Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

ORDONANTA DE URGENTA Nr

ORDONANTA DE URGENTA   Nr. 117 din 24 noiembrie 2004

privind ratificarea Acordului dintre Romania si Uniunea Europeana stabilind cadrul general de participare a Romaniei la operatiunile Uniunii Europene de gestionare a crizelor, semnat la Bruxelles la 22 noiembrie 2004

ACT EMIS DE: GUVERNUL ROMANIEI

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 1124 din 29 noiembrie 2004


SmartCity3


    Avand in vedere ca misiunea ALTHEA a Uniunii Europene in Bosnia si Hertegovina, care va prelua responsabilitatile actualei misiuni SFOR a NATO, va debuta pe 2 decembrie 2004, iar baza participarii Romaniei la aceasta operatiune va fi acest acord negociat de autoritatile romane competente cu reprezentantii Uniunii Europene si semnat la 22 noiembrie 2004, se impune adoptarea unei masuri legislative imediate.
    In temeiul prevederilor art. 115 alin. (4) din Constitutia Romaniei, republicata,

    Guvernul Romaniei adopta prezenta ordonanta de urgenta.

    ARTICOL UNIC
    Se ratifica Acordul dintre Romania si Uniunea Europeana stabilind cadrul general de participare a Romaniei la operatiunile Uniunii Europene de gestionare a crizelor, semnat la Bruxelles la 22 noiembrie 2004.

                  PRIM-MINISTRU
                  ADRIAN NASTASE

                         Contrasemneaza:
                         p. Ministrul afacerilor externe,
                         Bogdan Lucian Aurescu,
                         secretar de stat

                         p. Ministrul apararii nationale,
                         Gheorghe Matache,
                         secretar de stat

                         p. Ministrul finantelor publice,
                         Gheorghe Gherghina,
                         secretar de stat

                                  ACORD
intre Romania si Uniunea Europeana stabilind cadrul general de participare a Romaniei la operatiunile Uniunii Europene de gestionare a crizelor*)

    *) Traducere.

    Uniunea Europeana (U.E.), pe de o parte, si Romania, pe de alta parte, denumite in continuare parti,
    luand in considerare faptul ca:
    1. U.E. poate decide sa actioneze in domeniul gestionarii crizelor;
    2. U.E. va decide daca statele terte vor fi invitate sa participe la o operatiune U.E. de gestionare a crizelor. Romania poate accepta invitatia U.E. si isi poate oferi propria contributie. Intr-un asemenea caz, U.E. va decide asupra acceptarii contributiei propuse de Romania;
    3. daca U.E. decide sa desfasoare o operatiune militara de gestionare a crizelor cu recurs la mijloacele si capacitatile NATO, Romania isi poate exprima intentia de principiu de a lua parte la operatiune;
    4. Consiliul European de la Bruxelles din 24 si 25 octombrie 2002 a convenit modalitatile de implementare a prevederilor convenite de Consiliul European de la Nisa din 7 - 9 decembrie 2000 privind implicarea membrilor europeni ai NATO, nemembri U.E., in gestionarea, sub conducerea U.E. a crizelor;
    5. este preferabila stipularea conditiilor privind participarea Romaniei la operatiunile U.E. de gestionare a crizelor intr-un acord-cadru referitor la o posibila viitoare participare, in locul definirii acestora, de la caz la caz, pentru fiecare operatiune;
    6. un astfel de acord nu va afecta autonomia decizionala a U.E. si nici posibilitatea Romaniei de a decide, de la caz la caz, asupra participarii sale la o operatiune U.E. de gestionare a crizelor;
    7. un astfel de acord trebuie sa se refere numai la viitoarele operatiuni U.E. de gestionare a crizelor si nu va aduce atingere eventualelor acorduri in vigoare care reglementeaza participarea Romaniei intr-o operatiune U.E. de gestionare a crizelor in desfasurare,
    au convenit urmatoarele:

    SECTIUNEA I
    Prevederi generale

    Art. 1
    Decizii referitoare la participare
    1. In urma deciziei U.E. de a invita Romania sa participe la o operatiune U.E. de gestionare a crizelor si o data ce Romania a decis sa participe, Romania va oferi informatii asupra contributiei propuse U.E.
    2. Acolo unde U.E. decide sa desfasoare o operatiune militara de gestionare a crizelor cu recurgerea la mijloacele si capacitatile NATO, Romania va informa U.E. asupra oricarei intentii de participare la operatiune si va furniza, in consecinta, informatii asupra oricarei contributii propuse.
    3. U.E. va evalua contributia Romaniei dupa consultarea cu Romania.
    4. U.E. va furniza Romaniei date preliminare privind contributia probabila la costurile comune ale operatiunii, in scopul sprijinirii Romaniei in formularea ofertei sale.
    5. U.E. va comunica Romaniei, intr-o scrisoare, rezultatul evaluarii, in scopul asigurarii participarii Romaniei in concordanta cu prevederile prezentului acord.
    Art. 2
    Cadrul general
    1. Romania se va asocia actiunii comune prin care Consiliul Uniunii Europene decide ca U.E. va conduce operatiunea de gestionare a crizelor si oricarei actiuni comune sau decizii prin care Consiliul Uniunii Europene decide prelungirea operatiunii U.E. de gestionare a crizelor, in concordanta cu prevederile prezentului acord si cu orice aranjamente necesare implementarii.
    2. Contributia Romaniei la o operatiune U.E. de gestionare a crizelor nu va aduce atingere autonomiei decizionale a Uniunii Europene.
    Art. 3
    Statutul personalului si al fortelor
    1. Statutul personalului desemnat de Romania sa participe la operatiunea civila U.E. de gestionare a crizelor si/sau al fortelor romane participante la operatiunea militara U.E. de gestionare a crizelor va fi reglementat prin Acordul privind statutul fortelor/misiunii, daca acesta exista, incheiat intre U.E. si statul/statele in care se desfasoara operatiunea.
    2. Statutul personalului incadrat in cartierele generale sau elementele de comanda localizate in afara statului/statelor in care se desfasoara operatiunea U.E. de gestionare a crizelor va fi reglementat prin aranjamentele dintre cartierele generale si elementele de comanda respective si Romania.
    3. Fara a aduce atingere acordului privind statutul fortelor/misiunii mentionat la paragraful 1 al acestui articol, Romania isi va exercita jurisdictia asupra personalului sau care participa la operatiunea U.E. de gestionare a crizelor.
    4. Romania va raspunde la orice pretentie in legatura cu participarea sa la o operatiune U.E. de gestionare a crizelor, formulata de sau legata de oricare dintre membrii personalului sau. Romania va fi responsabila cu luarea de masuri, in special legale sau disciplinare, impotriva membrilor personalului sau in conformitate cu legile si cu regulamentele proprii.
    5. Romania se angajeaza sa faca o declaratie privind renuntarea la revendicari impotriva oricarui stat participant la o operatiune U.E. de gestionare a crizelor la care participa si Romania si sa faca aceasta in momentul semnarii prezentului acord. Un model al unei astfel de declaratii este anexat la prezentul acord.
    6. Statele membre ale U.E. se angajeaza sa faca o declaratie privind renuntarea la revendicari, pentru orice viitoare participare a Romaniei intr-o operatiune U.E. de gestionare a crizelor, si sa faca aceasta in momentul semnarii prezentului acord. Un model al unei astfel de declaratii este anexat la prezentul acord.
    Art. 4
    Informatii clasificate
    1. Romania va lua toate masurile necesare pentru a asigura protejarea informatiilor U.E. clasificate, in conformitate cu reglementarile de securitate ale Consiliului Uniunii Europene, cuprinse in Decizia Consiliului nr. 264/2001/CE din 19 martie 2001*1), si in conformitate cu liniile directoare elaborate de autoritatile competente, inclusiv de comandantul operatiunii U.E., in cazul unei operatiuni militare U.E. de gestionare a crizelor, sau de seful misiunii U.E., in cazul unei operatiuni civile U.E. de gestionare a crizelor.
    2. In cazul in care U.E. si Romania au incheiat un acord asupra procedurilor de securitate privind schimbul de informatii clasificate, prevederile unui astfel de acord se vor aplica in contextul unei operatiuni U.E. de gestionare a crizelor.
------------
    *1) JO L 101, 11 aprilie 2001, p. 1.

    SECTIUNEA a II-a
    Prevederi privind participarea la operatiuni civile de gestionare a crizelor

    Art. 5
    Personalul participant la o operatiune civila U.E. de gestionare a crizelor
    1. Romania se va asigura ca personalul sau participant la o misiune civila U.E. de gestionare a crizelor isi executa misiunea in conformitate cu:
    - actiunea comuna si cu amendamentele ulterioare, asa cum sunt mentionate in art. 2 paragraful 1 din acord;
    - planul de operatii;
    - masurile de implementare.
    2. Romania il va informa in timp util pe seful de misiune al operatiunii civile U.E. de gestionare a crizelor si Secretariatul General al Consiliului Uniunii Europene in legatura cu orice schimbare intervenita cu privire la contributia sa la operatiunea civila U.E. de gestionare a crizelor.
    3. Membrii personalului desemnat sa participe la misiunea civila U.E. de gestionare a crizelor vor efectua un examen medical, vor fi vaccinati si vor fi certificati medical, de catre o autoritate competenta din Romania, ca fiind apti pentru misiune. Personalul desemnat pentru operatiunea civila U.E. de gestionare a crizelor va trebui sa prezinte o copie a acestui certificat.
    Art. 6
    Lantul de comanda
    1. Personalul desemnat de Romania va actiona si isi va indeplini indatoririle numai in conformitate cu obiectivele operatiunii civile U.E. de gestionare a crizelor.
    2. Intregul personal va ramane sub comanda deplina a autoritatilor nationale.
    3. Autoritatile nationale vor transfera controlul operational catre seful de misiune al operatiunii civile U.E. de gestionare a crizelor, care va exercita aceasta comanda prin intermediul unei structuri ierarhice de comanda si control.
    4. Seful de misiune va conduce operatiunea civila U.E. de gestionare a crizelor si va raspunde de administrarea cotidiana a acesteia.
    5. Romania va avea aceleasi drepturi si obligatii, in ceea ce priveste gestionarea cotidiana a operatiunii, ca si statele membre ale U.E. care participa la operatiune, in conformitate cu instrumentele juridice mentionate in art. 2 paragraful 1 din acord.
    6. Seful de misiune al operatiunii civile U.E. de gestionare a crizelor va fi responsabil cu controlul disciplinei in randul personalului operatiunii civile U.E. de gestionare a crizelor. Atunci cand este necesar, autoritatile nationale abilitate vor lua masurile disciplinare adecvate.
    7. Romania va desemna un Punct de Contact al Contingentului National (PCCN), care va reprezenta contingentul national in operatiune. PCCN va raporta sefului de misiune al operatiunii civile U.E. de gestionare a crizelor asupra problemelor legate de contingentul national si va fi responsabil cu disciplina in cadrul detasamentului.
    8. Decizia de incheiere a operatiunii va fi luata de catre Uniunea Europeana dupa consultarea prealabila a Romaniei, in conditiile in care, la data incheierii acesteia, Romania contribuie inca la operatiunea civila U.E. de gestionare a crizelor.
    Art. 7
    Aspecte financiare
    1. Romania isi va asuma costurile asociate participarii sale la operatiune, cu exceptia costurilor care fac obiectul finantarii comune, in conformitate cu bugetul operational al operatiunii. Aceasta se va face cu respectarea prevederilor art. 8.
    2. In caz de deces, ranire, pierdere sau pagube cauzate persoanelor fizice ori juridice din statul/statele pe teritoriul caruia/carora se desfasoara operatiunea, Romania va plati, in cazul in care a fost stabilita responsabilitatea sa, compensatii conform conditiilor prevazute de acordul privind statutul misiunii, daca acesta exista, asa cum se mentioneaza in art. 3 paragraful 1 din acord.
    Art. 8
    Contributia la bugetul operational
    1. Romania va contribui la finantarea bugetului operational al operatiunii civile U.E. de gestionare a crizelor.
    2. Contributia financiara a Romaniei la bugetul operatiunii va fi suma cea mai mica dintre urmatoarele doua variante:
    a) acea parte din suma de referinta proportionala cu raportul dintre venitul national brut (VNB) propriu si totalul VNB-urilor tuturor statelor care contribuie la bugetul operational al operatiunii; sau
    b) acea parte din suma de referinta pentru bugetul operational, proportionala cu raportul dintre numarul membrilor personalului sau participant la operatiune si numarul total al membrilor personalului tuturor statelor participante la operatiune.
    3. Prin derogare de la prevederile paragrafelor 1 si 2 de mai sus, Romania nu va contribui la finantarea alocatiilor zilnice platite personalului din statele membre ale U.E.
    4. Prin derogare de la prevederile paragrafului 1 de mai sus, U.E. va excepta, in principiu, statele terte de la plata contributiilor financiare pentru o anumita operatiune civila U.E. de gestionare a crizelor, atunci cand:
    a) U.E. decide ca statul tert participant la operatiune are o contributie semnificativa care este esentiala pentru operatiune; sau
    b) statul tert participant la operatiune are un VNB pe cap de locuitor ce nu il depaseste pe cel al nici unui stat membru al U.E.
    5. Un aranjament privind modalitatile practice de plata va fi semnat intre seful de misiune al operatiunii civile U.E. de gestionare a crizelor si serviciile administrative abilitate din Romania, acesta urmand sa reglementeze contributia Romaniei la bugetul operational al operatiunii civile U.E. de gestionare a crizelor. Acest aranjament va include, inter alia, urmatoarele prevederi:
    a) suma respectiva;
    b) aranjamentele de plata a contributiei financiare;
    c) procedura de audit.

    SECTIUNEA a III-a
    Prevederi referitoare la participarea la operatiuni militare de gestionare a crizelor

    Art. 9
    Participarea la operatiuni militare U.E. de gestionare a crizelor
    1. Romania se va asigura ca personalul sau participant la o operatiune militara U.E. de gestionare a crizelor isi executa misiunea in conformitate cu:
    - actiunea comuna si cu amendamentele ulterioare, asa cum sunt mentionate in art. 2 paragraful 1 din acord;
    - planul de operatii;
    - masurile de implementare.
    2. Personalul desemnat de Romania isi va indeplini indatoririle si va actiona numai in conformitate cu obiectivele operatiunii militare U.E. de gestionare a crizelor.
    3. Romania il va informa in timp util pe comandantul operatiunii U.E. in legatura cu orice schimbare intervenita cu privire la participarea sa la operatiune.
    Art. 10
    Lantul de comanda
    1. Toate fortele si personalul participant la operatiunea militara U.E. de gestionare a crizelor vor ramane sub deplina comanda a autoritatilor lor nationale.
    2. Autoritatile nationale vor transfera comanda si/sau controlul tactic si operational asupra fortelor si personalului lor catre comandantul operatiunii U.E. Comandantul operatiunii U.E. are drept de delegare a autoritatii.
    3. Romania va avea aceleasi drepturi si obligatii, in termeni de gestiune cotidiana a operatiunii, ca si statele membre ale U.E. participante.
    4. Comandantul operatiunii U.E. poate solicita, dupa consultari cu Romania, in orice moment, retragerea contributiei Romaniei.
    5. Romania va numi un inalt reprezentant militar, care va reprezenta detasamentul sau national in cadrul operatiunii militare U.E. de gestionare a crizelor. Inaltul reprezentant militar se va consulta cu comandantul fortei U.E. in orice chestiune legata de operatiune si va fi responsabil cu disciplina in cadrul detasamentului.
    Art. 11
    Aspecte financiare
    1. Fara a aduce atingere art. 12, Romania isi va asuma toate costurile asociate participarii sale la operatiune, cu exceptia acelor costuri care fac obiectul finantarii comune, in conformitate cu instrumentele juridice mentionate in art. 2 paragraful 1, precum si in Decizia Consiliului nr. 197/2004/PESC din 23 februarie 2004 privind mecanismul de administrare financiara a costurilor comune ale operatiunilor U.E. cu implicatii militare sau de aparare.*2)
    2. In caz de deces, ranire, pierderi sau pagube cauzate persoanelor fizice ori juridice din statul/statele pe teritoriul caruia/carora se desfasoara operatiunea, Romania va plati, in cazul in care a fost stabilita responsabilitatea sa, compensatii in conformitate cu conditiile prevazute de acordul privind statutul fortelor, daca acesta exista, potrivit art. 3 paragraful 1 din acord.
------------
    *2) OJL 63, 28 februarie 2004, p. 68.

    Art. 12
    Contributia la costurile comune
    1. Romania va contribui la finantarea costurilor comune ale operatiunii militare U.E. de gestionare a crizelor.
    2. Contributia financiara a Romaniei la costurile comune va fi suma cea mai mica dintre urmatoarele doua variante:
    a) acea parte din suma de referinta pentru costurile comune, care este proportionala cu raportul dintre venitul national brut (VNB) propriu si totalul VNB-urilor tuturor statelor care contribuie la costurile comune ale operatiunii; sau
    b) acea parte din suma de referinta pentru costurile comune, care este proportionala cu raportul dintre numarul membrilor personalului sau participant la operatiune si numarul total al personalului tuturor statelor participante la operatiune.
    In calculul prevazut la paragraful 2b), atunci cand Romania contribuie cu personal numai la Cartierul General al Operatiunii sau al Fortei, raportul utilizat va fi acela dintre numarul personalului sau si totalul personalului Cartierului General respectiv. Altfel, raportul va fi acela dintre contributia totala a Romaniei si totalul personalului pentru operatiune.
    3. Prin derogare de la prevederile paragrafului 1 de mai sus, U.E. va excepta, in principiu, statele terte de la contributiile financiare la costurile comune ale unei anumite operatiuni militare U.E. de gestionare a crizelor, atunci cand:
    a) Uniunea Europeana decide ca statul tert participant la operatiune furnizeaza o contributie semnificativa in mijloace si/sau capacitati esentiale pentru aceasta operatiune; sau
    b) statul tert participant la operatiune are un VNB pe cap de locuitor ce nu il depaseste pe cel al nici unui stat membru al U.E.
    4. Un aranjament va fi incheiat intre administratorul stabilit prin Decizia Consiliului nr. 197/2004/PESC din 23 februarie 2004 privind infiintarea unui mecanism de administrare a finantarii costurilor comune ale operatiunilor U.E. cu implicatii militare si de aparare si autoritatile administrative competente din Romania. Acest aranjament va include, inter alia, prevederi referitoare la:
    a) suma respectiva;
    b) aranjamentele privind plata contributiei financiare;
    c) procedura de audit.

    SECTIUNEA a IV-a
    Prevederi finale

    Art. 13
    Aranjamente privind aplicarea acordului
    Fara a aduce atingere prevederilor art. 8 paragraful 5 si ale art. 12 paragraful 4, secretarul general al Consiliului Uniunii Europene/inaltul reprezentant pentru politica externa si de securitate comuna si autoritatile romane competente vor incheia orice aranjamente administrative si tehnice necesare in vederea implementarii prezentului acord.
    Art. 14
    Neindeplinirea obligatiilor
    Daca una dintre parti nu isi indeplineste obligatiile, asa cum sunt ele prevazute in articolele precedente, cealalta parte are dreptul de a considera ca prezentul acord si-a incetat valabilitatea, cu transmiterea unei notificari in termen de o luna.
    Art. 15
    Solutionarea diferendelor
    Diferendele privind interpretarea sau aplicarea prezentului acord vor fi solutionate intre parti, prin mijloace diplomatice.
    Art. 16
    Intrarea in vigoare
    1. Prezentul acord intra in vigoare incepand cu prima zi a primei luni dupa notificarea reciproca de catre parti a finalizarii procedurilor interne necesare pentru intrarea in vigoare.
    2. Prezentul acord poate fi amendat in baza unui acord reciproc scris intre parti.
    3. Prezentul acord poate fi denuntat de oricare dintre parti prin transmiterea catre cealalta parte a unei notificari de denuntare scrise. O astfel de denuntare va avea efect dupa 6 luni de la primirea notificarii de catre cealalta parte.
    Semnat la Bruxelles, la 22 noiembrie 2004, in patru exemplare originale in limba engleza.

                         Pentru Uniunea Europeana,
                              Lazar Comanescu

                              Pentru Romania,
                               Xavier Solana

    ANEXA 1

                          TEXT PENTRU DECLARATII

    Declaratia Romaniei
    "Romania, in aplicarea unei actiuni comune a U.E. privind o operatiune a U.E. de gestionare a crizelor, va incerca, in masura in care sistemul sau legislativ intern permite, sa renunte, pe cat de mult posibil, la pretentii ridicate impotriva oricarui alt stat participant la o operatiune U.E. de gestionare a crizelor in legatura cu ranirea sau decesul personalului acestui stat sau in legatura cu prejudicierea ori pierderea oricaror bunuri detinute de acesta si utilizate de operatiunea U.E. de gestionare a crizelor, in cazul in care aceasta ranire, deces, prejudiciere sau pierdere:
    - a fost cauzata de personal aflat in exercitiul indatoririlor legate de operatiunea U.E. de gestionare a crizelor, cu exceptia cazurilor de neglijenta grava sau comportament defectuos intentionat; sau
    - a fost provocata de utilizarea oricaror bunuri detinute de state participante la operatiunea U.E. de gestionare a crizelor, fiind demonstrat faptul ca bunurile au fost folosite in cadrul misiunii respective si exceptand cazurile de neglijenta grava sau comportament defectuos intentionat al personalului operatiunii U.E. de gestionare a crizelor, care foloseste respectivele bunuri."

    Declaratia statelor membre U.E.
    "Statele membre U.E., in aplicarea unei actiuni comune a U.E. privind o operatiune U.E. de gestionare a crizelor la care Romania participa, vor incerca, in masura in care sistemele lor legislative le permit, sa renunte, pe cat de mult posibil, la pretentii ridicate impotriva Romaniei in legatura cu ranirea sau decesul personalului lor ori in legatura cu prejudicierea sau pierderea oricaror bunuri detinute de acestea si utilizate de operatiunea U.E. de gestionare a crizelor, in cazul in care aceasta ranire, deces, prejudiciere ori pierdere:
      a fost cauzata de personal din Romania aflat in exercitiul indatoririlor legate de operatiunea U.E. de gestionare a crizelor, cu exceptia cazurilor de neglijenta grava sau comportament defectuos intentionat; sau
      a fost provocata de utilizarea unor bunuri detinute de Romania, fiind demonstrat faptul ca bunurile au fost folosite in cadrul misiunii respective si exceptand cazurile de neglijenta grava sau comportament defectuos intentionat al personalului din Romania al operatiunii U.E. de gestionare a crizelor, care foloseste respectivele bunuri."



SmartCity5

COMENTARII la OUG 117/2004

Momentan nu exista niciun comentariu la OUG 117 din 2004
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu