Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

NORMA Nr

NORMA   Nr. 561 din 28 aprilie 1992

cu privire la majorarea fondului total destinat platii salariilor pentru care nu se plateste impozit suplimentar, in raport cu sporirea eficientei economice, respectiv a productivitatii muncii

ACT EMIS DE: MINISTERUL MUNCII SI PROTECTIEI SOCIALE NR. 561


SmartCity3

              MINISTERUL ECONOMIEI SI FINANTELOR NR. 181040
ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 89 din 11 mai 1992

    In baza prevederilor art. 11 b) din Hotararea Guvernului nr. 21/1992 se emit urmatoarele norme metodologice:

    1. Fondul total destinat platii salariilor, determinat pe baza fondului de referinta, pentru care societatile comerciale cu capital majoritar de stat si regiile autonome nu platesc impozit suplimentar, majorat in raport cu cresterea numarului de personal conform normelor metodologice elaborate in acest sens in baza art. 11 lit. a) din Hotararea Guvernului nr. 21/1992, se majoreaza si in raport cu sporirea eficientei economice exprimate prin cresterea raportului dintre profitul brut impozabil la 1.000 lei fond salarii din perioada curenta, comparativ cu acelasi indicator stabilit pentru o perioada de referinta.
    2. Majorarea fondului total destinat platii salariilor pentru care nu se plateste impozit suplimentar, potrivit pct. 1, se face trimestrial, cumulat de la inceputul anului.
    3. Indicatorii privind profitul brut impozabil, respectiv fondul de salarii din perioada curenta, sunt cei raportati in formularul "Rezultatele financiare si obligatiile fiscale", elaborat de Ministerul Economiei si Finantelor, care se intocmeste lunar si se transmite la directiile generale ale finantelor publice judetene si a municipiului Bucuresti.
    4. Indicatorul "profit brut impozabil la 1.000 lei fond salarii" pentru perioada curenta se determina pe baza datelor cumulate de la inceputul anului pana la finele trimestrului pentru care se face calculul.
    5. Perioada de referinta pentru care se calculeaza indicatorul "profit brut impozabil la 1.000 lei fond salarii" este anul 1991, iar valoarea indicatorilor respectivi este cea rezultata din bilantul intocmit pentru anul 1991.
    In cazul societatilor comerciale cu capital majoritar de stat si al regiilor autonome infiintate in cursul anului 1991, perioada de referinta pentru care se calculeaza indicatorul "profit brut impozabil la 1.000 lei fond salarii" este cea in care a functionat unitatea, dar nu mai mica de trei luni.
    6. Cresterea fondului total destinat platii salariilor in raport cu sporirea eficientei economice, pentru care nu se plateste impozit suplimentar, cumulat de la inceputul anului, nu poate fi mai mare decat jumatate din cresterea profitului brut impozabil in perioada pentru care se fac calculele, fata de profitul brut impozabil mediu lunar din anul 1991, stabilit pentru acelasi numar de luni, conform exemplului din anexa nr. 1.
    7. In cazul in care cresterea eficientei economice se realizeaza si prin reducerea numarului de personal, din suma totala cu care ar urma sa se majoreze fondul total destinat platii salariilor pentru care nu se plateste impozit suplimentar, potrivit prevederilor pct. 1 si, respectiv, pct. 6, se scade suma ramasa la dispozitia unitatii ca urmare a reducerii numarului de personal. Aceasta suma se va determina prin inmultirea fondului total destinat platii salariilor pentru care nu se plateste impozit suplimentar, determinat pe baza fondului de salarii de referinta, din perioada curenta, cu procentul de reducere a numarului de personal.
    Daca prin aplicarea celor de mai sus rezulta un fond de salarii impozabil mai mic decat cel calculat pe baza fondului de salarii de referinta, fondul de salarii impozabil va fi limitat la acesta, conform exemplului din anexa nr. 2.
    8. In situatii cu totul particulare, modalitatile de majorare a fondului total destinat platii salariilor pentru care nu se plateste impozit suplimentar se stabilesc de catre Ministerul Muncii si Protectiei Sociale si Ministerul Economiei si Finantelor, pe baza documentatiei prezentate de unitatile in cauza.
    9. Prezentele norme metodologice se aplica in mod experimental pe trimestrele I si II/1992, urmand ca, in functie de aspectele ce vor rezulta, sa se aduca corecturile necesare pentru semestrul II/1992

                  Ministrul muncii
                  si protectiei sociale
                  Dan Mircea Popescu

                  Ministrul bugetului,
                  veniturilor statului,
                  si controlului financiar
                  Florian Bercea


    ANEXA 1

                     EXEMPLU
de calcul al majorarii fondului total destinat platii salariilor in cazul in care unitatile au realizat o sporire a eficientei economice, respectiv a productivitatii muncii
  I. Date de baza
  1. Fond  salarii de referinta (octombrie 1991)              14.600 mii lei
  2. Numar de personal in perioada de referinta
     (octombrie 1991)                                          1.360
  3. Coeficientul de indexare a fondului de salarii
     de referinta in perioada ianuarie-martie 1992:
     - ianuarie - februarie                                          1,25%
     - martie                                                        1,405%
  4. Profit brut impozabil realizat in anul 1991               107.243 mii lei
  5. Fond salarii platit in anul 1991                          153.205 mii lei
  6. Profit brut la 1.000 lei fond salarii - 1991
     (rd. 4: rd. 5)                                          700 lei/1.000 lei
  7. Profit brut impozabil realizat in trim. I/1992             46.330 mii lei
  8. Fond salarii platit in trim. I/1992                        56.500 mii lei
  9. Profit brut la 1.000 lei fond salarii - trim.
     I/1992  (rd. 7: rd. 8)                                  820 lei/1.000 lei
 10. Cresterea raportului dintre profitul brut la
     1.000 lei fond salarii, in trim. I/1992, fata
     de anul 1991 (rd. 9: rd. 6)                                     1,17%
  II. Calculul fondului total destinat platii salariilor pentru
      care nu se plateste impozit suplimentar in  trim. I/1992
 11. Fondul total destinat platii salariilor pentru
      care nu se plateste impozit suplimentar:
         a) ianuarie
            (rd. 1 x 1,25)                                      18.250 mii lei
         b) februarie
            (rd. 1 x 1,25)                                      18.250 mii lei
         c) martie
            (rd. 1 x 1,405)                                     20.513 mii lei
         d) fond salarii neimpozabil suplimentar
            (rd. a) + b) + c))                                  57.013 mii lei
 12. Majorarea fondului de salarii, rezultat la
     pct. 11 d) ca urmare a cresterii numarului de
     personal de la 1.360 in luna octombrie 1991
     la:
         a) 1.500 in ianuarie*)                                 20.128 mii lei
         b) 1.600 in februarie*)                                21.471 mii lei
         c) 1.400 in martie*)                                   21.116 mii lei
         d) Total trim. I/1992                                  62.715 mii lei
 13. Majorarea fondului de salarii rezultat la
     pct. 12 d) ca urmare a cresterii eficientei
     economice (rd. 12 d) x rd. 10)                             73.377 mii lei
      - crestere fata de rd. 12 d)                              10.662 mii lei
 14. Crestere profit brut in trim. I/1992
     fata de anul 1991
                     rd. 4
        (rd. 7 - --------------X 3 luni)                        19.520 mii lei
                    12 luni
    Potrivit pct. 6 din prezentele norme metodologice, majorarea fondului de salarii rezultat la pct. 12 d) nu poate depasi 50 % din cresterea profitului brut rezultata la pct. 14, deci 19.520 x 0,5 = 9.760 mii lei.
    Ca atare, majorarea rezultata la pct. 13, de 10.662 mii lei, se limiteaza la 9.760 mii lei.
    Deci: Fondul destinat platii salariilor pentru care nu se plateste impozit suplimentar, in trim. I/1992, este de 62.715 mii lei + 9.760 mii lei = 72.475 mii lei.
    Rezulta ca fata de fondul de salarii platit in trim. I/1992, de 56.500 mii lei, unitatea mai are posibilitatea sa plateasca fara impozitare suplimentara suma de 15.975 mii lei (72.475 mii lei - 56.500 mii lei).
    *) S-a considerat ca intreaga crestere de personal s-a datorat dezvoltarii activitatii de baza si corectia este egala cu procentul de crestere a numarului de personal.

   ANEXA 2

              EXEMPLU
de calcul al majorarii fondului total destinat platii salariilor pentru care nu se plateste impozit suplimentar in cazul in care unitatile au realizat o sporire a eficientei economice, respectiv a productivitatii muncii (in situatia in care cresterea eficientei economice se realizeaza si prin reducerea numarului de personal)
  I. Date de baza
  - Datele de baza sunt cele prevazute in anexa nr. 1
  II. Calculul fondului total destinat platii salariilor
      pentru care nu se plateste impozit suplimentar in
      trim. I/1992
  11. Fondul total destinat platii salariilor pentru care
      nu se plateste impozit suplimentar:
     a) ianuarie                                                18.250 mii lei
         rd. 1 (anexa nr. 1) x 1,25
     b) februarie                                               18.250 mii lei
         rd. 1 (anexa nr. 1) x 1,25
     c) martie                                                  20.513 mii lei
         rd. 1 (anexa nr. 1) x 1,405
     d) Fond salarii neimpozabile suplimentar
        [rd. a) + b) + c)]                                      57.013 mii lei
  12. Majorarea fondului de salarii rezultat la
     pct. 11 d) ca urmare a cresterii eficientei
     economice
     (rd. 11 d) x 1,17, conform anexei nr. 1)                   66.705 mii lei
     - Crestere fata de rd. 11 d)                                9.962 mii lei
  13. Suma ramasa la dispozitia unitatii ca urmare a
     scaderii numarului de personal de la 1.360 in
     luna octombrie 1991 la:
     a) 1.300 in ianuarie*)                                        806 mii lei
     b) 1.300 in februarie*)                                       806 mii lei
     c) 1.290 in martie*)                                       1.056 mii lei
                                                                 -------------
     d) Total trim. I/1992                                       2.668 mii lei
    Potrivit pct. 7 din prezentele norme metodologice, din suma totala cu care ar urma sa se majoreze fondul rezultat la pct. 11 d), respectiv 9.692 mii lei, se scade suma de 2.668 mii lei ramasa la dispozitia unitatii ca urmare a scaderii numarului de personal.
    Deci, fondul total destinat platii salariilor pentru care nu se plateste impozit suplimentar va fi in trim. I/1992 de:
  57.013 mii lei + (9.692 mii lei - 2.668 mii lei) = 64.037 mii lei
                                  1.300  ]
  *)   rd. 11 a) - [rd. 11 a) X -------- ]
                                  1.360  ]
                                  1.290  ]
  *)  rd. 11 c) - [rd. 11 c) X -------- ]
                                  1.360  ]

                                          


SmartCity5

COMENTARII la Norma 561/1992

Momentan nu exista niciun comentariu la Norma 561 din 1992
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu