Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

Metodologie Nr.- din 01.06.2011

de analiză a procedurilor de atribuire a contractelor de achiziţie publică, a contractelor de concesiune de lucrări publice şi a contractelor de concesiune de servicii finanţate din instrumente structurale
ACT EMIS DE: Autoritatea Nationala pentru Reglementarea si monitorizarea achizitiilor publice
ACT PUBLICAT ÎN MONITORUL OFICIAL NR. 416 din 14 iunie 2011



SmartCity1

Articolul 1În cazul în care procedura de atribuire a contractelor de achiziţie publică, a contractelor de concesiune de lucrări publice, a contractelor de concesiune de servicii a făcut obiectul verificării Unităţii pentru coordonarea şi verificarea achiziţiilor publice (U.C.V.A.P.) şi din raportul de activitate reiese că nu au fost identificate neconformităţi în raport cu legislaţia în domeniul achiziţiilor publice, autorităţile de management iau act de conţinutul acestui raport. Articolul 2(1) În cazul în care procedura de atribuire a contractelor de achiziţie publică, a contractelor de concesiune de lucrări publice, a contractelor de concesiune de servicii a făcut obiectul verificării U.C.V.A.P. şi din raportul de activitate reiese că au fost identificate neconformităţi în raport cu legislaţia în domeniul achiziţiilor publice neînsuşite de autoritatea contractantă, autorităţile de management nu vor autoriza efectuarea plăţilor aferente respectivului contract către beneficiar până la momentul primirii punctului de vedere emis de Autoritatea Naţională pentru Reglementarea şi Monitorizarea Achiziţiilor Publice (A.N.R.M.A.P.), referitor la situaţia constatată şi consemnată de observatori.(2) Punctul de vedere emis de A.N.R.M.A.P. va specifica în mod expres eventualele încălcări în raport cu legislaţia în domeniul achiziţiilor publice, în vederea aplicării de către autorităţile de management a eventualelor corecţii financiare care se impun. Articolul 3(1) În cazul în care procedura de atribuire a contractelor de achiziţie publică, a contractelor de concesiune de lucrări publice, a contractelor de concesiune de servicii nu a făcut obiectul verificării U.C.V.A.P., autorităţile de management analizează procedura de atribuire conform listelor de verificare standard, prevăzute în anexele nr. 1 şi 2, care fac parte integrantă din prezenta metodologie.(2) În ipoteza în care autorităţile de management identifică neconformităţi în raport cu elementele prevăzute în listele de verificare standard, vor sesiza A.N.R.M.A.P. şi nu vor autoriza efectuarea plăţilor aferente respectivului contract către beneficiari până la momentul emiterii de către A.N.R.M.A.P. a unui punct de vedere.(3) Punctul de vedere emis de A.N.R.M.A.P. va specifica în mod expres eventualele încălcări în raport cu legislaţia în domeniul achiziţiilor publice, în vederea aplicării de către autorităţile de management a eventualelor corecţii financiare care se impun. Articolul 4(1) Prevederile art. 1-3 sunt aplicabile şi procedurii de negociere fără publicarea prealabilă a unui anunţ de participare reglementată la art. 122 sau 252 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 34/2006 privind atribuirea contractelor de achiziţie publică, a contractelor de concesiune de lucrări publice şi a contractelor de concesiune de servicii, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 337/2006, cu modificările şi completările ulterioare.(2) În ipoteza în care autorităţile de management constată faptul că beneficiarul a aplicat procedura de negociere fără publicarea prealabilă a unui anunţ de participare în condiţiile art. 122 lit. i) sau art. 252 lit. j) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 34/2006, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 337/2006, cu modificările şi completările ulterioare, fără a-şi îndeplini obligaţia de înştiinţare a U.C.V.A.P. prevăzută de Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 30/2006 privind funcţia de verificare a aspectelor procedurale aferente procesului de atribuire a contractelor de achiziţie publică, a contractelor de concesiune de lucrări publice şi a contractelor de concesiune de servicii, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 228/2007, cu modificările şi completările ulterioare, vor sesiza atât U.C.V.A.P., cât şi A.N.R.M.A.P. şi nu vor autoriza efectuarea plăţilor aferente respectivului contract către beneficiari până la momentul emiterii de către A.N.R.M.A.P. a unui punct de vedere. Articolul 5Atunci când valoarea estimată a contractului de achiziţie publică, fără TVA, este mai mică sau egală cu echivalentul în lei al cuantumului în euro prevăzut la art. 19 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 34/2006, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 337/2006, cu modificările şi completările ulterioare, autorităţile de management nu vor solicita autorităţii contractante alte documente decât cele prevăzute de legislaţia în domeniul achiziţiilor publice (documente justificative: factura şi/sau contractul). Articolul 6Dispoziţiile Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 34/2006, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 337/2006, cu modificările şi completările ulterioare, nu sunt aplicabile entităţilor juridice fără calitatea de autoritate contractantă care nu se încadrează în prevederile art. 9 lit. c) şi c1) din aceeaşi ordonanţă de urgenţă. Articolul 7Orice document emis de autorităţile de management prin care se impune respectarea de reguli privind derularea procedurilor de atribuire a contractelor de achiziţie publică, a contractelor de concesiune de lucrări publice şi a contractelor de concesiune de servicii de către entităţile juridice menţionate la art. 6 nu produce efecte juridice. Articolul 8Listele de verificare standard sunt aplicabile tuturor autorităţilor de management/organismelor intermediare. Orice altă dispoziţie contrară prezentei metodologii nu produce efecte. Articolul 9Oricare altă instituţie de la nivel naţional în afara celor prevăzute de prezenta metodologie nu are atribuţii în verificarea/analizarea procedurilor de atribuire a contractelor de achiziţie publică, a contractelor de concesiune de lucrări publice şi a contractelor de concesiune de servicii. ANEXA Nr. 1la metodologie LISTA DE VERIFICARE a procedurii de atribuire a contractelor de achiziţie publică, a contractelor de concesiune de lucrări publice şi a contractelor de concesiune de servicii, prevăzute de Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 34/2006 privind atribuirea contractelor de achiziţie publică, a contractelor de concesiune de lucrări publice şi a contractelor de concesiune de servicii Date de identificare ale contractului de achiziţie publică

Axa prioritară:
Domeniu de intervenţie:
Codul proiectului (SMIS):
Titlul proiectului:
Denumire beneficiar:
Denumire achiziţie:
Valoare estimată:
Procedura aplicată:
Nr. şi data contractului de achiziţie:
Denumire contractor:
Valoarea contractului (fără TVA):
Nr. Elemente de verificat Verificare Comentarii/Semnătură
Da/Nu
1. A fost publicat un anunţ de participare sau o invitaţie de participare, respectiv: a) în Sistemul electronic de achiziţii publice (SEAP), dacă valoarea estimată a contractului este mai mică decât pragurile prevăzute la art. 55 alin. (2) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 34/2006, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 337/2006, cu modificările şi completările ulterioare, denumită în continuare O.U.G. nr. 34/2006, şi, în cazul contractului de servicii de publicitate media, şi pe site-ul www.publicitatepublica.ro; b) în JOUE şi în SEAP, dacă valoarea estimată a contractului este egală sau mai mare decât pragurile prevăzute la art. 55 alin. (2) din O.U.G. nr. 34/2006 şi, în cazul contractului de servicii de publicitate media, şi pe site-ul www.publicitatepublica.ro. Se verifică dacă a fost publicat anunţul de participare în SEAP şi, după caz, în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene (JOUE) şi/sau pe www.publicitatepublica.ro Verificări pe site-uri: www.e-licitatie.ro; www.publicitatepublica.ro, dacă este cazul atribuirii unui contract de servicii de publicitate media Observaţii: În cazul în care, din motive de natură tehnică, operatorul SEAP nu are posibilitatea transmiterii unui anumit anunţ spre publicare în JOUE, autorităţii contractante îi revine responsabilitatea transmiterii spre publicare a anunţului respectiv prin mijloace proprii. Operatorul SEAP are obligaţia de a înştiinţa autoritatea contractantă cu privire la apariţia unei astfel de situaţii, în conformitate cu prevederile art. 49 alin. (5) din O.U.G. nr. 34/2006.
2. Anunţul de participare conţine o descriere nediscriminatorie şi suficientă pentru a permite operatorilor economici să identifice obiectul contractului şi autorităţii contractante să atribuie contractul. Verificări pe site-ul: www.e-licitatie.ro
3. Din nota justificativă privind alegerea procedurii de atribuire [alta decât cele prevăzute la art. 20 alin. (1) sau art. 251 alin. (1) din O.U.G. nr. 34/2006] reiese încadrarea în circumstanţele specifice prevăzute de legislaţia în domeniul achiziţiilor publice. Se verifică dacă au fost respectate circumstanţele specifice prevăzute de O.U.G. nr. 34/2006 pentru aplicarea procedurii respective. Documente verificate: Nota justificativă privind alegerea procedurii de atribuire, alta decât licitaţie deschisă sau restrânsă
4. În evaluarea ofertelor au fost aplicate criteriile de calificare şi selecţie prevăzute la nivelul anunţului/invitaţiei de participare. Se verifică, pe baza informaţiilor completate la nivelul formularului standard al raportului procedurii de atribuire, dacă autoritatea contractantă a evaluat ofertele pe baza criteriilor de calificare şi selecţie prevăzute la nivelul anunţului/invitaţiei de participare. Documente verificate: Raportul procedurii aprobat de conducătorul autorităţii contractante
Nr. Elemente de verificat Verificare Comentarii/Semnătură
Da/Nu
5. În evaluarea ofertelor au fost aplicaţi factorii de evaluare prevăzuţi la nivelul invitaţiei/anunţului de participare. Se verifică, pe baza informaţiilor completate la nivelul formularului standard al raportului procedurii de atribuire, dacă autoritatea contractantă a aplicat factorii de evaluare prevăzuţi la nivelul anunţului/invitaţiei de participare. Documente verificate: Raportul procedurii aprobat de conducătorul autorităţii contractante
6. Oferta câştigătoare a fost stabilită pe baza aplicării criteriului de atribuire prevăzut la nivelul invitaţiei/anunţului de participare. Se verifică dacă la baza stabilirii ofertei câştigătoare a stat criteriul de atribuire precizat în anunţul de participare. Documente verificate: Raportul procedurii aprobat de conducătorul autorităţii contractante
7. În cazul procedurilor de licitaţie deschisă, licitaţie restrânsă sau cerere de oferte nu au fost aduse modificări ale ofertei declarate câştigătoare pe parcursul evaluării ofertelor, cu excepţia corectării eventualelor vicii de formă/abateri tehnice minore/erori aritmetice (în conformitate cu prevederile legale în domeniu). Se verifică dacă pe parcursul evaluării ofertelor au fost aduse modificări ale propunerilor tehnice şi/sau financiare. Documente verificate: Clarificările şi răspunsurile ofertantului declarat câştigător
8. a) Operatorii economici implicaţi în procedura de atribuire au fost informaţi cu privire la rezultatul selecţiei, la rezultatul procedurii de atribuire a contractului de achiziţie publică sau de încheiere a acordului-cadru, la admiterea într-un sistem de achiziţie dinamic, la rezultatul concursului de soluţii ori, după caz, la anularea procedurii de atribuire şi eventuala iniţiere ulterioară a unei noi proceduri, în termenul legal prevăzut de O.U.G. nr. 34/2006. b) Comunicările transmise conţin informaţiile prevăzute de O.U.G. nr. 34/2006. a) Se verifică dacă rezultatul selecţiei şi/sau al procedurii a fost comunicat în termenul prevăzut la art. 206 din O.U.G. nr. 34/2006. Documente verificate: Comunicările către candidaţi/ofertanţi b) Se verifică dacă comunicarea transmisă candidaţilor/ofertanţilor conţine toate informaţiile prevăzute la art. 207 din O.U.G. nr. 34/2006. Documente verificate: Comunicările către candidaţi/ofertanţi
9. a) Contractul de achiziţie publică a fost semnat pe baza propunerilor tehnice şi financiare cuprinse în oferta declarată câştigătoare. b) Contractul de achiziţie publică a fost semnat cu respectarea termenelor de aşteptare prevăzute de O.U.G. nr. 34/2006. c) În măsura în care au fost depuse contestaţii pe parcursul procedurii de atribuire, contractul de achiziţie publică a fost încheiat după comunicarea deciziei Consiliului Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor (CNSC), dar nu înainte de expirarea termenelor de aşteptare. Se verifică dacă contractul de achiziţie publică este încheiat pe baza propunerilor tehnice şi financiare cuprinse în oferta câştigătoare. Documente verificate: 1. Oferta câştigătoare 2. Contractul şi anexele acestuia Se verifică respectarea termenelor privind încheierea contractului de achiziţie publică, respectiv 6 sau 11 zile de la data transmiterii comunicării, în funcţie de valoarea estimată, cu excepţia situaţiilor prevăzute la art. 205 alin. (3), când respectarea termenelor de aşteptare este facultativă. Documente verificate: 1. Comunicările către ofertanţi cu privire la rezultatul procedurii 2. Contractul şi anexele acestuia Se verifică dacă contractul de achiziţie publică a fost încheiat cu respectarea prevederilor art. 2563 alin. (3) din O.U.G. nr. 34/2006; în cazul primirii unei contestaţii de către CNSC, pentru care nu s-a luat act de renunţare, autoritatea contractantă are dreptul de a încheia contractul numai după comunicarea deciziei CNSC, dar nu înainte de expirarea termenelor de aşteptare prevăzute la art. 205. Documente verificate: 1. Comunicarea deciziei CNSC 2. Comunicările către ofertanţi cu privire la rezultatul procedurii de atribuire 3. Contractul şi anexele acestuia
Nr. Elemente de verificat Verificare Comentarii/Semnătură
Da/Nu
10. A fost transmis spre publicare anunţul de atribuire. Se verifică dacă a fost publicat anunţul de atribuire în SEAP şi, după caz, în JOUE şi/sau pe www.publicitatepublica.ro. Verificări pe site-uri: www.e-licitatie.ro; www.publicitatepublica.ro Observaţii: În cazul în care, din motive de natură tehnică, operatorul SEAP nu are posibilitatea transmiterii unui anumit anunţ spre publicare în JOUE, autorităţii contractante îi revine responsabilitatea transmiterii spre publicare a anunţului respectiv prin mijloace proprii. Operatorul SEAP are obligaţia de a înştiinţa autoritatea contractantă cu privire la apariţia unei astfel de situaţii, în conformitate cu prevederile art. 49 alin. (5) din O.U.G. nr. 34/2006.

Da - respectarea prevederilor legale. Nu - nerespectarea prevederilor legale. ANEXA Nr. 2la metodologie LISTA DE VERIFICARE a procedurii de atribuire a contractului de servicii incluse în anexa nr. 2B la Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 34/2006 privind atribuirea contractelor de achiziţie publică, a contractelor de concesiune de lucrări publice şi a contractelor de concesiune de servicii

Date de identificare ale contractului de achiziţie publică
Axa prioritară:
Domeniu de intervenţie:
Codul proiectului (SMIS):
Titlul proiectului:
Denumire beneficiar:
Denumire achiziţie:
Valoare estimată:
Nr. şi data contractului:
Denumire contractor:
Valoarea contractului (fără TVA):
Nr. Elemente de verificat Verificare Comentarii/Semnătură
Da/Nu
1. Pentru acoperirea aceleiaşi necesităţi în cadrul proiectului autoritatea contractantă nu a divizat contractul de achiziţie publică cu scopul de a evita aplicarea prevederilor art. 16 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 34/2006 privind atribuirea contractelor de achiziţie publică, a contractelor de concesiune de lucrări publice şi a contractelor de concesiune de servicii, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 337/2006, cu modificările şi completările ulterioare, denumită în continuare O.U.G. nr. 34/2006 Se verifică dacă contractul de achiziţie publică a fost divizat, cu excepţia situaţiilor urgente imperative care rezultă din evenimente imprevizibile sau a unor circumstanţe neprevăzute, prin raportare la Planul de achiziţie al proiectului, respectiv încadrarea în pragurile valorice prevăzute la art. 57 alin. (2) din O.U.G. nr. 34/2006; se verifică, în cazul în care contractul are ca obiect, alături de prestarea de servicii din categoria celor incluse în anexa nr. 2B, şi prestarea de servicii din categoria celor incluse în anexa nr. 2A. Documente verificate: 1. Planul de achiziţii al proiectului 2. Nota de determinare a valorii estimate
Nr. Elemente de verificat Verificare Comentarii/Semnătură
Da/Nu
2. Dacă au fost solicitate, condiţiile/cerinţele referitoare la atribuirea unui astfel de contract nu creează discriminare directă sau indirectă faţă de potenţialii ofertanţi din alte state membre ale Uniunii Europene Se verifică dacă au fost impuse cerinţe legate de stabilirea entităţilor interesate în acelaşi stat membru sau regiune ca şi autoritatea contractantă. Documente verificate: Înscrisurile aferente procedurii
3. Dacă, în vederea îndeplinirii contractului, au fost solicitate eventuale diplome, certificate sau alte forme de dovezi scrise, iar documentele emise în alte state membre ce oferă un nivel echivalent de garanţie au fost acceptate Documente verificate: Înscrisurile aferente procedurii
4. În măsura în care au fost depuse contestaţii, contractul de achiziţie publică a cărui valoare este mai mare sau egală cu cea prevăzută la art. 57 alin. (2) din O.U.G. nr. 34/2006 a fost încheiat după comunicarea deciziei Consiliului Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor (CNSC) Se verifică dacă contractul de achiziţie publică a fost încheiat cu respectarea prevederilor art. 2563 alin. (3) din O.U.G. nr. 34/2006; în cazul primirii unei contestaţii de către CNSC, înainte de încheierea contractului, pentru care nu s-a luat act de renunţare, autoritatea contractantă are dreptul de a încheia contractul numai după comunicarea deciziei CNSC, fără a avea însă obligaţia respectării termenelor prevăzute la art. 205 din O.U.G. nr. 34/2006.
5. Pentru acele contracte a căror valoare estimată este egală sau mai mare decât cea prevăzută la art. 57 alin. (2) din O.U.G. nr. 34/2006, a fost transmis spre publicare anunţul de atribuire. Se verifică dacă a fost transmis spre publicare anunţul de atribuire în Sistemul electronic de achiziţii publice (SEAP) şi, după caz, în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene (JOUE). Verificări pe site-uri: www.e-licitatie.ro Observaţii: În cazul în care, din motive de natură tehnică, operatorul SEAP nu are posibilitatea transmiterii unui anumit anunţ spre publicare în JOUE, autorităţii contractante îi revine responsabilitatea transmiterii spre publicare a anunţului respectiv prin mijloace proprii. Operatorul SEAP are obligaţia de a înştiinţa autoritatea contractantă cu privire la apariţia unei astfel de situaţii, în conformitate cu prevederile art. 49 alin. (5) din O.U.G. nr. 34/2006.

Da - respectarea prevederilor legale Nu - nerespectarea prevederilor legale


SmartCity5

COMENTARII la Metodologie -/2011

Momentan nu exista niciun comentariu la Metodologie - din 2011
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu