Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

LEGE Nr

LEGE   Nr. 777 din 29 decembrie 2001

pentru ratificarea Acordului privind constituirea Grupului de cooperare navala in Marea Neagra, semnat la Istanbul la 2 aprilie 2001

ACT EMIS DE: PARLAMENT

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 29 din 17 ianuarie 2002


SmartCity3


    Parlamentul Romaniei adopta prezenta lege.

    ARTICOL UNIC
    Se ratifica Acordul privind constituirea Grupului de cooperare navala in Marea Neagra, semnat la Istanbul la 2 aprilie 2001.

    Aceasta lege a fost adoptata de Senat in sedinta din 18 octombrie 2001, cu respectarea prevederilor art. 74 alin. (2) din Constitutia Romaniei.

                        p. PRESEDINTELE SENATUI,
                             DORU IOAN TARACILA

    Aceasta lege a fost adoptata de Camera Deputatilor in sedinta din 29 noiembrie 2001, cu respectarea prevederilor art. 74 alin. (2) din Constitutia Romaniei.

                   p. PRESEDINTELE CAMEREI DEPUTATILOR,
                          OVIDIU CAMELIU PETRESCU

                                   ACORD
privind constituirea grupului de cooperare navala in Marea Neagra

    Romania, Republica Bulgaria, Georgia, Federatia Rusa, Republica Turcia, Ucraina, denumite in continuare parti,
    reafirmand atasamentul lor fata de scopurile si principiile prevazute de Carta Natiunilor Unite,
    incredintate ca dialogul si cooperarea dintre statele riverane Marii Negre trebuie dezvoltate in continuare,
    dorind sa contribuie la securitatea si stabilitatea regionala si sa intareasca relatiile de buna vecinatate,
    dorind sa asigure un cadru pentru cooperarea dintre statele riverane Marii Negre,
    au convenit dupa cum urmeaza:

    Art. 1
    Constituire
    Partile constituie Grupul de cooperare navala in Marea Neagra (BLACKSEAFOR).
    Art. 2
    Principii
    (1) Partile garanteaza ca activitatile BLACKSEAFOR sunt in conformitate cu obiectivele si principiile Cartei Natiunilor Unite.
    (2) Activitatea BLACKSEAFOR nu este indreptata impotriva vreunui stat si nici nu se intentioneaza sa se formeze o alianta militara impotriva unui stat sau unui grup de state.
    (3) Activitatea BLACKSEAFOR contribuie la eforturile destinate intaririi cooperarii si relatiilor de buna vecinatate intre natiuni.
    (4) BLACKSEAFOR este o intelegere regionala, de sine statatoare si in acelasi timp transparenta.
    (5) Prevederile acestui acord nu aduc atingere in nici un fel drepturilor si obligatiilor partilor derivand din alte acorduri internationale.
    (6) Toate deciziile privind BLACKSEAFOR vor fi luate prin consens de catre parti.
    (7) BLACKSEAFOR, ca o forta la chemare, va fi activata de regula cel putin o data pe an.
    (8) Partile vor respecta cerintele de protectie a mediului si vor lua toate masurile posibile pentru a proteja mediul pe timpul activitatii BLACKSEAFOR.
    Art. 3
    Definitii
    In acest acord sunt folositi anumiti termeni, anumite definitii si abrevieri. Lista acestor termeni, definitii si abrevieri este prezentata in anexa F.
    Art. 4
    Scopuri si misiuni
    (1) BLACKSEAFOR este constituita in scopul de a contribui la intarirea in continuare a prieteniei, bunelor relatii si a increderii reciproce intre statele riverane Marii Negre, precum si pentru a intari pacea si stabilitatea in regiune prin dezvoltarea cooperarii si interoperabilitatii intre fortele navale.
    (2) Misiunile BLACKSEAFOR sunt:
    a) operatiuni de cautare si salvare (SAR);
    b) operatiuni de asistenta umanitara (HA);
    c) masuri de lupta contra minelor (MCM);
    d) operatiuni de protectie a mediului;
    e) vizite de bune oficii;
    f) orice alte misiuni convenite de toate partile.
    (3) BLACKSEAFOR va executa exercitii cu scopul de a isi spori eficienta si interoperabilitatea in executarea misiunilor mentionate mai sus.
    Art. 5
    Compunere
    (1) BLACKSEAFOR este compusa numai din elemente navale, fara participarea directa a fortelor aeriene sau a altor categorii de forte ale armatei. Poate fi sprijinita, atunci cand si daca este necesar, de elemente din cadrul altor categorii de forte armate.
    (2) Unitatile destinate fortei raman in bazele lor permanente si se vor intruni pentru a forma o forta adecvata pentru exercitii si activitati de pregatire, in concordanta cu programele stabilite in comun, si pentru situatii neprevazute, atunci cand partile vor decide astfel.
    (3) BLACKSEAFOR este compusa din minimum 4 - 6 nave ale partilor, incluzand o nava de comanda si control.
    (4) Principalele clase de nave care vor fi destinate BLACKSEAFOR sunt:
    a) fregata/distrugator;
    b) corveta/vedeta de patrulare;
    c) dragor;
    d) nave-amfibii;
    e) nave si vase auxiliare.
    (5) In scopul prezentului acord, se stabilesc drapelul si emblema BLACKSEAFOR. Descrierea si imaginea drapelului si emblemei BLACKSEAFOR sunt prezentate in anexa E.
    Art. 6
    Consultarile politico-militare si luarea deciziilor
    (1) Luarea deciziilor politice se efectueaza prin intalniri ale ministrilor de externe/apararii sau ale reprezentantilor lor autorizati.
    (2) Intalnirile ministrilor afacerilor externe sau ale ministrilor apararii ori ale reprezentantilor lor autorizati se vor concentra, de regula, asupra subiectelor si aspectelor politice ale activitatilor BLACKSEAFOR, precum si asupra intregii indrumari politice a Comitetului comandantilor marinelor militare din Marea Neagra. Intalnirile ministrilor de externe/apararii pot considera, prin consens, cererile altor state care sunt doritoare si capabile de a deveni parti la BLACKSEAFOR. Ministrii pot insarcina, atunci cand este necesar, grupuri ad-hoc subordonate, formate din experti la nivel inalt ai ministerelor afacerilor externe si ai ministerelor apararii, pentru a lucra asupra unor probleme specifice.
    (3) Consultarile politice se efectueaza de catre reprezentanti guvernamentali deplin autorizati ai partilor. Consultarile militare la nivel inalt se efectueaza de catre sefii statelor majore generale sau de catre reprezentanti ai acestora.
    (4) Intalnirile ministrilor, sefilor statelor majore generale sau ale reprezentantilor acestora au loc, in principiu, anual si/sau ca raspuns la invitatia adresata de catre una dintre parti.
    (5) Comitetul comandantilor marinelor militare din Marea Neagra (BSNC) este infiintat ca organ executiv pentru controlul si indrumarea generala a desfasurarii, utilizarii si a altor activitati ale BLACKSEAFOR. Termenii de referinta (TOR) pentru BSNC sunt prezentati in anexa A.
    Art. 7
    Desfasurarea si utilizarea
    (1) Se intentioneaza ca BLACKSEAFOR sa fie utilizata in Marea Neagra si, daca este necesar, poate fi desfasurata si in alt loc daca partile hotarasc astfel printr-o decizie prin consens.
    (2) Programul de activare pentru anul urmator este aprobat de ministrii de externe/apararii sau de reprezentantii lor autorizati, la intalnirile acestora sau, in cazul lipsei unei intalniri, prin procedura tacerii.
    (3) Cererea pentru o activare neplanificata poate fi facuta de catre oricare dintre parti. In asemenea cazuri este necesara o decizie de activare bazata pe consensul partilor, in scopul activarii BLACKSEAFOR. Dupa luarea deciziei de desfasurare de catre parti, acestea trebuie sa isi puna contributiile la dispozitia fortei in termenul avansat de catre Comandantul grupului de cooperare navala in Marea Neagra (COMBLACKSEAFOR)/Autoritatea de control operational a Grupului de cooperare navala in Marea Neagra (OPBLACKSEAFOR). Participarea cu o anumita unitate la o anumita operatiune neplanificata este o decizie a fiecarei parti.
    (4) BLACKSEAFOR poate fi, de asemenea, disponibila pentru angajarea in operatiuni mandatate de ONU sau OSCE. Poate, de asemenea, participa la alte tipuri de activitati internationale conforme cu scopurile si misiunile sale. Partile aproba participarea la astfel de activitati in cadrul BLACKSEAFOR, conform legislatiei lor nationale.
    (5) Partile care decid sa participe in cadrul BLACKSEAFOR la operatiuni mandatate de ONU sau OSCE vor indeplini toate procedurile oficiale cerute de reglementarile ONU sau OSCE.
    (6) Fiecare parte are dreptul de a-si retrage fortele si/sau personalul oricand in timpul activarii. Intr-un asemenea caz partea care intentioneaza sa isi retraga fortele si/sau personalul trebuie sa informeze in prealabil celelalte parti.
    Art. 8
    Comanda si controlul
    (1) Partile pastreaza comanda completa asupra navelor atribuite BLACKSEAFOR. In consecinta, navele pot fi retrase in orice moment pentru interese nationale, cu conditia informarii celorlalte parti.
    (2) BLACKSEAFOR se afla sub comanda operationala (OPCOM) a Comitetului comandantilor marinelor militare din Marea Neagra (BSNC), care este responsabil de intreaga planificare a activitatilor BLACKSEAFOR.
    (3) BSNC deleaga controlul operational (OPCON) unui ofiter de stat major care poarta titulatura de OPBLACKSEAFOR si care este numit de catre partea din care provine comandantul BLACKSEAFOR (COMBLACKSEAFOR).
    (4) In cazul in care COMBLACKSEAFOR este retras de catre statul sau pentru orice motiv si de la orice operatiune, incluzand operatiunile mandatate de ONU sau OSCE, controlul operational va reveni reprezentantului urmatoarei parti, potrivit principiului rotatiei.
    (5) Comanda tactica (TACOM) a BLACKSEAFOR este asigurata de comandantul acesteia.
    (6) Structura de comanda si programul anual de lucru ilustrativ ale BLACKSEAFOR sunt specificate in anexa D.
    Art. 9
    COMBLACKSEAFOR si statul major
    (1) COMBLACKSEAFOR este un ofiter de marina cu gradul de contraamiral sau comandor, aprobat de BSNC, care apartine partii nominalizate. Pentru a asigura continuitatea conducerii pentru planificare si operatiuni COMBLACKSEAFOR va fi numit, in mod normal, pentru o perioada de un an. Postul va fi ocupat de catre partile care asigura nave fortei, prin rotatie, in ordine alfabetica, incepand cu depozitarul. COMBLACKSEAFOR va fi direct raspunzator fata de OPBLACKSEAFOR.
    (2) COMBLACKSEAFOR are un stat major international. COMBLACKSEAFOR este asistat de un ofiter de marina ca sef de stat major al BLACKSEAFOR (COS). COSBLACKSEAFOR este, in mod normal, desemnat de catre partea care ii succede la conducerea partii careia ii apartine COMBLACKSEAFOR, daca nu se decide altfel de catre parti. Termenul pentru care este numit este de un an. Cealalta parte a statului major este compusa, in mod normal, din cate un ofiter al celorlalte parti.
    Art. 10
    Limba si documentele
    (1) Limba de lucru pentru BLACKSEAFOR va fi limba engleza.
    (2) Toti termenii de referinta (TOR), cu exceptia celor pentru BSNC si Grupul de planificare, sunt elaborati de Grupul de planificare, la cererea BSNC care ii si aproba.
    (3) Manualele tactice pregatite de Grupul de planificare si aprobate de catre BSNC sunt folosite pentru planificarea si executarea exercitiilor, activitatilor de pregatire si operatiunilor. TOR pentru Grupul de planificare sunt prezentati in anexa B.
    Art. 11
    Securitatea informatiilor
    (1) Informatiile secrete se transmit numai prin canale diplomatice sau prin canalele aprobate de catre autoritatile desemnate ale partilor. Acest gen de informatii va purta nivelul de clasificare atribuit de partea emitenta.
    (2) Toate informatiile secrete schimbate sau emise in legatura cu acest acord vor fi folosite, transmise, stocate, manuite si protejate in conformitate cu regulile si reglementarile nationale aplicabile ale partii primitoare, in functie de clasificarea data de partea emitenta.
    (3) Partile nu vor comunica informatii secrete schimbate si/sau emise in temeiul acestui acord nici unei terte parti, fara consimtamantul scris al tuturor partilor.
    (4) In caz de retragere a oricarei parti sau dupa incetarea acestui acord toate informatiile secrete schimbate si/sau emise in temeiul acestui acord vor continua sa fie protejate, pentru o perioada declarata de catre emitent, in modul si prin mijloacele stipulate in legislatia nationala a fiecarei parti.
    Art. 12
    Logistica
    Logistica este, in principiu, o responsabilitate nationala. Fiecare parte este responsabila pentru sprijinul logistic al propriilor forte si mijloace. Partile organizeaza si echipeaza propriile forte si mijloace in scopul atingerii interoperabilitatii.
    Art. 13
    Aspecte legale
    (1) Statutul fortelor este definit in anexa C.
    (2) Atunci cand BLACKSEAFOR este desfasurata in afara Marii Negre, statutul fortelor va fi stabilit, de la caz la caz, prin acorduri speciale.
    Art. 14
    Aspecte financiare
    (1) Toate cheltuielile legate de activitatea BLACKSEAFOR vor fi o responsabilitate nationala, cu exceptia celor care sunt indicate in paragrafele (3) - (6) ale acestui articol.
    (2) Cheltuielile pentru carburanti, apa, ulei, hrana si telefon vor fi platite de fiecare parte, in conformitate cu acordurile bilaterale existente, daca exista vreunul, sau conform intelegerii dintre parti.
    (3) Cazarea si cheltuielile pentru hrana si pentru ofiterii de legatura, care in mod normal sunt reprezentanti ai fiecarui stat, care vor lucra la Comandamentul OPBLACKSEAFOR pe durata activarii, vor fi acoperite de catre statul din care provine OPBLACKSEAFOR.
    (4) Cazarea si hrana vor fi asigurate gratuit pentru Statul Major al COMBLACKSEAFOR pe timpul desfasurarii activitatii la bordul navei-comandant.
    (5) Cheltuielile pentru toate activitatile sociale ale COMBLACKSEAFOR si echipamentul de birou vor fi suportate de catre statul care detine comanda BLACKSEAFOR.
    (6) Pe timpul vizitelor in porturi partea gazda va acoperi cheltuielile specificate mai jos:
    a) acostare la chei, la geamandura sau ponton;
    b) pilotaj, remorcaj si serviciile conexe;
    c) colectarea deseurilor;
    d) cheiaj, folosirea macaralelor de chei.
    (7) Termenii platilor legate de activitatea BLACKSEAFOR vor fi specificati de Grupul de planificare.
    Art. 15
    Solutionarea disputelor
    (1) Disputele rezultand din interpretarea sau aplicarea acestui acord vor fi solutionate prin consultari intre parti, fara recurs la o jurisdictie exterioara.
    (2) In cazul in care una dintre parti constata ca o alta parte nu se conformeaza prevederilor acestui acord, acea parte are dreptul sa puna problema in discutia BSNC sau, prin BSNC, sa supuna problema autoritatilor competente mentionate la art. VI. Consultarile dintre parti vor incepe la 30 de zile dupa primirea unei notificari oficiale in scris.
    Art. 16
    Ratificarea, depozitarul, intrarea in vigoare si aplicarea provizorie
    (1) Acest acord este supus ratificarii de catre fiecare stat semnatar in conformitate cu procedurile sale legale nationale.
    (2) La 30 de zile dupa ce 4 state semnatare au depus instrumentele lor de ratificare acest acord va intra in vigoare intre acestea.
    (3) Pentru statele semnatare ramase acest acord va intra in vigoare la 30 de zile dupa depunerea instrumentelor lor de ratificare.
    (4) Pentru a facilita aplicarea acestui acord prevederile sale vor fi aplicate provizoriu, in scopul pregatirii pentru indeplinirea misiunilor specificate la art. IV paragraful (2) lit. a) - e). Fara a afecta paragraful (1) al acestui articol, fiecare parte va aplica provizoriu prezentul acord pana la limita la care este in conformitate cu legislatia interna.
    (5) Instrumentele de ratificare vor fi depozitate la Guvernul Republicii Turcia, denumit in continuare depozitar.
    (6) Depozitarul va notifica fiecarui stat semnatar despre depunerea fiecarui instrument de ratificare si intrarea in vigoare a acestui acord.
    (7) Depozitarul il va informa pe secretarul general al Organizatiei Natiunilor Unite asupra semnarii acestui acord si va solicita ca acesta sa fie inregistrat conform art. 102 din Carta Natiunilor Unite.
    Art. 17
    Amendamente
    (1) Fiecare parte poate propune, in scris, amendamente la acest acord, in orice moment. Textul fiecarui amendament propus va fi remis depozitarului, care il va difuza tuturor partilor pentru analiza.
    (2) Fiecare amendament la acest acord va fi supus aprobarii tuturor partilor fie prin trimiterea catre depozitar a unei notificari, in scris, privind aprobarea, intr-o perioada de 90 de zile de la primirea amendamentului propus, fie prin exprimarea aprobarii la intalnirile mentionate in paragraful (1) al art. VI.
    (3) Orice amendament aprobat in conformitate cu paragraful (2) al acestui articol va fi supus ratificarii de catre parti si va intra in vigoare la 30 de zile dupa depunerea instrumentelor de ratificare de catre parti.
    Art. 18
    Durata, prelungirea si retragerea
    (1) Acest acord este valabil pentru o perioada de 10 ani, cu conditia ca un numar minim de (4) patru state riverane Marii Negre sa fie parti la acord. Acordul va fi prelungit automat pe noi perioade succesive de cate 10 ani, cu exceptia cazului in care partile decid altfel.
    (2) Fiecare parte se poate retrage in orice moment din prezentul acord.
    (3) Decizia de a se retrage din acest acord va fi comunicata, in scris, depozitarului de catre partea respectiva, cu cel putin 6 luni inainte de data la care se intentioneaza retragerea. Depozitarul va informa imediat celelalte parti despre o astfel de comunicare.
    (4) Retragerea isi va produce efectele de la data notificarii de catre partea respectiva. Dupa expirarea acestei perioade acordul va inceta sa mai fie in vigoare pentru partea care s-a retras din el, dar va continua sa isi produca efectele pentru celelalte parti, in conformitate cu paragraful (1) al acestui articol.
    (5) Daca la data retragerii exista inca probleme financiare sau plangeri decurgand din acest acord, care nu au fost inca solutionate si care afecteaza partea care s-a retras, vor fi considerate a fi in vigoare pentru partea care s-a retras doar prevederile respective ale prezentului acord, pana cand aceste probleme si plangeri vor fi definitiv solutionate.
    (6) In cazul incetarii acestui acord prevederile anexei C raman in vigoare intre partile implicate pana cand toate problemele sau plangerile care decurg din aceste prevederi vor fi solutionate definitiv.
    Art. 19
    Participarea statelor terte la activitatile BLACKSEAFOR
    (1) BLACKSEAFOR este deschis participarii statelor terte capabile si doritoare sa contribuie in mod constructiv la misiunile sale.
    (2) Dupa exprimarea dorintei unui anumit stat de a participa la orice activitate a BLACKSEAFOR problema va fi discutata de catre autoritatile competente ale partilor.
    (3) Decizia privind participarea statelor terte este luata in conformitate cu art. II paragraful (6) al acestui acord.
    (4) BSNC poate lua in considerare prin consens cererile altor state de a coopera cu BLACKSEAFOR si poate, de asemenea, solicita participarea unui/unor stat/state tert/terte la orice activitate a BLACKSEAFOR.
    (5) Modalitatile unei astfel de participari vor fi definite si convenite intre parti si statele participante.
    Art. 20
    Anexe
    Urmatoarele anexe constituie parte integranta a prezentului acord:
    Anexa A: Termeni de referinta (TOR) pentru Comitetul comandantilor marinelor militare din Marea Neagra;
    Anexa B: Termeni de referinta (TOR) pentru Grupul de planificare;
    Anexa C: Statutul fortelor;
    Anexa D: Schema structurii de comanda a BLACKSEAFOR si programul anual de lucru (ilustrativ);
    Anexa E: Descrierea si imaginea drapelului si emblemei BLACKSEAFOR;
    Anexa F: Definitii si abrevieri.
    Art. 21
    Text
    Acest acord, incheiat intr-un exemplar original in limbile romana, bulgara, gruzina, rusa, turca, ucraineana si engleza, toate textele fiind egal autentice, si semnat la Istanbul la 2 aprilie 2001, va fi pastrat in arhivele depozitarului. Copii certificate de pe acest acord vor fi transmise de catre depozitar tuturor partilor. In caz de divergente textul in limba engleza va prevala.

    ANEXA A

                     TERMENI DE REFERINTA (TOR)
pentru Comitetul comandantilor marinelor militare din Marea Neagra

    Art. 1
    Introducere
    (1) Comitetul comandantilor marinelor militare din Marea Neagra (BSNC) este format din comandantii fortelor navale/comandantii flotelor Marii Negre ale partilor. Statelor lor majore le este permis sa participe la reuniuni.
    (2) Secretariatul BSNC este infiintat pentru a indeplini indatoririle administrative legate de reuniunile BSNC.
    Art. 2
    Obiective
    Rolul BSNC este de a asigura indrumarea si supervizarea Grupului de planificare si COMBLACKSEAFOR, pentru planificarea si efectuarea activitatilor BLACKSEAFOR in cadrul acestui acord, pentru a discuta si a lua decizii privind planificarea generala, coordonarea si executarea activitatilor BLACKSEAFOR.
    Art. 3
    Responsabilitati
    (1) BSNC va asigura indrumarea generala in concordanta cu acordul, pentru a permite functionarea efectiva a BLACKSEAFOR.
    (2) BSNC:
    a) va aproba COMBLACKSEAFOR, seful de stat major (COS) si membrii statului major desemnati de catre parti;
    b) va aproba programul operational al BLACKSEAFOR pentru anul curent;
    c) va asigura intreaga indrumare necesara procesului de planificare pentru executare si coordonarea activitatilor BLACKSEAFOR pentru anul urmator;
    d) va coordona si va organiza activitatile de pregatire necesare pentru echipajele BLACKSEAFOR, in scopul de a atinge nivelul dorit de interoperabilitate;
    e) va monitoriza progresul cooperarii intre parti si va recomanda posibilele domenii pentru intarirea BLACKSEAFOR, precum si schimbari ale programului, mecanismului si structurii;
    f) va facilita dialogul cu autoritatile civile si institutiile partilor, cand este necesar, in scopul de a creste interesul si sprijinul public pentru BLACKSEAFOR.
    (3) Mai mult, BSNC are autoritatea:
    a) sa aprobe toate planurile si documentele operationale legate de activitatile BLACKSEAFOR, pregatite de Grupul de planificare;
    b) sa stabileasca standarde pentru pregatirea BLACKSEAFOR;
    c) sa aprobe si, daca este necesar, sa revizuiasca Termenii de referinta pentru COMBLACKSEAFOR si COSBLACKSEAFOR;
    d) sa supervizeze performantele, pregatirea personalului si sprijinul pentru BLACKSEAFOR.
    (4) BSNC va inainta rapoarte catre ministrii de externe/ai apararii si sefii statelor majore generale ale partilor anual si cand este necesar. BSNC va trimite rapoarte suplimentare, daca este necesar, catre autoritatile competente ale partilor.
    (5) Costurile pentru conferinte si alte costuri administrative legate de reuniunile BSNC, cu exceptia costurilor de cazare si transport, vor fi, in principiu, acoperite de partea gazda.
    Art. 4
    Proceduri
    (1) Partea gazda va asigura presedintia BSNC pentru un an.
    (2) BSNC se intruneste cel putin o data pe an, pe baza principiului rotatiei intre parti, in ordine alfabetica. In consultarile cu partile partea gazda va coordona agenda, precum si datele si locul reuniunii. Prima reuniune a BSNC va avea loc in statul depozitar.
    (3) Secretariatul pentru reuniunile BSNC va fi asigurat de catre partea gazda si reprezentantii altor parti, daca este necesar.
    (4) Secretariatul BSNC se va intruni pentru a analiza rezultatele si a coordona, daca este necesar, agenda pentru urmatoarea reuniune, in timp util.
    (5) Serviciile conexe pentru secretariat si reuniunile BSNC vor fi asigurate de catre partea gazda.
    (6) BSNC are autoritatea de a infiinta grupuri de lucru ad-hoc, daca este necesar.
    (7) Indrumarea generala desfasurata de catre BSNC pentru functionarea efectiva si folosirea BLACKSEAFOR este supusa aprobarii conform art. VI paragraful (2) din acord.
    (8) Observatori la activitatile BLACKSEAFOR pot fi invitati, de la caz la caz, de catre BSNC.

    ANEXA B

                       TERMENI DE REFERINTA (TOR)
                      pentru Grupul de planificare

    Art. 1
    Introducere
    (1) Grupul de planificare este subordonat BSNC si este responsabil pentru elaborarea documentelor necesare functionarii BLACKSEAFOR.
    (2) Presedintia Grupului de planificare este asumata de partea gazda.
    Art. 2
    Compunere
    (1) Fiecare parte numeste pentru fiecare reuniune a Grupului de planificare un reprezentant, insotit si consiliat de experti, dupa cum este necesar, in functie de subiectul si/sau de agenda reuniunilor Grupului de planificare.
    (2) Presedintele Grupului de planificare, daca este necesar, dupa consultari cu partile, poate solicita alta parte sau alte parti sa conduca intalniri ale subgrupurilor.
    (3) Grupul de planificare poate forma subgrupuri la care partile numesc unul sau mai multi reprezentanti.
    (4) COMBLACKSEAFOR va fi reprezentat la intalnirile Grupului de planificare. Statele participante pot, de asemenea, sa fie reprezentate pe timpul reuniunii, daca se solicita.
    Art. 3
    Misiuni si responsabilitati
    Grupul de planificare este responsabil pentru:
    (1) pregatirea Planului operational anual al BLACKSEAFOR si supunerea acestuia spre aprobare Comitetului comandantilor marinelor militare din Marea Neagra (BSNC), prin secretariat;
    (2) elaborarea documentelor necesare referitoare la functionarea BLACKSEAFOR, intelegerile administrative, aspectele financiare si toate celelalte detalii necesare;
    (3) analizarea contributiei partilor la formarea unei structuri corespunzatoare a fortei BLACKSEAFOR, in vederea aprobarii de catre BSNC;
    (4) finalizarea alocarii posturilor statului major catre parti, pentru aprobarea de catre BSNC;
    (5) analizarea rezultatelor activitatilor BLACKSEAFOR si raportul catre BSNC;
    (6) pregatirea oricaror documente suplimentare considerate necesare de catre BSNC.
    Art. 4
    Reuniunile
    (1) Grupul de planificare se intruneste la astfel de intervale de timp care sa ii permita finalizarea lucrarilor atribuite de catre BSNC. Ca regula, Grupul de planificare se intruneste cu 3 zile inaintea fiecarei reuniuni a BSNC in partea gazda.
    (2) Grupul de planificare se va intruni, de asemenea, si pentru a raspunde unei cereri specifice a unei parti, asa cum a fost convenit de catre parti. Partea solicitanta isi va asuma responsabilitatea pentru gazduirea reuniunii.
    (3) Costurile administrative legate de reuniunile Grupului de planificare, cu exceptia costurilor de transport si de cazare, vor fi, in principiu, acoperite de catre partea gazda.

    ANEXA C

                             STATUTUL FORTELOR

    Art. 1
    In aceasta anexa expresiile:
    a) forta inseamna componentele, unitatile militare ale unei parti destinate BLACKSEAFOR, aflate pe teritoriul unei alte parti in legatura cu indatoririle lor oficiale legate de misiunile BLACKSEAFOR;
    b) membrii fortei inseamna personalul care apartine fortei;
    c) componenta civila inseamna personalul civil care insoteste forta uneia dintre parti, care este angajata in serviciul acelei parti, si care nu sunt apatrizi, nici cetateni ai vreunui stat care nu este parte la acord, nici cetateni si nici rezidenti obisnuiti in statul in care forta este desfasurata;
    d) dependent inseamna sotul sau copilul unui membru al fortei sau al unei componente civile si care depinde de acesta pentru intretinere;
    e) stat trimitator inseamna partea careia ii apartine forta;
    f) stat primitor inseamna partea pe teritoriul careia forta sau componenta civila este desfasurata, in legatura cu operatiunile BLACKSEAFOR;
    g) autoritatile militare ale statului trimitator inseamna acele autoritati ale unui stat trimitator care sunt imputernicite de legislatia sa nationala sa aplice reglementarile militare ale respectivului stat cu privire la membrii fortei sale sau la componenta civila.
    Art. 2
    Este de datoria fortei si a componentei sale civile si, prin urmare, si a membrilor, precum si a dependentilor lor de a se conforma legii statului primitor si de a se abtine de la orice activitate neconforma cu spiritul prezentului acord. Este, de asemenea, datoria statului trimitator sa ia masurile necesare in acest scop.
    Art. 3
    (1) In conditiile specificate in acest articol si in concordanta cu reglementarile stabilite de statul primitor, referitoare la intrarea si iesirea membrilor fortei, acestia vor fi exceptati de la reglementarile privind pasaportul si viza, imigrarea, verificarea, inregistrarea si controlul strainilor la intrarea sau parasirea teritoriului statului primitor.
    (2) Numai urmatoarele documente vor fi cerute cu privire la membrii fortei:
    a) carte personala de identitate, emisa de statul care trimite, cuprinzand numele, data nasterii, gradul si numarul (daca exista), categoria de forta si fotografia;
    b) ordine individuale sau colective de deplasare, in limba statului trimitator si in limba engleza, emise de o agentie competenta a statului care trimite si care certifica statutul individual sau al grupului, de membru sau membri ai fortei si deplasarea ordonata. Statul primitor poate solicita ca ordinul de deplasare sa fie certificat de autoritatile sale competente.
    (3) Membrii componentei civile si dependentii lor vor trebui sa aiba pasaportul si, daca este necesar, viza statului care primeste.
    (4) Autoritatea competenta a statului trimitator va prezenta din timp autoritatilor competente ale statului primitor o lista oficiala cuprinzand datele din cartile personale de identitate si pasapoarte.
    (5) Statul care primeste isi rezerva dreptul de a refuza intrarea in sau de a cere expulzarea de pe teritoriul sau a persoanelor indezirabile din statul trimitator. In acest caz statul primitor va informa anticipat autoritatea competenta a statului trimitator.
    Art. 4
    In timpul activitatilor BLACKSEAFOR membrii fortei aflati pe teritoriul statului care primeste vor purta uniforma conform reglementarilor lor nationale.
    Art. 5
    Membrii fortei pot purta arme, cu conditia sa fie autorizati de catre statul primitor.
    Art. 6
    (1) Ca principiu general, autoritatile statului care primeste vor avea dreptul sa isi exercite jurisdictia asupra membrilor fortei sau componentei civile si asupra dependentilor lor, in ceea ce priveste infractiunile comise pe teritoriul statului primitor si sanctionabile conform legii respectivului stat.
    (2) Autoritatile statului trimitator vor avea dreptul exclusiv de a exercita jurisdictia asupra membrilor fortei sale sau asupra componentei civile in legatura cu:
    a) infractiuni numai impotriva proprietatii sau securitatii statului trimitator sau infractiuni numai impotriva persoanei ori proprietatii unui alt membru al fortei sau al componentei civile ori a unui dependent din respectivul stat;
    b) infractiuni rezultand din orice act sau omisiune, comise in efectuarea indatoririlor oficiale.
    (3) Autoritatile partilor se vor informa prompt, reciproc, asupra intentiei de a isi exercita jurisdictia asupra unui membru al fortei, componente civile sau dependent din statul trimitator.
    (4) Ori de cate ori un membru al fortei sau o componenta civila ori un dependent este pus sub acuzatie conform jurisdictiei statului primitor, el/ea este indreptatit/indreptatita:
    a) la un proces prompt si rapid;
    b) sa fie informat/informata, inaintea procesului, asupra acuzatiei sau acuzatiilor ce i se aduc;
    c) sa fie confruntat/confruntata cu martorii acuzarii;
    d) sa obtina prezenta martorilor care vor depune marturie in favoarea sa, daca acestia se afla sub jurisdictia statului primitor;
    e) sa aiba reprezentare legala la alegere pentru apararea sa ori sa aiba reprezentare legala gratuita sau din oficiu, potrivit conditiilor existente la acel moment in statul primitor;
    f) daca el/ea considera necesar, sa beneficieze de serviciile unui interpret competent;
    g) sa comunice cu un reprezentant al Guvernului statului trimitator si, cand reglementarile instantei o permit, sa aiba un reprezentant prezent la proces.
    (5) Pentru scopurile acestui acord si fara a incalca legislatia statului trimitator si a celui primitor, o sentinta de condamnare la moarte nu va fi executata in statul primitor daca o astfel de pedeapsa nu este aplicabila in statul trimitator.
    Art. 7
    (1) Fiecare parte renunta la toate pretentiile impotriva oricarei alte parti pentru pagubele cauzate oricarei proprietati care apartine si care este utilizata de catre fortele armate ale acesteia, daca o astfel de paguba:
    a) a fost cauzata de un membru al fortei sau de o componenta civila a celeilalte parti in executarea indatoririlor sale in legatura cu operarea BLACKSEAFOR; sau
    b) rezultata din folosirea oricarui vehicul, nava sau aeronava care apartine celeilalte parti si care este folosita de fortele sale armate, cu conditia ca vehiculul, nava sau aeronava cauzatoare a prejudiciului sa fi fost folosita in legatura cu operarea BLACKSEAFOR sau ca prejudiciul sa fi fost cauzat proprietatii folosite astfel.
    (2) Se va renunta la pretentiile pentru salvarea maritima ale unei parti, cu conditia ca nava sau incarcatura salvata sa fie proprietatea uneia dintre parti si sa fie folosita de catre fortele sale armate in legatura cu operarea BLACKSEAFOR.
    (3) a) In cazul pagubelor cauzate sau rezultate, dupa cum a fost prevazut in paragraful (1), unei alte proprietati apartinand unei parti, problema raspunderii oricarei alte parti va fi determinata si valoarea pagubei va fi evaluata, daca partile interesate nu convin altfel, de catre un singur arbitru ales in concordanta cu alin. b) al acestui paragraf. Arbitrul va decide, de asemenea, asupra oricaror contrapretentii rezultand din acelasi incident.
    b) Arbitrul la care se refera subparagraful de mai sus va fi ales, prin acordul partilor interesate, dintre cetatenii statului primitor care detin sau au detinut inalte functii juridice.
    c) Orice decizie luata de arbitru va fi obligatorie si definitiva pentru parti.
    d) In orice caz fiecare parte renunta la pretentiile sale in fiecare situatie in care prejudiciul este mai mic de 1.000 dolari S.U.A.
    (4) Pentru pagubele produse in alte conditii decat cele prevazute in paragrafele precedente pretentiile vor fi ridicate in fata autoritatilor competente ale statului pe al carui teritoriu s-au produs pagubele.
    (5) Fiecare parte renunta la toate pretentiile impotriva oricarei alte parti pentru vatamari sau deces suferit de oricare membru al fortei in timp ce se afla in indeplinirea indatoririlor lor oficiale.
    (6) Autoritatile statului trimitator si ale celui primitor vor coopera in asigurarea probelor pentru o audiere echitabila si renuntarea la pretentiile in privinta carora partile sunt interesate.
    Art. 8
    Daca este necesar, cand se afla pe teritoriul statului primitor, membrii fortei, componenta civila si dependentii lor pot primi ingrijire medicala si stomatologica, inclusiv spitalizare, in aceleasi conditii cu personalul similar al statului care primeste.
    Art. 9
    (1) Cu exceptia unei prevederi contrare exprese in acest acord, membrii unei forte sau ai unei componente civile, precum si dependentii lor se vor supune legilor si reglementarilor stabilite de autoritatile vamale ale statului care primeste.
    (2) Importul temporar si reexportarea de echipament, vehicule, materiale, arme, piese de schimb, combustibil si o cantitate rezonabila de alimente in si din teritoriul statului care primeste, in legatura cu activitatile BLACKSEAFOR, vor fi exceptate de taxe si tarife vamale.

    ANEXA D

                  ____________________________________
                 | STRUCTURA DE COMANDA A BLACKSEAFOR |
                 |____________________________________|
                       _______________________        _____________________
                      |         BSNC          |______| Secretariatul BSNC  |
                      |_______________________|      |_____________________|
                       ___________|___________        _____________________
                      |  AUTORITATEA OPCON    |______| OFITERI DE LEGATURA |
                      | OFITER DE STAT MAJOR  |      |_____________________|
                      |_______________________|
  ________________________________|__________________________________________
 |                     ___________|___________         Imbarcati la bordul   |
 |                    |    COMBLACKSEAFOR     |          navei comandant     |
 |                    |_______________________|                              |
 |                     ___________|___________                               |
 |                    |    COSBLACKSEAFOR     |                              |
 |                    |_______________________|                              |
 |          ______________________|____________________________              |
 |    _____|____    ______|______    _________|________    ____|_____        |
 |   |  OFITER  |  |   OFITER    |  | OFITER INFORMARE |  |  OFITER  |       |
 |   | OPERATII |  | COMUNICATII |  |     PUBLICA      |  | LOGISTIC |       |
 |   |__________|  |_____________|  |__________________|  |__________|       |
 |___________________________________________________________________________|

                          PROGRAM ANUAL DE LUCRU
                               (ILUSTRATIV)

             1 IAN   15 FEB  1 APR   15 MAI  1 IUL   15 AUG  1 OCT   15 NOV
               _______________________________________________________________
              |_______|_______|_______|_______|_______|_______|_______|_______|

  Intalnirea
  Grupului de                   __
  planificare                  |__|
  (Coordonarea
  finala)
                                       _
  COCC                                |_|
                                         ______
  ACTIVARE                              |______|

  Intalnirea                                        __
  Grupului de                                      |__|
  planificare
  (Evaluare)
                                                            __       ___
  A II-a intalnire                                         |__|     |___|
  a BSNC

  Intalnirea                                                       __
  Grupului de                                                     |__|
  planificare
  (Program
  operational)
                                                                       __
  Intalnirea BSNC                                                     |__|

    ANEXA E

                    DRAPELUL SI EMBLEMA BLACKSEAFOR

    Figura 1 - Drapelul si emblema BLACKSEAFOR - se gaseste in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 29 din 17 ianuarie 2002, la pagina 9.

                          DESCRIEREA SI IMAGINEA
                     drapelului si emblemei BLACKSEAFOR

    Art. 1
    Descrierea generala
    (1) Conturul Marii Negre de culoare violet in interiorul unui oval colorat in galben, pozitionat orizontal:
    a) forma ovala reprezinta simbolul vietii;
    b) violetul reflecta culoarea caracteristica a apei Marii Negre;
    c) culoarea galbena a uscatului simbolizeaza soarele stralucitor.
    (2) Cele 6 drapele nationale aflate pe uscat reprezinta cele 6 state care formeaza BLACKSEAFOR si sunt situate in jurul ancorelor, in dreptul litoralului la Marea Neagra al tarilor respective.
    (3) Doua ancore aurite incrucisate se afla pe suprafata marii. Cele doua ancore incrucisate reprezinta cooperarea maritima, iar culoarea lor aurie reprezinta intentiile oneste si caracterul pasnic al cooperarii statelor care nu sunt indreptate unul impotriva altuia.
    Art. 2
    Emblema
    Emblema BLACKSEAFOR poate fi folosita pe documentele referitoare la activitatile BLACKSEAFOR.
    Art. 3
    Drapelul
    (1) Culoarea drapelului BLACKSEAFOR care inconjoara emblema va fi alba.
    (2) Marimea drapelului va varia in functie de locul unde este folosit. Marimea drapelului BLACKSEAFOR nu va depasi marimea drapelelor nationale, daca este folosit in acelasi timp si loc cu drapelul national.
    (3) Latimea drapelului va fi intotdeauna de 66% din lungimea sa.
    (4) Drapelul BLACKSEAFOR impreuna cu drapelele nationale pot fi folosite de parti pe timpul activitatilor BLACKSEAFOR.

    ANEXA F

                         DEFINITII SI ABREVIERI

    Activare - constituirea grupului de nave BLACKSEAFOR intr-un port sau pe mare in scopul desfasurarii activitatilor acestuia
    Perioada activarii - intervalul de timp planificat de la inceperea si pana la incheierea activarii
    Programul activarii - evenimentele programate care au fost anterior prevazute si desemnate, astfel incat forta sa poata fi organizata pentru a functiona la capacitatea desemnata
    COMBLACKSEAFOR - comandantul BLACKSEAFOR
    Secret - un termen generic utilizat pentru a indica nivelul de clasificare care trebuie folosit intre parti numai pentru activitatile BLACKSEAFOR
    Consens - consensul va fi inteles ca semnificand absenta oricarei obiectii a oricarei parti la luarea unei decizii
    COSBLACKSEAFOR - seful Statului Major al BLACKSEAFOR
    Exercitii - o manevra militara sau o operatiune maritima simulata in cadrul misiunilor BLACKSEAFOR, care implica planificare, pregatire si executie si care este indeplinita in scopurile pregatirii si evaluarii
    Forta - inseamna componentele, unitatile militare ale unei parti destinate BLACKSEAFOR, aflate pe teritoriul unei alte parti in legatura cu indatoririle lor oficiale legate de misiunile BLACKSEAFOR
    Comanda deplina - autoritatea militara si responsabilitatea unui ofiter superior de a da ordine subordonatilor. Acopera orice aspect al operatiunilor si administrarii si exista numai in cadrul categoriilor nationale de forte armate. Prin urmare, comandantul BLACKSEAFOR nu are comanda deplina asupra fortelor care ii sunt repartizate.
    Statul Major al OPBLACKSEAFOR - statul major al ofiterului superior care este responsabil de indeplinirea sarcinilor Autoritatii de control operational (OPCON) a BLACKSEAFOR
    Partea gazda - partea pe al carei teritoriu se desfasoara activitatile BLACKSEAFOR
    Nivelul de clasificare - nivelul determinat pentru protectia informatiilor oficiale sau a problemelor de orice forma, in interesul securitatii
    Sprijinul logistic - sprijinirea activitatilor cu necesitatile logistice, conform planului logistic
    Interoperabilitatea - capacitatea sistemelor, unitatilor sau fortelor de a oferi servicii si de a accepta servicii de la alte sisteme, unitati sau forte si de a folosi serviciile astfel schimbate pentru a le face capabile sa opereze impreuna in mod eficient
    Observator - reprezentantii statelor terte sau ai organizatiilor internationale, care observa, la invitatie, activitatile BLACKSEAFOR
    OPBLACKSEAFOR - OPBLACKSEAFOR (Autoritatea de control operational a BLACKSEAFOR) este ofiterul de stat major in lantul structurii de comanda a BLACKSEAFOR cu un stat major permanent, care este responsabil pentru aducerea la indeplinire a indatoririlor unei autoritati de control operational (OPCON)
    Operatiune - o actiune pentru indeplinirea misiunilor BLACKSEAFOR
    Comanda operationala - autoritatea acordata unui comandant de a repartiza misiuni sau sarcini, de a desfasura unitati, de a reordona fortele, de a detine si de a delega controlul operational si/sau tactic in functie de necesitati. Aceasta nu include responsabilitatea administrativa sau logistica. Poate fi, de asemenea, folosita pentru a identifica fortele repartizate unui comandant.
    Control operational - autoritatea delegata unui comandant de a directiona fortele repartizate, in asa fel incat comandantul sa isi poata indeplini misiunile specifice sau sarcinile care de obicei sunt limitate de functie, timp sau localizare; de a desfasura unitatile implicate si de a retine sau de a repartiza controlul tactic (TACON) al acestor unitati. Aceasta nu include autoritatea de a desemna indatoriri separate componentelor unitatilor implicate si nici nu implica controlul administrativ sau logistic.
    Documente operationale - documente standard convenite si manualele folosite ca referinta pe timpul operatiunilor
    Program operational - serii de operatiuni conexate ce urmeaza sa fie desfasurate simultan sau succesiv
    Principiul rotatiei - principiul care reglementeaza desemnarea Statului Major al BLACKSEAFOR sau intalnirile legate de BLACKSEAFOR
    Secretariat - un organism care este alcatuit din reprezentanti ai partilor in scopul de a facilita intalnirile BSNC
    Nave alocate - nave destinate de catre parti pentru a se aduna sa formeze BLACKSEAFOR in scopuri operationale pana la incheierea operatiunii
    Procedura tacerii - indica aprobarea unui proiect propus asupra unui subiect, daca nu exista nici un amendament sau obiectie asupra acestuia intr-o perioada determinata.
    Comanda tactica - autoritatea delegata unui comandant de a repartiza sarcini fortelor aflate sub comanda sa pentru indeplinirea misiunilor repartizate de autoritatea superioara
    Control tactic - controlul si indrumarea locala uzuala si amanuntita a miscarilor si a manevrelor necesare pentru indeplinirea misiunilor in legatura cu sarcinile repartizate
    Manual tactic - un indrumar aparut ca rezultat al experientei si exercitiilor pentru desfasurarea operatiunilor, bazat pe conceptul sprijinirii diverselor forme de operatiuni maritime. Manualele tactice furnizeaza doctrina, tactici, instructiuni si proceduri care guverneaza comanda, controlul si manevra tuturor unitatilor maritime.
    Termeni de referinta (TOR) - un document care defineste in detaliu compunerea, procedurile de numire, indatoririle, responsabilitatile si drepturile unei persoane sau ale unui organism
    Activitati de pregatire - procesul aducerii personalului naval la un standard stabilit de profesionalism prin practica, instructie si exercitii
    Activare neprogramata - orice fel de activare suplimentara care nu se regaseste in programul de activare si este propusa a fi discutata si hotarata prin consens
    Limba de lucru - limba folosita pe timpul activitatilor planificate, al desfasurarii exercitiilor, activitatilor de pregatire si operatiunilor atat pe mare, cat si in port.

                              ABREVIERI

    AWP             Programul anual de lucru
    BLACKSEAFOR     Grupul de cooperare navala in Marea Neagra
    BSNC            Comitetul comandantilor marinelor militare din Marea Neagra
    COCC            Ceremonia de schimbare a comenzii
    COMBLACKSEAFOR  Comandantul Grupului de cooperare navala in Marea Neagra
    COSBLACKSEAFOR  Seful de stat major al Grupului de cooperare navala in
                    Marea Neagra
    MFA             Ministerul Afacerilor Externe
    MOD             Ministerul Apararii
    OPBLACKSEAFOR   Autoritatea de control operational a Grupului de cooperare
                    navala in Marea Neagra
    OSCE            Organizatia pentru Securitate si Cooperare in Europa
    PG              Grupul de planificare
    UN              Natiunile Unite

                          Pentru Republica Bulgaria,

                          Pentru Federatia Rusa,

                          Pentru Georgia,

                          Pentru Republica Turcia,

                          Pentru Romania,

                          Pentru Ucraina,



SmartCity5

COMENTARII la Legea 777/2001

Momentan nu exista niciun comentariu la Legea 777 din 2001
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu