ORDIN Nr. 1028
din 28 iulie 2009
pentru modificarea si
completarea anexelor nr. 1-5 la abonamentul-cadru de utilizare/exploatare,
aprobat prin Ordinul ministrului mediului si gospodaririi apelor nr. 798/2005
ACT EMIS DE:
MINISTERUL MEDIULUI
ACT PUBLICAT IN:
MONITORUL OFICIAL NR. 578 din 19 august 2009
Având în vedere Referatul de aprobare nr. 117.113 al
Direcţiei generale pentru managementul apelor din 15 mai 2009,
în temeiul prevederilor art. 5 alin. (7) din Hotărârea
Guvernului nr. 57/2009 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului
Mediului,
ministrul mediului emite
prezentul ordin.
Art. I. - Anexele nr.
1-5 la abonamentul-cadru de utilizare/exploatare, aprobat prin Ordinul
ministrului mediului şi gospodăririi apelor nr. 798/2005, publicat în Monitorul
Oficial al României, Partea I, nr. 846 din 19 septembrie 2005, se modifică şi
se completează după cum urmează:
1. In anexa nr. 1, articolul 8 se modifică şi va
avea următorul cuprins:
„Art. 8. - Graficul de punere la dispoziţia
beneficiarului a resurselor de apă se stabileşte anual, în baza necesarului
solicitat de beneficiar, în limitele prevăzute de actul de reglementare din
punct de vedere al gospodăririi apelor, şi se completează pe formularul-tip
prevăzut în anexa nr. 1.1 la abonamentul-cadru."
2. In anexa nr. 1, la articolul 9, alineatul (2) se
modifică şi va avea următorul cuprins:
„(2) Cantităţile de substanţe poluante din apele uzate
evacuate de beneficiar se stabilesc pe baza debitelor de apă evacuate, măsurate
cu echipamente autorizate metrologic, montate prin grija beneficiarului în
instalaţiile proprii de evacuare, a concentraţiilor substanţelor
impurificatoare respective determinate de beneficiar şi/sau de operator ori de
un alt laborator acreditat, precum şi a duratei efective de funcţionare a
instalaţiilor de evacuare. Calculul cantităţilor de substanţe poluante din
apele uzate evacuate se face conform art. 12-16 din anexa nr. 3 la
abonamentul-cadru. Facturarea se face la nivelul cantităţilor lunare
recunoscute de părţi prin proces-verbal semnat de persoanele împuternicite în
acest sens."
3. In anexa nr. 1, articolul 12 se modifică şi va
avea următorul cuprins:
„Art. 12. - (1) Plata pentru cantităţile de resurse de
apă utilizate se face de către beneficiar cu instrumente legale de plată, în
baza facturii emise de operator, în termen de 30 de zile de la emiterea
acesteia.
(2) Refuzul de plată a facturii emise de operator va fi
comunicat de către beneficiar, în scris şi motivat, în termen de maximum 7 zile
de la data primirii de către acesta a facturii. Necomunicarea, comunicarea
ulterioară termenului de 7 zile, lipsa motivării sau transmiterea în altă formă
decât cea scrisă a refuzului este considerată ca acceptare a sumei
facturate."
4. In anexa nr. 1, articolul 14 se modifică şi va
avea următorul cuprins:
„Art. 14. - (1) Pentru neachitarea facturilor în
termenul scadent al obligaţiilor de plată, utilizatorii datorează majorări de
întârziere calculate la nivelul şi după procedura celor prevăzute în Codul de
procedură fiscală pentru creanţele bugetare.
(2) In cazul în care s-au acordat înlesniri la plata
debitelor, majorările de întârziere se datorează până la data emiterii
documentului prin care se acordă aceste înlesniri.
Nerespectarea înlesnirilor la plată, aşa cum au fost
acordate, conduce la calculul majorărilor de întârziere de la data încetării
valabilităţii acestora, conform legii.
(3) Majorările de întârziere la plată se facturează
trimestrial, corespunzător perioadei de întârziere la plată."
5. In anexa nr. 1, articolul 15 se modifică şi va
avea următorul cuprins:
„Art. 15. - (1) Majorările de întârziere se calculează
pentru fiecare zi, începând cu ziua imediat următoare scadenţei obligaţiei şi
până la data stingerii sumei datorate inclusiv.
(2) Prevederile alin. (1) nu se aplică în cazul sumelor
datorate ca majorări de întârziere sau amenzi."
6. In anexa nr. 1, articolul 16 se modifică şi va
avea următorul cuprins:
„Art. 16. - Nivelul majorării de întârziere este de
0,1% pentru fiecare zi de întârziere şi va fi modificat prin notificare, în
condiţiile prevăzute de prezentul abonament şi de legislaţia în vigoare."
7. In anexa nr. 1, la articolul 18, alineatul (1) se
modifică şi va avea următorul cuprins:
„Art. 18. - (1) Beneficiarul are obligaţia să încheie
cu operatorul, trimestrial, un proces-verbal de reglare şi confirmare certă a
debitelor restante, care constituie şi înştiinţare de plată de la data
înmânării sau comunicării acestuia."
8. In anexa nr. 1, la articolul 20, partea
introductivă şi litera a) se modifică şi vor avea următorul cuprins:
„Art. 20. - Administraţia Naţională «Apele Române» -
Direcţia Apelor...........................se obligă:
a) să aducă la cunoştinţa beneficiarului modificările
legale ale contribuţiilor specifice, conform art. 4, în termen de 5 zile de la
modificare; în aceste condiţii, notificarea împreună cu confirmarea de primire
ţin loc de act adiţional la prezentul abonament şi fac dovada acceptării noii contribuţii
specifice de către beneficiar;".
9. In anexa nr. 1, la articolul 21, literele a) şi
e) se modifică şi vor avea următorul cuprins:
,,a) să accepte aplicarea contribuţiilor legal
modificate, de la data fixată prin actul normativ de modificare;
........................................................................................................................................................................ .......................................
e) să suporte plata majorărilor de întârziere la plată
a facturilor, precum şi a penalităţilor pentru abateri de la normele de
utilizare a resurselor de apă şi de evacuare a apelor uzate, conform
prevederilor anexei nr. 7 la Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 107/2002
privind înfiinţarea Administraţiei Naţionale «Apele Române», aprobată cu
modificări prin Legea nr. 404/2003, cu modificările şi completările
ulterioare;".
10. In anexa nr. 1, articolul 23 se modifică şi va
avea următorul cuprins:
„Art. 23. - Soluţionarea litigiilor se realizează, de
regulă, pe cale amiabilă. In caz de litigii neconciliabile pe cale amiabilă,
soluţionarea acestora revine instanţelor de judecată competente conform
legii."
11. In anexa nr. 1, articolul 24 se modifică şi va
avea următorul cuprins:
„Art. 24. - (1) Părţile se obligă să adapteze
abonamentele de utilizare/exploatare în derulare în cazul apariţiei unor
modificări aduse prevederilor legale pe baza cărora au fost încheiate.
(2) In cazul în care pe parcursul derulării
abonamentului apare ca necesară renegocierea anumitor clauze şi condiţii,
datorată altor cauze decât modificările legislative, aceasta se va face prin
acte adiţionale.
(3) Modificările datorate modificărilor legislative
se fac conform prevederilor din prezentul abonament.
(4) Părţile pot conveni şi alte clauze, acestea
neputând să contravină prevederilor specifice gospodăririi apelor şi
prevederilor legale în vigoare."
12. In anexa nr. 1, articolul 26 se modifică şi va
avea următorul cuprins:
„Art. 26. - Prezentul abonament de utilizare/exploatare
încetează în următoarele cazuri:
a) prin acordul părţilor, exprimat în scris;
b) la expirarea duratei abonamentului de
utilizare/exploatare;
c) la retragerea sau expirarea actului de
reglementare, în cazul în care nu s-a solicitat prelungirea acestuia;
d) dacă beneficiarul cesionează drepturile sau
obligaţiile fără a avea acordul scris al celeilalte părţi;
e) în caz de dizolvare, lichidare sau faliment al
beneficiarului;
f) în caz de reziliere în condiţiile art. 17."
13. In anexa nr. 1, articolul 29 se abrogă.
14. In anexa nr. 2, articolul 16 se modifică şi va
avea următorul cuprins:
„Art. 16. - Plata volumelor extrase se face de către
beneficiar cu instrumente uzuale de plată, în baza facturii emise de operator,
în termen de 30 de zile de la emiterea acesteia."
15. In anexa nr. 2, articolul 19 se modifică şi va
avea următorul cuprins:
„Art. 19. - (1) Pentru neachitarea facturilor în
termenul scadent al obligaţiilor de plată, utilizatorii datorează majorări de
întârziere calculate la nivelul şi după procedura celor prevăzute în Codul de
procedură fiscală pentru creanţele bugetare.
(2) In cazul în care s-au acordat înlesniri la plata
debitelor, majorările de întârziere se datorează până la data emiterii
documentului prin care se acordă aceste înlesniri. Nerespectarea înlesnirilor
la plată, aşa cum au fost acordate, conduce la calculul majorărilor de
întârziere de la data încetării valabilităţii acestora, conform legii.
(3) Majorările de întârziere la plată se facturează
trimestrial, corespunzător perioadei de întârziere la plată."
16. In anexa nr. 2, articolul 20 se modifică şi va
avea următorul cuprins:
„Art. 20. - (1) Majorările de întârziere se calculează
pentru fiecare zi, începând cu ziua imediat următoare scadenţei obligaţiei şi
până la data stingerii sumei datorate inclusiv.
(2) Prevederile alin. (1) nu se aplică în cazul sumelor
datorate ca majorări de întârziere sau amenzi."
17. In anexa nr. 2, articolul 21 se modifică şi va
avea următorul cuprins:
„Art. 21. - Nivelul majorării de întârziere este de 0,1%
pentru fiecare zi de întârziere şi va fi modificat prin notificare, în
condiţiile prevăzute de prezentul abonament şi de legislaţia în vigoare."
18. In anexa nr. 2, la articolul 22, teza I se
modifică şi va avea următorul cuprins:
„Art. 22. - Neîndeplinirea de către beneficiar în
termen de 3 luni de la data scadenţei a obligaţiei de plată a facturii dă
dreptul operatorului să rezilieze de drept prezentul abonament de
utilizare/exploatare şi să sisteze utilizarea/exploatarea nisipurilor şi
pietrişurilor."
19. In anexa nr. 2, la articolul 23, alineatul (1)se
modifică şi va avea următorul cuprins:
„Art. 23. - (1) Beneficiarul are obligaţia să încheie
cu operatorul, trimestrial, un proces-verbal de reglare şi confirmare certă a
debitelor restante, care constituie şi înştiinţare de plată de la data
înmânării sau comunicării acestuia."
20. In anexa nr. 2, la articolul 24, partea
introductivă se modifică şi va avea următorul cuprins:
„Art. 24. - Administraţia Naţională «Apele Române» -
Direcţia Apelor...........................se obligă:".
21. In anexa nr. 2, articolul 29 se modifică şi va
avea următorul cuprins:
„Art. 29. - (1) Părţile se obligă să adapteze
abonamentele în derulare în cazul apariţiei unor modificări aduse prevederilor
legale pe baza cărora au fost încheiate.
(2) In cazul în care, pe parcursul derulării
abonamentului, apare ca necesară renegocierea anumitor clauze şi condiţii,
datorată altor cauze decât modificările legislative, aceasta se va face prin
acte adiţionale.
(3) Părţile pot conveni şi alte clauze, acestea
neputând să contravină prevederilor specifice gospodăririi apelor şi
prevederilor legale în vigoare."
22. In anexa nr. 3, la articolul 7, litera e) se
modifică şi va avea următorul cuprins:
,,e) la operatorii economici din acvacultura (iazuri
piscicole), cu excepţia cazurilor în care se încheie contracte pentru
serviciile comune prevăzute la cap. II pct. 7 şi 14 din anexa nr. 5 la
Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 107/2002, aprobată cu modificări şi
completări prin Legea nr. 404/2003, cu modificările şi completările ulterioare,
se ia în considerare necesarul de apă solicitat de utilizator, care trebuie să
fie corespunzător volumului de apă utilizat pentru umplerea iazului plus cel
pentru primenire; în cazul iazurilor piscicole amplasate în cascadă, volumul de
apă brută asigurat în sursă este cel utilizat pentru primul lac din cascadă
plus cel utilizat pentru primenire şi, după caz, diferenţele dintre volumele de
apă aferente pentru fiecare dintre lacurile mai mari din aval faţă de volumul
de apă al primului lac;".
23. In anexa nr. 3, la articolul 9, alineatul (3) se
modifică şi va avea următorul cuprins:
„(3) Pentru utilizarea resurselor de apă, pentru volume
anuale mici şi foarte mici, procesul-verbal de recepţie şi facturarea se pot face
trimestrial sau semestrial."
24. In anexa nr. 3, la articolul 12, alineatul (4)
se modifică şi va avea următorul cuprins:
„(4) In cazul prelevării de apă dintr-o sursă
subterană, diferenţele se aplică numai în situaţia în care emisarul prezintă o
încărcare naturală mare la unul sau, după caz, la mai mulţi indicatori
specifici tipului de apă uzată evacuată, mai mare decât cea corespunzătoare
clasei II de calitate din «Normativul pentru obiectivele de referinţă pentru
clasificarea calităţii apelor de suprafaţă». Limitele corespunzătoare acestei
clase corespund valorilor-ţintă (obiective de calitate) şi reflectă condiţia de
calitate pentru protecţia ecosistemelor acvatice."
25. In anexa nr. 3, la articolul 14, după punctul 6
se introduce un nou punct, punctul 7, cu următorul cuprins:
„7. în cazul în care determinările beneficiarului
prezintă abateri mai mari de 20% faţă de cele de control ale operatorului,
beneficiarul poate efectua, pe cheltuiala proprie, analiza
probei/probelor-martor la un laborator independent acreditat, amplasat în
localitatea unde îşi are sediul operatorul. Proba-martor este recoltată la
momentul controlului, etichetată şi sigilată de reprezentanţii operatorului şi
păstrată în condiţii corespunzătoare la sediul beneficiarului. Beneficiarul va
informa prin fax operatorul asupra laboratorului şi datei la care se efectuează
analiza, pentru ca un reprezentant al operatorului să asiste la desigilarea
probei-martor. Dacă beneficiarul nu prezintă operatorului în termen de 5 zile
lucrătoare de la comunicarea abaterii buletinul de analiză al probei-martor, se
vor lua în calcul rezultatele buletinului de analiză al operatorului ca valori
pe baza cărora se vor determina cantităţile de substanţe impurificatoare
evacuate în emisar."
26. In anexa nr. 3, articolul 23 se modifică şi va
avea următorul cuprins:
„Art. 23. -Anual, reprezentanţii Administraţiei
Naţionale «Apele Române» reglează facturarea cantităţilor efectiv extrase în
baza cantităţilor ce rezultă că au fost excavate din profilele post execuţie
prezentate de beneficiar la sfârşitul perioadei de valabilitate a autorizaţiei
şi din profilele post execuţie depuse la documentaţia pentru obţinerea
autorizaţiei de gospodărire a apelor pentru perioada următoare, cu excepţia
celor care desfăşoară activitate de extracţie pe fluviul Dunărea şi lacuri de
acumulare; reglarea facturării cantităţilor efectiv extrase se face şi pe bază
de punctaj, ţinând cont de datele obţinute de la Agenţia Naţională pentru
Resurse Minerale."
27. In anexa nr. 4 la punctul A, subpunctul A.1 se
modifică şi va avea următorul cuprins:
„A.1. Calculul penalităţilor pentru depăşirea
debitelor sau volumelor de apă prelevate prevăzute în actele de reglementare
sau abonament
Abaterile se determină pe bază de măsurători efectuate
de către utilizatorii de apă sau de către unităţile de gospodărire a apelor.
Măsurătorile se înscriu în fişa de măsurători hidrometrice prezentată în
anexa nr. 4.1, de către cel ce realizează măsurătoarea.
Depăşirea volumului de apă corespunzător debitului
reglementat prevăzut în actul de reglementare sau abonament se determină cu
relaţia:
Vn
= depăşirea volumului corespunzător debitului reglementat;
Qpnc = debitul mediu zilnic prelevat, care
se ia din coloana 11 a fişei de măsurători hidrometrice şi din rândurile în
care acest debit este mai mare decât cel reglementat prevăzut în actul de
reglementare sau abonament;
Qpna - debitul maxim zilnic reglementat prevăzut în
actul de reglementare sau abonament;
Df = durata zilnică de funcţionare;
I = 1.....n = numărul de zile în care debitul prelevat
este mai mare decât cel reglementat.
Relaţia de mai sus se aplică pentru fiecare captare şi
se însumează pe totalul folosinţei de apă.
Suma de plată se determină prin înmulţirea mărimii
abaterii cu penalitatea prevăzută în anexa nr. 7 la Ordonanţa de urgenţă a
Guvernului nr. 107/2002 privind înfiinţarea Administraţiei Naţionale «Apele
Române», aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 404/2003, cu
modificările şi completările ulterioare (corespunzătoare procentului de
depăşire)."
28. Anexa nr. 5 se modifică şi se înlocuieşte cu
anexa care face parte integrantă din prezentul ordin.
Art. II. - In tot
cuprinsul Ordinului ministrului mediului şi gospodăririi apelor nr. 798/2005,
sintagma „dobânzi şi penalităţi de întârziere" se înlocuieşte cu sintagma
„majorări de întârziere".
Art. III. - Prezentul
ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.
Art. IV. -
Abonamentul-cadru de utilizare/exploatare, aprobat prin Ordinul ministrului
mediului şi gospodăririi apelor nr. 798/2005, cu modificările şi completările
aduse prin prezentul ordin, se republică în Monitorul Oficial al României,
Partea I, dându-se textelor o nouă numerotare.
Ministrul mediului,
Nicolae Nemirschi
ANEXA (Anexa nr. 5 la Ordinul nr. 798/2005)
FORMULARE-TIP PENTRU PROCESELE-VERBALE DE CONSTATARE A
ABATERILOR
A. In cazul depăşirii volumelor de apă maxim admise
pentru prelevare
ADMINISTRAŢIA NAŢIONALĂ „APELE ROMÂNE"
UTILIZATORUL DE APĂ
DIRECŢIA APELOR...............................
PROCES-VERBAL
de constatare a abaterilor de la normele de
utilizare/exploatare a resursei
....................................
Seria...........nr..............
Incheiat în
ziua.........luna..................anul............
Subsemnatul/Subsemnaţii,
................................................, salariat/salariaţi la
Direcţia Apelor........................................, având funcţia
de................................................, împuternicit/împuterniciţi
de director prin Decizia nr........emisă în baza art. 6 alin. (1) şi (6) din
anexa nr. 4 la Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 107/2002 privind
înfiinţarea Administraţiei Naţionale „Apele Române", aprobată cu
modificări şi completări prin Legea nr. 404/2003, cu modificările şi
completările ulterioare, posesor/posesori al/ai legitimaţiei/legitimaţiilor
nr........................., eliberată/eliberate de....................................,
în urma controlului efectuat în ziua
de.................luna.......................anul....................
la................................., str........................nr......, am
constatat următoarele:
Nr. crt.
|
Abaterea
|
Mărimea abaterii
(mii mc)
|
Nivelul penalităţilor (lei/1.000
mc)
|
Suma de penalizare (lei)
|
0
|
1
|
2
|
3
|
4
|
1.
|
Volumul de apă prelevat peste cel corespunzător debitului
reglementat
|
|
|
|
2.
|
Volumul de apă prelevat peste cel corespunzător debitelor
prevăzute în planul de restricţii
|
|
|
|
3.
|
Volumul de apă preluat fără abonament de
utilizare/exploatare
|
|
|
|
4.
|
Volumul de apă folosit în alt scop decât cel reglementat
|
|
|
|
|
TOTAL:
|
|
|
|
De săvârşirea acestor fapte se face vinovat/vinovată
(unitatea)................înregistrată la registrul
comerţului...................., cod fiscal R ..............,
reprezentat/reprezentată prin..........................., având calitatea
de........................, domiciliat/domiciliată în localitatea.....................,
str......................nr....., şi legitimaţia seria ... nr................
In temeiul art. 4 alin. (5) din Ordonanţa de urgenţă a
Guvernului nr. 107/2002, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr.
404/2003, cu modificările şi completările ulterioare, pentru abaterile de la
prevederile reglementate de utilizare/exploatare a resursei de apă, înscrise în
anexa la Abonamentul de utilizare/exploatare nr....., are de plată suma
de...........................lei, reprezentând penalităţi calculate pentru
abaterea constatată, pe baza prevederilor pct. B din anexa nr. 7 la Ordonanţa
de urgenţă a Guvernului nr. 107/2002, aprobată cu modificări şi completări prin
Legea nr. 404/2003, cu modificările şi completările ulterioare.
Penalităţile se vor achita în termen de 10 zile
lucrătoare de la data comunicării procesului-verbal, prin ordin de plată, în
contul nr..........................al....................., deschis
la.....................................
Unitatea penalizată a formulat următoarele obiecţiuni:
........................................................................................................................................................................ .......................................
Impotriva prezentului proces-verbal, care ţine loc şi
de înştiinţare de plată, se poate face plângere în termen de 15 zile de la data
comunicării.
Plângerea va fi însoţită de copia procesului-verbal şi
se va depune la judecătoria teritorială competentă.
Prezentul proces-verbal de constatare, neatacat în
justiţie în termen de 15 zile de la data comunicării, constituie titlu
executoriu, în înţelesul art. 372 din Codul de procedură civilă.
Intocmit în.....exemplare, dintre care o copie s-a
comunicat astăzi............/ se va comunica unităţii penalizate.
Organul constatator,
...................................
Unitatea penalizată,
...................................
B. In cazul depăşirii concentraţiilor maxime admise
ale poluanţilor din apele uzate evacuate
ADMINISTRAŢIA NAŢIONALA „APELE
ROMÂNE" UTILIZATORUL DE
APĂ
DIRECŢIA APELOR...............................
PROCES-VERBAL
de constatare a depăşirii concentraţiilor maxime
admise ale poluanţilor din apele uzate evacuate
Seria......nr................
Incheiat în
ziua.........luna..................anul............
Subsemnatul/Subsemnaţii,.....................................................,
salariat/salariaţi la Direcţia Apelor.................., având funcţia
de.........................................................,
împuternicit/împuterniciţi de director prin Decizia nr.........emisă în baza
art. 6 alin. (1) şi (6) din anexa nr. 4 la Ordonanţa de urgenţă a Guvernului
nr. 107/2002 privind înfiinţarea Administraţiei Naţionale „Apele Române",
aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 404/2003, cu modificările
şi completările ulterioare, posesor/posesori al/ai legitimaţiei/legitimaţiilor
nr............................., eliberată/eliberate
de................................., în urma controlului efectuat în ziua de
... luna ................ anul .... la
.................................................., str........................
nr......., am constatat următoarele:
........................................................................................................................................................................ .......................................
........................................................................................................................................................................ .......................................
De săvârşirea acestor fapte se face vinovat/vinovată
(unitatea)............................................, înregistrată la
registrul comerţului..........................................., cod fiscal
R.............., reprezentat/reprezentată prin...........................,
având calitatea de ..........................., domiciliat/domiciliată în
localitatea..........................................,
str...................... nr. ..., şi legitimaţia
seria..................nr..................
In temeiul art. 4 alin. (5) din Ordonanţa de urgenţă a
Guvernului nr. 107/2002, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr.
404/2003, cu modificările şi completările ulterioare, pentru abaterile de la
prevederile reglementate referitoare la concentraţiile maxime admise ale
poluanţilor din apele uzate evacuate în resursele de apă, înscrise în anexa la
Abonamentul de utilizare/exploatare nr............, are de plată suma
de...........................lei, reprezentând penalităţi calculate pentru
abaterea constatată pentru fiecare poluant (indicator de calitate) a cărui
concentraţie depăşeşte limitele admise, conform tabelului anexat.
Penalitatea se va achita în termen de 10 zile
lucrătoare de la data comunicării procesului-verbal, prin ordin de plată, în
contul nr......................................al.............., deschis
la......................................
Unitatea penalizată a formulat următoarele obiecţiuni:
........................................................................................................................................................................ .......................................
Impotriva prezentului proces-verbal, care ţine loc şi
de înştiinţare de plată, se poate face plângere în termen de 15 zile de la data
comunicării.
Plângerea va fi însoţită de copia procesului-verbal şi
se va depune la judecătoria teritorială competentă.
Prezentul proces-verbal de constatare, neatacat în
justiţie în termen de 15 zile de la data comunicării, constituie titlu
executoriu, în înţelesul art. 372 din Codul de procedură civilă.
Intocmit în.....exemplare, dintre care o copie s-a
comunicat astăzi............/se va comunica unităţii penalizate.
Organul constatator,
...................................
Unitatea penalizată,
...................................
C. In cazul constatării abaterilor de la normele de
utilizare/exploatare a nisipurilor şi pietrişurilor
ADMINISTRAŢIA NAŢIONALA „APELE
ROMÂNE" UTILIZATORUL DE
BALAST
DIRECŢIA APELOR...............................
PROCES-VERBAL
de constatare a abaterilor de la normele de utilizare/exploatare
a nisipurilor şi pietrişurilor
Seria...........nr..............
Incheiat în
ziua.........luna..................anul............
Subsemnatul/Subsemnaţii,....................................................salariat/salariaţi
la Direcţia Apelor.................., având funcţia de.......................,
împuternicit/împuterniciţi de director prin Decizia nr.........emisă în baza
art. 6 alin. (1) şi (6) din anexa nr. 4 la Ordonanţa de urgenţă a Guvernului
nr. 107/2002 privind înfiinţarea Administraţiei Naţionale „Apele Române",
aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 404/2003, cu modificările
şi completările ulterioare, posesor/posesori al/ai legitimaţiei/legitimaţiilor
nr............, eliberată/eliberate de................................,în urma
controlului efectuat în ziua de............... luna................anul ....
la..................................................,
str........................nr......., am constatat următoarele:
Nr. crt.
|
Abaterea
|
Mărimea abaterii
(mii mc)
|
Nivelul penalităţilor (lei/mc)
|
Suma de penalizare (lei)
|
0
|
1
|
2
|
3
|
4
|
1.
|
Volumul de nisipuri şi pietrişuri peste cel corespunzător
volumului reglementat
|
*
|
|
|
2.
|
Volumul de nisipuri şi pietrişuri fără abonament de
utilizare/exploatare
|
|
De zece ori contribuţia
|
|
|
TOTAL:
|
|
|
|
* Mărimea abaterii se determină în conformitate cu pct.
B alin. (1) şi (3) din anexa nr. 7 la Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr.
107/2002, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 404/2003, cu
modificările şi completările ulterioare.
De săvârşirea acestor fapte se face vinovat/vinovată
(unitatea)..............., înregistrată la registrul comerţului
...................., cod fiscal R.............., reprezentat/reprezentată
prin..........................., având calitatea de........................,
domiciliat/domiciliată în localitatea.....................,
str......................nr. ..., şi legitimaţia seria ... nr........
In temeiul art. 4 alin. (5) din Ordonanţa de urgenţă a
Guvernului nr. 107/2002, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr.
404/2003, cu modificările şi completările ulterioare, pentru abaterile de la
prevederile reglementate de utilizare/exploatare a resursei de nisip şi
pietriş, înscrise în anexa la Abonamentul de utilizare/exploatare
nr....., are de plată suma de...........................lei, reprezentând
penalităţi calculate pentru abaterea constatată, pe baza prevederilor pct. B
din anexa nr. 7 la Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 107/2002, aprobată cu modificări
şi completări prin Legea nr. 404/2003, cu modificările şi completările
ulterioare.
Penalităţile se vor achita în termen de 10 zile
lucrătoare de la data comunicării procesului-verbal, prin ordin de plată, în
contul nr..........................al....................., deschis
la......................................
Unitatea penalizată a formulat următoarele obiecţiuni:
........................................................................................................................................................................ ........................................
........................................................................................................................................................................ ........................................
Impotriva prezentului proces-verbal, care ţine loc şi
de înştiinţare de plată, se poate face plângere în termen de 15 zile de la data
comunicării.
Plângerea va fi însoţită de copia procesului-verbal şi
se va depune la judecătoria teritorială competentă.
Prezentul proces-verbal de constatare, neatacat în
justiţie în termen de 15 zile de la data comunicării, constituie titlu
executoriu, în înţelesul art. 372 din Codul de procedură civilă.
Intocmit în.....exemplare, dintre care o copie s-a
comunicat astăzi............/se va comunica unităţii penalizate.
Organul constatator,
.............................................................
Unitatea penalizată,
.............................................................