a Regulamentului (CE) nr. 1.083/2006 al Consiliului de stabilire a anumitor dispoziţii generale privind Fondul European de Dezvoltare Regională, Fondul Social European şi Fondul de coeziune şi a Regulamentului (CE) nr. 1.080/2006 al Parlamentului European şi al Consiliului privind Fondul European de Dezvoltare Regională şi ale art. 56 din Regulamentul (CE) nr. 1.080/2006 al Parlamentului European şi al Consiliului din 5 iulie 2006;

- Deciziei Comisiei Europene nr. 5.313 din 7 noiembrie 2007 de adoptare a Programului operaţional „ESPON 2013 - Reţeaua europeană de observare a dezvoltării şi coeziunii teritoriale" pentru asistenţă structurală comunitară din Fondul European de Dezvoltare Regională în cadrul obiectivului cooperare teritorială europeană în toate statele membre, cu participarea Elveţiei, Islandei, Liechtensteinului şi Norvegiei, CCI 2007 CB 163 PO 22;

-  Hotărârii Guvernului nr. 1.198/2008 pentru aprobarea Acordului dintre statele membre şi statele partenere şi Marele Ducat al Luxemburgului, având rolul de Autoritate de management şi Autoritate de certificare, privind implementarea Programului operaţional ESPON 2013, semnat la Bucureşti la 12 martie 2008;

- Manualului Programului;

- art. 12 alin. (1) lit. j) din Hotărârea Guvernului nr. 1.631/2009 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Dezvoltării Regionale şi Turismului,

în temeiul art. 13 alin. (6) din Hotărârea Guvernului nr. 1.631/2009,

ministrul dezvoltării regionale şi turismului emite următorul ordin:

Art. 1. - Prezentul ordin stabileşte, la nivel naţional, categoriile de cheltuieli eligibile în implementarea proiectelor finanţate în cadrul Programului ESPON 2013 - Reţeaua europeană de observare a dezvoltării şi coeziunii teritoriale, denumit în continuare Programul ESPON 2013.

Art. 2. -In sensul prezentului ordin, termenii şi expresiile de mai jos au următoarele semnificaţii:

a) contract de finanţare - contractul încheiat între partenerul lider de proiect, ca reprezentant al tuturor partenerilor, şi Autoritatea de management pentru finanţarea din Fondul European de Dezvoltare Regională (FEDR) a unui proiect aprobat în cadrul Programului ESPON 2013;

b)  propunere de proiect - documentul elaborat de către Grupul transnaţional de proiect şi transmis Unităţii de coordonare a Programului ESPON 2013 cu scopul de a obţine finanţare pentru implementarea activităţilor descrise conform formatului standard furnizat în pachetul aplicantului;

c) proiect - operaţiunea descrisă în formularul propunerii de proiect, depusă în cadrul unui apel de proiecte lansat de către Autoritatea de management, finanţat din fondurile Programului ESPON 2013 şi care îndeplineşte criteriile stabilite de către Comitetul de monitorizare a Programului ESPON 2013.

Perioada de eligibilitate a cheltuielilor

Art. 3. - (1) Cheltuielile de implementare a proiectului sunt eligibile dacă sunt efectuate în perioada cuprinsă între data aprobării proiectului de către Comitetul de monitorizare şi data încheierii proiectului.

(2) Fac excepţie de la prevederile alin. (1) cheltuielile de pregătire a proiectului care sunt considerate eligibile dacă sunt efectuate în perioada cuprinsă între data publicării anunţului preliminar al apelului pentru proiecte şi data transmiterii propunerii de proiect, pentru proiectele aprobate şi pentru care s-a încheiat contractul de finanţare.

Condiţii generale privind eligibilitatea cheltuielilor

Art. 4. - Pentru a fi eligibile, cheltuielile efectuate de către partenerii români în proiecte finanţate prin Programul ESPON 2013 trebuie să îndeplinească cumulativ următoarele condiţii generale:

a)   să fie plătite în cadrul perioadei de eligibilitate a cheltuielilor, prevăzută la art. 3;

b) să fie necesare pentru realizarea proiectului;

c)    să fie efectuate în conformitate cu principiile managementului financiar riguros, respectiv utilizarea eficientă a fondurilor;

d)  să fie însoţite de facturi, în conformitate cu prevederile legislaţiei naţionale, sau de alte documente contabile cu valoare probantă, echivalente facturilor, pe baza cărora cheltuielile să fie înregistrate în contabilitatea partenerului român, identificate şi auditate;

e)  să fie raportate corect în cadrul liniilor bugetare ale proiectului;

f)  să fie realizate cu respectarea principiilor evitării dublei finanţări şi ajutorului de stat, egalităţii de şanse şi protecţiei mediului şi să respecte obligaţiile referitoare la informare şi publicitate şi regulile privind achiziţiile publice;

g)  să fie realizate în conformitate cu prevederile legislaţiei comunitare şi naţionale în vigoare, precum şi cu regulile stabilite la nivelul Programului ESPON 2013.

Art. 5. -In vederea validării cheltuielilor eligibile efectuate, partenerii români vor prezenta controlorilor de prim nivel toate documentele în format original.

Categorii de cheltuieli eligibile

Art. 6. - Următoarele categorii de cheltuieli sunt eligibile în cadrul Programului ESPON 2013:

a) cheltuieli pentru pregătirea proiectului;

b) cheltuieli de personal;

c) cheltuieli administrative;

d) cheltuieli pentru transport şi cazare;

e) cheltuieli pentru echipamente;

f) cheltuieli pentru expertiză externă şi servicii.

Art. 7. - (1) Pentru proiectele aprobate de către Comitetul de monitorizare sunt eligibile pentru finanţare din fondurile Programului ESPON 2013 cheltuielile pentru pregătirea proiectului.

(2) Cheltuielile pentru pregătirea proiectului sunt cheltuielile ocazionate, în principal, de următoarele categorii de activităţi: dezvoltarea ideii de proiect, organizarea de întâlniri cu partenerii de proiect, completarea formularului de propunere de proiect, participarea la evenimente organizate în cadrul Programului ESPON 2013 privind promovarea apelurilor, consultări individuale cu membrii Unităţii de coordonare a Programului ESPON 2013.

(3)   Pentru a fi considerate eligibile cheltuielile pentru pregătirea proiectului trebuie să îndeplinească, pe lângă condiţiile generale prevăzute la art. 4, următoarele condiţii specifice:

a)   să demonstreze o legătură directă cu dezvoltarea proiectului;

b) să fie raportate doar în cadrul următoarelor linii bugetare: cheltuieli de personal, cheltuieli administrative, cheltuieli pentru transport şi cazare, cheltuieli pentru expertiză externă şi servicii;

c)  să fie detaliate în cadrul formularului de propunere de proiect şi prevăzute în cadrul liniilor bugetare;

d) activităţile de pregătire a proiectului să fie desfăşurate, iar cheltuielile determinate de aceste activităţi să fie efectuate în perioada cuprinsă între publicarea anunţului preliminar al apelului şi data transmiterii propunerii de proiect;

e)  să fie plătite înainte de a fi raportate în cadrul primului raport de progres al proiectului;

f)  să nu depăşească 5% din valoarea totală a proiectului prevăzută în contractul de finanţare.

Art. 8. - (1) Sunt considerate eligibile cheltuielile de personal, aşa cum sunt descrise în formularul propunerii de proiect, inclusiv contribuţiile aferente acestora aflate în sarcina angajatorului, conform prevederilor legislaţiei în vigoare.

(2)  Sunt eligibile doar cheltuielile de personal aferente personalului angajat direct de către organizaţia partenerului român menţionată în formularul propunerii de proiecte, pentru implementarea proiectului, cu contract individual de muncă încheiat pe durată nedeterminată sau determinată, cu normă întreagă sau cu timp parţial de muncă.

(3) Cheltuielile de personal se stabilesc în funcţie de timpul efectiv pe care personalul angajat îl alocă desfăşurării activităţilor de implementare a proiectului prevăzute în formularul propunerii de proiect.

(4)  Plafoanele salariilor angajaţilor în proiect nu trebuie să depăşească nivelul practicat de instituţia partenerului român pentru funcţii similare.

(5)  Cheltuielile de personal includ salariul tarifar/salariul de bază, sporurile permanente prevăzute în contractele individuale de muncă/contractul colectiv de muncă, în actele adiţionale aferente valabile pe toată durata de implementare a proiectului şi contribuţiile aferente menţionate la alin. (1).

(6) Salariul tarifar/de bază, plata sporurilor permanente şi a contribuţiilor menţionate la alin. (1) vor fi plătite pentru timpul efectiv lucrat şi vor fi susţinute de următoarele documente justificative: fişe de post, fişe de pontaj pentru timpul efectiv lucrat, state de salarii, ordine de plată, extrase de cont şi alte documente justificative, după caz.

(7)  Calculul valorii unei ore de muncă va fi realizat în conformitate cu prevederile Manualului Programului şi ale legislaţiei naţionale în vigoare.

(8)  Timpul de muncă alocat proiectului nu poate depăşi durata normală de lucru, conform prevederilor legislaţiei naţionale în vigoare.

(9) Nu sunt eligibile cheltuielile cu orele suplimentare sau cu orice tip de concediu.

Art. 9. - (1) Sunt considerate eligibile cheltuielile administrative.

(2) In categoria cheltuielilor administrative sunt incluse, în principal, costurile pentru: chiria locaţiei unde se desfăşoară activităţile proiectului, asigurarea utilităţilor (apă, canalizare, salubritate, energie electrică şi termică, gaze naturale), servicii pentru întreţinerea locaţiei proiectului (servicii de curăţenie, servicii de pază şi protecţie, servicii pentru întreţinerea echipamentelor IT etc), consumabile şi birotică, multiplicare şi fotocopiere, servicii poştale şi de curierat, telefon, fax, internet, precum şi alte cheltuieli absolut necesare pentru implementarea proiectului.

(3) Cheltuielile administrative pot fi directe şi indirecte.

(4)  Cheltuielile administrative directe sunt cheltuielile care pot fi identificate ca aparţinând direct de proiect, pot fi evidenţiate în sistemul contabil al instituţiei partenerului român şi sunt necesare implementării proiectului.

(5) Cheltuielile administrative indirecte sunt stabilite în funcţie de pro-rata aplicată la valoarea cheltuielilor reale, al cărei calcul este realizat potrivit unei metode justificate temeinic, rezonabilă şi echitabilă, metodă care trebuie să rămână neschimbată pe întreaga perioadă de implementare a proiectului.

(6) Pentru a fi considerate eligibile, cheltuielile administrative trebuie să îndeplinească, pe lângă condiţiile generale prevăzute la art. 4, următoarele condiţii specifice:

a) să nu depăşească 25% din valoarea totală a cheltuielilor de personal de la nivelul proiectului;

b) calculul cheltuielilor generale administrative trebuie să fie bine justificat, bazat pe documente şi revizuit periodic;

c)   ratele costurilor utilizate să se bazeze pe cheltuieli efectuate, care să se reflecte atât în calculul costurilor, cât şi în sistemul contabil. Acestea trebuie să fie verificabile;

d) să nu fi fost deja incluse şi în alte costuri sau linii bugetare ale proiectului.

(7)  Cheltuielile administrative sunt calculate numai pentru personalul direct implicat în proiect, indiferent de posibilitatea legală de a declara cheltuielile cu salariile acestuia ca fiind eligibile.

(8)   Sunt considerate cheltuieli administrative eligibile următoarele tipuri de cheltuieli: comisioanele pentru tranzacţiile financiare transnaţionale şi comisioanele bancare pentru deschiderea şi administrarea contului proiectului.

Art. 10. - (1) Sunt considerate eligibile cheltuielile pentru transport şi cazare realizate de către personalul angajat în proiect din cadrul organizaţiei partenerului român, cu ocazia participării la întâlniri, seminarii, conferinţe care se desfăşoară pe teritoriul statelor membre şi statelor partenere.

(2)  Deplasările trebuie să fie justificate de către activităţile proiectului şi necesare pentru implementarea cu succes a proiectului.

(3)  Cheltuielile de transport şi cazare efectuate pentru deplasări în afara ariei de derulare a Programului sunt considerate eligibile dacă sunt necesare derulării proiectului, sunt menţionate explicit şi justificate în propunerea de proiect aprobată şi pentru care s-a încheiat contractul de finanţare.

(4)  Pentru efectuarea cheltuielilor de transport şi cazare prevăzute la alin. (3) este necesară aprobarea prealabilă a Unităţii de coordonare a Programului ESPON 2013.

(5) Categoriile de cheltuieli eligibile pentru transport şi cazare includ următoarele costuri: transport, cazare şi plată a diurnei în conformitate cu legislaţia în vigoare.

(6)  Pentru asigurarea transportului şi cazării trebuie să se aleagă varianta cea mai avantajoasă din punct de vedere economic, cu respectarea prevederilor din legislaţia naţională.

(7)  Pentru deplasarea în ţară sunt eligibile cheltuielile cu transportul, cazarea şi diurna numai pentru personalul care face parte din echipa de proiect, cu respectarea plafoanelor stabilite de normele interne proprii. Valoarea diurnei nu trebuie să depăşească cuantumul obţinut prin înmulţirea cu 2,5 a cuantumului diurnei aplicabile angajaţilor autorităţilor şi instituţiilor publice.

(8) Pentru deplasarea în străinătate sunt eligibile cheltuielile cu transportul, cazarea şi diurna numai pentru personalul care face parte din echipa de proiect, cu respectarea plafoanelor stabilite de normele interne proprii, iar cele pentru cazare şi diurnă vor respecta plafoanele impuse de legislaţia naţională aplicabilă instituţiilor publice.

(9)  Cheltuielile prevăzute la alin. (1) nu pot fi raportate în cadrul altei linii bugetare.

Art. 11. - (1) Sunt considerate eligibile cheltuielile pentru echipamente.

(2)  Cheltuielile pentru echipamente sunt acele cheltuieli ocazionate de amortizarea echipamentelor utilizate pentru şi în perioada de implementare a proiectului. Acestea se referă în general la echipamente IT (computer, imprimantă) necesare pentru implementarea cu succes a proiectului.

(3) Amortizarea este calculată potrivit legislaţiei naţionale în vigoare.

(4) Pentru a fi considerate eligibile cheltuielile de amortizare a echipamentelor trebuie să îndeplinească, pe lângă condiţiile generale prevăzute la art. 4, următoarele condiţii specifice:

a) echipamentele să nu fi fost finanţate din alte surse (comunitare, naţionale, regionale etc);

b) echipamentele să nu fi fost în întregime amortizate;

c) cheltuielile de amortizare să nu fi fost deja incluse ca şi costuri indirecte în altă linie bugetară.

(5) Achiziţionarea de echipamente pentru realizarea activităţilor proiectului este permisă doar în mod excepţional, caz în care aceste cheltuieli trebuie să fie realizate în cadrul unui contract de furnizare de produse, cu respectarea legislaţiei naţionale privind achiziţiile publice.

(6) Un inventar al bunurilor achiziţionate, precum şi documentaţia privind metoda de calcul şi de raportare a amortizării aplicabile trebuie să fie disponibile pentru contabilitate, control şi audit.

Art. 12. - (1) Sunt considerate eligibile cheltuielile pentru expertiză externă şi servicii, plătite de către parteneri pe baza unui contract/acord şi a unor facturi/cereri de plată furnizorilor de servicii externi, care îndeplinesc sarcini specifice în cadrul proiectului, din cauza lipsei de resurse a partenerilor pentru a îndeplini ei înşişi aceste sarcini.

(2)  Sunt incluse în categoria cheltuielilor pentru expertiză externă şi servicii, în principal, cheltuieli pentru: coordonarea şi managementul financiar extern al proiectului, control financiar independent extern (conform cu cerinţele specifice de control ale ţării din care este partenerul), crearea şi găzduirea paginii web, elaborarea, tipărirea şi expunerea de materiale promoţionale, organizarea de evenimente externe, chiria pentru sala de întâlniri/conferinţe/seminarii şi catering, servicii de traducere, studii şi cercetări, baze de date, lectori şi participanţi externi la întâlnirile şi evenimentele organizate în cadrul proiectului, dacă valoarea adăugată a participării lor şi costurile implicate pot fi demonstrate în mod clar, iar costurile trebuie plătite şi suportate de către partenerii proiectului prevăzuţi în cererea de finanţare aprobată şi pentru care s-a încheiat contractul de finanţare.

(3)  Contractarea experţilor şi furnizorilor de servicii trebuie să fie în conformitate cu prevederile legislaţiei naţionale privind achiziţiile publice.

(4)  In categoria de cheltuieli pentru expertiză şi servicii externe vor fi incluse şi următoarele cheltuieli eligibile: cheltuielile administrative, de transport, cazare şi diurnă generate de participarea experţilor externi în cadrul proiectului, cheltuieli privind taxele şi onorariile privind activitatea de audit (taxele de consultanţă legală, taxele notariale, costuri pentru experţi tehnici şi financiari, precum şi costurile de audit şi contabilitate), cu condiţia ca acestea să aibă legătură directă cu proiectul finanţat şi să fie necesare pentru pregătirea şi implementarea proiectului sau dacă, în cazul costurilor de audit şi contabilitate, sunt impuse de Autoritatea de management/Unitatea de coordonare a Programului ESPON 2013.

Art. 13. - (1) Taxa pe valoarea adăugată este considerată eligibilă dacă sunt îndeplinite cumulativ următoarele condiţii:

a) nu este recuperabilă prin orice alte mijloace prevăzute de legislaţia naţională;

b) este aferentă unor cheltuieli considerate eligibile.

(2)  Nu este eligibilă taxa pe valoarea adăugată aferentă costurilor generale administrative calculate pe baza pro-ratei pentru acei parteneri de proiect care desfăşoară operaţiuni cu/şi fără drept de deducere.

(3) Nu sunt considerate eligibile următoarele tipuri de cheltuieli provenind din:

a) cheltuielile finanţate integral sau parţial prin alte surse de finanţare comunitare, la nivel naţional sau regional;

b) amenzi, penalităţi financiare şi dispute legale;

c) pierderile cauzate de diferenţele de curs valutar;

d) contribuţia în natură;

e) achiziţionarea echipamentelor prin leasing;

f) achiziţionarea echipamentelor second-hand.

Art. 14. - Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.

p. Ministrul dezvoltării regionale şi turismului,

Gheorghe Nastasia,

secretar general


SmartCity5

COMENTARII la Ordinul 1083/2010

Momentan nu exista niciun comentariu la Ordinul 1083 din 2010
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Ordin 1083/2010
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu