E-mail:
Parola:
     
 Nu ai cont? Inregistreaza-te
 Ai uitat parola? Click aici
alerte legex
Coduri postale şi prefixe telefonice naţionale şi internaţionale
Legături cu alte acte
nu a fost modificat de niciun act
Cele mai căutate legi
Ultimele acte citite
Sisteme de securitate
Registrul Agricol Integrat - www.registrulagricolintegrat.ro

Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

ORDIN Nr

ORDIN   Nr. 1019 din 28 iulie 2009

pentru modificarea si completarea Ordinului ministrului finantelor publice si al ministrului întreprinderilor mici si mijlocii, comertului si mediului de afaceri nr. 2.225/994/2009 pentru aprobarea Conventiei privind implementarea programului „Prima casa" si a Conventiei de garantare si pentru reglementarea unor masuri necesare pentru aplicarea prevederilor art. 10 din anexa nr. 1 la Hotararea Guvernului nr. 717/2009 privind aprobarea normelor de implementare a programului „Prima casa"

ACT EMIS DE: MINISTERUL INTREPRINDERILOR MICI SI MIJLOCII, COMERTULUI SI MEDIULUI DE AFACERI

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 526 din 30 iulie 2009



In vederea reglementării condiţiilor necesare facilitării aplicării programului „Prima casă", aprobat prin Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 60/2009 privind unele măsuri în vederea implementării programului „Prima casă",

având în vedere prevederile art. 1 alin. (6) şi (7) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 60/2009, precum şi necesitatea creării cadrului legal pentru aplicarea dispoziţiilor art. 10 din anexa nr. 1 la Hotărârea Guvernului nr. 717/2009 privind aprobarea normelor de implementare a programului „Prima casă", cu modificările ulterioare,

în temeiul art. 4 şi 24 din anexa nr. 1 la Hotărârea Guvernului nr. 717/2009, cu modificările ulterioare, al art. 10 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 34/2009 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Finanţelor Publice, cu modificările şi completările ulterioare, şi al art. 5 alin. (5) din Hotărârea Guvernului nr. 4/2009 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Intreprinderilor Mici şi Mijlocii, Comerţului şi Mediului de Afaceri, cu modificările ulterioare,

ministrul finanţelor publice şi ministrul întreprinderilor mici şi mijlocii, comerţului şi mediului de afaceri emit prezentul ordin.

Art. I. - Ordinul ministrului finanţelor publice şi al ministrului întreprinderilor mici şi mijlocii, comerţului şi mediului de afaceri nr. 2.225/994/2009 pentru aprobarea Convenţiei privind implementarea programului „Prima casă" şi a Convenţiei de garantare şi pentru reglementarea unor măsuri necesare pentru aplicarea prevederilor art. 10 din anexa nr. 1 la Hotărârea Guvernului nr. 717/2009 privind aprobarea normelor de implementare a programului „Prima casă", publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 469 din 7 iulie 2009, cu modificările ulterioare, se modifică şi se completează după cum urmează:

1.   După articolul 2 se introduce un nou articol, articolul 21, cu următorul cuprins:

„Art. 21. -In baza contractului de garantare se înscrie în cartea funciară dreptul de ipotecă legală prevăzut la art. 1 alin. (7) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 60/2009 privind unele măsuri în vederea implementării programului „Prima casă" şi se notează interdicţia de vânzare a locuinţei pe o perioadă de 5 ani de la data achiziţionării acesteia şi interdicţia de grevare cu alte sarcini pe toată durata finanţării."

2.  La articolul 3, alineatul (1) se modifică şi va avea următorul cuprins:

„Art. 3. - (1) Prin prezentul ordin, Ministerul Finanţelor Publice, în numele statului român, acordă finanţatorilor, prin reprezentanţii lor legali, un mandat special în vederea înscrierii ipotecii prevăzute la art. 10 din normele de implementare a programului „Prima casă", aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 717/2009, cu modificările ulterioare, precum şi pentru efectuarea tuturor formalităţilor necesare pentru notarea interdicţiilor în cartea funciară şi pentru depunerea cererii de radiere a ipotecii şi interdicţiilor, în condiţiile convenţiei de garantare."

3. La anexa nr. 1, articolul 3 se modifică şi va avea următorul cuprins:

„Art. 3. - FNGCIMM, în calitate de mandatar, are următoarele obligaţii:

a)  să comunice MFP lista finanţatorilor eligibili în cadrul Programului;

b) să transmită propuneri de alocare pro-rata pe finanţatori a plafonului de garantare stabilit la art. 2 lit. a) şi să evalueze periodic, la fiecare 3 luni, gradul de realizare a acestor plafoane, propunând eventuale realocări ale plafonului pe finanţatori;

c)  să încheie convenţii de garantare cu finanţatorii eligibili, conform modelului standard aprobat;

d)  să predea MFP o copie certificată a convenţiilor de garantare încheiate cu finanţatorii;

e)   să emită şi să monitorizeze garanţiile în condiţiile prevăzute în convenţiile şi contractele de garantare încheiate cu finanţatorii;

f)  să aprobe plata garanţiei numai în condiţiile expres prevăzute în convenţiile şi contractele de garantare încheiate cu finanţatorii;

g) să comunice MFP situaţia plăţilor de efectuat, consolidată pe finanţatori, însoţită de deciziile de aprobare a cererilor de plată;

h) să transmită organelor teritoriale ale Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală, documentele necesare recuperării sumelor achitate în contul garanţiilor acordate conform Programului, în condiţiile prevăzute în cap. V al prezentei convenţii;

i) să transmită MFP rapoartele prevăzute în cap. III al prezentei convenţii;

j) să solicite acordul MFP, în cazul în care decide să suspende unilateral acordarea de garanţii în baza unora dintre convenţiile de garantare ori să denunţe unele dintre acestea, cu prezentarea argumentelor care au condus la această propunere;

k) să ţină o evidenţă a garanţiilor acordate/promisiunilor de garantare emise în condiţiile Programului, distinctă de evidenţa garanţiilor acordate în nume propriu;

l) să predea Finanţatorului cererea de radiere a interdicţiei de vânzare, notată în cartea funciară în favoarea statului român, reprezentat de către MFP, în condiţiile expirării termenului de 5 ani de la data achiziţiei locuinţei, după obţinerea acordului MFP;

m) să predea Finanţatorului cererea de radiere a dreptului de ipotecă legală de rang I şi a interdicţiei de grevare cu alte sarcini pe toată durata finanţării şi, după caz, de vânzare, la data rambursării integrale a finanţării garantate, la termen sau anticipată, după obţinerea acordului MFP;

n) să predea Finanţatorului cererea de radiere a dreptului de ipotecă legală de rang I şi a interdicţiei de grevare cu alte sarcini pe toată durata finanţării, la respingerea plăţii în condiţiile expres prevăzute în convenţia de garantare încheiată cu Finanţatorul, după obţinerea acordului MFP;

o) să îndeplinească orice alte atribuţii care îi revin în calitate de mandatar, necesare bunei desfăşurări a Programului, solicitate de MFP;

p) să ţină evidenţa beneficiarilor în cadrul Programului, asigurându-se că un beneficiar contractează un singur credit în cadrul Programului."

4. Anexa nr. 2 se modifică şi se înlocuieşte cu anexa care face parte integrantă din prezentul ordin.

Art. II. - Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.

Ministrul finanţelor publice,

Gheorghe Pogea

Ministrul întreprinderilor mici şi mijlocii, comerţului şi mediului de afaceri,

Constantin Niţă

ANEXĂ (Anexa nr. 2 la Ordinul nr. 2.225/994/2009)

CONVENŢIE   DE   GARANTARE

pentru programul „Prima casă"

Incheiată între următoarele părţi:

Banca................................, cu sediul social în ..............., telefon/fax.................., cod unic de înregistrare........................, înmatriculată în registrul comerţului sub nr................. şi la Registrul   bancar  sub   nr.....................,   reprezentată   de ......................, în calitate de................., şi de......................, în calitate de................., denumită în continuare Finanţator

şi

Fondul Naţional de Garantare a Creditelor pentru Intreprinderile Mici şi Mijlocii - S.A. - IFN, împuternicit prin Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 60/2009 privind unele măsuri în vederea implementării programului „Prima casă", în calitate de mandatar al statului român, reprezentat de Ministerul Finanţelor Publice, cu sediul social în Bucureşti, str. Ştefan Iulian nr. 38, sectorul 1, înmatriculat în registrul comerţului sub nr. J40/10581/2001, cod unic de înregistrare 14367083, înregistrat în Registrul general al IFN sub nr. RG-PJR-41-110174 şi în Registrul special al IFN sub nr. RS-PJR-41-110030, reprezentat de........................., în calitate de........................, şi de....................., în calitate de............................., denumit în continuare Fond.

In scopul facilitării accesului persoanelor fizice la achiziţia unei locuinţe prin contractarea de credite în cadrul programului „Prima casă", denumit în continuare Programul, părţile convin încheierea prezentei convenţii în următoarele condiţii:

CAPITOLUL I

Definiţii

Art. 1. - Noţiunile utilizate în prezenta convenţie au următoarele semnificaţii:

a) Programul - programul „Prima casă", aprobat prin Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 60/2009 privind unele măsuri în vederea implementării programului „Prima casă" şi detaliat prin normele de implementare a programului „Prima casă", aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 717/2009, cu modificările ulterioare;

b) condiţiile Programului - criteriile de eligibilitate ale beneficiarilor şi finanţatorilor, descrierea, acordarea, monitorizarea şi plata garanţiei;

c) garanţie - angajament asumat de FNGCIMM, în numele şi în contul statului, materializat într-un contract de garantare, care acoperă pierderea suportată de Finanţator ca urmare a producerii riscului de credit. Garanţia se include în plafonul de garantare în conformitate cu clauzele prezentei convenţii;

d)  plafon de garantare - suma maximă în limita căreia Fondul garantează finanţările acordate de către Finanţator beneficiarilor care îndeplinesc condiţiile prevăzute la cap. III din prezenta convenţie;

e) beneficiar- persoana fizică ce îndeplineşte criteriile de eligibilitate şi condiţiile din normele de creditare ale Finanţatorului, care solicită şi primeşte finanţare din partea acestuia, garantată de FNGCIMM, în numele şi contul statului, în cadrul Programului;

f) Finanţator - bancă, inclusiv unităţile teritoriale ale acesteia (sucursale, agenţii etc), care îndeplinesc criteriile de eligibilitate şi acordă o finanţare unui beneficiar în cadrul Programului;

g) finanţare garantată (principalul) - credit de maximum 60.000 euro sau echivalent lei la cursul de schimb al Băncii Naţionale a României (BNR) valabil la data aprobării solicitării de garantare, acordat în cadrul Programului, exclusiv dobânzile şi comisioanele bancare şi alte sume datorate de beneficiar în baza contractului de credit;

h) riscul de credit- neplata, parţială sau integrală, de către beneficiar a finanţării garantate (principalului);

i) convenţie de garantare - documentul contractual cadru, încheiat între Finanţator şi FNGCIMM, care cuprinde, în principal, clauze privind drepturile şi obligaţiile părţilor, acordarea, monitorizarea şi executarea garanţiilor;

j) solicitarea de garantare - documentul standard întocmit de către una dintre unităţile Finanţatorului (sucursală, agenţie etc), prin care se solicită FNGCIMM aprobarea garanţiei individuale şi includerea acesteia în plafonul de garantare aprobat. Conţinutul documentului este prezentat în anexa nr. 1 la prezenta convenţie;

k) contract de garantare - documentul contractual încheiat între FNGCIMM, Finanţator şi beneficiar, în care se prevăd condiţiile specifice de acordare şi plată a unei garanţii. Conţinutul documentului este prezentat în anexa nr. 2 la prezenta convenţie;

l) valoarea garanţiei - valoarea menţionată în contractul de garantare, al cărei nivel acoperă soldul finanţării garantate (principalul), exclusiv dobânzile şi comisioanele bancare şi alte sume datorate de beneficiar în baza contractului de credit;

m) perioada de valabilitate a garanţiei- perioada de la data intrării în vigoare a garanţiei şi până la data încetării răspunderii FNGCIMM, în numele şi în contul statului;

n) data încetării răspunderii FNGCIMM în numele şi în contul statului - data rambursării integrale de către beneficiar a finanţării garantate, la termen sau anticipată, data la care Ministerul Finanţelor Publice plăteşte valoarea de executare a garanţiei sau data comunicării respingerii cererii de plată a garanţiei în cazul nerespectării de către Finanţator a obligaţiilor referitoare la plata garanţiei, în situaţiile expres prevăzute în prezenta convenţie;

o) promisiune unilaterală de creditare - documentul emis de Finanţator pe formularul din anexa nr. 3 la prezenta convenţie, prin care acesta îşi exprimă disponibilitatea de a acorda o finanţare unui beneficiar care, la data acordării, trebuie să se încadreze în criteriile de eligibilitate ale Programului. Documentul are valabilitate pe perioada de construcţie a locuinţei, dar nu mai mult de 18 luni;

p) promisiune de garantare - documentul emis de FNGCIMM pe formularul din anexa nr. 4 la prezenta convenţie, prin care acesta îşi exprimă intenţia de a garanta finanţarea care va fi acordată beneficiarului de către Finanţator. Documentul are valabilitate pe perioada de construcţie a locuinţei, dar nu mai mult de 18 luni;

q) comision de gestiune - suma achitată de Finanţator pentru remunerarea activităţii de acordare şi administrare a garanţiei;

r) comision unic de analiză - suma achitată de Finanţator pentru remunerarea activităţii de analiză şi emitere a unei promisiuni de garantare;

s) valoarea de executare a garanţiei - suma ce urmează a fi plătită de către Ministerul Finanţelor Publice ca urmare a producerii riscului de credit, egală cu soldul finanţării garantate;

t) cerere de plată - document prin care Finanţatorul solicită plata valorii de executare a garanţiei, după înregistrarea unei întârzieri la rambursarea principalului mai mare sau egală cu 60 de zile. Conţinutul documentului este prezentat în anexa nr. 5 la prezenta convenţie.

CAPITOLUL II

Obiectul convenţiei

Art. 2.1. - Obiectul prezentei convenţii îl constituie garantarea de către Fond, în numele şi în contul statului, în mod direct, expres, irevocabil şi necondiţionat, a obligaţiilor de rambursare a finanţărilor acordate de Finanţator beneficiarilor care îndeplinesc condiţiile de garantare prevăzute la art. 3.1 din prezenta convenţie şi condiţiile specifice prevăzute în cadrul normelor interne de creditare ale finanţatorilor, în limita unui plafon de garantare. Plafonul se alocă de către Fond, conform Hotărârii Guvernului nr. 717/2009, cu modificările ulterioare, şi se comunică Finanţatorului.

Art. 2.2. - In limita plafonului de garantare alocat, Finanţatorul solicită Fondului acordarea de garanţii/emiterea de promisiuni de garantare. Valoarea unei garanţii/promisiuni de garantare este de maximum 60.000 euro sau echivalentul în lei la cursul de schimb al BNR valabil la data aprobării solicitării de garantare.

Art. 2.3. - Garanţiile acordate de Fond în baza acestei convenţii sunt valabile pe întreaga durată a finanţării.

Art. 2.4. - Beneficiarii pot achiziţiona în cadrul Programului următoarele tipuri de locuinţe:

a) locuinţă finalizată;

b) locuinţă care urmează să se construiască;

c)  locuinţă aflată în faza de construcţie, denumită în continuare construcţie la roşu.

CAPITOLUL III

Criterii de eligibilitate la acordarea garanţiei

Art. 3.1. - (1) Criterii de eligibilitate pentru beneficiarii care achiziţionează locuinţe finalizate:

a) la data intrării în vigoare a Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 60/2009 nu deţin în proprietate o locuinţă, individual sau în comun, împreună cu soţii lor sau cu alte persoane, indiferent de modul în care a fost dobândită şi nici nu au în derulare un credit ipotecar;

b) achiziţionează în cadrul Programului o singură locuinţă finalizată, aflată pe teritoriul României, înscrisă în cartea funciară în condiţiile legii;

c) îndeplinesc condiţiile specifice prevăzute în cadrul normelor interne de creditare ale finanţatorilor;

d) dispun de un avans de minimum 5% din preţul de achiziţie al locuinţei, dacă preţul acesteia este mai mic sau egal cu 60.000 euro, sau de 3.000 euro plus diferenţa dintre preţul de achiziţie al locuinţei şi 60.000 euro, dacă preţul acesteia este mai mare de 60.000 euro;

e) se obligă să constituie un depozit colateral pentru garantarea dobânzii, în valoare egală cu 3 rate de dobândă, valabil pe întreaga durată a finanţării;

f) se obligă să nu înstrăineze locuinţa achiziţionată în primii 5 ani de la data dobândirii. După expirarea acestui termen, în cazul preluării contractului de credit de către un terţ, acesta trebuie să întrunească criteriile de eligibilitate ale beneficiarilor Programului;

g) se obligă să asigure locuinţa achiziţionată din finanţarea garantată împotriva tuturor riscurilor şi desemnează statul român, reprezentat de Ministerul Finanţelor Publice, ca beneficiar al poliţei de asigurare, pe toată durata finanţării.

(2) Pentru garanţia acordată în temeiul prezentei convenţii, se instituie, în baza Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 60/2009, în favoarea statului român, reprezentat de Ministerul Finanţelor Publice, ipotecă legală asupra locuinţei achiziţionate din finanţarea garantată şi se notează în cartea funciară interdicţia de vânzare a acesteia pe o perioadă de 5 ani şi interdicţia de grevare cu alte sarcini pe toată durata finanţării. Inscrierea ipotecii legale şi notarea interdicţiilor se efectuează în temeiul contractului de garantare.

Art. 3.2. - Criteriile de eligibilitate pentru beneficiarii care achiziţionează locuinţe care urmează să se construiască sau locuinţe aflate în faza de construcţie „construcţii la roşu":

a)  la data intrării în vigoare a Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 60/2009, nu deţin în proprietate o locuinţă, individual sau în comun, împreună cu soţii lor sau cu alte persoane, indiferent de modul în care a fost dobândită, nici nu au în derulare un credit ipotecar şi nu au mai achiziţionat o locuinţă prin Program;

b) îndeplinesc condiţiile specifice prevăzute în cadrul normelor interne de creditare ale finanţatorilor;

c) dacă beneficiarul solicită emiterea unei promisiuni unilaterale de creditare, trebuie să prezinte Finanţatorului antecontractul de vânzare-cumpărare a locuinţei.

CAPITOLUL IV

Comisioane

Art. 4.1. - Comisionul de gestiune

Art. 4.1.1. - Pentru remunerarea activităţii de acordare şi administrare a garanţiei, Finanţatorul datorează Fondului un comision de gestiune al cărui procent este de 0,37% pe an, calculat la soldul finanţării.

Art. 4.1.2. - Comisionul de gestiune pentru garanţiile acordate se calculează astfel:

(1) pentru intervalul cuprins între data acordării şi data de 31 decembrie a anului respectiv (primul an):

*) Valoarea garanţiei în lei sau echivalent lei la cursul de schimb al BNR, valabil la data aprobării solicitării de garantare.

**) Inclusiv luna în care se aprobă solicitarea de garantare.

(2) pentru anii următori (întregi):

Comision de gestiune

=

Procent comision

x

Sold garanţie*) la data de 31 decembrie a anului precedent celui de plată**)

*) Soldul garanţiei în lei sau echivalent lei la cursul de schimb al BNR, valabil la data de 31 decembrie a anului precedent.

**) In cazul în care la data de 31 decembrie a anului precedent finanţarea aprobată nu a fost acordată, comisionul aferent anului în curs se calculează la valoarea garanţiei din solicitarea de garantare.

(3) pentru ultima fracţiune de an:

*) Soldul garanţiei în lei sau echivalent lei la cursul de schimb al BNR, valabil la data de 31 decembrie a anului precedent. **) Exclusiv ultima lună de valabilitate a contractului de garantare.

Art. 4.1.3. - Plata comisionului de gestiune se face în contul Fondului nr.................................., deschis la.............................. eşalonat în rate anuale, proporţional cu numărul de luni de garantare, astfel:

a) pentru primul an de valabilitate a contractului de garantare, în termen de maximum 3 zile lucrătoare de la primirea aprobării solicitării de garantare;

b)  pentru anii următori de valabilitate a contractului de garantare - până la data de 1 martie a anului de plată, pe baza facturii transmise de Fond, sau până la data scadenţei finale, dacă în ultimul an scadenţa finală este anterioară datei de 1 martie.

Art. 4.1.4. - Comisionul de gestiune pentru garanţiile aferente finanţărilor în valută se plăteşte în echivalent lei astfel:

a)  la cursul de schimb al BNR valabil la data aprobării solicitării de garantare, în cazul comisionului datorat pentru intervalul dintre data aprobării garanţiei şi data de 31 decembrie a anului respectiv;

b)   la cursul de schimb al BNR valabil în data de 31 decembrie a anului anterior celui de plată, în cazul comisionului datorat pe următorii ani de valabilitate a contractului de garantare.

Art. 4.1.5. - (1) Pentru întârzieri în plata comisionului de gestiune, Finanţatorul datorează penalităţi de 0,1% pe zi de întârziere, aplicate la suma datorată. Pentru transformarea în lei a penalităţilor ce privesc garanţiile aferente finanţărilor în valută, se va utiliza cursul de schimb al BNR valabil la data de 31 decembrie a anului precedent celui de plată.

(2) In cazul în care Finanţatorul nu achită comisionul de gestiune restant şi penalităţile de întârziere datorate în termen de 30 de zile calendaristice de la data la care a fost notificat în acest sens, Fondul este în drept să treacă la recuperarea pe cale judiciară a debitului, în condiţiile legii.

Art. 4.1.6. - Obligaţia de plată a comisionului de gestiune încetează la data înregistrării la Fond a cererii de plată.

Art. 4.2. - Comisionul unic de analiză

Art. 4.2.1. - (1) Pentru remunerarea activităţii de analiză şi emitere a unei promisiuni de garantare, Finanţatorul datorează Fondului un comision unic de analiză de 0,15% aplicat la valoarea promisiunii unilaterale de creditare emisă de Finanţator.

Comision unic de analiză

=

Procent comision

x

Valoarea promisiunii unilaterale de creditare

(2) Valoarea promisiunii de garantare este exprimată în euro sau în echivalent lei la cursul de schimb BNR valabil la data emiterii promisiunii de garantare.

(3) Comisionul unic de analiză este suportat de beneficiar.

CAPITOLUL V

Garanţia

Art. 5.1. - (1) Garanţia acoperă integral valoarea finanţării garantate, dar nu mai mult de 60.000 euro sau echivalent lei la cursul de schimb al BNR valabil la data aprobării solicitării de garantare.

(2) Garanţia se acordă în euro sau în monedă naţională şi se plăteşte în monedă naţională, la cursul de schimb comunicat de BNR şi valabil la data plăţii.

(3) Valoarea garanţiei se diminuează cu valoarea ratelor de capital (principal) rambursate de beneficiar.

Art. 5.2. - Este irevocabilă - furnizorul protecţiei nu îşi poate rezerva prin contract dreptul de a revoca unilateral garanţia sau de a creşte costul efectiv al garanţiei, cu excepţia cazului în care cumpărătorul protecţiei nu plăteşte la scadenţă costul protecţiei.

Art. 5.3. - Este necondiţionată - contractul prin care este furnizată protecţia nu conţine nicio clauză asupra căreia cumpărătorul protecţiei nu deţine controlul, clauză care să poată scuti garantul de obligaţia de a plăti în termen de maximum 90 de zile calendaristice, în cazul în care obligatul principal nu achită la termen plata scadentă/plăţile scadente.

Art. 5.4. - Este directă şi expresă - protecţia furnizată de garanţie este legată în mod clar de expuneri ce pot fi identificate cu exactitate sau de un portofoliu de expuneri clar delimitat, astfel încât gradul de acoperire al protecţiei este clar definit şi nu poate fi pus la îndoială.

Art. 5.5. - Este plătibilă la prima cerere scrisă a Finanţatorului.

Art. 5.6. - Are valoare determinată, iniţial egală cu valoarea rezultată din raportul de evaluare a locuinţei mai puţin avansul, fără a depăşi 60.000 euro sau echivalent lei la cursul de schimb al BNR valabil la data aprobării solicitării de garantare. Raportul de evaluare va fi întocmit de un evaluator autorizat, agreat de Finanţator.

Art. 5.7. - Răspunderea Fondului, în numele şi în contul statului, începe la data semnării de către părţi a contractului de garantare.

Art. 5.8. - Contractul de garantare încetează în următoarele situaţii:

a) la data rambursării integrale de către beneficiar a finanţării garantate, la termen sau anticipată;

b)  la data la care Ministerul Finanţelor Publice plăteşte valoarea de executare a garanţiei;

c) la data comunicării respingerii cererii de plată a garanţiei, în cazul nerespectării de către Finanţator a obligaţiilor referitoare la plata garanţiei, în situaţiile expres prevăzute în prezenta convenţie.

Art. 5.9. -Acordarea garanţiei se face astfel:

5.9.1. -In situaţia în care Finanţatorul solicită acordarea unei garanţii:

a) După aprobarea finanţării de către structurile sale competente, Finanţatorul, direct sau prin unităţile sale teritoriale (sucursale, agenţii etc), transmite Fondului solicitarea de garantare, prin curier sau prin poştă, cu confirmare de primire, la sediul acestuia din str. Ştefan Iulian nr. 38, sectorul 1, Bucureşti.

Solicitarea va fi însoţită de următoarele documente:

(i) documentul de identitate al beneficiarului, precum şi al soţului/soţiei, dacă este căsătorit, în copie certificată;

(ii) declaraţia pe propria răspundere a beneficiarului, dată în formă autentică (exemplar original), din care să rezulte că la data intrării în vigoare a Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 60/2009 nu deţine în proprietate o locuinţă, individual sau în comun, împreună cu soţul/soţia sau cu alte persoane, indiferent de modul în care a fost dobândită, nu are în derulare un credit ipotecar şi nu a mai achiziţionat o altă locuinţă prin Program, declaraţie emisă cu maximum 15 zile înainte de data depunerii cererii de credit la Finanţator;

(iii) extras de carte funciară privind imobilul ce urmează să fie achiziţionat din finanţare, eliberat cu cel mult 15 zile înainte de data transmiterii solicitării, în original;

(iv) antecontractul de vânzare-cumpărare a imobilului ce urmează să fie achiziţionat din finanţare şi titlul de proprietate al vânzătorului imobilului, în copii certificate;

(v) raportul de evaluare a imobilului, în copie certificată.

b)  Fondul analizează documentaţia transmisă, respectiv concordanţa dintre datele înscrise în solicitarea de garantare, documentele remise, criteriile de eligibilitate din Program, verifică beneficiarul în listele cu persoanele suspectate de săvârşirea sau finanţarea actelor de terorism, publicate conform legii, şi adoptă hotărârea de aprobare/respingere.

c) In termen de 5 zile lucrătoare de la primirea solicitării, Fondul comunică unităţii solicitante, prin fax, decizia adoptată. Decizia de aprobare se transmite prin fax, împreună cu o copie a facturii reprezentând contravaloarea comisionului de gestiune datorat.

d) Finanţatorul achită comisionul de gestiune datorat pentru acordarea garanţiei şi transmite Fondului, prin fax, la nr......................, copia documentului de plată.

e)  Finanţatorul încheie contractul de credit şi îl transmite Fondului, prin fax, la numărul.........................

f)   După îndeplinirea de către Finanţator a obligaţiilor prevăzute la lit. d) şi e) Fondul redactează contractul de garantare în 5 (cinci) exemplare originale, pe care le remite Finanţatorului, prin curier sau prin poştă cu confirmare de primire, în vederea semnării acestora de către Finanţator şi beneficiar. Concomitent se transmit, în original, factura cu contravaloarea comisionului de gestiune datorat şi decizia de aprobare a solicitării de garantare.

g) In termen de 5 zile lucrătoare de la primirea acestora, Finanţatorul şi beneficiarul semnează şi remit Fondului, prin curier sau prin poştă cu confirmare de primire, contractul de garantare, în toate cele 5 (cinci) exemplare originale.

h) In termen de 3 zile lucrătoare de la primire, Fondul semnează contractul de garantare şi transmite Finanţatorului, prin curier sau prin poştă cu confirmare de primire, 3 (trei) exemplare originale ale acestuia. Anterior transmiterii prin curier sau prin poştă, contractul de garantare se comunică Finanţatorului prin fax.

i) Finanţatorul remite beneficiarului un exemplar original al contractului de garantare, sub semnătură de primire, efectuează formalităţile de înscriere în cartea funciară a ipotecii legale asupra imobilului achiziţionat din credit, de notare a interdicţiei de vânzare a acesteia pe o perioadă de 5 ani şi a interdicţiei de grevare cu alte sarcini pe toată durata garanţiei şi transmite Fondului graficul de rambursare a finanţării garantate.

5.9.2. In situaţia în care Finanţatorul solicită acordarea unei promisiuni de garantare:

a) După aprobarea cererii de emitere a promisiunii unilaterale de finanţare de către structurile sale competente, Finanţatorul, direct sau prin unităţile sale teritoriale (sucursale, agenţii etc), transmite Fondului solicitarea de emitere a promisiunii de garantare pe formularul din anexa nr. 6 la prezenta convenţie, prin curier sau prin poştă cu confirmare de primire, la sediul acestuia din str. Ştefan Iulian nr. 38, sectorul 1, Bucureşti. Solicitarea va fi însoţită de următoarele documente:

(i) documentul de identitate al beneficiarului, precum şi al soţului/soţiei, dacă este căsătorit, în copie certificată;

(ii) declaraţia pe propria răspundere a beneficiarului, dată în formă autentică (exemplar original), din care să rezulte că la data intrării în vigoare a Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 60/2009 nu deţine în proprietate o locuinţă, individual sau în comun, împreună cu soţul/soţia sau cu alte persoane, indiferent de modul în care a fost dobândită, nu are în derulare un credit ipotecar şi nu a mai achiziţionat o locuinţă prin Program, declaraţie emisă cu maximum 15 zile înainte de data depunerii cererii de credit la Finanţator;

(iii) antecontractul  de  vânzare-cumpărare,  în   copie certificată;

(iv) promisiunea unilaterală de creditare.

b)  Fondul analizează documentaţia transmisă, respectiv concordanţa dintre solicitarea de emitere a promisiunii de garantare, documentele remise, verifică beneficiarul în listele cu persoanele suspectate de săvârşirea sau finanţarea actelor de terorism, publicate conform legii, şi decide aprobarea/ respingerea solicitării.

c) In termen de 5 zile lucrătoare de la primirea solicitării, Fondul comunică unităţii solicitante, prin fax, decizia privind solicitarea de emitere a promisiunii de garantare. Decizia de aprobare se transmite prin fax, împreună cu o copie a facturii reprezentând contravaloarea comisionului unic de analiză.

d)  Finanţatorul achită comisionul unic de analiză datorat pentru emiterea promisiunii de garantare şi transmite Fondului prin fax, la nr....................., copia documentului de plată.

e)  După achitarea comisionului unic de analiză, Fondul transmite, prin curier sau prin poştă, cu confirmare de primire, în original, factura cuprinzând comisionul datorat şi promisiunea de garantare.

Art. 5.10. - Orice modificări ale condiţiilor iniţiale prevăzute în contractul de garantare vor fi solicitate Fondului pe formularul din anexa nr. 7 la prezenta convenţie şi vor fi aprobate/respinse de Fond, în condiţiile prezentei convenţii. Pe baza acestei aprobări Fondul redactează, semnează şi transmite Finanţatorului actul adiţional la contractul de garantare în 5 (cinci) exemplare, în vederea semnării lui de către Finanţator şi beneficiar. Ulterior semnării, Finanţatorul remite Fondului două exemplare originale ale acestuia. Nu pot face obiectul actelor adiţionale acele clauze ale contractului de garantare care privesc condiţiile de eligibilitate ale Programului.

Art. 5.11. - Preluarea creditului de către un alt beneficiar, după expirarea perioadei de 5 ani de interdicţie de vânzare a imobilului, se consideră o nouă acordare şi va fi analizată în condiţiile prezentei convenţii.

CAPITOLUL VI

Drepturile şi obligaţiile părţilor

Art. 6.1. - Drepturile şi obligaţiile Finanţatorului:

a) la acordarea finanţării, să verifice îndeplinirea de către beneficiar a tuturor criteriilor de eligibilitate  prevăzute în Hotărârea Guvernului nr. 717/2009 privind aprobarea normelor de implementare a programului „Prima casă", cu modificările ulterioare;

b)  să solicite un avans de 5% din preţul de achiziţie al imobilului, dacă preţul acestuia este mai mic sau egal cu 60.000 euro, sau 3.000 euro plus diferenţa dintre preţul de achiziţie al locuinţei şi 60.000 euro, dacă preţul acesteia este mai mare de 60.000 euro;

c) să solicite beneficiarului, în situaţia achiziţionării locuinţelor prevăzute la art. 2.4 lit. b) şi c) din prezenta convenţie, să prezinte antecontractul de vânzare-cumpărare;

d)  să efectueze, prin intermediul unor evaluatori autorizaţi agreaţi, evaluarea imobilului cu destinaţie de locuinţă;

e) să solicite beneficiarului să constituie un depozit colateral pentru garantarea dobânzii, în valoare egală cu 3 rate de dobândă, valabil pe toata durata finanţării;

f) să plătească comisioanele datorate Fondului, la termenele şi în condiţiile prevăzute la cap. IV din prezenta convenţie;

g) să acorde finanţările în cadrul Programului pe o perioadă de maximum 30 de ani;

h) să efectueze formalităţile de înscriere/radiere a ipotecii legale asupra locuinţei achiziţionate din finanţare, în favoarea statului român, reprezentat de Ministerul Finanţelor Publice, precum şi cele de notare/radiere a interdicţiilor de vânzare a locuinţei pe o perioadă de 5 ani de la data dobândirii acesteia şi de grevare cu alte sarcini pe toată durata finanţării;

i) să nu insereze în contractul de finanţare clauze care să permită modificarea unilaterală a acestuia;

j) să prevadă în mod expres în contractele de credit separat costurile cu dobânda exprimate în raport cu EURIBOR/ROBOR la 3 luni şi separat costurile cu comisioanele;

k) să nu perceapă comision de rambursare anticipată;

l) să notifice beneficiarul cu privire la declararea exigibilităţii anticipate a finanţării garantate;

m) să prezinte, odată cu cererea de plată, încheierea de carte funciară, cuprinzând intabularea dreptului de ipotecă legală asupra locuinţei achiziţionate din finanţarea garantată în favoarea statului român, reprezentat de Ministerul Finanţelor Publice, notarea interdicţiei de vânzare a locuinţei pe o perioadă de 5 ani de la data dobândirii şi a interdicţiei de grevare cu alte sarcini pe toată durata finanţării;

n) să prezinte, odată cu cererea de plată, un extras de carte funciară din care să rezulte că ipoteca legală în favoarea statului român, reprezentat de Ministerul Finanţelor Publice, are rangul I şi că au fost notate interdicţiile de vânzare şi grevare prevăzute la lit. m);

o) în situaţia prevăzută la art. 7.2 alin. (3), concomitent cu radierea din cartea funciară a dreptului de ipotecă legală de rang I asupra imobilului achiziţionat din finanţarea garantată şi a interdicţiei de grevare a acestuia cu alte sarcini pe toată durata finanţării, Finanţatorul are dreptul să îşi înscrie în cartea funciară privilegiul reglementat de art. 1737 pct. 2 din Codul civil, asigurându-şi astfel prioritatea în urmărirea imobilului respectiv.

Art. 6.2. - Pe parcursul derulării contractelor de garantare Finanţatorul are următoarele obligaţii de raportare:

a) să confirme anual, până la data de 30 martie a anului de raportare, menţinerea criteriilor de eligibilitate ale Programului în derularea contractelor de finanţare încheiate în condiţiile acestuia şi îndeplinirea tuturor obligaţiilor asumate prin contractele de garantare;

b) să transmită lunar, prin sediul central al Finanţatorului, până la data de 7 a lunii curente pentru luna anterioară de raportare, în format electronic, la adresa de e-mail primacasamonitorizare@fngcimm.ro, informaţii referitoare la finanţările garantate de acesta, utilizând formularele prevăzute în anexa nr. 8 la prezenta convenţie. Aceste informaţii vor fi utilizate de Fond pentru efectuarea raportărilor prevăzute de reglementările BNR şi a celor la care este obligat prin convenţia cu Ministerul Finanţelor Publice.

Art. 6.3. - Drepturile şi obligaţiile Fondului:

a) să solicite Finanţatorului informaţii suplimentare, atunci când elementele cuprinse în solicitarea de garantare şi în documentaţia furnizată nu sunt suficiente pentru efectuarea analizei;

b)   să urmărească şi să verifice îndeplinirea de către Finanţator a obligaţiilor asumate prin contractul de garantare, la termenele şi în condiţiile prevăzute de acesta;

c)   să urmărească periodic stadiul derulării finanţărilor garantate, pe baza situaţiilor furnizate de Finanţator, conform prevederilor contractului de garantare;

d)  să verifice încadrarea cererii de plată în termenii şi în condiţiile convenţiei pentru implementarea Programului, convenţiei de garantare şi ale contractului de garantare;

e) să comunice debitorului beneficiar al garanţiei, în termen de 15 zile calendaristice de la data efectuării de către Ministerul Finanţelor Publice a plăţii garanţiei către Finanţator, înscrisul prin care se individualizează creanţa bugetară rezultată prin plată, exprimată în moneda naţională, şi data scadenţei acesteia; comunicarea se face prin poştă, cu scrisoare recomandată cu dovadă de primire sau prin alte mijloace ce asigură transmiterea actelor şi confirmarea primirii acestora;

f)  să evalueze, la intervale regulate de 3 luni, modul de utilizare de către Finanţator a plafonului alocat şi să efectueze realocări în funcţie de gradul de utilizare a plafonului alocat, comunicate conform anexei nr. 9 la prezenta convenţie;

g)  să comunice Finanţatorului decizia cu privire la plata garanţiei, precum şi faptul că, în vederea efectuării plăţii, s-a transmis la Ministerul Finanţelor Publice dosarul aferent;

h) să transmită la Agenţia Naţională de Administrare Fiscală, în vederea declanşării executării silite a beneficiarului, documentaţia prevăzută de Hotărârea Guvernului nr. 717/2009, cu modificările ulterioare;

i) să predea Finanţatorului cererea de radiere a interdicţiei de vânzare a imobilului achiziţionat din finanţarea garantată, notată în cartea funciară în favoarea statului român, reprezentat de către Ministerul Finanţelor Publice, în condiţiile expirării termenului de 5 ani de la data achiziţiei locuinţei;

j) să predea Finanţatorului cererea de radiere din cartea funciară a imobilului achiziţionat din finanţarea garantată a sarcinilor şi interdicţiilor înscrise în favoarea statului român la data rambursării integrale a finanţării garantate, la termen sau anticipată;

k) să predea Finanţatorului cererea de radiere din cartea funciară a imobilului achiziţionat din finanţarea garantată a dreptului de ipotecă legală de rang I şi a interdicţiei de grevare cu alte sarcini pe toată durata finanţării, la respingerea cererii de plată a garanţiei în condiţiile prevăzute la art. 7.2 alin. (3).

CAPITOLUL VII

Plata garanţiei

Art. 7.1. - Cererea de plată se transmite de către Finanţator în termen de maximum 75 de zile calendaristice de restanţă la plată a beneficiarului, împreună cu următoarele documente:

a)   documentul de identitate al beneficiarului şi cel al soţului/soţiei, în copie certificată pentru conformitate cu originalul. Se vor transmite cele mai recente documente aflate în posesia Finanţatorului;

b)  contractul de credit, însoţit de toate actele adiţionale încheiate la acesta, în copie certificată pentru conformitate cu originalul;

c) încheierea de intabulare a dreptului de ipotecă legală şi notare a interdicţiilor de vânzare şi grevare cu alte sarcini, în copie certificată pentru conformitate cu originalul;

d)  extras de carte funciară din care să rezulte că ipoteca legală în favoarea statului român, reprezentat de Ministerul Finanţelor Publice, are rangul I şi că au fost notate interdicţiile de vânzare şi grevare prevăzute în prezenta convenţie (exemplar original);

e)  extrasul contului curent şi extrasul contului de credit ale beneficiarului sau un document echivalent, din care să reiasă trecerea la restanţă a soldului finanţării garantate, în copie certificată pentru conformitate cu originalul;

f)  notificarea băncii către beneficiar cu privire la declararea exigibilităţii anticipate a finanţării garantate, în copie certificată pentru conformitate cu originalul.

Art. 7.2. - (1) In termen de cel mult 10 zile calendaristice de la primirea cererii de plată, Fondul aprobă sau respinge cererea de plată.

(2)  Fondul aprobă cererea de plată a garanţiei în condiţiile respectării de către Finanţator a obligaţiilor prevăzute la art. 6.1 lit. g)-n) şi art. 7.1.

(3) Fondul respinge cererea de plată a garanţiei în condiţiile neîndeplinirii integrale sau parţiale de către Finanţator a obligaţiilor prevăzute la art. 6.1 lit. g)-n) şi art. 7.1.

(4) Decizia referitoare la plată se comunică Finanţatorului şi Ministerului Finanţelor Publice cel mai târziu în ziua următoare adoptării.

(5)  Plata garanţiei se face de către Ministerul Finanţelor Publice, pe baza deciziei Fondului de aprobare a cererii de plată, în termen de maximum 15 zile calendaristice de la data primirii de către Fond a cererii de plată, fără însă a depăşi 90 de zile calendaristice de restanţă la plată a beneficiarului.

(6)  Sumele garantate de Fond se plătesc Finanţatorului de către Ministerul Finanţelor Publice, din bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Finanţelor Publice -Acţiuni generale, pe baza deciziei Fondului de aprobare a plăţii, şi se recuperează, prin executare silită, de către organele competente ale Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală de la beneficiarii finanţării garantate, conform reglementărilor legale în materie de colectare a creanţelor fiscale.

Art. 7.3. - Plata sumei aferente garanţiei acordate pentru finanţări în valută se face în lei, la cursul de schimb al BNR, valabil la data plăţii.

Art. 7.4. - După primirea comunicării Ministerului Finanţelor Publice privind plata garanţiei, Fondul notifică beneficiarul cu privire la plata efectuată şi, în cazul în care acesta nu achită debitul în termenul acordat, înaintează dosarul de executare organelor teritoriale competente ale Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală, în vederea recuperării debitului, conform legii.

CAPITOLUL VIII

Comunicări

Art. 8.1. - (1) Toate comunicările privind prezenta convenţie se vor face la adresele părţilor indicate în preambul, în atenţia conducătorilor următoarelor structuri interne:

Pentru Finanţator:

.........................................................

Pentru Fond:

.........................................................

(2) Părţile îşi vor comunica reglementările specifice Programului în termen de cel mult 10 zile lucrătoare de la semnarea prezentei convenţii. Orice modificări ale acestora se vor comunica în maximum 10 zile lucrătoare de la aprobare.

Art. 8.2. - Părţile declară prin prezenta convenţie că respectă standardele de cunoaştere a clientelei impuse de autoritatea de supraveghere şi legislaţia aplicabilă.

Art. 8.3. - Părţile îşi vor comunica rapoartele anuale, în forma destinată publicităţii prin registrul comerţului, conform legii.

Art. 8.4. - (1) Părţile vor aduce la cunoştinţa unităţilor lor teritoriale (sucursale, agenţii etc.) prevederile prezentei convenţii.

(2) Părţile sunt de acord să promoveze facilităţile de finantare-garantare convenite prin prezenta convenţie prin postare pe website-urile proprii, pliante de promovare şi alte materiale promoţionale ale celor două instituţii, organizarea în comun de evenimente etc.

CAPITOLUL IX

Alte dispoziţii

Art. 9.1. - Părţile recunosc că se află sub incidenţa prevederilor din legislaţia bancară referitoare la confidenţialitatea şi secretul bancar.

Art. 9.2. - Forţa majoră - aşa cum este aceasta definită în doctrina juridică şi jurisprudenţa - apără de răspundere partea care o invocă, sub condiţia anunţării celeilalte părţi în termen de 10 zile lucrătoare de la apariţie şi a probării acestui eveniment cu documente justificative eliberate de Camera de Comerţ şi Industrie a României. Incetarea forţei majore va fi anunţată tot în termen de 10 zile lucrătoare. Neîndeplinirea formalităţilor de anunţare a forţei majore atrage decăderea părţii în cauză din dreptul de a o invoca şi de a beneficia de prevederile acestui articol.

Art. 9.3. - Orice litigiu apărut între părţile semnatare în legătură cu încheierea, interpretarea sau executarea prezentei convenţii se soluţionează pe cale amiabilă, prin conciliere, în condiţiile art. 7201 din Codul de procedură civilă. In cazul în care concilierea rămâne fără rezultat, părţile vor supune litigiul spre soluţionare instanţelor judecătoreşti competente de la sediul social al Fondului.

Art. 9.4. - Fondul are dreptul să suspende unilateral acordarea de garanţii în temeiul prezentei convenţii în cazul în care Finanţatorul nu respectă obligaţiile prevăzute la art. 6.2.

Suspendarea se produce de drept în ziua lucrătoare următoare primirii de către Finanţator a comunicării privind suspendarea şi încetează la data primirii de către Fond a dovezii referitoare la executarea de către Finanţator a obligaţiilor care au constituit motiv al suspendării.

CAPITOLUL X

Incetarea convenţiei

Art.10.1. - Prezenta convenţie se încheie pe durata Programului şi poate înceta prin denunţare unilaterală în orice moment, cu un preaviz de 60 de zile calendaristice. In acest caz părţile rămân răspunzătoare pentru obligaţiile asumate în baza convenţiei, a solicitărilor aprobate şi a contractelor de garantare emise înainte de data încetării.

CAPITOLUL XI

Dispoziţii finale

Art. 11.1. - Părţile garantează că persoanele care semnează prezenta convenţie sunt împuternicite în mod legal pentru aceasta, potrivit dispoziţiilor legale în vigoare la data semnării convenţiei, actelor constitutive şi normelor şi regulamentelor interne.

Art. 11.2. - Ori de câte ori în prezenta convenţie sau în anexele la aceasta se face referire la documente certificate părţile înţeleg faptul că acele documente poartă înscrisă expresia „conform cu originalul", însoţită de numele, prenumele, funcţia şi semnătura funcţionarului bancar care face certificarea.

Art. 11.3. -In cazul în care actele normative referitoare la programul „Prima casă" vor fi modificate/completate, clauzele corespunzătoare ale prezentei convenţii se vor considera amendate în conformitate cu dispoziţiile normative respective.

Art. 11.4. - Prevederile prezentei convenţii pot fi modificate prin acte adiţionale semnate de ambele părţi şi se completează cu dispoziţiile corespunzătoare din legislaţia în vigoare.

Art. 11.5. - Prezenta convenţie include următoarele anexe:

- anexa nr. 1 - Solicitare de garantare;

- anexa nr. 2 - Contract de garantare;

- anexa nr. 3 - Promisiune unilaterală de creditare;

- anexa nr. 4 - Promisiune de garantare;

- anexa nr. 5 - Cererea de plată;

- anexa nr. 6 - Solicitare emitere promisiune de garantare;

- anexa nr. 7 - Solicitare de modificare a contractului de garantare;

- anexa nr. 8 - Situaţia finanţărilor garantate;

-  anexa nr. 9 - Comunicare plafon garanţii - program „Prima casă".

Prezenta convenţie a fost încheiată în 3 exemplare originale, două exemplare pentru Fond, dintre care unul va fi comunicat Ministerului Finanţelor Publice, unul pentru Finanţator, s-a semnat de către Fond în data de ................... şi de către

Finanţator în data de......................şi intră în vigoare la data de......................................

FOND,

.........................................................

FINANŢATOR,

.........................................................

ANEXA Nr. 1 la convenţie

SOLICITARE   DE   GARANTARE

Emisă în baza prevederilor Convenţiei nr..............din data de...................., denumită în continuare Convenţie.

1. Finanţatorul .............................................., prin   Sucursala/Agenţia   ....................................., cu sediul în localitatea.............................. str............................ nr.......,  judeţ/sector.................., înmatriculat la registrul comerţului sub nr. ............................., cod unic de înregistrare....................., telefon..................,fax..................., e-mail..................., reprezentat de ...................................în calitate de..................................şi de..................................., în calitate de..............................., având cont  bancar nr....................................., deschis la........................................,

solicită acordarea unei garanţii în sumă de....................................lei/euro pentru

2. Beneficiarul ( numele şi prenumele)...................................................., pseudonim............, cetăţean.............................., data naşterii.........., locul naşterii............, cu domiciliul/rezidenţa în localitatea...............................str......................nr......., bloc ........, sc............., et........., ap..........Judeţ/sector...................., telefon..................., e-mail.............................., legitimat cu...... seria.........nr....................eliberat de.............................................la data de......................., CNP......................................, de profesie..............................., angajat la.............................., care îndeplineşte condiţiile prevăzute la art. 3.1 din convenţia sus­menţionată.

Beneficiarul este/nu este persoană expusă politic....................(DA/NU)

Beneficiarul real al garanţiei................................................................................................

3. Soţ/soţie (nume şi prenume)...................................................., pseudonim............, cetăţean.............................., data naşterii.........., locul naşterii............, cu domiciliul/rezidenţa în localitatea.............................., str......................nr......., bloc........, sc............, et........., ap.........judeţ/sector...................., telefon..................., e-mail................................., legitimat cu......seria......... nr..................., eliberat de.............................................la data de.................................., CNP...................................................., de profesie..............................., angajat la...............................

4. Tipul finanţării: finanţare garantată prin programul „Prima casă."

5.   Preţ achiziţie imobil rezultat din antecontractul de vânzare-cumpărare:.....................................Iei/EUR, din care avans..........................Iei/EUR, reprezentând.............% din preţul de achiziţie.

6. Valoarea imobilului rezultată din raportul de evaluare:...........................Iei/EUR.

7. Valoarea finanţării aprobate:...............Iei/EUR, data aprobării...........................

8. Depozit colateral pentru garantarea dobânzii, în valoare egală cu 3 rate de dobândă...................................lei/EUR.

9.  Destinaţia finanţării: achiziţie imobil cu destinaţia de locuinţă, constând în.................................................., situat în localitatea..............................., str......................nr.........,bloc....., sc......, et......, ap.......Judeţ/sector.................înscris în cartea funciară a localităţii .................................sub nr......................., nr. cadastral/nr. topo..........................., aflat în proprietatea .......................................................conform titlului de proprietate.............................................................................................

10.  Durata finanţării:.............................ani/luni. Perioada de graţie.........luni.

11.  Data scadenţei finanţării:..........................................

12. Angajamente existente în sold la data prezentei:

a) la Finanţator.........................lei, din care credite restante......................lei;

b) la alte instituţii de credit/asimilate:.............., din care finanţări restante..........

13. Gradul de îndatorare a beneficiarului (calculat conform normelor Finanţatorului):..................................................%.

14. Comisionul de gestiune cuvenit Fondului este de 0,37% pe an, calculat la soldul finanţării.

Menţionăm că Finanţatorul a analizat şi a aprobat documentaţia de credit conform normelor proprii, cu respectarea regulilor de prudenţă impuse de cerinţele activităţii bancare, şi declară pe propria răspundere că beneficiarul îndeplineşte condiţiile prevăzute la art. 3.1 din Convenţia de garantare pentru programul „Prima casă" şi prevederile Hotărârii Guvernului nr. 717/2009 privind aprobarea normelor de implementare a programului „Prima casă", cu modificările ulterioare.

Anexăm următoarele documente:

a) documentul de identitate al beneficiarului, precum şi al soţului/soţiei, dacă este căsătorit, în copie certificată;

b) declaraţia pe propria răspundere a beneficiarului, dată în formă autentică (exemplar original), din care să rezulte că la data intrării în vigoare a Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 60/2009 privind unele măsuri în vederea implementării programului „Prima casă" nu deţine în proprietate o locuinţă, individual sau în comun, împreună cu soţul/soţia sau cu alte persoane, indiferent de modul în care a fost dobândită, nu are în derulare un credit ipotecar şi nu a mai achiziţionat o altă locuinţă prin Program, declaraţie emisă cu maximum 15 zile înainte de data depunerii cererii de credit la Finanţator;

c) extras de carte funciară privind imobilul ce urmează să fie achiziţionat din finanţare, eliberat cu cel mult 15 zile înainte de data transmiterii prezentei solicitări, în original;

d) antecontractul de vânzare-cumpărare a imobilului ce urmează să fie achiziţionat din finanţare şi titlul de proprietate al vânzătorului imobilului, în copii certificate;

e) raportul de evaluare a imobilului, în copie certificată.

FINANŢATOR

Persoane autorizate:

ANEXA Nr. 2 la convenţie

CONTRACT   DE   GARANTARE

Nr............./.......................

Incheiat în baza prevederilor Convenţiei nr......./.......din data de...................., denumită în continuare Convenţie, între:

1.  Fondul Naţional de Garantare a Creditelor pentru Intreprinderile Mici şi Mijlocii - S.A. - IFN, împuternicit prin Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 60/2009 privind unele măsuri în vederea implementării programului „Prima casă", în calitate de mandatar al statului român, reprezentat de Ministerul Finanţelor Publice, cu sediul social în Bucureşti, str. Ştefan Iulian nr. 38, sectorul 1, înmatriculat în registrul comerţului sub nr. J 40/10581/2001, cod unic de înregistrare 14367083, înregistrat în Registrul general al IFN sub nr. RG-PJR-41-110174 şi în Registrul special al IFN sub nr. RS-PJR-41-110030, reprezentat de................... în calitate de...............şi de...........................în calitate de........................, denumit în continuare FNGCIMM sau Fond,

2.  Finanţatorul ..................................................., cu sediul social în ........................................................................, telefon/fax.................., cod unic de înregistrare.........................înmatriculat în registrul comerţului sub nr.................şi la Registrul bancar sub nr....................., reprezentat de....................., în calitate de................, şi de......................, în calitate de................., denumit în continuare Finanţator,

şi

3. Beneficiarul1 (numele şi prenumele)...................................................., pseudonim............, cetăţean.............................., data naşterii .........., locul naşterii ............, cu domiciliul/rezidenţa în localitatea..............................., str......................nr......., bloc........, sc............, et........., ap..........judeţ/sector...................., telefon..................., e-mail.............................., legitimat cu...... seria.........nr...................., eliberat de.............................................la data de......................., CNP......................................, de profesie..............................., angajat la..............................,

în următoarele condiţii:

CAPITOLUL 1

Definiţii

Art. 1.1. - Termenii folosiţi în prezentul contract au următoarele semnificaţii:

a) beneficiar - persoana fizică care îndeplineşte criteriile de eligibilitate prevăzute de Hotărârea Guvernului nr. 717/2009 privind aprobarea normelor de implementare a programului „Prima casă";

b)  Finanţator - banca, inclusiv unităţile teritoriale ale acesteia (sucursale, agenţii etc), care îndeplinesc criteriile de eligibilitate şi acordă beneficiarului o finanţare;

c)   Program - programul „Prima casă" aprobat prin Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 60/2009 privind unele măsuri în vederea implementării programului „Prima casă" şi detaliat prin normele de implementare a programului „Prima casă", aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 717/2009, cu modificările ulterioare;

d)   condiţiile Programului - criteriile de eligibilitate pentru beneficiari şi finanţatori, descrierea, acordarea, monitorizarea şi plata garanţiei;

e)  finanţarea garantată ( principal) - credit de maximum 60.000 euro sau echivalentul în lei, acordat în cadrul Programului, exclusiv dobânzile şi comisioanele bancare şi alte sume datorate de beneficiar în baza contractului de credit;

f) riscul de credit- neplata, parţială sau integrală, de către beneficiar a finanţării garantate (principalului);

g) valoarea garanţiei - valoarea menţionată în contractul de garantare, al cărei nivel acoperă soldul finanţării garantate (principalului), exclusiv dobânzile şi comisioanele bancare şi alte sume datorate de beneficiar în baza contractului de credit;

h) valoarea de executare a garanţiei- suma ce urmează a fi plătită de către Ministerul Finanţelor Publice ca urmare a producerii riscului de credit, egală cu soldul finanţării garantate;

i) data încetării răspunderii FNGCIMM în numele şi în contul statului în temeiul prezentului contract de garantare - data rambursării integrale de către beneficiar a finanţării garantate, la termen sau anticipată, data la care Ministerul Finanţelor Publice

plăteşte Finanţatorului valoarea de executare a garanţiei sau data comunicării de către Fond a respingerii cererii de plată a garanţiei;

j) perioada de valabilitate a garanţiei- perioada de la data intrării în vigoare a garanţiei şi până la data încetării răspunderii FNGCIMM în numele şi în contul statului;

k) cerere de plată - documentul prin care Finanţatorul solicită plata valorii de executare a garanţiei, după înregistrarea unui serviciu al datoriei principalului mai mare de 60 de zile.

CAPITOLUL 2

Obiectul contractului

Art. 2.1. - (1) Prin prezentul contract, FNGCIMM garantează, în numele şi în contul statului, în mod direct, expres, irevocabil şi necondiţionat rambursarea finanţării acordate beneficiarului de către Finanţator, plătind acestuia valoarea de executare a garanţiei la apariţia riscului de credit.

(2)  Finanţarea garantată constă în credit în valoare de ............................Iei/EUR, acordat de Finanţator prin programul „Prima casă"  beneficiarului,  pentru  achiziţia  imobilului  cu destinaţia de locuinţă2................................................................., situat în localitatea..............................., str.............................. nr................,   bloc.....,   sc.....,   et......,   ap.......,  judeţ/ sector.................înscris în cartea funciară a localităţii................. sub nr........................nr. cadastral/nr. topo....................

(3) Imobilul    se    va    achiziţiona    de    la    vânzătorul ............................................................, conform Antecontractului de vânzare-cumpărare nr................./..............., la un preţ de .................................. .

(4) Finanţarea se acordă prin Contractul de credit nr............. din data de..........................pe termen de.....ani, cu o perioadă de graţie de.....luni.

Art.   2.2.   -   Valoarea   maximă   a   garanţiei   este   de ....................................lei/EUR şi se diminuează cu valoarea ratelor de capital (principal) rambursate de beneficiar în baza contractului de credit încheiat cu Finanţatorul.

1  Dacă beneficiarul este căsătorit, contractul de garantare se semnează şi de către soţul acestuia.

2 Descrierea imobilului.

Art. 2.3. - (1) Beneficiarul garantează îndeplinirea obligaţiei de rambursare a sumelor plătite Finanţatorului în temeiul prezentului contract, cu ipotecă legală de rang I în favoarea statului român, reprezentat de Ministerul Finanţelor Publice, asupra imobilului identificat la art. 2.1, valabilă pe întreaga durată a finanţării.

(2)  Beneficiarul este de acord cu notarea în cartea funciară a imobilului identificat la art. 2.1 a interdicţiei de vânzare a imobilului pe o perioadă de 5 ani de la data dobândirii acestuia şi a interdicţiei de grevare a acestuia cu alte sarcini pe întreaga durată a finanţării.

(3)  Inscrierea şi notările în cartea funciară, prevăzute la alin. (1) şi (2), se fac în baza prezentului contract de garantare, de către Finanţator, în numele şi pentru statul român, reprezentat de Ministerul Finanţelor Publice.

CAPITOLUL 3

Comisionul de gestiune

Art. 3.1. - Pentru remunerarea activităţii de acordare şi administrare a garanţiei, Finanţatorul datorează Fondului un comision de gestiune al cărui procent este de 0,37% pe an, calculat la soldul finanţării.

Art. 3.2. - Comisionul de gestiune pentru garanţiile acordate se calculează potrivit cap. IV din Convenţie.

Art. 3.3. - Plata comisionului de gestiune se face în contul Fondului nr.........................., deschis la....................................., eşalonat în rate anuale, proporţional cu numărul de luni de garantare, astfel:

a) pentru primul an de valabilitate a contractului de garantare, în termen de maximum 3 zile lucrătoare de la primirea aprobării solicitării de garantare;

b)  pentru anii următori de valabilitate a contractului de garantare - până la data de 1 martie a anului de plată, pe baza facturii transmise de Fond, sau până la data scadenţei finale, dacă în ultimul an scadenţa finală este anterioară datei de 1 martie.

Art. 3.4. - Comisionul de gestiune pentru garanţiile aferente finanţărilor în valută se plăteşte în echivalent lei astfel:

a)  la cursul de schimb al BNR valabil la data aprobării solicitării de garantare, în cazul comisionului datorat pentru intervalul dintre data aprobării garanţiei şi data de 31 decembrie a anului respectiv;

b) la cursul de schimb al BNR valabil la data de 31 decembrie a anului anterior celui de plată, în cazul comisionului datorat pe următorii ani de valabilitate a contractului de garantare.

Art. 3.5. - (1) Pentru întârzieri în plata comisionului de gestiune Finanţatorul datorează penalităţi de 0,1% pe zi de întârziere, aplicate la suma datorată. Pentru transformarea în lei a penalităţilor ce privesc garanţiile aferente finanţărilor în valută, se va utiliza cursul de schimb al BNR valabil la data de 31 decembrie a anului precedent celui de plată.

(2) In cazul în care Finanţatorul nu achită comisionul de gestiune restant şi penalităţile de întârziere datorate în termen de 30 de zile calendaristice de la data la care a fost notificat în acest sens, Fondul este în drept să treacă la recuperarea pe cale judiciară a debitului, în condiţiile legii.

Art. 3.6. - Obligaţia de plată a comisionului de gestiune încetează la data înregistrării la Fond a cererii de plată.

CAPITOLUL 4

Obligaţiile părţilor

Art. 4.1. - Beneficiarul se obligă:

a) să ramburseze finanţarea garantată conform contractului de credit prevăzut la art. 2.1 alin. (4) şi a eventualelor acte adiţionale la acesta;

b) să constituie şi să menţină pe durata derulării finanţării garantate un depozit colateral pentru garantarea dobânzii aferente finanţării garantate, în valoare egală cu 3 rate de dobândă;

c) să asigure imobilul ipotecat împotriva tuturor riscurilor pe întreaga durată a prezentului contract şi să desemneze statul român, reprezentat de Ministerul Finanţelor Publice, ca beneficiar al poliţei de asigurare pe toată durata finanţării;

d) să suporte din surse proprii costurile aferente operaţiunilor prevăzute la art. 2.3 lit. c), precum şi cele de evaluare a imobilului achiziţionat din finanţarea garantată;

e)  să restituie statului român, prin Ministerul Finanţelor Publice, suma achitată în contul garanţiei acordate prin prezentul contract, în caz contrar acest debit va fi recuperat în mod silit de către organele teritoriale competente ale Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală (ANAF), prin valorificarea locuinţei ipotecate şi prin alte modalităţi prevăzute de lege;

f) să plătească accesorii la suma prevăzută la lit. e) egale cu cele prevăzute de Codul de procedură fiscală pentru neplata la termen a obligaţiilor fiscale.

Art. 4.2. - (1) Finanţatorul se obligă:

a)  la acordarea finanţării, să verifice îndeplinirea de către beneficiar a tuturor criteriilor de eligibilitate prevăzute în Hotărârea Guvernului nr. 717/2009 privind aprobarea normelor de implementare a programului „Prima casă", cu modificările ulterioare;

b)  să solicite un avans de 5% din preţul de achiziţie al imobilului, dacă preţul acestuia este mai mic sau egal cu 60.000 euro, sau 3.000 euro plus diferenţa dintre preţul de achiziţie a locuinţei şi 60.000 euro, dacă preţul acesteia este mai mare de 60.000 euro;

c) să efectueze, prin intermediul unor evaluatori autorizaţi agreaţi, evaluarea imobilului cu destinaţie de locuinţă;

d) să solicite beneficiarului să constituie un depozit colateral pentru garantarea dobânzii, în valoare egală cu 3 rate de dobândă, valabil pe toată durata finanţării;

e) să plătească comisioanele datorate Fondului, la termenele şi în condiţiile prevăzute la cap. IV din Convenţie;

f)  să efectueze formalităţile de înscriere/radiere a ipotecii legale asupra locuinţei achiziţionate din finanţare, în favoarea statului român, reprezentat de Ministerul Finanţelor Publice, precum şi cele de notare/radiere a interdicţiilor de vânzare a locuinţei pe o perioadă de 5 ani de la data dobândirii acesteia şi de grevare cu sarcini pe toată durata finanţării;

g) să nu insereze în contractul de finanţare clauze care să permită modificarea unilaterală a acestuia;

h) să acorde finanţările în cadrul Programului pe o perioadă de maximum 30 de ani;

i) să prevadă în mod expres în contractul de credit separat costurile cu dobânda exprimate în raport cu EURIBOR/ROBOR la 3 luni şi separat costurile cu comisioanele;

j) să nu perceapă comision de rambursare anticipată;

k) să notifice beneficiarul cu privire la declararea exigibilităţii anticipate a finanţării garantate;

l) să prezinte, odată cu cererea de plată, încheierea de carte funciară, cuprinzând intabularea dreptului de ipotecă legală asupra locuinţei achiziţionate din finanţarea garantată în favoarea statului român, reprezentat de Ministerul Finanţelor Publice, notarea interdicţiei de vânzare a locuinţei pe o perioada de 5 ani de la data dobândirii şi a interdicţiei de grevare cu alte sarcini pe toată durata finanţării;

m) să prezinte, odată cu cererea de plată, un extras de carte funciară din care să rezulte că ipoteca legală în favoarea statului român, reprezentat de Ministerul Finanţelor Publice, are rangul I si că au fost notate interdicţiile de vânzare si grevare prevăzute la lit. k).

(2) In situaţia respingerii plăţii garanţiei, prevăzută la art. 7.2 alin. (3) din Convenţie, concomitent cu radierea din cartea funciară a dreptului de ipotecă legală de rang I asupra imobilului achiziţionat din finanţarea garantată şi a interdicţiei de grevare a acestuia cu alte sarcini pe toată durata finanţării, Finanţatorul are dreptul să îşi înscrie în cartea funciară privilegiul reglementat de art. 1737 pct. 2 din Codul civil, asigurându-şi astfel prioritatea în urmărirea imobilului respectiv.

Art. 4.3. - Fondul se obligă:

a)   să urmărească şi să verifice îndeplinirea de către Finanţator a obligaţiilor asumate prin prezentul contract de garantare, la termenele şi în condiţiile prevăzute de acesta;

b) să urmărească periodic stadiul derulării creditului, pe baza situaţiilor furnizate de Finanţator, conform prevederilor contractului de garantare;

c)  să verifice încadrarea cererii de plată în termenii şi în condiţiile convenţiei pentru implementarea Programului, convenţiei de garantare şi ale prezentului contract de garantare;

d)  să aprobe cererea de plată a garanţiei în condiţiile respectării de către Finanţator a obligaţiilor prevăzute la art. 4.2 alin. (1) lit. f)-m) şi art. 6.1 din prezentul contract;

e)  să respingă cererea de plată a garanţiei în condiţiile neîndeplinirii integrale sau parţiale de către Finanţator a obligaţiilor prevăzute la art. 4.2 alin. (1) lit. f)-m) şi art. 6.1 din prezentul contract;

f)  să comunice Finanţatorului decizia de aprobare sau respingere a plăţii în termen de cel mult 10 zile calendaristice de la primirea cererii de plată; în cazul aprobării plăţii, va transmite şi dovada comunicării deciziei către Ministerul Finanţelor Publice, în vederea efectuării plăţii de către acesta;

g) să comunice beneficiarului, prin scrisoare recomandată cu dovadă de primire sau prin alte mijloace ce asigură transmiterea actelor şi confirmarea primirii acestora, în termen de 15 zile calendaristice de la data efectuării de către Ministerul Finanţelor Publice a plăţii garanţiei către Finanţator, înscrisul prin care se individualizează creanţa bugetară rezultată prin plată, exprimată în moneda naţională, şi data scadenţei acesteia;

h) să transmită la ANAF documentaţia prevăzută de Hotărârea Guvernului nr. 717/2009, cu modificările şi completările ulterioare, în vederea declanşării executării silite a beneficiarului;

i) să predea Finanţatorului cererea de radiere a interdicţiei de vânzare a imobilului prevăzut la art. 2.1, notată în cartea funciară în favoarea statului român, reprezentat de către Ministerul Finanţelor Publice, în condiţiile expirării termenului de 5 ani de la data achiziţiei acestuia;

j) să predea Finanţatorului cererea de radiere din cartea funciară a imobilului prevăzut la art. 2.1 a dreptului de ipotecă legală de rang I şi a interdicţiilor înscrise în favoarea statului român la data rambursării integrale a finanţării garantate, la termen sau anticipată;

k) să predea Finanţatorului cererea de radiere din cartea funciară a imobilului achiziţionat din finanţarea garantată a dreptului de ipotecă legală de rang I şi a interdicţiei de grevare cu alte sarcini pe toată durata finanţării, la respingerea cererii de plată a garanţiei.

CAPITOLUL 5

Răspunderea părţilor

Art. 5.1. - Părţile răspund conform legii în cazul neîndeplinirii, îndeplinirii necorespunzătoare sau cu întârziere a obligaţiilor ce le revin potrivit prezentului contract, convenţiei de garantare şi legislaţiei corespunzătoare aplicabile acesteia, cu excepţia cazurilor în care nerespectarea se datorează forţei majore, faptului celeilalte părţi ori îndeplinirii unei activităţi impuse de lege.

CAPITOLUL 6

Plata garanţiei

Art. 6.1. -In cazul în care beneficiarul nu achită ratele de principal pe o perioadă mai mare de 60 de zile, Finanţatorul poate transmite Fondului cererea de plată. Cererea de plată se transmite Fondului în termen de maximum 75 de zile calendaristice de restanţă la plată a beneficiarului, însoţită de documentele prevăzute la art. 7.1 din Convenţie.

Art. 6.2. - (1) In termen de cel mult 10 zile calendaristice de la primirea cererii de plată, Fondul aprobă sau respinge plata.

(2)  Fondul aprobă cererea de plată a garanţiei în condiţiile respectării de către Finanţator a obligaţiilor prevăzute la art. 4.2 alin. (1) lit. f)-m) şi art. 6.1 din prezentul contract.

(3) Fondul respinge cererea de plată a garanţiei în condiţiile neîndeplinirii integrale sau parţiale de către Finanţator a obligaţiilor prevăzute la art. 4.2 alin. (1) lit. f)-m) şi art. 6.1 din prezentul contract.

(4)  Decizia referitoare la cererea de plată se comunică Finanţatorului şi Ministerului Finanţelor Publice cel mai târziu în ziua următoare adoptării.

(5)  Plata garanţiei se face de către Ministerul Finanţelor Publice, pe baza deciziei Fondului de aprobare a cererii de plată, în termen de maximum 15 zile calendaristice de la data primirii de către Fond a cererii de plată, fără însă a depăşi 90 de zile calendaristice de restanţă la plată a beneficiarului.

(6)  Suma garantată de Fond se plăteşte Finanţatorului de către Ministerul Finanţelor Publice, din bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Finanţelor Publice -Acţiuni generale, şi se recuperează de la beneficiar prin executare silită, de către organele competente ale Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală, conform reglementărilor legale în materie de colectare a creanţelor fiscale.

Art. 6.3. - Plata sumei aferente garanţiei acordate pentru finanţări în valută se face în lei, la cursul de schimb al Băncii Naţionale a României, valabil la data plăţii.

Art. 6.4. - După plata garanţiei, Fondul notifică beneficiarul cu privire la plată, iar în cazul în care acesta nu achită debitul în termenul acordat, înaintează dosarul de executare organelor teritoriale competente ale Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală, în vederea recuperării debitului, conform legii.

CAPITOLUL 7

Litigii

Art. 7.1. - Orice litigiu apărut între părţile semnatare în legătură cu încheierea, interpretarea sau executarea prezentului contract se soluţionează pe cale amiabilă, prin conciliere, în condiţiile art. 7201 din Codul de procedură civilă. In cazul în care concilierea rămâne fără rezultat, părţile vor supune litigiul spre soluţionare instanţelor judecătoreşti competente de la sediul social al Fondului.

CAPITOLUL 8

Dispoziţii finale

Art. 8.1. - Prezentul contract intră în vigoare la data semnării sale de către părţi şi este valabil pe toată durata finanţării garantate.

Art. 8.2. - Modificarea prezentului contract se poate face numai prin acordul părţilor, materializat în acte adiţionale.

Art. 8.3. -In conformitate cu art. 1 alin. (4) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 60/2009 prezentul contract constituie titlu executoriu.

Incheiat astăzi, data semnării de către Fond, ............., în 5 (cinci) exemplare originale, două pentru Finanţator unul pentru beneficiar şi două pentru FNGCIMM.

FNGCIMM,

..........................................

FINANŢATOR,

..........................................

BENEFICIAR

..........................................

ANEXA Nr. 3 la convenţie

PROMISIUNE   UNILATERALĂ   DE   CREDITARE*)

Nr.........../........................

Emisă în baza prevederilor Convenţiei nr..............din data de...................., denumită în continuare Convenţie.

1.  Finanţatorul..........................................., cu sediul social în ............................, telefon/fax.................., cod unic de înregistrare........................, înmatriculat în registrul comerţului sub nr.................şi la Registrul bancar sub nr....................., reprezentat de dl........................., în calitate de director general, şi de dl..........................., în calitate de................., denumit în continuare Finanţator, la cererea

2.  Beneficiarului (numele şi prenumele)..............................................................., pseudonim ....................................., cetăţean.............................., data naşterii.........., locul naşterii............, cu domiciliul/rezidenţa în localitatea..............................., str..............................................nr......., bl........., sc............, et........., ap..........Judeţ/sector...................., telefon..................., e-mail.............................., legitimat cu............seria.........nr...................., eliberat de......................................................la data de......................., CNP......................................, de profesie..............................., angajat la.............................., care îndeplineşte condiţiile prevăzute la art. 3.2 din convenţia sus-menţionată, îşi exprimă disponibilitatea de a acorda o

3.  Finanţare în sumă de....................................lei/EUR, pe o durată de....................................., pentru o locuinţă care urmează să se construiască/aflată în faza de construcţie, constând în.................................................................................., situată în localitatea...............................Judeţ/sector................, conform Antecontractului de vânzare-cumpărare nr................/....................

4.  Finanţatorul va acorda finanţarea, cu condiţia ca beneficiarul să se încadreze în criteriile de eligibilitate prevăzute de programul „Prima casă".

Această promisiune unilaterală de creditare este valabilă până la data de..........................(maximum 18 luni de la data aprobării) sub condiţia obţinerii unei promisiuni de garantare. Emisă azi......................în.......exemplare originale.

FINANŢATOR

Persoane autorizate:

*) Formular-cadru.

ANEXA Nr. 4 la convenţie

PROMISIUNE   DE   GARANTARE

Nr............../.............................

Emisă în baza prevederilor Convenţiei nr..............din data de...................., denumită în continuare Convenţie.

1.  Fondul Naţional de Garantare a Creditelor pentru Intreprinderile Mici şi Mijlocii - S.A. - IFN, cu sediul social în Bucureşti, str. Ştefan Iulian nr. 38, sectorul 1, telefon/fax 310.18.74/310.18.57, înmatriculat în registrul comerţului sub nr. J40/10581/2001', cod unic de înregistrare 14367083,

îşi exprimă disponibilitatea de a garanta finanţarea în sumă de........................, ce urmează a fi acordată de

2. Finanţatorul.............................................................................................................., prin Sucursala/ Agenţia....................................., cu sediul în localitatea................................, str...................................................nr......., judeţ/sector.................., înmatriculat în registrul comerţului sub nr..............................., cod unic de înregistrare....................., telefon..................,fax..................., e-mail..................., reprezentat  de.....................................,în calitate de................................, şi de..................................., în calitate de....................., având cont bancar nr............................., deschis la................................,

3. Beneficiarului (numele şi prenumele) ....................................................................., pseudonim..........................., cetăţean.............................., data naşterii.........., locul naşterii............, cu domiciliul/rezidenţa în localitatea..............................., str...................................................nr......., bl........, sc..........., et........, ap.........Judeţ/sector...................., telefon..................., e-mail.............................., legitimat cu......seria.........nr...................., eliberat de.................................la data de......................, CNP......................................, de profesie..............................., angajat la..............................,

în baza Promisiunii de creditare nr...............din data de.........................

La solicitarea Finanţatorului, primită în termenul de valabilitate a prezentei promisiuni, Fondul va acorda garanţia în condiţiile Convenţiei.

Această promisiune de garantare este valabilă până la..........................(maximum 18 luni de la data emiterii).

Emisă azi......................, în 2 (două) exemplare originale, dintre care unul se transmite Finanţatorului conform Convenţiei.

FOND

Persoane autorizate:

ANEXA Nr. 5 la convenţie

CERERE   DE   PLATĂ

Emisă în baza prevederilor Convenţiei nr..............din data de...................., privind Contractul de garantare nr.......... din data de.................

1.  Finanţatorul................................................................, prin Sucursala/Agenţia........................................, cu sediul în localitatea.............................., str.........................................nr......., judeţ/sector.................., înmatriculat în registrul comerţului sub nr..............................., cod unic de înregistrare ....................., telefon .................., fax..................., e-mail ..................., reprezentat de..................................., în calitate de..............................., şi de...............................,în calitate de..............................., având cont bancar nr....................................., deschis la........................................, vă comunicăm că la data de............................,

2. Beneficiarul (numele şi prenumele)...................................................., pseudonim............, cetăţean.............................., data naşterii.........., locul naşterii............, cu domiciliul/rezidenţa în localitatea..............................., str...........................nr......., bl........, sc..........., et........, ap..........judeţ/sector.................., telefon................, e-mail...........................,  legitimat cu...... seria.........nr...................., eliberat de.............................................la data de......................., CNP......................................, de profesie..............................., angajat la.............................., a rambursat din finanţarea garantată suma de...................................... lei/euro.

3.  Finanţare garantată restantă.............................................lei (şi echivalent euro);

...................................................................................................euro (şi echivalent lei)

4. Valoarea plăţii solicitate.......................................................lei (şi echivalent euro);

....................................................................................................euro (şi echivalent lei).

5. Plata se va efectua în contul Finanţatorului deschis la............................................................, cod IBAN..................................................................

6. Anexăm prezentei următoarele documente:

a) documentul de identitate al beneficiarului, precum şi al soţului/soţiei, dacă este căsătorit, în copie certificată pentru conformitate cu originalul, cel mai recent aflat în posesia finanţatorului;

b)  contractul de credit, însoţit de toate actele adiţionale încheiate la acesta, în copie certificată pentru conformitate cu originalul;

c) încheierea de intabulare a dreptului de ipotecă legală şi notare a interdicţiilor de vânzare şi grevare cu alte sarcini, în copie certificată pentru conformitate cu originalul;

d)  extras de carte funciară din care să rezulte că ipoteca legală în favoarea statului român, reprezentat de Ministerul Finanţelor Publice, are rangul I şi că au fost notate interdicţiile de înstrăinare şi grevare prevăzute în convenţia de garantare (exemplar original);

e) extrasul contului curent şi extrasul contului de credit ale beneficiarului sau un document echivalent, din care să reiasă trecerea la restanţă a soldului finanţării garantate, în copie certificată pentru conformitate cu originalul;

f) notificarea băncii către beneficiar, cu privire la declararea exigibilităţii anticipate a finanţării garantate, în copie certificată pentru conformitate cu originalul.

Finanţatorul declară pe propria răspundere că a respectat prevederile Hotărârii Guvernului nr. 717/2009 privind aprobarea normelor de implementare a programului „Prima casă", cu modificările ulterioare.

FINANŢATOR

Persoane autorizate:

ANEXA Nr. 6 la convenţie

Nr...........din data.....................

SOLICITARE   EMITERE   PROMISIUNE   DE   GARANTARE

Emisă în baza prevederilor Convenţiei nr..............din data de...................., denumită în continuare Convenţie.

1.  Finanţatorul.................................................................., prin Sucursala/Agenţia........................................, cu sediul în localitatea.............................., str.....................................nr.......Judeţ/sector.................., înmatriculat la registrul comerţului sub nr..............................., cod unic de înregistrare....................., telefon..................,fax..................., e-mail..................., reprezentat de..................................., în calitate de.................................., şi de..................................., în calitate de..............................., având cont bancar nr....................................., deschis la ........................................,  solicită emiterea unei promisiuni de garantare în sumă de............................lei/euro pentru

2. Beneficiarul (numele şi prenumele)...................................................., pseudonim............, cetăţean.............................., data naşterii.........., locul naşterii............, cu domiciliul/rezidenţa în localitatea..............................., str.................................nr......., bl........, sc..........., et........, ap........., judeţ/sector...................., telefon..................., e-mail.............................., legitimat cu...... seria.........nr...................., eliberat de.............................................la data de......................., CNP......................................, de profesie..............................., angajat la..............................,  în condiţiile Promisiunii unilaterale de creditare nr............din data de.........................

3. Comisionul unic de analiză este de 0,15%, aplicat la valoarea promisiunii unilaterale de creditare emise de Finanţator. Comisionul se va plăti într-o singură tranşă.

Menţionăm că am efectuat analiza documentaţiei conform normelor proprii, cu respectarea regulilor de prudenţă impuse de cerinţele activităţii bancare.

Anexăm prezentei următoarele documente:

a) documentul de identitate al beneficiarului, precum şi al soţului/soţiei, dacă este căsătorit, în copie certificată;

b) declaraţia pe propria răspundere a beneficiarului, dată în formă autentică (exemplar original), din care să rezulte că, la data intrării în vigoare a Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 60/2009 privind unele măsuri în vederea implementării programului „Prima casă", nu deţine în proprietate o locuinţă, individual sau în comun, împreună cu soţul/soţia sau cu alte persoane, indiferent de modul în care a fost dobândită, nu are în derulare un credit ipotecar şi nu a mai achiziţionat o altă locuinţă prin Program, declaraţie emisă cu maximum 15 zile înainte de data depunerii cererii la Finanţator;

c) antecontractul de vânzare-cumpărare a locuinţei, în copie certificată;

d) promisiunea unilaterală de creditare.

FINANŢATOR

Persoane autorizate:

ANEXA Nr. 7 la convenţie

SOLICITAREA   DE   MODIFICARE  A  CONTRACTULUI   DE   GARANTARE

Nr................../.............................

Emisă în baza prevederilor Convenţiei nr..............din data de...................., denumită în continuare Convenţie.

1.  Finanţatorul................................................................, prin Sucursala/Agenţia........................................, cu sediul în localitatea.............................., str.....................................nr.......Judeţ/sector.................., înmatriculat la registrul comerţului sub nr..............................., cod unic de înregistrare....................., telefon..................,fax..................., e-mail..................., reprezentat de..................................., în calitate de................................., şi de...................................,în calitate de..............................., având cont bancar nr....................................., deschis la................................................., solicită modificarea Contractului de garantare nr..................din data....................... încheiat cu beneficiarul............................................

2.  Modificările solicitate:

........................................................................................................................................................................ ........................................

........................................................................................................................................................................ ........................................

........................................................................................................................................................................ ........................................

........................................................................................................................................................................ ........................................

3.  Data aprobării modificării de către Finanţator: .................................................

4.  Documentele care stau la baza solicitării: .........................................................

FINANŢATOR

Persoane autorizate:

ANEXA Nr. 8 la convenţie

FNGCIMM - S.A. - IFN

Program „Prima casă"

Situaţia finanţărilor garantate existente în portofoliu la data de.............................

Nr. crt.

Banca

Unitatea teritorială a băncii

Beneficiar garanţie

CNP

Număr contract

de garantare

Data

emiterii

contractului

de garantare

Valuta

Garanţia acordată

Rambursările de rate

de capital [în valuta contractului]

Sold garanţie*)

Număr de zile de întârziere

la plata ratelor de principal

Suma

restantă

aferentă

întârzierii

la plată

Nr. poliţei

de asigurare

Scadenţa poliţei de asigurare

în luna de raportare

total

rambursări

de rate de

capital

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

TOTAL LEI:

TOTAL EURO:

*) Sold garanţie - garanţia acordată, diminuată cu ratele rambursate din principal.

ANEXA Nr. 9 la convenţie

Nr................../.................

De la: Fondul Naţional de Garantare a Creditelor pentru Intreprinderile Mici şi Mijlocii - S.A. - IFN

Către: ....................................

Referitor: Comunicare plafon garanţii - Program „Prima casă"

In conformitate cu Hotărârea Guvernului nr. 717/2009 privind aprobarea normelor de implementare a programului „Prima casă", cu modificările ulterioare, vă comunicam că, începând cu data prezentei, plafonul alocat/realocat instituţiei dumneavoastră este de.........................................EUR.

Precizăm că, în conformitate cu prevederile Hotărârii Guvernului nr. 717/2009, cu modificările ulterioare, FNGCIMM - S.A. - IFN este autorizat să evalueze, la intervale regulate de 3 luni, modul de utilizare de către instituţia dumneavoastră a plafonului alocat şi să efectueze realocări între finanţatori în funcţie de gradul de utilizare a plafoanelor alocate.

Menţionăm că figuraţi în evidenţele FNGCIMM - S.A. - IFN, la data de ......................., cu un plafon alocat de ...............................EUR, din care utilizat.........................EUR.

FINANŢATOR

Persoane autorizate:


SmartCity5

COMENTARII la Ordinul 1019/2009

Momentan nu exista niciun comentariu la Ordinul 1019 din 2009
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu