E-mail:
Parola:
     
 Nu ai cont? Inregistreaza-te
 Ai uitat parola? Click aici
alerte legex
Coduri postale şi prefixe telefonice naţionale şi internaţionale
Legături cu alte acte
Cele mai căutate legi
Ultimele acte citite
Sisteme de securitate
Registrul Agricol Integrat - www.registrulagricolintegrat.ro

Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

ORDONANTA DE URGENTA Nr

ORDONANTA DE URGENTA   Nr. 71 din 24 mai 1999    * Republicata

privind reorganizarea activitatii de protectie a plantelor si carantina fitosanitara

ACT EMIS DE: GUVERNUL ROMANIEI

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 742 din 11 octombrie 2002


SmartCity3


    *) Republicata in temeiul art. II din Legea nr. 546/2001, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 676 din 25 octombrie 2001, dandu-se textelor o noua numerotare.
    Ordonanta Guvernului nr. 71/1999 a fost publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 232 din 25 mai 1999, a fost aprobata si modificata prin Legea nr. 206/2001, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 212 din 26 aprilie 2001, si ulterior modificata prin Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 17/2001, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 83 din 19 februarie 2001 (aprobata si modificata prin Legea nr. 546/2001, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 676 din 25 octombrie 2001).

    Art. 1
    Protectia plantelor cultivate, a padurilor, pasunilor si fanetelor naturale si a altor forme de vegetatie utila, precum si a produselor vegetale depozitate impotriva bolilor, daunatorilor si buruienilor este o problema de interes national si constituie o obligatie pentru autoritatile publice, producatorii agricoli si pentru toti cetatenii Romaniei.
    Art. 2
    Directia fitosanitara are urmatoarele atributii:
    a) organizarea activitatii de protectie a plantelor si carantina fitosanitara pe intregul teritoriu al tarii dupa o conceptie unitara, care sa asigure sanatatea plantelor cultivate, a padurilor, pasunilor si fanetelor naturale si a altor forme de vegetatie utila si a produselor agricole depozitate;
    b) coordonarea, indrumarea tehnica si controlul activitatii in domeniul fitosanitar si al omologarii si utilizarii produselor de uz fitosanitar;
    c) stabilirea normelor fitosanitare, unice si obligatorii pentru toate persoanele fizice sau juridice detinatoare de culturi agricole si alte forme de vegetatie utila, precum si pentru cei care depoziteaza, transporta si valorifica vegetale si produse vegetale;
    d) elaborarea strategiei fitosanitare privind apararea sanatatii plantelor, prevenirea introducerii si diseminarii pe teritoriul tarii a organismelor de carantina;
    e) elaborarea proiectelor de lege, hotararilor, ordinelor si a altor acte normative care privesc activitatea de protectie a plantelor si carantina fitosanitara si regimul produselor de uz fitosanitar, in scopul imbunatatirii si perfectionarii legislatiei nationale si al armonizarii acesteia cu legislatia comunitara, organizarii, dotarii si functionarii serviciilor nationale fitosanitare;
    f) elaborarea sau, dupa caz, reactualizarea regulamentului de organizare si functionare a directiilor fitosanitare judetene, respectiv a municipiului Bucuresti, precum si a altor regulamente care privesc activitatea de protectie a plantelor, carantina fitosanitara si produsele de uz fitosanitar;
    g) controlul aplicarii si respectarii tuturor dispozitiilor legale, normelor tehnice in domeniul fitosanitar si al produselor de uz fitosanitar;
    h) organizarea si urmarirea asigurarii dotarii tehnice si materiale a directiilor fitosanitare judetene, respectiv a municipiului Bucuresti, Laboratorului Central pentru Carantina Fitosanitara si punctelor de control fitosanitar vamal;
    i) organizarea unui sistem informational unic pentru monitorizarea vegetalelor si produselor vegetale care se exporta, se importa sau tranziteaza Romania;
    j) stabilirea necesarului de cadre si elaborarea, in conditiile legii si ale normativelor in vigoare, a criteriilor tehnice privind incadrarea si asigurarea personalului de specialitate pentru directiile fitosanitare judetene, respectiv a municipiului Bucuresti, Laboratorul Central pentru Carantina Fitosanitara si punctele de control fitosanitar vamal;
    k) participarea la omologarea produselor de uz fitosanitar si la elaborarea periodica a Codexului cu produsele de uz fitosanitar omologate pentru a fi utilizate in Romania;
    l) organizarea la nivel national a politiei fitosanitare;
    m) participarea la organizarea concursurilor pentru obtinerea gradelor profesionale;
    n) abilitarea agentilor economici pentru importul produselor de uz fitosanitar, in conditiile legii;
    o) fundamenteaza si face propuneri anual privind necesarul de fonduri pentru actiunile de protectie a plantelor si carantina fitosanitara, finantate de la bugetul de stat;
    p) reprezinta Romania la organismele internationale O.E.P.P., F.A.O., O.M.S., I.U.P.A.C. si altele.
    Art. 3
    (1) Directia fitosanitara coordoneaza din punct de vedere tehnic urmatoarele institutii publice:
    a) Laboratorul Central pentru Carantina Fitosanitara;
    b) directiile fitosanitare judetene, respectiv a municipiului Bucuresti;
    c) Institutul de Cercetari pentru Protectia Plantelor.
    (2) Directiile fitosanitare judetene, respectiv a municipiului Bucuresti, sunt unitati bugetare cu personalitate juridica, in subordinea directiilor generale pentru agricultura si industrie alimentara judetene, respectiv a municipiului Bucuresti. Regulamentul de organizare si functionare si structura organizatorica ale directiilor fitosanitare judetene, respectiv a municipiului Bucuresti, se aproba prin ordin al ministrului agriculturii, alimentatiei si padurilor.
    Art. 4
    Directiile fitosanitare judetene si a municipiului Bucuresti efectueaza urmatoarele activitati:
    a) diagnoza si prognoza agentilor de daunare si avertizarea producatorilor agricoli, persoane fizice sau juridice, privind aparitia si evolutia acestora;
    b) controlul fitosanitar al vegetalelor si produselor vegetale importate si exportate;
    c) depistarea si monitorizarea bolilor, a daunatorilor si buruienilor de carantina;
    d) testarea actiunii biologice a produselor de uz fitosanitar, in vederea omologarii in conditii de productie;
    e) abilitarea agentilor economici pentru actiuni de comercializare si prestare de servicii cu produse de uz fitosanitar in conditiile legii;
    f) controlul calitatii pesticidelor;
    g) controlul reziduurilor de pesticide din vegetale si produse vegetale;
    h) monitorizarea intregii activitati de protectie a plantelor si carantina fitosanitara pe intregul teritoriu al tarii;
    i) elaborarea si urmarirea aplicarii tehnologiilor din domeniul protectiei plantelor;
    j) activitatea de politie fitosanitara;
    k) urmarirea respectarii legislatiei in vigoare in domeniu;
    l) eliberarea autorizatiilor de import pentru vegetale si produse vegetale supuse regimului de carantina fitosanitara, a pasapoartelor fitosanitare, certificatelor fitosanitare si a altor documente prevazute de lege;
    m) alte activitati specifice.
    Art. 5
    (1) In subordinea consiliilor judetene si a Consiliului General al Municipiului Bucuresti se organizeaza servicii publice de protectie a plantelor, unitati cu personalitate juridica, care indeplinesc urmatoarele activitati publice de interes local:
    a) combaterea bolilor, daunatorilor si buruienilor la toate culturile agricole, pentru toti producatorii agricoli;
    b) tratamentul chimic al semintelor destinate insamantarii;
    c) dezinfectia, dezinsectia si deratizarea depozitelor de cereale si a produselor agricole depozitate;
    d) dezinfectia materialului saditor si de plantare;
    e) aprovizionarea cu produse de uz fitosanitar, depozitarea si comercializarea acestora;
    f) alte activitati specifice.
    (2) Centrele de protectie a plantelor si carantina fitosanitara trec din structura inspectoratelor de protectie a plantelor si carantina fitosanitara judetene si a municipiului Bucuresti in structura serviciilor publice de protectie a plantelor, judetene si al municipiului Bucuresti.
    (3) Serviciile publice de protectie a plantelor sunt coordonate din punct de vedere tehnic si metodologic de catre directiile fitosanitare judetene si a municipiului Bucuresti, care controleaza modul de aplicare a normelor fitosanitare si dispun masuri in acest sens.
    Art. 6
    Finantarea serviciilor publice de protectie a plantelor, judetene si a municipiului Bucuresti, se face de la bugetele consiliilor judetene si al Consiliului General al Municipiului Bucuresti, precum si din venituri extrabugetare.
    Art. 7
    (1) In situatia aparitiei agentilor de daunare, care prin atacul lor pun in pericol productia agricola, atat din punct de vedere calitativ, cat si cantitativ, Ministerul Agriculturii, Alimentatiei si Padurilor aloca fonduri de la buget pentru actiunea de combatere a acestora, in scopul achizitionarii produselor de uz fitosanitar si achitarii contravalorii lucrarilor de combatere a agentilor daunatori.
    (2) Agentii de daunare se nominalizeaza prin ordin al ministrului agriculturii, alimentatiei si padurilor.
    Art. 8
    Personalul din cadrul centrelor de protectie a plantelor si carantina fitosanitara, care efectueaza activitatile de protectie a plantelor prevazute la art. 5 alin. (1), se transfera in cadrul serviciilor publice de protectie a plantelor, judetene si al municipiului Bucuresti, potrivit art. 5 alin. (2), si se salarizeaza in conformitate cu prevederile anexei nr. VI*) la Legea nr. 154/1998 privind sistemul de stabilire a salariilor de baza in sectorul bugetar si a indemnizatiilor pentru persoane care ocupa functii de demnitate publica.
------------
    *) Anexa nr. VI din Legea nr. 154/1998 privind sistemul de stabilire a salariilor in sectorul bugetar si a indemnizatiilor pentru persoane care ocupa functii de demnitate publica a fost abrogata prin Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 24/2000 privind sistemul de stabilire a salariilor de baza pentru personalul contractual din sectorul bugetar, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 138 din 31 martie 2000, aprobata prin Legea nr. 383/2001.

    Art. 9
    In termen de 30 de zile de la data intrarii in vigoare a prezentei ordonante de urgenta Guvernul, la propunerea Ministerului Agriculturii, Alimentatiei si Padurilor si a Ministerului Administratiei Publice, va stabili patrimoniul aferent activitatilor prevazute la art. 5 alin. (1), care va fi dat in administrarea serviciilor publice de protectie a plantelor judetene, respectiv a municipiului Bucuresti.
    Art. 10
    Consiliile judetene si Consiliul General al Municipiului Bucuresti vor stabili tarife pentru activitatile prevazute la art. 5 alin. (1).
    Art. 11
    (1) Punctul 10.2 "Venituri din incasarea contravalorii lucrarilor de combatere a daunatorilor si bolilor in sectorul vegetal - de la centrele locale pentru protectia plantelor" din capitolul II al anexei nr. 1 si punctul 8.1 "Combaterea daunatorilor si bolilor in sectorul vegetal - centre locale pentru protectia plantelor" din capitolul II al anexei nr. 2 la Legea nr. 189/1998 privind finantele publice locale se abroga, cu exceptia bugetului propriu al municipiului Bucuresti.
    (2) Litera A "Venituri curente" din capitolul I "Venituri proprii care se prevad in bugetele proprii ale judetelor" al anexei nr. 1 la Legea nr. 189/1998 privind finantele publice locale se completeaza cu punctul 6 care va avea urmatorul cuprins:
    "6. Venituri din incasarea contravalorii lucrarilor de combatere a daunatorilor si bolilor in sectorul vegetal - servicii publice de protectie a plantelor."
    (3) Capitolul I "Cheltuieli care se prevad in bugetele proprii ale judetelor" din anexa nr. 2 la Legea nr. 189/1998 se completeaza cu punctul 12 care va avea urmatorul cuprins:
    "12. Agricultura*)
    12.1. Combaterea daunatorilor si bolilor in sectorul vegetal - servicii publice de protectie a plantelor."
------------
    "*) Cheltuielile care se finanteaza din bugetele proprii ale judetelor si al municipiului Bucuresti sunt urmatoarele: cheltuieli de personal, materiale si servicii si cheltuieli de capital."

    Art. 12
    La data intrarii in vigoare a prezentei ordonante de urgenta se abroga art. 11, art. 15, art. 16 lit. h) din sectiunea I a cap. II, art. 21 din sectiunea a II a si alin. 2, 3 si 4 ale art. 28 din cap. IV din Legea nr. 5/1982 privind protectia plantelor cultivate si a padurilor si regimul pesticidelor, publicata in Buletinul Oficial, Partea I, nr. 105 din 20 noiembrie 1982, precum si orice alte prevederi contrare prezentei ordonante de urgenta.



SmartCity5

COMENTARII la OUG 71/1999

Momentan nu exista niciun comentariu la OUG 71 din 1999
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu