E-mail:
Parola:
     
 Nu ai cont? Inregistreaza-te
 Ai uitat parola? Click aici
alerte legex
Coduri postale şi prefixe telefonice naţionale şi internaţionale
Legături cu alte acte
nu a modificat niciun act
Cele mai căutate legi
Ultimele acte citite
Sisteme de securitate
Registrul Agricol Integrat - www.registrulagricolintegrat.ro

Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

ORDONANTA DE URGENTA Nr

ORDONANTA DE URGENTA   Nr. 68 din 19 mai 1999

privind stimularea platii obligatiilor fata de bugetul de stat

ACT EMIS DE: GUVERNUL ROMANIEI

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 228 din 21 mai 1999


SmartCity3


    In temeiul art. 114 alin. (4) din Constitutia Romaniei,

    Guvernul Romaniei emite urmatoarea ordonanta de urgenta:

    Art. 1
    Pentru stimularea platii impozitelor, a taxelor si a celorlalte obligatii datorate bugetului de stat persoanele juridice care au inregistrat la data de 30 aprilie 1999 majorari de intarziere beneficiaza de inlesniri la plata, potrivit prezentei ordonante de urgenta.
    Majorarile de intarziere datorate bugetului de stat de debitori, persoane juridice, pana la data de 30 aprilie 1999 si neplatite pana la data intrarii in vigoare a prezentei ordonante de urgenta se amana la plata pana la data de 30 noiembrie 1999.
    Prevederile prezentei ordonante de urgenta referitoare la inlesnirile la plata se aplica debitorilor, persoane juridice, indiferent de modul de organizare si de forma de proprietate.
    Art. 2
    In categoria majorarilor de intarziere prevazute la art. 1 sunt cuprinse:
    a) majorarile de intarziere datorate pentru neplata la termen a impozitelor, taxelor si a altor sume datorate bugetului de stat si neplatite pana la data de 30 aprilie 1999;
    b) majorarile de intarziere stabilite prin acte de constatare incheiate de organele competente ulterior datei intrarii in vigoare a prezentei ordonante de urgenta, datorate pentru impozite, taxe si alte venituri ale bugetului de stat pentru perioada de pana la 30 aprilie 1999;
    c) majorarile de intarziere pentru care s-au acordat amanari sau esalonari la plata, neplatite pana la data intrarii in vigoare a prezentei ordonante de urgenta;
    d) majorarile de intarziere stabilite prin acte de constatare care au fost contestate, potrivit legii, si se afla in curs de solutionare la organele competente.
    Art. 3
    Majorarile de intarziere prevazute la art. 1 si cele aferente debitelor restante la data de 30 aprilie 1999 se vor reflecta in contabilitatea debitorilor, persoane juridice, intr-un cont de ordine si evidenta in afara bilantului.
    In cazul in care majorarile de intarziere prevazute la art. 1 nu sunt stabilite prin acte de constatare ale organelor de control abilitate de lege in acest sens, persoanele juridice vor calcula, pe propria raspundere, aceste majorari de intarziere.
    Art. 4
    Majorarile de intarziere prevazute la art. 3 se scutesc la plata, daca debitele restante la data de 30 aprilie 1999 care le-au generat, reprezentand impozite, taxe sau alte venituri ale bugetului de stat, au fost achitate pana la data intrarii in vigoare a prezentei ordonante de urgenta sau se vor achita pana la data de 31 august 1999.
    Pentru a beneficia de prevederile alin. 1 debitorii sunt obligati sa isi achite integral obligatiile provenind din impozite, taxe si alte venituri ale bugetului de stat, datorate pe perioada 30 aprilie - 31 august 1999, precum si eventualele majorari de intarziere aferente acestora.
    Art. 5
    In cazul in care debitele reprezentand impozite, taxe si alte venituri ale bugetului de stat, restante la data de 30 aprilie 1999, se vor achita pana la:
    a) 30 septembrie 1999, majorarile de intarziere prevazute la art. 3 se reduc cu 80%;
    b) 31 octombrie 1999, majorarile de intarziere prevazute la art. 3 se reduc cu 60%;
    c) 30 noiembrie 1999, majorarile de intarziere prevazute la art. 3 se reduc cu 40% .
    Pentru a beneficia de prevederile alin. 1 debitorii sunt obligati sa-si achite integral obligatiile provenind din impozite, taxe si alte venituri ale bugetului de stat datorate pentru perioada cuprinsa intre 30 aprilie 1999 si termenele mentionate la alineatul anterior, precum si eventualele majorari de intarziere aferente acestora.
    Art. 6
    Daca persoana juridica are mai multe obligatii bugetare provenite din impozite, taxe si din alte venituri bugetare si face plata integrala numai pentru un anumit impozit, taxa sau alt venit bugetar, prevederile art. 4 sau 5, dupa caz, se vor aplica corespunzator numai pentru majorarile de intarziere care au fost generate de acel venit bugetar.
    Art. 7
    Debitorii beneficiaza de inlesnirile prevazute la art. 4 sau 5, dupa caz, si in situatia in care achita, la termenele stabilite, diferentele de impozite si taxe si majorarile aferente acestora, constatate ulterior de organele de control pentru perioada 30 aprilie - 30 noiembrie 1999.
    Art. 8
    Prevederile prezentei ordonante de urgenta nu se aplica majorarilor de intarziere stabilite in actul de constatare, in cazul faptelor ce constituie infractiuni de evaziune fiscala, daca instantele judecatoresti au pronuntat hotarari definitive in legatura cu aceste fapte, comise anterior datei intrarii in vigoare a prezentei ordonante de urgenta, indiferent de data la care a fost pronuntata hotararea definitiva.
    In cazul hotararilor penale de condamnare, pronuntate de instantele judecatoresti, pentru infractiuni de evaziune fiscala, ramase definitive dupa acordarea inlesnirilor la plata prevazute in prezenta ordonanta de urgenta, inlesnirile se anuleaza, iar organele Ministerului Finantelor vor determina obligatiile bugetare datorate ca urmare a luarii acestei masuri.
    Art. 9
    In cazul in care debitele provenind din impozite, taxe si alte venituri bugetare nu se achita in conditiile prevazute la art. 4 sau 5, dupa caz, organele de specialitate ale Ministerului Finantelor vor incepe sau vor continua, de indata, dupa caz, procedura de executare silita prevazuta de lege.
    Art. 10
    Debitorii, persoane juridice, care pot beneficia de prevederile prezentei ordonante de urgenta vor depune, in termen de 30 de zile de la data intrarii in vigoare a acesteia, la organele fiscale teritoriale la care sunt inregistrati ca platitori de impozite si taxe, situatia majorarilor de intarziere calculate si neplatite pana la data de 30 aprilie 1999, pe feluri de venituri ale bugetului de stat.
    Art. 11
    In termen de 15 zile de la data intrarii in vigoare a prezentei ordonante de urgenta Ministerul Finantelor va elabora norme metodologice de aplicare.

                 PRIM-MINISTRU
                  RADU VASILE

                       Contrasemneaza:
                       Ministrul finantelor,
                       Decebal Traian Remes



SmartCity5

COMENTARII la OUG 68/1999

Momentan nu exista niciun comentariu la OUG 68 din 1999
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Ordin 1492 2020
    Vreau să apreciez împrumuturile Karin Sabine pentru mine un împrumut de 40.000 EUR. dacă aveți nevoie de un împrumut urgent, evitați să fiți înșelați de creditori falși și aplicați prin firma de împrumut real prin e-mail sabinhelps@gmail.com whatsapp +79267494861 ..
ANONIM a comentat Ordin 1492 2020
    Căutați o afacere, o companie sau un împrumut personal? Oferim toate tipurile de împrumuturi la rate de dobândă de 3% pe an, trimiteți-ne prin e-mail detaliile dvs. la (midland.credit2@gmail.com) pentru mai multe informații.
ANONIM a comentat Decizia 1 2020
    Căutați un împrumut de afaceri, companie sau personal? Oferim tot felul de împrumuturi la rate de dobândă de 3% pe an, trimiteți-ne prin e-mail cu detaliile dvs. la (midland.credit2@gmail.com) pentru mai multe informații.
ANONIM a comentat Hotărârea 965 2002
    BUNA ZIUA, VA ROG SA IMI TRIMITETI SI MIE ANEXELE LA HG NR. 965/2002 LA ADRESA DE E-MAIL avocat.elenagrecu@yahoo.com Multumesc anticpat!
ANONIM a comentat Hotărârea 153 2018
    articolul 4 interzice acordarea a doua sporuri cumulate anexa 1-6 si 8 ,cum ramine cu personalul care lucreaza cu aparate de electoterapie in sectiile de recuperare,medicina fizica ?la care spor se incadreaza?
ANONIM a comentat Legea 149 2018
    Cine face propunerea conform art.10,alin 2,este ambigu
ANONIM a comentat Decretul 721 2015
    Buna ziua,acest decret prezidential nu a fost pus in aplicare niciodata,cetatenii romani care traiesc si muncesc in aceasta regiune a Germaniei sunt nevoiti sa parcurga intre 300 km si 600 km pana la München unde este Consulatul General al Romaniei si sa piarda zile intregi pentru rezolvarea unor probleme care ar fi foarte usor sa le rezolve la Stuttgart daca Ministerul Afacerilor Externe si-ar face treaba. La Munchen sediul Consulatului are un spatiu foarte mic unde isi desfasoara activitatea iar cetatenii sunt nevoiti sa stea afara in strada sa astepte formandu-se cozi de peste 100 de persoane pe zi.Ultima data cand am fost la Consulat am stat 10 ore acolo iar toaleta nu functiona,cetatenii fiind obligati sa mearga la cafenele si restaurante daca aveau nevoi fiziologice.Cel mai grav lucru este faptul ca femeili cu ,copii mici nu au un loc unde sa stea cu ei,sa-i schimbe sau sa le dea mancare.S-au adus obiceiurile din Romania si aici si acest lucru este foarte grav.Personalul in schimb este destul de amabil dar lipsa spatiului si a personalului duce la aceste situatii neplacute. De aceea este urgent neesar deschiderea Consulatului la Stuttgart !!!! Prioritatile MAE se pare ca sunt altele cum ar fi mutarea Ambasadei Romaniei in Israel. Cetatenii sunt ultima lor prioritate.Probabil pana in noiembrie 2019 se va deschide totusi consulatul pentru a crea cadru legal pentru alegerile prezidentiale.In zona Baden Württemberg traiesc peste 250.000 romani si aceste voturi vor conta pentru viitorul presedinte,asa ca poate se indura cineva si de acest cetateni uitati de autoritatile din tara !!!
ANONIM a comentat Hotărârea 757 2008
    In aceasta hotarare de guvern intra si asistentii medicali care lucreaza in sectiile de radioterapie,care fac iradierea bolnavilor oncologici???
ANONIM a comentat Legea 58 1974
    in1990 mai era in vigoare intreb
ANONIM a comentat Hotărârea 559 1990
    Din păcate această hotărâre prevede incadrarea în grupe indiferent de activitatea desfășurată a celor care lucrează în industria chimică( directori, contabili, economiști) fără deosebire adică un operator chimist este încadrat în grupă la fel ca și directorul. Ținînd cont de anul ”hotărârii” în care revoluția încă se mișca prin intreprinderi este de înțeles..oarecum.
Alte acte pe aceeaşi temă cu OUG 68/1999
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu