E-mail:
Parola:
     
 Nu ai cont? Inregistreaza-te
 Ai uitat parola? Click aici
alerte legex
Coduri postale şi prefixe telefonice naţionale şi internaţionale
Legături cu alte acte
A modificat:
Articolul 1 din actul Legea 8 2004 modifica articolul 2 din actul Ordonanţa 89 2003
Articolul 1 din actul Legea 8 2004 modifica articolul 3 din actul Ordonanţa 89 2003
Articolul 1 din actul Legea 8 2004 aproba Ordonanţa 89 2003
Articolul 1 din actul Legea 8 2004 modifica articolul 1 din actul Ordonanţa 89 2003
Articolul 1 din actul Legea 8 2004 modifica articolul 2 din actul Ordonanţa 89 2003
Articolul 1 din actul Legea 8 2004 modifica articolul 3 din actul Ordonanţa 89 2003
Articolul 1 din actul Legea 8 2004 modifica articolul 4 din actul Ordonanţa 89 2003
Articolul 1 din actul Legea 8 2004 modifica articolul 5 din actul Ordonanţa 89 2003
Articolul 1 din actul Legea 8 2004 modifica articolul 6 din actul Ordonanţa 89 2003
Articolul 1 din actul Legea 8 2004 modifica articolul 7 din actul Ordonanţa 89 2003
Articolul 1 din actul Legea 8 2004 modifica articolul 8 din actul Ordonanţa 89 2003
Articolul 1 din actul Legea 8 2004 modifica articolul 9 din actul Ordonanţa 89 2003
Articolul 1 din actul Legea 8 2004 modifica articolul 10 din actul Ordonanţa 89 2003
Articolul 1 din actul Legea 8 2004 modifica articolul 11 din actul Ordonanţa 89 2003
Articolul 1 din actul Legea 8 2004 modifica articolul 12 din actul Ordonanţa 89 2003
Articolul 1 din actul Legea 8 2004 modifica articolul 13 din actul Ordonanţa 89 2003
Articolul 1 din actul Legea 8 2004 modifica articolul 14 din actul Ordonanţa 89 2003
Articolul 1 din actul Legea 8 2004 modifica articolul 15 din actul Ordonanţa 89 2003
Articolul 1 din actul Legea 8 2004 modifica articolul 16 din actul Ordonanţa 89 2003
Articolul 1 din actul Legea 8 2004 modifica articolul 17 din actul Ordonanţa 89 2003
Articolul 1 din actul Legea 8 2004 modifica articolul 18 din actul Ordonanţa 89 2003
Articolul 1 din actul Legea 8 2004 modifica articolul 19 din actul Ordonanţa 89 2003
Articolul 1 din actul Legea 8 2004 modifica articolul 20 din actul Ordonanţa 89 2003
Articolul 1 din actul Legea 8 2004 modifica articolul 21 din actul Ordonanţa 89 2003
Articolul 1 din actul Legea 8 2004 modifica articolul 22 din actul Ordonanţa 89 2003
Articolul 1 din actul Legea 8 2004 modifica articolul 23 din actul Ordonanţa 89 2003
Articolul 1 din actul Legea 8 2004 modifica articolul 24 din actul Ordonanţa 89 2003
Articolul 1 din actul Legea 8 2004 modifica articolul 25 din actul Ordonanţa 89 2003
Articolul 1 din actul Legea 8 2004 modifica articolul 26 din actul Ordonanţa 89 2003
Articolul 1 din actul Legea 8 2004 modifica articolul 27 din actul Ordonanţa 89 2003
Articolul 1 din actul Legea 8 2004 modifica articolul 28 din actul Ordonanţa 89 2003
Articolul 1 din actul Legea 8 2004 modifica articolul 29 din actul Ordonanţa 89 2003
Articolul 1 din actul Legea 8 2004 modifica articolul 30 din actul Ordonanţa 89 2003
Articolul 1 din actul Legea 8 2004 modifica articolul 32 din actul Ordonanţa 89 2003
Articolul 1 din actul Legea 8 2004 modifica articolul 34 din actul Ordonanţa 89 2003
Articolul 1 din actul Legea 8 2004 modifica articolul 1 din actul Ordonanţa 89 2003
Cele mai căutate legi
Ultimele acte citite
Sisteme de securitate
Registrul Agricol Integrat - www.registrulagricolintegrat.ro

Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

LEGE Nr

LEGE   Nr. 8 din 18 februarie 2004

pentru aprobarea Ordonantei Guvernului nr. 89/2003 privind alocarea capacitatilor de infrastructura feroviara, tarifarea utilizarii infrastructurii feroviare si certificarea in materie de siguranta

ACT EMIS DE: PARLAMENT

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 178 din  2 martie 2004


SmartCity3


    Parlamentul Romaniei adopta prezenta lege.

    Art. 1
    Se aproba Ordonanta Guvernului nr. 89 din 28 august 2003 privind alocarea capacitatilor de infrastructura feroviara, tarifarea utilizarii infrastructurii feroviare si certificarea in materie de siguranta, adoptata in temeiul art. 1 pct. II.12 din Legea nr. 279/2003 privind abilitarea Guvernului de a emite ordonante si publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 623 din 31 august 2003, cu urmatoarele modificari si completari:
    1. Articolul 1 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 1
    Domeniul de aplicare
    (1) Obiectul prezentei ordonante il constituie principiile si procedurile pentru stabilirea si perceperea unor tarife de utilizare a infrastructurii feroviare, pentru alocarea capacitatilor infrastructurii feroviare si pentru certificarea in materie de siguranta. Sistemele de tarifare si de alocare a capacitatilor infrastructurii feroviare trebuie sa respecte principiile enuntate in prezenta ordonanta si sa permita astfel administratorului infrastructurii feroviare sa comercializeze si sa obtina utilizarea eficienta a capacitatilor disponibile ale infrastructurii.
    (2) Prezenta ordonanta se aplica in cazul utilizarii infrastructurii feroviare pentru serviciile de transport feroviar interne si internationale.
    (3) Exceptii de la prevederile prezentei ordonante privind alocarea capacitatilor infrastructurii feroviare si tarifarea utilizarii infrastructurii feroviare se pot stabili, prin hotarare a Guvernului, pentru urmatoarele cazuri:
    a) retele independente, locale sau regionale pentru transporturile de calatori;
    b) retele de interes local numai pentru operarea transportului de calatori;
    c) retele de interes local utilizate numai pentru servicii de transporturi de marfa, atat timp cat opereaza un singur operator si nu se formuleaza alte cereri de alocare de capacitati de la alti operatori;
    d) infrastructuri feroviare private care functioneaza exclusiv pentru utilizarea de catre proprietarul infrastructurii pentru transporturi proprii de marfa;
    e) infrastructuri feroviare private sau publice, administrate de agenti economici care nu au ca principal obiect de activitate administrarea si intretinerea infrastructurii feroviare si gestionarea sistemelor de conducere a circulatiei, de control si siguranta a infrastructurii.
    (4) Conditiile generale privind alocarea capacitatilor de infrastructura feroviara si tarifarea utilizarii infrastructurii feroviare pentru exceptiile prevazute la alin. (3) se vor reglementa prin hotarare a Guvernului.
    (5) Administratorii de infrastructura feroviara prevazuti la alin. (3) lit. d) si e), in conditiile in care infrastructura respectiva serveste si alti beneficiari si operatori de transport feroviar, vor pune la dispozitie, in mod nediscriminatoriu, infrastructura feroviara pe care o administreaza acestor beneficiari si operatori de transport feroviar, la tarife comparabile cu cele utilizate de administratorii de infrastructura feroviara, prevazute in prezenta ordonanta."
    2. Articolul 2 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 2
    Definitii
    In sensul prezentei ordonante, termenii de specialitate se definesc dupa cum urmeaza:
    a) acord-cadru - un acord general, incheiat in conditiile legii, prin care sunt stabilite drepturile si obligatiile unui solicitant si ale administratorului infrastructurii in ceea ce priveste capacitatile de infrastructura care urmeaza sa fie alocate si tarifarea care se aplica numai pe o durata ce depaseste o singura perioada de valabilitate a graficului de circulatie;
    b) administratorul infrastructurii - orice organism sau orice agent economic care are ca obiect principal de activitate administrarea si intretinerea infrastructurii feroviare; aceasta include si gestionarea sistemelor de conducere a circulatiei, de control si de siguranta a infrastructurii;
    c) alocare - repartizarea capacitatii de infrastructura feroviara de catre administratorul infrastructurii;
    d) capacitate de infrastructura - posibilitatea maxima de programare a traselor pentru un segment de infrastructura pe o anumita perioada;
    e) coordonare - procedura prin care organismul de alocare a capacitatilor de infrastructura feroviara si solicitantii rezolva situatiile cererilor de rezervare concurente pentru capacitatea de infrastructura;
    f) document de referinta al retelei - document prin care se precizeaza in mod detaliat regulile generale, termenele, procedurile si criteriile referitoare la sistemele de tarifare si de alocare a unei capacitati de infrastructura; acest document contine, de asemenea, informatiile necesare pentru a se permite introducerea cererilor de capacitati de infrastructura;
    g) grafic de circulatie - sistemul de date care definesc toate miscarile programate ale trenurilor si ale materialului rulant pe infrastructura respectiva, pe perioada de valabilitate a acestui grafic;
    h) infrastructura feroviara - ansamblul elementelor necesare circulatiei si manevrei materialului rulant, cladirile statiilor de cale ferata, cu facilitatile aferente, precum si celelalte cladiri si facilitati destinate desfasurarii transportului feroviar; infrastructura feroviara poate fi publica sau privata;
    i) infrastructura saturata - sectiunea de infrastructura pentru care, in anumite perioade, cererile de capacitate de infrastructura nu pot fi satisfacute in totalitate, chiar si dupa coordonarea cererilor de rezervare a acestor capacitati;
    j) operator de transport feroviar - orice agent economic cu capital de stat sau privat, care a obtinut o licenta in conformitate cu legislatia in vigoare, a carui activitate principala consta in efectuarea de prestatii de transport de marfa si/sau de calatori pe calea ferata, tractiunea fiind asigurata obligatoriu de acest agent economic; acest termen include, de asemenea, si agentii economici care asigura numai tractiunea;
    k) plan de sporire a capacitatii - o masura sau o serie de masuri, insotita de un calendar de punere in aplicare, vizand ameliorarea restrictiilor de capacitate care au condus la declararea unei sectiuni de infrastructura drept infrastructura saturata;
    l) retea - totalitatea infrastructurii feroviare;
    m) retea independenta - infrastructura feroviara care nu este conectata la reteaua feroviara;
    n) ruta alternativa - alta retea feroviara care asigura legatura intre doua puncte ale retelei feroviare;
    o) solicitant - orice operator de transport feroviar roman sau orice operator de transport feroviar strain si/sau orice grup international de operatori de transport feroviar, acceptati pentru circulatie pe infrastructura feroviara publica in conditiile stabilite in acordurile si conventiile internationale la care Romania este parte, titular al licentei de transport feroviar si al certificatului de siguranta, obtinute in vederea efectuarii serviciilor de transport feroviar pe caile ferate romane;
    p) trasa - capacitatea de infrastructura necesara pentru a permite circulatia unui tren intre doua puncte ale retelei, in cursul unei perioade determinate."
    3. La articolul 3, alineatele (1) si (2) vor avea urmatorul cuprins:
    "Art. 3
    (1) Administratorul infrastructurii, dupa consultarea partilor interesate, stabileste si publica intr-o publicatie proprie de specialitate un document de referinta al retelei, care se obtine contra plata si al carui pret nu poate fi mai mare decat costul de publicare a acestui document.
    (2) In documentul de referinta al retelei se prevad caracteristicile infrastructurii puse la dispozitie operatorilor de transport feroviar. Continutul documentului de referinta al retelei este prevazut in anexa nr. 1."
    4. Articolul 4 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 4
    Stabilirea si perceperea tarifelor de utilizare a infrastructurii feroviare
    (1) Stabilirea cadrului general pentru tarifarea utilizarii infrastructurii feroviare publice se face prin contractul de activitate al companiei nationale care administreaza infrastructura, incheiat cu Ministerul Transporturilor, Constructiilor si Turismului, conform prevederilor art. 19 alin. (1) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 12/1998 privind transportul pe caile ferate romane si reorganizarea Societatii Nationale a Cailor Ferate Romane, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 89/1999, cu modificarile si completarile ulterioare. Stabilirea regulilor de tarifare specifice se face prin ordin al ministrului transporturilor, constructiilor si turismului.
    (2) Calculul tarifului pentru utilizarea infrastructurii feroviare publice si incasarea acestuia revin administratorului infrastructurii.
    (3) In cazul in care administratorul infrastructurii, potrivit prevederilor legale, prin organizare sau prin mecanismele de luare a deciziilor, nu este independent de activitatile de operator feroviar, functiunile descrise in acest capitol, cu exceptia perceperii tarifelor, vor fi preluate de un organism de tarifare independent prin cadrul legal existent, prin organizare sau prin mecanismele de luare a deciziilor.
    (4) Administratorul infrastructurii coopereaza cu administratori de infrastructura din alte state, astfel incat sa asigure utilizarea eficienta a Retelei transeuropene de transport feroviar de marfa. In acest scop administratorul infrastructurii va actiona cu administratori de infrastructura din alte state la stabilirea unor organizari comune care sunt necesare. Orice cooperare sau organizare comuna este supusa reglementarilor prevazute in prezenta ordonanta.
    (5) Administratorul infrastructurii trebuie sa asigure ca sistemul de tarifare se bazeaza pe aceleasi principii aplicate pe intreaga retea, exceptand cazul prevazut la art. 8 alin. (3).
    (6) Administratorul infrastructurii trebuie sa asigure aplicarea sistemului de tarifare astfel incat operatorii de transport feroviar care efectueaza prestatii de servicii de un tip echivalent, in zone de piata similare, sa fie supusi unor tarife echivalente si nediscriminatorii si ca tarifele aplicate in mod efectiv sunt in conformitate cu regulile prevazute in documentul de referinta al retelei.
    (7) Administratorul infrastructurii trebuie sa respecte confidentialitatea din punct de vedere comercial a informatiilor care ii sunt comunicate de solicitanti."
    5. Articolul 5 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 5
    Serviciile furnizate operatorilor de transport feroviar
    (1) Operatorii de transport feroviar isi pot exercita dreptul de a beneficia, pe o baza nediscriminatorie, de setul minim de prestatii si de acces, prin intermediul retelei, la facilitatile de servicii prevazute in anexa nr. 2. Serviciile prevazute la pct. 2 din anexa nr. 2 sunt furnizate in mod nediscriminatoriu, iar cererile operatorilor de transport feroviar nu pot fi respinse decat daca exista optiuni alternative in conditiile pietei.
    (2) Daca administratorul infrastructurii furnizeaza unul dintre serviciile descrise la pct. 3 din anexa nr. 2, ca prestatii suplimentare, el trebuie sa le furnizeze oricarui operator de transport feroviar care solicita acest lucru.
    (3) Operatorii de transport feroviar pot solicita in plus administratorului infrastructurii sau altor furnizori un set de prestatii auxiliare, prevazute la pct. 4 din anexa nr. 2."
    6. Articolul 6 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 6
    Costul infrastructurii si contabilitatea
    (1) Conturile administratorului infrastructurii, in conditii normale de activitate si in raport cu perioada pentru care se incheie contractul de activitate prevazut la art. 4, trebuie sa prezinte un echilibru intre, pe de o parte, veniturile incasate din aplicarea tarifelor de utilizare a infrastructurii, excedentele rezultate din alte activitati comerciale si finantarea de catre stat si, pe de alta parte, cheltuielile de infrastructura.
    (2) Administratorul infrastructurii poate fi incurajat prin unele masuri stimulative sa reduca costurile de furnizare a serviciilor pe infrastructura si nivelul tarifelor de utilizare a infrastructurii, in conditiile legii, respectandu-se in totalitate cerintele in materie de siguranta a traficului, cu mentinerea si imbunatatirea parametrilor infrastructurii feroviare.
    (3) Masurile stimulative mentionate la alin. (2) vor fi prevazute in contractul de activitate.
    (4) In cadrul contractului de activitate prevederile contractului si structura platilor destinate asigurarii mijloacelor financiare ale administratorului infrastructurii sunt convenite in prealabil si acopera intreaga durata a contractului.
    (5) Metoda de repartizare a costurilor, stabilita in conformitate cu reglementarile in vigoare, trebuie sa fie actualizata periodic, in concordanta cu cele mai avansate practici internationale."
    7. La articolul 7, alineatele (1) - (7) si (11) vor avea urmatorul cuprins:
    "Art. 7
    (1) Tarifele de utilizare a infrastructurii sunt platite administratorului infrastructurii, iar acesta le utilizeaza la finantarea activitatilor sale.
    (2) Ministerul Transporturilor, Constructiilor si Turismului poate solicita administratorului infrastructurii sa furnizeze orice informatii necesare cu privire la tarifele practicate. In aceasta privinta administratorul infrastructurii trebuie sa fie in masura sa dovedeasca faptul ca tarifele de utilizare a infrastructurii, facturate in fapt oricarui operator de transport feroviar, prin aplicarea prevederilor art. 4 - 12, sunt in conformitate cu metoda de repartizare a costurilor, cu reglementarea si, daca este cazul, cu baremurile stabilite in documentul de referinta al retelei.
    (3) Tarifele percepute pentru setul minim de prestatii prevazute la pct. 1 din anexa nr. 2, precum si pentru utilizarea infrastructurii feroviare si serviciile prevazute in anexa nr. 2 trebuie sa fie egale cu costul direct rezultat din utilizarea infrastructurii si serviciile furnizate, cu exceptia prevederilor alin. (4) - (7) si ale art. 8.
    (4) Tariful de utilizare a infrastructurii poate include un tarif suplimentar aferent cazului de insuficienta a capacitatilor, pe sectiunea identificabila a infrastructurii, pe durata perioadelor de saturare.
    (5) Tariful de utilizare a infrastructurii poate include un tarif suplimentar aferent costului efectelor pe care exploatarea trenurilor le are asupra mediului. Acest tarif suplimentar este diferentiat in functie de amploarea efectului produs.
    (6) Tariful suplimentar stabilit conform prevederilor alin. (5), care conduce la o crestere a valorii globale a incasarilor realizate de administratorul infrastructurii, nu se poate aplica decat daca se utilizeaza, la un nivel comparabil, si in cazul modurilor de transport concurente.
    (7) In absenta unui nivel de tarifare comparabil al efectelor asupra mediului, aplicabil altor moduri de transport concurente, aceasta modificare nu trebuie sa aduca o schimbare a valorii globale a incasarilor realizate de administratorul infrastructurii. Daca s-a introdus un nivel comparabil de tarifare al efectelor asupra mediului pentru transportul feroviar si pentru alte moduri de transport concurente si daca aceasta conduce la o crestere a incasarilor, modul de repartizare a acestor incasari suplimentare se face in conformitate cu prevederile legale in vigoare.
    ...........................................................................
    (11) Se pot percepe tarife suplimentare pentru diminuarea capacitatii infrastructurii feroviare, in scopul intretinerii acesteia. Aceste tarife suplimentare nu pot fi mai mari decat valoarea neta a pierderii suportate de administratorul de infrastructura in urma efectuarii operatiunilor de intretinere, pierdere care trebuie recuperata."
    8. Articolul 8 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 8
    Exceptari de la principiile de tarifare
    (1) Pentru recuperarea totala a costurilor administratorului infrastructurii se pot percepe, daca piata se preteaza la aceasta, unele majorari bazate pe principii eficiente, transparente si nediscriminatorii, garantand in acelasi timp o competitivitate optima, in special pentru transportul feroviar international de marfa. Sistemul de tarifare trebuie sa respecte sporurile de productivitate realizate de operatorii de transport feroviar.
    (2) Peste nivelul tarifelor calculate conform prevederilor art. 7 se poate aplica un indice de rentabilitate, daca piata se preteaza la aceasta.
    (3) Pentru proiecte de investitii specifice care se vor realiza sau care au fost realizate cu cel mult 15 ani inainte de intrarea in vigoare a prezentei ordonante, administratorul infrastructurii poate stabili sau mentine tarife de utilizare mai ridicate, bazate pe costul pe termen lung al unor asemenea proiecte, in masura in care aceste cresteri ale costurilor se regasesc in cheltuielile administratorului infrastructurii si in masura in care este vorba de proiecte destinate cresterii randamentului si/sau a rentabilitatii, proiecte care in caz contrar nu ar putea sau nu ar fi putut fi puse in aplicare. Asemenea prevederi in materie de tarifare pot cuprinde si unele acorduri privind partajarea riscurilor legate de unele investitii noi.
    (4) Pentru a se evita orice discriminare se procedeaza astfel incat tariful mediu de utilizare si tariful marginal de utilizare ale infrastructurii sa fie comparabile pentru o utilizare echivalenta a infrastructurii si astfel incat pentru serviciile comparabile, furnizate pe acelasi segment de piata, sa fie aplicate aceleasi tarife de utilizare. In documentul de referinta al retelei administratorul infrastructurii trebuie sa precizeze ca sistemul de tarifare raspunde acestor cerinte, fara a dezvalui informatii comerciale cu caracter confidential.
    (5) Daca administratorul infrastructurii intentioneaza sa modifice elementele esentiale ale sistemului de tarifare mentionat la alin. (1) si (2), el trebuie sa informeze public despre aceasta in publicatia proprie de specialitate cu cel putin 3 luni inainte."
    9. La articolul 9, titlul articolului si alineatele (1) - (3) vor avea urmatorul cuprins:
    "Art. 9
    Reducerile de tarife
    (1) Prin derogare de la art. 7 alin. (3), orice reducere acceptata a tarifelor percepute unui operator de transport feroviar de catre administratorul infrastructurii, pentru o prestatie de serviciu, oricare ar fi aceasta, trebuie sa indeplineasca criteriile prevazute in prezentul articol.
    (2) Cu exceptia alin. (3), reducerile sunt destinate exclusiv economiei reale de cost administrativ realizate de administratorul infrastructurii. Pentru a se stabili nivelul de reducere nu se tine seama de acele economii care au fost deja incluse in tariful de utilizare perceput.
    (3) Administratorul infrastructurii poate institui sisteme de reducere care sa se adreseze tuturor utilizatorilor de infrastructura si care acorda, pentru fluxuri de circulatie specificate, reduceri limitate in timp, in scopul de a se incuraja dezvoltarea unor noi servicii feroviare, sau reduceri care favorizeaza utilizarea unor linii care sunt folosite mult sub capacitatea lor."
    10. La articolul 10, alineatele (1) si (2) vor avea urmatorul cuprins:
    "Art. 10
    (1) Prin hotarare a Guvernului, avizata de Consiliul Concurentei, se poate institui, pe o durata limitata, un sistem de compensare a costurilor incluse in tarifele de utilizare a infrastructurii feroviare, care nu sunt suportate de operatorii de transport care utilizeaza alte moduri de transport.
    (2) Administratorul de infrastructura feroviara care beneficiaza de o compensare si se bucura de un drept exclusiv este obligat sa ofere avantaje comparabile pentru utilizatori."
    11. La articolul 10, dupa alineatul (2) se introduce alineatul (2^1) cu urmatorul cuprins:
    "(2^1) Operatorii de transport feroviar care beneficiaza de tariful de utilizare a infrastructurii, stabilit conform alin. (1), sunt obligati sa ofere avantaje comparabile pentru clientii lor."
    12. La articolul 11, alineatul (1) va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 11
    (1) Prin stabilirea unui sistem de crestere a performantelor, sistemele de tarifare a infrastructurii trebuie sa incurajeze operatorii de transport feroviar si administratorul infrastructurii sa micsoreze defectarile si sa imbunatateasca performantele retelei feroviare. Acest sistem poate sa cuprinda sanctiuni in cazul unor actiuni care se afla la originea unor defectari ale retelei, compensari pentru agentii economici care suporta efectele acestor defectari produse, precum si bonificatii in cazul unor performante bune ce depasesc previziunile."
    13. Articolul 12 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 12
    Tarife de rezervare a capacitatilor de infrastructura
    (1) Administratorul infrastructurii poate percepe un tarif corespunzator pe capacitatile de infrastructura solicitate, dar care nu sunt utilizate. Acest tarif incurajeaza o utilizare eficienta a capacitatilor de infrastructura.
    (2) Administratorul infrastructurii trebuie sa informeze orice parte interesata despre capacitatile de infrastructura alocate operatorilor de transport feroviar utilizatori."
    14. La articolul 13, alineatele (1), (2), (5) si (6) vor avea urmatorul cuprins:
    "Art. 13
    (1) Capacitatile de infrastructura disponibile alocate de administratorul infrastructurii nu pot fi transferate de catre utilizator unui alt operator de transport feroviar sau unui alt serviciu.
    (2) Orice tranzactie intre operatorii de transport feroviar privind utilizarea capacitatilor de infrastructura este interzisa si conduce la excluderea de la alocarea de capacitati.
    ...........................................................................
    (5) Administratorul infrastructurii si un solicitant pot incheia un acord-cadru, conform art. 17, in ceea ce priveste utilizarea capacitatilor de infrastructura feroviara, pentru o durata mai mare de o singura perioada de valabilitate a graficului de circulatie.
    (6) Drepturile si obligatiile administratorului infrastructurii si, respectiv, ale solicitantilor in ceea ce priveste alocarea capacitatilor de infrastructura feroviara sunt stabilite pe baza de contract."
    15. Articolul 14 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 14
    Alocarea capacitatilor de infrastructura
    (1) Prin hotarare a Guvernului se aproba Regulamentul pentru alocarea capacitatilor de infrastructura, cu respectarea independentei de administrare a companiei nationale care administreaza infrastructura feroviara. Reglementarile specifice de alocare a capacitatilor de infrastructura se stabilesc prin ordin al ministrului transporturilor, constructiilor si turismului. Indeplinirea procedurilor de alocare a acestor capacitati revine administratorului infrastructurii, care urmareste ca aceste capacitati de infrastructura sa fie alocate pe o baza echitabila si nediscriminatorie si cu respectarea prevederilor legale.
    (2) Administratorul infrastructurii respecta confidentialitatea din punct de vedere comercial a informatiilor care ii sunt comunicate."
    16. Articolul 15 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 15
    Colaborarea in vederea alocarii capacitatilor de infrastructura a mai multe retele feroviare
    (1) Administratorul infrastructurii nationale va coopera cu administratori de infrastructura din alte state, in special din statele membre ale Uniunii Europene si din statele candidate la aderare, in vederea crearii si alocarii eficiente a unor capacitati de infrastructura care implica mai multe retele feroviare. In cadrul acestor cooperari se stabilesc trase internationale, in principal in cadrul Retelei transeuropene de transport feroviar de marfa, si se stabilesc procedurile necesare in acest scop. Aceste proceduri sunt supuse reglementarilor stabilite prin prezenta ordonanta.
    (2) Administratorul infrastructurii care participa la cooperari potrivit alin. (1) va asigura publicarea intr-o publicatie proprie de specialitate a listei membrilor, a metodelor de functionare a acestei cooperari, precum si a tuturor criteriilor utilizate pentru evaluarea si alocarea capacitatilor de infrastructura.
    (3) In cadrul cooperarii prevazute la alin. (1) administratorul infrastructurii participa la evaluarea privind necesitatile si, daca este cazul, la propunerea si organizarea acestor trase internationale, pentru a se facilita operarea trenurilor de marfa care fac obiectul unei cereri, conform prevederilor art. 23.
    (4) Administratorul infrastructurii va pune la dispozitie solicitantilor acele trase internationale prestabilite, in conformitate cu deciziile luate in cadrul cooperarii prevazute la alin. (1)."
    17. La articolul 16, alineatele (1) si (3) vor avea urmatorul cuprins:
    "Art. 16
    (1) Cererile pentru obtinerea unor capacitati de infrastructura feroviara pot fi depuse, conform legii, de operatorii romani de transport feroviar.
    ...........................................................................
    (3) Administratorul infrastructurii poate stabili solicitantilor unele reguli in vederea asigurarii incasarilor previzionate si a utilizarii viitoare a infrastructurii. Aceste reguli vor fi corespunzatoare, transparente si nediscriminatorii. Ele vor fi publicate, impreuna cu principiile de alocare, in documentul de referinta al retelei."
    18. La articolul 17, alineatele (1) si (5) vor avea urmatorul cuprins:
    "Art. 17
    (1) Administratorul infrastructurii poate incheia un acord-cadru cu un solicitant. Acest acord-cadru precizeaza caracteristicile capacitatilor de infrastructura feroviara solicitate de un solicitant, precum si ale capacitatilor de infrastructura care ii sunt oferite, pe orice durata ce depaseste o singura perioada de valabilitate a graficului de circulatie. Acordul-cadru nu va specifica trasa in mod detaliat, dar va fi intocmit astfel incat sa asigure interesele comerciale ale solicitantului. Acest acord-cadru se supune aprobarii prealabile a Consiliului de supraveghere mentionat la art. 30.
    ...........................................................................
    (5) Acordul-cadru se incheie, in principiu, pe o durata de 5 ani. Administratorul infrastructurii isi poate da acordul, in unele cazuri specifice, pentru perioade mai mici sau mai mari. Orice perioada cu o durata mai mare de 5 ani va fi justificata de existenta unor contracte comerciale, a unor investitii particulare sau a unor riscuri si se aproba cu avizul Ministerului Transporturilor, Constructiilor si Turismului. O durata mai mare de 10 ani nu este posibila decat in cazuri exceptionale, in principal atunci cand este vorba de investitii importante si pe termen lung si, in special, atunci cand acestea fac obiectul unor angajamente contractuale."
    19. Articolul 18 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 18
    Programul procesului de alocare a capacitatilor de infrastructura
    (1) Administratorul infrastructurii va respecta calendarul privind alocarea capacitatilor de infrastructura, prevazut in anexa nr. 3.
    (2) Administratorul infrastructurii va participa impreuna cu administratorii de infrastructura implicati din alte state, conform art. 15, la convenirea traselor internationale care vor fi incluse in graficul de circulatie, inainte de inceperea consultarilor asupra proiectului de grafic de circulatie. Nu se vor opera modificari decat daca este absolut necesar."
    20. La articolul 19, titlul articolului si alineatele (1), (4) si (5) vor avea urmatorul cuprins:
    "Art. 19
    Solicitarea capacitatilor de infrastructura
    (1) Solicitantii pot prezenta administratorului infrastructurii, conform legislatiei in vigoare, o cerere in scopul obtinerii unor drepturi de utilizare a infrastructurii feroviare in schimbul unui tarif de utilizare.
    ...........................................................................
    (4) Solicitantii pot solicita capacitati de infrastructura care implica mai multe retele feroviare, adresandu-se administratorului infrastructurii, care este astfel abilitat sa actioneze in numele solicitantului, pe langa ceilalti administratori de infrastructura implicati, pentru identificarea de capacitati de infrastructura.
    (5) In cadrul cooperarii prevazute la art. 15 administratorul infrastructurii va proceda impreuna cu ceilalti administratori de infrastructura astfel incat, in cazul unor capacitati de infrastructura care implica mai multe retele feroviare, solicitantii sa poata adresa cererile oricarui organism comun pe care administratorii de infrastructura il pot stabili."
    21. Articolul 20 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 20
    Alocarea capacitatilor de infrastructura
    (1) Administratorul infrastructurii satisface toate cererile de capacitati de infrastructura, in special cererile de trase care traverseaza mai multe retele.
    (2) Administratorul infrastructurii va putea, in cadrul procedurii de programare si de coordonare, sa acorde prioritate anumitor servicii prevazute la art. 22 si 24.
    (3) Administratorul infrastructurii va consulta partile interesate in legatura cu proiectul graficului de circulatie, lasand la latitudinea acestora sa isi prezinte observatii pe o perioada de cel putin o luna. Partile interesate sunt toate partile care au depus o cerere de capacitati de infrastructura, precum si celelalte parti care doresc sa formuleze comentarii referitoare la influenta pe care graficul de circulatie ar putea sa o aiba asupra capacitatii lor de a furniza servicii feroviare, pe perioada valabilitatii graficului de circulatie."
    22. Articolul 21 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 21
    Procedura de coordonare
    (1) Administratorul infrastructurii care se confrunta, pe parcursul procesului de programare prevazut la art. 20, cu unele cereri concurente este obligat ca prin coordonarea cererilor sa asigure o cat mai buna adaptare a tuturor acestor cereri intre ele.
    (2) Atunci cand se impune o coordonare, administratorul infrastructurii propune solicitantilor capacitati de infrastructura diferite de cele care au fost solicitate.
    (3) Solutionarea eventualelor conflicte se va face prin consultarea administratorului infrastructurii cu solicitantii respectivi.
    (4) Principiile care reglementeaza procedura de coordonare vor fi definite in documentul de referinta al retelei. Aceste principii reflecta dificultatea de stabilire a traselor internationale si consecintele pe care orice modificare risca sa le aiba asupra celorlalti administratori de infrastructura din alte state.
    (5) Atunci cand o cerere de capacitati de infrastructura nu poate fi satisfacuta fara o coordonare, administratorul infrastructurii va urmari ca toate cererile sa fie tratate pe baza acestei coordonari.
    (6) Solicitantul poate sa adreseze administratorului infrastructurii o contestatie privind alocarea capacitatii de infrastructura, fara a se incalca prevederile art. 30. Administratorul infrastructurii solutioneaza contestatia si comunica solicitantului, in scris, modul de solutionare, in termen de maximum 10 zile lucratoare."
    23. La articolul 22, alineatele (1) - (4), (6) si (9) vor avea urmatorul cuprins:
    "Art. 22
    (1) In situatia in care, dupa coordonarea traselor solicitate si dupa consultarea solicitantilor, se dovedeste ca satisfacerea favorabila a tuturor cererilor de capacitati de infrastructura este imposibila, administratorul infrastructurii va declara imediat sectiunea de infrastructura respectiva ca fiind infrastructura cu capacitate saturata.
    (2) In situatia in care o infrastructura a fost declarata ca avand capacitate saturata, administratorul infrastructurii va proceda la o analiza a capacitatilor de infrastructura in conformitate cu prevederile art. 25, cu exceptia cazului in care s-a pus deja in aplicare un plan de sporire a capacitatilor, astfel cum se prezinta la art. 26.
    (3) Daca tarifele de utilizare prevazute la art. 7 alin. (4) nu au fost percepute sau nu au dat rezultate satisfacatoare si daca infrastructura a fost declarata ca fiind infrastructura cu capacitate saturata, administratorul de infrastructura poate aplica in plus criterii de prioritate in alocarea capacitatilor de infrastructura. Criteriile de prioritate se stabilesc prin ordin al ministrului transporturilor, constructiilor si turismului.
    (4) Criteriile de prioritate vor tine seama de importanta unui serviciu pentru colectivitate, in comparatie cu orice alt serviciu care, din acest motiv, ar urma sa fie exclus. Ele se includ in contractul de activitate incheiat pentru executarea obligatiilor de serviciu public social.
    ...........................................................................
    (6) Administratorului infrastructurii i se va putea acorda, daca este cazul, o compensare corespunzatoare pierderii unor eventuale venituri ca urmare a necesitatii de a se atribui anumitor servicii o capacitate stabilita prin aplicarea celor prevazute in prezentul alineat.
    ...........................................................................
    (9) Procedurile care trebuie urmate si criteriile care se vor aplica in cazul in care infrastructurile sunt declarate ca avand o capacitate saturata vor fi incluse in documentul de referinta al retelei."
    24. Articolul 23 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 23
    Cererile de ultim moment
    (1) Administratorul infrastructurii va raspunde in urmatoarele 5 zile lucratoare unor cereri de ultim moment pentru trase individuale. Informatiile privind capacitatile de infrastructura neutilizate si disponibile sunt puse la dispozitie tuturor solicitantilor care ar putea fi interesati sa utilizeze aceste capacitati.
    (2) Administratorul infrastructurii va efectua, daca este cazul, o evaluare a necesitatii mentinerii, in cadrul graficului de circulatie definitiv, a unei rezerve de capacitati de infrastructura, care sa ii permita sa raspunda rapid cererilor previzibile de ultim moment pentru capacitati de infrastructura. Prezenta prevedere se aplica si in cazul infrastructurilor cu capacitate saturata."
    25. La articolul 24, alineatul (2) va avea urmatorul cuprins:
    "(2) In situatia in care exista rute alternative corespunzatoare, administratorul infrastructurii poate desemna, dupa consultarea partilor interesate, unele infrastructuri specifice, care sa fie utilizate pentru tipuri determinate de trafic. Atunci cand s-a efectuat o asemenea desemnare, administratorul infrastructurii poate acorda prioritate acestui tip de trafic, cu ocazia alocarii capacitatilor de infrastructura."
    26. La articolul 25, alineatul (1) va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 25
    (1) Scopul analizei capacitatilor de infrastructura consta in stabilirea restrictiilor de capacitati de infrastructura, care nu permit ca cererile de capacitati sa poata fi satisfacute in mod corespunzator, precum si in propunerea unor metode care sa permita satisfacerea cererilor initiale si a cererilor suplimentare. Aceasta analiza va stabili motivele acestei saturari a capacitatilor de infrastructura si masurile care ar putea fi luate, pe termen scurt si mediu, pentru remedierea acestei situatii."
    27. La articolul 26, alineatul (1), litera d) a alineatului (2), alineatul (5) si partea introductiva a alineatului (6) vor avea urmatorul cuprins:
    "Art. 26
    (1) In termen de 6 luni de la finalizarea analizei capacitatilor de infrastructura, administratorul infrastructurii va prezenta un plan de sporire a capacitatilor.
    ...........................................................................
    d) solutiile care pot fi preconizate referitor la sporirea capacitatilor de infrastructura si costul acestora, in special in ceea ce priveste modificarile probabile ale tarifelor de utilizare.
    ...........................................................................
    (5) Administratorul infrastructurii renunta la perceperea oricarui tarif aferent cazului de insuficienta a capacitatilor conform art. 7 alin. (4) pentru infrastructura cu capacitate saturata, in urmatoarele cazuri:
    a) nu prezinta in termen un plan de sporire a capacitatilor de infrastructura; sau
    b) intarzie sa puna in aplicare planul de actiune intocmit in cadrul planului de sporire a capacitatilor de infrastructura.
    (6) Administratorul infrastructurii poate sa perceapa in continuare aceste tarife de utilizare, in situatia in care:"
    28. Articolul 27 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 27
    Utilizarea traselor
    (1) Administratorul infrastructurii impune, in special in cazul infrastructurii cu capacitate saturata, renuntarea la o trasa a carei utilizare, pe o perioada de cel putin o luna, a fost sub pragul specificat in documentul de referinta al retelei, numai daca aceasta utilizare sub capacitate nu este datorata altor cauze decat celor economice, cauze pe care operatorii nu le pot tine sub control.
    (2) Administratorul infrastructurii poate stabili in documentul de referinta al retelei conditiile in care se iau in considerare nivelurile de utilizare anterioare ale traselor cu ocazia stabilirii prioritatilor, in cadrul procedurii de alocare a capacitatilor."
    29. La articolul 28, alineatul (2) va avea urmatorul cuprins:
    "(2) Administratorul infrastructurii va tine seama in mod corespunzator de consecintele pe care rezervarile de capacitati de infrastructura, in vederea intretinerii programate a retelei, le pot avea asupra celorlalti solicitanti."
    30. La articolul 29, alineatele (1) si (2) vor avea urmatorul cuprins:
    "Art. 29
    (1) In cazul unor perturbari ale circulatiei trenurilor, ca urmare a unei defectari tehnice sau a unui eveniment feroviar, administratorul infrastructurii este obligat sa asigure restabilirea situatiei normale. In acest scop el intocmeste un plan de interventie care cuprinde o lista a diferitelor organisme publice care trebuie alertate in cazul producerii unor evenimente feroviare grave sau al unor perturbari serioase ale circulatiei feroviare.
    (2) In caz de urgenta sau de necesitate absoluta, justificata printr-o defectare care face ca infrastructura sa fie momentan inutilizabila, trasele alocate pot fi anulate fara preaviz, pe durata necesara pentru restabilirea sistemului. Daca considera necesar, administratorul infrastructurii poate solicita operatorilor de transport feroviar sa ii puna la dispozitie, contra cost, mijloacele care estimeaza ca sunt cele mai adecvate in scopul restabilirii, in cel mai scurt timp, a situatiei normale."
    31. La articolul 30, partea introductiva a alineatului (3) si alineatele (4) - (6) si (8) vor avea urmatorul cuprins:
    "(3) Solicitantul poate sesiza Consiliul de supraveghere in cazul in care se considera vatamat, pentru a face contestatie impotriva deciziilor luate de administratorul infrastructurii sau, daca este cazul, de operatorul de transport feroviar, cu privire la:
    ...........................................................................
    (4) Consiliul de supraveghere se va asigura ca tarifele stabilite de administratorul infrastructurii sunt in conformitate cu prevederile cap. II si au un caracter nediscriminatoriu. Negocierile intre solicitanti si administratorul infrastructurii cu privire la nivelul tarifelor de utilizare a infrastructurii sunt autorizate numai daca au loc sub supravegherea acestui consiliu. Consiliul de supraveghere va interveni imediat in cazul in care negocierile ar putea sa contravina prevederilor prezentei ordonante.
    (5) Consiliul de supraveghere este abilitat sa solicite administratorului infrastructurii, solicitantilor si oricarei alte parti interesate furnizarea informatiilor necesare; aceste informatii vor fi prezentate fara intarziere.
    (6) Consiliul de supraveghere are obligatia sa se pronunte asupra tuturor contestatiilor si va adopta masurile necesare pentru remedierea situatiei, intr-un termen de maximum o luna de la primirea tuturor informatiilor.
    ...........................................................................
    (8) In cazul in care se introduce contestatie impotriva unui refuz de alocare a capacitatilor de infrastructura sau impotriva modalitatilor unei propuneri de capacitati de infrastructura, Consiliul de supraveghere fie confirma ca nu este cazul sa se modifice decizia luata de administratorul infrastructurii, fie solicita modificarea deciziei care face obiectul reclamatiei, in conformitate cu liniile directoare stabilite de Consiliul de supraveghere."
    32. La articolul 32, alineatul (4) va avea urmatorul cuprins:
    "(4) Operatorul de transport feroviar trebuie sa prezinte dovada ca personalul sau destinat conducerii trenurilor si personalul insotitor al trenurilor poseda pregatirea necesara pentru a se conforma regulilor de circulatie aplicate de administratorul infrastructurii si pentru a respecta cerintele de siguranta care ii sunt impuse pentru asigurarea circulatiei trenurilor."
    33. La articolul 34, literele a) si c) ale alineatului (1) vor avea urmatorul cuprins:
    "a) nerespectarea prevederilor art. 4 alin. (5) si (6), cu amenda de la 50.000.000 lei la 100.000.000 lei;
    ...........................................................................
    c) nerespectarea prevederilor art. 1 alin. (5) si art. 10 alin. (2), cu amenda de la 50.000.000 lei la 200.000.000 lei;"
    34. La articolul 34, litera b) a alineatului (1) se abroga.
    35. La anexa nr. 1, litera a) a punctului 3 va avea urmatorul cuprins:
    "a) procedura depunerii de catre solicitant la administratorul infrastructurii a cererilor de capacitati de infrastructura;"
    36. La anexa nr. 2, litera b) a punctului 2 va avea urmatorul cuprins:
    "b) infrastructurile de aprovizionare cu combustibil aflate in proprietatea administratorului infrastructurii;"
    37. La anexa nr. 3, punctele 2, 4 si 5 vor avea urmatorul cuprins:
    "2. Modificarile graficului de circulatie intervin in a doua zi de sambata a lunii decembrie, la miezul noptii. In cazul in care se opereaza unele modificari sau corecturi dupa perioada de iarna, in particular se tine seama, daca este cazul, de schimbarile in mersul de tren al traficului regional de calatori, acestea aplicandu-se in a doua zi de sambata a lunii iunie, la miezul noptii, precum si in alte momente, intre aceste date, daca este cazul, convenite cu administratorii de infrastructura, conform art. 18 din ordonanta.
    ...........................................................................
    4. Administratorul infrastructurii participa impreuna cu administratorii de infrastructura sau cu organisme de alocare competente din alte state, cu cel mult 11 luni inainte de data intrarii in vigoare a graficului de circulatie, la stabilirea de trase internationale provizorii. Administratorul infrastructurii se va asigura pe cat posibil ca aceste trase sunt respectate in derularea procedurii.
    5. Dupa cel mult 4 luni de la data limita stabilita pentru prezentarea ofertelor de catre solicitanti, administratorul infrastructurii intocmeste un proiect de grafic de circulatie."
    Art. 2
    Ordonanta Guvernului nr. 89/2003 privind alocarea capacitatilor de infrastructura feroviara, tarifarea utilizarii infrastructurii feroviare si certificarea in materie de siguranta, modificata si completata prin prezenta lege, se va republica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, dandu-se textelor numerotarea corespunzatoare.

    Aceasta lege a fost adoptata de Camera Deputatilor in sedinta din 16 decembrie 2003, cu respectarea prevederilor art. 76 alin. (2) din Constitutia Romaniei, republicata.

                      PRESEDINTELE CAMEREI DEPUTATILOR
                               VALER DORNEANU

    Aceasta lege a fost adoptata de Senat in sedinta din 5 februarie 2004, cu respectarea prevederilor art. 76 alin. (2) din Constitutia Romaniei, republicata.

                         p. PRESEDINTELE SENATUI,
                             DORU IOAN TARACILA



SmartCity5

COMENTARII la Legea 8/2004

Momentan nu exista niciun comentariu la Legea 8 din 2004
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu