Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

LEGE Nr

LEGE   Nr. 57 din 13 iulie 1994

pentru modificarea si completarea Legii nr. 1/1991 privind protectia sociala a somerilor si reintegrarea lor profesionala

ACT EMIS DE: PARLAMENT

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 184 din 20 iulie 1994


SmartCity3


    Parlamentul Romaniei adopta prezenta lege.

    Art. 1
    Legea nr. 1/1991 privind protectia sociala a somerilor si reintegrarea lor profesionala, - modificata -, republicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 199 din 14 august 1992, se modifica si se completeaza dupa cum urmeaza:
    1. Articolul 2 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 2
    (1) Sunt indreptatiti sa primeasca ajutorul de somaj in conditiile prezentei legi:
    a) persoanele al caror contract de munca a fost desfacut din initiativa unitatii pentru motivele prevazute la art. 130 alin. (1) lit. a) - f) din Codul muncii sau carora, dupa caz, le-a incetat calitatea de membru in cooperatia mestesugareasca din motive neimputabile lor;
    b) persoanele al caror contract de munca a fost desfacut din initiativa unitatii, daca s-a stabilit prin dispozitia sau hotararea organului competent nelegalitatea masurii luate de unitate ori lipsa vinovatiei persoanei in cauza, iar reintegrarea in munca nu mai este obiectiv posibila la unitatea la care a fost incadrata anterior sau la unitatea care a preluat patrimoniul acesteia;
    c) persoanele al caror contract de munca a fost desfacut din initiativa lor, pentru motive care, potrivit legii, la reincadrare nu intrerup vechimea in munca;
    d) persoanele care au fost incadrate cu contract de munca pe durata determinata.
    (2) Persoanele carora le-a incetat contractul de munca sau calitatea de membru in cooperatia mestesugareasca, in cazurile prevazute la alineatul precedent, lit. a) si d), beneficiaza de ajutor de somaj daca au o vechime in munca de cel putin 6 luni in ultimele 12 luni premergatoare datei de inregistrare a cererii pentru plata ajutorului de somaj.
    (3) Absolventii de invatamant care, in termen de 1 an de la absolvire, s-au angajat si nu au beneficiat integral de ajutor de integrare profesionala vor primi ajutor de somaj indiferent de vechimea in munca.
    (4) Sunt asimilate somerilor si beneficiaza de plata ajutorului de somaj persoanele fizice autorizate sa presteze o activitate individuala si membrii asociatiilor familiale care isi desfasoara activitatea in temeiul Decretului-lege nr. 54/1990, daca au contribuit la constituirea fondului de somaj pe o perioada de 12 luni in ultimii 2 ani anteriori inregistrarii cererii, in situatia in care si-au incheiat activitatea renuntand la autorizatia de functionare."
    2. Dupa articolul 2 se introduce un articol nou, 2^1, cu urmatorul cuprins:
    "Art. 2^1
    (1) Sunt asimilati somerilor si beneficiaza de ajutor de integrare profesionala:
    a) absolventii institutiilor de invatamant in varsta de 18 ani, care nu au surse de venit proprii la nivelul a cel putin jumatate din salariul de baza minim brut pe tara si care, intr-o perioada de 60 de zile de la absolvire, nu au reusit sa se incadreze in munca potrivit pregatirii profesionale;
    b) absolventii institutiilor de invatamant in varsta de cel putin 16 ani, in cazuri justificate de lipsa sustinatorilor legali sau de imposibilitatea dovedita a acestora de a presta obligatia legala de intretinere datorata minorilor;
    c) tinerii care inainte de efectuarea stagiului militar nu au fost incadrati cu contract de munca si care intr-o perioada de 30 de zile de la data lasarii lor la vatra nu s-au putut angaja.
    (2) Absolventii scolilor speciale pentru handicapati, care nu au loc de munca, vor fi luati in evidenta imediat dupa absolvire si vor beneficia de plata ajutorului de integrare profesionala de la data inscrierii in aceste evidente."
    3. Articolul 3 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 3
    (1) Ajutorul de somaj, dupa caz, ajutorul de integrare profesionala, consta intr-o suma calculata in mod diferentiat, pe categorii de persoane si vechime in munca, dupa cum urmeaza:
    a) 60% din salariul de baza minim brut pe tara, din care s-a dedus impozitul prevazut de lege, in cazul beneficiarilor de ajutor de integrare profesionala care provin din randul absolventilor invatamantului preuniversitar, profesional sau de ucenici, in varsta de minimum 18 ani sau, dupa caz, 16 ani;
    b) 70% din salariul de baza minim brut pe tara, din care s-a dedus impozitul prevazut de lege, in cazul beneficiarilor de ajutor de integrare profesionala care provin din randul absolventilor invatamantului superior;
    c) 50% din media salariului de baza brut, avut in ultimele 3 luni, din care s-a dedus impozitul prevazut de lege, in cazul beneficiarilor de ajutor de somaj care au o vechime in munca de pana la 5 ani, dar nu mai putin de 75% din salariul de baza minim brut pe tara, din care s-a dedus impozitul prevazut de lege;
    d) 55% din media salariului de baza brut, avut in ultimele 3 luni, din care s-a dedus impozitul prevazut de lege, in cazul beneficiarilor de ajutor de somaj care au o vechime in munca de la 5 pana la 15 ani, dar nu mai putin de 80% din salariul de baza minim brut pe tara, din care s-a dedus impozitul prevazut de lege;
    e) 60% din media salariului de baza brut, avut in ultimele 3 luni, din care s-a dedus impozitul prevazut de lege, in cazul beneficiarilor de ajutor de somaj care au o vechime in munca de minimum 15 ani, dar nu mai putin de 85% din salariul de baza minim brut pe tara, din care s-a dedus impozitul prevazut de lege;
    f) 40% din venitul mediu lunar, ramas dupa plata impozitului stabilit potrivit legii, pe ultimele 12 luni, pentru persoanele de la art. 2 alin. (4), care au contribuit la constituirea fondului de somaj o perioada de pana la 5 ani, dar nu mai putin de un an;
    g) 50% din venitul mediu lunar, ramas dupa plata impozitului stabilit potrivit legii, pe ultimele 12 luni, pentru persoanele de la art. 2 alin. (4), care au contribuit la constituirea fondului de somaj o perioada de peste 5 ani.
    (2) Ajutorul de somaj, calculat potrivit prevederilor alineatului precedent, nu poate depasi suma reprezentand cuantumul a cel mult doua salarii de baza minime brute pe tara, din care s-a scazut impozitul prevazut de lege."
    4. Litera b) de la alineatul (1) al articolului 5 va avea urmatorul cuprins:
    "b) persoanele care au surse de venituri proprii sau care realizeaza venituri din prestarea unor activitati autorizate in conditiile prevazute de lege si care obtin pe aceste cai un venit de cel putin jumatate din salariul de baza minim brut pe tara, din care s-a dedus impozitul prevazut de lege;"
    5. Litera e) de la alineatul (1) al articolului 5 va avea urmatorul cuprins:
    "e) absolventii invatamantului liceal care urmeaza forme superioare de pregatire profesionala, indiferent de forma acesteia si de durata ei."
    6. Articolul 6 alineatul (3) va avea urmatorul cuprins:
    "(3) Persoanele care nu au fost incadrate in munca dobandesc dreptul la ajutorul de integrare profesionala dupa cum urmeaza:
    a) dupa o perioada de 30 de zile, pentru absolventii invatamantului preuniversitar si invatamantului superior, de la data la care s-au adresat oficiilor fortei de munca sau altor organe competente, potrivit legii, solicitand incadrarea intr-o munca corespunzatoare pregatirii;
    b) dupa o perioada de 30 de zile de la data la care persoanele care au terminat serviciul militar obligatoriu s-au adresat oficiilor fortei de munca, solicitand incadrarea intr-o munca corespunzatoare pregatirii lor."
    7. Articolul 9 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 9
    Ajutorul de somaj si ajutorul de integrare profesionala se platesc pe o perioada de cel mult 270 de zile calendaristice. Daca in aceasta perioada directiile de munca si protectie sociala instituie cursuri de calificare, recalificare, perfectionare sau, dupa caz, alte forme de pregatire profesionala, somerii si beneficiarii ajutorului de integrare profesionala sunt obligati sa le urmeze."
    8. Articolul 10 alineatul (2) va avea urmatorul cuprins:
    "(2) Absolventii care refuza, fara motive temeinice, repartizarea in munca, conform prevederilor art. 19 alin. 1 lit. d) din prezenta lege, au obligatia sa restituie cheltuielile de scolarizare. La data inscrierii la cursuri, persoanele vor incheia cu directia de munca si protectie sociala un angajament in acest sens, care, in cazul nerespectarii de catre titular a obligatiilor asumate, constituie titlu executoriu."
    9. Articolul 11 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 11
    (1) Persoanele care au beneficiat de ajutorul de somaj si de ajutorul de integrare profesionala pentru perioada maxima de 270 de zile si sunt lipsite de mijloace de intretinere pot beneficia in continuare, pana la incadrarea in munca, de o alocatie de sprijin, dar nu mai mult de 18 luni de la expirarea perioadei legale de acordare a ajutorului de somaj, respectiv a ajutorului de reintegrare profesionala.
    (2) Sunt considerate lipsite de mijloace de intretinere persoanele care indeplinesc in mod cumulativ urmatoarele conditii:
    a) nu detin impreuna cu membrii familiei terenuri agricole cu o suprafata minima echivalenta cu cea prevazuta la art. 5 alin. (1) lit. a);
    b) nu realizeaza impreuna cu membrii familiei un venit mediu lunar, pe membru de familie, de cel putin 60% din salariul de baza minim brut pe tara, din care s-a scazut impozitul prevazut de lege.
    (3) Situatiile prevazute la alin. (2) se dovedesc prin declaratii pe proprie raspundere ale titularului."
    10. Articolul 12 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 12
    (1) Alocatia de sprijin este o suma egala cu 60% din salariul de baza minim brut pe tara, din care s-a scazut impozitul prevazut de lege.
    (2) In perioada cat primesc alocatie de sprijin, somerii pot urma cursuri de calificare, recalificare, perfectionare sau, dupa caz, alte forme de pregatire profesionala care sa nu depaseasca durata de primire a alocatiei de sprijin.
    (3) Pregatirea profesionala a somerilor inceputa in perioada ajutorului de somaj, respectiv a ajutorului de integrare profesionala, poate fi continuata in perioada alocatiei de sprijin, prin formele de invatamant prevazute de lege, in meserii si specialitati a caror durata nu depaseste durata acordarii alocatiei de sprijin."
    11. Articolul 13 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 13
    (1) Pe perioada in care unei persoane i se plateste ajutor de somaj, ajutor de integrare profesionala sau alocatie de sprijin, aceasta beneficiaza de alocatia pentru copii, precum si de asistenta medicala gratuita. Dreptul locativ la locuinta de serviciu se pastreaza pe intreaga perioada in care chiriasul primeste ajutor de somaj sau alocatie de sprijin, cu exceptia cazului in care aceasta este situata in incinta unitatii sau este legata direct de asigurarea permanentei ori continuitatii in serviciu, situatie in care se poate dispune numai evacuarea conditionata de atribuirea unui alt spatiu locativ corespunzator.
    (2) De asistenta medicala gratuita beneficiaza si membrii de familie aflati in intretinerea persoanei careia i se platesc ajutoarele prevazute la alin. (1).
    (3) Persoanele prevazute la alin. (1) beneficiaza de compensarea unei parti din pretul medicamentelor conform reglementarilor legale in vigoare."
    12. Articolul 14 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 14
    Perioada pentru care o persoana este indreptatita sa primeasca ajutor de somaj sau ajutor de integrare profesionala constituie vechime in munca si in aceeasi unitate."
    13. Articolul 16 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 16
    (1) Beneficiarul ajutorului de somaj, ajutorului de integrare profesionala sau alocatiei de sprijin este obligat ca, lunar, pe baza programarii efectuate sau ori de cate ori este solicitat, sa se prezinte la oficiul fortei de munca.
    (2) Persoana care primeste ajutor de somaj sau ajutor de integrare profesionala si se incadreaza in munca sau incepe sa realizeze venituri din sursele aratate la art. 5 alin. (1) lit. a) si lit. b) ori indeplineste conditii de inscriere la pensie pentru munca depusa si limita de varsta are obligatia de a instiinta, in termen de 3 zile, oficiul fortei de munca. Aceeasi obligatie o are si persoana care primeste alocatie de sprijin, in masura in care i se modifica mijloacele de intretinere prevazute la art. 11.
    (3) Obligatia prevazuta la alin. (2) revine si persoanei juridice sau fizice care a efectuat angajarea sau, dupa caz, oficiilor de pensii."
    14. Articolul 19 alineatul 1 litera d) va avea urmatorul cuprins:
    "d) la data refuzului nejustificat de a urma un curs sau o alta forma de pregatire sau perfectionare profesionala organizate potrivit art. 9 si art. 12 alin. (2) si alin. (3) sau, dupa caz, la data intreruperii sau neabsolvirii cursurilor, pe motive imputabile beneficiarilor."
    15. Articolul 21 litera a) va avea urmatorul cuprins:
    "a) o cota de 5% aplicata asupra fondului de salarii realizat lunar, in valoare bruta, de persoanele fizice si juridice romane si straine cu sediul in Romania care angajeaza personal roman, precum si din veniturile declarate in contractele de asigurari sociale de catre persoanele fizice autorizate sa presteze o activitate individuala si asociatiile familiale care isi desfasoara activitatea in temeiul Decretului-lege nr. 54/1990."
    16. Articolul 22 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 22
    (1) Fondul prevazut la art. 21 se pastreaza intr-un cont al Ministerului Muncii si Protectiei Sociale deschis la Banca Nationala a Romaniei, este gestionat de acesta si este purtator de dobanda.
    (2) Sumele neconsumate intr-o perioada se reporteaza in perioadele imediat urmatoare, fara a exista obligatia de a fi varsate la bugetul de stat.
    (3) Pentru nevarsarea la termen a sumelor prevazute la art. 21 se aplica o majorare de 0,2% pentru fiecare zi de intarziere, dar nu mai mult decat totalul sumelor datorate. Sumele reprezentand majorarile de intarziere sunt sursa de constituire a fondului pentru plata ajutorului de somaj, ajutorului de integrare profesionala si alocatiei de sprijin.
    (4) In cazul neachitarii la termen a contributiilor datorate pentru constituirea fondului pentru plata ajutorului de somaj, a ajutorului de integrare profesionala si a alocatiei de sprijin, precum si a majorarilor de intarziere, potrivit legii, directiile teritoriale ale Ministerului Muncii si Protectiei Sociale pot dispune poprirea sumelor respective din conturile agentilor economici, prin introducerea de dispozitii de incasare, care constituie titluri executorii, pe care organele bancare sunt obligate a le executa fara acceptul debitorilor. In cazul lipsei disponibilitatilor banesti in conturile bancare, lichidarea creantelor se face prin aplicarea procedurii de executare silita, in conditiile legii."
    17. Articolul 23 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 23
    (1) Din fondul constituit potrivit art. 21 si 22 din prezenta lege se vor face plati si pentru:
    a) acoperirea unor cheltuieli legate de efectuarea platii ajutorului de somaj, a alocatiei de sprijin si a ajutorului de integrare profesionala;
    b) acoperirea unor cheltuieli pentru calificarea, recalificarea somerilor, a celor care beneficiaza de alocatie de sprijin si de ajutorul de integrare profesionala;
    c) utilizarea unei parti de pana la 10% din dobanda constituita la fondul de somaj, precum si din veniturile din prestatii realizate de oficiile fortei de munca si de centrele de calificare si recalificare a somerilor, pentru dezvoltarea bazei materiale a acestor oficii si centre de calificare si recalificare, pentru reparatii la cladiri si alte mijloace fixe din dotarea acestora, precum si pentru cheltuieli de personal;
    d) acordarea unor credite in conditii avantajoase, cu o dobanda de 50% din dobanda bancara negociata trimestrial, pentru infiintarea si dezvoltarea de intreprinderi mici si mijlocii, in scopul crearii de noi locuri de munca, in special pentru someri; in acest scop, Banca Nationala a Romaniei va transfera o parte din fondul pentru plata ajutorului de somaj ca depozit in bancile comerciale indicate de Ministerul Muncii si Protectiei Sociale, in contul si la dispozitia acestuia.
    (2) Pentru ca o intreprindere sa poata fi finantata din fondul constituit conform art. 23 lit. d) trebuie sa indeplineasca urmatoarele conditii:
    a) sa angajeze minimum 50% din personal din randul persoanelor care beneficiaza de ajutor de somaj, ajutor de integrare profesionala sau alocatie de sprijin. In cazul in care disponibilizeaza personalul provenit din categoriile mentionate, anterior implinirii a 2 ani de la incadrare, va fi obligata sa angajeze, in limita procentului prevazut, personal din randul beneficiarilor acestor ajutoare. In cazul nerespectarii procentului minim de angajare, agentul economic pierde dreptul la creditare si plateste cu titlu de penalitate o suma egala cu marimea creditului acordat;
    b) sa realizeze activitatea de baza in productie, servicii sau turism; nu se pot finanta agentii economici care au obiect de activitate exclusiv comertul;
    c) sa aiba intocmit proiectul de fezabilitate avizat de o comisie formata din reprezentantii bancilor finantatoare si reprezentantul Ministerului Muncii si Protectiei Sociale.
    (3) Timpul maxim de creditare este de un an, exclusiv perioada de gratie. In cazul in care intreprinderea solicita un credit suplimentar, i se poate acorda, cu conditia achitarii in totalitate a creditului anterior, inclusiv dobanda. Pentru noul credit acordat conditia este cea prevazuta la alin. (2) lit. a).
    (4) Banca finantatoare poarta raspunderea pentru creditele acordate ramase nerambursate.
    (5) Marimea fondului destinat creditarii se va stabili prin legea bugetului asigurarilor sociale de stat. La elaborarea proiectului legii bugetului asigurarilor sociale de stat, cat priveste stabilirea fondului destinat creditarii, Guvernul va consulta organizatiile patronale si confederatiile sindicale.
    (6) Conditiile de acordare si rambursare a creditelor, modul de stabilire a garantiilor si organizarea si desfasurarea licitatiilor pentru desemnarea bancilor autorizate sa acorde credite din fondul de somaj se vor stabili prin norme metodologice ale Ministerului Muncii si Protectiei Sociale si ale Bancii Nationale a Romaniei."
    18. Dupa articolul 23 se introduce un articol nou, 23^1, care va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 23^1
    (1) Au prioritate la obtinerea creditelor somerii care se obliga sa constituie intreprinderi, in conditiile prevazute la art. 23 alin. (1) lit. d) si art. 23 alin. (2) din prezenta lege.
    (2) La obtinerea creditelor au prioritate somerii din judetele care au o rata a somajului mai mare decat media pe tara."
    19. Articolul 24 se abroga.
    20. Articolul 26 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 26
    (1) Constituie contraventie si se sanctioneaza dupa cum urmeaza:
    a) cu amenda de la 10.000 la 20.000 lei, nerespectarea dispozitiilor art. 16 alin. (2) si (3);
    b) cu amenda de la 15.000 la 30.000 lei, nerespectarea dispozitiilor art. 30;
    c) cu amenda de la 100.000 lei la 200.000 lei, pentru nevarsarea la termen a sumelor prevazute la art. 21 lit. a), b), c) de constituire a fondului pentru plata ajutorului de somaj, alocatiei de sprijin si ajutorului de integrare profesionala.
    (2) Sanctiunile prevazute la alin. (1) se aplica persoanelor fizice si juridice.
    (3) Constatarea contraventiilor si aplicarea sanctiunilor se fac de catre organele corpului de control prevazute la art. 25, precum si de catre alte organe care, potrivit legii, au dreptul sa efectueze controlul.
    (4) Corpul de control prevazut la art. 25 este imputernicit sa constate contraventii si sa aplice sanctiuni si pentru faptele prevazute in Legea contabilitatii nr. 82/1991 si Hotararea Guvernului nr. 720/1991 privind aprobarea Normelor de organizare si exercitare a controlului financiar, savarsite in legatura cu constituirea si utilizarea fondului de somaj.
    (5) Prevederile prezentului articol se completeaza cu dispozitiile Legii nr. 32/1968 privind stabilirea si sanctionarea contraventiilor."
    21. Dupa articolul 26 se introduc doua articole noi, 26^1 si 26^2, care vor avea urmatorul cuprins:
    "Art. 26^1
    Refuzul de a pune la dispozitie sau de a elibera corpului de control documentele si datele necesare verificarii modului de constituire si utilizare a fondului de somaj constituie infractiune si se pedepseste cu inchisoare de la 3 luni la 1 an sau cu amenda.
    Art. 26^2
    (1) Sumele platite fara temei legal, cu titlu de ajutor de somaj, ajutor de integrare profesionala sau alocatie de sprijin si celelalte drepturi banesti aferente, se recupereaza, potrivit legii, de la cei care le-au primit. Sumele ramase nerecuperate de la beneficiarii de ajutor de somaj, de ajutor de integrare profesionala sau de alocatie de sprijin decedati, nu se mai urmaresc.
    (2) Recuperarea sumelor platite fara temei legal se face pe baza deciziei conducerii directiilor de munca si protectie sociala judetene si a municipiului Bucuresti, care constituie titlu executoriu.
    (3) Persoanele care, prin nerespectarea prevederilor dispozitiilor legale, determina plata unor sume necuvenite din fondul de somaj sunt obligate la restituirea acestora, potrivit legii."
    22. Dupa articolul 31 se introduce un articol nou, 31^1, care va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 31^1
    In sensul prezentei legi, prin membri de familie se intelege sotul, sotia si alte persoane aflate in intretinerea acestora, potrivit legii."
    Art. 2
    Prevederile prezentei legi se aplica dupa 30 de zile de la data publicarii acesteia in Monitorul Oficial al Romaniei si nu vor afecta drepturile referitoare la ajutorul de somaj, ajutorul de integrare profesionala si alocatia de sprijin, stabilite pana la data respectiva.
    Art. 3
    Legea nr. 1/1991 privind protectia sociala a somerilor si reintegrarea lor profesionala, republicata in Monitorul Oficial, Partea I, nr. 199 din 14 august 1992, se va republica cu modificarile si completarile din prezenta lege, dandu-se textelor o noua numerotare. Termenul de ajutor de somaj acordat absolventilor de invatamant se inlocuieste, in tot cuprinsul legii, cu termenul de ajutor de integrare profesionala.
    Art. 4
    Pentru anul 1994 marimea fondului destinat creditarii si utilizarea unei parti din dobanda constituita la Fondul pentru plata ajutorului de somaj, in conformitate cu prevederile art. 23, se stabilesc prin legea de rectificare a bugetului asigurarilor sociale de stat pe anul 1994.

    Aceasta lege a fost adoptata de Senat in sedinta din 29 iunie 1994, cu respectarea prevederilor art. 74 alin. (1) din Constitutia Romaniei.

                       p. PRESEDINTELE SENATUI
                               VALER SUIAN

    Aceasta lege a fost adoptata de Camera Deputatilor in sedinta din 29 iunie 1994, cu respectarea prevederilor art. 74 alin. (1) din Constitutia Romaniei.

                     PRESEDINTELE CAMEREI DEPUTATILOR
                              ADRIAN NASTASE



SmartCity5

COMENTARII la Legea 57/1994

Momentan nu exista niciun comentariu la Legea 57 din 1994
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu