E-mail:
Parola:
     
 Nu ai cont? Inregistreaza-te
 Ai uitat parola? Click aici
alerte legex
Coduri postale şi prefixe telefonice naţionale şi internaţionale
Legături cu alte acte
nu a modificat niciun act
Cele mai căutate legi
Ultimele acte citite
Sisteme de securitate
Registrul Agricol Integrat - www.registrulagricolintegrat.ro

Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

Metodologie la Hotararea Nr. 32 din 11.12.2009

de reatestare a competenţei profesionale a asistenţilor medicali generalişti, moaşelor şi a asistenţilor medicali
ACT EMIS DE: Ordinul Asistenţilor Medicali Generalişti, Moaşelor şi Asistenţilor Medicali din Romania
ACT PUBLICAT ÎN MONITORUL OFICIAL NR. 58 din 26 ianuarie 2010



SmartCity1

Articolul 1
(1) În conformitate cu prevederile art. 18 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 144/2008 privind exercitarea profesiei de asistent medical generalist, a profesiei de moaşă şi a profesiei de asistent medical, precum şi organizarea şi funcţionarea Ordinului Asistenţilor Medicali Generalişti, Moaşelor şi Asistenţilor Medicali din România, asistenţii medicali generalişti, moaşele şi asistenţii medicali care întrerup activitatea profesională pentru o perioadă mai mare de 5 ani vor fi reatestaţi, în vederea reluării activităţii.(2) Reatestarea competenţei profesionale a asistenţilor medicali generalişti, moaşelor şi asistenţilor medicali în vederea exercitării profesiei se face, la cerere, de către o comisie a filialei Ordinului Asistenţilor Medicali Generalişti, Moaşelor şi Asistenţilor Medicali din România, denumit în continuare OAMGMAMR.
Articolul 2Se consideră continuitate în activitatea profesională:activitatea asistenţilor medicali generalişti/moaşelor/asistenţilor medicali care lucrează în direcţiile de sănătate publică judeţene, în Ministerul Sănătăţii şi în ministerele cu reţea sanitară proprie, membre ale OAMGMAMR;activitatea asistenţilor medicali generalişti/moaşelor/asistenţilor medicali care lucrează în organizaţiile profesionale şi sindicale reprezentative din sistemul sanitar;perioada în care şi-a exercitat profesia de asistent medical generalist/moaşă/asistent medical în străinătate, numai dacă face dovada că a desfăşurat activitatea în mod efectiv şi legal;perioada de concediu pentru îngrijirea copilului până la vârsta de 2 ani sau de 3 ani pentru copilul cu handicap. Articolul 3(1) Componenţa comisiei de reatestare a competenţei profesionale se aprobă de preşedintele filialei OAMGMAMR.(2) Comisia de reatestare a competenţei profesionale va fi formată din preşedintele comisiei şi 3-5 membri. Din comisie pot face parte:un membru al biroului consiliului judeţean, care va fi preşedintele comisiei;şeful departamentului profesional-ştiinţific, de control şi supraveghere a profesiei/compartimentului acreditare, avizare, evaluare al filialei OAMGMAMR;şeful compartimentului educaţie continuă;reprezentantul comisiei de specialitate a filialei OAMGMAMR, în funcţie de specialitatea candidatului;secretarul comisiei, desemnat de preşedinte. Articolul 4Pentru a fi reatestat, candidatul va efectua un stagiu practic şi va susţine o probă teoretică după finalizarea stagiului, în termen de maximum 60 de zile. a)Stagiul practic:are durata de 3 luni, câte 8 ore/zi, pentru asistenţii medicali generalişti, moaşele şi asistenţii medicali care au o vechime în specialitate mai mică de 3 ani sau nu au profesat;are durata de o lună, câte 6 ore/zi, pentru cei cu vechime între 3 şi 5 ani;are durata de o lună, câte 4 ore/zi, pentru cei cu vechime peste 5 ani;se va efectua în unităţi sanitare stabilite de OAMGMAMR;va fi coordonat de către directorul de îngrijiri/asistentul-şef din unitatea respectivă;se va desfăşura sub îndrumarea asistentului şef de secţie sau a unei asistente medicale principale, desemnată de acesta;evaluarea şi validarea stagiului se vor face în baza fişelor de evaluare prevăzute în anexele nr. 1-8, care fac parte integrantă din prezenta metodologie, de către directorul de îngrijiri/asistentul şef de secţie/mentor;punctajul minim de promovare a stagiului practic este 7;în caz de nepromovare a stagiului practic, la solicitarea candidatului, se poate organiza un stagiu suplimentar cu o durată stabilită de comisie. b)Proba teoretică:constă în test-grilă cu 40 de întrebări;punctajul minim de promovare a probei teoretice este 7;tematica şi bibliografia vor fi stabilite de Comisia naţională de educaţie medicală continuă a OAMGMAMR în funcţie de specialitate;întrebările vor avea 3 variante de răspuns, cu un singur răspuns corect;se susţine numai după promovarea stagiului practic;în caz de nepromovare a probei teoretice, la solicitarea candidatului, se poate organiza o altă sesiune de examen la o dată stabilită de comisie, dar nu mai târziu de 15 zile. Articolul 5Comisia de reatestare a competenţei profesionale va întocmi un proces-verbal în care se vor consemna rezultatele evaluării probei teoretice şi a stagiului practic. Procesul-verbal va fi înaintat preşedintelui filialei spre validare. Filiala judeţeană a OAMGMAMR va elibera certificatul de reatestare a competenţei profesionale, prevăzut în anexa nr. 9, care face parte integrantă din prezenta metodologie. Preşedintele filialei are obligaţia de a transmite situaţia reatestărilor, trimestrial, către Comisia naţională de educaţie medicală continuă a OAMGMAMR. ANEXA Nr. 1la metodologie FIŞĂ DE STAGIU Specialitatea Asistent medical generalist Numele ........ ........ ............. Prenumele ........ ........ .......... C.N.P. ........ ........ .............. Profesia ........ ................ .............. Specialitatea ........ ........ ............... Perioada de stagiu ........ ............... Unitatea sanitară ........ ........ ......... Secţia ........ ................ ........ ......... Asistent şef secţie ........ ........ .............. Director de îngrijiri ........ ................ Asistent secţie ........ ........ .............. Obiective ............ 1. Capacitatea de efectuare a explorărilor funcţionale şi de realizare a investigaţiilor paraclinice uzuale în limita competenţelor profesionale
Foarte bine (10p) Bine (8-9p) Satisfăcător (7p) Nesatisfăcător (1-6p)

2. Capacitatea de administrare a tratamentelor şi monitorizarea stării pacienţilor

Foarte bine (10p) Bine (8-9p) Satisfăcător (7p) Nesatisfăcător (1-6p)

3. Capacitatea de completare a documentelor de evidenţă a pacienţilor, a medicamentelor şi a documentelor de observaţie clinică medicală

Foarte bine (10p) Bine (8-9p) Satisfăcător (7p) Nesatisfăcător (1-6p)

4. Aptitudinea de a gestiona situaţii de urgenţă

Foarte bine (10p) Bine (8-9p) Satisfăcător (7p) Nesatisfăcător (1-6p)

5. Capacitatea de programare a pacienţilor pentru investigaţii de specialitate

Foarte bine (10p) Bine (8-9p) Satisfăcător (7p) Nesatisfăcător (1-6p)

6. Utilizarea tehnicilor de îngrijire a bolnavului

Foarte bine (10p) Bine (8-9p) Satisfăcător (7p) Nesatisfăcător (1-6p)

7. Cunoaşterea legislaţiei sanitare în vigoare privind prevenirea şi controlul infecţiilor nosocomiale, gestionarea deşeurilor periculoase în urma activităţilor proprii, cunoaşterea codului de etică şi deontologie profesională şi a normelor de securitate şi sănătate a muncii

Foarte bine (10p) Bine (8-9p) Satisfăcător (7p) Nesatisfăcător (1-6p)

8. Planificarea activităţii proprii

Foarte bine (10p) Bine (8-9p) Satisfăcător (7p) Nesatisfăcător (1-6p)

9. Comunicarea cu membrii echipei medicale

Foarte bine (10p) Bine (8-9p) Satisfăcător (7p) Nesatisfăcător (1-6p)

10. Abilitatea de a lucra în echipă

Foarte bine (10p) Bine (8-9p) Satisfăcător (7p) Nesatisfăcător (1-6p)

TOTAL PUNCTAJ: ........ ........ Media punctajului: Recomandările mentorului: ........ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ............. ........ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ............. ........ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ............. ........ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ............. ........ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ............. Mentor Numele ........ ........ ............. Prenumele ........ ........ ........ Semnătura ................ Cursant Numele ........ ........ ............. Prenumele ........ ........ ......... Semnătura ........ ............... Evaluarea cursantului va fi făcută de directorul de îngrijiri/asistentul şef de secţie (mentor). Stagiul practic se efectuează integral, absenţele fiind recuperate conform reprogramării aprobate de directorul de îngrijiri. VALIDAREA STAGIULUI

DA NU

Director de îngrijiri Numele ........ ........ ............ Prenumele ........ ........ ........ Semnătura ........ ........ ........ La sosirea în stagiu, cursantul se va prezenta directorului de îngrijiri. Cursantul va fi informat cu privire la responsabilitatea în timpul stagiului, programul stagiului, conţinutul fişei de stagiu, regulamentul de ordine interioară şi va fi instruit cu privire la normele de protecţie şi securitate a muncii. Mentorul va întocmi rapoarte scrise săptămânale, înaintate preşedintelui filialei Ordinului Asistenţilor Medicali Generalişti, Moaşelor şi Asistenţilor Medicali din România. ANEXA Nr. 2la metodologie FIŞĂ DE STAGIU Specialitatea Igienă şi sănătate publică Numele ........ ........ ............. Prenumele ........ ........ .......... C.N.P. ........ ........ .............. Profesia ........ ................ ........ ......... Specialitatea ........ ................ .......... Perioada de stagiu ........ ........ ......... Unitatea sanitară ........ ........ ............ Secţia ........ ................ ........ ............ Asistent şef secţie ........ ........ .......... Director de îngrijiri ........ ........ .......... Asistent secţie ........ ................ ........ Obiective ........ ................ ................ ................ ............. 1. Capacitatea monitorizării respectării reglementărilor privind controlul igienei şi controlul epidemiologic - analize epidemiologice la locul infectării - prelevarea de mostre de la locul infectării, de la cabinete medicale şi alte unităţi.

Foarte bine (10p) Bine (8-9p) Satisfăcător (7p) Nesatisfăcător (1-6p)

2. Prelevarea de mostre şi trimiterea acestora la laboratoare specializate, interpretarea rezultatelor testelor de laborator, evaluarea componentelor

Foarte bine (10p) Bine (8-9p) Satisfăcător (7p) Nesatisfăcător (1-6p)

3. Capacitatea de a stabili măsurile ce se impun a fi luate în scopul prevenirii riscurilor de îmbolnăvire atât la locul de desfăşurare a activităţii, cât şi în rândul populaţiei

Foarte bine (10p) Bine (8-9p) Satisfăcător (7p) Nesatisfăcător (1-6p)

4. Capacitatea de a stabili şi aplica sancţiuni conform normelor legale.

Foarte bine (10p) Bine (8-9p) Satisfăcător (7p) Nesatisfăcător (1-6p)

5. Capacitatea de colectare şi prelucrare de date pentru întocmirea de statistici, rapoarte şi studii epidemiologice

Foarte bine (10p) Bine (8-9p) Satisfăcător (7p) Nesatisfăcător (1-6p)

6. Calitatea comunicării informaţiilor

Foarte bine (10p) Bine (8-9p) Satisfăcător (7p) Nesatisfăcător (1-6p)

7. Cunoaşterea legislaţiei sanitare în vigoare privind prevenirea şi controlul infecţiilor nosocomiale, gestionarea deşeurilor în urma activităţilor proprii, dezinfecţiei şi sterilizării, cunoaşterea codului de etică şi deontologie profesională şi a normelor de securitate şi sănătate a muncii

Foarte bine (10p) Bine (8-9p) Satisfăcător (7p) Nesatisfăcător (1-6p)

8. Planificarea activităţii proprii

Foarte bine (10p) Bine (8-9p) Satisfăcător (7p) Nesatisfăcător (1-6p)

9. Abilitatea de a lucra în echipă

Foarte bine (10p) Bine (8-9p) Satisfăcător (7p) Nesatisfăcător (1-6p)

TOTAL PUNCTAJ: ........ ........ Media punctajului: Recomandările mentorului: ........ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ............. ........ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ............. ........ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ............. ........ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ............. ........ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ............. Mentor Numele ........ ........ ............. Prenumele ........ ........ ........ Semnătura ................ Cursant Numele ........ ........ ............. Prenumele ........ ........ ......... Semnătura ........ ............... Evaluarea cursantului va fi făcută de directorul de îngrijiri/asistentul şef de secţie (mentor). Stagiul practic se efectuează integral, absenţele fiind recuperate conform reprogramării aprobate de directorul de îngrijiri. VALIDAREA STAGIULUI

DA NU

Director de îngrijiri Numele ........ ........ ............ Prenumele ........ ........ ........ Semnătura ........ ........ ........ La sosirea în stagiu, cursantul se va prezenta directorului de îngrijiri. Cursantul va fi informat cu privire la responsabilitatea în timpul stagiului, programul stagiului, conţinutul fişei de stagiu, regulamentul de ordine interioară şi va fi instruit cu privire la normele de protecţie şi securitate a muncii. Mentorul va întocmi rapoarte scrise săptămânale, înaintate preşedintelui filialei Ordinului Asistenţilor Medicali Generalişti, Moaşelor şi Asistenţilor Medicali din România. ANEXA Nr. 3la metodologie FIŞĂ DE STAGIU Specialitatea Radiologie Numele ........ ........ ............. Prenumele ........ ........ .......... C.N.P. ........ ........ .............. Profesia ........ ................ ........ ......... Specialitatea ........ ................ .......... Perioada de stagiu ........ ........ ......... Unitatea sanitară ........ ........ ............ Secţia ........ ................ ........ ............ Asistent şef secţie ........ ........ .......... Director de îngrijiri ........ ........ ......... Asistent secţie ........ ........ ............... Obiective ........ ................ ................ ........ ............ 1. Pregătirea pacienţilor pentru examene radiologice: psihică (informare asupra examinării, senzaţiile şi reacţiile ce le poate avea pe parcursul examinării) şi fizică (poziţionare)

Foarte bine (10p) Bine (8-9p) Satisfăcător (7p) Nesatisfăcător (1-6p)

2. Protecţia specifică a pacientului prin alegerea echipamentelor de protecţie corespunzătoare

Foarte bine (10p) Bine (8-9p) Satisfăcător (7p) Nesatisfăcător (1-6p)

3. Pregătirea materialelor necesare examinării radiologice

Foarte bine (10p) Bine (8-9p) Satisfăcător (7p) Nesatisfăcător (1-6p)

4. Fixarea parametrilor instalaţiei radiologice în funcţie de zona de radiografiat, diametrul regiunii, calitatea filmului

Foarte bine (10p) Bine (8-9p) Satisfăcător (7p) Nesatisfăcător (1-6p)

5. Efectuarea de examene radiologice (radiografii) conform prescripţiei medicului (alegerea filmului, poziţionarea pacientului, delimitarea fasciculului de raze)

Foarte bine (10p) Bine (8-9p) Satisfăcător (7p) Nesatisfăcător (1-6p)

6. Administrarea de substanţe de contrast în cazul în care procedura radiologică o cere, numai la indicaţia medicului radiolog şi a celui curant

Foarte bine (10p) Bine (8-9p) Satisfăcător (7p) Nesatisfăcător (1-6p)

7. Pregătirea soluţiilor pentru prelucrarea filmelor

Foarte bine (10p) Bine (8-9p) Satisfăcător (7p) Nesatisfăcător (1-6p)

8. Cunoaşterea legislaţiei sanitare în vigoare privind prevenirea şi controlul infecţiilor nosocomiale, cunoaşterea şi respectarea normelor de securitate radiologică, gestionarea deşeurilor rezultate în urma activităţilor proprii, cunoaşterea codului de etică şi deontologie profesională şi a normelor de securitate şi sănătate a muncii

Foarte bine (10p) Bine (8-9p) Satisfăcător (7p) Nesatisfăcător (1-6p)

9. Abilitatea de a lucra în echipă

Foarte bine (10p) Bine (8-9p) Satisfăcător (7p) Nesatisfăcător (1-6p)

TOTAL PUNCTAJ: ........ ........ Media punctajului: Recomandările mentorului: ........ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ............. ........ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ............. ........ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ............. ........ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ............. ........ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ............. Mentor Numele ........ ........ ............. Prenumele ........ ........ ........ Semnătura ................ Cursant Numele ........ ........ ............. Prenumele ........ ........ ......... Semnătura ........ ............... Evaluarea cursantului va fi făcută de directorul de îngrijiri/asistentul şef de secţie (mentor). Stagiul practic se efectuează integral, absenţele fiind recuperate conform reprogramării aprobate de directorul de îngrijiri. VALIDAREA STAGIULUI

DA NU

Director de îngrijiri Numele ........ ........ ............ Prenumele ........ ........ ........ Semnătura ........ ........ ........ La sosirea în stagiu, cursantul se va prezenta directorului de îngrijiri. Cursantul va fi informat cu privire la responsabilitatea în timpul stagiului, programul stagiului, conţinutul fişei de stagiu, regulamentul de ordine interioară şi va fi instruit cu privire la normele de protecţie şi securitate a muncii. Mentorul va întocmi rapoarte scrise săptămânale, înaintate preşedintelui filialei Ordinului Asistenţilor Medicali Generalişti, Moaşelor şi Asistenţilor Medicali din România. ANEXA Nr. 4la metodologie FIŞĂ DE STAGIU Specialitatea Laborator Numele ........ ........ ............. Prenumele ........ ........ .......... C.N.P. ........ ........ .............. Profesia ........ ................ .............. Specialitatea ........ ........ ............... Perioada de stagiu ........ ............... Unitatea sanitară ........ ........ ......... Secţia ........ ................ ........ ......... Asistent şef laborator........ ........ .......... Director de îngrijiri ........ ........ .......... Asistent laborator ........ ........ ............ Obiective ........ ................ 1. Pregătirea pacienţilor pentru recoltarea probelor de laborator: psihică (informare asupra procedurii de recoltare, senzaţiile şi reacţiile ce le poate avea pe parcursul recoltării) şi fizică (poziţionare)

Foarte bine (10p) Bine (8-9p) Satisfăcător (7p) Nesatisfăcător (1-6p)

2. Protecţia specifică în procesul de recoltare a probelor prin luarea măsurilor de protecţie corespunzătoare

Foarte bine (10p) Bine (8-9p) Satisfăcător (7p) Nesatisfăcător (1-6p)

3. Pregătirea materialelor necesare recoltării probelor

Foarte bine (10p) Bine (8-9p) Satisfăcător (7p) Nesatisfăcător (1-6p)

4. Adaptare la condiţiile de lucru, cunoaşterea funcţionalităţii aparatelor şi a instrumentarului din dotare

Foarte bine (10p) Bine (8-9p) Satisfăcător (7p) Nesatisfăcător (1-6p)

5. Asigurarea condiţiilor igienico-sanitare în laborator

Foarte bine (10p) Bine (8-9p) Satisfăcător (7p) Nesatisfăcător (1-6p)

6. Planificarea activităţii proprii

Foarte bine (10p) Bine (8-9p) Satisfăcător (7p) Nesatisfăcător (1-6p)

7. Programarea pacienţilor pentru investigaţii de specialitate

Foarte bine (10p) Bine (8-9p) Satisfăcător (7p) Nesatisfăcător (1-6p)

8. Sterilizarea materialelor şi instrumentelor din laborator

Foarte bine (10p) Bine (8-9p) Satisfăcător (7p) Nesatisfăcător (1-6p)

9. Cunoaşterea legislaţiei sanitare în vigoare privind prevenirea şi controlul infecţiilor nosocomiale, gestionarea deşeurilor rezultate în urma activităţilor medicale, cunoaşterea codului de etică şi deontologie profesională şi a normelor de securitate şi sănătate a muncii

Foarte bine (10p) Bine (8-9p) Satisfăcător (7p) Nesatisfăcător (1-6p)

10. Abilitatea de a lucra în echipă

Foarte bine (10p) Bine (8-9p) Satisfăcător (7p) Nesatisfăcător (1-6p)

TOTAL PUNCTAJ: ........ ........ Media punctajului: Recomandările mentorului: ........ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ............. ........ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ............. ........ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ............. ........ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ............. ........ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ............. Mentor Numele ........ ........ ............. Prenumele ........ ........ ........ Semnătura ................ Cursant Numele ........ ........ ............. Prenumele ........ ........ ......... Semnătura ........ ............... Evaluarea cursantului va fi făcută de directorul de îngrijiri/asistentul şef de secţie (mentor). Stagiul practic se efectuează integral, absenţele fiind recuperate conform reprogramării aprobate de directorul de îngrijiri. VALIDAREA STAGIULUI

DA NU

Director de îngrijiri Numele ........ ........ ............ Prenumele ........ ........ ........ Semnătura ........ ........ ........ La sosirea în stagiu, cursantul se va prezenta directorului de îngrijiri. Cursantul va fi informat cu privire la responsabilitatea în timpul stagiului, programul stagiului, conţinutul fişei de stagiu, regulamentul de ordine interioară şi va fi instruit cu privire la normele de protecţie şi securitate a muncii. Mentorul va întocmi rapoarte scrise săptămânale, înaintate preşedintelui filialei Ordinului Asistenţilor Medicali Generalişti, Moaşelor şi Asistenţilor Medicali din România. ANEXA Nr. 5la metodologie FIŞĂ DE STAGIU Specialitatea Nutriţie - dietetică Numele ........ ........ ............. Prenumele ........ ........ .......... C.N.P. ........ ........ .............. Profesia ........ ................ .............. Specialitatea ........ ........ ............... Perioada de stagiu ........ ............... Unitatea sanitară ........ ........ ......... Secţia ........ ................ ........ ......... Asistent şef secţie ........ ........ .............. Director de îngrijiri ........ ........ ........ Asistent secţie ........ ........ ............... Obiective ........ ................ 1. Asistarea pacienţilor cu probleme de nutriţie şi dietetică

Foarte bine (10p) Bine (8-9p) Satisfăcător (7p) Nesatisfăcător (1-6p)

2. Capacitatea calculării periodice a valorii calorice şi structurii meniurilor, controlării zilnice a regimurilor dietetice prescrise de secţii şi păstrării probelor alimentare

Foarte bine (10p) Bine (8-9p) Satisfăcător (7p) Nesatisfăcător (1-6p)

3. Capacitatea de a aplica respectarea normelor de igienă la recepţia, depozitarea, prelucrarea şi distribuirea alimentelor şi prelucrării culinare corecte a alimentelor

Foarte bine (10p) Bine (8-9p) Satisfăcător (7p) Nesatisfăcător (1-6p)

4. Rezolvarea sesizărilor şi reclamaţiilor legate de meniuri

Foarte bine (10p) Bine (8-9p) Satisfăcător (7p) Nesatisfăcător (1-6p)

5. Calitatea comunicării informaţiilor (scrise şi verbale)

Foarte bine (10p) Bine (8-9p) Satisfăcător (7p) Nesatisfăcător (1-6p)

6. Cunoaşterea legislaţiei sanitare în vigoare privind prevenirea şi controlul infecţiilor nosocomiale, gestionarea deşeurilor rezultate în urma activităţilor proprii, cunoaşterea codului de etică şi deontologie profesională şi a normelor de securitate şi sănătate a muncii

Foarte bine (10p) Bine (8-9p) Satisfăcător (7p) Nesatisfăcător (1-6p)

7. Planificarea activităţii proprii

Foarte bine (10p) Bine (8-9p) Satisfăcător (7p) Nesatisfăcător (1-6p)

8. Comunicarea cu membrii echipei medicale

Foarte bine (10p) Bine (8-9p) Satisfăcător (7p) Nesatisfăcător (1-6p)

9. Abilitatea de a lucra în echipă

Foarte bine (10p) Bine (8-9p) Satisfăcător (7p) Nesatisfăcător (1-6p)

TOTAL PUNCTAJ:........ ........ Media punctajului: Recomandările mentorului: ........ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ............. ........ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ............. ........ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ............. ........ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ............. ........ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ............. Mentor Numele ........ ........ ............. Prenumele ........ ........ ........ Semnătura ................ Cursant Numele ........ ........ ............. Prenumele ........ ........ ......... Semnătura ........ ............... Evaluarea cursantului va fi făcută de directorul de îngrijiri/asistentul şef de secţie (mentor). Stagiul practic se efectuează integral, absenţele fiind recuperate conform reprogramării aprobate de directorul de îngrijiri. VALIDAREA STAGIULUI

DA NU

Director de îngrijiri Numele ........ ........ ............ Prenumele ........ ........ ........ Semnătura ........ ........ ........ La sosirea în stagiu, cursantul se va prezenta directorului de îngrijiri. Cursantul va fi informat cu privire la responsabilitatea în timpul stagiului, programul stagiului, conţinutul fişei de stagiu, regulamentul de ordine interioară şi va fi instruit cu privire la normele de protecţie şi securitate a muncii. Mentorul va întocmi rapoarte scrise săptămânale, înaintate preşedintelui filialei Ordinului Asistenţilor Medicali Generalişti, Moaşelor şi Asistenţilor Medicali din România. ANEXA Nr. 6la metodologie FIŞĂ DE STAGIU Specialitatea Farmacie Numele........ ........ ............. Prenumele........ ........ .......... C.N.P. ........ ........ .............. Profesia ........ ................ .............. Specialitatea ........ ........ ............... Perioada de stagiu ........ ............... Unitatea sanitară ........ ........ ......... Secţia ........ ................ ........ ......... Farmacist-şef (mentor) ........ ........ Director de îngrijiri ........ ............... Obiective ........ ........ 1. Capacitatea de eliberare a medicamentelor conform condicilor de prescripţii şi a materialelor sanitare, cu excepţia reţetelor magistrale şi produselor toxice şi stupefiante

Foarte bine (10p) Bine (8-9p) Satisfăcător (7p) Nesatisfăcător (1-6p)

2. Capacitatea de a efectua diviziuni de produse condiţionate şi preparate galenice

Foarte bine (10p) Bine (8-9p) Satisfăcător (7p) Nesatisfăcător (1-6p)

3. Efectuarea operaţiilor de cântărire de precizie în prepararea produselor farmaceutice

Foarte bine (10p) Bine (8-9p) Satisfăcător (7p) Nesatisfăcător (1-6p)

4. Capacitatea de a aplica respectarea normelor de igienă la recepţia, depozitarea şi distribuirea produselor farmaceutice

Foarte bine (10p) Bine (8-9p) Satisfăcător (7p) Nesatisfăcător (1-6p)

5. Administrarea circuitului condicilor de prescripţii medicale

Foarte bine (10p) Bine (8-9p) Satisfăcător (7p) Nesatisfăcător (1-6p)

6. Întocmirea documentelor de gestiune cu ajutorul calculatorului, precum şi manipularea şi depozitarea produselor farmaceutice şi a materialelor sanitare

Foarte bine (10p) Bine (8-9p) Satisfăcător (7p) Nesatisfăcător (1-6p)

7. Cunoaşterea legislaţiei sanitare în vigoare privind prevenirea şi controlul infecţiilor nosocomiale, gestionarea deşeurilor periculoase în urma activităţilor proprii, cunoaşterea codului de etică şi deontologie profesională şi a normelor de securitate şi sănătate a muncii

Foarte bine (10p) Bine (8-9p) Satisfăcător (7p) Nesatisfăcător (1-6p)

8. Planificarea activităţii proprii

Foarte bine (10p) Bine (8-9p) Satisfăcător (7p) Nesatisfăcător (1-6p)

9. Comunicarea cu membrii echipei medicale

Foarte bine (10p) Bine (8-9p) Satisfăcător (7p) Nesatisfăcător (1-6p)

10. Abilitatea de a lucra în echipă

Foarte bine (10p) Bine (8-9p) Satisfăcător (7p) Nesatisfăcător (1-6p)

TOTAL PUNCTAJ: ........ ........ Media punctajului: Recomandările mentorului: ........ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ............. ........ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ............. ........ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ............. ........ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ............. ........ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ............. Mentor Numele ........ ........ ............. Prenumele ........ ........ ........ Semnătura ................ Cursant Numele ........ ........ ............. Prenumele ........ ........ ......... Semnătura ........ ............... Evaluarea cursantului va fi făcută de directorul de îngrijiri/farmacistul-şef (mentor). Stagiul practic se efectuează integral, absenţele fiind recuperate conform reprogramării aprobate de directorul de îngrijiri/farmacistul-şef. VALIDAREA STAGIULUI

DA NU

Director de îngrijiri/Farmacist-şef Numele ........ .............. Prenumele ........ ................ Semnătura ........ ........ ........ La sosirea în stagiu, cursantul se va prezenta directorului de îngrijiri/ farmacistului-şef. Cursantul va fi informat cu privire la responsabilitatea în timpul stagiului, programul stagiului, conţinutul fişei de stagiu, regulamentul de ordine interioară şi va fi instruit cu privire la normele de protecţie şi securitate a muncii. Mentorul va întocmi rapoarte scrise săptămânale, înaintate preşedintelui filialei Ordinului Asistenţilor Medicali Generalişti, Moaşelor şi Asistenţilor Medicali din România. ANEXA Nr. 7la metodologie FIŞĂ DE STAGIU Specialitatea Obstetrică-ginecologie moaşe Numele ........ ........ ............. Prenumele ........ ........ .......... C.N.P. ........ ........ .............. Profesia ........ ................ .............. Specialitatea ........ ........ ............... Perioada de stagiu ........ ............... Unitatea sanitară ........ ........ ......... Secţia ........ ................ ........ ......... Asistent şef secţie ........ ................ Director de îngrijiri ........ .............. Asistent secţie ........ ........ ............ Obiective ........ .......... 1. Capacitatea de planificare, organizare, concentrare în activitatea de îngrijire

Foarte bine (10p) Bine (8-9p) Satisfăcător (7p) Nesatisfăcător (1-6p)

2. Coordonare, comunicare şi colaborare în cadrul echipei medicale

Foarte bine (10p) Bine (8-9p) Satisfăcător (7p) Nesatisfăcător (1-6p)

3. Aptitudini de a gestiona situaţii de urgenţă medicală

Foarte bine (10p) Bine (8-9p) Satisfăcător (7p) Nesatisfăcător (1-6p)

4. Executarea şi respectarea tehnicilor de îngrijire şi tratament

Foarte bine (10p) Bine (8-9p) Satisfăcător (7p) Nesatisfăcător (1-6p)

5. Posibilitate de adaptare în comunicare, obţinerea de informaţii utile în rezolvarea cazurilor

Foarte bine (10p) Bine (8-9p) Satisfăcător (7p) Nesatisfăcător (1-6p)

6. Adaptare la condiţiile de lucru, cunoaşterea funcţionalităţii aparatelor şi a instrumentarului din dotare

Foarte bine (10p) Bine (8-9p) Satisfăcător (7p) Nesatisfăcător (1-6p)

7. Păstrarea şi gestionarea materialelor sanitare

Foarte bine (10p) Bine (8-9p) Satisfăcător (7p) Nesatisfăcător (1-6p)

8. Cunoaşterea protocoalelor medicale în urmărirea şi monitorizarea parturientelor

Foarte bine (10p) Bine (8-9p) Satisfăcător (7p) Nesatisfăcător (1-6p)

9. Cunoaşterea şi respectarea normelor privind controlul infecţiilor nosocomiale şi de gestionare a deşeurilor medicale

Foarte bine (10p) Bine (8-9p) Satisfăcător (7p) Nesatisfăcător (1-6p)

10. Cunoaşterea şi respectarea procedurilor de pregătire şi sterilizare a materialelor şi instrumentelor

Foarte bine (10p) Bine (8-9p) Satisfăcător (7p) Nesatisfăcător (1-6p)

TOTAL PUNCTAJ: ........ ........ Media punctajului: Recomandările mentorului: ........ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ............. ........ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ............. ........ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ............. ........ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ............. ........ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ................ ............. Mentor Numele ........ ........ ............. Prenumele ........ ........ ........ Semnătura ................ Cursant Numele ........ ........ ............. Prenumele ........ ........ ......... Semnătura ........ ............... Evaluarea cursantului va fi făcută de directorul de îngrijiri/asistentul şef de secţie (mentor). Stagiul practic se efectuează integral, absenţele fiind recuperate conform reprogramării aprobate de directorul de îngrijiri. VALIDAREA STAGIULUI

DA NU

Director de îngrijiri Numele ........ .......... Prenumele ........ ........ Semnătura ........ ............ La sosirea în stagiu, cursantul se va prezenta directorului de îngrijiri. Cursantul va fi informat cu privire la responsabilitatea în timpul stagiului, programul stagiului, conţinutul fişei de stagiu, regulamentul de ordine interioară şi va fi instruit cu privire la normele de protecţie şi securitate a muncii. Mentorul va întocmi rapoarte scrise săptămânale, înaintate preşedintelui filialei Ordinului Asistenţilor Medicali Generalişti, Moaşelor şi Asistenţilor Medicali din România. ANEXA Nr. 8la metodologie FIŞĂ DE STAGIU Specialitatea Balneofizioterapie, balneofiziokinetoterapie şi recuperare Numele ........ ........ ............. Prenumele ........ ........ .......... C.N.P. ........ ........ .............. Profesia. ........ ................ ............. Specialitatea ........ ........ ............... Perioada de stagiu ........ ............... Unitatea sanitară ........ ........ ......... Secţia ........ ................ ........ ......... Asistent şef secţie ........ ........ ........ Director de îngrijiri ........ ................ Asistent secţie ........ ........ ............... Obiective ........ ................ ................ ................ ........ .............. 1. Capacitatea de aplicare a tratamentelor cu câmp magnetic, cu curenţi de joasă, medie şi înaltă intensitate, de fototerapie (ultraviolete, infraroşii), de hidroterapie (băi galvanice, duş subacvatic) etc.

Foarte bine (10p) Bine (8-9p) Satisfăcător (7p) Nesatisfăcător (1-6p)

2. Pregătirea fizică şi psihică a pacienţilor pentru aplicarea tratamentului şi monitorizarea evoluţiei pacienţilor

Foarte bine (10p) Bine (8-9p) Satisfăcător (7p) Nesatisfăcător (1-6p)

3. Capacitatea de comunicare atât cu pacientul, cât şi cu membrii echipei medicale

Foarte bine (10p) Bine (8-9p) Satisfăcător (7p) Nesatisfăcător (1-6p)

4. Capacitatea de a respecta normele de igienă

Foarte bine (10p) Bine (8-9p) Satisfăcător (7p) Nesatisfăcător (1-6p)

5. Capacitatea de instruire a pacienţilor şi a familiei pentru continuarea tratamentului

Foarte bine (10p) Bine (8-9p) Satisfăcător (7p) Nesatisfăcător (1-6p)

6. Adaptare la condiţiile de lucru, cunoaşterea funcţionalităţii aparatelor şi a instrumentarului din dotare

Foarte bine (10p) Bine (8-9p) Satisfăcător (7p) Nesatisfăcător (1-6p)

7. Programarea pacienţilor pentru tratament

Foarte bine (10p) Bine (8-9p) Satisfăcător (7p) Nesatisfăcător (1-6p)

8. Cunoaşterea legislaţiei sanitare în vigoare privind prevenirea şi controlul infecţiilor nosocomiale, gestionarea deşeurilor periculoase în urma activităţilor proprii, cunoaşterea codului de etică şi deontologie profesională şi a normelor de securitate şi sănătate a muncii

Foarte bine (10p) Bine (8-9p) Satisfăcător (7p) Nesatisfăcător (1-6p)

9. Planificarea activităţii proprii

Foarte bine (10p) Bine (8-9p) Satisfăcător (7p) Nesatisfăcător (1-6p)

10. Abilitatea de a lucra în echipă

Foarte bine (10p) Bine (8-9p) Satisfăcător (7p) Nesatisfăcător (1-6p)

TOTAL PUNCTAJ: ........ ........ Media punctajului: Recomandările mentorului: ........ ................ ................ ................ ................ ................ ........ ......... ........ ................ ................ ................ ................ ................ ........ .......... ........ ................ ................ ................ ................ ................ ........ .......... ........ ................ ................ ................ ................ ................ ........ .......... Mentor Numele ........ ........ ............. Prenumele ........ ........ ........ Semnătura ................ Cursant Numele ........ ........ ............. Prenumele ........ ........ ......... Semnătura ........ ............... Evaluarea cursantului va fi făcută de directorul de îngrijiri/asistentul şef de secţie (mentor). Stagiul practic se efectuează integral, absenţele fiind recuperate conform reprogramării aprobate de directorul de îngrijiri. VALIDAREA STAGIULUI

DA NU

Director de îngrijiri Numele ........ ........ ............ Prenumele ........ ........ ........ Semnătura ........ ........ ........ La sosirea în stagiu, cursantul se va prezenta directorului de îngrijiri. Cursantul va fi informat cu privire la responsabilitatea în timpul stagiului, programul stagiului, conţinutul fişei de stagiu, regulamentul de ordine interioară şi va fi instruit cu privire la normele de protecţie şi securitate a muncii. Mentorul va întocmi rapoarte scrise săptămânale, înaintate preşedintelui filialei Ordinului Asistenţilor Medicali Generalişti, Moaşelor şi Asistenţilor Medicali din România. ANEXA Nr. 9la metodologie ORDINUL ASISTENŢILOR MEDICALI GENERALIŞTI, MOAŞELOR ŞI ASISTENŢILOR MEDICALI DIN ROMÂNIA Filiala ........ ........ ........... CERTIFICAT de reatestare a competenţei profesionale Domnul/Doamna ........ ................ ........ ............., născut/născută în anul ....., luna ............., ziua ..., în localitatea ........ ................, judeţul ........ ........ ..............., având funcţia de ........ ................ ........ ......... în specialitatea ........ ................ ........ ..............., a urmat stagiul de reatestare a competenţei profesionale în perioada ........ ............. în cadrul ........ ................ ..........., pentru întreruperea activităţii cuprinse în perioada ........ ................ ................ ........ ............, şi a absolvit cu ........ ........ puncte. Preşedinte, ........ ........ ............. Şeful Departamentului profesional-ştiinţific, de control şi supraveghere a profesiei/ Şef compartiment, ........ ........ ............. Data eliberării ........ ........ Seria ..... nr. ...............



SmartCity5

COMENTARII la Metodologie /2009

Momentan nu exista niciun comentariu la Metodologie din 2009
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Metodologie /2009
Hotărârea 37 2021
Hotărârea 23 2015
Hotărârea 25 2010
privind completarea Metodologiei de reatestare a competenţei profesionale a asistenţilor medicali generalişti, moaşelor şi a asistenţilor medicali, aprobată prin Hotărârea Consiliului naţional al Ordinului Asistenţilor Medicali Generalişti, Moaşelor şi Asistenţilor Medicali din România nr. 32/2009
Hotărârea 19 2010
privind modificarea si completarea Metodologiei de reatestare a competentei profesionale a asistentilor medicali generalisti, moaselor si a asistentilor medicali, aprobata prin Hotarârea Consiliului national al Ordinului Asistentilor Medicali Generalisti, Moaselor si Asistentilor Medicali din România nr. 32/2009
Hotărârea 32 2009
privind aprobarea Metodologiei de reatestare a competentei profesionale a asistentilor medicali generalisti, moaselor si a asistentilor medicali
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu