E-mail:
Parola:
     
 Nu ai cont? Inregistreaza-te
 Ai uitat parola? Click aici
alerte legex
Coduri postale şi prefixe telefonice naţionale şi internaţionale
Legături cu alte acte
A modificat:
Articolul 1 din actul OUG 107 2003 modifica articolul 111 din actul Legea 346 2002
Articolul 1 din actul OUG 107 2003 abrogă articolul 112 din actul Legea 346 2002
Articolul 1 din actul OUG 107 2003 modifica articolul 113 din actul Legea 346 2002
Articolul 1 din actul OUG 107 2003 modifica articolul 9 din actul Legea 346 2002
Articolul 1 din actul OUG 107 2003 modifica articolul 114 din actul Legea 346 2002
Articolul 1 din actul OUG 107 2003 modifica articolul 115 din actul Legea 346 2002
Articolul 1 din actul OUG 107 2003 modifica articolul 116 din actul Legea 346 2002
Articolul 1 din actul OUG 107 2003 modifica articolul 117 din actul Legea 346 2002
Articolul 1 din actul OUG 107 2003 modifica articolul 118 din actul Legea 346 2002
Articolul 1 din actul OUG 107 2003 modifica articolul 119 din actul Legea 346 2002
Articolul 1 din actul OUG 107 2003 abrogă articolul 120 din actul Legea 346 2002
Articolul 1 din actul OUG 107 2003 modifica articolul 124 din actul Legea 346 2002
Articolul 1 din actul OUG 107 2003 modifica articolul 125 din actul Legea 346 2002
Articolul 1 din actul OUG 107 2003 modifica articolul 127 din actul Legea 346 2002
Articolul 1 din actul OUG 107 2003 modifica articolul 129 din actul Legea 346 2002
Articolul 1 din actul OUG 107 2003 abrogă articolul 108 din actul Legea 346 2002
Articolul 1 din actul OUG 107 2003 adauga dupa articolul 133 din actul Legea 346 2002
Articolul 1 din actul OUG 107 2003 abrogă articolul 134 din actul Legea 346 2002
Articolul 1 din actul OUG 107 2003 modifica articolul 135 din actul Legea 346 2002
Articolul 1 din actul OUG 107 2003 abrogă articolul 136 din actul Legea 346 2002
Articolul 1 din actul OUG 107 2003 abrogă articolul 137 din actul Legea 346 2002
Articolul 1 din actul OUG 107 2003 abrogă articolul 138 din actul Legea 346 2002
Articolul 1 din actul OUG 107 2003 abrogă articolul 139 din actul Legea 346 2002
Articolul 1 din actul OUG 107 2003 modifica articolul 140 din actul Legea 346 2002
Articolul 1 din actul OUG 107 2003 adauga dupa articolul 140 din actul Legea 346 2002
Articolul 1 din actul OUG 107 2003 modifica articolul 141 din actul Legea 346 2002
Articolul 4 din actul OUG 107 2003 modifica Legea 346 2002
Articolul 1 din actul OUG 107 2003 abrogă articolul 109 din actul Legea 346 2002
Articolul 1 din actul OUG 107 2003 modifica articolul 6 din actul Legea 346 2002
Articolul 1 din actul OUG 107 2003 modifica articolul 8 din actul Legea 346 2002
Articolul 1 din actul OUG 107 2003 modifica articolul 9 din actul Legea 346 2002
Articolul 1 din actul OUG 107 2003 modifica articolul 10 din actul Legea 346 2002
Articolul 1 din actul OUG 107 2003 abrogă articolul 11 din actul Legea 346 2002
Articolul 1 din actul OUG 107 2003 modifica articolul 12 din actul Legea 346 2002
Articolul 1 din actul OUG 107 2003 modifica articolul 14 din actul Legea 346 2002
Articolul 1 din actul OUG 107 2003 modifica articolul 15 din actul Legea 346 2002
Articolul 1 din actul OUG 107 2003 modifica articolul 19 din actul Legea 346 2002
Articolul 1 din actul OUG 107 2003 modifica articolul 20 din actul Legea 346 2002
Articolul 1 din actul OUG 107 2003 modifica articolul 22 din actul Legea 346 2002
Articolul 1 din actul OUG 107 2003 modifica articolul 25 din actul Legea 346 2002
Articolul 1 din actul OUG 107 2003 modifica articolul 26 din actul Legea 346 2002
Articolul 1 din actul OUG 107 2003 modifica articolul 28 din actul Legea 346 2002
Articolul 1 din actul OUG 107 2003 modifica articolul 34 din actul Legea 346 2002
Articolul 1 din actul OUG 107 2003 modifica articolul 35 din actul Legea 346 2002
Articolul 1 din actul OUG 107 2003 modifica articolul 37 din actul Legea 346 2002
Articolul 1 din actul OUG 107 2003 modifica articolul 39 din actul Legea 346 2002
Articolul 1 din actul OUG 107 2003 modifica articolul 45 din actul Legea 346 2002
Articolul 1 din actul OUG 107 2003 modifica articolul 46 din actul Legea 346 2002
Articolul 1 din actul OUG 107 2003 modifica articolul 47 din actul Legea 346 2002
Articolul 1 din actul OUG 107 2003 modifica articolul 49 din actul Legea 346 2002
Articolul 1 din actul OUG 107 2003 modifica articolul 52 din actul Legea 346 2002
Articolul 1 din actul OUG 107 2003 modifica articolul 53 din actul Legea 346 2002
Articolul 1 din actul OUG 107 2003 adauga dupa articolul 54 din actul Legea 346 2002
Articolul 1 din actul OUG 107 2003 modifica articolul 60 din actul Legea 346 2002
Articolul 1 din actul OUG 107 2003 modifica articolul 62 din actul Legea 346 2002
Articolul 1 din actul OUG 107 2003 modifica articolul 63 din actul Legea 346 2002
Articolul 1 din actul OUG 107 2003 modifica articolul 68 din actul Legea 346 2002
Articolul 1 din actul OUG 107 2003 abrogă articolul 69 din actul Legea 346 2002
Articolul 1 din actul OUG 107 2003 abrogă articolul 70 din actul Legea 346 2002
Articolul 1 din actul OUG 107 2003 abrogă articolul 71 din actul Legea 346 2002
Articolul 1 din actul OUG 107 2003 modifica articolul 72 din actul Legea 346 2002
Articolul 1 din actul OUG 107 2003 modifica articolul 73 din actul Legea 346 2002
Articolul 1 din actul OUG 107 2003 modifica articolul 74 din actul Legea 346 2002
Articolul 1 din actul OUG 107 2003 abrogă articolul 75 din actul Legea 346 2002
Articolul 1 din actul OUG 107 2003 modifica articolul 76 din actul Legea 346 2002
Articolul 1 din actul OUG 107 2003 abrogă articolul 77 din actul Legea 346 2002
Articolul 1 din actul OUG 107 2003 abrogă articolul 78 din actul Legea 346 2002
Articolul 1 din actul OUG 107 2003 modifica articolul 79 din actul Legea 346 2002
Articolul 1 din actul OUG 107 2003 modifica articolul 80 din actul Legea 346 2002
Articolul 1 din actul OUG 107 2003 adauga dupa articolul 80 din actul Legea 346 2002
Articolul 1 din actul OUG 107 2003 abrogă articolul 81 din actul Legea 346 2002
Articolul 1 din actul OUG 107 2003 abrogă articolul 82 din actul Legea 346 2002
Articolul 1 din actul OUG 107 2003 abrogă articolul 83 din actul Legea 346 2002
Articolul 1 din actul OUG 107 2003 abrogă articolul 87 din actul Legea 346 2002
Articolul 1 din actul OUG 107 2003 abrogă articolul 89 din actul Legea 346 2002
Articolul 1 din actul OUG 107 2003 abrogă articolul 90 din actul Legea 346 2002
Articolul 1 din actul OUG 107 2003 abrogă articolul 91 din actul Legea 346 2002
Articolul 1 din actul OUG 107 2003 modifica articolul 92 din actul Legea 346 2002
Articolul 1 din actul OUG 107 2003 abrogă articolul 93 din actul Legea 346 2002
Articolul 1 din actul OUG 107 2003 abrogă articolul 94 din actul Legea 346 2002
Articolul 1 din actul OUG 107 2003 abrogă articolul 95 din actul Legea 346 2002
Articolul 1 din actul OUG 107 2003 modifica articolul 96 din actul Legea 346 2002
Articolul 1 din actul OUG 107 2003 modifica articolul 99 din actul Legea 346 2002
Articolul 1 din actul OUG 107 2003 modifica articolul 101 din actul Legea 346 2002
Articolul 1 din actul OUG 107 2003 modifica articolul 102 din actul Legea 346 2002
Articolul 1 din actul OUG 107 2003 abrogă articolul 105 din actul Legea 346 2002
Articolul 1 din actul OUG 107 2003 modifica articolul 1 din actul Legea 346 2002
Articolul 1 din actul OUG 107 2003 modifica articolul 3 din actul Legea 346 2002
Articolul 1 din actul OUG 107 2003 modifica articolul 5 din actul Legea 346 2002
Articolul 1 din actul OUG 107 2003 modifica articolul 106 din actul Legea 346 2002
Articolul 1 din actul OUG 107 2003 abrogă articolul 107 din actul Legea 346 2002
Articolul 5 din actul OUG 107 2003 modifica articolul 5 din actul Legea 19 2000
Cele mai căutate legi
Ultimele acte citite
Sisteme de securitate
Registrul Agricol Integrat - www.registrulagricolintegrat.ro

Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

ORDONANTA DE URGENTA Nr

ORDONANTA DE URGENTA   Nr. 107 din 24 octombrie 2003

pentru modificarea si completarea Legii nr. 346/2002 privind asigurarea pentru accidente de munca si boli profesionale

ACT EMIS DE: GUVERNUL ROMANIEI

ACT PUBLICAT IN:            MONITORUL OFICIAL  NR. 747 din 26 octombrie 2003


SmartCity3


    In temeiul art. 114 alin. (4) din Constitutie,

    Guvernul Romaniei adopta prezenta ordonanta de urgenta.

    Art. 1
    Legea nr. 346/2002 privind asigurarea pentru accidente de munca si boli profesionale, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 454 din 27 iunie 2002, cu modificarile ulterioare, se modifica si se completeaza dupa cum urmeaza:
    1. Articolul 1 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 1
    Asigurarea pentru accidente de munca si boli profesionale reprezinta o asigurare de persoane, face parte din sistemul de asigurari sociale, este garantata de stat si cuprinde raporturi specifice prin care se asigura protectia sociala a salariatilor impotriva diminuarii sau pierderii capacitatii de munca si decesului acestora ca urmare a accidentelor de munca si a bolilor profesionale."
    2. Litera c) a articolului 3 va avea urmatorul cuprins:
    "c) constituirea resurselor de asigurare pentru accidente de munca si boli profesionale din contributii diferentiate in functie de risc, suportate de angajatori sau de persoanele fizice care incheie asigurare, potrivit prevederilor prezentei legi;"
    3. Articolul 5 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 5
    (1) Sunt asigurate obligatoriu prin efectul prezentei legi:
    a) persoanele care desfasoara activitati pe baza unui contract individual de munca, indiferent de durata acestuia, precum si functionarii publici;
    b) persoanele care isi desfasoara activitatea in functii elective sau care sunt numite in cadrul autoritatii executive, legislative ori judecatoresti, pe durata mandatului, precum si membrii cooperatori dintr-o organizatie a cooperatiei mestesugaresti, ale caror drepturi si obligatii sunt asimilate, in conditiile prezentei legi, cu ale persoanelor prevazute la lit. a);
    c) somerii, pe toata durata efectuarii practicii profesionale in cadrul cursurilor organizate potrivit legii;
    d) ucenicii, elevii si studentii, pe toata durata efectuarii practicii profesionale.
    (2) Prevederile prezentei legi nu se aplica personalului militar si civil angajat pe baza de contract si personalului asigurat in sistemul propriu al Ministerului Apararii Nationale, Ministerului Administratiei si Internelor, Serviciului Roman de Informatii, Serviciului de Informatii Externe, Serviciului de Protectie si Paza, Serviciului de Telecomunicatii Speciale, precum si celui din structurile militarizate ale Ministerului Justitiei."
    4. Articolul 6 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 6
    (1) Se pot asigura in conditiile prezentei legi, pe baza de contract individual de asigurare, persoanele care se afla in una sau mai multe dintre urmatoarele situatii:
    a) asociat unic, asociati, comanditari sau actionari;
    b) comanditati, administratori sau manageri;
    c) membri ai asociatiei familiale;
    d) persoane autorizate sa desfasoare activitati independente;
    e) persoane angajate in institutii internationale;
    f) proprietari de bunuri si/sau arendasi de suprafete agricole si forestiere;
    g) persoane care desfasoara activitati agricole in cadrul gospodariilor individuale sau activitati private in domeniul forestier;
    h) membri ai societatilor agricole sau ai altor forme de asociere din agricultura;
    i) alte persoane interesate, care isi desfasoara activitatea pe baza altor raporturi juridice decat cele mentionate anterior.
    (2) Continutul contractului individual de asigurare se stabileste in normele metodologice de aplicare a prezentei legi."
    5. Articolul 8 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 8
    (1) Are calitatea de asigurator, potrivit prezentei legi, Casa Nationala de Pensii si Alte Drepturi de Asigurari Sociale, denumita in continuare CNPAS.
    (2) Atributiile specifice de asigurare pentru accidente de munca si boli profesionale se exercita de casele teritoriale de pensii.
    (3) Atributiile specifice de asigurare pentru accidente de munca si boli profesionale, in calitate de prestatori de servicii, pot fi realizate, in conditiile prezentei legi, si de asociatii profesionale de asigurare, constituite in acest scop pe sectoare de activitate ale economiei nationale.
    (4) Asociatiile profesionale de asigurare functioneaza pe baza de statut propriu, cu respectarea prevederilor prezentei legi si ale Ordonantei Guvernului nr. 26/2000 cu privire la asociatii si fundatii, cu modificarile si completarile ulterioare."
    6. Alineatul 2 al articolului 9 va avea urmatorul cuprins:
    "(2) Calitatea de asigurat se dobandeste, iar raporturile de asigurare se stabilesc la data: incheierii contractului individual de munca, stabilirii raporturilor de serviciu in cazul functionarilor publici, validarii mandatului pentru persoanele care desfasoara activitati in functii elective, numirii in cadrul autoritatii executive, legislative ori judecatoresti, depunerii adeziunii in cazul membrilor cooperatori, inceperii practicii profesionale pentru someri, ucenici, elevi si studenti sau incheierii contractului individual de asigurare, dupa caz."
    7. Articolul 10 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 10
    (1) In vederea incheierii asigurarii pentru accidente de munca si boli profesionale si a stabilirii cotei contributiei datorate, angajatorul are obligatia de a comunica asiguratorului, printr-o declaratie pe propria raspundere, domeniul de activitate conform Clasificarii Activitatilor din Economia Nationala - CAEN, numarul de angajati, fondul de salarii, precum si orice alte informatii solicitate in acest scop.
    (2) Modelul si continutul declaratiei prevazute la alin. (1) se stabilesc prin normele metodologice de aplicare a prezentei legi.
    (3) Declaratia se depune la sediul asiguratorului, in termen de 30 de zile de la data dobandirii personalitatii juridice sau a inceperii raporturilor de munca ori de serviciu intre parti, dupa caz.
    (4) In cazul modificarii uneia sau mai multor informatii din declaratia prevazuta la alin. (1), angajatorul are obligatia sa anunte asiguratorul in termen de 15 zile."
    8. Articolul 11 se abroga.
    9. Articolul 12 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 12
    Persoana asigurata potrivit art. 6, o data cu incheierea contractului individual de asigurare, are obligatia de a depune o declaratie de venituri si de a comunica, in termen de 15 zile, asiguratorului orice modificare intervenita cu privire la situatia si statutul ei."
    10. Articolul 14 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 14
    In cazul in care din culpa angajatorului sau a persoanei asigurate nu s-a platit contributia de asigurare pentru accidente de munca si boli profesionale, costul prestatiilor si al serviciilor de asigurare prevazute de prezenta lege se suporta de angajator sau de persoana asigurata."
    11. Alineatul (1) al articolului 15 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 15
    (1) In cazul bolilor profesionale, declarate in conditiile legii, in timpul activitatii profesionale, dreptul la prestatiile si serviciile de asigurare se mentine si ulterior incetarii raporturilor de munca/serviciu si a contractelor individuale de asigurare."
    12. Litera d) a articolului 19 va avea urmatorul cuprins:
    "d) indemnizatie pentru trecerea temporara in alt loc de munca si indemnizatie pentru reducerea timpului de munca;"
    13. Alineatele (1) - (3) ale articolului 20 vor avea urmatorul cuprins:
    "Art. 20
    (1) Baza de calcul al indemnizatiilor pentru incapacitate temporara de munca sau pentru reducerea timpului de munca se calculeaza ca medie a veniturilor salariale brute realizate de catre salariat in ultimele 6 luni anterioare manifestarii riscului, respectiv a veniturilor stipulate in contractele individuale de asigurare, pe baza carora s-a stabilit contributia de asigurare pentru accidente de munca si boli profesionale.
    (2) In cazul in care stagiul de cotizare este mai mic de 6 luni, baza de calcul al indemnizatiilor pentru incapacitate temporara de munca sau pentru reducerea timpului de munca o constituie venitul salarial brut din ultima luna de activitate, respectiv venitul stipulat in contractul individual de asigurare, pe baza caruia s-a stabilit contributia de asigurare pentru accidente de munca si boli profesionale.
    (3) Pentru calculul indemnizatiilor pentru incapacitate temporara de munca sau pentru reducerea timpului de munca se utilizeaza numarul de zile lucratoare din luna in care se acorda concediul medical sau, dupa caz, se solicita alte drepturi de asigurari sociale."
    14. Alineatul (2) al articolului 22 va avea urmatorul cuprins:
    "(2) Contravaloarea biletelor pentru tratament balnear prescris de medicul asiguratorului celor care se afla in incapacitate temporara de munca, ca urmare in exclusivitate a unui accident de munca sau a unei boli profesionale, se suporta integral din contributiile de asigurare pentru accidente de munca si boli profesionale."
    15. Alineatul (1) al articolului 25 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 25
    (1) Pentru reabilitarea medicala si recuperarea capacitatii de munca asiguratii beneficiaza de programe individuale de recuperare, stabilite de medicul specialist al asiguratorului, in functie de natura si de diagnosticul bolii."
    16. Alineatul (2) al articolului 26 va avea urmatorul cuprins:
    "(2) Dreptul la prestatii si servicii pentru reabilitarea medicala si recuperarea capacitatii de munca se suspenda in cazul in care asiguratii nu urmeaza sau nu respecta programul individual de recuperare."
    17. Articolul 28 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 28
    (1) Unitatile prestatoare de servicii medicale se stabilesc de asigurator, care incheie cu acestea contracte de prestari de servicii medicale pentru reabilitarea medicala si recuperarea capacitatii de munca a asiguratilor care au suferit accidente de munca si boli profesionale.
    (2) Tarifele pentru prestarea serviciilor medicale se stabilesc intre partile contractante, pe baza prevederilor existente in contractele-cadru din sistemul asigurarilor sociale de sanatate."
    18. Articolul 34 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 34
    (1) Cuantumul indemnizatiei pentru incapacitate temporara de munca reprezinta 80% din media veniturilor salariale brute realizate in ultimele 6 luni.
    (2) In cazul asiguratilor prevazuti la art. 6, cuantumul indemnizatiei pentru incapacitate temporara de munca reprezinta 80% din media venitului lunar asigurat din ultimele 6 luni."
    19. Articolul 35 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 35
    Indemnizatia pentru incapacitate temporara de munca in cazul accidentului de munca sau al bolii profesionale se suporta in primele 3 zile de incapacitate de catre angajator, iar din a 4-a zi de incapacitate, din contributia de asigurare pentru accidente de munca si boli profesionale."
    20. Alineatul (3) al articolului 37 va avea urmatorul cuprins:
    "(3) Prelungirea concediului medical peste 180 de zile se face pentru cel mult 90 de zile, in functie de evolutia cazului si de rezultatele actiunilor de recuperare, conform procedurilor stabilite de CNPAS."
    21. Articolul 39 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 39
    In situatia in care medicul expert al asigurarilor sociale din sistemul public de pensii decide incadrarea intr-un grad de invaliditate, indemnizatia se va acorda pana la sfarsitul lunii urmatoare celei in care s-a dat avizul de pensionare, fara a se depasi durata maxima de acordare a concediului medical, prevazuta la art. 37."
    22. Denumirea sectiunii a 4-a a capitolului IV va avea urmatorul cuprins:
    "Indemnizatia pentru trecerea temporara in alt loc de munca si indemnizatia pentru reducerea timpului de munca"
    23. Articolul 45 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 45
    (1) Compensatia pentru atingerea integritatii reprezinta o suma fixa in bani si se acorda integral, o singura data, fara a afecta celelalte drepturi sau indemnizatii la care este indreptatit asiguratul, si nu este luata in baza de calcul pentru determinarea acestor drepturi.
    (2) Cuantumul compensatiei pentru atingerea integritatii se stabileste in functie de gravitatea leziunii, in limita unui plafon maxim de 12 salarii medii brute pe economie, comunicate de Institutul National de Statistica.
    (3) Criteriile si grilele pe baza carora se acorda compensatia pentru atingerea integritatii se stabilesc de catre CNPAS prin normele metodologice de aplicare a prezentei legi."
    24. Articolul 46 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 46
    (1) In cazul decesului asiguratului, ca urmare a unui accident de munca sau a unei boli profesionale, beneficiaza de despagubire in caz de deces o singura persoana, care poate fi, dupa caz: sotul supravietuitor, copilul, parintele, tutorele, curatorul, mostenitorul, in conditiile dreptului comun, sau, in lipsa acesteia, persoana care dovedeste ca a suportat cheltuielile ocazionate de deces.
    (2) Cuantumul despagubirii in caz de deces este de 4 salarii medii brute pe economie, comunicate de Institutul National de Statistica."
    25. Articolul 47 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 47
    Cererea pentru obtinerea despagubirii in caz de deces se depune la sediul asiguratorului, insotita de actele din care rezulta dreptul solicitantului, potrivit prezentei legi."
    26. Articolul 49 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 49
    Plata despagubirii in caz de deces se face in termen de 15 zile de la data comunicarii deciziei prevazute la art. 48."
    27. Articolul 52 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 52
    (1) Daca in urma controalelor medicale periodice personalul din structurile de medicina muncii, care asigura servicii medicale angajatorului, constata ca exista riscul unei imbolnaviri profesionale, acesta are obligatia de a semnala de indata cazul asiguratorului.
    (2) Declararea bolilor profesionale se realizeaza conform prevederilor Legii protectiei muncii nr. 90/1996, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, iar un exemplar din formularul de declarare a bolii respective va fi inaintat CNPAS de catre autoritatea competenta."
    28. Articolul 53 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 53
    (1) Pentru constatarea cazului asigurat si stabilirea drepturilor de asigurare, asiguratorul are acces si recurge la procesul-verbal de cercetare intocmit, potrivit legii, de autoritatea competenta care efectueaza cercetarea accidentelor soldate cu incapacitate temporara de munca, invaliditate si deces.
    (2) Asiguratorul verifica si decide asupra modalitatii in care a fost efectuata cercetarea accidentului care a determinat incapacitatea temporara de munca.
    (3) In scopul realizarii atributiilor prevazute la alin. (2) asiguratorul poate participa direct la cercetarea accidentului sau poate efectua o ancheta proprie, dupa caz."
    29. Dupa articolul 54 se introduce un nou articol, articolul 54^1, cu urmatorul cuprins:
    "Art. 54^1
    Pana la stabilirea caracterului de munca al accidentului sau caracterului profesional al bolii, conform documentelor prevazute la art. 54, contravaloarea serviciilor medicale acordate va fi suportata din bugetul Fondului national unic de asigurari sociale de sanatate, urmand ca decontarea sa se realizeze ulterior din contributiile de asigurare pentru accidente de munca si boli profesionale, dupa caz."
    30. Articolul 60 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 60
    Angajatii au dreptul, fara ca acest lucru sa atraga consecinte asupra lor, de a sesiza Inspectia Muncii, asiguratorul sau comitetele de sanatate si securitate in munca asupra neluarii de catre angajator a unor masuri de prevenire a accidentelor de munca si a bolilor profesionale."
    31. Articolul 62 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 62
    Asiguratorul coordoneaza activitatea de prevenire a accidentelor de munca si a bolilor profesionale la nivel national si realizeaza obiectivele de prevenire prin servicii proprii, cu personal specializat sau cu persoane fizice/juridice abilitate conform legii."
    32. Articolul 63 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 63
    Personalul tehnic al asiguratorului, care desfasoara activitati de prevenire a accidentelor de munca si a bolilor profesionale, precum si personalul medical specializat in medicina muncii au urmatoarele atributii:
    a) acorda consultanta si asistenta tehnica si medicala de medicina muncii cu privire la masurile si mijloacele de prevenire;
    b) initiaza elaborarea de studii si analize si asigura documentatia privind riscurile si conditiile de munca din unitati, in vederea fundamentarii unor masuri de prevenire;
    c) propun finantarea unor proiecte sau programe de cercetare pentru fundamentarea stiintifica a masurilor de prevenire necesare;
    d) elaboreaza si propun angajatorilor instructiuni de prevenire si proceduri de lucru specifice unor locuri de munca;
    e) verifica modalitatea de efectuare a cercetarii accidentelor de munca ce au avut ca urmare incapacitatea temporara de munca;
    f) controleaza aplicarea si respectarea masurilor de prevenire convenite cu angajatorii;
    g) elaboreaza si propun forme si mijloace de educare si informare in masa pentru prevenirea accidentelor de munca si a bolilor profesionale;
    h) tin evidenta accidentelor de munca si a bolilor profesionale;
    i) propun asiguratorului majorari sau reduceri ale contributiei pentru stimularea activitatii de prevenire;
    j) acolo unde este cazul, pot propune asiguratorului incheierea unor contracte cu angajatorii, in scopul imbunatatirii activitatii de prevenire a accidentelor de munca si a bolilor profesionale."
    33. Articolul 68 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 68
    CNPAS administreaza, gestioneaza, coordoneaza si controleaza intreaga activitate de asigurare pentru accidente de munca si boli profesionale."
    34. Articolul 69 se abroga.
    35. Articolul 70 se abroga.
    36. Articolul 71 se abroga.
    37. Articolul 72 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 72
    In vederea realizarii activitatii de asigurare pentru accidente de munca si boli profesionale, CNPAS are, in principal, urmatoarele atributii:
    a) coordoneaza si controleaza activitatea in acest domeniu, desfasurata de casele teritoriale de pensii;
    b) poate cofinanta programe si proiecte de prevenire a accidentelor de munca si a bolilor profesionale;
    c) aplica masuri pentru imbunatatirea serviciilor si prestatiilor de asigurare pentru accidente de munca si boli profesionale;
    d) elaboreaza criteriile si metodologia care stau la baza calculului contributiei de asigurare pentru accidente de munca si boli profesionale;
    e) indruma si controleaza activitatea de prevenire a accidentelor de munca si a bolilor profesionale;
    f) controleaza modul de acordare a prestatiilor si serviciilor de asigurare pentru accidente de munca si boli profesionale, prevazute de prezenta lege;
    g) controleaza modul de acordare a stimulentelor pentru incurajarea aplicarii masurilor de prevenire si reducere a nivelului de risc, stabilit prin normele metodologice de aplicare a prezentei legi;
    h) poate organiza la nivel national, la propunerea caselor teritoriale de pensii sau a asociatiilor profesionale de asigurare, activitatea de recuperare functionala, protezare, reorientare si reconversie, in vederea reintegrarii profesionale pentru persoanele care au suferit accidente de munca si boli profesionale;
    i) organizeaza evidenta cazurilor asigurate, precum si a costurilor de asigurare la nivel national;
    j) emite si retrage autorizatia de functionare a asociatiilor profesionale de asigurare;
    k) finanteaza la nivel national studii de cercetare aplicativa in vederea elaborarii de solutii, dispozitive si metode de prevenire a accidentelor de munca si a bolilor profesionale;
    l) organizeaza instruirea, formarea si perfectionarea personalului din domeniul asigurarii pentru accidente de munca si boli profesionale;
    m) face propuneri privind cheltuielile ce se finanteaza din veniturile provenite din contributiile de asigurari pentru accidente de munca si boli profesionale;
    n) urmareste executia veniturilor si cheltuielilor activitatii de asigurare pentru accidente de munca si boli profesionale si prezinta ministrului muncii, solidaritatii sociale si familiei rapoarte trimestriale si anuale privind executia bugetara;
    o) coordoneaza activitatea de management al securitatii si sanatatii in munca."
    38. Articolul 73 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 73
    Conducerea activitatii de asigurare pentru accidente de munca si boli profesionale este asigurata de presedintele CNPAS si de un consiliu tripartit."
    39. Articolul 74 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 74
    (1) Activitatea de asigurare pentru accidente de munca si boli profesionale este organizata la nivel de directie generala in cadrul CNPAS.
    (2) Conducerea executiva a activitatii de asigurare pentru accidente de munca si boli profesionale este asigurata de un director general cu rang de inalt functionar public, numit in conditiile legii de catre presedintele CNPAS.
    (3) Ocuparea functiei de director general se face in conditiile legii.
    (4) Salarizarea directorului general se face la nivelul salariului stabilit de lege pentru functia de secretar general din ministere."
    40. Articolul 75 se abroga.
    41. Articolul 76 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 76
    (1) Consiliul tripartit este format din 9 membri:
    a) 3 reprezentanti ai Guvernului, dintre care presedintele CNPAS si directorul general prevazut la art. 74 alin. (2) - membri de drept, iar al treilea, un reprezentant al Agentiei Nationale de Administratie Fiscala, desemnat de Ministerul Finantelor Publice;
    b) 3 reprezentanti ai salariatilor, desemnati prin consens de confederatiile sindicale reprezentative la nivel national, conform Legii nr. 130/1996 privind contractul colectiv de munca, republicata, cu modificarile ulterioare;
    c) 3 reprezentanti ai patronilor, desemnati prin consens de confederatiile patronale reprezentative la nivel national, conform Legii nr. 130/1996, republicata, cu modificarile ulterioare.
    (2) Membrii consiliului tripartit isi desfasoara activitatea in baza unui mandat pe o durata de 4 ani.
    (3) Presedintele CNPAS este si presedintele consiliului tripartit.
    (4) Indemnizatia de sedinta pentru membrii consiliului tripartit, cu exceptia presedintelui CNPAS si a directorului general, este egala cu 10% din indemnizatia lunara a unui secretar de stat.
    (5) Totalul sumelor cuvenite unui membru al consiliului tripartit ca urmare a participarii la sedinte nu poate depasi, intr-o luna, 20% din indemnizatia lunara a unui secretar de stat."
    42. Articolul 77 se abroga.
    43. Articolul 78 se abroga.
    44. Articolul 79 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 79
    (1) In indeplinirea atributiilor prevazute la art. 72, in structura organizatorica a CNPAS se infiinteaza structuri specializate pentru urmarirea si asigurarea:
    a) activitatii de prevenire a accidentelor de munca si a bolilor profesionale;
    b) activitatii de reabilitare medicala, reabilitare socioprofesionala si tratament medical;
    c) evidentei contributiilor, prestatiilor si serviciilor acordate si a costurilor de asigurare.
    (2) Organizarea structurilor prevazute la alin. (1) se aproba prin hotarare a Guvernului de modificare a Statutului CNPAS."
    45. Articolul 80 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 80
    Prin Statutul CNPAS se stabilesc atributiile, organizarea si functionarea la nivel central si teritorial a structurilor care asigura desfasurarea activitatii de asigurare pentru accidente de munca si boli profesionale, precum si atributiile consiliului tripartit."
    46. Dupa articolul 80 se introduce un nou articol, articolul 80^1, cu urmatorul cuprins:
    "Art. 80^1
    (1) La nivelul caselor teritoriale de pensii, pentru activitatea de asigurare pentru accidente de munca si boli profesionale se constituie consilii tripartite consultative.
    (2) Componenta, atributiile, organizarea si functionarea consiliilor tripartite consultative se stabilesc prin Statutul CNPAS.
    (3) Membrii desemnati in consiliile tripartite consultative nu beneficiaza de indemnizatie de sedinta."
    47. Articolul 81 se abroga.
    48. Articolul 82 se abroga.
    49. Articolul 83 se abroga.
    50. Articolul 87 se abroga.
    51. Articolul 89 se abroga.
    52. Articolul 90 se abroga.
    53. Articolul 91 se abroga.
    54. Articolul 92 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 92
    Asociatiile profesionale de asigurare au obligatia de a supune anual aprobarii CNPAS situatia financiara si bugetul de venituri si cheltuieli."
    55. Articolul 93 se abroga.
    56. Articolul 94 se abroga.
    57. Articolul 95 se abroga.
    58. Articolul 96 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 96
    (1) Datoreaza contributii de asigurare pentru accidente de munca si boli profesionale urmatorii:
    a) angajatorii, pentru asiguratii prevazuti la art. 5 si 7;
    b) asiguratii prevazuti la art. 6.
    (2) Contributia de asigurari pentru accidente de munca si boli profesionale in cazul somerilor se suporta integral din bugetul asigurarilor pentru somaj, se datoreaza numai pe perioada in care acestia urmeaza cursuri de recalificare si de reconversie profesionala si se stabileste in cota de 1% aplicata asupra cuantumului drepturilor acordate pe perioada respectiva.
    (3) Prin exceptie de la prevederile alin. (1) lit. a), angajatorii nu datoreaza contributii pentru persoanele prevazute la art. 5 lit. d)."
    59. Alineatul 3 al articolului 99 va avea urmatorul cuprins:
    "(3) Pentru prima perioada de functionare a sistemului de asigurare pentru accidente de munca si boli profesionale, tarifele si clasele de risc se pot modifica si la un interval de timp mai scurt de 4 ani, dar numai o singura data."
    60. Articolul 101 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 101
    (1) Baza lunara de calcul la care persoanele prevazute la art. 5 si 7 datoreaza contributia de asigurari pentru accidente de munca si boli profesionale o reprezinta fondul total de salarii brute lunare realizate.
    (2) In situatia in care intr-o unitate exista activitati incadrate in mai multe clase de risc, baza lunara de calcul o reprezinta fondul total de salarii brute lunare realizate corespunzator activitatilor incadrate in fiecare clasa de risc.
    (3) Cotele de contributie datorate de angajatori in functie de clasa de risc sunt stabilite de la 0,5% la 4%, aplicate asupra fondului total de salarii brute lunare realizate.
    (4) Contributia de asigurari pentru accidente de munca si boli profesionale nu se aplica asupra sumelor reprezentand:
    a) prestatii de asigurari sociale care se suporta din fondurile asigurarilor sociale sau din fondurile angajatorului si care se platesc direct de catre acesta, potrivit legii;
    b) drepturile platite potrivit dispozitiilor legale in cazul desfacerii contractelor individuale de munca, al incetarii calitatii de functionar public sau de membru cooperator, altele decat cele acordate potrivit legii pentru perioada de preaviz;
    c) diurnele de deplasare si de delegare, indemnizatiile de delegare, detasare si transfer, precum si drepturile de autor;
    d) sumele reprezentand participarea salariatilor la profit;
    e) premii si alte drepturi exceptate prin legi speciale."
    61. Articolul 102 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 102
    (1) Contributia datorata de persoanele fizice prevazute la art. 6 este unica, in valoare de 1%, aplicata asupra venitului lunar asigurat, indiferent de activitatea prestata.
    (2) Baza lunara de calcul pentru aceste contributii o reprezinta venitul lunar prevazut in contractul individual de asigurare, care nu poate fi mai mic decat salariul de baza minim brut pe tara."
    62. Articolul 105 se abroga.
    63. Articolul 106 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 106
    Contributiile de asigurare pentru accidente de munca si boli profesionale, dupa calculare si retinere, se vireaza pana la data de 20 a lunii urmatoare celei pentru care se efectueaza plata drepturilor salariale."
    64. Articolul 107 se abroga.
    65. Articolul 108 se abroga.
    66. Articolul 109 se abroga.
    67. Articolul 111 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 111
    (1) Neplata contributiei de asigurare de catre asiguratii prevazuti la art. 6 la termenul stabilit atrage neacordarea drepturilor la prestatii si servicii de asigurare pentru accidente de munca si boli profesionale, pana la achitarea contributiilor datorate si a dobanzilor si penalitatilor aferente.
    (2) Neplata contributiei de asigurare de catre asiguratii prevazuti la art. 6 pe o perioada de 3 luni consecutive constituie pentru asigurator motiv de reziliere a contractului individual de asigurare."
    68. Articolul 112 se abroga.
    69. Articolul 113 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 113
    (1) Asiguratorul poate sa aprobe anual majorari sau reduceri ale cotelor contributiilor de asigurare pentru accidente de munca si boli profesionale.
    (2) Nivelul majorarii sau al reducerii cotelor se stabileste in principal dupa urmatoarele criterii:
    a) numarul accidentelor de munca si al bolilor profesionale pe o perioada de referinta;
    b) gravitatea consecintelor accidentelor de munca si a bolilor profesionale;
    c) volumul cheltuielilor pentru prestatii si servicii de asigurare pentru accidente de munca si boli profesionale;
    d) existenta locurilor de munca incadrate in conditii deosebite sau speciale."
    70. Denumirea capitolului IX va avea urmatorul cuprins:
    "Veniturile si cheltuielile asigurarilor pentru accidente de munca si boli profesionale"
    71. Articolul 114 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 114
    Veniturile pentru asigurarile de accidente de munca si boli profesionale se constituie din:
    a) contributii de asigurare pentru accidente de munca si boli profesionale datorate de persoanele juridice, precum si de persoanele fizice care incheie asigurare;
    b) dobanzi si penalitati de intarziere;
    c) alte venituri, potrivit legii."
    72. Articolul 115 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 115
    (1) Veniturile din contributiile de asigurari pentru accidente de munca si boli profesionale datorate de persoanele fizice si juridice, in conditiile prezentei legi, se prevad distinct la partea de venituri a bugetului asigurarilor sociale de stat.
    (2) Veniturile prevazute la art. 114 sunt destinate in exclusivitate pentru finantarea prestatiilor si serviciilor de asigurare pentru accidente de munca si boli profesionale prevazute de prezenta lege, precum si pentru finantarea organizarii si functionarii sistemului de asigurare reglementat de prezenta lege."
    73. Articolul 116 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 116
    (1) Cheltuielile pentru prestatiile si serviciile de asigurari pentru accidente de munca si boli profesionale si cheltuielile pentru organizarea si functionarea acestui sistem se prevad distinct la partea de cheltuieli a bugetului asigurarilor sociale de stat.
    (2) Cheltuielile pentru prestatii si servicii de asigurare pentru accidente de munca si boli profesionale se efectueaza pentru:
    a) reabilitarea medicala si recuperarea capacitatii de munca;
    b) reabilitarea si reconversia profesionala;
    c) indemnizatia pentru incapacitate temporara de munca;
    d) indemnizatia pentru trecerea temporara in alt loc de munca si indemnizatia pentru reducerea timpului de munca;
    e) compensatiile pentru atingerea integritatii;
    f) despagubirile in caz de deces;
    g) rambursarile de cheltuieli;
    h) activitatea de prevenire a accidentelor de munca si bolilor profesionale.
    (3) Cheltuielile pentru organizarea si functionarea sistemului de asigurare pentru accidente de munca si boli profesionale se efectueaza in limita a pana la 3% din veniturile ce reprezinta contributii de asigurare pentru accidente de munca si boli profesionale, care se prevad a se incasa in anul bugetar."
    74. Articolul 117 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 117
    (1) Excedentele anuale rezultate in cazul in care veniturile depasesc cheltuielile sistemului de asigurare pentru accidente de munca si boli profesionale se reporteaza in anul urmator, utilizandu-se pentru finantarea cheltuielilor prevazute la art. 116 alin. (2).
    (2) Eventualele deficite inregistrate pe parcursul executiei si deficitul anual rezultat in cazul in care veniturile sunt depasite de cheltuielile sistemului de asigurare pentru accidente de munca si boli profesionale se acopera din disponibilitatile inregistrate in anul precedent de sistem."
    75. Articolul 118 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 118
    (1) Executia de casa a fondurilor aferente sistemului de asigurari pentru accidente de munca si boli profesionale se realizeaza prin Trezoreria Statului.
    (2) Disponibilitatile sistemului de asigurare pentru accidente de munca si boli profesionale se pastreaza in Trezoreria Statului si sunt purtatoare de dobanzi."
    76. Articolul 119 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 119
    Disponibilitatile fondului initial pentru functionarea sistemului de asigurare inregistrate la data de 31 decembrie 2003, asa cum au fost constituite conform Legii bugetului asigurarilor sociale de stat pe anul 2003 nr. 632/2002, cu modificarile ulterioare, se preiau de catre CNPAS spre administrare."
    77. Articolul 120 se abroga.
    78. La articolul 124 alineatul 1, literele a), b) si c) vor avea urmatorul cuprins:
    "a) nedepunerea la termen a declaratiei prevazute la art. 10 si 12;
    b) nerespectarea obligatiei de comunicare prevazute la art. 10 si 51;
    c) refuzul de a pune la dispozitie organelor de control informatiile solicitate potrivit art. 58."
    79. Alineatul (1) al articolului 125 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 125
    (1) Constatarea contraventiilor si aplicarea sanctiunilor se fac prin proces-verbal de catre personalul imputernicit din cadrul CNPAS sau de catre autoritatile publice abilitate potrivit legii."
    80. Dupa alineatul (2) al articolului 125 se introduce un nou alineat, alineatul (3), care va avea urmatorul cuprins:
    "(3) Dispozitiile prezentei legi se completeaza cu prevederile Ordonantei Guvernului nr. 2/2001 privind regimul juridic al contraventiilor, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 180/2002, cu modificarile ulterioare."
    81. Articolul 127 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 127
    Sumele incasate din amenzile contraventionale, aplicate conform prezentei legi, se fac venit la bugetul de stat."
    82. Literele a) si e) ale articolului 129 vor avea urmatorul cuprins:
    "a) modul de calcul al contributiei de asigurari pentru accidente de munca si boli profesionale, precum si majorarea sau micsorarea cotei de contributie;
    ...........................................................................
    e) modul de stabilire si de plata a prestatiilor si serviciilor cuvenite beneficiarilor de asigurare pentru accidente de munca si boli profesionale;"
    83. Dupa articolul 133 se introduce un nou articol, articolul 133^1, cu urmatorul cuprins:
    "Art. 133^1
    (1) Sumele incasate necuvenit cu titlu de prestatii si servicii pentru accidente de munca si boli profesionale se recupereaza de la beneficiari in termenul general de prescriptie de 3 ani.
    (2) Sumele prevazute la alin. (1) se recupereaza de la beneficiari in baza deciziei organului competent, care constituie titlu executoriu. Sumele ramase nerecuperate de pe urma beneficiarilor decedati nu se mai urmaresc."
    84. Articolul 134 se abroga.
    85. Articolul 135 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 135
    Prezenta lege intra in vigoare la data de 1 ianuarie 2005, cu exceptia prevederilor referitoare la constituirea fondului initial pentru functionarea sistemului de asigurare pentru accidente de munca si boli profesionale, care intra in vigoare la data de 1 ianuarie 2003."
    86. Articolul 136 se abroga.
    87. Articolul 137 se abroga.
    88. Articolul 138 se abroga.
    89. Articolul 139 se abroga.
    90. Articolul 140 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 140
    (1) In perioada 1 ianuarie 2003 - 31 decembrie 2004 contributiile de asigurari pentru accidente de munca si boli profesionale sunt destinate exclusiv constituirii fondului initial necesar pentru functionarea sistemului de asigurare pentru accidente de munca si boli profesionale.
    (2) Cota de contributie datorata de angajatori si de persoanele fizice care incheie contracte individuale de asigurare este de 0,5%, indiferent de clasa de risc.
    (3) Incepand cu data de 1 ianuarie 2004, CNPAS va administra fondurile sistemului de asigurari pentru accidente de munca si boli profesionale prin structurile infiintate pentru acest scop."
    91. Dupa articolul 140 se introduce un nou articol, articolul 140^1, cu urmatorul cuprins:
    "Art. 140^1
    Perioada de suspendare a contractului individual de munca in cazul concediului pentru incapacitate temporara de munca datorata producerii unui accident de munca sau boala profesionala se considera vechime in munca."
    92. Articolul 141 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 141
    Pana la data de 31 decembrie 2004 Ministerul Muncii, Solidaritatii Sociale si Familiei si Ministerul Sanatatii vor elabora si vor aproba normele metodologice de aplicare a prezentei legi, care se vor publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I."
    Art. 2
    (1) Statutul Casei Nationale de Pensii si Alte Drepturi de Asigurari Sociale se modifica si se completeaza prin hotarare a Guvernului, pana la data de 31 decembrie 2003, potrivit dispozitiilor prezentei ordonante de urgenta.
    (2) Dupa data modificarii si completarii Statutului Casei Nationale de Pensii si Alte Drepturi de Asigurari Sociale, potrivit dispozitiilor alin. (1), aceasta preia prin protocol, de la Ministerul Muncii, Solidaritatii Sociale si Familiei, activitatile corespunzatoare functionarii si organizarii sistemului de asigurare pentru accidente de munca si boli profesionale, precum si personalul aferent acestor activitati.
    (3) Personalul preluat de Casa Nationala de Pensii si Alte Drepturi de Asigurari Sociale va fi transferat, potrivit legii, de la Ministerul Muncii, Solidaritatii Sociale si Familiei si de la unitatile subordonate sau aflate in coordonarea ori sub autoritatea acestuia.
    (4) Pana la modificarea si completarea Statutului Casei Nationale de Pensii si Alte Drepturi de Asigurari Sociale, in conditiile dispozitiilor alin. (1), Ministerul Muncii, Solidaritatii Sociale si Familiei, prin structurile proprii, va asigura logistic si organizatoric desfasurarea activitatilor necesare gestionarii fondului initial.
    (5) Contributiile pentru fondul initial aferent anului 2003 se colecteaza pana la data de 31 decembrie 2003 de catre casele teritoriale de pensii si se vireaza la Ministerul Muncii, Solidaritatii Sociale si Familiei.
    Art. 3
    Angajatorii existenti la data intrarii in vigoare a prezentei ordonante de urgenta sunt obligati sa depuna declaratia prevazuta la art. I pct. 7 la sediul asiguratorului, in termen de 30 de zile de la data intrarii in vigoare a normelor metodologice de aplicare a Legii nr. 346/2002, cu modificarile ulterioare.
    Art. 4
    In cuprinsul Legii nr. 346/2002, cu modificarile ulterioare, sintagmele "Fondul National de Asigurare pentru Accidente de Munca si Boli Profesionale", respectiv "Fondul National", precum si "fondurile teritoriale de asigurare pentru accidentele de munca si boli profesionale" si "fondurile teritoriale" se inlocuiesc corespunzator cu sintagmele "Casa Nationala de Pensii si Alte Drepturi de Asigurari Sociale", respectiv "CNPAS" si "casele teritoriale de pensii si alte drepturi de asigurari sociale", respectiv "casele teritoriale de pensii".
    Art. 5
    Pe data de 1 ianuarie 2005 se abroga prevederile referitoare la accidente de munca si boli profesionale din cap. V "Alte drepturi de asigurari sociale" din Legea nr. 19/2000 privind sistemul public de pensii si alte drepturi de asigurari sociale, cu modificarile si completarile ulterioare.
    Art. 6
    Legea nr. 346/2002 privind asigurarea pentru accidente de munca si boli profesionale, cu modificarile ulterioare, precum si cu modificarile si completarile aduse prin prezenta ordonanta de urgenta, va fi republicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, dupa aprobarea acesteia de catre Parlament, dandu-se textelor o noua numerotare.

                  PRIM-MINISTRU
                  ADRIAN NASTASE

                         Contrasemneaza:
                         Ministrul muncii,
                         solidaritatii sociale si familiei,
                         Elena Dumitru

                         Ministrul interimar al sanatatii,
                         Ionel Blanculescu

                         p. Ministrul finantelor publice,
                         Gheorghe Gherghina,
                         secretar de stat



SmartCity5

COMENTARII la OUG 107/2003

Momentan nu exista niciun comentariu la OUG 107 din 2003
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Ordin 37 2016
    Obținerea unui împrumut legitim au fost întotdeauna o problemă uriașă Pentru atât de mulți clienți care au nevoi financiare. Problema creditului necorespunzător și a garanțiilor sunt ceva de care clienții sunt întotdeauna îngrijorați atunci când solicită un împrumut de la un creditor legitim. Însă MIDLAND CREDIT FIRM a făcut această diferență în industria creditelor. MIDLAND CREDIT FIRM a fost acreditat de consiliul organizației de creditare pentru a acorda împrumuturi clienților locali și internaționali cu o dobândă de 3%. Ni s-a oferit privilegiul de a răspunde nevoilor dvs. financiare. Problema creditului nu ar trebui să te împiedice să obții împrumutul de care ai nevoie. Serviciile noastre includ următoarele: - * Împrumuturi pentru investitori *Consolidarea datoriilor * Ipoteca a doua * Împrumuturi de afaceri *Imprumuturi personale * Împrumuturi internaționale Fără securitate socială și fără cec de credit, 100% garanție. Tot ce trebuie să faceți este să ne anunțați exact ce doriți și cu siguranță vom face ca visul dvs. să devină realitate. MIDLAND CREDIT FIRM spune DA atunci când băncile dvs. spun NU. În sfârșit, finanțăm o firmă de împrumuturi la scară mică, intermediari, instituții financiare la scară mică pentru că avem capital nelimitat. Pentru detalii suplimentare despre cumpărarea unui împrumut de la noi: Răspundeți imediat la acest e-mail: midland.credit2@gmail.com Nume companie: MIDLAND CREDIT HOME Email companie midland.credit2@gmail.com ID companie NMLS: 315276. Site-ul companiei: midlandcreditonline.com Motto: Investiția pentru generații.
ANONIM a comentat OUG 1 2013
    Dragi solicitanți de împrumuturi Aveți dificultăți financiare? Vrei să începi propria ta afacere? Această companie de împrumut a fost înființată organizații pentru drepturile omului din întreaga lume cu scopul exclusiv de a ajuta săracii și persoanele cu dificultăți financiare din viață. Dacă doriți să solicitați un împrumut, reveniți la noi cu detaliile de mai jos e-mail: elenanino0007@gmail.com Nume: Suma necesară: Durata împrumutului: Numar de mobil: Mulțumesc și binecuvântează Dumnezeu ÎNCREDERE Elena
ANONIM a comentat OUG 1 2013
    Dragi solicitanți de împrumuturi Aveți dificultăți financiare? Vrei să începi propria ta afacere? Această companie de împrumut a fost înființată organizații pentru drepturile omului din întreaga lume cu scopul exclusiv de a ajuta săracii și persoanele cu dificultăți financiare din viață. Dacă doriți să solicitați un împrumut, reveniți la noi cu detaliile de mai jos e-mail: elenanino0007@gmail.com Nume: Suma necesară: Durata împrumutului: Numar de mobil: Mulțumesc și binecuvântează Dumnezeu ÎNCREDERE Elena
ANONIM a comentat Ordin 17 2019
    Obținerea unui împrumut legitim au fost întotdeauna o problemă uriașă Pentru atât de mulți clienți care au nevoi financiare. Problema creditului necorespunzător și a garanțiilor sunt ceva de care clienții sunt întotdeauna îngrijorați atunci când solicită un împrumut de la un creditor legitim. Însă MIDLAND CREDIT FIRM a făcut această diferență în industria creditelor. MIDLAND CREDIT FIRM a fost acreditat de consiliul organizației de creditare pentru a acorda împrumuturi clienților locali și internaționali cu o dobândă de 3%. Ni s-a oferit privilegiul de a răspunde nevoilor dvs. financiare. Problema creditului nu ar trebui să te împiedice să obții împrumutul de care ai nevoie. Serviciile noastre includ următoarele: - * Împrumuturi pentru investitori *Consolidarea datoriilor * Ipoteca a doua * Împrumuturi de afaceri *Imprumuturi personale * Împrumuturi internaționale Fără securitate socială și fără cec de credit, 100% garanție. Tot ce trebuie să faceți este să ne anunțați exact ce doriți și cu siguranță vom face ca visul dvs. să devină realitate. MIDLAND CREDIT FIRM spune DA atunci când băncile dvs. spun NU. În sfârșit, finanțăm o firmă de împrumuturi la scară mică, intermediari, instituții financiare la scară mică pentru că avem capital nelimitat. Pentru detalii suplimentare despre cumpărarea unui împrumut de la noi: Răspundeți imediat la acest e-mail: midland.credit2@gmail.com Nume companie: MIDLAND CREDIT HOME Email companie midland.credit2@gmail.com ID companie NMLS: 315276. Site-ul companiei: midlandcreditonline.com Motto: Investiția pentru generații.
ANONIM a comentat Ordin 5049 2019
    Dragi solicitanți de împrumuturi Aveți dificultăți financiare? Vrei să începi propria ta afacere? Această companie de împrumut a fost înființată organizații pentru drepturile omului din întreaga lume cu scopul exclusiv de a ajuta săracii și persoanele cu dificultăți financiare din viață. Dacă doriți să solicitați un împrumut, reveniți la noi cu detaliile de mai jos e-mail: elenanino0007@gmail.com Nume: Suma necesară: Durata împrumutului: Numar de mobil: Mulțumesc și binecuvântează Dumnezeu ÎNCREDERE Elena
ANONIM a comentat Legea 224 2017
    Hi everyone. My name is Wanetta Zabrina Yedda i am from Brașov i saw people testified about this company called Patricia Kingsman loan company and it is a good thing i was also a victim of scam 3 times until i found this company called Patricia Kingsman loan company God bear me witness this company is real and legit i am a single mother of 3 kids and i work in 2 places to earn more money for me and my kids this company helped me after in explained to them the company told me not to worry that i was going to receive my loan safely i was afraid cause i was cheated before i thought the same thing was also going to happen to me but i said to my self God knows best. The company told me it was 8 hours to receive loan and i thought about it 8 hours to quick i said okay the loan amount i was looking for was 350,000.00 Euro and after i did all the company asked me to do and i sent my required information i received my loan in 8 hours time as stated. When i received my loan i said to my self God is the one who made me found this company and i have already introduced this company to 1 of my friend who also needs help so anyone here or anywhere you see this post if you need a real loan this is the only company that can help without any doubt of fail i am happy everyday because of this company and God i pray God make Mrs Patricia Kingsman last in this world so she can continue to help people in need. I contacted this company via mail which is patriciakingsman.loans2016@gmail.com. Thanks to anyone who reads my message and post.
ANONIM a comentat Legea 224 2017
    Salut tuturor sau oricui mă numesc Vlad Toma. Sunt din București România am auzit despre această companie numită Patricia Kingsman că ajută oameni cu împrumuturi din întreaga lume. Am fost căutat cândva un împrumut online și am fost înșelat de 2 companii care a fost fals și după acel moment nu am crezut niciodată că o companie de împrumut bună ar putea veni de pe internet, am crezut că toate sunt o fraudă până când am găsit această companie numită compania de împrumut Patricia Kingsman am găsit oameni care au depus mărturie despre această companie și am fost surprins de ce am făcut nu găsiți această companie la timp. Nu am crezut niciodată ce au spus oamenii despre companie până când nu am depus cererea și i-am încercat suma pe care o căutam era mare și era pentru o proprietate imobiliară suma împrumutului a fost de 10,5 milioane de euro și așa am aplicat și doamna Patricia Kingsman a vorbit pentru mine, dar având în vedere că împrumutul meu a fost mare, a fost nevoie de doar 15 ore pentru a primi creditul meu, mi-au spus că serviciul de împrumut este de 8 ore pentru a primi împrumut. Singurul lucru pe care mi-a spus să-l fac a fost să depun taxa de transfer bancar pe care banca urma să o folosească pentru a-mi transfera împrumutul în contul meu bancar atunci când mi-a spus că odată mi-a fost teamă că este o înșelătorie, dar am spus să mă dau o încercare am depus taxa de transfer, care a fost declarată și asta a fost depus în total în mai puțin de 15 ore am primit un mesaj de la banca mea că suma de bani care a fost de 10,5 milioane de euro a fost creditată în contul meu bancar și totul despre banii detaliile și de la cine a venit au fost, iată, a fost Patricia Kingsman care m-a ajutat când am văzut-o prima dată, am fost surprinsă, nu am crezut niciodată ochii, dar era adevărat. Așa că mi-am spus mie, de la alți oameni că compania a ajutat să depună mărturie despre faptele bune, mă las să fac din cauza mea că nu este ușor să văd o companie de împrumut legitim online în zilele noastre, astfel încât oricine de oriunde are nevoie de un împrumut online fără să fie înșelat să solicite de la această companie pentru că numai asta te pot ajuta, am confirmat-o și este adevărat că sunt atât de fericit și știu că această companie va face și mai mulți oameni mai fericiți decât mine. Puteți contacta această companie prin e-mail sau Whatsapp, dar am folosit Whatsapp pentru că a fost mai rapid adresa de mail a companiei este patriciakingsman.loans2016@gmail.com, iar Whatsapp este +1 (575) 655-0066. Mulțumesc tuturor salutărilor lui Vlad Toma din București România.
ANONIM a comentat Legea 224 2017
    Mulțumesc lui Patricia Kingsman că m-a ajutat cu împrumutul meu, după ce au fost escrocați de 6 ori de oameni falsi care clamează să fie creditori de împrumuturi. Numele meu este Viorica Waleis Viviana, sunt din România și locuiesc în orașul Constanța. În urmă cu o lună am căutat un împrumut online și am văzut diferite credite pe internet și cu câteva mărturii false și am aplicat de la ele și tot ce am primit a fost escroci am aplicat mai mult de 6 companii și am fost înșelat până la capăt. Așa că am renunțat la speranță până când am decis să verific din nou dacă voi găsi ajutor în timp ce căutam și m-am stabilit să caut o companie de împrumuturi legitime. Am găsit această companie numită compania de împrumut Patricia Kingsman. Am văzut o mulțime de mărturii despre care oamenii comentează. ea, dar pentru că am fost înșelată în mai multe rânduri, am crezut că este o înșelătorie, dar am făcut ceea ce mi s-a cerut să fac și am așteptat împrumutul meu, iar doamna Patricia Kingsman mi-a spus în mai puțin de 8 ore când sunteți cu împrumutul meu în siguranță, nu am crezut pentru că am crezut că este și o înșelătorie, așa că în acea zi era ora nopții în România și m-am culcat dimineața din cuib în timp ce m-am trezit am primit o alertă de la banca mea că există bani pe contul meu și imediat am sunat la banca pentru a confirma iar directorul bancar mi-a spus să vin imediat la bancă și m-am dus imediat banca s-a deschis în timp ce managerul bancar mi-a verificat contul, am văzut o sumă de 135.000,00 Euro și i-am explicat managerului meu că am solicitat un împrumut online și banca managerul a fost șocat dacă există st sunt o companie de împrumut real și legitim online, sunt atât de fericită, mulțumesc lui Patricia Kingsman, am decis să scriu pe internet pentru că am văzut alte persoane care o fac și mărturisesc despre această companie, de aceea postez acest mesaj online tuturor celor care au nevoie de împrumut, chiar dacă ați fost înșelat înainte de a aplica de la această companie și fiți sigur că această companie nu vă va da jos. Salutări pentru oricine care îmi citește mesajul și puteți contacta această companie prin e-mail patriciakingsman.loans2016@gmail.com, de asemenea, folosesc Whatsapp, numărul care este +1 (575) 655-0066. Din nou, mulțumesc tuturor celor care îmi citesc mesajul și vă rog să fiți fericiți, deoarece sunt astăzi cu această companie, deoarece aduc mai mulți oameni în această companie pentru a vă ajuta.
ANONIM a comentat Legea 224 2017
    Cu respect tuturor, numele meu este Kojonka Moe și sunt din România am auzit despre oameni care mărturisesc despre această companie numită Patricia Kingsman și aceasta este prima dată când solicit un împrumut online, mi-a fost teamă să solicit un împrumut online din cauza escrocheriei pe care o văd pe internet, dar după ce am citit atât de multe mărturii despre această companie, am decis să încerc și să solicit un împrumut de la această companie numită compania de împrumut Patricia Kingsman, aveam nevoie de bani și aveam nevoie de un împrumut de 5.000,00 Euro. Așa că am aplicat și mi s-a spus ce să fac mi-a fost teamă, dar am oferit companiei o șansă să mă ajute și m-au asigurat că în mai puțin de 8 ore îmi voi primi împrumutul în cont. Nu am crezut niciodată, dar așteptam în mai puțin de 8 ore când am primit un apel de la banca mea că o sumă de 5.000,00 Euro era în contul meu și imediat banca m-a sunat am contactat compania și le-am anunțat că am primit împrumutul meu iar astăzi sunt fericit. Așadar, dacă ați dat mesajul meu și l-ați citit și aveți nevoie de un împrumut legitim să aplicați de la această companie și să fiți siguri că veți fi mulțumiți de această companie, cred că această companie este trimisă de Dumnezeu și vă rog să dureze și să continue să ajute oamenii . Contactati aceasta companie prin adresa de mail patriciakingsman.loans2016@gmail.com
ANONIM a comentat Legea 224 2017
    Bună ziua tuturor Numele meu este Abiezer Petit Homme Sunt din România Vreau să folosesc acest mic timp trebuie să citesc pe internet că dacă ai nevoie de un împrumut real și legitim Patricia Kingsman este compania potrivită pentru a aplica de la am fost înșelat de 2 companii pe care le-am aplicat pentru un împrumut de la și Patricia Kingsman a fost a treia companie din care am solicitat de la am primit împrumutul meu de la compania de împrumuturi Patricia Kingsman în mai puțin de 8 ore, în timp ce compania mi-a spus, așa că oricine are nevoie de un împrumut online, fără a fi înșelat, să solicite de la Patricia Kingsman fiți sigur că veți fi mulțumit de această companie. Puteți contacta această companie doar prin e-mail sau prin adresa de mail whatsapp este patriciakingsman.loans2016@gmail.com Whatsapp +1 (575) 655-0066. Salutări oricui citește acest mesaj în toată lumea.
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu