Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

Norma Nr.8 din 30.06.2010

privind autorizarea administratorilor de fonduri de pensii private, preluarea administrării fondurilor de pensii facultative şi organizarea activelor şi pasivelor la nivelul administratorilor de fonduri de pensii private
ACT EMIS DE: Comisia de Supraveghere a Sistemului de Pensii Private
ACT PUBLICAT ÎN MONITORUL OFICIAL NR. 471 din 08 iulie 2010



SmartCity1


În temeiul dispoziţiilor art. 16, 21, art. 23 lit. f) şi ale art. 24 lit. a) şi o) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 50/2005 privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea Comisiei de Supraveghere a Sistemului de Pensii Private, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 313/2005,având în vedere prevederile art. 11 alin. (2), art. 57 alin. (2)-(4), art. 78 alin. (1) şi ale art. 84 lit. b) din Legea nr. 411/2004 privind fondurile de pensii administrate privat, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, şi ale art. 3 alin. (1), art. 14 şi art. 15 alin. (2)-(4), ale art. 30 alin. (2) şi ale art. 41 lit. a) din Legea nr. 204/2006 privind pensiile facultative, cu modificările şi completările ulterioare,Comisia de Supraveghere a Sistemului de Pensii Private, denumită în continuare Comisie, emite prezenta normă. Capitolul IDispoziţii generale Articolul 1Prezenta normă reglementează procedura de autorizare a administratorilor de fonduri de pensii private, procedura de obţinere a autorizaţiei de preluare a administrării unui fond de pensii facultative, etapele şi documentele aferente operaţiunii de preluare a administrării unui fond de pensii facultative, precum şi organizarea şi evidenţa separată a activelor şi pasivelor la nivelul societăţilor de administrare a fondurilor de pensii private. Articolul 2Un administrator de fonduri de pensii private poate prelua administrarea unuia sau mai multor fonduri de pensii facultative, cu respectarea prevederilor prezentei norme. Articolul 3(1) Termenii şi expresiile utilizate în prezenta normă au semnificaţiile prevăzute la art. 2 din Legea nr. 411/2004 privind fondurile de pensii administrate privat, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, respectiv la art. 2 din Legea nr. 204/2006 privind pensiile facultative, cu modificările şi completările ulterioare. (2) De asemenea, termenii de mai jos au următoarele semnificaţii:a)administrator de fonduri de pensii private - societate de pensii autorizată de Comisie atât ca administrator al unui fond de pensii administrat privat, cât şi ca administrator de fonduri de pensii facultative; b)administrator ofertant - administratorul de fonduri de pensii private şi/sau administratorul de fonduri de pensii facultative care elaborează oferta de preluare a administrării unui fond de pensii facultative; c)administrator acceptant - administratorul de fonduri de pensii private şi/sau administratorul de fonduri de pensii facultative care acceptă oferta de preluare a administrării fondului/fondurilor de pensii facultative din partea administratorului ofertant; d)notificare publică - document elaborat de administratorii de fonduri de pensii private implicaţi în preluare prin care se aduc la cunoştinţa participanţilor fondului de pensii facultative a cărui administrare urmează a fi preluată informaţiile cu privire la condiţiile de derulare a procesului de preluare a administrării, la modalităţile şi termenele de obţinere a acordului participanţilor asupra ofertei de preluare sau de solicitare a transferului la un alt fond de pensii facultative, după caz; e)ofertă de preluare - oferta elaborată şi transmisă de către administratorul ofertant unui administrator de fonduri de pensii facultative pentru preluarea administrării unui fond/unor fonduri de pensii facultative, după caz; f)preluarea administrării unui fond de pensii facultative - transferul activităţii de administrare a unui fond de pensii facultative de la un administrator la altul, având ca efect schimbarea administratorului. Capitolul IIAutorizarea unei societăţi de pensii ca societate de administrare a fondurilor de pensii private Articolul 4O societate de pensii poate administra atât un fond de pensii administrat privat, cât şi unul sau mai multe fonduri de pensii facultative. Articolul 5Pentru a administra atât un fond de pensii administrat privat, cât şi fonduri de pensii facultative, o societate de pensii trebuie să obţină decizia de autorizare de administrare atât în baza Legii nr. 411/2004, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, cât şi în baza Legii nr. 204/2006, cu modificările şi completările ulterioare. Articolul 6Pentru a obţine decizia de autorizare de administrare atât în baza Legii nr. 411/2004, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, cât şi în baza Legii nr. 204/2006, cu modificările şi completările ulterioare, o societate de pensii trebuie să îndeplinească următoarele condiţii: a)să fie constituită în conformitate cu prevederile art. 55 alin. (1) din Legea nr. 411/2004, republicată, cu modificările şi completările ulterioare; b)să respecte cumulativ atât prevederile Legii nr. 411/2004, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, cât şi ale Legii nr. 204/2006, cu modificările şi completările ulterioare, precum şi prevederile normelor emise de Comisie în aplicarea acestora; c)să depună la Comisie, pentru fiecare cerere de autorizare, în mod separat, toate documentele necesare prevăzute atât în Legea nr. 204/2006, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, cât şi de Legea nr. 411/2004, cu modificările şi completările ulterioare, precum şi în normele emise de Comisie în aplicarea acestora; d)să deţină un capital social minim, reprezentând echivalentul în lei al sumei de 5,5 milioane euro, calculat astfel: 1,5 milioane euro la cursul Băncii Naţionale a României la data vărsării capitalului social aferent autorizării pentru administrarea de fonduri de pensii facultative şi 4 milioane euro la cursul Băncii Naţionale a României la data vărsării capitalului social aferent autorizării pentru administrarea unui fond de pensii administrat privat; e)să depună la Comisie dovada plăţii taxei de autorizare de administrare a unui fond de pensii facultative; f)să depună la Comisie orice alte documente solicitate. Articolul 7Societăţile de pensii care deţin autorizaţie de administrare în baza Legii nr. 411/2004, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, şi care solicită obţinerea autorizării administrării de fonduri de pensii facultative în baza Legii nr. 204/2006, cu modificările şi completările ulterioare, nu mai depun la Comisie documentele care sunt identice, nu au suferit modificări sau nu au expirat în raport cu documentele depuse pentru obţinerea deciziei de autorizare de administrare în baza Legii nr. 411/2004, republicată, cu modificările şi completările ulterioare. Articolul 8În situaţiile prevăzute la art. 7, solicitantul depune la Comisie o declaraţie pe propria răspundere, semnată de reprezentantul legal, care să confirme faptul că informaţiile conţinute în documentele depuse pentru obţinerea deciziei de autorizare de administrare a unui fond de pensii administrat privat nu au suferit modificări şi sunt în conformitate cu prevederile legale în vigoare la momentul depunerii cererii de autorizare de administrare a fondurilor de pensii facultative. Articolul 9(1) Societăţile de pensii care la momentul depunerii cererii de autorizare de administrare a fondurilor de pensii private au un capital social care depăşeşte nivelul minim prevăzut la art. 6 lit. d) pentru desfăşurarea celor două activităţi nu sunt obligate să procedeze la o majorare a capitalului social, cu condiţia alocării capitalul social pentru fiecare activitate în parte.(2) În situaţia prevăzută la alin. (1), societăţile de pensii anexează suplimentar o analiză financiară, semnată de reprezentantul legal al societăţii, care să demonstreze că alocarea de capital pentru desfăşurarea activităţii pentru care solicită autorizarea nu afectează capacitatea companiei de a desfăşura activitatea de administrare pentru care a fost autorizată iniţial. Capitolul IIIPreluarea administrării unui fond de pensii facultative de către o societate de administrare a fondurilor de pensii private Secţiunea 1Dispoziţii generale Articolul 10Pentru fiecare fond de pensii facultative a cărui administrare urmează a fi preluată, administratorul de fonduri de pensii private trebuie să respecte prevederile prezentei norme, ale Legii nr. 411/2004, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, ale Legii nr. 204/2006, cu modificările şi completările ulterioare, după caz, precum şi ale normelor emise în aplicarea acestora. Articolul 11(1) Procesul de autorizare de către Comisie a operaţiunii de preluare a administrării unui fond de pensii facultative cuprinde două etape:a)obţinerea deciziei de autorizare prealabilă a preluării administrării fondului de pensii facultative, emisă în baza cererii şi a documentelor depuse de administratorii implicaţi în preluare; b)obţinerea deciziei de autorizare definitivă a preluării administrării fondului de pensii facultative, emisă în baza cererii şi a documentelor depuse de administratorii implicaţi în preluare după finalizarea tuturor operaţiunilor cu privire la preluarea administrării fondului de pensii facultative. (2) Obţinerea deciziei de autorizare prealabilă a preluării nu garantează şi obţinerea deciziei de autorizare definitivă a acesteia.(3) În cazul în care nu se obţine decizia de autorizare definitivă de preluare a administrării fondului de pensii facultative, autorizarea prealabilă de preluare îşi pierde valabilitatea. Secţiunea a 2-aAutorizarea prealabilă de preluare a administrării unui fond de pensii facultative Articolul 12În cazul în care, prin hotărârea adunării generale extraordinare a acţionarilor, un administrator de fonduri de pensii private decide preluarea administrării unui fond de pensii facultative, acesta formulează o ofertă de preluare pe care o supune atenţiei administratorului fondului de pensii facultative. Articolul 13(1) Ca urmare a hotărârii adunării generale extraordinare a acţionarilor, administratorul fondului de pensii facultative poate accepta oferta de preluare a administrării din partea administratorului ofertant.(2) În cazul în care administratorul fondului de pensii facultative acceptă oferta de preluare a administrării, administratorul ofertant depune la Comisie, pentru fiecare fond de pensii facultative a cărui administrare urmează a fi preluată, o cerere de autorizare a prospectului schemei de pensii facultative, cu respectarea prevederilor Normei nr. 28/2007 privind prospectul schemei de pensii facultative, aprobată prin Hotărârea Comisiei de Supraveghere a Sistemului de Pensii Private nr. 60/2007.(3) Prospectul schemei de pensii facultative autorizat de Comisie intră în vigoare şi produce efecte după obţinerea deciziei definitive de autorizare a preluării. Articolul 14(1) Odată cu cererea de autorizare a prospectului schemei de pensii facultative, administratorii implicaţi în preluare depun la Comisie o cerere de autorizare prealabilă de preluare a administrării fondului de pensii facultative de către administratorul ofertant, semnată de către aceştia şi însoţită de următoarele documente:a)hotărârile adunărilor generale extraordinare ale acţionarilor fiecărui administrator în parte, prin care se aprobă/se acceptă oferta de preluare a administrării fondului de pensii facultative; b)oferta de preluare a administrării fondului de pensii facultative; c)actul adiţional la contractul de societate civilă care cuprinde schimbarea administratorului, denumirea şi datele de identificare ale noului administrator, după caz, precum şi menţiunea că acesta intră în vigoare după obţinerea deciziei de autorizare definitivă de preluare a administrării fondului de pensii facultative; d)notificarea publică a participanţilor la fondul de pensii facultative pentru care s-a formulat oferta de preluare a administrării, întocmită în conformitate cu prevederile art. 25; e)dovada plăţii taxei pentru autorizarea de preluare a administrării fondului de pensii facultative. (2) În situaţia în care, prin hotărârea adunării generale extraordinare a acţionarilor, administratorul ofertant decide preluarea administrării mai multor fonduri de pensii facultative, documentele prevăzute la alin. (1) lit. b)-d) sunt depuse pentru fiecare fond de pensii pentru care se face oferta de preluare a administrării.(3) Taxa pentru autorizarea de preluare a administrării fondului de pensii facultative este suportată de către administratorul ofertant şi este plătită pentru fiecare fond de pensii facultative a cărui administrare urmează a fi preluată. Articolul 15(1) Comisia analizează simultan cererea de autorizare a prospectului schemei de pensii facultative depusă de administratorul ofertant şi cererea pentru autorizarea prealabilă de preluare a administrării fondului de pensii facultative, însoţite de toate documentele, şi emite concomitent, în termen de 30 de zile calendaristice de la data înregistrării cererilor solicitanţilor, decizii cu privire la:a)autorizarea prospectului schemei de pensii facultative; b)autorizarea prealabilă de preluare a administrării fondului de pensii facultative de către administratorul ofertant. (2) Comisia comunică deciziile prevăzute la alin. (1) ambilor administratori implicaţi în preluare, în termen de 5 zile calendaristice de la adoptarea acestora. Articolul 16Comisia emite o decizie de respingere a cererii pentru autorizarea prealabilă de preluare a administrării fondului de pensii facultative în cazul în care constată că solicitarea nu este în interesul participanţilor, precum şi în următoarele cazuri: a)documentele depuse nu îndeplinesc condiţiile de formă sau de fond prevăzute la art. 14 alin. (1); b)nu sunt respectate prevederile contractului de societate civilă, completate cu prevederile Codului civil, acolo unde contractul de societate civilă nu dispune; c)Comisia a respins, prin decizie, cererea de autorizare a prospectului schemei de pensii facultative. Articolul 17(1) De la data comunicării deciziei de autorizare prealabilă de preluare a administrării fondului de pensii facultative, administratorului acceptant îi este permisă încheierea de noi acte de aderare la fondul a cărui administrare urmează a fi preluată numai sub condiţia ca participantului să i se aducă în prealabil la cunoştinţă faptul că este în derulare procesul de preluare a administrării fondului de pensii facultative şi să primească, pe lângă toate documentele prevăzute de reglementările legale în vigoare, şi notificarea publică a participanţilor.(2) Administratorul acceptant poate încheia noi acte de aderare pentru fondul de pensii facultative a cărui administrare urmează a fi preluată, până la data depunerii la Comisie a raportului privind îndeplinirea obligaţiilor de informare a participanţilor, prevăzut la art. 20 alin. (1). Articolul 18În termen de 5 zile lucrătoare de la comunicarea de către Comisie a deciziei de autorizare prealabilă de preluare a administrării fondului de pensii facultative, administratorul acceptant procedează la notificarea participanţilor fondului de pensii facultative, în conformitate cu prevederile art. 25. Articolul 19(1) Transferul participanţilor care nu sunt de acord cu oferta de preluare a administrării şi care au depus o cerere de transfer la un alt fond de pensii facultative se realizează cu îndeplinirea procedurilor prevăzute de Norma nr. 14/2006 privind transferul participanţilor între fondurile de pensii facultative, aprobată prin Hotărârea Comisiei de Supraveghere a Sistemului de Pensii Private nr. 26/2006.(2) Prin excepţie de la prevederile art. 7 alin. (1) din Norma nr. 14/2006, aprobată prin Hotărârea Comisiei de Supraveghere a Sistemului de Pensii Private nr. 26/2006, cererile de transfer sunt procesate în termen de 5 zile lucrătoare de la întocmirea raportului prevăzut la art. 20 alin. (1) şi constatarea obţinerii acordului majorităţii participanţilor cu privire la preluarea administrării fondului de pensii facultative. Articolul 20(1) În termen de 5 zile lucrătoare de la expirarea termenului prevăzut la art. 25 alin. (3), administratorul acceptant întocmeşte un raport privind îndeplinirea obligaţiilor de informare a participanţilor, raport în care se menţionează şi numărul participanţilor care şi-au exprimat dezacordul cu privire la preluarea administrării fondului de pensii facultative şi al celor care au depus o cerere de transfer la un alt fond de pensii facultative.(2) În ziua următoare întocmirii, administratorul acceptant transmite Comisiei şi administratorului ofertant, spre informare, raportul prevăzut la alin. (1). Articolul 21(1) Dacă, în urma întocmirii raportului prevăzut la art. 20 alin. (1), se constată că nu s-a obţinut acordul majorităţii participanţilor cu privire la preluarea administrării fondului de pensii facultative, administratorii implicaţi în preluare transmit Comisiei anunţul ce urmează a fi publicat pe paginile proprii de internet ale acestora prin care se aduce la cunoştinţa participanţilor faptul că preluarea administrării fondului de pensii facultative nu mai are loc, iar cererile de transfer nu mai sunt procesate.(2) Dacă, în urma întocmirii raportului prevăzut la art. 20 alin. (1), se constată că s-a obţinut acordul majorităţii participanţilor cu privire la preluarea administrării fondului de pensii facultative de către administratorul ofertant, în ziua lucrătoare următoare transmiterii raportului prevăzut la art. 20 alin. (1) către Comisie, administratorii implicaţi în preluare demarează operaţiunile de transfer al tuturor datelor şi documentelor deţinute de administratorul acceptant către administratorul ofertant, în vederea preluării administrării fondului de pensii facultative. Articolul 22(1) Documentele cu privire la fondul de pensii se predau în original către administratorul ofertant, iar cele în format electronic se predau concomitent, sub semnătură electronică extinsă, iar administratorul acceptant este obligat să păstreze copii de pe toate documentele cu privire la fondul de pensii care s-au predat.(2) Documentele cu privire la administrator, dar care au relevanţă asupra administrării fondului de pensii, se predau în copii certificate „conform cu originalul“ pe fiecare pagină, iar cele în format electronic se predau concomitent, sub semnătură electronică extinsă.(3) Operaţiunea de transfer se desfăşoară pe o perioadă de maximum 30 de zile calendaristice.(4) Administratorii implicaţi în preluare pot solicita Comisiei prelungirea perioadei de transfer cu încă 60 de zile calendaristice faţă de perioada prevăzută la alin. (3), motivând această solicitare. Articolul 23(1) Transferul menţionat la art. 21 alin. (2) se finalizează prin întocmirea unui proces-verbal de predare-primire ce cuprinde următoarele:a)evidenţa privind documentele ce au stat la baza autorizării iniţiale a fondului de pensii facultative a cărui administrare urmează a fi preluată, precum şi modificări ale acestora; b)evidenţa privind numărul de participanţi la fondul de pensii facultative, cu specificarea datelor de identificare şi a datelor de contact ale acestora; c)evidenţa privind numărul de unităţi de fond alocate fiecărui participant de la momentul iniţial până la data respectivă; d)evidenţa privind existenţa tuturor documentelor ce constituie arhiva fondului de pensii facultative, inclusiv a actelor individuale de aderare ale participanţilor, însoţite de toate documentele aferente; e)evidenţa privind transferurile participanţilor până la momentul începerii procesului de preluare a administrării fondului de pensii facultative; f)evidenţa privind contribuţiile încasate; g)evidenţa privind plata activului net în cazurile speciale, prevăzute în normele şi deciziile emise de Comisie în acest sens; h)evidenţa privind comisioanele de administrare încasate de administratorul acceptant; i)evidenţa privind calculul valorii activului net şi al valorii activului unitar net pe toată perioada desfăşurării activităţii fondului de pensii facultative; j)evidenţa privind activele şi datoriile fondului de pensii facultative; k)evidenţe referitoare la situaţiile financiare ale fondului de pensii facultative; l)evidenţe privind calculul ratei de rentabilitate; m)evidenţa privind calculul provizionului tehnic pentru fondul de pensii facultative; n)evidenţe privind întocmirea şi transmiterea raportărilor, conform prevederilor legale, către Comisie; o)informaţiile existente în baza de date, în format electronic; p)evidenţe privind transferul oricăror documente ce au stat la baza funcţionării fondului de pensii facultative a cărui administrare urmează a fi preluată în conformitate cu prevederile legale în vigoare. (2) Evidenţele menţionate la alin. (1) lit. a)-p) cuprind:a)tipul/denumirea documentului transferat; b)starea documentului - integritate, integralitate; c)numărul de pagini al fiecărui document sau tip de document transferat. (3) În cazul în care se identifică lipsa unor documente, acest aspect se menţionează în procesul-verbal, cu specificarea documentului care lipseşte.(4) Administratorul acceptant este obligat ca în 30 de zile de la constatarea lipsei unui document să îl reconstituie şi să îl transmită în 5 zile de la reconstituire, cu confirmare de primire, administratorului ofertant. Documentele reconstituite vor purta în mod obligatoriu şi vizibil menţiunea „Reconstituit“.(5) În cazurile excepţionale în care reconstituirea unui document nu este posibilă, administratorul dă o declaraţie pe propria răspundere cu privire la conţinutul documentului şi motivele întemeiate pentru care nu a putut fi reconstituit. Secţiunea a 3-aProcedura de notificare publică Articolul 24(1) În vederea informării participanţilor la fondul de pensii facultative a cărui administrare urmează a fi preluată, administratorii de fonduri de pensii private implicaţi în preluare elaborează şi semnează notificarea publică, în conformitate cu prevederile art. 25.(2) Notificarea publică este transmisă participanţilor de către administratorul acceptant numai după obţinerea deciziei de autorizare prealabilă de preluare a administrării fondului de pensii facultative. Articolul 25(1) Notificarea publică conţine oferta de preluare a administrării fondului de pensii facultative, modalitatea şi perioada de desfăşurare a procesului de preluare a administrării fondului de pensii facultative, precum şi noul prospect al schemei de pensii propus de administratorul ofertant.(2) În notificarea publică a participanţilor la fondul de pensii facultative pentru care s-a formulat oferta de preluare a administrării se menţionează datele de identificare ale reprezentanţilor legali ai fondului de pensii, conform contractului de societate civilă, care semnează actele adiţionale la contractul de administrare şi la contractul de societate civilă, după caz, în vederea schimbării administratorului.(3) În notificarea publică se precizează faptul că, în termen de 30 de zile calendaristice de la data publicării notificării publice conform alin. (7), participanţii care nu sunt de acord cu oferta de preluare aduc la cunoştinţa administratorului, în scris, acest fapt şi pot solicita transferul la un alt fond de pensii facultative, fără penalităţi de transfer, toate cheltuielile aferente transferului fiind în sarcina administratorului acceptant.(4) În notificarea publică se precizează faptul că neexprimarea obiecţiilor din partea participantului este considerată ca acord tacit asupra schimbării administratorului, modificării contractului de administrare, prospectului schemei de pensii şi contractului de societate civilă, după caz.(5) Prin notificarea publică, participanţilor le este adus la cunoştinţă faptul că, în cazul în care nu se obţine acordul majorităţii participanţilor cu privire la preluarea administrării fondului de pensii facultative, solicitările de transfer depuse ca exprimare a dezacordului cu privire la preluarea administrării fondului de pensii facultative nu îşi produc efecte, iar preluarea administrării fondului de pensii nu are loc.(6) Notificarea publică se transmite participanţilor fondului de pensii facultative, prin servicii poştale, la ultima adresă de corespondenţă cunoscută a acestora, se publică în cel puţin două cotidiene de circulaţie naţională, pe o perioadă de cel puţin 3 zile consecutive, şi pe pagina proprie de internet a ambilor administratori.(7) Prima publicare a notificării publice în cele două cotidiene de circulaţie naţională, publicarea pe pagina proprie de internet a ambilor administratori şi transmiterea scrisorilor către participanţi se efectuează în aceeaşi zi. Secţiunea a 4-aAutorizarea definitivă de preluare a administrării unui fond de pensii facultative Articolul 26În termen de 10 zile calendaristice de la data expirării termenului prevăzut la art. 22 alin. (3) sau (4), după caz, administratorii de fonduri de pensii implicaţi în preluare depun la Comisie o cerere de autorizare definitivă de preluare a administrării fondului de pensii facultative, semnată de către cei 2 administratori şi însoţită de următoarele documente: a)procesul-verbal prevăzut la art. 23 alin. (1); b)contractul de administrare încheiat între administratorul ofertant şi reprezentanţii legali ai fondului de pensii facultative, cu specificaţia că acesta intră în vigoare de la data obţinerii deciziei de autorizare definitivă de preluare a administrării fondului de pensii facultative; c)contractul de depozitare, încheiat între administratorul ofertant şi depozitarul fondului de pensii facultative, după caz, cu specificaţia că acesta intră în vigoare de la data obţinerii deciziei de autorizare definitivă de preluare a administrării fondului de pensii facultative; d)act adiţional la contractul de audit pentru modificarea administratorului în calitate de reprezentant al fondului de pensii, cu specificaţia că acesta intră în vigoare de la data obţinerii deciziei de autorizare definitivă de preluare a administrării fondului de pensii facultative; e)prospectul schemei de pensii facultative propus de administratorul ofertant şi autorizat de Comisie; f)confirmarea depozitarului activelor fondului de pensii facultative a cărui administrare urmează a fi preluată, cu privire la existenţa dematerializată şi evidenţa activelor fondului de pensii facultative păstrate în custodie, nu mai veche de 5 zile faţă de data depunerii cererii de autorizare definitivă a preluării; g)situaţiile financiare ale fondului de pensii facultative a cărui administrare urmează a fi preluată, auditate începând cu data de 1 ianuarie a anului în care se derulează operaţiunea de preluare până la finalul lunii anterioare datei de finalizare a transferului prevăzute la art. 22 alin. (3) sau (4), după caz; h)orice alte documente solicitate de către Comisie. Articolul 27Odată cu depunerea cererii de autorizare definitivă de preluare a administrării fondului de pensii facultative, administratorul acceptant depune la Comisie următoarele: a)cerere de retragere a autorizaţiei prospectului schemei de pensii a fondului de pensii facultative a cărui administrare urmează a fi preluată; b)cerere de retragere a autorizaţiei de administrare a fondurilor de pensii facultative şi radiere din Registrul Comisiei, după caz; c)cerere de retragere a avizului agenţilor de marketing persoane fizice care desfăşoară activitatea de marketing al prospectului schemei de pensii facultative a fondului de pensii a cărui administrare urmează a fi preluată şi de radiere a acestora din Registrul Comisiei, după caz. Articolul 28(1) Comisia analizează simultan cererile prevăzute la art. 26 şi 27 şi, în termen de 30 de zile calendaristice de la data înregistrării cererilor, emite, concomitent, decizii cu privire la:a)autorizarea definitivă de preluare a administrării fondului de pensii facultative de către administratorul ofertant; b)retragerea autorizaţiei prospectului schemei de pensii facultative, conform cererii depuse de administratorul acceptant; c)retragerea autorizaţiei de administrare a fondurilor de pensii facultative a administratorului acceptant, după caz, şi radierea acestuia din Registrul Comisiei, conform cererii depuse de administratorul acceptant; d)retragerea avizului agenţilor de marketing persoane fizice, după caz, şi radierea acestora din Registrul Comisiei. (2) În termen de 5 zile calendaristice de la data adoptării, deciziile prevăzute la alin. (1) se comunică administratorului ofertant şi administratorului acceptant.(3) La data comunicării deciziei de autorizare definitivă a preluării din partea Comisiei, administratorii implicaţi în preluare au obligaţia de a notifica depozitarul şi auditorul fondului de pensii facultative a cărui administrare se preia asupra schimbării administratorului acestuia.(4) Comisia emite o decizie de respingere a cererii pentru autorizarea definitivă de preluare a administrării fondului de pensii facultative, în cazul în care documentele depuse, prevăzute la art. 26 şi 27, nu îndeplinesc condiţiile de formă sau de fond.(5) În cazul prevăzut la alin. (4) toate documentele transferate conform prevederilor art. 22 se returnează administratorului acceptant pe bază de proces-verbal de predare-primire, în termen de 20 de zile calendaristice de la primirea deciziei de respingere a autorizării definitive a preluării administrării fondului de pensii facultative. Articolul 29Contractele administratorului acceptant cu agenţii de marketing încetează de drept la data comunicării deciziei de autorizare definitivă de preluare a administrării fondului de pensii facultative. Articolul 30În cazul în care administratorul ofertant solicită schimbarea depozitarului fondului de pensii facultative a cărui administrare a fost preluată, operaţiunea de schimbare a depozitarului se realizează după finalizarea operaţiunilor de preluare, cu respectarea prevederilor Normei nr. 11/2006 privind activitatea de depozitare a activelor fondurilor de pensii facultative, aprobată prin Hotărârea Comisiei de Supraveghere a Sistemului de Pensii Private nr. 23/2006. Articolul 31(1) La data comunicării deciziei de autorizare definitivă de preluare a administrării fondului de pensii facultative din partea Comisiei, administratorii implicaţi în preluare publică simultan pe paginile proprii de internet şi în cel puţin două cotidiene de circulaţie naţională decizia de autorizare definitivă de preluare a administrării fondului de pensii facultative.(2) Administratorul ofertant publică pe pagina de internet noul prospect al schemei de pensii facultative, în forma autorizată de Comisie, la data comunicării deciziei de autorizare definitivă de preluare a administrării fondului de pensii facultative. Articolul 32Din ziua următoare comunicării deciziei de autorizare definitivă de preluare a administrării fondului de pensii facultative, administratorul ofertant devine administratorul fondului de pensii facultative preluat, transferul activităţii de administrare, respectiv investirea activelor fondului, obligaţiile de evidenţă şi raportare, inclusiv raportarea valorii unitare a activului net către Comisie, precum şi orice alte activităţi aferente administrării fondului de pensii facultative fiind realizate fără să fie necesară îndeplinirea altor formalităţi prealabile, administratorul ofertant având toate drepturile şi obligaţiile prevăzute de Legea nr. 204/2006, cu modificările şi completările ulterioare. Capitolul IVOrganizarea şi evidenţa separată a activelor şi pasivelor la nivelul societăţilor de administrare a fondurilor de pensii private Secţiunea 1Dispoziţii generale Articolul 33(1) Alocarea capitalului social necesar desfăşurării activităţii de administrare a fondurilor de pensii facultative şi a unui fond de pensii administrat privat se va face după cum urmează:a)echivalentul în lei al sumei de 1,5 milioane euro, calculat la cursul de schimb al Băncii Naţionale a României, exclusiv pentru administrarea de fonduri de pensii facultative; b)echivalentul în lei al sumei de 4 milioane euro, calculat la cursul de schimb al Băncii Naţionale a României, exclusiv pentru administrarea unui fond de pensii administrat privat. (2) Capitalul social al administratorului se majorează cu 0,2% pentru echivalentul în lei al fiecărui milion de euro care depăşeşte echivalentul în lei a 200 milioane euro active totale nete ale fondurilor de pensii private, aflate în administrare, pe fiecare segment în parte.(3) Evidenţierea alocării de capital social necesar desfăşurării activităţii de administrare a fondurilor de pensii facultative şi a unui fond de pensii administrat privat, în contabilitatea administratorului, se va face după cum urmează:a)echivalentul în lei destinat exclusiv administrării de fonduri de pensii facultative se reflectă în contabilitate în contul analitic creat pentru segmentul de pensii facultative; b)echivalentul în lei destinat exclusiv administrării unui fond de pensii administrat privat se reflectă în contabilitate în contul analitic creat pentru segmentul de pensii administrate privat. Articolul 34Activele şi pasivele fondului de pensii administrat privat sunt organizate, evidenţiate şi administrate distinct, separat de celelalte active şi pasive ale fondurilor de pensii facultative pe care le administrează acelaşi administrator şi de contabilitatea proprie a administratorului, fără posibilitatea transferului între fonduri sau între fonduri şi administrator. Articolul 35Societăţilor de pensii le este interzis orice transfer între activele, pasivele, veniturile şi cheltuielile privind desfăşurarea activităţii de administrare a unui fond de pensii administrat privat şi activele, pasivele, veniturile şi cheltuielile aferente activităţii de administrare a fondurilor de pensii facultative. Secţiunea a 2-aOrganizarea şi evidenţa separată a activelor şi pasivelor în contabilitatea societăţilor de administrare a fondurilor de pensii private Articolul 36Societatea de administrare a fondurilor de pensii private organizează şi ţine distinct contabilitatea pentru fiecare fond de pensii pe care îl administrează, precum şi faţă de propria contabilitate. Articolul 37(1) Propria contabilitate a societăţii de administrare a fondurilor de pensii private evidenţiază separat elementele de activ şi de pasiv, de venituri şi de cheltuieli, atât pentru segmentul aferent fondurilor de pensii facultative, cât şi pentru segmentul aferent fondului de pensii administrat privat.(2) În cadrul segmentului aferent fondurilor de pensii facultative, cheltuielile şi veniturile vor fi evidenţiate distinct, la nivel de cont analitic, pentru fiecare fond de pensii facultative administrat.(3) Pentru evidenţierea tranzacţiilor aferente fiecărui segment de activitate, societatea de administrare a fondurilor de pensii private îşi va deschide cont bancar distinct pentru fiecare dintre acestea.(4) Conturile prin care se efectuează tranzacţiile aferente activităţii de administrare a pensiilor administrate privat vor fi separate de conturile prin care se efectuează tranzacţiile aferente activităţii de administrare a pensiilor facultative, chiar dacă aceste conturi sunt deschise la aceeaşi instituţie de credit. Articolul 38(1) Evidenţierea elementelor de activ şi de pasiv, de venituri şi de cheltuieli în contabilitatea societăţii de administrare a fondurilor de pensii private se va face direct, iar pentru elementele ce nu pot fi alocate prin această metodă se va utiliza o normă internă privind cheile de repartiţie, aprobată la nivelul consiliului de administraţie/directoratului.(2) Dacă o cheltuială este efectuată în mod evident în beneficiul uneia dintre activităţi, aceasta va fi recunoscută în evidenţele contabile ale acelui segment, iar plata se efectuează din contul bancar corespunzător segmentului de activitate.(3) În cazul în care o cheltuială este efectuată în beneficiul ambelor activităţi, societatea identifică, prin norma internă prevăzută la alin. (1), cota de procent alocată fiecărui tip de activitate, iar plata se va executa din contul unuia dintre segmente, urmând ca suma să fie decontată ulterior din contul celuilalt segment.(4) Norma internă prevăzută la alin. (1) va fi elaborată în termen de 30 de zile calendaristice de la intrarea în vigoare a prezentei norme şi va fi comunicată Comisiei în termen de 5 zile lucrătoare de la data adoptării.(5) Norma internă prevăzută la alin. (1) va fi menţinută cel puţin pe parcursul unui an de la data adoptării, cu excepţia cazului în care apar modificări majore în structura veniturilor şi cheltuielilor companiei. În acest caz, în termen de 5 zile lucrătoare de la data adoptării modificărilor la norma internă, administratorul comunică Comisiei noua normă internă, motivele pentru care s-a impus un nou mod de calcul, precum şi cheile de repartiţie rezultate ca urmare a acestuia. Articolul 39(1) Orice operaţiune economico-financiară efectuată se consemnează în momentul efectuării acesteia într-un document justificativ care stă la baza înregistrărilor în contabilitate.(2) Documentele justificative care stau la baza înregistrărilor în contabilitate angajează răspunderea persoanelor care le-au întocmit, vizat şi aprobat, precum şi a celor care le-au înregistrat în contabilitate, după caz. Articolul 40(1) Balanţa de verificare este documentul contabil utilizat pentru verificarea exactităţii înregistrărilor contabile.(2) Închiderea conturilor de venituri şi cheltuieli, pentru fiecare segment de activitate, se realizează la sfârşitul lunii calendaristice.(3) Profitul sau pierderea rezultată pentru fiecare segment de activitate se stabileşte lunar.(4) Balanţa de verificare a conturilor analitice se întocmeşte lunar şi ori de câte ori se consideră necesar, atât la nivel de segment de activitate, cât şi la nivel de societate. Articolul 41Situaţiile financiare anuale se întocmesc la nivel de societate de administrare a fondurilor de pensii private, cumulat pentru cele două segmente de activitate, conform reglementărilor contabile emise de Comisie. Capitolul VDispoziţii tranzitorii şi finale Articolul 42Termenele prevăzute de prezenta normă care expiră într-o zi de sărbătoare legală sau într-o zi nelucrătoare se vor prelungi până la sfârşitul următoarei zile lucrătoare. Articolul 43(1) Orice solicitare a Comisiei de informaţii suplimentare sau de modificare a documentelor depuse la Comisie întrerupe termenul legal, care reîncepe să curgă de la data depunerii respectivelor informaţii sau modificări.(2) În situaţia în care documentele depuse sunt incomplete, ilizibile sau se constată depunerea acestora într-o formă necorespunzătoare, precum şi lipsa unor documente, se solicită completarea sau înlocuirea lor, după caz. Articolul 44Nerespectarea prevederilor prezentei norme constituie contravenţie şi se sancţionează conform prevederilor legale în vigoare, respectiv conform prevederilor art. 140 alin. (1), art. 141 alin. (1) lit. g) şi alin. (2)-(11) şi art. 142 din Legea nr. 411/2004, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, şi ale art. 120, art. 121 alin. (1) lit. k) şi alin. (2)-(11), art. 122 şi 1221 din Legea nr. 204/2006, cu modificările şi completările ulterioare. Articolul 45La data intrării în vigoare a prezentei norme se abrogă Norma nr. 24/2008 privind condiţiile de autorizare şi organizare a activelor şi pasivelor pentru societăţile de administrare a fondurilor de pensii private, aprobată prin Hotărârea Comisiei de Supraveghere a Sistemului de Pensii Private nr. 44/2008, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 891 din 29 decembrie 2008, precum şi orice alte dispoziţii contrare.


SmartCity5

COMENTARII la Norma 8/2010

Momentan nu exista niciun comentariu la Norma 8 din 2010
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu