Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

MEMORANDUM Nr

MEMORANDUM   Nr. 0 din 2 august 2010

(al doilea addendum la Memorandumul de întelegere)

(între Uniunea Europeana si România*)

ACT EMIS DE: ACT INTERNATIONAL



ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 636 din 10 septembrie 2010

1. La data de 6 mai 2009, Consiliul Uniunii Europene a adoptat Decizia 2009/459/CE pentru a pune la dispoziţia României asistenţă financiară pe termen mediu de până la 5 miliarde euro. La 16 februarie 2010, Consiliul a modificat această decizie pentru a reflecta impactul pe care l-a avut asupra obiectivelor programului recesiunea mai puternică decât cea anticipată. Asistenţa este oferită sub formă de împrumut pe termen mediu în cadrul facilităţii pentru balanţa de plăţi a statelor membre [având la bază art. 1431 din Tratatul privind funcţionarea Uniunii Europene (Tratatul) si Regulamentul nr. 332/20022]. Asistenţa Uniunii Europene (UE) pentru România vine în completarea sprijinului acordat de Fondul Monetar Internaţional (FMI) prin intermediul unui acord stand-by (ASB), în valoare de 11,4 miliarde DST (aproximativ 12,95 miliarde euro), aprobat la data de 4 mai 2009. Sprijin suplimentar multilateral în valoare de 2 miliarde euro va fi furnizat de către Banca Mondială (1 miliard euro), precum şi de Banca Europeană de Investiţii (BEI) şi Banca Europeană pentru Reconstrucţie şi Dezvoltare (BERD) (1 miliard euro).

2. Memorandumul de înţelegere (Memorandumul), care stabileşte criteriile de politică economică legate de fiecare tranşă, precum şi condiţiile de raportare şi monitorizare a împrumutului, a fost semnat la data de 23 iunie 2009. Implementarea măsurilor fiscale, a celor din sectorul financiar şi a măsurilor de reformă structurală prevăzute în Memorandum ar trebui să permită economiei să reziste la presiunile de lichiditate pe termen scurt, asigurând în acelaşi timp şi îmbunătăţirea competitivităţii şi sprijinirea ajustării coerente a dezechilibrelor pe termen mediu, reaşezând astfel economia pe o bază solidă şi durabilă. Prima tranşă de 1,5 miliarde euro a fost virată la data de 27 iulie 2009 în urma semnării Acordului de împrumut la 23 iunie 2009. A doua tranşă în valoare de 1 miliard euro a fost virată la data de 11 martie 2010. Alte 3 tranşe au fost programate pentru perioada cuprinsă între trimestrul II al anului 2010 şi trimestrul II al anului 2011.

3. In luna august 2009, serviciile Comisiei au participat la o misiune de evaluare a FMI, care a dus la eliberarea celei de-a doua tranşe în cadrul programului FMI. Deoarece la acel moment nu era planificată nicio tranşă UE, misiunea nu a reprezentat o evaluare formală în cadrul programului de asistenţă din partea UE. S-a convenit cu autorităţile revizuirea unora dintre obiectivele programului. In mod special, ţinta de deficit pentru bugetul de stat 2009 a fost stabilită la 7,8% din PIB în termeni ESA95 (7,3% din PIB în termeni cash) datorită recesiunii mai puternice decât cea prognozată. Au fost identificate măsuri suplimentare pentru limitarea deficitului în anul 2010 la 6,4% din PIB în termeni ESA95 (5,9% din PIB în termeni cash), inclusiv măsuri menite să menţină sub control cheltuielile cu salariile din sectorul public ca procent din PIB şi să limiteze cheltuielile cu pensiile şi cele cu bunuri şi servicii, precum şi creşteri ale accizelor.

*) Traducere.

1 Fostul art. 199 din Tratatul de înfiinţare a Comunităţii Europene.

2 Aşa cum este modificat de Regulamentul nr. 431/2009.

4. Serviciile Comisiei au efectuat, în lunile octombrie/noiembrie 2009 şi ianuarie 2010, misiuni de evaluare a progreselor realizate în ceea ce priveşte condiţiile specifice ataşate celei de-a doua tranşe de 1 miliard euro în cadrul programului de asistenţă financiară a UE. Aceste misiuni au fost comune cu cele ale FMI şi Băncii Mondiale. Conform constatărilor acestor misiuni şi după consultarea cu Comitetul Economic şi Financiar, criteriile de politică economică asociate virării celei de-a doua tranşe din împrumutul UE au fost îndeplinite. In mod special, Parlamentul a adoptat un buget pe anul 2010 în conformitate cu ţintele programului şi au fost realizate progrese satisfăcătoare în alte domenii ale reformelor structurale. Totuşi, ţinându-se seama de prognoza macroeconomică modificată şi de întârzierile ivite în implementarea unora dintre măsurile de reformă prevăzute în Memorandum, s-a impus ajustarea condiţiilor asociate virării tranşelor viitoare din cadrul asistenţei financiare. Modificările convenite în legătură cu criteriile specifice de politică economică au fost prevăzute în anexa la Memorandumul suplimentar de înţelegere (primul Memorandum suplimentar), semnat de autorităţile române la data de 18 februarie 2010 şi de comisarul Olli Rehn la data de 22 februarie 2010. Totodată, s-a convenit reducerea graduală a deficitului fiscal, astfel încât în anul 2012 acesta să ajungă sub nivelul de referinţă de 3% din PIB prevăzut în Tratat. La data de 16 februarie 2010, acest acord a fost avizat prin Recomandările revizuite ale Consiliului Ecofin către România, conform art. 126(7) din Tratat.

5. Serviciile Comisiei au mai efectuat o misiune de evaluare împreună cu experţii FMI şi ai Băncii Mondiale în perioada 26 aprilie-10 mai 2010, pentru a evalua progresele înregistrate în ceea ce priveşte condiţiile specifice asociate celei de-a treia tranşe, în valoare de 1,15 miliarde euro, în cadrul programului de asistenţă financiară a UE. S-a constatat că, în contextul politicilor actuale, ţinta de deficit fiscal pentru anul 2010, de 6,4% din PIB, va fi ratată cu o marjă semnificativă, ca urmare a unei deteriorări a condiţiilor economice, dificultăţilor în colectarea veniturilor şi derapajelor pe partea de cheltuieli. Cu toate acestea, Guvernul României şi-a asumat angajamentul de a lua măsuri compensatorii suplimentare (vezi anexa nr. 1). Aceste măsuri vor trebui adoptate şi implementate înainte de eliberarea de către Comisie a celei de-a treia tranşe din împrumutul UE. Acest lucru va fi verificat în iulie 2010. In alte domenii de reformă par a se fi înregistrat progrese notabile, ce includ adoptarea de către Parlament a legii responsabilităţii fiscale şi a legii menite să asigure independenţa autorităţilor de supraveghere din sectorul financiar nonbancar, adoptarea de către Guvern a unei propuneri de reformă a sistemului de pensii, precum şi semnarea contractului privind analiza funcţională a administraţiei publice. Conform acestor constatări şi după consultarea cu Comitetul Economic şi Financiar, criteriile de politică economică pentru virarea celei de-a treia tranşe din împrumutul UE par a fi fost îndeplinite în linii mari.

6. Cu toate acestea, se impune ajustarea condiţiilor aferente virării următoarelor tranşe din asistenţa financiară, pentru a reflecta în mod special măsurile de consolidare fiscală agreate de Guvernul României. Modificările convenite în criteriile specifice de politică economică sunt prezentate în anexa nr. 1 la acest al doilea Memorandum suplimentar de înţelegere (al doilea Memorandum suplimentar), ce constituie al doilea addendum la Memorandum.

7. Prevederile articolelor din Memorandum şi din primul Memorandum suplimentar (inclusiv ale anexelor acestora) rămân valabile şi în vigoare dacă nu sunt amendate în mod explicit prin acest al doilea Memorandum suplimentar.

8. Virarea tuturor tranşelor viitoare rămase în cadrul programului este condiţionată de conformitatea măsurilor implementate de către Guvernul României în baza acestui al doilea Memorandum suplimentar cu prevederile Tratatului UE. In mod special, prevederile ordonanţei de urgenţă a Guvernului privind combaterea evaziunii fiscale trebuie să fie aliniate la prevederile Tratatului UE înainte de intrarea sa în vigoare.

9. In baza îndeplinirii condiţiilor prevăzute în Memorandum şi în primul Memorandum suplimentar şi în urma consultării Comitetului Economic şi Financiar, Comisia va decide cu privire la eliberarea celei de-a treia tranşe, în valoare de 1,15 miliarde euro, sub rezerva implementării măsurilor de consolidare fiscală prezentate în anexa nr. 1 (secţiunea „Acţiuni ce vor fi întreprinse înaintea virării celei de-a treia tranşe a împrumutului UE") şi a semnării celui de-al doilea Memorandum suplimentar de către părţi şi a intrării în vigoare a acestuia.

10. Anexa nr. 1 face parte integrantă din acest al doilea Memorandum suplimentar.

11. Toate notificările legate de acest al doilea Memorandum suplimentar vor fi transmise în mod valabil dacă sunt trimise, în scris, la adresa:

Pentru Comunitatea Europeană:

Comisia Comunităţilor Europene

Direcţia Generală pentru Afaceri Economice şi Financiare

B-1049 Bruxelles

Nr. fax: +32 2 299 35 23

Pentru primul-ministru:

Cabinetul primului-ministru

Piaţa Victoriei nr. 1

Sectorul 1, 011791, Bucureşti

Nr. fax:+40 21 319 15 88

Pentru Ministerul Finanţelor Publice din România:

Ministerul Finanţelor Publice din România

Str. Apolodor nr. 17

Sectorul 5, 050741, Bucureşti

Nr. fax:+40 21 312 16 30

Pentru Banca Naţională a României:

Banca Naţională a României

Str. Lipscani nr. 25

Bucureşti, 030031

Nr. fax:+40 21 312 62 60

12. Pentru România, acest al doilea Memorandum suplimentar va intra în vigoare după parcurgerea procedurilor interne prevăzute de legislaţia română. Acest al doilea Memorandum suplimentar poate fi amendat cu acordul comun al părţilor, sub forma unui addendum. Orice astfel de addendum va constitui parte integrantă a Memorandumului şi va intra în vigoare în conformitate cu aceleaşi proceduri ca şi cele aplicabile Memorandumului.

Adoptat la Bruxelles la 20 iulie 2010 şi la Bucureşti la 2 august 2010, în 5 exemplare originale în limba engleză.

ROMÂNIA

Reprezentată de

Emil Boc,

prim-ministru

Sebastian Teodor Gheorghe Vlădescu,

ministrul finanţelor publice

Mugur Constantin Isărescu,

guvernatorul Băncii Naţionale a României

UNIUNEA EUROPEA

Reprezentată de Comisia Europeană

Olli Rehn,

membru al Comisiei Europene

ANEXA Nr. 1

CRITERII SPECIFICE DE POLITICĂ ECONOMICĂ

(Modificări şi completări la anexa nr. I la Memorandumul de înţelegere şi la anexa 1

la primul Memorandum suplimentar de înţelegere)

Avându-se in vedere modificarea perspectivelor economice pentru anul 2010 apărută de la evaluarea programului din luna ianuarie 2010, ţinta de deficit ESA95 pentru anul 2010, de 6,4% din PIB, din primul Memorandum suplimentar va fi înlocuită cu o ţintă de 7,3% din PIB în termeni ESA95 (6,8% din PIB în termeni de numerar). Pentru menţinerea încrederii în cifrele privind deficitul bugetului general consolidat, Guvernul României este gata să supună aceste cifre în permanenţă unui audit. Progresele în materie de consolidare fiscală vor fi monitorizate în raport cu această nouă ţintă. In plus, criteriile specifice de politică economică precizate în anexa nr. I la Memorandumul de înţelegere şi în anexa 1 la primul Memorandum suplimentar de înţelegere vor fi completate cu următoarele acţiuni:

Acţiuni ce vor fi întreprinse înaintea virării celei de-a treia tranşe a împrumutului UE

Implementarea riguroasă a unor măsuri de reducere a cheltuielilor, ce includ:

- o reducere cu 25% a salariilor din sectorul public, sporurilor şi altor compensaţii plătite tuturor salariaţilor din sectorul public începând cu data de 1 iulie 2010, asigurând în acelaşi timp un salariu minim de 600 lei;

- raţionalizarea în continuare a numărului de salariaţi din sectorul public în lunile următoare;

- o reducere cu 15% a tuturor prestaţiilor sociale, cu excepţia pensiilor şi a alocaţiilor pentru însoţitorii persoanelor cu handicap cu gradul I de invaliditate. Programele sociale care nu sunt direcţionate către grupurile dezavantajate ale societăţii vor contribui, proporţional, cu mai mult la această reducere;

- o îngheţare a pensionărilor anticipate începând cu data de 1 iunie 2010 şi până la intrarea în vigoare a legii de reformă a sistemului de pensii. Pensiile noi de invaliditate vor fi acordate numai dacă acestea au fost în prealabil aprobate de echipele de evaluare medicală din Ministerul Muncii, Familiei şi Protecţiei Sociale;

- reducerea cu 0,3% din PIB a transferurilor către autorităţile locale.

• Implementarea riguroasă a unor măsuri de sporire continuă a veniturilor, ce includ:

- o creştere a ratei TVA de la 19% la 24%;

- extinderea bazei de impunere pentru impozitul pe venit, pentru a include şi tichetele de masă, veniturile din câştigurile de capital, inclusiv dobânzile la depozitele bancare şi plăţile compensatorii, precum şi eliminarea graduală a scutirilor de la impozitul pe venit acordate programatorilor din domeniul IT

In cazul în care aceste acţiuni nu sunt implementate până la începutul lunii iulie 2010 sau nu conduc la consolidarea anticipată, vor fi implementate acţiuni suplimentare de consolidare fiscală, pentru a se elimina orice deficit bugetar anticipat.

A patra tranşă [T4 2010]

A. Consolidare fiscală

Progrese în implementarea bugetului pe anul 2010 ce vizează o ţintă de deficit al bugetului general consolidat de 7,3% din PIB în termeni ESA95 (deci 6,8% din PIB în termeni de numerar)

•Adoptarea unui proiect de buget pentru anul 2011 care are în vedere continuarea reducerii considerabile a deficitului structural, în conformitate cu recomandarea Consiliului formulată la art. 126.7

Eliminarea celui de-al 13-lea salariu aferent anului 2010 pentru angajaţii din sectorul public. Acest lucru se va reflecta în bugetul anului 2011.

Respectarea ţintei din bugetul anului 2010 pentru cheltuielile cu bunuri şi servicii, excluzând rambursarea arieratelor acumulate

B. Guvernanta fiscală şi reforma fiscală structurală

• Stimularea adecvată a inspectorilor cu atribuţii în colectarea impozitelor şi taxelor, în vederea majorării veniturilor fiscale

• Acţiuni efective îndreptate împotriva evaziunii fiscale, în mod deosebit pentru a spori veniturile din accize cu 2 miliarde lei comparativ cu nivelurile anului 2009

Aprobarea de către Parlament a legislaţiei revizuite a pensiilor până la sfârşitul lunii septembrie 2010

C. Reglementarea şi supravegherea sectorului financiar

• Intrarea în vigoare a legii privind independenţa autorităţilor de supraveghere din sectorul financiar nonbancar până la finele lunii septembrie 2010

•Asigurarea capacităţii Băncii Naţionale a României de a face faţă provocărilor la adresa stabilităţii financiare, generate printre altele de presiunile asupra calităţii activelor, inclusiv prin planuri de contingenţă

• Intărirea finanţării fondului de garantare a depozitelor prin:

(i) majorarea cotei efective de contribuţie la 0,3% în 2011 şi creşterea progresivă a ratei de acoperire prealabilă la 2%;

(ii) eliminarea treptată a liniilor de credit stand-by de la instituţiile de credit, începând din luna ianuarie 2011;

(iii) revizuirea aranjamentelor de guvernantă a Fondului de Garantare a Depozitelor pentru a se asigura că nici membrii Consiliului şi nici angajaţii instituţiilor de credit nu sunt reprezentaţi în consiliul de administraţie. Amendamentele necesare ar trebui să intre în vigoare începând cu finele lunii septembrie 2010.

• Menţinerea cadrului actual de reglementare prudenţială în materie de provizionare

Consolidarea stabilităţii financiare prin reţinerea de la promovarea unor iniţiative legislative (precum actualul proiect al legii insolvabilităţii personale) ce ar submina disciplina în materie de creditare

• Efectuarea amendamentelor legislative necesare menite să clarifice regimul de despăgubire a creditorilor băncilor plasate sub administrare specială, pentru a asigura implementarea efectivă a legislaţiei recent amendate privind lichidarea instituţiilor de credit cu probleme financiare. Această legislaţie ar trebui să intre în vigoare până la sfârşitul lunii decembrie 2010.

D. Reforme structurale

• Punerea în aplicare a ţintelor trimestriale rezultând în reducerea trimestrială cu 2,5% a arieratelor de către fiecare dintre cele 10 companii de stat cu cele mai mari pierderi. Punerea în aplicare va începe cu al treilea trimestru al anului 2010.

• Paşi concreţi în direcţia privatizării sau închiderii Societăţii Comerciale „Termoelectrica" - S.A. şi a privatizării Societăţii Naţionale de Transport Feroviar CFR Marfă - S.A.

• Raţionalizarea numărului de şcoli şi de spitale

• Adoptarea unui acord multianual de performanţă între Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii şi agenţiile de implementare în termen de 30 de zile de la adoptarea de către Guvern a cadrului bugetar pe termen mediu.

A cincea tranşă [T2 2011]

A. Consolidare fiscală

• Implementarea de prevederi în buget care să garanteze că fondul de salarii din sectorul public în anul 2011 nu va depăşi 39 miliarde lei. Acest obiectiv va fi realizat prin reducerea numărului total de angajaţi în sectorul public la 1,29 milioane la începutul anului 2011.

• Introducerea sistemului de copiată pentru serviciile medicale. Ponderea scutirilor de la obligaţia de a efectua aceste plăţi nu va depăşi 40%.


SmartCity5

COMENTARII la Memorandum 0/2010

Momentan nu exista niciun comentariu la Memorandum 0 din 2010
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Memorandum 0/2010
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu