Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

ORDONANTA URGENTA Nr

ORDONANTA URGENTA   Nr. 85 din 8 noiembrie 2006

privind stabilirea modalitatilor de evaluare a pagubelor produse vegetatiei forestiere din paduri si din afara acestora

ACT EMIS DE: GUVERNUL ROMANIEI

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 926 din 15 noiembrie 2006



Asigurarea gestionării durabile a pădurilor şi dezvoltarea unei silviculturi multifuncţionale pe termen lung, care îndeplineşte nevoile societăţii, sunt premise care stau la baza Planului de acţiune forestier al Uniunii Europene (2007- 2011). Intre obiectivele acestui plan sunt şi cele privind îmbunătăţirea competitivităţii sectorului forestier şi creşterea utilizării durabile a serviciilor şi produselor forestiere, respectiv menţinerea şi sporirea funcţiilor de protecţie a pădurilor. In condiţiile concrete ale României se înregistrează, în mod constant, tăieri ilegale de arbori care afectează îndeplinirea obiectivelor sus-menţionate, acestea efectuându-se în contradicţie cu principiul utilizării durabile. In scopul prevenirii şi combaterii tăierilor ilegale, se realizează anual, în toate pădurile, controalele de fond în cantoanele silvice, indiferent de forma de proprietate asupra pădurii. Cu ocazia acestor controale se constată pagube care, dacă sunt evaluate în condiţiile prevăzute de Legea nr. 81/1993 privind determinarea despăgubirilor în cazul unor pagube produse fondului forestier, vegetaţiei forestiere din afara fondului forestier situate pe terenurile proprietate publică şi privată şi economiei vânatului, cu modificările ulterioare, ar obliga personalul care asigură paza pădurii să le suporte integral sau în parte, nefiind reglementată o limitare a răspunderii acestui personal pentru situaţiile bine justificate. In plus, valorile despăgubirilor calculate în condiţiile legislaţiei existente nu sunt în concordanţă cu posibilităţile financiare ale acestui personal. In aceste condiţii, există riscul ca pentru o mare parte din suprafaţa de pădure a ţării să nu mai poată fi asigurată paza, componentă esenţială a gestionării durabile a pădurilor şi care concură la realizarea obiectivelor din Planul de acţiune forestier al Uniunii Europene (2007-2011). Intrucât începând cu luna septembrie se desfăşoară controalele de fond de toamnă în cantoanele silvice, este necesară adoptarea unui proiect de act normativ care să reglementeze această situaţie extraordinară.

In temeiul art. 115 alin. (4) din Constituţia României, republicată,

Guvernul României adoptă prezenta ordonanţă de urgenţă.

Art. 1. - In înţelesul prezentei ordonanţe de urgenţă, paguba în vegetaţia forestieră din păduri sau în vegetaţia forestieră din afara pădurii, denumită în continuare pagubă, constă în modificarea aspectului, a integrităţii fizice şi/sau a caracteristicilor fiziologice ale arborelui/arborilor ori ale arboretului/plantaţiei/regenerării naturale, după caz, rezultată prin tăierea, degradarea, distrugerea, scoaterea din rădăcini a arborilor, puieţilor sau lăstarilor, urmate ori nu de însuşirea acestora, în condiţii ilegale.

Art. 2. - (1) Evaluarea pagubelor se realizează în mod unitar, indiferent de:

a)  natura proprietăţii;

b)  proprietar;

c)  modul în care acestea au fost produse.

(2)   Evaluarea pagubelor se diferenţiază în funcţie de producerea lor prin afectarea:

a)  arborilor;

b)  puieţilor sau lăstarilor;

c)  pomilor de Crăciun.

(3)  Valoarea despăgubirilor pentru pagubele prevăzute în prezenta ordonanţă de urgenţă se stabileşte prin înmulţirea factorului „k" specific, prevăzut în anexele nr. 1-3, cu valoarea medie a unui metru cub de masă lemnoasă pe picior, stabilită în conformitate cu prevederile art. 25 alin.  (4) din Ordonanţa Guvernului  nr. 96/1998 privind reglementarea regimului silvic şi administrarea fondului forestier naţional, republicată, cu modificările şi completările ulterioare.

(4) In cazul producerii de pagube în vegetaţia forestieră din păduri sau în vegetaţia forestieră din afara pădurilor, altele decât cele prevăzute la alin. (2) lit. a)-c), după caz, acestea se evaluează prin expertiză extrajudiciară sau judiciară, după caz.

Art. 3. - (1) Valoarea unitară a pagubei pentru cazul prevăzut la art. 2 alin. (2) lit. a) se determină conform prevederilor art. 2 alin. (3), folosindu-se valoarea factorului „k" prevăzută în anexa nr. 1.

(2)   Valoarea factorului „k" se foloseşte corespunzător categoriei de diametre în care se încadrează diametrul determinat pentru arborele afectat/prejudiciat/tăiat şi pentru specia sau grupa de specii a acestuia.

(3)    Pe terenurile orizontale, diametrul arborelui afectat/prejudiciat/tăiat se determină în plan orizontal, la o înălţime faţă de nivelul solului nu mai mare de 30 cm.

(4)     Pe terenurile înclinate, diametrul arborelui afectat/prejudiciat/tăiat se determină în conformitate cu prevederile alin. (3), în partea din amonte.

(5)  In cazul arborilor tăiaţi, care nu se mai găsesc lângă cioată, diametrul acestora se determină prin măsurarea efectivă a cioatei, dacă aceasta nu depăşeşte înălţimea de 30 de cm, sau prin măsurarea diametrului acesteia la înălţimea de 30 de cm faţă de nivelul solului, în conformitate cu prevederile alin. (3) sau (4), după caz.

(6) In cazul în care forma secţiunii arborelui sau a cioatei nu este circulară, diametrul se determină conform prevederilor alin. (3), (4) şi (5), ca medie a două diametre determinate pentru cercul înscris în conturul secţiunii cioatei sau arborelui, după caz, tangent interior în cel puţin 3 puncte.

Art. 4. - (1) Valoarea unitară a pagubei pentru cazul prevăzut la art. 2 alin. (2) lit. b) se determină conform prevederilor art. 2 alin. (3), folosindu-se valoarea factorului „k" prevăzută în anexa nr. 2, corespunzătoare speciei.

(2) Valoarea unitară a pagubei prevăzută la alin. (1) se stabileşte luându-se în calcul un puiet/lăstar/m3.

Art. 5. - (1) Valoarea unitară a pagubei pentru cazul prevăzut la art. 2 alin. (2) lit. c) se determină conform prevederilor art. 2 alin. (3), folosindu-se valoarea factorului „k" prevăzută în anexa nr. 3.

(2) Constituie pagubă, dacă aceasta se produce prin afectarea pomilor de Crăciun potrivit prevederilor art. 1, astfel:

a)   pe tot cursul anului, în culturile speciale care au destinaţia pomi de Crăciun;

b)  în perioada 1 noiembrie - 31 decembrie, în arborete în compoziţia cărora se găsesc specii de răşinoase.

Art. 6. - (1) Personalul cu atribuţii de pază a pădurilor răspunde patrimonial, în conformitate cu prevederile cap. III al titlului XI din Legea nr. 53/2003 - Codul muncii, cu modificările şi completările ulterioare, pentru pagubele produse pe suprafeţele de pădure pe care le are în pază, constatate şi evaluate în condiţiile prezentei ordonanţe de urgenţă.

(2)   Răspunderea persoanelor cu atribuţii de pază a pădurilor care fac dovada că şi-au îndeplinit cu diligentă şi cu bună-credinţă obligaţiile de serviciu şi au luat măsurile necesare pentru evitarea producerii pagubelor poate fi limitată în următoarele situaţii:

a)     din aceeaşi pădure se constată că se distrug/însuşesc ilegal, în mod constant, arbori, puieţi, lăstari sau pomi de Crăciun, după caz;

b)  trupurile de pădure care fac obiectul pazei de către aceeaşi persoană sunt dispersate;

c)  pădurile au accesibilitate ridicată.

(3)   Dispoziţiile alin. (2) se aplică de persoana juridică angajatoare a persoanei cu atribuţii de pază a pădurilor, cu respectarea metodologiei privind limitarea răspunderii patrimoniale a personalului de pază a pădurilor, elaborată cu consultarea reprezentanţilor proprietarilor de păduri, ai administratorilor de păduri, indiferent de forma de proprietate   a   acesteia,   şi   aprobată   prin   ordin   al conducătorului autorităţii publice centrale care răspunde de silvicultură.

(4) Sumele reprezentând contravaloarea pagubelor stabilite în condiţiile alin. (2) şi (3) nu pot fi mai mici decât valoarea pagubei efective calculată prin aplicarea preţului mediu al masei lemnoase pe picior stabilit, în conformitate cu prevederile legii, prin ordin al conducătorului autorităţii publice centrale care răspunde de silvicultură.

Art. 7. - (1) Constatarea şi evaluarea pagubelor care angajează răspunderea patrimonială în conformitate cu prevederile art. 6 alin. (1) se fac de către:

a)   personalul din cadrul structurilor care asigură administrarea/serviciile silvice/paza pentru pădurea sau vegetaţia forestieră din afara pădurilor, după caz, care are competenţe în acest sens acordate prin regulamentul de organizare şi funcţionare propriu;

b)   personalul cu atribuţii de control care reprezintă autoritatea statului în domeniul controlului regimului silvic.

(2) Constatarea şi evaluarea pagubelor produse prin săvârşirea de infracţiuni sau de contravenţii se fac de personalul silvic împuternicit în condiţiile legii să constate faptele prin care s-au săvârşit infracţiuni sau contravenţii silvice.

Art. 8. - (1) Contravaloarea pagubelor evaluate în condiţiile art. 7 se încasează după cum urmează:

a)   de către persoana juridică care realizează paza pădurii, dacă paza nu este asigurată printr-un ocol silvic;

b)  de către ocolul silvic care asigură administrarea sau serviciile silvice, dacă acesta asigură şi paza pădurii.

(2) Sumele încasate cu titlu de despăgubiri în conformitate cu prevederile alin. (1) au următoarele destinaţii:

a)   se fac integral venit la fondul de conservare şi regenerare a pădurilor, constituit în conformitate cu prevederile art. 63 din Legea nr. 26/1996 - Codul silvic, cu modificările şi completările ulterioare, şi ale art. 81 din Ordonanţa Guvernului nr. 96/1998 privind reglementarea regimului silvic şi administrarea fondului forestier naţional, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, în cazul despăgubirilor pentru pagubele produse pădurilor proprietate publică a statului sau a unităţilor administrativ-teritoriale, după caz;

b)   se fac venit în cuantum de 50% la fondul de conservare şi regenerare a pădurilor, constituit în conformitate cu prevederile art. 81 din Ordonanţa Guvernului nr. 96/1998, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, pentru pădurile proprietate privată; restul de 50% se acordă proprietarului pădurii în care s-a produs paguba, dacă acesta are asigurate serviciile silvice/administrarea pădurii în condiţiile legii.

(3)  Obligaţia distribuirii sumelor încasate ca despăgubiri în conformitate cu prevederile alin. (2) revine persoanelor prevăzute la alin. (1).

(4)  In situaţia în care se constată, de către personalul silvic cu atribuţii de control din cadrul autorităţii publice centrale care răspunde de silvicultură, pagube în păduri sau în vegetaţia forestieră pentru care nu este asigurată/nu sunt asigurate administrarea/serviciile silvice în condiţiile legii, sumele care se determină ca despăgubiri se fac venit la fondul de ameliorare a fondului funciar, constituit în conformitate cu prevederile Legii fondului funciar nr. 18/1991, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, şi se virează ocolului silvic cu care proprietarul încheie ulterior contract de administrare/servicii silvice.

(5)  Contravaloarea pagubelor constatate potrivit alin. (4) se determină în condiţiile art. 3, 4 sau 5, după caz, şi se suportă în cuantum de 50% de către proprietarii pădurilor private care nu asigură administrarea pădurii/serviciile silvice şi în cuantum de 100% de către unităţile administrativ-teritoriale care nu asigură administrarea pădurii/serviciile silvice.

(6)  In situaţia prevăzută la alin. (5), proprietarul nu este exonerat de îndeplinirea obligaţiilor prevăzute de lege referitoare la asigurarea administrării/serviciilor silvice printr-un ocol silvic.

(7)   Proprietarii pădurilor nemulţumiţi de cuantumul despăgubirilor acordate în condiţiile prezentei ordonanţe de urgenţă se pot adresa instanţelor judecătoreşti competente, potrivit legii.

Art. 9. - (1) In cazul recuperării, în condiţiile legii, de materiale lemnoase obţinute prin producerea de pagube, răspunderea patrimonială este limitată la diferenţa dintre valoarea pagubelor stabilită în conformitate cu prevederile prezentei ordonanţe de urgenţă şi valoarea încasată prin comercializarea materialelor lemnoase recuperate.

(2)   Sumele care se încasează în condiţiile alin. (1) au fiecare dintre ele destinaţiile prevăzute la art. 8 alin. (2).

(3)   Dacă valoarea încasată prin comercializarea masei lemnoase recuperate este egală sau mai mare decât contravaloarea pagubelor evaluate în condiţiile prezentei ordonanţe de urgenţă, aceasta are destinaţiile prevăzute la art. 8 alin. (2).

Art. 10. - (1) Nerespectarea obligaţiei prevăzute la art. 8 alin. (2) constituie contravenţie şi se sancţionează cu amendă de la 5.000 lei la 10.000 lei şi obligarea contravenientului de a distribui sumele încasate ca despăgubiri, în conformitate cu prevederile art. 8 alin. (2) lit. a) şi b).

(2)   Constatarea contravenţiei şi aplicarea sancţiunilor prevăzute la alin. (1) se fac de către personalul silvic cu atribuţii de control din cadrul autorităţii publice centrale care răspunde de silvicultură şi din cadrul unităţilor din subordinea acesteia.

(3)  Contravenţiei prevăzute la alin. (1) îi sunt aplicabile dispoziţiile Ordonanţei Guvernului nr. 2/2001 privind regimul juridic al contravenţiilor, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 180/2002, cu modificările şi completările ulterioare.

Art. 11. - Anexele nr. 1-3*) fac parte integrantă din prezenta ordonanţă de urgenţă.

Art. 12. - La data intrării în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţă se abrogă Legea nr. 81/1993 privind determinarea despăgubirilor în cazul unor pagube produse fondului forestier, vegetaţiei forestiere din afara fondului forestier situate pe terenurile proprietate publică şi privată şi economiei vânatului, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 275 din 29 noiembrie 1993, cu modificările ulterioare.

PRIM-MINISTRU

CĂLIN POPESCU-TĂRICEANU

Contrasemnează:

Ministrul agriculturii, pădurilor şi dezvoltării rurale,

Gheorghe Flutur

Ministrul finanţelor publice,

Sebastian Teodor Gheorghe Vlădescu

*) Anexele nr. 1 -3 sunt reproduse în facsimil.

ANEXA Nr. 1

Valoarea factorului "k"* pentru prejudiciile înregistrate la arbori, pe specii sau grupe de specii

Nr. crt

Categoria de diametre [cm]

Valoarea factorului „k"* pe specii sau grupe de specii, pentru categoria de diametre de:

Răşinoase

Cvercinee,paltin, frasin, cireş,sorb

Alte foioase

0.

1

2

3

4

5

6

7

1.

2.1-4.0

0.035

0.018

0.070

0.036

0.035

0.018

2.

4.1-8.0

0.070

0.036

0.105

0.054

0.035

0.018

3.

8.1-12.0

0.105

0.054

0.175

0.090

0.035

0.018

4.

12.1-16.0

0.140

0.072

0.227

0.117

0.105

0.054

5.

16.1-20.0

0.210

0.108

0.297

0.153

0.140

0.072

6.

20.1-24.0

0.227

0.117

0.402

0.207

0.175

0.090

7.

24.1-28.0

0.402

0.207

0.735

0.378

0.280

0.144

8.

28.1-32.0

0.682

0.351

1.015

0.522

0.525

0.270

9.

32.1-36.0

1.015

0.522

2.082

1.071

0.892

0.459

10.

36.1-40.0

1.435

0.738

3.237

1.665

1.400

0.720

11.

40.1-44.0

1.837

0.945

4.322

2.223

1.872

0.963

12.

44.1-48.0

2.362

1.215

5.600

2.880

2.397

1.233

13.

48.1-52.0

3.220

1.656

7.507

3.861

3.220

1.656

14.

52.1-56.0

3.920

2.016

9.380

4.824

4.340

2.232

15.

56.1-60.0

4.655

2.394

11.935

6.138

5.775

2.970

16.

60.1-64.0

5.740

2.952

15.260

7.848

7.630

3.924

17.

64.1-68.0

6.545

3.366

17.745

9.126

9.362

4.815

18.

68.1-72.0

7.227

3.717

20.475

10.530

11.200

5.760

19.

72.1-76.0

8.190

4.212

24.517

12.609

13.702

7.047

20.

76.1-80.0

8.872

4.563

27.877

14.337

15.592

8.019

21.

80,1-84.0

9.450

4.860

30.975

15.930

17.587

9.045

22.

84,1-88.0

9.590

4.932

33.075

17.010

19.600

10.080

23.

88,1-92.0

9.800

5.040

35.175

18.090

22.312

11.475

24.

92,1-96.0

10.010

5.148

38.850

19.980

25.725

13.230

25.

96,1-100.0

10.202

5.247

43.015

22.122

29.137

14.985

26.

>100

10.325

5.310

44.887

23.085

32.725

16.830

* Valorile din coloanele 2,4 şi 6 se aplică pentru calculul prejudiciului când nu se acordă   limitarea răspunderii.

Valorile din coloanele 3,5 şi 7 sunt cele până la care poate scădea valoarea factorului „k" prin aplicarea limitării răspunderii care se stabileşte prin ordinul conducătorului autorităţii publice centrale care răspunde de silvicultură.

ANEXA Nr. 2

Valoarea factorului "k"* pentru prejudiciile înregistrate la puieţi sau lăstari, pe specii sau grupe de specii

Nr. crt

Prejudiciu înregistrat la:

Valoarea factorului "k"* pentru specia sau grupa de specii

Răşinoase

Cvercinee,paltin, frasin, cireş,sorb

Alte foioase

0.

1.

2.

3.

4.

5.

6.

7.

1

Puieti

0.017

0.009

0.017

0.009

0.017

0.009

2

Lăstari

0.008

0.004

0.017

0.009

0.017

0.009

* Valorile din coloanele 2,4 şi 6 se aplică pentru calculul prejudiciului când nu se acordă   limitarea răspunderii

Valorile din coloanele 3,5 şi 7 sunt cele până la care poate scădea valoarea factorului „k" prin aplicarea limitării răspunderii care se stabileşte prin ordinul conducătorului autorităţii publice centrale care răspunde de silvicultură

ANEXA Nr. 3

Valoarea factorului "k"* pentru prejudiciile înregistrate la pomi de Crăciun, pe specii sau grupe de specii

Nr. crt

Prejudiciu înregistrat la:

Valoarea factorului "k"* pentru specia sau grupa de specii

Brad

Molid

Alte răşinoase

0.

1.

2.

3.

4.            5.

6.

7.

1

Pomi de Crăciun

6.125

3.150

5.600      2.880

5.750

2.700

* Valorile din coloanele 2,4 şi 6 se aplică pentru calculul prejudiciului când nu se acordă   limitarea răspunderii.

Valorile din coloanele 3,5 şi 7 sunt cele până la care poate scădea valoarea factorului „k" prin aplicarea limitării răspunderii care se stabileşte prin ordinul conducătorului autorităţii publice centrale care răspunde de silvicultură.


SmartCity5

COMENTARII la OUG 85/2006

Momentan nu exista niciun comentariu la OUG 85 din 2006
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu