Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

Norma Nr.- din 19.03.2010

de protecţie a informaţiilor clasificate secret de serviciu în domeniul activităţilor contractuale desfăşurate în cadrul Ministerului Administraţiei şi Internelor
ACT EMIS DE: Ministerul Administratiei si Internelor
ACT PUBLICAT ÎN MONITORUL OFICIAL NR. 193 din 26 martie 2010



SmartCity1


Capitolul IDispoziţii generale Articolul 1Termenii folosiţi în prezentul ordin au următorul înţeles: 1. activităţi contractuale - activităţi specifice procedurii de atribuire sau executării unui contract clasificat secret de serviciu; 2. anexă de securitate - document, parte a unui contract clasificat secret de serviciu, care cuprinde clauzele şi procedurile de protecţie a informaţiilor clasificate secret de serviciu, necesare pentru executarea acelui contract; 3. aviz de securitate industrială - document eliberat de către Direcţia generală de informaţii şi protecţie internă, prin care se atestă că operatorii economici au implementat toate măsurile de securitate necesare protecţiei informaţiilor clasificate secret de serviciu cuprinse şi vehiculate în cadrul unui contract clasificat secret de serviciu; 4. contract clasificat secret de serviciu - orice contract, încheiat în condiţiile legii, în cadrul căruia se cuprind sau se vehiculează informaţii clasificate secret de serviciu ale Ministerului Administraţiei şi Internelor; 5. operator economic - orice furnizor de produse, prestator de servicii ori executant de lucrări - persoană fizică sau juridică, de drept public sau privat, ori grup de astfel de persoane, care oferă în mod licit pe piaţă produse, servicii şi/sau execuţie de lucrări - care îşi manifestă intenţia de a participa la o procedură de atribuire a unui contract clasificat secret de serviciu; 6. contractant - ofertantul care a devenit, în condiţiile legii, parte într-un contract clasificat secret de serviciu; 7. contractor - instituţie sau structură din cadrul Ministerului Administraţiei şi Internelor, care desfăşoară activităţi de atribuire, care este parte într-un contract clasificat secret de serviciu sau beneficiară a produselor furnizate, a lucrărilor executate sau a serviciilor prestate de către contractant; 8. funcţionar de securitate/structură de securitate - persoană desemnată/compartiment specializat organizat în cadrul operatorului economic sau contractantului, care îndeplineşte atribuţii privind protecţia informaţiilor clasificate; 9. incident de securitate - orice acţiune sau inacţiune contrară reglementărilor de securitate, a cărei consecinţă a determinat sau este de natură să determine compromiterea informaţiilor clasificate secret de serviciu gestionate în cadrul unui contract clasificat secret de serviciu; 10. inspecţie de securitate - activitate desfăşurată de către ofiţeri anume desemnaţi de către directorul general al Direcţiei generale de informaţii şi protecţie internă, în scopul verificării modului de implementare a normelor de protecţie a informaţiilor secret de serviciu de către un operator economic, un contractant sau un subcontractant; 11. necesitatea de a cunoaşte - principiul conform căruia accesul la informaţii clasificate secret de serviciu ale Ministerului Administraţiei şi Internelor se acordă în mod individual numai personalului din cadrul operatorului economic, contractantului sau subcontractantului care, pentru îndeplinirea îndatoririlor de serviciu, trebuie să lucreze cu astfel de informaţii sau să aibă acces la acestea; 12. procedura de atribuire - etapele ce trebuie parcurse de către operatorii economici interesaţi şi de către contractor pentru ca acordul părţilor privind încheierea unui contract clasificat secret de serviciu să fie valabil, în condiţiile prevăzute de lege; 13. subcontractant - entitate care îşi asumă executarea unei părţi a contractului clasificat secret de serviciu sub coordonarea contractantului; 14. zonă administrativă - perimetru delimitat şi vizibil definit, în cadrul căruia sunt permise manipularea şi păstrarea informaţiilor clasificate secret de serviciu cuprinse sau vehiculate în cadrul unui contract clasificat secret de serviciu. Capitolul IIProtecţia informaţiilor clasificate secret de serviciu în domeniul activităţilor contractuale desfăşurate în cadrul Ministerului Administraţiei şi Internelor Articolul 2(1) Componentele contractelor în cadrul cărora se cuprind sau se vehiculează informaţii clasificate secret de serviciu ale Ministerului Administraţiei şi Internelor, precum şi componentele contractelor neclasificate aflate în curs de executare, în cadrul cărora intervine necesitatea utilizării unor informaţii clasificate secret de serviciu ale Ministerului Administraţiei şi Internelor, se clasifică secret de serviciu, în conformitate cu normele în vigoare.(2) Activităţile contractuale specifice contractelor clasificate secret de serviciu pot fi desfăşurate numai de operatorii economici sau contractanţii care au obţinut avizul de securitate industrială eliberat de Direcţia generală de informaţii şi protecţie internă.(3) Structurile sau instituţiile din cadrul Ministerului Administraţiei şi Internelor competente să achiziţioneze bunuri şi servicii sunt obligate ca la întocmirea documentaţiei de atribuire şi ulterior, la încheierea contractului, să stabilească drept clauze de reziliere a acestuia următoarele situaţii:a)retragerea avizului de securitate industrială în condiţiile prezentelor norme; b)neeliberarea avizului de securitate industrială de către Direcţia generală de informaţii şi protecţie internă, în cazul în care obligativitatea clasificării unor componente ale contractului a intervenit pe parcursul executării acestuia. Articolul 3În cadrul procedurii de atribuire şi ulterior, pe parcursul executării contractului clasificat secret de serviciu, pot participa doar reprezentanţii desemnaţi de operatorul economic sau contractant, pentru care Direcţia generală de informaţii şi protecţie internă a eliberat avizul necesar emiterii autorizaţiei de acces la informaţiile clasificate secret de serviciu. Articolul 4Avizul de securitate industrială eliberat de Direcţia generală de informaţii şi protecţie internă este valabil atât pentru participarea operatorului economic la procedura de atribuire a contractului clasificat secret de serviciu, cât şi ulterior, pe parcursul executării acestuia. Articolul 5(1) Operatorul economic/contractantul care deţine aviz de securitate industrială este obligat să comunice contractorului toate modificările privind datele de securitate survenite pe parcursul procedurii de atribuire, respectiv al executării contractului clasificat secret de serviciu.(2) Contractorul transmite datele prevăzute la alin. (1) Direcţiei generale de informaţii şi protecţie internă, în vederea analizării oportunităţii menţinerii avizului de securitate industrială. Articolul 6În situaţia în care Direcţia generală de informaţii şi protecţie internă decide retragerea avizului de securitate industrială, va înştiinţa atât operatorul economic sau contractantul, cât şi contractorul. Articolul 7Avizul de securitate industrială se retrage de către Direcţia generală de informaţii şi protecţie internă în următoarele situaţii: a)la finalizarea procedurii de atribuire a contractului clasificat secret de serviciu, în situaţia neadjudecării acestuia; b)la solicitarea operatorului economic; c)la solicitarea motivată a contractorului; d)la încetarea contractului clasificat secret de serviciu; e)în cazul nerespectării obligaţiilor prevăzute la art. 21. Articolul 8În situaţia în care este necesar ca în cursul executării contractului clasificat secret de serviciu contractantul să gestioneze informaţii clasificate secret de serviciu în sisteme informatice, acesta este obligat să respecte măsurile de protecţie din domeniul INFOSEC, stabilite în anexa de securitate. Articolul 9(1) Contractantul trebuie să se asigure că subcontractantul căruia i-a cedat realizarea unei părţi din contractul clasificat secret de serviciu deţine avizul de securitate industrială eliberat de Direcţia generală de informaţii şi protecţie internă.(2) Contractanţii şi subcontractanţii sunt obligaţi să implementeze şi să respecte toate măsurile de protecţie a informaţiilor clasificate puse la dispoziţie sau care au fost generate în cadrul contractelor clasificate secret de serviciu, potrivit legii şi prezentelor norme.(3) Pentru partea din contract pe care intenţionează să o subcontracteze, contractantul are obligaţia de a întocmi o anexă de securitate distinctă, în care să cuprindă clauze şi proceduri de protecţie necesare executării acesteia. Articolul 10Prevederile art. 203-204 şi art. 208-209 din Standardele naţionale de protecţie a informaţiilor clasificate în România, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 585/2002, cu modificările şi completările ulterioare, se aplică în mod corespunzător. Capitolul IIIProcedura de verificare şi avizare a operatorilor economici în vederea participării la procedura de atribuire a unui contract clasificat secret de serviciu Articolul 11(1) Pentru a participa la procedura de atribuire a unui contract clasificat secret de serviciu, operatorul economic adresează contractorului o cerere pentru eliberarea avizului de securitate industrială, la care anexează următoarele documente: a)actul de înfiinţare, în copie legalizată; b)certificatul de înregistrare şi certificatul constatator eliberat de Oficiul Naţional al Registrului Comerţului, în copie legalizată; c)certificatul de atestare, cazierul fiscal şi certificatul pentru înregistrare în scopuri de TVA; d)actele de identitate ale persoanelor care necesită acces la informaţii clasificate secret de serviciu, în copie; e)declaraţie prin care operatorul economic îşi exprimă acordul în privinţa nemotivării deciziei de neacordare a avizului de securitate industrială. (2) În termen de 3 zile de la primirea solicitării operatorului economic, contractorul transmite cererea şi documentele anexate către Direcţia generală de informaţii şi protecţie internă, în vederea eliberării avizului de securitate industrială.(3) În cazul în care obligativitatea clasificării unor componente ale contractului a intervenit pe parcursul executării acestuia, contractorul solicită contractantului să depună cererea şi documentele prevăzute la alin. (1). Prevederile alin. (2) se aplică în mod corespunzător. Articolul 12La stabilirea termenelor-limită aferente diferitelor etape ale procedurii de achiziţie publică, contractorul este obligat să ia în calcul perioada necesară eliberării avizului de securitate industrială de către Direcţia generală de informaţii şi protecţie internă. Articolul 13Termenul de eliberare a avizului de securitate industrială este de 30 de zile şi curge din momentul primirii la Direcţia generală de informaţii şi protecţie internă a cererii şi a documentelor transmise de contractor potrivit art. 11 alin. (2). Articolul 14Avizul de securitate industrială eliberat de Direcţia generală de informaţii şi protecţie internă garantează că operatorul economic: a)nu prezintă riscuri de securitate; b)a implementat în mod corespunzător normele de protecţie a informaţiilor clasificate secret de serviciu în vigoare; c)nu a fost şi nu este implicat sub nicio formă în activitatea unor organizaţii, asociaţii, mişcări, grupări de persoane străine sau autohtone care au adoptat sau adoptă o politică de sprijinire ori aprobare a comiterii de acte de sabotaj, subversive sau teroriste. Articolul 15(1) În cadrul verificărilor de securitate necesare eliberării avizului de securitate industrială, Direcţia generală de informaţii şi protecţie internă desfăşoară următoarele activităţi:a)verificarea corectitudinii datelor consemnate în cererea de eliberare a avizului de securitate industrială; b)evaluarea statutului de securitate a fiecărei persoane cu putere de decizie - asociaţi sau acţionari, administratori, persoanele din comitetul director şi structura sau funcţionarul de securitate - ori executivă implicată în procedura de atribuire şi ulterior în executarea contractului clasificat secret de serviciu; c)verificarea datelor minime referitoare la bonitatea şi stabilitatea economică a operatorului economic: domeniu şi obiect de activitate, statut juridic, acţionari; d)inspecţii de securitate în locaţiile operatorului economic pentru verificarea modului de implementare a normelor de protecţie a informaţiilor clasificate secret de serviciu ale Ministerului Administraţiei şi Internelor. (2) În urma desfăşurării activităţilor prevăzute la alin. (1) lit. d) se întocmesc acte constatatoare, după modelul prevăzut în anexa care face parte integrantă din prezentele norme, în două exemplare, dintre care unul va fi predat reprezentantului legal al operatorului economic. Articolul 16În cazul operatorului economic la al cărui management sau acţionariat participă cetăţeni străini, cetăţeni români care au şi cetăţenia altui stat sau/şi persoane apatride, Direcţia generală de informaţii şi protecţie internă va evalua măsura în care interesul străin ar putea reprezenta o ameninţare la adresa protecţiei informaţiilor clasificate secret de serviciu. Articolul 17În vederea efectuării verificărilor de securitate necesare eliberării avizului de securitate industrială, operatorul economic are obligaţia de a permite accesul reprezentanţilor autorizaţi ai Direcţiei generale de informaţii şi protecţie internă în sedii, la echipamente, operaţiuni şi la alte activităţi, respectiv de a prezenta documentele necesare şi de a furniza, la cerere, orice alte date şi informaţii. Articolul 18
(1) Dacă în urma efectuării verificărilor de securitate se constată că sunt îndeplinite cerinţele de securitate necesare asigurării protecţiei informaţiilor clasificate secret de serviciu, Direcţia generală de informaţii şi protecţie internă eliberează avizul de securitate industrială.(2) Avizul de securitate industrială se acordă de către Direcţia generală de informaţii şi protecţie internă, sub formă de adresă semnată de către directorul general, şi se transmite contractorului.(3) Dacă, în urma verificărilor efectuate, Direcţia generală de informaţii şi protecţie internă constată că nu sunt îndeplinite cerinţele de securitate necesare, nu eliberează avizul de securitate industrială şi informează în acest sens contractorul.(4) În cuprinsul adresei se includ şi menţiunile privind avizarea reprezentanţilor desemnaţi de operatorul economic să participe la procedura de atribuire, în vederea eliberării autorizaţiei pentru acces la informaţii clasificate secret de serviciu.(5) Direcţia generală de informaţii şi protecţie internă nu este obligată să prezinte motivele care au stat la baza neeliberării avizului de securitate industrială.
Capitolul IVAtribuţiile Direcţiei generale de informaţii şi protecţie internă în domeniul activităţilor contractuale desfăşurate în cadrul Ministerului Administraţiei şi Internelor Articolul 19În vederea aplicării normelor de protecţie a informaţiilor clasificate secret de serviciu, în domeniul activităţilor contractuale desfăşurate în cadrul Ministerului Administraţiei şi Internelor, Direcţia generală de informaţii şi protecţie internă are următoarele atribuţii principale: a)efectuează verificările de securitate necesare eliberării avizului de securitate industrială; b)asigură asistenţă de specialitate operatorilor economici sau contractanţilor, în vederea implementării standardelor de securitate în domeniul protecţiei informaţiilor clasificate secret de serviciu vehiculate în cadrul activităţii contractuale; c)efectuează vizite şi inspecţii de securitate în locaţiile operatorilor economici sau contractanţilor pentru a constata modul de implementare a normelor de protecţie a informaţiilor clasificate secret de serviciu; d)desfăşoară activităţi de pregătire a personalului cu atribuţii pe linia protecţiei informaţiilor clasificate, vehiculate în cadrul activităţilor contractuale; e)efectuează verificări în situaţiile în care au fost semnalate încălcări ale normelor de protecţie a informaţiilor clasificate secret de serviciu vehiculate sau generate în cadrul unui contract clasificat secret de serviciu; f)se asigură că fiecare operator economic sau contractant care urmează să gestioneze informaţii clasificate secret de serviciu ale Ministerului Administraţiei şi Internelor a desemnat un funcţionar sau a constituit o structură de securitate în vederea exercitării efective a atribuţiilor de protecţie a acestora, în cadrul contractelor clasificate secret de serviciu; g)monitorizează, în condiţiile legii, modul de asigurare a protecţiei informaţiilor clasificate secret de serviciu în procedura de atribuire şi ulterior, pe parcursul executării contractului, iar în cazul în care constată factori de risc şi vulnerabilităţi pe linia protecţiei informaţiilor clasificate secret de serviciu, propune măsurile necesare; h)avizează anexele de securitate ale contractelor clasificate secret de serviciu, iar ulterior monitorizează respectarea prevederilor acestora de către părţile implicate în executarea contractului clasificat secret de serviciu. Capitolul VObligaţiile contractorului, operatorilor economici şi contractanţilor în domeniul activităţilor contractuale desfăşurate în cadrul Ministerului Administraţiei şi Internelor Articolul 20Pe parcursul procedurii de atribuire, respectiv al executării contractelor clasificate secret de serviciu, contractorul are următoarele obligaţii: a)clasifică şi defineşte toate componentele unui contract, în măsura în care clasificarea acestora este obligatorie; b)respectă normele de protecţie a informaţiilor clasificate secret de serviciu; c)asigură consilierea operatorilor economici sau contractanţilor cu privire la normele de protecţie a informaţiilor clasificate secret de serviciu în cadrul contractelor clasificate secret de serviciu; d)permit participarea operatorilor economici/contractantului la procedura de atribuire/executarea contractului clasificat secret de serviciu, numai în condiţiile în care aceştia deţin aviz de securitate industrială eliberat de către Direcţia generală de informaţii şi protecţie internă; e)dispun măsurile necesare respectării normelor legale în vigoare privind atribuirea contractelor de achiziţie publică; f)iniţiază procedurile de clasificare şi implementare a normelor de protecţie a informaţiilor clasificate secret de serviciu în cazul în care intervine necesitatea utilizării unor informaţii clasificate secret de serviciu ale Ministerului Administraţiei şi Internelor pe parcursul executării unui contract neclasificat; g)elaborează anexele de securitate ale contractelor clasificate secret de serviciu, pe care le înaintează Direcţiei generale de informaţii şi protecţie internă în vederea avizării; h)solicită operatorilor economici sau contractanţilor înapoierea tuturor informaţiilor clasificate secret de serviciu încredinţate, precum şi a celor generate pe parcursul procedurii de atribuire, respectiv al executării contractelor clasificate secret de serviciu, cu excepţia cazului în care asemenea informaţii au fost distruse în mod autorizat sau păstrarea lor a fost autorizată pentru o perioadă de timp strict determinată de contractor; i)înştiinţează în scris, în cel mai scurt timp, Direcţia generală de informaţii şi protecţie internă cu privire la producerea oricărui incident de securitate în cursul procedurii de atribuire, respectiv al executării unui contract clasificat secret de serviciu. Articolul 21Pe parcursul procedurii de atribuire, respectiv al executării contractului clasificat secret de serviciu, operatorilor economici sau contractanţilor le revin următoarele obligaţii: a)asigură sprijinul necesar pentru efectuarea inspecţiilor de securitate periodice de către Direcţia generală de informaţii şi protecţie internă; b)nu permit diseminarea către terţi a niciunei informaţii clasificate secret de serviciu încredinţate, fără acordul contractorului; c)permit accesul la informaţiile gestionate în cadrul contractelor clasificate secret de serviciu, în conformitate cu principiul necesităţii de a cunoaşte, numai persoanelor care necesită acces la informaţii clasificate secret de serviciu aparţinând Ministerului Administraţiei şi Internelor şi îndeplinesc cumulativ următoarele condiţii:1. deţin aviz de securitate eliberat de către Direcţia generală de informaţii şi protecţie internă; 2. posedă autorizaţii de acces la asemenea informaţii; 3. au semnat angajamentele de confidenţialitate; d)impun subcontractanţilor obligaţii de securitate similare celor îndeplinite de ei în cadrul contractelor clasificate secret de serviciu; e)nu utilizează în alte scopuri informaţiile clasificate secret de serviciu la care au acces, fără permisiunea contractorului; f)înapoiază toate informaţiile clasificate secret de serviciu încredinţate, precum şi pe cele generate pe parcursul procedurii de atribuire/executării contractelor clasificate secret de serviciu, cu excepţia cazului în care asemenea informaţii au fost distruse autorizat sau păstrarea lor a fost autorizată de către contractor pentru o perioadă de timp strict determinată; g)înştiinţează în scris, în cel mai scurt timp, contractorul despre producerea oricărui incident de securitate; h)respectă normele legale de protecţie a informaţiilor clasificate secret de serviciu. Capitolul VIAnexa de securitate Articolul 22La încheierea oricărui contract clasificat secret de serviciu se elaborează o anexă de securitate, care va cuprinde clauzele şi procedurile de protecţie a informaţiilor clasificate secret de serviciu. Articolul 23Anexa de securitate se elaborează de către contractor sau, în situaţia prevăzută de art. 9 alin. (3), de către contractant şi se avizează de către Direcţia generală de informaţii şi protecţie internă. Articolul 24Personalul Direcţiei generale de informaţii şi protecţie internă efectuează inspecţii şi verificări periodice în scopul stabilirii modului de implementare a clauzelor şi procedurilor de protecţie stipulate în anexa de securitate. Articolul 25Anexa de securitate cuprinde, în detaliu, următoarele: a)părţile contractante ale contractului clasificat secret de serviciu; b)obiectul contractului clasificat secret de serviciu; c)temeiul în baza căruia contractul respectiv face parte din categoria contractelor clasificate secret de serviciu; d)actele normative în domeniul protecţiei informaţiilor clasificate aplicabile în vederea executării contractului clasificat secret de serviciu; e)lista informaţiilor clasificate cuprinse şi/sau vehiculate în cadrul contractului clasificat secret de serviciu; f)obligaţiile părţilor contractante în domeniul protecţiei informaţiilor clasificate secret de serviciu; g)locaţiile unde vor fi gestionate informaţiile clasificate secret de serviciu; h)regulile privind evidenţa, întocmirea, păstrarea, procesarea, multiplicarea, manipularea, transportul, transmiterea şi distrugerea informaţiilor clasificate secret de serviciu; i)regulile şi procedurile operaţionale privind utilizarea sistemelor informatice de comunicaţii care vor gestiona informaţiile secret de serviciu. ANEXĂla norme ACT CONSTATATOR - model - La data de ........./....../.............., ........ ................ ............... şi ........ ................ ..............., ofiţeri în cadrul Direcţiei generale de informaţii şi protecţie internă, au efectuat o inspecţie de securitate la S.C. ........ ................ ................ ........ ............, cu sediul în localitatea ........ ................ ..............., judeţul ........ ................ ..............., str. ........ ................ ................ ..............., nr. ................, bl. ........, sc. ......, et. ........., ap. ........., sectorul ........., înregistrată la O.R.C. sub nr. J ........ .............../........ ................ ..............., C.U.I. ........ ................ ..............., reprezentată legal prin dl/dna ........ ................ ................ .........., în vederea verificării modului de implementare a normelor de protecţie a informaţiilor clasificate secrete de serviciu în cadrul procedurii de negociere/derulare a unui contract clasificat secret de serviciu. Normele privind protecţia informaţiilor clasificate secrete de serviciu sunt implementate la ........ ................ ................ ........ ........ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ........ ............... . S.C. ........ ................ ................ ................ ........... a solicitat ........ ................ ........ ............ eliberarea avizului de securitate industrială, în calitate de ........ ................ ................ ................ ........., în vederea participării la procedura de negociere/derulare a contractului ........ ................ ................ ................ ........ ..........., având ca obiect ........ ................ ................ ................ ..............., al cărui beneficiar este ........ ................ ..............., din cadrul Ministerului Administraţiei şi Internelor, fapt ce presupune accesul la informaţii clasificate secrete de serviciu. ¨ Din punctul de vedere al implementării măsurilor de protecţie prin măsuri procedurale, s-au constatat următoarele: a)structura de securitate/funcţionarul de securitate al societăţii, ........ ................ ..............., a fost desemnat(ă) prin decizia directorului general înregistrată cu nr. ........ ................ ...............; b)fişa postului funcţionarului de securitate cuprinde atribuţiile prevăzute la art. 31 din anexa la Hotărârea Guvernului nr. 585/2002, înregistrată cu nr. ........ ................ ................ ................ ........ .............; c)paza sediului societăţii este realizată astfel: ........ ................ ................ ................ ........ ............. .¨ Din punctul de vedere al protecţiei fizice, au fost constatate următoarele aspecte: a)[_]există/[_] nu există zonă administrativă, în care toate intrările sunt supravegheate; b)[_] există/[_] nu există controlul sistemului de intrare care să permită accesul neînsoţit numai persoanelor verificate şi autorizate să pătrundă în zona administrativă; c)accesul personalului societăţii în zona administrativă [_] se realizează/[_] nu se realizează pe baza permisului de acces sau printr-un sistem de recunoaştere individuală; d)societatea [_] deţine/[_] nu deţine în zona administrativă fişet metalic, destinat protecţiei informaţiilor secrete de serviciu; e)în afara orelor de program, uşile zonei administrative [_] sunt/[_] nu sunt sigilate; f)[_] există/[_] nu există sisteme electronice de alarmare sau de supraveghere destinate protecţiei zonei administrative.¨ Din punctul de vedere al protecţiei personalului, am constatat următoarele: a)[_] este/[_] nu este întocmită lista funcţiilor angajaţilor care au sau vor avea acces la informaţii clasificate secrete de serviciu; b)[_] există/[_] nu există fişe individuale şi plan de pregătire a personalului care are sau va avea acces la informaţii clasificate secrete de serviciu, până la data efectuării controlului, fiind prezentate un număr de ........... teme.¨ Din punctul de vedere al protecţiei documentelor, am constatat următoarele: a)[_] există/[_] nu există registrul pentru evidenţa permiselor de acces pentru persoanele care au acces în zona administrativă; b)[_] există/[_] nu există registrul pentru evidenţa suporţilor magnetici (memory stick, cd, dvd, dischete etc.); c)[_] există/[_] nu există registrul unic de evidenţă a registrelor, condicilor, borderourilor şi a caietelor pentru însemnări clasificate; d)[_] există/[_] nu există registrul de evidenţă al informaţiilor secrete de serviciu; e)[_] există/[_] nu există registrul de evidenţă a informaţiilor clasificate multiplicate; f)[_] există/[_] nu există condica de predare-primire a documentelor clasificate; g)[_] există/[_] nu există registrul pentru evidenţa autorizaţiilor de acces la informaţii secrete de serviciu.Transportul documentelor clasificate secrete de serviciu [_] se realizează/[_] nu se realizează, în baza ........ ........ ............, înregistrată cu nr. ........ ................ ........ ..............., de unitatea specializată a Serviciului Român de Informaţii. Subcontractanţi ........ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ........ ......... . Alte constatări: ........ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ........ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ .............. . Reprezentanţi D.G.I.P.I., ........ ................ ............ ........ ................ .............. Inspecţia de securitate a fost efectuată în prezenţa dlui/dnei ........ ................ ................ ........, reprezentant/reprezentantă al/a societăţii solicitante, având funcţia de ........ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ .......... Data ........ ................ ............... Semnătura şi ştampila ........ ................ ...............


SmartCity5

COMENTARII la Norma -/2010

Momentan nu exista niciun comentariu la Norma - din 2010
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu