Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

LEGE Nr

LEGE   Nr. 587 din 15 decembrie 2004

pentru ratificarea Memorandumului de intelegere dintre Guvernul Romaniei si Guvernul Regatului Suediei privind schimbarile climatice, semnat la Bucuresti la 9 aprilie 2003

ACT EMIS DE:                PARLAMENT

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 1240 din 22 decembrie 2004


SmartCity3


    Parlamentul Romaniei adopta prezenta lege.

    ARTICOL UNIC
    Se ratifica Memorandumul de intelegere dintre Guvernul Romaniei si Guvernul Regatului Suediei privind schimbarile climatice, semnat la Bucuresti la 9 aprilie 2003.

    Aceasta lege a fost adoptata de Parlamentul Romaniei, cu respectarea prevederilor art. 75 si ale art. 76 alin. (2) din Constitutia Romaniei, republicata.

                     PRESEDINTELE CAMEREI DEPUTATILOR
                              VALER DORNEANU

                          PRESEDINTELE SENATUI
                             NICOLAE VACAROIU

                          MEMORANDUM DE INTELEGERE
intre Guvernul Romaniei si Guvernul Regatului Suediei privind schimbarile climatice

    Guvernul Romaniei si Guvernul Regatului Suediei, denumite in continuare parti,
    reamintind ca partile sunt, de asemenea, parti la Conventia-cadru a Natiunilor Unite asupra schimbarilor climatice (UNFCCC), adoptata la New York la 9 mai 1992, si ca au ratificat Protocolul de la Kyoto la aceasta conventie, adoptat la Kyoto la 11 decembrie 1997,
    constiente de principiile UNFCCC si ale Protocolului de la Kyoto,
    constiente ca partile din anexa la UNFCCC vor adopta politici nationale si vor lua masuri corespunzatoare pentru atenuarea schimbarilor climatice prin limitarea emisiilor antropogene de gaze cu efect de sera si prin protejarea si sporirea capacitatii de captare si stocare naturala a acestor gaze si ca aceste parti pot implementa astfel de politici si masuri in comun cu alte parti,
    reamintind ca orice parte inclusa in anexa B la Protocolul de la Kyoto poate transfera spre sau procura de la oricare dintre aceste parti unitati de reducere a emisiilor rezultate din proiecte care au ca obiectiv reducerea emisiilor antropogene la sursa sau sporirea capacitatii naturale de absorbtie a gazelor cu efect de sera, in orice sector al economiei,
    reamintind in continuare Acordul dintre Guvernul Romaniei si Guvernul Regatului Suediei privind cooperarea in domeniul energiei si mediului, semnat la Bucuresti la 26 noiembrie 2001, care stabileste ca partile vor coopera in implementarea si finantarea proiectelor de atenuare a schimbarilor climatice, in conformitate cu art. 6 din Protocolul de la Kyoto,
    au convenit urmatoarele:

    Art. 1
    Definitii
    In scopul prezentului memorandum de intelegere vor fi folosite urmatoarele definitii:
    - aditionalitate - angajamentul ce prevede ca reducerile de emisii obtinute dintr-un proiect cu implementare in comun sa fie suplimentare fata de ceea ce s-ar obtine in lipsa proiectului;
    - cantitate atribuita - cantitatea de emisii de gaze cu efect de sera pe care o parte inclusa in anexa B o poate emite in prima perioada de angajament;
    - unitate a cantitatii atribuite (AAU) - unitatea tranzactionabila a cantitatii atribuite (tone CO2 echivalent), in concordanta cu liniile directoare privind art. 17 din Protocolul de la Kyoto (FCCC/CP/2001/13/add.2);
    - situatia de baza - o varianta de referinta a nivelului emisiilor, care este posibil sa se realizeze in absenta proiectului cu implementare in comun;
    - perioada de angajament - in conformitate cu Protocolul de la Kyoto, prima perioada de limitare cantitativa a emisiilor se va intinde de la 1 ianuarie 2008 la 31 decembrie 2012;
    - autoritate nationala nominalizata - institutia cu personalitate juridica desemnata de Guvern sa fie responsabila pentru aprobarea proiectelor cu implementare in comun;
    - verificarea proiectelor - procedura prin care se stabileste masura in care au fost respectate conditiile de baza, definite in sectiunea E a liniilor directoare privind art. 6 din Protocolul de la Kyoto (FCCC/CP/2001/13/add.2);
    - unitate de reducere a emisiilor (ERU) - termenul folosit in Protocolul de la Kyoto referitor la cantitatea de emisii reduse (tone CO2 echivalent), rezultate dintr-un proiect cu implementare in comun;
    - entitate cu personalitate juridica - o companie privata ori de stat sau oricare alta autoritate sau institutie de stat responsabila de implementarea proiectului;
    - registru national - un registru care sa asigure contabilizarea cu exactitate, printre altele, a ERU-urilor si a AAU-urilor, dupa cum a fost definit in partea a II-a a liniilor directoare privind art. 7, paragraful 4 din Protocolul de la Kyoto (FCCC/CP/2001/13/add.2);
    - documentul de prezentare a proiectului - documentul care trebuie elaborat de catre titularul de proiect si care trebuie sa contina informatiile cuprinse la sectiunea E a liniilor directoare privind art. 6 din Protocolul de la Kyoto (FCCC/CP/2001/13/add.2);
    - procedura de verificare - o procedura care include verificarea proiectelor cu implementare in comun, realizata de catre o entitate independenta, in concordanta cu liniile directoare privind articolul 6 din Protocolul de la Kyoto (FCCC/CP/2001/13/add.2).
    Art. 2
    Obiectiv
    Obiectivul prezentului memorandum de intelegere il reprezinta facilitarea implementarii in Romania a unor proiecte ce au ca scop reducerea emisiilor de gaze cu efect de sera si asigurarea implementarii adecvate a prevederilor importante ale Protocolului de la Kyoto, referitoare la art. 6, si a liniilor directoare suplimentare ce vor fi adoptate de catre partile la Protocolul de la Kyoto. De asemenea, trebuie sa asigure transferul catre partea suedeza a unitatilor de reducere a emisiilor (ERU-uri) rezultate din aceste proiecte, dupa cum a fost convenit in acordurile asupra proiectelor, precum si a unitatilor din cantitatea atribuita (AAU-uri) aflate in legatura cu reducerile de emisii realizate premergator primei perioade de angajament a Protocolului de la Kyoto. Un alt obiectiv al prezentului memorandum de intelegere il reprezinta stabilirea principiilor de baza pentru elaborarea acordurilor asupra proiectelor.
    Art. 3
    Proiecte
    Partile vor coopera in vederea dezvoltarii de proiecte eficiente din punct de vedere economic, in domenii cum ar fi:
    - imbunatatirea eficientei energetice in producerea de energie si caldura, precum si in sistemele de incalzire locala;
    - transformarea unor unitati industriale, de la utilizarea combustibililor fosili la utilizarea biomasei;
    - recuperarea si utilizarea metanului provenit de la emisiile antropogenice;
    - utilizarea altor surse de energie regenerabila.
    Proiectele avand ca scop constructia si reabilitarea centralelor electrice nucleare vor fi excluse din prezentul memorandum de intelegere.
    Partile vor incerca sa evite alegerea proiectelor a caror capacitate de generare a ERU-urilor si a AAU-urilor poate fi afectata de implementarea in Romania a legislatiei CE prezente si viitoare.
    Art. 4
    Aprobarea proiectelor
    Cel tarziu la o luna dupa intrarea in vigoare a acestui memorandum de intelegere, partile vor nominaliza autoritatile nationale responsabile pentru aprobarea proiectelor cu implementare in comun. Partile trebuie sa se informeze reciproc, cu promptitudine, privind entitatile cu personalitate juridica nominalizate, conform art. 6 din Protocolul de la Kyoto, autorizate de parti sau de autoritatile nationale nominalizate.
    Art. 5
    Acordurile asupra proiectelor
    Acordurile asupra proiectelor se vor incheia intre entitati cu personalitate juridica autorizate, in concordanta cu prezentul memorandum de intelegere. Entitatile cu personalitate juridica sunt responsabile in totalitate pentru propunerile de proiect, pentru documentele de prezentare a proiectului, inclusiv stabilirea situatiilor de baza, evaluarea aditionalitatii, monitorizarea si pentru alte specificatii tehnice si economice. Acestea vor fi, de asemenea, responsabile pentru initierea procedurii de verificare. Partile sunt responsabile pentru inregistrarea ERU-urilor si a AAU-urilor in registrele lor nationale, in conformitate cu principiile art. 6.
    Proiectele vor fi aprobate de autoritatile nationale nominalizate, pe baza documentelor de prezentare a proiectelor. Entitatile cu personalitate juridica vor asigura generarea reducerilor de emisii convenite, pe intreaga durata de viata a proiectului, care trebuie sa includa minimum prima perioada de angajament a Protocolului de la Kyoto.
    Art. 6
    Obligatii asumate prin Protocolul de la Kyoto
    Conditia de baza pentru transferul de ERU-uri si AAU-uri o reprezinta faptul ca partile:
    - au ratificat Protocolul de la Kyoto;
    - au calculat si inregistrat cantitatile atribuite; si
    - au infiintat registrele nationale.
    Partile au convenit sa respecte liniile directoare privind art. 6 din Protocolul de la Kyoto, ce vor fi adoptate la intalnirea partilor la Protocolul de la Kyoto, si sa stabileasca institutiile si prevederile legale corespunzatoare, necesare pentru aplicarea procedurii simplificate de verificare a proiectelor.
    Partile vor coopera in scopul dezvoltarii capacitatii institutionale pentru indeplinirea eficienta a angajamentelor asumate, referitoare la art. 6 din Protocolul de la Kyoto. In mod concret, partea suedeza va sprijini partea romana pentru dezvoltarea unui sistem national de estimare a emisiilor antropogenice la sursa si a absorbtiilor prin rezervoare naturale si pentru respectarea criteriilor privind dezvoltarea proiectelor cu implementare in comun, stabilite prin acordurile de la Marrakesh.
    Art. 7
    Indeplinirea obligatiilor
    Partile se vor informa reciproc cu promptitudine despre orice situatie care influenteaza sau este posibil sa influenteze prevederile oricarui articol al prezentului memorandum de intelegere.
    Daca oricare dintre parti considera ca cealalta parte nu si-a indeplinit obligatiile ce ii revin in cadrul prezentului memorandum de intelegere, partea interesata va notifica imediat Comitetul mixt, stabilit in conformitate cu art. 8, si va furniza Comitetului mixt toate informatiile relevante.
    Daca o entitate cu personalitate juridica din Romania nu reuseste sa transfere reducerile de emisii convenite si daca nu a fost stabilit altfel, contributia financiara a entitatii cu personalitate juridica suedeze la realizarea proiectului va fi transformata intr-un imprumut pe o perioada de maximum 10 ani, cu o dobanda care sa corespunda celor mai avantajoase conditii de piata. Daca partea romana nu indeplineste una dintre obligatiile ce ii revin in cadrul protocolului de la Kyoto, determinand imposibilitatea transferului de ERU-uri corespunzatoare reducerilor de emisii convenite pentru un proiect din cadrul prezentului memorandum de intelegere, partea romana va inlocui cantitatea de ERU-uri ce ar fi trebuit sa fie generata de proiect cu alte ERU-uri, certificate de o entitate independenta si garantate cu AAU-uri.
    Daca o entitate cu personalitate juridica suedeza nu respecta obligatiile stipulate in prezentul memorandum de intelegere, va trebui sa compenseze pierderile economice produse entitatii cu personalitate juridica romane, in concordanta cu prevederile acordului asupra proiectului.
    Art. 8
    Comitetul mixt
    Implementarea prezentului memorandum de intelegere va fi analizata si controlata de un comitet mixt. Comitetul mixt va fi compus din reprezentanti ai partilor. Fiecare parte va stabili un punct focal responsabil cu contactele intre parti, precum si cu informarea asupra numelui conducatorului delegatiei respective, in termen de o luna de la data intrarii in vigoare a prezentului memorandum de intelegere. Comitetul mixt se va reuni ori de cate ori este necesar, dar cel putin o data pe an. Fiecare parte poate solicita convocarea unei reuniuni. Comitetul mixt va monitoriza progresul realizat pentru respectarea obiectivelor si a oricaror obligatii din cadrul prezentului memorandum de intelegere.
    Deciziile vor fi luate prin consens. Comitetul mixt va avea un presedinte numit prin rotatie, pentru o perioada de un an.
    Art. 9
    Solutionarea diferendelor
    Orice diferend intre parti privind interpretarea si aplicarea prezentului memorandum de intelegere trebuie solutionat imediat prin consultari intre parti, tinandu-se seama de prevederile art. 7.
    Daca aceste consultari nu conduc la o solutionare a diferendului privind interpretarea, aplicarea si realizarea prezentului memorandum de intelegere, inclusiv existenta, valabilitatea sau incetarea acestuia, oricare dintre parti poate, ca ultima solutie, sa supuna diferendul arbitrajului definitiv si obligatoriu, in conformitate cu Regulile optionale ale Curtii Permanente de Arbitrare pentru arbitrarea diferendelor intre doua state, in vigoare la data semnarii prezentului memorandum de intelegere.
    Numarul de arbitri va fi de 3.
    Limba utilizata in procedura de arbitraj va fi limba engleza.
    Art. 10
    Amendamente
    Orice amendamente sau anexe la prezentul memorandum de intelegere vor fi convenite de parti prin consens.
    Art. 11
    Dispozitii finale
    Prezentul memorandum de intelegere va intra in vigoare la data primirii ultimei notificari scrise prin care partile s-au informat reciproc asupra indeplinirii procedurilor interne legale, necesare pentru intrarea in vigoare a acestuia.
    Prezentul memorandum de intelegere va ramane in vigoare pana la sfarsitul anului 2012 si va fi prelungit automat pentru o noua perioada de 5 ani, daca nici una dintre parti nu notifica in scris celeilalte parti intentia sa privind incetarea acestuia, cu 6 luni inaintea expirarii perioadei de valabilitate a acestuia.
    Incetarea prezentului memorandum de intelegere nu va afecta nici un proiect sau alte tipuri de activitati si cooperare care sunt intreprinse ori sunt in desfasurare si sunt nefinalizate la data incetarii prezentului memorandum de intelegere.
    Semnat la Bucuresti, la 9 aprilie 2003, in doua exemplare originale, fiecare in limbile romana, suedeza si engleza, toate textele fiind egal autentice. In caz de divergenta de interpretare, textul in limba engleza va prevala.

                         Pentru Guvernul Romaniei,
                               Petru Lificiu,
                 ministrul apelor si protectiei mediului

                     Pentru Guvernul Regatului Suediei,
                               Gunnar Lund,
               ministrul afacerilor economice internationale
                         si al pietelor financiare



SmartCity5

COMENTARII la Legea 587/2004

Momentan nu exista niciun comentariu la Legea 587 din 2004
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu