ORDIN
Nr. 1027 din 22 octombrie 2005
privind modificarea si completarea Normelor metodologice de aplicare a
Hotararii Guvernului nr. 166/2004 pentru aprobarea proiectului
"Dezvoltarea sistemului de colectare a deseurilor de ambalaje PET
postconsum in vederea reciclarii", aprobate prin Ordinul ministrului
mediului si gospodaririi apelor nr. 117/2004, republicat
ACT EMIS DE: MINISTERUL MEDIULUI SI GOSPODARIRII APELOR
ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL NR. 980 din 4 noiembrie 2005

In temeiul art. II din Hotararea Guvernului nr. 989/2005 privind
modificarea si completarea Hotararii Guvernului nr. 166/2004 pentru aprobarea
proiectului "Dezvoltarea sistemului de colectare a deseurilor de ambalaje
PET postconsum in vederea reciclarii", publicata in Monitorul Oficial al
Romaniei, Partea I, nr. 801 din 2 septembrie 2005, si al art. 5 alin. (8) din
Hotararea Guvernului nr. 408/2004 privind organizarea si functionarea
Ministerului Mediului si Gospodaririi Apelor, publicata in Monitorul Oficial al
Romaniei, Partea I, nr. 285 din 31 martie 2004, cu modificarile si completarile
ulterioare,
ministrul mediului si gospodaririi apelor emite urmatorul ordin:
Art. 1
Se aproba modificarea si completarea Normelor metodologice de aplicare a
Hotararii Guvernului nr. 166/2004 pentru aprobarea proiectului
"Dezvoltarea sistemului de colectare a deseurilor de ambalaje PET
postconsum in vederea reciclarii", aprobate prin Ordinul ministrului
mediului si gospodaririi apelor nr. 117/2004, republicat in Monitorul Oficial
al Romaniei, Partea I, nr. 121 din 8 februarie 2005, dupa cum urmeaza:
1. Se inlocuieste sintagma "agent/agenti economic/economici" cu
sintagma "operator/operatori economic/economici".
2. Se inlocuieste sintagma "suma de 9.600 lei/kg" cu sintagma
"suma de 0,4 lei RON/kg".
3. Se inlocuieste sintagma "Hotararea Guvernului nr. 166/2004" cu
sintagma "Hotararea Guvernului nr. 166/2004, cu modificarile si
completarile ulterioare".
4. Se inlocuieste sintagma "Hotararea Guvernului nr. 349/2002" cu
sintagma "Hotararea Guvernului nr. 621/2005 privind gestionarea
ambalajelor si a deseurilor de ambalaje".
5. Alineatul (3) al articolului 1 se abroga.
6. Alineatul (1) al articolului 4 va avea urmatorul cuprins:
"Art. 4
(1) Suma de 0,4 lei RON/kg, exclusiv TVA, alocata din bugetul Fondului
pentru mediu, se utilizeaza integral de catre beneficiar numai pentru plata
unui kilogram de deseuri de ambalaje PET postconsum achizitionate de la
operatorii economici autorizati in vederea colectarii lor de la
populatie."
7. Articolul 5 va avea urmatorul cuprins:
"Art. 5
Atat agentii economici colectori, cat si agentii economici reciclatori
solicitanti trebuie sa indeplineasca urmatoarele conditii:
a) sa fie autorizati pentru desfasurarea activitatii de colectare,
respectiv de reciclare a deseurilor de mase plastice, conform legislatiei in
vigoare;
b) sa nu aiba datorii la bugetul de stat, bugetul asigurarilor sociale de
stat, bugetul Fondului national unic de asigurari sociale de sanatate, bugetul
asigurarilor pentru somaj, bugetele locale, la Fondul pentru mediu si la alte
fonduri;
c) sa nu sponsorizeze activitati cu impact negativ asupra mediului."
8. Articolul 6 se abroga.
9. Alineatul (4) al articolului 8 va avea urmatorul cuprins:
"(4) Termenul limita de depunere a cererilor de finantare este data de
30 noiembrie a fiecarui an."
10. Articolul 12 va avea urmatorul cuprins:
"Art. 12
In maximum 30 de zile lucratoare de la data depunerii cererii de finantare,
Administratia Fondului pentru Mediu comunica solicitantului in scris, prin
posta, cu confirmare de primire, aprobarea finantarii si valoarea acesteia sau
motivul respingerii cererii de finantare."
11. Alineatul (13) al articolului 13 va avea urmatorul cuprins:
"(13) Administratia Fondului pentru Mediu are obligatia de a restitui
garantiile constituite de beneficiar, in termen de 30 de zile de la finalizarea
contractului, cu exceptia cazului in care este nevoita sa ceara executarea
lor."
12. Alineatul (2) al articolului 15 va avea urmatorul cuprins:
"(2) Odata cu ultima cerere de tragere, beneficiarul este obligat sa
prezinte Administratiei Fondului pentru Mediu un raport final care sa cuprinda
capitolele prevazute la alin. (1)."
13. Alineatul (1) al articolului 17 va avea urmatorul cuprins:
"Art. 17
(1) Nerespectarea de catre beneficiar a destinatiei fondurilor obtinute
prin finantarea nerambursabila a proiectului <<Dezvoltarea sistemului de
colectare a deseurilor de ambalaje PET postconsum in vederea reciclarii>>
constituie contraventie si se sanctioneaza cu amenda de la 5.000 lei RON la
10.000 lei RON si confiscarea sumei neachitate catre operatorii economici
autorizati in vederea colectarii."
14. Alineatul (2) al articolului 17 va avea urmatorul cuprins:
"(2) Utilizarea sumelor obtinute prin finantare nerambursabila pentru
achizitionarea, in baza contractelor de transfer de responsabilitate, a
deseurilor de ambalaje PET postconsum in vederea reciclarii in scopul atingerii
obiectivelor nationale prevazute de Hotararea Guvernului nr. 621/2005 privind
gestionarea ambalajelor si a deseurilor de ambalaje constituie contraventie si
se sanctioneaza cu amenda de la 30.000 lei RON la 50.000 lei RON si confiscarea
sumelor incasate necuvenit."
15. Alineatul (3) al articolului 17 va avea urmatorul cuprins:
"(3) Constatarea contraventiilor, incadrarea si aplicarea sanctiunilor
se fac de catre organele de specialitate din cadrul Ministerului Finantelor
Publice si de catre persoane imputernicite in acest scop din cadrul
Ministerului Mediului si Gospodaririi Apelor si al Administratiei Fondului
pentru Mediu."
16. La anexa nr. 1 la normele metodologice "Semnificatia termenilor
specifici utilizati", definitia "Deseuri de ambalaje PET
postconsum" va avea urmatorul cuprins:
"Deseuri de ambalaje PET postconsum - orice ambalaj din
polietilentereftalat (PET) care nu mai satisface cerintele si scopul pentru
care a fost proiectat si fabricat, care ramane dupa ce produsul a fost consumat
sau utilizat de catre consumatorul persoana fizica/juridica."
17. La anexa nr. 1 la normele metodologice "Semnificatia termenilor
specifici utilizati", definitia "Relatie de grup" se inlocuieste
cu definitia "Transfer de responsabilitate", cu urmatorul cuprins:
"Transfer de responsabilitate - incredintarea de catre agentii
economici spre realizare a obiectivelor anuale de valorificare sau incinerare
in instalatii de incinerare cu recuperare de energie si, respectiv, reciclare a
deseurilor de ambalaje catre un operator economic autorizat de Ministerul
Mediului si Gospodaririi Apelor pentru preluarea responsabilitatii realizarii
obiectivelor anuale."
18. Anexa nr. 2 "Cerere de finantare nerambursabila pentru agentii
economici reciclatori", anexa nr. 3 "Contract de finantare
nerambursabila" si anexa nr. 4 "Cerere de tragere din finantarea
nerambursabila" la normele metodologice se inlocuiesc cu anexele nr. 1 - 3
la prezentul ordin.
19. Anexa nr. 2.3 "Declaratie" la anexa nr. 2 la normele
metodologice se abroga.
20. A doua liniuta de la anexa nr. 4.4 "Declaratie-angajament" la
anexa nr. 4 la normele metodologice va avea urmatorul cuprins:
"- nu avem datorii la Fondul pentru mediu, deoarece:
a) nu ne incadram in nici una dintre categoriile de contribuabili prevazute
la art. 8 alin. (1) din Legea nr. 73/2000 privind Fondul pentru mediu,
republicata, cu modificarile si completarile ulterioare;
b) ne incadram in categoriile de contribuabili prevazute la art. 8 alin.
(1) lit. ..... din Legea nr. 73/2000, republicata, cu modificarile si
completarile ulterioare, dar ne-am achitat obligatiile aferente."
Art. 2
Contractele aflate in derulare la data intrarii in vigoare a prezentului
ordin se modifica prin acte aditionale, in conformitate cu prevederile
prezentului ordin.
Art. 3
Anexele nr. 1 - 3 fac parte integranta din prezentul ordin.
Art. 4
Administratia Fondului pentru Mediu, unitate aflata in coordonarea
Ministerului Mediului si Gospodaririi Apelor, va duce la indeplinire
prevederile prezentului ordin.
Art. 5
Ordinul ministrului mediului si gospodaririi apelor nr. 117/2004 privind
aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Hotararii Guvernului nr. 166/2004
pentru aprobarea proiectului "Dezvoltarea sistemului de colectare a
deseurilor de ambalaje PET postconsum in vederea reciclarii", republicat,
cu modificarile si completarile aduse prin prezentul ordin, va fi republicat in
Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, dandu-se textelor o noua numerotare.
Ministrul mediului si gospodaririi apelor,
Sulfina Barbu
ANEXA 1
(Anexa nr. 2 la normele metodologice)
Antet solicitant
Nr. de inregistrare ....../........
Nr. de inregistrare AFM ........ .......
CERERE DE FINANTARE NERAMBURSABILA
pentru agentii economici reciclatori
Catre Administratia Fondului pentru Mediu (AFM) privind acordarea unei
finantari nerambursabile
Titlul proiectului: "Dezvoltarea sistemului de colectare a deseurilor
de ambalaje PET postconsum in vederea reciclarii"
Numele complet al solicitantului: ........................................
Numele prescurtat (daca exista): .........................................
Forma juridica de organizare: ............................................
Nr. de inregistrare la ORC/tribunal/judecatorie: ........../..............
C.U.I./Cod fiscal: .......................................................
Adresa sediului social:
Str. ................... nr. ....., bl. ...., sc. ..., et. ..., ap. ......
Orasul/satul/comuna: .....................................................
Judetul/sectorul: ........................................................
Telefon: ....................... Fax: ....................................
E-mail: ..................................................................
Persoana de contact: .....................................................
Telefon: .................................................................
In calitate de: ..........................................................
Finantare solicitata
Unitatea ....................... solicita o finantare nerambursabila in
suma de ................., pe un termen de ...............
(1) Declaram pe propria raspundere ca:
a) nu avem datorii la Fondul pentru mediu, deoarece:
- nu ne incadram in nici una dintre categoriile de contribuabili prevazute
la art. 8 alin. (1) din Legea nr. 73/2000 privind Fondul pentru mediu,
republicata, cu modificarile si completarile ulterioare;
- ne incadram in categoriile de contribuabili prevazute la art. 8 alin. (1)
lit. ..... din Legea nr. 73/2000, cu modificarile si completarile ulterioare,
dar ne-am achitat obligatiile aferente;
b) nu sponsorizam si nu vom sponsoriza pe durata contractului de finantare
incheiat cu AFM activitati cu efect negativ asupra mediului;
c) nu vom solicita finantare din Fondul pentru mediu pentru cantitatile de
deseuri de ambalaje PET postconsum achizitionate individual, utilizand
propriile resurse sau in baza contractelor de transfer de responsabilitate, in
vederea indeplinirii obiectivelor de recuperare si reciclare, conform
prevederilor Hotararii Guvernului nr. 621/2005 privind gestionarea ambalajelor
si a deseurilor de ambalaje;
d) nu vom storna si nu vom accepta stornari ale facturilor prezentate AFM
in vederea finantarii;
e) nu vom folosi sumele provenite din finantarea acordata de AFM in alte
scopuri decat cele prevazute in Hotararea Guvernului nr. 166/2004 pentru
aprobarea proiectului "Dezvoltarea sistemului de colectare a deseurilor de
ambalaje PET postconsum in vederea reciclarii", cu modificarile si
completarile ulterioare.
(2) Solicitantul isi asuma raspunderea pentru toate informatiile continute
in prezenta cerere de finantare si in toate celelalte anexe si documente
depuse, inclusiv documentele financiare, garanteaza autenticitatea si corectitudinea
lor in concordanta cu realitatea si declara ca a luat cunostinta de prevederile
Codului penal privind falsul in declaratii.
(3) Neindeplinirea conditiilor prevazute mai sus ori prezentarea eronata
sau falsa a acestor informatii va duce automat la respingerea cererii de
finantare sau, ulterior, la returnarea integrala a sumei primite ca finantare
nerambursabila in cadrul acestui proiect, daca aceasta a fost acordata.
(4) In cazul in care cererea va fi aprobata si finantarea nerambursabila va
fi acordata, aceasta va fi utilizata in mod exclusiv pentru scopurile declarate
in aceasta cerere de finantare si in anexele si documentele aferente.
(5) AFM are dreptul de a contacta orice institutie, organizatie sau
persoana care poate furniza informatii utile pentru luarea deciziilor in ceea
ce priveste finantarea solicitata.
(6) Prin semnatura si stampila sa solicitantul confirma ca si-a insusit si
a inteles in intregime continutul cererii de finantare.
(7) Solicitantul are obligatia de a anexa la sfarsitul prezentei cereri de
finantare urmatoarele documente:
a) proces-verbal al adunarii generale a actionarilor/asociatilor privind
solicitarea de acordare si contractare a finantarii, precum si numele persoanei
legal desemnate sa reprezinte solicitantul in relatia cu AFM;
b) copie de pe autorizatia de valorificare a deseurilor de mase plastice a
solicitantului, emisa in baza Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 16/2001
privind gestionarea deseurilor industriale reciclabile, republicata, cu
modificarile ulterioare, valabila la data depunerii cererii de finantare, cu
obligativitatea prelungirii termenului de valabilitate, in cazul expirarii
acestuia pe perioada finantarii;
c) copii de pe urmatoarele documente ale solicitantului: actul de
infiintare - statut, contract sau act constitutiv, hotararea judecatoreasca
prin care a fost aprobata infiintarea si toate modificarile aduse actului de
infiintare, inregistrate la autoritatea care a aprobat infiintarea,
certificatul de inregistrare, inclusiv anexele cu autorizatiile de functionare
pentru sediul social si pentru toate punctele de lucru declarate, si alte acte
considerate relevante;
d) copii de pe documentele care dovedesc sediul social si punctele de lucru
ale solicitantului: contract de vanzare-cumparare, contract de inchiriere,
contract de leasing, contract de comodat, dupa caz;
e) certificatul constatator, in original, emis de oficiul registrului
comertului, nu mai vechi de 10 zile, din care sa rezulte: datele de
identificare a solicitantului, capitalul social, obiectul principal de
activitate si celelalte activitati secundare - inclusiv cod CAEN 3720,
recuperarea deseurilor si resturilor nemetalice reciclabile, punctele de lucru
declarate, actionarii/asociatii, situatia juridica, fondul de comert;
f) copii de pe actele care dovedesc dreptul de proprietate asupra bunurilor
cu care se garanteaza finantarea, inclusiv dovada ca acestea nu sunt grevate de
sarcini;
g) formularele de bilant contabil pe ultimii 2 ani sau pe o perioada mai
scurta, in functie de data infiintarii, vizate de organele teritoriale de
specialitate ale Ministerului Finantelor Publice, in copie, cu balantele de
verificare sintetice si analitice aferente acestora, semnate si stampilate,
insotite de raportul administratorilor si de raportul comisiei de cenzori sau
raportul de audit, dupa caz;
h) copie de pe ultimul formular de raportare contabila semestriala, vizat
de organele teritoriale de specialitate ale Ministerului Finantelor Publice, si
balanta de verificare sintetica si analitica aferenta acestuia, semnata si
stampilata, dupa caz, in functie de data infiintarii;
i) balanta de verificare sintetica si analitica aferenta lunii precedente
depunerii cererii, transpusa in formularul de bilant, semnata si stampilata;
j) certificate de atestare fiscala, nu mai vechi de 10 zile, in original,
care dovedesc ca solicitantul nu are datorii la bugetul general consolidat;
k) certificate fiscale, nu mai vechi de 10 zile, in original, care dovedesc
ca solicitantul nu are datorii la bugetele locale;
l) copii de pe declaratiile privind obligatiile de plata la veniturile
Fondului pentru mediu, in cazul in care solicitantul se incadreaza in
prevederile art. 8 alin. (1) din Legea nr. 73/2000, republicata, cu
modificarile si completarile ulterioare;
m) certificat de cazier fiscal al solicitantului, nu mai vechi de 10 zile,
in original, eliberat de organele de specialitate teritoriale ale Ministerului
Finantelor Publice;
n) copii de pe contractele de aprovizionare cu deseuri de ambalaje PET
postconsum ale solicitantului;
o) planul de afaceri al solicitantului, insotit de bugetul de venituri si
cheltuieli si de fluxul de incasari si plati in numerar, conform anexelor nr.
2.4, 2.4.1 si 2.4.2;
p) nota de prezentare privind aspectele tehnice ale solicitantului, din
care sa rezulte in mod obligatoriu: fluxul tehnologic si capacitatea liniei sau
liniilor tehnologice, descrierea utilajelor componente, instalatiile de tratare
a apelor uzate rezultate din procesul tehnologic, in cazul in care aceasta din
urma exista;
q) copii de pe actele de proprietate pentru utilajele din dotare, copii de
pe contractele de inchiriere si/sau de pe contractele de leasing, dupa caz;
r) copii de pe contractele de desfacere pentru materia prima secundara
obtinuta de solicitant, copii de pe comenzi si de pe documentele justificative:
facturi interne, facturi externe, declaratii vamale de export, acreditive,
documente de transport etc.;
s) copie de pe autorizatia de mediu, atat pentru sediul social, cat si
pentru punctele de lucru;
t) alte documente relevante ce pot fi solicitate de AFM.
Reprezentantul legal
Numele si prenumele ............................
Functia ........................................
Semnatura ......................................
Data ...........................................
1. Structura estimata a finantarii pe perioada de valabilitate a
contractului-plafon de finantare:
________________________________________________________________________________
Cantitatea de Cantitatea de Denumirea Cantitatea Suma alocata Valoarea
deseuri de deseuri de materiei de materie din bugetul estimata
ambalaje PET ambalaje PET prime prima Fondului de
incasat
postconsum postconsum secundare secundara pentru mediu din
estimata a se achizitionata estimate estimata pentru bugetul
achizitiona fara fara transfer de a fi a fi kilogramul Fondului
transfer de responsabilitate obtinuta obtinuta de deseuri pentru
responsabilitate si estimata a fi (fulgi, (kg) de ambalaje mediu
(kg) introdusa in granule PET (col. 2 x
procesul de sau alte postconsum, col. 5)
productie produse) introdus in (lei RON)
(kg) procesul de
productie,
prelucrat si
transformat
in materie
prima
secundara
(lei RON/kg),
exclusiv TVA
________________________________________________________________________________
1 2 3 4 5 6
________________________________________________________________________________
0,4
________________________________________________________________________________
2. Derularea (graficul) platilor (prezentati propunerea dumneavoastra de
derulare a platilor catre terti):
________________________________________________________________________________
Nr. Data platii Suma trasa si platita din finantarea
nerambursabila
crt. (lei RON)
________________________________________________________________________________
1.
2.
3.
4.
5.
6.
7.
...
________________________________________________________________________________
Total: X
________________________________________________________________________________
3. Modalitatea de plata din sursele puse la dispozitie de aceasta
facilitate de finantare:
- ordin de plata;
- cec;
- bilet la ordin;
- numerar;
- alte modalitati.
(Marcati cu X optiunea)
4. Durata estimata a proiectului:
- data anticipata de inceput: ziua ...... luna ............ anul ......;
- data anticipata de sfarsit: ziua ...... luna ............ anul .......
5. Localizarea proiectului (adresa unde se implementeaza proiectul)
..........................................................................
6. Descrierea proiectului (descrieti pe scurt natura proiectului,
elementele generale si mecanismele de implementare impreuna cu tehnologiile pe
care le veti folosi, fazele, etapele, indicatorii etc.)
..........................................................................
7. Obiective si rezultate estimate la finalizarea proiectului (produse
si/sau servicii prevazute a se realiza in urma implementarii proiectului
propus, calitate, cantitate, esalonare in timp etc.)
..........................................................................
8. Impactul asupra mediului inconjurator prin realizarea proiectului propus
(efecte, propagare, minimizare impact negativ, in ce grad este abordata
legislatia Uniunii Europene, in ce masura se pot obtine efecte multiplicatoare,
modalitati de extindere ulterioara, interactiunea cu diferite programe de mediu
etc.)
..........................................................................
9. Durabilitate:
- durabilitate financiara (cum vor fi finantate activitatile dupa incetarea
finantarii nerambursabile?) ..................................................
- durabilitate organizationala (vor permite structurile actualului proiect
continuarea activitatilor la sfarsitul realizarii proiectului si va exista
"proprietate" locala asupra rezultatelor?)
....................................
- durabilitate la nivel de politica (care va fi impactul structural al
proiectului: va duce la imbunatatirea legislatiei, a codurilor de conduita, a metodelor
etc.?) .............................................................
10. Graficul de realizare a proiectului propus:
________________________________________________________________________________
Luna Activitatile propuse in cadrul proiectului
(detalierea activitatilor, cantitati utilizate etc.)
________________________________________________________________________________
Luna 1
Luna 2
Luna 3
Luna 4
Luna 5
Luna 6
Luna 7
Luna 8
Luna 9
Luna 10
Luna 11
Luna 12
Raport final
________________________________________________________________________________
11. Program de achizitii (conform obiectului finantarii):
________________________________________________________________________________
Obiectul achizitiei Furnizor Valoarea estimata Termen de plata*)
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
Total: X X
________________________________________________________________________________
*) A se incadra in termenul stabilit in Normele metodologice de aplicare a
Hotararii Guvernului nr. 166/2004 pentru aprobarea proiectului
"Dezvoltarea sistemului de colectare a deseurilor de ambalaje PET
postconsum in vederea reciclarii", aprobate prin Ordinul ministrului
mediului si gospodaririi apelor nr. 117/2004, republicat, cu modificarile si
completarile ulterioare.
12. Alte angajamente si obligatii financiare ale solicitantului:
- credite;
- leasing;
- bilete la ordin emise si avaluri;
- scrisori de garantie emise in favoarea unor furnizori.
Bifati si detaliati ......................................................
13. Datorii:
Datorii fata de stat .....................................................
- TVA ......................................
- CAS ......................................
- CASS .....................................
- Fond de somaj ............................
- Impozit pe profit ........................
- Alte datorii .............................
Comentarii ...............................................................
Datorii fata de AFM ......................................................
Comentarii ...............................................................
14. Impozite si taxe (beneficiaza sau va beneficia firma de reduceri ori de
scutiri de impozite si taxe de orice fel? Daca da, care sunt acestea si pentru
ce perioada?) ................................................................
15. De la data intocmirii bilantului, au avut loc schimbari semnificative?
Daca da, specificati: ........................................................
Reprezentantul legal
Numele si prenumele ............................
Functia ........................................
Semnatura ......................................
Data ...........................................
L.S.
ANEXA 2
(Anexa nr. 3 la normele metodologice)
CONTRACT DE FINANTARE NERAMBURSABILA
Nr. ......./.................
Intre:
Administratia Fondului pentru Mediu, cu sediul in municipiul Bucuresti,
Splaiul Independentei nr. 294, corp A, sectorul 6, cod fiscal 14715650, cont
IBAN nr. RO92TREZ706501XXX000155, deschis la Trezoreria Sectorului 6 Bucuresti,
reprezentata legal prin director general .......................... si director
economic ..............., in calitate de finantator, denumita in continuare
AFM,
si
Societatea Comerciala ................................, cu sediul in
.................................., inmatriculata la registrul comertului sub
nr. ....................., cod fiscal ........................, cont IBAN nr.
.........................., deschis la Trezoreria ..........................,
reprezentata legal prin domnul/doamna .................... si domnul/doamna
..................................., in calitate de beneficiar, denumita in
continuare beneficiar,
a intervenit urmatorul contract de finantare nerambursabila, denumit in
continuare contract.
Art. 1
Obiectul contractului
1. AFM, prin prezentul contract, acorda beneficiarului o finantare
nerambursabila sub forma unui plafon de finantare, in valoare de .... lei RON
(litere), conform graficului de finantare nerambursabila, anexa la contract.
2. Orice plata excedentara efectuata de AFM constituie plata necuvenita,
iar beneficiarul are obligatia de a restitui sumele necuvenite in termen de 5
zile calendaristice de la data confirmarii de primire a notificarii din partea
AFM.
Art. 2
Destinatia plafonului de finantare
1. Plafonul de finantare este acordat pentru achizitionarea deseurilor de
ambalaje PET postconsum de la operatorii economici autorizati in vederea
colectarii lor de la persoane fizice.
2. Suma incasata din Fondul pentru mediu conform prezentului contract se
utilizeaza integral de catre beneficiar pentru plata deseurilor de ambalaje PET
postconsum achizitionate de la operatorii economici autorizati in vederea
colectarii lor de la populatie, platind catre acestia 0,4 RON/kg de deseu de
ambalaj PET postconsum.
Art. 3
Durata plafonului de finantare
Durata finantarii este de .... luni, calculata de la data intrarii in
vigoare a prezentului contract pana la data de ...., dar fara a depasi perioada
cat este in vigoare Hotararea Guvernului nr. 166/2004 pentru aprobarea
proiectului "Dezvoltarea sistemului de colectare a deseurilor de ambalaje
PET postconsum in vederea reciclarii", cu modificarile si completarile
ulterioare.
Art. 4
Utilizarea plafonului de finantare
1. Utilizarea plafonului de finantare de catre beneficiar se poate face
numai dupa indeplinirea de catre acesta a tuturor conditiilor prevazute in
prezentul contract, inclusiv constituirea in favoarea AFM a garantiei prevazute
la art. 5.
2. Utilizarea sumelor aprobate se efectueaza prin trezorerie, in limita
plafonului de finantare stabilit conform art. 1 pct. 1, prin creditarea
contului beneficiarului nr. ...., deschis la Trezoreria ............ .
3. Creditarea contului beneficiarului se face numai pe baza de cerere de
tragere insotita de documentele justificative obligatorii prevazute in aceasta,
prin care beneficiarul demonstreaza achizitionarea si reciclarea ambalajelor
PET.
4. Depunerea cererii de tragere se face la data prevazuta in graficul de
finantare nerambursabila, iar in imposibilitatea prezentarii la acest termen,
depunerea cererii de tragere si a documentelor aferente va avea loc la data
planificata pentru urmatoarea tragere.
5. Aprobarea cererilor de tragere se face in urma verificarii informatiilor
cuprinse in documentele justificative mentionate la pct. 3. Neprezentarea, in
mod nejustificat, la 3 trageri consecutive prevazute in graficul de finantare
nerambursabila atrage rezilierea contractului, in conditiile art. 9 pct. 3 lit.
b).
6. Debitarea contului AFM se va face in termen de 15 zile de la depunerea
cererii de tragere.
7. Suma totala a tragerilor din plafonul de finantare trebuie sa se
incadreze in limita maxima prevazuta la art. 1 pct. 1.
8. Suma neutilizata la sfarsitul perioadei de finantare se considera
anulata si finantarea se diminueaza corespunzator, daca intre AFM si beneficiar
nu a intervenit un acord de prelungire printr-un act aditional la prezentul
contract, incheiat cu cel putin 5 zile inainte de data expirarii perioadei de
finantare.
9. Anularea sumelor neutilizate la sfarsitul perioadei de finantare se va
notifica in scris beneficiarului.
Art. 5
Garantarea plafonului de finantare
1. In cazul declararii prezentului contract scadent, toate obligatiile
beneficiarului rezultate din acesta, dobanzile, penalitatile, cheltuielile de
judecata si/sau de executare silita, dupa caz, sunt garantate cu bilete la
ordin, in alb, cu clauza "fara protest", emise de beneficiar si
avalizate de administratorii/actionarii/asociatii agentului economic, pentru
fiecare tragere.
2. Indeplinirea obligatiilor beneficiarului rezultate din prezentul
contract este garantata prin constituirea de catre acesta a unei scrisori de
garantie bancara de buna executie in favoarea AFM, al carei cuantum este
cuprins intre 10 - 15% din valoarea contractului, dar nu mai mic decat valoarea
unei trageri, si care va constitui anexa la contract.
Art. 6
Obligatii ale beneficiarului
1. Pe langa obligatiile ce ii revin potrivit celorlalte prevederi din
prezentul contract, beneficiarul declara si se obliga fata de AFM, de la data
semnarii prezentului contract si atata timp cat are o obligatie fata de AFM in
baza prezentului contract, ca:
a) va asigura executarea proiectului in conformitate cu descrierea
acestuia, cuprinsa in cererea de finantare aprobata;
b) va fi singurul raspunzator in fata AFM pentru implementarea proiectului
si nu va subcontracta vreo parte din acesta;
c) va folosi plafonul de finantare exclusiv pentru scopul declarat in
prezentul contract;
d) va livra materiile prime secundare obtinute, numai insotite de
documentele de certificare a calitatii si a originii, dupa caz;
e) va furniza AFM copii de pe situatiile sale financiare semestriale si
anuale cu balantele lunare de verificare aferente, inclusiv balantele de verificare
lunare, in termen de maximum 5 zile lucratoare de la data avizarii acestora de
catre autoritatile competente, si va transmite AFM orice alta informatie sau
orice alte documente relevante pentru prezentul contract, solicitate de
aceasta;
f) va informa AFM si va prezenta documentele corespunzatoare in cazul in
care survin modificari cu privire la actele constitutive ale societatii
comerciale sau in conducerea acesteia (consiliul de administratie si conducerea
executiva), precum si in cazul in care intervin modificari ale informatiilor
furnizate AFM cu ocazia prezentarii cererii de finantare sau pe parcursul
derularii prezentului contract;
g) are toate autorizatiile necesare functionarii, inclusiv autorizatii de
mediu pentru activitatea desfasurata si pentru cea care urmeaza a se realiza
din finantarea primita de la AFM si se obliga la reinnoirea lor pe toata durata
contractului;
h) nu are/are credite sau alte obligatii similare fata de banci ori
institutii financiare, la data semnarii prezentului contract, si anume:
....*1);
i) nu are/are in derulare alte contracte de finantare rambursabila si/sau
nerambursabila, la data semnarii prezentului contract, si anume: ...*2);
j) va permite reprezentantilor AFM accesul la sediile sale si la punctele
de lucru, precum si la amplasamentul proiectului, pentru inspectarea
activitatilor ce se realizeaza din plafonul de finantare acordat si din
examinarea registrelor si a evidentelor contabile;
k) va plati toate taxele si impozitele pe care le datoreaza potrivit
reglementarilor legale;
l) va informa AFM, in cel mai scurt timp posibil, in cazul in care va fi
supus unei proceduri de reorganizare judiciara, faliment, executare silita sau
oricarei alte proceduri asemanatoare;
m) va informa AFM in legatura cu orice intentie de fuziune, divizare sau
reducere a capitalului social si va depune la sediul AFM Monitorul Oficial al
Romaniei, Partea a IV-a, in care a fost publicat proiectul de fuziune/divizare
sau hotararea de reducere a capitalului;
n) nu va vinde, nu va cesiona, nu va inchiria sau nu va disponibiliza
active ale societatii comerciale in alt scop decat pentru inlocuirea celor
existente cu noi active de valoare cel putin egala sau mai mare decat a celor
existente;
o) nu beneficiaza si nu va contracta alte finantari nerambursabile pentru
proiectul supus finantarii prin prezentul contract;
p) va intocmi si va depune la sediul AFM, pana la data de 30 ianuarie a
fiecarui an, un raport referitor la modul de implementare a proiectului in anul
precedent, din care sa rezulte beneficiile economico-financiare, imbunatatirea
calitatii mediului, impactul social;
q) va intocmi si va depune la sediul AFM, odata cu prezentarea ultimei
cereri de tragere, un raport din care sa rezulte beneficiile
economico-financiare, imbunatatirea calitatii mediului, impactul social si alte
date considerate relevante, pentru intreaga perioada in care a beneficiat de
finantare.
------------
*1) In caz afirmativ, se vor trece sumele, banca/institutia si termenul de
rambursare.
*2) In caz afirmativ, se vor trece sumele, finantatorul si proiectele
pentru care s-a obtinut finantare si, eventual, termenul de rambursare.
Art. 7
Obligatii ale AFM
AFM se obliga fata de beneficiar:
1. sa asigure finantarea proiectului in conditiile mentionate in prezentul
contract;
2. sa urmareasca indeplinirea etapelor prevazute in contract, inclusiv prin
verificare la fata locului daca tot ceea ce a declarat beneficiarul este
conform cu realitatea;
3. sa puna la dispozitie beneficiarului informatiile legate de operatiunea
de finantare.
Art. 8
Alte clauze
1. Contractul, in integralitatea sa, precum si toate drepturile si
obligatiile decurgand din acesta nu pot face obiectul cesiunii. In caz de
imposibilitate, neimputabila beneficiarului, de a executa prevederile
contractuale, activitatea va fi preluata de succesorii sai in drepturi, cu
aprobarea prealabila a AFM.
2. Beneficiarul isi asuma integral raspunderea pentru prejudiciile cauzate tertilor
din culpa sa pe parcursul derularii proiectului, AFM fiind degrevata integral
de orice responsabilitate.
3. Beneficiarul va adopta o asemenea conduita prin care va evita conflictul
de interese si va informa imediat AFM despre orice situatie care da nastere sau
este posibil sa dea nastere unui astfel de conflict.
4. AFM si beneficiarul se angajeaza sa pastreze confidentialitatea
rapoartelor, situatiilor la care se face referire in acest contract si a
oricarui document, informatie sau a altui material de care ia cunostinta in
derularea prezentului contract.
5. Informatiile rezultand din actele si documentele mentionate la pct. 4
pot fi furnizate unei terte persoane doar cu acordul expres al celeilalte parti
sau al autoritatilor competente, conform legii.
6. Beneficiarul se obliga ca, in orice nota, raport, material publicat,
conferinta si seminar cu privire la proiect, sa specifice ca acesta a
beneficiat de finantare din partea AFM.
Art. 9
Cazuri de culpa
1. Nerespectarea de catre beneficiar a oricareia dintre obligatiile sale
asumate prin prezentul contract constituie caz de culpa.
2. Constituie caz de culpa si urmatoarele fapte ale beneficiarului:
a) face declaratii false sau incomplete pentru a obtine a obtine finantarea
prevazuta in contract sau furnizeaza rapoarte ce nu reprezinta realitatea;
b) comite nereguli de ordin financiar sau acte de coruptie in legatura cu
proiectul, stabilite printr-o hotarare judecatoreasca definitiva.
3. AFM va notifica beneficiarul in maximum 5 zile de la constatarea unui
caz de culpa si, in cazul in care deficientele mentionate in notificare nu sunt
inlaturate in maximum 30 de zile de la data notificarii, AFM are dreptul sa ia
urmatoarele masuri:
a) sistarea temporara, fara preaviz, a utilizarii finantarii, pana la
remedierea cauzelor care au dus la sistare;
b) rezilierea contractului cu daune-interese pana la concurenta sumei trase
de la AFM.
4. AFM are dreptul sa sisteze finantarea fara preaviz, in cazul in care se
constata, prin orice mod, ca sumele au fost folosite pentru plata cantitatilor
colectate in vederea reciclarii pentru atingerea obiectivelor nationale
prevazute la art. 14 din Hotararea Guvernului nr. 621/2005 privind gestionarea
ambalajelor si a deseurilor de ambalaje, la care sunt obligati operatorii
economici care introduc pe piata ambalaje. In aceasta situatie sunt aplicabile
prevederile art. 5 din Hotararea Guvernului nr. 166/2004, cu modificarile si
completarile ulterioare*3).
5. AFM are dreptul sa declare scadente obligatiile din prezentul contract
in cazul in care beneficiarul are alte obligatii fata de AFM si/sau bugetul
statului sau fata de alte bugete care au fost declarate scadente,
considerandu-se aceasta situatie caz de culpa, conform prezentului contract.
6. Neexercitarea de catre AFM a oricarui drept prevazut in prezentul
contract nu constituie o renuntare la acesta, iar AFM va putea uza de acel
drept oricand, pana la stingerea tuturor obligatiilor beneficiarului fata de
aceasta.
------------
*3) Art. 5 alin. (1) din Hotararea Guvernului nr. 166/2004, cu modificarile
si completarile ulterioare, prevede sanctionarea cu amenzi intre 5.000 lei RON
si 50.000 lei RON si confiscarea sumelor incasate necuvenit.
Art. 10
Raspunderea contractuala
1. Contractul angajeaza raspunderea solidara a beneficiarului si a
succesorilor sai pe de o parte, iar pe de alta parte a AFM si a succesorilor
acesteia.
2. In caz de neexecutare sau de executare necorespunzatoare a obligatiilor
contractuale, beneficiarul se obliga la plata de daune-interese in cuantumul
sumei trase.
3. AFM poate recupera suma mentionata la pct. 2, inclusiv prin executarea
garantiilor constituite in favoarea sa.
Art. 11
Incetarea contractului
1. De drept:
a) la data prevazuta in contract;
b) in cazul imposibilitatii obiective a beneficiarului de a realiza
proiectul ......, prin renuntare, cu un preaviz scris, de maximum 30 de zile,
fara plata de daune-interese;
c) la data interventiei unui act de autoritate, la aparitia unor
circumstante care nu au putut fi prevazute la data incheierii contractului si
care pot conduce la modificarea clauzelor contractuale in asa masura incat
indeplinirea contractului respectiv ar fi contrara institutiei si interesului
public, fara plata de daune-interese; acest fapt va fi notificat beneficiarului
in termen de 5 zile de la momentul aparitiei unor astfel de circumstante sau de
la momentul in care AFM a avut cunostinta de aparitia unor astfel de
circumstante;
2. Prin reziliere, la initiativa AFM, in urmatoarele conditii:
a) beneficiarul nu isi indeplineste obligatiile asumate prin contract;
b) beneficiarul este declarat insolvabil, se afla in reorganizare judiciara
sau in stare de faliment;
c) neprezentarea la 3 trageri consecutive, in mod nejustificat.
In acest caz AFM are dreptul de a declara obligatiile scadente, acestea
devenind exigibile imediat, urmand a fi indeplinite de catre beneficiar in
termen de 30 de zile de la data notificarii de catre AFM.
Daca beneficiarul nu isi indeplineste obligatiile scadente, AFM este in
drept sa ceara rezilierea contractului, cu daune-interese pana la concurenta
sumei trase de la AFM.
3. Beneficiarul ramane direct raspunzator pentru toate consecintele
financiare directe sau indirecte antrenate de incetarea contractului inainte de
termen din culpa sau la initiativa sa.
Art. 12
Forta majora
1. Forta majora, definita conform legii, exonereaza partea care o invoca in
conditiile legii.
2. Forta majora este constatata de o autoritate competenta.
3. Cazul de forta majora invocat de beneficiar trebuie dovedit si va
constitui obiectul verificarilor ce vor fi efectuate cu aceasta ocazie de catre
AFM.
4. Partea contractanta care invoca forta majora are obligatia de a notifica
celeilalte parti, in termen de 5 zile de la data aparitiei respectivului caz,
sa transmita acte doveditoare in termen de cel mult 15 zile de la data
producerii evenimentului considerat a fi caz de forta majora si sa comunice
data incetarii unuia dintre aceste cazuri, in termen de 5 zile de la incetare,
precum si de a lua orice masuri care ii stau la dispozitie in vederea limitarii
consecintelor.
5. Indeplinirea contractului va fi suspendata in perioada de actiune a
fortei majore, dar fara a prejudicia drepturile ce li se cuveneau partilor pana
la aparitia acesteia.
6. Daca nu se procedeaza la anuntare, in conditiile si termenele prevazute
inceperii si incetarii cazului de forta majora, partea care o invoca va suporta
toate daunele provocate celeilalte parti prin lipsa notificarii.
7. Daca forta majora actioneaza sau se estimeaza ca va actiona pe o
perioada mai mare de 6 luni, fiecare parte va avea dreptul sa notifice
celeilalte parti acest lucru, intalnindu-se pentru a conveni fie asupra modului
de executare a contractului, fie asupra desfiintarii acestuia, fara ca vreuna
dintre parti sa poata pretinde celeilalte parti daune-interese.
Art. 13
Litigii
1. Orice neintelegere rezultand din interpretarea si/sau executarea
prezentului contract se rezolva, pe cat posibil, pe cale amiabila.
2. In cazul in care o solutie amiabila nu este posibila, litigiul se supune
spre solutionare autoritatilor competente in a caror raza teritoriala isi are
sediul AFM.
3. Prezentul contract se supune legislatiei romane.
Art. 14
Notificari
1. Orice notificare in baza prezentului contract se va face la urmatoarele
adrese:
Pentru AFM: Bucuresti, Splaiul Independentei nr. 294, corp A, sectorul 6;
Pentru beneficiar: ..................
Notificarile se pot transmite si pe fax, la numarul ......, pentru AFM, si
la numarul ......, pentru beneficiar, cu conditia ca acestea sa fie confirmate
ulterior.
2. Notificarile facute beneficiarului la adresele mentionate la pct. 1,
dupa caz, se considera a fi aduse la cunostinta acestuia.
3. In cazul in care beneficiarul doreste sa fie notificat la o alta adresa
sau si-a schimbat adresa, aceasta va fi comunicata in scris la AFM.
Art. 15
Dispozitii finale
1. Prin semnarea prezentului contract, inclusiv in caz de semnare prin
imputernicire, noi, reprezentantii legali ai beneficiarului, declaram ca am
luat cunostinta despre prevederile Codului penal privind falsul in declaratii.
2. Prezentul contract constituie titlu executoriu.
3. Anexele ...*4) fac parte integranta din prezentul contract.
4. Prezentul contract, inclusiv anexele la acesta, pot fi modificate si/sau
completate, cu acordul partilor, prin acte aditionale. Cererea de modificare a
contractului va fi adresata AFM cu minimum 30 de zile inaintea momentului la
care se doreste ca aceasta modificare sa intre in vigoare, cu exceptia
cazurilor bine intemeiate si justificate de beneficiar.
5. Prezentul contract intra in vigoare la data semnarii sale.
Prezentul contract s-a semnat la data de ........., la sediul AFM
Bucuresti, in ... exemplare, toate avand valoare juridica egala, dintre care
......*5) exemplare pentru AFM si ... exemplare pentru beneficiar.
------------
*4) Se va completa identificand corespunzator fiecare anexa sau se va
elimina, daca nu sunt anexe.
*5) Pentru AFM sunt necesare minimum 3 exemplare.
AFM Beneficiar
Director general, Reprezentantul legal al beneficiarului,
............................. Numele si prenumele ...................
Functia ...............................
Semnatura .............................
L.S. L.S.
Director economic,
.............................
Director Directia de proiecte
si de implementare,
.............................
Sef serviciu,
.............................
Consilier juridic,
.............................
ANEXA 3
(Anexa nr. 4 la normele metodologice)
CERERE
de tragere din finantarea nerambursabila
Nr. ....... din data .............
Societatea Comerciala ............................................
Sediul ...........................................................
Nr. de inregistrare la ORC ............../............/...........
Codul unic de inregistrare .......................................
Capitalul social .................................................
Contul nr. .............., deschis la Trezoreria .................
Nr. de inregistrare la AFM: ............. din data ...............
Catre
Administratia Fondului pentru Mediu
In baza Contractului de finantare nerambursabila nr ......../.............,
va rugam sa aprobati prezenta cerere de tragere pentru suma de ... lei RON din
finantarea nerambursabila contractata.
Aceasta suma va fi utilizata de beneficiar pentru plata cantitatilor de
deseuri de ambalaje PET postconsum achizitionate de la operatorii economici
colectori.
Cererea de tragere este insotita in mod obligatoriu de:
a) documentele care atesta provenienta cantitatilor de deseuri de ambalaje
PET postconsum achizitionate de beneficiar de la operatorii economici colectori
- facturile furnizorilor, adeverintele de primire si plata, in cazul in care
operatorul economic reciclator este si colector, in original si in copie, si
tabelele centralizatoare aferente acestora, prezentate in anexele nr. 4.1 si
4.2 la prezenta cerere;
b) tabelul centralizator al cantitatilor de deseuri de ambalaje PET
postconsum achizitionate, introduse in procesul de productie, prelucrate si
transformate in materie prima secundara, cu valoarea de incasat din bugetul
Fondului pentru mediu, dupa cum urmeaza:
________________________________________________________________________________
Cantitatea de Cantitatea de Denumirea Cantitatea Suma alocata Valoarea
deseuri de deseuri de materiei de materie din bugetul de
incasat
ambalaje PET ambalaje PET prime prima Fondului din
postconsum postconsum secundare secundara pentru mediu bugetul
achizitionata achizitionata obtinute obtinuta pentru Fondului
fara transfer de fara transfer de (fulgi, (kg) kilogramul pentru
responsabilitate responsabilitate granule de deseuri mediu
(kg) si introdusa in sau alte de ambalaje (col. 2 x
procesul de produse) PET col. 5)
productie postconsum (lei RON)
(kg) introdus in
procesul de
productie,
prelucrat si
transformat
in materie
prima
secundara,
exclusiv TVA
(lei RON/kg)
________________________________________________________________________________
1 2 3 4 5 6
________________________________________________________________________________
0,4
________________________________________________________________________________
c) tabelul centralizator al documentelor care dovedesc cantitatile de
deseuri de ambalaje PET postconsum introduse in procesul de productie,
prelucrate si transformate de solicitant, prin reciclare, in materie prima
secundara, pentru care se solicita finantarea, conform modelului prezentat in
anexa nr. 4.3 la prezenta cerere;
d) facturile interne/externe, declaratiile vamale de export, documentele de
transport, in original si in copie, privind desfacerea materiei prime secundare
rezultate din deseurile de mase plastice PET postconsum achizitionate si
finantate (cu exceptia primei trageri din finantarea aprobata);
e) copiile documentelor de certificare a calitatii (la intern) si a
calitatii si originii (la export), pentru materia prima secundara obtinuta si
livrata, conform reglementarilor in vigoare (cu exceptia primei trageri din
finantarea aprobata);
f) copiile autorizatiilor de colectare a deseurilor de mase plastice de la
persoane fizice ale operatorilor economici colectori de la care s-au achizitionat
cantitatile de deseuri de ambalaje PET postconsum, emise in baza Ordonantei de
urgenta a Guvernului nr. 16/2001 privind gestionarea deseurilor industriale
reciclabile, republicata, cu modificarile ulterioare:
g) declaratie-angajament pe propria raspundere a operatorului economic
colector de la care solicitantul a achizitionat deseurile de ambalaje PET
postconsum, conform modelului prezentat in anexa nr. 4.4 la prezenta cerere (la
prima tragere si ori de cate ori se schimba agentul economic colector);
h) copiile autorizatiilor de mediu pentru operatorii economici colectori de
la care s-au achizitionat cantitatile de deseuri de ambalaje PET postconsum
introduse in productie;
i) balantele de verificare analitice lunare pentru operatorii economici
reciclatori;
j) copiile declaratiilor de plata lunare la bugetul de stat, bugetul
asigurarilor sociale, bugetul Fondului unic de sanatate, bugetul asigurarilor
de somaj, alte bugete locale sau fonduri speciale cu ordinele de plata aferente
pentru operatorii economici reciclatori;
k) certificate de atestare fiscala si certificate fiscale, nu mai vechi de
10 zile, care dovedesc ca operatorul economic reciclator nu are datorii la
bugetul de stat, bugetul asigurarilor sociale, bugetul Fondului unic de
sanatate, bugetul asigurarilor de somaj, alte bugete locale sau fonduri
speciale (trimestrial);
l) certificate de atestare fiscala si certificate fiscale, nu mai vechi de
10 zile, care dovedesc ca operatorii economici colectori nu au datorii la
bugetul de stat, bugetul asigurarilor sociale, bugetul Fondului unic de
sanatate, bugetul asigurarilor de somaj, alte bugete locale sau fonduri
speciale (la fiecare tragere);
m) copiile declaratiilor privind obligatiile de plata la Fondul pentru mediu
ale operatorului economic reciclator si ale operatorului economic colector cu
ordinele de plata aferente;
o) buletinele de analiza (lunare) pentru apele uzate evacuate pentru
operatorii economici reciclatori care detin instalatii de spalare;
p) copii de pe contractele de munca pentru persoanele angajate in vederea
derularii proiectului (la prima tragere si ori de cate ori intervin
modificari).
Situatia finantarii la data prezentei cereri de tragere:
- lei RON -
________________________________________________________________________________
Suma totala Suma Suma Suma Suma totala Suma ramasa
aprobata acordata solicitata aprobata trasa din de tras din
conform pana la prin prin finantarea finantarea
contractului data prezenta prezenta nerambursabila,
nerambursabila
de finantare prezentei cerere de cerere de inclusiv suma aprobata
nerambursabila cereri de tragere tragere aprobata prin (col. 1 - 5)
tragere prezenta cerere
de tragere
________________________________________________________________________________
1 2 3 4 5 6
________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________
Cunoscand prevederile Codului penal privind falsul in declaratii, declar ca
am verificat datele din prezenta cerere de tragere si, in conformitate cu
informatiile furnizate, o declar corecta si completa.
Reprezentantul legal al beneficiarului,
Numele si prenumele ............................
Functia ........................................
Semnatura ......................................
L.S.
Aprobat AFM,
Director general al AFM
.....................................................
Director Directia economica,
.....................................................
Director Directia de proiecte si de implementare,
.....................................................
Sef serviciu Directia de proiecte si de implementare,
.....................................................
Referent,
.....................................................