Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

MEMORANDUM Nr

MEMORANDUM   Nr. 0 din 26 februarie 2010

între Ministerul Transporturilor si Infrastructurii din Romania si Ministerul Transporturilor, Tehnologiilor Informationale si Comunicatiilor din Republica Bulgaria cu privire la cooperarea în domeniul furnizarii serviciilor de navigatie aeriana si pentru înfiintarea unui bloc functional de spatiu aerian, care sa cuprinda spatiul aerian national al Romaniei, spatiul  aerian national al Republicii Bulgaria si spatiul aerian aflat sub incidenta obligatiilor juridice internationale asumate de catre Romania si Republica Bulgaria

ACT EMIS DE: ACT INTERNATIONAL

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 403 din 17 iunie 2010



Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii din România şi Ministerul Transporturilor, Tehnologiilor Informaţionale şi Comunicaţiilor din Republica Bulgaria, denumite în continuare părţi,

având în vedere statutul României şi al Republicii Bulgaria de membri ai Uniunii Europene,

având în vedere legislaţia Comunităţii Europene cu privire la crearea cerului unic european şi la organizarea şi utilizarea spaţiului aerian în cerul unic european, precum şi implementarea sa în cadrul statelor membre, în special vizând cooperarea regională în scopul reconfigurării spaţiului aerian în blocuri funcţionale de spaţiu aerian (FAB), în conformitate cu Regulamentul (CE) nr. 549/2004 al Parlamentului European şi al Consiliului din 10 martie 2004 de stabilire a cadrului pentru crearea cerului unic european (Regulamentul-cadru), Regulamentul (CE) nr. 550/2004 al Parlamentului European şi al Consiliului din 10 martie 2004 privind prestarea de servicii de navigaţie aeriană în cerul unic european (Regulament privind prestarea de servicii), Regulamentul (CE) nr. 551/2004 al Parlamentului European şi al Consiliului din 10 martie 2004 privind organizarea şi utilizarea spaţiului aerian în cerul unic european (Regulament privind spaţiul aerian), Regulamentul (CE) nr. 552/2004 al Parlamentului European şi al Consiliului din 10 martie 2004 privind interoperabilitatea reţelei europene de gestionare a traficului aerian (Regulament privind interoperabilitatea),

având în vedere complexitatea procesului de înfiinţare a unui bloc funcţional de spaţiu aerian care să cuprindă spaţiul aerian naţional al României, spaţiul aerian naţional al Republicii Bulgaria şi spaţiul aerian aflat sub incidenţa obligaţiilor juridice internaţionale asumate de către România şi Republica Bulgaria, denumit în continuare DANUBE FAB, în care sunt implicate guvernele, organismele legislative şi furnizorii de servicii de navigaţie aeriană şi care necesită o coordonare largă la nivel naţional şi internaţional vizând, între altele, negocierea şi semnarea unui acord internaţional,

ţinând cont de oportunităţile existente, beneficiile şi costurile implicate de înfiinţarea DANUBE FAB, având în vedere importanţa continuării procesului de îmbunătăţire a siguranţei şi eficienţei transportului aerian, precum şi de sporire a capacităţii de trafic disponibile în spaţiului aerian DANUBE FAB,

în scopul utilizării optime a resurselor financiare, tehnice, de mediu şi umane în conformitate cu art. 5 din Regulamentul (CE) nr. 551/2004 al Parlamentului European şi al Consiliului,

considerând că implementarea modelelor de cooperare bilaterală în domeniul furnizării serviciilor de navigaţie aeriană trebuie făcută într-o abordare etapizată,

convin următoarele:

- să asigure sprijinul necesar pentru înfiinţarea DANUBE FAB prin intensificarea procesului de cooperare între autorităţile şi instituţiile competente din ambele state în domeniul furnizării serviciilor de navigaţie aeriană;

- să pregătească cadrul legal şi instituţional necesar pentru înfiinţarea DANUBE FAB, în conformitate cu definiţia prevăzută la art. 2.25 din Regulamentul (CE) nr. 549/2004 al Parlamentului European şi al Consiliului, şi să iniţieze de comun acord demersurile necesare pentru armonizarea legislaţiei naţionale cu prevederile acestui regulament-cadru;

-  să elaboreze în comun textul Acordului internaţional pentru înfiinţarea şi operarea DANUBE FAB, în conformitate cu legislaţia Uniunii Europene în vigoare, fără a aduce atingere cerinţelor privind apărarea naţională şi securitatea spaţiului aerian care decurg din obligaţiile juridice internaţionale asumate de ambele state;

- să desfăşoare toate acţiunile necesare pentru înfiinţarea DANUBE FAB în coordonare cu instituţiile Uniunii Europene, inclusiv cu Agenţia executivă TEN-T, precum şi cu Organizaţia Aviaţiei Civile Internaţionale (OACI), Organizaţia Europeană pentru Siguranţa Navigaţiei Aeriene (EUROCONTROL) şi alte autorităţi competente;

- să implementeze împreună un mecanism de informare a statelor vecine despre evoluţia procesului de pregătire a implementării DANUBE FAB şi despre oportunităţile de cooperare oferite de DANUBE FAB, având în vedere caracterul deschis al acestei iniţiative;

- să implementeze împreună un mecanism de informare a autorităţilor competente ale statelor participante în alte iniţiative de creare de blocuri funcţionale de spaţiu aerian, în scopul asigurării coordonării inter-FAB;

- să deruleze consultări cu entităţile interesate de evoluţia proiectului, să solicite şi să obţină comentariile şi punctele lor de vedere, inclusiv ale reprezentanţilor Asociaţiei Internaţionale a Transportatorilor Aerieni (IATA) şi ale organizaţiilor profesionale şi sindicatelor personalului angajat în cadrul furnizorilor naţionali de servicii de navigaţie aeriană;

-  să informeze în mod regulat guvernele ambelor state despre evoluţia proiectului DANUBE FAB.

I. In scopul creării DANUBE FAB, părţile constituite în cadrul prezentului memorandum de înţelegere declară că activităţile necesare în acest sens vor include:

1.  mandatarea autorităţilor naţionale de supervizare (NSA), desemnate în conformitate cu art. 4 din Regulamentul (CE) nr. 549/2004 al Parlamentului European şi al Consiliului, anume Autoritatea Aeronautică Civilă Română şi Direcţia Generală „Administraţia Aviaţiei Civile" din Republica Bulgaria, să încheie un memorandum de înţelegere în ceea ce priveşte cooperarea în domeniul certificării şi monitorizării siguranţei operaţiunilor desfăşurate în cadrul DANUBE FAB şi pregătirea cadrului legal şi instituţional necesar înfiinţării DANUBE FAB, care să conţină sarcini specifice legate de pregătirea implementării sale, incluzând înfiinţarea unui comitet comun de coordonare NSA cu propriii termeni de referinţă şi pentru care să fie alocate resursele umane şi financiare necesare pentru îndeplinirea atribuţiilor deţinute în cadrul proiectului;

2.  mandatarea furnizorilor de servicii de navigaţie aeriană, anume Regia Autonomă „Administraţia Română a Serviciilor de Trafic Aerian" (ROMATSA) din România şi Autoritatea Bulgară pentru Servicii de Trafic Aerian (BULATSA) din Republica Bulgaria, de a încheia un memorandum de înţelegere în ceea ce priveşte cooperarea în domeniul furnizării serviciilor de navigaţie aeriană şi pregătirea cadrului legal şi instituţional necesar înfiinţării DANUBE FAB.

II.  Părţile constituite în cadrul prezentului memorandum de înţelegere mandatează furnizorii de servicii de navigaţie aeriană - Regia Autonomă „Administraţia Română a Serviciilor de Trafic Aerian" ROMATSA din România şi BULATSA din Republica Bulgaria să coopereze în vederea înfiinţării DANUBE FAB, prin:

1. continuarea analizării şi dezvoltării condiţiilor operaţionale, tehnice şi financiare ce trebuie asigurate în contextul creării FAB, precum şi a condiţiilor legate de siguranţa serviciilor, cooperarea civil-militară şi impactul social;

2.  înfiinţarea şi finanţarea unui birou de management al proiectului (PMO) sub coordonarea comitetului director menţionat la pct. III;

3.  planificarea unei armonizări etapizate a serviciilor de management al traficului aerian în vederea îmbunătăţirii siguranţei, eficienţei şi capacităţii, cu menţinerea furnizării serviciilor de navigaţie aeriană din centrele de control prezente în Bucureşti şi Sofia;

4.  analizarea în continuare, inclusiv sub aspect legal, a înfiinţării DANUBE FAB, inclusiv prin iniţierea unor consultări vizând obţinerea unui acord legat de fazele implementării proiectului şi administrarea funcţiunilor comune;

5.   asigurarea alocării resurselor umane şi financiare necesare pentru dezvoltarea proiectului.

III. In vederea realizării obiectivelor prezentului memorandum de înţelegere, părţile:

1.  vor înfiinţa un comitet director DANUBE FAB (Comitet director) ce va coordona procesul de înfiinţare a DANUBE FAB. Comitetul director va fi coprezidat de către un secretar de stat din cadrul Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii din România şi de un ministru adjunct al transporturilor, tehnologiilor informaţionale şi comunicaţiilor din Republica Bulgaria şi va fi compus din reprezentanţi desemnaţi de ministerele şi instituţiile din cele două state.

Deciziile Comitetului director vor fi luate pe bază de unanimitate. Fiecare parte reprezentată în Comitetul director are dreptul la un singur vot. In cazul în care Comitetul director nu va putea lua o decizie într-o anumită privinţă, acest lucru va fi transmis în atenţia ministrului transporturilor şi infrastructurii din România şi ministrului transporturilor, tehnologiilor informaţionale şi comunicaţiilor din Republica Bulgaria, în scopul obţinerii consensului;

2.  vor adopta termenii de referinţă şi regulile de procedură ale Comitetului director, conţinute în anexa care face parte integrantă din prezentul memorandum de înţelegere;

3. vor pregăti textul unui acord internaţional pentru înfiinţarea şi operarea DANUBE FAB.

Părţile îşi exprimă intenţia ca toate activităţile să fie desfăşurate astfel încât să permită ca proiectele actelor normative necesare înfiinţării DANUBE FAB să fie elaborate până la jumătatea anului 2011, iar pregătirile organizaţionale, operaţionale, tehnice şi de reglementare să fie finalizate în decursul anului 2012.

Prezentul memorandum de înţelegere va intra în vigoare la data ultimei notificări scrise prin care părţile se informează reciproc cu privire la îndeplinirea procedurilor interne necesare pentru intrarea sa în vigoare.

Fiecare parte poate propune oricând amendamente la prezentul memorandum de înţelegere şi poate iniţia negocieri pentru obţinerea acordului asupra acestor amendamente.

Orice dispută referitoare la interpretarea sau punerea în aplicare a prezentului memorandum de înţelegere se va soluţiona prin consultare şi negociere între părţi şi nu va fi deferită   către   o   instanţă   judecătorească   naţională   sau internaţională sau către o terţă parte.

Prezentul memorandum de înţelegere îşi va înceta aplicabilitatea la data intrării în vigoare a Acordului internaţional pentru înfiinţarea şi operarea DANUBE FAB.

Semnat la Sofia în data de 26 februarie 2010, în două exemplare originale, fiecare în limbile română, bulgară şi engleză, toate textele fiind egal autentice. In cazul apariţiei oricăror divergenţe de interpretare, textul în limba engleză prevalează.

Pentru Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii din România,

Radu Mircea Berceanu,

ministrul transporturilor şi infrastructurii

Pentru Ministerul Transporturilor, Tehnologiilor Informaţionale şi Comunicaţiilor din Republica Bulgaria,

Aleksandar Svetoslavov Tsvetkov,

ministrul transporturilor, tehnologiilor informaţionale si comunicaţiilor

ANEXA la memorandumul de înţelegere

Comitetul director al DANUBE FAB

Termeni de referinţă şi reguli de procedură

1. Sarcini

1.1.  Comitetul director va coordona desfăşurarea fazei de proiectare preliminară şi a fazei de proiectare detaliată şi preimplementare pentru înfiinţarea blocului funcţional de spaţiu aerian DANUBE (DANUBE FAB) în conformitate cu legislaţia Uniunii Europene privitoare la cerul unic european.

1.2.  Comitetul director va însărcina Biroul de management al proiectului (PMO) cu pregătirea următoarelor:

1.2.1.  Planul de management al proiectului DANUBE FAB;

1.2.2.  Planul de eficienţă pentru proiectul DANUBE FAB;

1.2.3.  Planul de afaceri pentru proiectul DANUBE FAB;

1.2.4. Planul privind resursele umane care detaliază alocarea resurselor umane necesare pentru implementarea proiectului DANUBE FAB împreună cu Programul comun/armonizat de pregătire;

1.2.5.  Planul de management al riscurilor;

1.2.6. Altele.

1.3. Comitetul director va lua în discuţie şi va adopta planurile propuse de către PMO şi pe baza acestora va elabora, în coordonare cu PMO, un concept general detaliat privind armonizarea şi integrarea parţială a serviciilor de navigaţie aeriană furnizate în ambele state, cu menţinerea furnizării serviciilor de navigaţie aeriană din centrele de control prezente în Bucureşti şi Sofia.

Conceptul general va include cel puţin următoarele elemente:

1.3.1. un concept privind viitoarele funcţiuni de management al traficului aerian în responsabilitatea actualilor furnizori de servicii de navigaţie aeriană;

1.3.2.  un concept tehnic;

1.3.3.  un concept privind managementul şi supravegherea siguranţei;

1.3.4.  un concept financiar;

1.3.5.  un concept AIS/MET;

1.3.6.  un concept privind entitatea comună DANUBE FAB, împreună cu un plan de tranziţie, până la implementarea sa.

1.4. Comitetul director va stabili un plan de lucru şi va urmări modul de implementare a acestuia în ceea ce priveşte sarcinile alocate PMO.

1.5.  Comitetul director va desemna o persoană de contact DANUBE FAB în relaţia cu agenţia executivă.

1.6.  Comitetul director va adopta bugetul anual al PMO în conformitate cu cerinţele programului de finanţare TEN-T.

1.7. Comitetul director va dezvolta cadrul legal şi procedural necesar pentru înfiinţarea DANUBE FAB, în conformitate cu definiţia unui bloc de spaţiu aerian aşa cum este formulată în art. 2.25 din Regulamentul (CE) nr. 549/2004 al Parlamentului European şi al Consiliului din 10 martie 2004 de stabilire a cadrului pentru crearea cerului unic european (Regulamentul-cadru), precum şi proiectele actelor normative pentru armonizarea legislaţiei naţionale cu prevederile acestui regulament-cadru.

1.8.   Comitetul director va pregăti textul unui acord internaţional pentru înfiinţarea şi operarea DANUBE FAB, în conformitate cu legislaţia Uniunii Europene în vigoare, fără a aduce atingere cerinţelor privind apărarea naţională şi securitatea spaţiului aerian care decurg din obligaţiile juridice internaţionale asumate de ambele state.

1.9.  Comitetul director va pregăti, în coordonare cu PMO, înfiinţarea unei entităţi comune pentru operarea funcţiunilor comune stabilite în cadrul DANUBE FAB.

2. Calendarul activităţilor

Procesele de organizare a activităţilor şi de luare a deciziilor în cadrul Comitetului director se vor desfăşura cu respectarea datelor-limită stabilite în legislaţia Uniunii Europene în vigoare. In acest sens, Comitetul director va adopta un calendar al activităţilor cu specificarea liniilor directoare în vederea conformării cu cerinţele impuse de legislaţia Uniunii Europene.

3.  Raportare

Comitetul director va elabora şi va transmite în atenţia miniştrilor transporturilor din ambele state un raport privind evoluţia proiectului cel puţin o dată la fiecare 6 luni.

4.  Metodologia de lucru

4.1.  Comitetul director îşi va desfăşura activitatea în cadrul sesiunilor plenare, a grupurilor de lucru sau, în cazul unor probleme de importanţă minoră, în baza unor acorduri încheiate între copreşedinţii reprezentând părţile.

4.2. Comitetul director va înfiinţa grupuri de lucru şi va defini termenii lor de referinţă şi conducătorii acestora.

5. Componenţă

5.1. Comitetul director va fi compus din reprezentanţi desemnaţi de către părţi după cum urmează:

-  pentru partea română: directorii generali ai direcţiilor relevante din cadrul Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii din România, al Autorităţii Aeronautice Civile Române şi al ROMATSA şi, respectiv,

-   pentru partea bulgară: reprezentanţii Ministerului Transporturilor, Tehnologiilor Informaţionale şi Comunicaţiilor din Republica Bulgaria, ai Direcţiei Generale „Administraţia Aviaţiei Civile" din Republica Bulgaria, ai BULATSA, precum şi

- alţi reprezentanţi desemnaţi de către ministerele şi instituţiile competente din cadrul celor două state.

5.2.   Numărul membrilor nu va fi limitat, în funcţie de problemele aflate în discuţie putând fi implicaţi şi alţi reprezentanţi ai celor două state.

5.3. In măsura necesităţilor, Comitetul director poate invita persoana de contact în relaţia cu Agenţia executivă TEN-T

5.4. In măsura necesităţilor, Comitetul director poate invita alţi experţi din cadrul celor două state pentru a participa la discuţii.

5.5. In măsura necesităţilor, Comitetul director poate invita reprezentanţi ai instituţiilor Uniunii Europene, inclusiv ai Agenţiei Executive TEN-T, precum şi ai OACI, EUROCONTROL şi ai altor autorităţi competente.

6. Conducerea

6.1.  Comitetul director va fi coprezidat de către un secretar de stat din cadrul Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii din România şi de un ministru adjunct al transporturilor din cadrul Ministerului Transporturilor, Tehnologiilor Informaţionale şi Comunicaţiilor din Republica Bulgaria.

6.2.   Conducerea Comitetului director va fi asigurată în comun, cu drepturi şi responsabilităţi egale.

6.3.  Copreşedinţii vor convoca sesiunile de lucru, vor face propuneri privind agenda discuţiilor şi vor prezida, prin rotaţie, aceste reuniuni.

7.  Reuniunile de lucru

7.1.  Reuniunile grupului director se vor ţine cu regularitate, cel puţin o dată la un interval de două luni, alternativ pe teritoriul României şi, respectiv, al Republicii Bulgaria.

7.2.  Minutele şedinţelor vor consemna discuţiile susţinute şi deciziile luate cu aceste ocazii.

7.3. Convocarea şedinţelor şi agendele de lucru propuse vor fi comunicate înainte cu două săptămâni faţă de zilele planificate pentru derularea acestor reuniuni, iar documentele de lucru vor fi distribuite cu cel puţin 5 zile lucrătoare înainte de întâlnire.

7.4. Reuniunile de lucru ale Comitetului director se vor susţine în limba engleză.

8.  Decizii

8.1.  Deciziile Comitetului director vor fi luate pe bază de unanimitate. Fiecare parte reprezentată în Comitetul director are dreptul la un singur vot exprimat prin intermediul copreşedintelui său.

8.2.  In cazul în care Comitetul director nu va putea lua o decizie într-o anumită privinţă, acest lucru va fi transmis în atenţia ministrului transporturilor şi infrastructurii din România şi ministrului transporturilor, tehnologiilor informaţionale şi comunicaţiilor din Republica Bulgaria, în scopul obţinerii consensului.

8.3. Aceste principii, care stau la baza conducerii Comitetului director, a reuniunilor de lucru şi a procesului decizional, se aplică mutatis mutandis şi în cazul grupurilor de lucru înfiinţate de către Comitetul director.

9. Consultarea entităţilor interesate

Comitetul director va iniţia consultări cu entităţile interesate de evoluţia proiectului; organizaţii internaţionale precum OACI şi EUROCONTROL, instituţii comunitare, organizaţii profesionale şi sindicate ale personalului angajat în cadrul furnizorilor naţionali de servicii de navigaţie aeriană pot fi solicitate să participe în cadrul acestor consultări. In plus, vor fi iniţiate şi consultări publice în scopul asigurării transparenţei şi a imaginii publice.

10.  Finanţare

Reprezentanţii români şi bulgari în cadrul Comitetului director îşi vor suporta propriile cheltuieli.


SmartCity5

COMENTARII la Memorandum 0/2010

Momentan nu exista niciun comentariu la Memorandum 0 din 2010
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu