LEGE
Nr. 68 din 26 martie 2004
pentru ratificarea Acordului-cadru de imprumut dintre Romania si Banca de
Dezvoltare a Consiliului Europei, pentru finantarea Proiectului pentru
prevenirea catastrofelor naturale generate de inundatii si poluarea aerului,
semnat la Bucuresti la 16 iulie 2003 si la Paris la 25 august 2003
ACT EMIS DE: PARLAMENT
ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL NR. 311 din 8 aprilie 2004
Parlamentul Romaniei adopta prezenta lege.
Art. 1
Se ratifica Acordul-cadru de imprumut dintre Romania si Banca de Dezvoltare
a Consiliului Europei, pentru finantarea Proiectului pentru prevenirea
catastrofelor naturale generate de inundatii si poluarea aerului, semnat la
Bucuresti la 16 iulie 2003 si la Paris la 25 august 2003, denumit in cele ce
urmeaza acord-cadru.
Art. 2
(1) Aplicarea prevederilor acordului-cadru va fi realizata de Ministerul
Agriculturii, Padurilor, Apelor si Mediului, desemnat ca agentie de
implementare.
(2) Ministerul Finantelor Publice va incheia cu Ministerul Agriculturii,
Padurilor, Apelor si Mediului un acord de imprumut subsidiar, prin care se vor
stabili drepturile si obligatiile partilor in aplicarea prevederilor
acordului-cadru.
Art. 3
Contributia Romaniei la finantarea proiectului mentionat la art. 1 se va
asigura in limita echivalentului in lei a 40 milioane euro, de la bugetul de
stat, prin bugetul Ministerului Agriculturii, Padurilor, Apelor si Mediului. La
aceasta se adauga sumele necesare acoperirii contravalorii impozitelor si a
taxelor de orice fel datorate si platibile pe teritoriul Romaniei.
Art. 4
Plata serviciului datoriei publice aferent imprumutului, respectiv
rambursarea acestuia, achitarea dobanzilor, comisioanelor si a altor costuri
aferente imprumutului se asigura din sumele alocate anual, cu aceasta
destinatie, Ministerului Agriculturii, Padurilor, Apelor si Mediului.
Art. 5
(1) Se autorizeaza Guvernul Romaniei ca, prin Ministerul Finantelor
Publice, de comun acord cu Banca de Dezvoltare a Consiliului Europei, sa
introduca, pe parcursul utilizarii imprumutului, in raport cu conditiile
concrete de derulare a acordului-cadru, amendamente la continutul acestuia,
care privesc realocari de fonduri, modificari in structura imprumutului pe
componente, precum si alte modificari care nu sunt de natura sa majoreze
obligatiile financiare ale Romaniei fata de Banca de Dezvoltare a Consiliului
Europei sau sa determine noi conditionari economice fata de cele convenite
initial intre parti.
(2) Amendamentele la acordul-cadru, convenite cu Banca de Dezvoltare a
Consiliului Europei, conform alin. (1), se aproba prin hotarare a Guvernului.
Aceasta lege a fost adoptata de Camera Deputatilor in sedinta din 17
februarie 2004, cu respectarea prevederilor art. 76 alin. (2) din Constitutia
Romaniei, republicata.
PRESEDINTELE CAMEREI DEPUTATILOR
VALER DORNEANU
Aceasta lege a fost adoptata de Senat in sedinta din 11 martie 2004, cu
respectarea prevederilor art. 76 alin. (2) din Constitutia Romaniei,
republicata.
PRESEDINTELE SENATUI
NICOLAE VACAROIU
F/P 1309 add. 1 (2002)
ACORD-CADRU DE IMPRUMUT
intre Romania si Banca de Dezvoltare a Consiliului Europei*)
*) Traducere.
Banca de Dezvoltare a Consiliului Europei, organism international, Paris
(denumita in cele ce urmeaza BDCE), pe de o parte, si Romania, reprezentata de
Ministerul Finantelor Publice, Bucuresti, Romania (denumit in cele ce urmeaza
Imprumutatul), pe de alta parte,
- avand in vedere cererea Guvernului Romaniei, datata 27 septembrie 2002,
- avand in vedere Rezolutia Consiliului de administratie al BDCE: 1424
(1997), revizia 4,
- avand in vedere cel de-al treilea Protocol la Acordul general pentru
privilegii si imunitati al Consiliului Europei,
- avand in vedere articolele Normelor de imprumut ale BDCE, datate 6
octombrie 1970,
au convenit asupra urmatoarelor:
Art. 1
Conditii generale
Acest imprumut este acordat in conformitate cu conditiile generale
stipulate in Normele de imprumut actuale ale BDCE si in conformitate cu
conditiile speciale stabilite prin acest acord-cadru de imprumut (denumit in
cele ce urmeaza acordul), precum si in anexele nr. 1 - 4 la acesta.
Art. 2
Proiectul
BDCE acorda Imprumutatului, care accepta, un imprumut pentru finantarea
partiala a Proiectului F/P 1309 add. 1 (2002), aprobat de Consiliul de administratie
al BDCE pe 15 ianuarie 2003, care consta in construirea si reabilitarea
albiilor raurilor de pe teritoriul Romaniei in scopul prevenirii inundatiilor
care au afectat recent Romania, precum si al apararii impotriva acestora si in
cumpararea de echipamente de monitorizare a gradului de poluare a aerului in
scopul monitorizarii, protejarii, avertizarii si alertarii in caz de poluare a
aerului.
Acest imprumut este acordat de BDCE avand in vedere angajamentul pe care
Imprumutatul si l-a luat de a-l utiliza numai pentru finantarea acestui
proiect, dupa cum este descris in anexa nr. 1 (denumit in cele ce urmeaza
Proiectul), si de a implementa Proiectul, prin Ministerul Agriculturii,
Padurilor, Apelor si Mediului (MAPAM), in conformitate cu conditiile detaliate
in anexa mentionata.
Orice modificare adusa modului de utilizare a imprumutului in legatura cu
care BDCE nu si-a exprimat acordul poate duce la suspendarea, anularea sau
rambursarea imediata a imprumutului in conformitate cu conditiile stipulate in
art. 13 din Normele de imprumut.
Art. 3
Imprumutul
3.1. Clauze financiare
Valoarea imprumutului acordat este de: 40.000.000 EUR (patruzeci milioane
euro).
Imprumutul se va acorda in transe. Fiecare transa a imprumutului va fi acordata
pe o perioada nu mai mare de 15 ani, incluzand o perioada de gratie de 5 ani.
Pentru fiecare transa, suma, rata dobanzii, valuta, data tragerii, perioada
de rambursare si conturile fiecarei parti, in care platile vor fi facute, vor
fi decise de comun acord de catre Imprumutat si BDCE, prin fax.
O scrisoare suplimentara la acord, in care se vor mentiona conditiile in
care fiecare transa va fi acordata, va fi redactata la momentul fiecarei
trageri, in forma prezentata in anexa nr. 2.
Rata dobanzii pentru fiecare transa va fi bonificata din Fondul Fiduciar
Selectiv cu pana la 100 puncte de baza (1%). In conditiile in care rata
dobanzii inainte de bonificare va fi egala cu sau mai mica decat 1%,
bonificarea va fi echivalenta cu acea rata a dobanzii.
3.2. Comisioane aferente tragerilor si comisioane de neutilizare
Tragerea sumelor din imprumut se face in mai multe transe, in functie de
progresul fizic inregistrat in cadrul Proiectului.
Prima tragere trebuie efectuata in cel mult 18 luni, calculate de la data
aprobarii Proiectului.
Urmatoarele trageri vor fi efectuate in baza raportarilor transmise de
Imprumutat, prin MAPAM, cu privire la stadiul implementarii Proiectului (si a
unor previziuni cu privire la evolutia lucrarilor pe anul in curs).
Imprumutatul va plati BDCE un comision de neutilizare, calculat prin
aplicarea unui procent de 0,50% (pe an, platibil in transe trimestriale) la
diferenta dintre sumele care ar fi trebuit trase (in conformitate cu valorile
minime ale transelor, stabilite mai jos) si sumele trase efectiv. Valorile
minime ale transelor mentionate sunt dupa cum urmeaza:
(i) daca tragerea efectuata dupa 18 luni de la aprobarea Proiectului
reprezinta mai putin de 20% din valoarea totala a imprumutului aprobat;
(ii) daca tragerea efectuata dupa 24 de luni de la aprobarea Proiectului
reprezinta mai putin de 30% din valoarea totala a imprumutului aprobat;
(iii) daca tragerea efectuata dupa 36 de luni de la aprobarea Proiectului
reprezinta mai putin de 50% din valoarea totala a imprumutului aprobat.
3.3. Mobilizare
Pentru a mobiliza transele imprumutului, Imprumutatul va transmite BDCE,
inainte de fiecare tragere, Angajamentul de plata anexat (anexa nr. 3) pentru
fiecare transa.
Angajamentul de plata este emis si platibil in valuta in care se va trage
transa.
3.4. Domiciliul
Toate sumele datorate de Imprumutat in cadrul acestui imprumut sunt
platibile catre BDCE in euro, in contul BDCE nr. 92 87 384 deschis la Deutsche
Bank, Frankfurt, acesteia fiindu-i transmisa de catre Banca, instructata de
Imprumutat, o instiintare prin fax in legatura cu plata, cu cel putin 5 zile
lucratoare inainte de efectuarea fiecarei plati.
3.5. Date
Prevederile prezentului articol fac obiectul Conventiei privind ziua
lucratoare imediat urmatoare.
Conventia privind ziua lucratoare imediat urmatoare reprezinta conventia
prin care, daca o anumita data de plata cade intr-o zi nelucratoare [ziua
lucratoare este ziua in care opereaza Sistemul TARGET (Sistemul de transfer
rapid automat transeuropean cu privire la decontarile brute in timp real)],
aceasta data va fi modificata, urmand a fi luata in considerare urmatoarea zi
lucratoare, cu exceptia cazului in care aceasta zi cade in urmatoarea luna
calendaristica, caz in care plata se va face in prima zi lucratoare care o
preceda.
Art. 4
Monitorizarea imprumutului si a Proiectului
4.1. Proiectul
4.1.1. Implementarea Proiectului
Imprumutatul desemneaza MAPAM ca agentie de implementare in scopul
implementarii Proiectului.
Imprumutatul, prin MAPAM, va depune toate eforturile si diligenta si va
exercita toate metodele utilizate in mod obisnuit, in special cele de natura
financiara, tehnica, sociala si manageriala, precum si cele ce privesc protectia
mediului, care vor fi necesare implementarii corespunzatoare a Proiectului.
In mod special se va asigura - inainte ca Proiectul sa fie implementat - ca
toata finantarea, drepturile de proprietate asupra terenurilor si imobilelor,
care sunt necesare, sunt disponibile si ca toate santierele si activele sunt
permanent asigurate si intretinute.
In cazul in care costurile Proiectului, dupa cum sunt prezentate in anexa
nr. 1, cresc sau vor fi revizuite, oricare ar fi motivul, Imprumutatul se va asigura
ca resursele financiare aditionale pentru realizarea Proiectului sunt puse la
dispozitie.
Imprumutatul, prin MAPAM, se va asigura ca:
- Proiectul este in conformitate cu conventiile relevante ale Consiliului
Europei;
- implementarea Proiectului se face fara a afecta mediul inconjurator, in
baza conventiilor internationale in materie;
- finantarea partiala de catre BDCE nu depaseste 50% din costul total al
Proiectului, fara a include taxele, dobanda si alte costuri, dupa cum sunt
definite in anexa nr. 1.
4.1.2. Achizitii
Deoarece responsabilitatea pentru implementarea Proiectului si, prin
urmare, responsabilitatea pentru adjudecarea si administrarea contractelor in
cadrul sau revine Imprumutatului, achizitiile in cadrul Proiectului vor fi
efectuate in conformitate cu prevederile legislatiei romanesti in vigoare
referitoare la achizitii.
Pentru toate contractele semnate dupa incheierea acestui acord,
Imprumutatul va transmite BDCE o copie/copii a/ale contractului/contractelor semnat/semnate
imediat ce aceasta/acestea este/sunt disponibila/disponibile si in orice caz
inainte de prima tragere si de tragerile urmatoare.
De asemenea, Imprumutatul va transmite BDCE raportul de evaluare a
ofertelor si recomandarile privind adjudecarea si, ulterior, orice propunere de
extindere sau modificare a contractului initial, precum si motivul acesteia.
Contractele cu valori egale sau mai mari de 5 milioane euro vor face
obiectul licitatiei competitive internationale (LCI).
4.2. Raportarile Imprumutatului
4.2.1. Rapoarte privind progresul Proiectului
Cel putin o data pe an, din momentul disponibilizarii imprumutului si pana
la finalizarea intregului Proiect, Imprumutatul, prin MAPAM, va transmite catre
BDCE un raport sub forma celui prezentat in anexa nr. 4, detaliind:
- stadiul utilizarii imprumutului;
- progresul planului de finantare a Proiectului;
- progresul Proiectului pe ansamblu;
- detalii privind managementul Proiectului.
4.2.2. Raportul final
La finalizarea intregului Proiect, Imprumutatul va prezenta un raport final
continand o evaluare a efectelor de natura economica, financiara, sociala si de
mediu ale Proiectului.
4.3. Furnizarea de informatii catre BDCE
Imprumutatul, prin MAPAM, va tine registre contabile privind Proiectul,
care vor fi in conformitate cu standardele internationale, care vor reflecta in
orice moment progresul Proiectului si in care se vor inregistra toate
operatiunile efectuate si se vor identifica lucrarile, bunurile si serviciile
finantate cu ajutorul prezentului imprumut.
Imprumutatul, prin MAPAM, se angajeaza sa primeasca orice misiune de
informare efectuata de angajatii BDCE sau de consultanti externi angajati de
BDCE si sa asigure cooperarea necesara pentru misiunea de informare a acestora,
prin facilitarea oricaror eventuale vizite la amplasamentul Proiectului. In
particular, BDCE poate audita la fata locului documentele contabile ale
Proiectului cu sprijinul unuia sau mai multor consultanti, la alegerea sa,
angajati pe cheltuiala Imprumutatului, in cazul neonorarii la scadenta de catre
Imprumutat a oricarei obligatii asumate in cadrul prezentului imprumut.
Imprumutatul, prin MAPAM, se angajeaza sa raspunda intr-un interval de timp
rezonabil oricarei solicitari de informatii transmise de BDCE si sa puna la
dispozitia acesteia orice documentatie pe care BDCE o considera necesara si o
poate solicita in mod rezonabil, pentru corecta implementare a prezentului
acord si, in special, in ceea ce priveste monitorizarea Proiectului si
utilizarea imprumutului.
Imprumutatul va informa BDCE imediat in legatura cu orice modificare a
legislatiei sau a cadrului de reglementare in sectorul economic relevant pentru
proiect si - in sens general - a oricarui eveniment care poate influenta
executarea obligatiilor lor in cadrul acordului. Orice modificare a legislatiei
sau a cadrului de reglementare in sectorul economic relevant pentru Proiect va
constitui un eveniment dintre cele enumerate in cap. 3 art. 13-h din Normele de
imprumut ale BDCE si poate duce la suspendarea, anularea sau la rambursarea
imediata a imprumutului.
Art. 5
Incetarea obligatiilor Imprumutatului
Plata sumei datorate, stipulata in Angajamentul de plata, descarca
Imprumutatul de obligatiile sale definite la art. 3.1 de mai sus.
Dupa ce intreaga suma a imprumutului si toate dobanzile si alte cheltuieli
legate de acesta, in special cele datorate in baza art. 6 si 7, au fost in
intregime platite, Imprumutatul va fi pe deplin eliberat de obligatiile sale
fata de BDCE, cu exceptia celor stipulate la art. 4.
Art. 6
Dobanda pentru plata cu intarziere
Fara a elimina orice alta posibilitate a BDCE de a apela la prevederile
prezentului acord si ale Normelor de imprumut ale BDCE, sau altfel, daca
Imprumutatul nu plateste intreaga dobanda sau orice alta suma datorata potrivit
prezentului acord cel tarziu la data scadentei specificata, Imprumutatul va
trebui sa plateasca o dobanda suplimentara la suma datorata si neplatita in
totalitate, la rata EURIBOR la o luna, pentru valuta ultimei plati, calculata
la data scadentei (daca nu este o zi lucratoare TARGET, prima zi lucratoare
urmatoare) la ora 11 a.m. (ora locala la Bruxelles), plus 2,5% pe an, calculat
de la data scadentei pana la data efectuarii platii.
Rata EURIBOR la o luna aplicabila va fi actualizata la fiecare 30 de zile.
Art. 7
Costuri asociate
Toate impozitele si taxele de orice fel, datorate si platite, si toate
cheltuielile rezultate fie din incheierea, executarea, lichidarea, anularea sau
suspendarea acestui acord, in totalitate sau partial, fie din garantarea sau
refinantarea imprumutului acordat, impreuna cu toate cheltuielile din actiuni
juridice si extrajuridice rezultate din imprumut, vor fi suportate de Imprumutat.
In orice caz, prevederile art. 25 din cap. 4 din Normele de imprumut ale
BDCE se vor aplica pentru costurile procedurilor de arbitraj mentionate in cap.
4.
Art. 8
Garantii
Imprumutatul declara ca nu si-a luat si nu isi va lua in viitor nici un alt
angajament care ar putea conferi un regim preferential unei terte parti, un
drept preferential de plata, o garantie, de orice natura ar fi, care ar putea
conferi drepturi suplimentare celei de-a treia parti, denumita in cele ce
urmeaza garantie.
Daca totusi o astfel de garantie s-ar acorda unei terte parti, Imprumutatul
este de acord sa furnizeze sau sa emita o garantie identica in favoarea BDCE
sau - atunci cand nu este posibil - sa ofere o garantie echivalenta si sa
stipuleze acordarea unei astfel de garantii in favoarea BDCE.
Neindeplinirea unor astfel de prevederi ar reprezenta un caz de culpa, dupa
cum este specificat in art. 13-h din cap. 3 din Normele de imprumut ale BDCE si
poate duce la suspendarea, anularea sau la rambursarea imediata a imprumutului.
Art. 9
Dovezi si garantii
Imprumutatul dovedeste si garanteaza ca:
- autoritatile competente din tara sa l-au autorizat sa incheie acordul si
au acordat imputernicirea de a-l semna, in conformitate cu legile, decretele,
reglementarile, acordurile de asociere si cu alte texte aplicabile acestuia;
- intocmirea si executia acordului nu contravin legilor, decretelor,
reglementarilor, acordurilor de asociere si altor texte aplicabile acestuia si
ca toate permisele, licentele si autorizatiile necesare au fost obtinute si vor
ramane valabile pe toata durata imprumutului.
Orice modificare a declaratiilor si certificatelor de mai sus trebuie, pe
toata durata imprumutului, sa fie imediat adusa la cunostinta BDCE si documentatia
care sa dovedeasca acest fapt sa fie pusa la dispozitie.
Art. 10
Relatii cu tertii
Imprumutatul, in scopul utilizarii imprumutului, nu poate invoca nici un
fapt referitor la relatiile sale cu tertii, in vederea evitarii indeplinirii,
totala sau partiala, a obligatiilor sale rezultate din acord.
BDCE nu poate fi implicata in disputele care ar putea sa apara intre
Imprumutat si terti, iar costurile, indiferent de natura lor, in sarcina BDCE
ca urmare a oricarei dispute si, in special, toate costurile legale sau de
judecata vor fi suportate de Imprumutat.
Art. 11
Interpretarea acordului
Imprumutatul declara ca a luat cunostinta despre Normele de imprumut ale
BDCE si ca a primit o copie a acestora.
Atunci cand exista o contradictie intre orice prevedere a Normelor de
imprumut ale BDCE si orice prevedere a acordului, vor prevala prevederile
acordului.
Titlurile paragrafelor, sectiunilor si ale capitolelor acordului nu vor
servi pentru interpretarea acestuia.
In nici un caz nu se va presupune ca BDCE a renuntat tacit la vreun drept
care i s-a acordat prin prezentul acord.
Art. 12
Legea aplicabila
Acordul si garantiile negociabile legate de acesta vor fi guvernate de
regulile BDCE, dupa cum este specificat in prevederile art. 1 paragraful 3 din
cel de-al treilea Protocol datat 6 martie 1959 la Acordul general pentru
privilegii si imunitati al Consiliului Europei, datat 2 septembrie 1949, si in
al doilea rand, daca este necesar, de legea franceza.
Disputele dintre parti privind prezentul acord vor face obiectul
arbitrajului, in conditiile specificate la cap. 4 din Normele de imprumut ale
BDCE.
Art. 13
Executarea unei decizii de arbitraj
Partile contractante sunt de acord sa nu profite de nici un privilegiu,
imunitate sau prevedere legislativa in fata oricarei autoritati judecatoresti
sau de alta natura, atat interna, cat si internationala, pentru a obiecta fata
de punerea in aplicare a unei decizii date in conditiile mentionate in cap. 4
din Normele de imprumut ale BDCE.
Art. 14
Notificari
Orice notificare sau alta instiintare data ori facuta in cadrul acestui
acord, adresata BDCE sau Imprumutatului, se va face in scris si va fi semnata
de reprezentantii sai autorizati atunci cand este transmisa prin posta sau prin
fax de catre o parte celeilalte la adresa fiecareia dintre parti, specificata
mai jos:
Pentru Imprumutat:
Romania, prin Ministerul Finantelor Publice
Str. Apolodor nr. 17, Bucuresti, Romania
In atentia: Ministrului finantelor publice si/sau Directorului general al
Directiei generale a finantelor publice externe
Telefon: +40 21 410 77 69
Fax: +40 21 312 67 92/+40 21 312 16 30
Pentru BDCE:
Banca de Dezvoltare a Consiliului Europei
Avenue Kleber, 55
75116 Paris
In atentia: Guvernatorului si/sau Directorului Departamentului pentru
finantarea proiectelor
Telefon: +33 1 47 55 37 53
Fax: +33 1 47 55 37 52
Toate comunicarile facute/primite vor fi redactate in limba engleza sau franceza
ori, daca sunt in orice alta limba, vor fi insotite de o traducere in limba
engleza sau franceza.
Art. 15
Intrarea in vigoare
Prezentul acord va intra in vigoare la semnarea lui de catre BDCE si
Imprumutat si la ratificarea lui de catre Parlamentul Romaniei.
Art. 16
Exemplarele acordului
Prezentul acord este incheiat in doua exemplare, ambele avand valoare de
original.
Cate o copie este pastrata de fiecare dintre partile contractante.
Bucuresti, 16 iulie 2003.
Pentru Romania,
Mihai Nicolae Tanasescu
Paris, 25 august 2003.
Pentru BDCE,
Krzysztof J. Ners
ANEXA 1*)
*) Anexa nr. 1 este reprodusa in facsimil.
Sinteza Proiectului
_________________________________________________________________________
I. | Imprumut nr.: | 1309 add. 1 (2002)
|
|__________________________|______________________________________________|
| Imprumutat: | Romania
|
|__________________________|______________________________________________|
| Aprobarea Consiliului | 15/01/2003
|
| de Administratie: | CA/PV/223/2003
|
|__________________________|______________________________________________|
| Suma aprobata: | 40 000 000 euro
|
|__________________________|______________________________________________|
II. | Domeniul de interventie: | Scopul Proiectului este acela de a preveni
|
| | catastrofele naturale generate de inundatii
|
| | si poluarea aerului.
|
|__________________________|______________________________________________|
| Lucrari planificate: | Componenta 1 - Prevenirea inundatiilor:
|
| | consta in construirea si reabilitarea
|
| | albiilor raurilor. Aceasta componenta va
|
| | contribui la prevenirea inundatiilor care au
|
| | afectat in ultimii ani mai mult de 200.000
|
| | de familii si au cauzat 190 de pierderi de
|
| | vieti omenesti;
|
| | Componenta 2 - Monitorizarea poluarii
|
| | aerului: va finanta cumpararea de echipament
|
| | pentru monitorizarea poluarii aerului pentru
|
| | a proteja, avertiza si alerta populatia in
|
| | caz de poluare a aerului. Prin aceasta
|
| | Romania se va alinia la standardele UE in ce
|
| | priveste controlul si masurarea poluarii
|
| | aerului.
|
|__________________________|______________________________________________|
| Localizare: | Pe toata suprafata Romaniei
|
|__________________________|______________________________________________|
| Costul total al | 93 440 000 euro
|
| proiectului: | |
|__________________________|______________________________________________|
| Costurile repartizate pe | Componenta 1 - Prevenirea inundatiilor:
|
| componente: | 77 440 000 euro |
| | Componenta 2 - Monitorizarea poluarii
|
| | aerului: 16 000 000 euro
|
|__________________________|______________________________________________|
| Planul de finantare: | 40 000 000 euro BDCE 42,8%
|
| | 53 440 000 euro Romania 57,2%
|
|__________________________|______________________________________________|
| Stadiul lucrarilor in | Perioada de implementare a Proiectului, asa
|
| momentul prezentarii | cum a fost planificata de catre Guvern, se
|
| cererii: | intinde din 2003 pana in 2006.
|
|__________________________|______________________________________________|
| Planificarea lucrarilor: | Inceperea lucrarilor: ianuarie 2003
|
| | Finalizarea lucrarilor: decembrie 2006
|
|__________________________|______________________________________________|
| Procedurile aplicate de | - Inainte de tragerea primei transe:
|
| Imprumutat pentru | Imprumutatul va transmite un raport detaliat
|
| tragerea transelor | al tuturor cheltuielilor efectuate. O
misiune|
| individuale: | tehnica a BDCE va verifica costurile
|
| | raportate si respectarea procedurilor de
|
| | achizitii aplicabile; |
| | - Inaintea fiecarei trageri ulterioare (care
|
| | va fi facuta in concordanta cu progresul
|
| | lucrarilor): va fi transmisa catre BDCE o
|
| | raportare cuprinzand informatii actualizate
|
| | atunci cand 80% din transa anterioara a fost
|
| | utilizata. Acest raport va cuprinde o
|
| | estimare a cheltuielilor ce urmeaza a fi
|
| | efectuate in urmatoarele 6 luni;
|
| | - La incheierea Proiectului se va intocmi un
|
| | raport tehnic si financiar final.
|
|__________________________|______________________________________________|
III. | Criteriile de | Proiectul intra sub incidenta zonelor
|
| eligibilitate: (dupa | afectate de catastrofe naturale, un domeniu
|
| domeniul de interventie) | de actiune eligibil asa dupa cum a fost
|
| | definit in cadrul Rezolutiei 1424 (97)
|
| | rev. 4. |
|__________________________|______________________________________________|
_________________________________________________________________________
IV. | Efecte sociale: | Programul de prevenire a inundatiilor ar
|
| (dupa domeniul de | trebui sa protejeze circa 500.000 oameni si
|
| interventie) | de aceea va avea de asemenea un impact
|
| | economic pozitiv asupra economiei locale si
|
| | agriculturii.
|
| | Componenta de poluare a aerului va asigura
|
| | avertizarea din timp in legatura cu
|
| | catastrofele generate de contaminarea
|
| | aerului si va da posibilitatea de aplicare a
|
| | masurilor de prevenire in timp util. Pe
|
| | teritoriul Romaniei vor exista astfel de
|
| | echipamente fixe si mobile care vor asigura
|
| | controlul poluarii aerului pentru o
populatie|
| | estimata la 12 milioane.
|
|__________________________|______________________________________________|
ANEXA 2
F/P 1309 add. 1 (2002) - transa [numar]
BANCA DE DEZVOLTARE A CONSILIULUI EUROPEI
SCRISOARE SUPLIMENTARA
la Acordul-cadru din data [data] dintre Banca de Dezvoltare a Consiliului
Europei, denumita in continuare BDCE, si [numele Imprumutatului], denumit in
continuare Imprumutat
Prezenta scrisoare suplimentara si acordul-cadru stabilesc termenii si
conditiile convenite pentru transa [numarul] cu referire la art. [numarul] din
acordul-cadru mentionat.
Suma imprumutului: euro [suma]
Perioada de acordare: 15 ani, din care 5 ani perioada de gratie
Rata dobanzii variabile: EURIBOR la 6 luni plus sau minus [numar] puncte
de
baza [net] pe an (dupa scaderea a 100 de puncte
de
baza care constituie subventia acordata din
Fondul
Fiduciar Selectiv)
Plata dobanzii: semianual
Fractiunile de an: 30/360 neajustat, modificate in conformitate cu
Conventia privind ziua lucratoare urmatoare
modificata
Ziua lucratoare: reprezinta ziua in care opereaza Sistemul de
transfer rapid automat transeuropean cu privire
la
decontarile brute in timp real (TARGET)
Data tragerii: [data]
Instructiuni de plata: cont numarul [numar] la [numele bancii si al
orasului].
COD SWIFT: [cifru] via [numele bancii
corespondente si al orasului] COD SWIFT: [cifru]
Rata dobanzii se va calcula pentru fiecare perioada de [numar] luni
incepand cu data tragerii. Dobanda se va stabili cu doua zile lucratoare
inaintea fiecarei perioade de calcul a dobanzii. BDCE va informa Imprumutatul
in legatura cu dobanda platibila la fiecare 6 luni. Plata dobanzii va avea loc
la [data, luna] ale fiecarui an si pentru prima data la [data] [lista datelor
de rambursare si suma din imprumut de rambursat la fiecare data de plata].
Toate platile vor fi facute in contul BDCE in conformitate cu
instructiunile de plata descrise mai sus.
Aceste prevederi intra sub incidenta acordului referitor la Conventia
privind ziua lucratoare urmatoare modificata, a carei definitie se regaseste in
art. 3.5 din acordul-cadru, semnat de catre BDCE si Imprumutat la [data].
Pentru a mobiliza aceasta transa, Imprumutatul va transmite BDCE, in timp
util, un angajament de plata aferent acestei transe (vezi anexa nr. 3).
Bucuresti [data], pentru Romania, Paris [data], pentru BDCE,
domnul .................... domnul .................... .
ANEXA 3
F/P 1309 (2002) - transa [numar]
ANGAJAMENT DE PLATA
[Valuta] [Suma] [Data]
Pentru valoarea primita, subsemnatul .........................., prin acest
angajament de plata promite sa plateasca Bancii de Dezvoltare a Consiliului
Europei sau altei parti suma de: ........................................., in
[suma in litere] [valuta in litere]
transe si cu dobanda aferenta, dupa cum se specifica in cele ce urmeaza:
Rata Dobanda
[Data]: [valuta] [suma] [Rata dobanzii, asa cum este mentionat in
scrisoarea
suplimentara]
[Data]: [valuta] [suma]
[Data]: [valuta] [suma]
[Data]: [valuta] [suma]
.../...
Platile de mai sus vor fi facute la:
...........................................................................,
[banca corespondenta a BDCE si detaliile conturilor]
in favoarea Bancii de Dezvoltare a Consiliului Europei, fara deducerea din sau
fara luarea in considerare a oricaror taxe, impozite ori a altor costuri,
prezente sau viitoare, datorate ori percepute, pentru acest angajament sau
pentru sumele acestuia, de catre ori pe teritoriul [statul respectiv] sau
oricarei subdiviziuni politice ori fiscale a acestuia.
Acest angajament de plata se refera la imprumutul acordat de Banca de
Dezvoltare a Consiliului Europei Imprumutatului la data [data tragerii].
In cazul neefectuarii platii cu promptitudine si in totalitate a oricaror
sume datorate prin acest angajament, intregul imprumut nerambursat si dobanda
aferenta pana la data platii vor deveni imediat scadente si se vor plati la
optiunea si la cererea detinatorului prezentului angajament de plata.
Neexercitarea de catre detinatorul angajamentului a oricarui drept care
rezulta din acesta nu va constitui in nici un caz o renuntare la vreunul dintre
drepturile sale in aceasta sau in oricare alta circumstanta.
Pentru Imprumutat,
[Pentru garantarea platii tuturor sumelor (fie rata de capital sau dobanda)
datorate in cadrul acestui angajament de plata].
ANEXA 4a)*1)
*1) Anexa nr. 4a) este reprodusa in facsimil.
COSTURI
CHELTUIELI EFECTUATE IN MONEDA LOCALA
TARA: ROMANIA Data: ...........
PROIECT: 1309 AD 1 (2002) - Program pentru prevenirea
inundatiilor si a poluarii aerului
Fara TVA
______________________________________________________________________________
| LUCRARI PE ARTICOLE BUGETARE | Pe o | Pe o | TOTAL | %
|MODIFICARI|
| |perioada|perioada|CHELTUIT|realizare|
|
| | de 6 | de 6 | | lucrari |
|
| | luni* | luni* | | |
|
|______________________________|________|________|________|_________|__________|
|Componenta 1 - Prevenirea | | | | |
|
|inundatiilor - lucrari pe | | | | |
|
|albiile raurilor | | | | |
|
|______________________________|________|________|________|_________|__________|
| Supraveghere si inspectie| | | | |
|
|______________________________|________|________|________|_________|__________|
| Amenajare santier| | | | |
|
|______________________________|________|________|________|_________|__________|
| Lucrari de infrastructura| | | | |
|
|______________________________|________|________|________|_________|__________|
| Diverse| | | | |
|
|______________________________|________|________|________|_________|__________|
|TOTAL COMPONENTA 1 | | | | |
|
|______________________________|________|________|________|_________|__________|
|Componenta 2 - Monitorizarea | | | | |
|
|poluarii aerului | | | | |
|
|______________________________|________|________|________|_________|__________|
| Achizitionarea de echipament| | | | |
|
|______________________________|________|________|________|_________|__________|
| Instalare| | | | |
|
|______________________________|________|________|________|_________|__________|
| Instruire| | | | |
|
|______________________________|________|________|________|_________|__________|
| Diverse| | | | |
|
|______________________________|________|________|________|_________|__________|
|TOTAL COMPONENTA 2 | | | | |
|
|______________________________|________|________|________|_________|__________|
|TOTAL COMPONENTELE 1 & 2 | | | |
| |
|______________________________|________|________|________|_________|__________|
_________________________________________________________
|RATA INFLATIEI (%) | | | |
|______________________________|________|________|________|
(*) a se specifica perioada
ANEXA 4b)*1)
*1) Anexa nr. 4b) este reprodusa in facsimil.
COSTURI
CHELTUIELI ESTIMATE IN MONEDA LOCALA
TARA: ROMANIA Data: ...........
PROIECT: 1309 AD 1 (2002) - Program pentru
prevenirea inundatiilor si a poluarii aerului
Fara TVA
Semnificatia coloanelor din tabelul de mai jos este urmatoarea:
TE - TOTAL CHELTUIELI ESTIMATE (A)
TC - TOTAL CHELTUIT* (B)
C - COST TOTAL PROIECT (A) + (B)
TT - Total cheltuit din cost total (%)
M - MODIFICARI COMENTARII
______________________________________________________________________________
| LUCRARI PE ARTICOLE BUGETARE |Pe 6|Pe 6|Pe 6|Pe 6|Pe 6|Pe 6|TE |TC | C |TT
|M|
| |luni|luni|luni|luni|luni|luni| | | | |
|
| | (*)| (*)| (*)| (*)| (*)| (*)| | | | |
|
| | | | | | | | | | | |
|
|______________________________|____|____|____|____|____|____|___|___|___|___|_|
|Componenta 1 - Prevenirea | | | | | | | | | | |
|
|inundatiilor - lucrari pe | | | | | | | | | | |
|
|albiile raurilor | | | | | | | | | | |
|
|______________________________|____|____|____|____|____|____|___|___|___|___|_|
| Supraveghere si inspectie| | | | | | | | | | |
|
|______________________________|____|____|____|____|____|____|___|___|___|___|_|
| Amenajare santier| | | | | | | | | | |
|
|______________________________|____|____|____|____|____|____|___|___|___|___|_|
| Lucrari de infrastructura| | | | | | | | | | |
|
|______________________________|____|____|____|____|____|____|___|___|___|___|_|
| Diverse| | | | | | | | | | |
|
|______________________________|____|____|____|____|____|____|___|___|___|___|_|
|TOTAL COMPONENTA 1 | | | | | | | | | | |
|
|______________________________|____|____|____|____|____|____|___|___|___|___|_|
|Componenta 2 - Monitorizarea | | | | | | | | | | |
|
|poluarii aerului | | | | | | | | | | |
|
|______________________________|____|____|____|____|____|____|___|___|___|___|_|
| Achizitionarea de echipament| | | | | | | | | | |
|
|______________________________|____|____|____|____|____|____|___|___|___|___|_|
| Instalare| | | | | | | | | | |
|
|______________________________|____|____|____|____|____|____|___|___|___|___|_|
| Instruire| | | | | | | | | | |
|
|______________________________|____|____|____|____|____|____|___|___|___|___|_|
| Diverse| | | | | | | | | | |
|
|______________________________|____|____|____|____|____|____|___|___|___|___|_|
|TOTAL COMPONENTA 2 | | | | | | | | | | |
|
|______________________________|____|____|____|____|____|____|___|___|___|___|_|
|TOTAL CHELTUIELI ESTIMATE | | | | | | | | | | |
|
|(in preturi constante) | | | | | | | | | | |
|
|______________________________|____|____|____|____|____|____|___|___|___|___|_|
|RATA INFLATIEI (%)
|________________________________________________________________________
|TOTAL CHELTUIELI ESTIMATE | | | | | | | | | |
|______________________________|____|____|____|____|____|____|___|___|___|
ANEXA 4c)*)
*) Anexa nr. 4c) este reprodusa in facsimil.
CONTRACTE
TARA: ROMANIA Data: ...........
PROIECT: 1309 AD 1 (2002) - Program pentru
prevenirea inundatiilor si a poluarii aerului
Semnificatia coloanelor din tabelul de mai jos este urmatoarea:
D - DATA CONTRACT
T - TIP CONTRACT (lucrari, bunuri, servicii)
N - NUME CONTRACTOR
V - VALOARE CONTRACT
S - SUMA PLATITA
______________________________________________________________________________
| D | T |DESCRIERE| N | V | S | % | PERIOADA |CLAUZA DE | COMENTARII
|
| | |CONTRACT | | | |PLATI| IMPLEMENTARII |AJUSTARE A|
|
| | | | | | | | |PRETURILOR|
|
| | | | | | | |__________________|__________|
|
| | | | | | | |Inceput|Finalizare| |
|
| a | b | c | d | e | f | | | | da/nu |
|
|___|___|_________|___|___|___|_____|_______|__________|__________|____________|
|___|___|_________|___|___|___|_____|_______|__________|__________|____________|
|___|___|_________|___|___|___|_____|_______|__________|__________|____________|
|___|___|_________|___|___|___|_____|_______|__________|__________|____________|
|___|___|_________|___|___|___|_____|_______|__________|__________|____________|
|___|___|_________|___|___|___|_____|_______|__________|__________|____________|
|___|___|_________|___|___|___|_____|_______|__________|__________|____________|
|___|___|_________|___|___|___|_____|_______|__________|__________|____________|
|___|___|_________|___|___|___|_____|_______|__________|__________|____________|
|___|___|_________|___|___|___|_____|_______|__________|__________|____________|
|___|___|_________|___|___|___|_____|_______|__________|__________|____________|
|___|___|_________|___|___|___|_____|_______|__________|__________|____________|
|___|___|_________|___|___|___|_____|_______|__________|__________|____________|
|___|___|_________|___|___|___|_____|_______|__________|__________|____________|
| TOTAL| | | |
|
|_____________________|___|___|_____|__________________________________________|
ANEXA 4d)*)
*) Anexa nr. 4d) este reprodusa in facsimil.
IMPRUMUTURI ACORDATE DE BDCE
TARA: ROMANIA Data: ..........
PROIECT: 1309 AD 1 (2002) - Program pentru
prevenirea inundatiilor si a poluarii aerului
IMPRUMUT AUTORIZAT: 40.000.000 euro
RATA FINANTARII DE CATRE BANCA: 50%
Semnificatia coloanelor din tabelul de mai jos este urmatoarea:
R - RATA DE SCHIMB (la data tragerii)
C - CONTRAVALOARE TRANSA TRASA (moneda locala)
N - NUME BENEFICIAR
D - DATA TRANSFERULUI CATRE BENEFICIAR
S - SUMA TRANSFERATA BENEFICIARULUI (moneda locala)
______________________________________________________________________________
|NR.| DATA | VALOARE | R | C | N | D | S | RATA DE
|UTILIZARE|MODIFICARI|
|*1)|PLATII|TRANSA TRASA|*1)|*1)|*2)|*2)|*1)| SCHIMB |IMPRUMUT | *2)
|
| | *1) | (valuta | | | | | | (la data | (%)*2) |
|
| | |tragerii)*1)| | | | | |transferului)| |
|
| | | | | | | | | *2) | |
|
|___|______|____________|___|___|___|___|___|_____________|_________|__________|
|___|______|____________|___|___|___|___|___|_____________|_________|__________|
| | | | | | | | | | |
|
|___|______|____________|___|___|___|___|___|_____________|_________|__________|
|___|______|____________|___|___|___|___|___|_____________|_________|__________|
|___|______|____________|___|___|___|___|___|_____________|_________|__________|
|___|______|____________|___|___|___|___|___|_____________|_________|__________|
|___|______|____________|___|___|___|___|___|_____________|_________|__________|
|___|______|____________|___|___|___|___|___|_____________|_________|__________|
|___|______|____________|___|___|___|___|___|_____________|_________|__________|
|___|______|____________|___|___|___|___|___|_____________|_________|__________|
|___|______|____________|___|___|___|___|___|_____________|_________|__________|
|___|______|____________|___|___|___|___|___|_____________|_________|__________|
|___|______|____________|___|___|___|___|___|_____________|_________|__________|
|___|______|____________|___|___|___|___|___|_____________|_________|__________|
|___| |___|
*1) Sectiune pentru uz intern BDCE.
*2) Sectiune completata de beneficiar.
ANEXA 4e)*)
*) Anexa nr. 4e) este reprodusa in facsimil.
Plan de finantare
IN MONEDA LOCALA
TARA: ROMANIA Data: ...........
PROIECT: 1309 AD 1 (2002) - Program pentru
prevenirea inundatiilor si a poluarii aerului
Fara TVA
Semnificatia coloanelor din tabelul de mai jos este urmatoarea:
P - PLATIT
U - URMEAZA A FI PLATIT
T - TOTAL
M - MODIFICARI COMENTARII
______________________________________________________________________________
| LUCRARI PE ARTICOLE BUGETARE |FINANTARE BDCE|BUGET DE STAT| TOTAL | M
|
| |______________|_____________|___________|
|
| | P | U | T | P | U | T | P | U | T |
|
|______________________________|____|____|____|____|____|___|___|___|___|______|
|Componenta 1 - Prevenirea | | | | | | | | | |
|
|inundatiilor - lucrari pe | | | | | | | | | |
|
|albiile raurilor | | | | | | | | | |
|
|______________________________|____|____|____|____|____|___|___|___|___|______|
| Supraveghere si inspectie| | | | | | | | | |
|
|______________________________|____|____|____|____|____|___|___|___|___|______|
| Amenajare santier| | | | | | | | | |
|
|______________________________|____|____|____|____|____|___|___|___|___|______|
| Lucrari de infrastructura| | | | | | | | | |
|
|______________________________|____|____|____|____|____|___|___|___|___|______|
| Diverse| | | | | | | | | |
|
|______________________________|____|____|____|____|____|___|___|___|___|______|
|TOTAL COMPONENTA 1 | | | | | | | | | |
|
|______________________________|____|____|____|____|____|___|___|___|___|______|
|Componenta 2 - Monitorizarea | | | | | | | | | |
|
|poluarii aerului | | | | | | | | | |
|
|______________________________|____|____|____|____|____|___|___|___|___|______|
| Achizitionarea de echipament| | | | | | | | | |
|
|______________________________|____|____|____|____|____|___|___|___|___|______|
| Instalare| | | | | | | | | |
|
|______________________________|____|____|____|____|____|___|___|___|___|______|
| Instruire| | | | | | | | | |
|
|______________________________|____|____|____|____|____|___|___|___|___|______|
| Diverse| | | | | | | | | |
|
|______________________________|____|____|____|____|____|___|___|___|___|______|
|TOTAL COMPONENTA 2 | | | | | | | | | |
|
|______________________________|____|____|____|____|____|___|___|___|___|______|
|TOTAL | | | | | | | | | |
|
|______________________________|____|____|____|____|____|___|___|___|___|______|
ANEXA 4f)*1)
*1) Anexa nr. 4f) este reprodusa in facsimil.
LUCRARI
GRAFIC LUCRARI SI PROGRES INREGISTRAT
DIAGRAMA
TARA: ROMANIA Data: ...........
PROIECT: 1309 AD 1 (2002) - Program pentru
prevenirea inundatiilor si a poluarii aerului
______________________________________________________________________________
|LUCRARI PE ARTICOLE BUGETARE|Pe 6|Pe 6|Pe 6|Pe 6|Pe 6|Pe 6| % DIN
|MODIFICARI|
| |luni|luni|luni|luni|luni|luni| LUCRARI|
|
| | (*)| (*)| (*)| (*)| (*)| (*)| FIZICE |
|
| | | | | | | |REALIZAT|
|
|____________________________|____|____|____|____|____|____|________|__________|
|Componenta 1 - Prevenirea | | | | | | | |
|
|inundatiilor - lucrari pe | | | | | | | |
|
|albiile raurilor | | | | | | | |
|
|____________________________|____|____|____|____|____|____|________|__________|
| Supraveghere si inspectie| - -| - -| | | | | |
|
|____________________________|____|____|____|____|____|____|________|__________|
| Amenajare santier| - -| - -| - -| | | | |
|
|____________________________|____|____|____|____|____|____|________|__________|
| Lucrari de infrastructura| |....|....|....|....|....| |
|
|____________________________|____|____|____|____|____|____|________|__________|
|Componenta 2 - Monitorizarea| | | | | | | |
|
|poluarii aerului | | | | | | | |
|
|____________________________|____|____|____|____|____|____|________|__________|
| Achizitionarea de|....| | | | | | |
|
| echipament| | | | | | | |
|
|____________________________|____|____|____|____|____|____|________|__________|
| Instalare|....|....| | | | | |
|
|____________________________|____|____|____|____|____|____|________|__________|
| Instruire| |....| | | | | |
|
|____________________________|____|____|____|____|____|____|________|__________|
|TOTAL PROIECT | | | | | | | |
|
|____________________________|____|____|____|____|____|____|________|__________|
(*) a se specifica perioada
........... Grafic initial al lucrarilor
- - - - - - Grafic actualizat al lucrarilor
----------- Lucrari finalizate
ANEXA 4g)*1)
*1) Anexa 4g) este reprodusa in facsimil.
OBIECTIVE FIZICE SI SOCIALE
TARA: ROMANIA Data: ...........
PROIECT: 1309 AD 1 (2002) - Program pentru
prevenirea inundatiilor si a poluarii aerului
______________________________________________________________________________
| DESCRIEREA LUCRARILOR | INDICATORI FIZICI
|OBIECTIVE|OBIECTIVE|MODIFICARI|
| AVUTE IN VEDERE*2) | SI SOCIALI PE TIP |AVUTE IN |ATINSE*3)| *3)
|
| | INFRASTRUCTURA*2) |VEDERE*2)| |
|
|___________________________|___________________|_________|_________|__________|
|Construirea si reabilitarea|Reabilitarea | Km | |
|
|albiilor raurilor |albiilor raurilor | | |
|
| |___________________|_________|_________|__________|
| |Suprafata protejata| ha | |
|
|
|___________________|_________|_________|__________|
| |Populatie protejata| Nr | |
|
|___________________________|___________________|_________|_________|__________|
|Furnizarea catre INMH a |Echipament | Nr | |
|
|mijloacelor necesare pentru|achizitionat (se va| | |
|
|efectuarea cu acuratete a |insera lista) | | |
|
|unor teste in scopul
|___________________|_________|_________|__________|
|detectarii gradului de |Ore instruire | Nr | |
|
|poluare a aerului si pentru|___________________|_________|_________|__________|
|a pune bazele unei politici|Personal instruit | Nr | |
|
|privind determinarea | | | |
|
|nivelului de poluare a | | | |
|
|aerului si alinierea la | | | |
|
|standardele UE in ce | | | |
|
|priveste legislatia si | | | |
|
|controlul in domeniu | | | |
|
|___________________________|___________________|_________|_________|__________|
*2) Sectiune pentru uz intern BDCE.
*3) Sectiune completata de beneficiar.