E-mail:
Parola:
     
 Nu ai cont? Inregistreaza-te
 Ai uitat parola? Click aici
alerte legex
Coduri postale şi prefixe telefonice naţionale şi internaţionale
Legături cu alte acte
A modificat:
Articolul 1 din actul Legea 525 2002 modifica articolul 121 din actul OUG 28 2002
Articolul 1 din actul Legea 525 2002 modifica articolul 122 din actul OUG 28 2002
Articolul 1 din actul Legea 525 2002 modifica articolul 123 din actul OUG 28 2002
Articolul 1 din actul Legea 525 2002 modifica articolul 124 din actul OUG 28 2002
Articolul 1 din actul Legea 525 2002 modifica articolul 125 din actul OUG 28 2002
Articolul 1 din actul Legea 525 2002 modifica articolul 128 din actul OUG 28 2002
Articolul 1 din actul Legea 525 2002 abrogă articolul 129 din actul OUG 28 2002
Articolul 1 din actul Legea 525 2002 modifica articolul 134 din actul OUG 28 2002
Articolul 1 din actul Legea 525 2002 modifica articolul 135 din actul OUG 28 2002
Articolul 1 din actul Legea 525 2002 modifica articolul 136 din actul OUG 28 2002
Articolul 1 din actul Legea 525 2002 modifica articolul 138 din actul OUG 28 2002
Articolul 1 din actul Legea 525 2002 modifica articolul 147 din actul OUG 28 2002
Articolul 1 din actul Legea 525 2002 modifica articolul 149 din actul OUG 28 2002
Articolul 1 din actul Legea 525 2002 modifica articolul 151 din actul OUG 28 2002
Articolul 1 din actul Legea 525 2002 modifica articolul 172 din actul OUG 28 2002
Articolul 1 din actul Legea 525 2002 modifica articolul 173 din actul OUG 28 2002
Articolul 1 din actul Legea 525 2002 modifica articolul 177 din actul OUG 28 2002
Articolul 1 din actul Legea 525 2002 modifica articolul 178 din actul OUG 28 2002
Articolul 1 din actul Legea 525 2002 aproba OUG 28 2002
Articolul 1 din actul Legea 525 2002 modifica articolul 2 din actul OUG 28 2002
Articolul 1 din actul Legea 525 2002 modifica articolul 180 din actul OUG 28 2002
Articolul 1 din actul Legea 525 2002 modifica articolul 184 din actul OUG 28 2002
Articolul 1 din actul Legea 525 2002 modifica articolul 185 din actul OUG 28 2002
Articolul 1 din actul Legea 525 2002 modifica articolul 4 din actul OUG 28 2002
Articolul 1 din actul Legea 525 2002 modifica articolul 6 din actul OUG 28 2002
Articolul 1 din actul Legea 525 2002 modifica articolul 9 din actul OUG 28 2002
Articolul 1 din actul Legea 525 2002 modifica articolul 14 din actul OUG 28 2002
Articolul 1 din actul Legea 525 2002 modifica articolul 16 din actul OUG 28 2002
Articolul 1 din actul Legea 525 2002 modifica articolul 17 din actul OUG 28 2002
Articolul 1 din actul Legea 525 2002 modifica articolul 19 din actul OUG 28 2002
Articolul 1 din actul Legea 525 2002 modifica articolul 20 din actul OUG 28 2002
Articolul 1 din actul Legea 525 2002 modifica articolul 21 din actul OUG 28 2002
Articolul 1 din actul Legea 525 2002 modifica articolul 22 din actul OUG 28 2002
Articolul 1 din actul Legea 525 2002 modifica articolul 24 din actul OUG 28 2002
Articolul 1 din actul Legea 525 2002 modifica articolul 30 din actul OUG 28 2002
Articolul 1 din actul Legea 525 2002 modifica articolul 34 din actul OUG 28 2002
Articolul 1 din actul Legea 525 2002 modifica articolul 41 din actul OUG 28 2002
Articolul 1 din actul Legea 525 2002 modifica articolul 43 din actul OUG 28 2002
Articolul 1 din actul Legea 525 2002 modifica articolul 44 din actul OUG 28 2002
Articolul 1 din actul Legea 525 2002 modifica articolul 46 din actul OUG 28 2002
Articolul 1 din actul Legea 525 2002 modifica articolul 48 din actul OUG 28 2002
Articolul 1 din actul Legea 525 2002 modifica articolul 51 din actul OUG 28 2002
Articolul 1 din actul Legea 525 2002 modifica articolul 52 din actul OUG 28 2002
Articolul 1 din actul Legea 525 2002 modifica articolul 53 din actul OUG 28 2002
Articolul 1 din actul Legea 525 2002 modifica articolul 54 din actul OUG 28 2002
Articolul 1 din actul Legea 525 2002 modifica articolul 55 din actul OUG 28 2002
Articolul 1 din actul Legea 525 2002 modifica articolul 56 din actul OUG 28 2002
Articolul 1 din actul Legea 525 2002 modifica articolul 69 din actul OUG 28 2002
Articolul 1 din actul Legea 525 2002 modifica articolul 106 din actul OUG 28 2002
Articolul 1 din actul Legea 525 2002 modifica articolul 111 din actul OUG 28 2002
Articolul 1 din actul Legea 525 2002 modifica articolul 113 din actul OUG 28 2002
Articolul 1 din actul Legea 525 2002 modifica articolul 114 din actul OUG 28 2002
Articolul 1 din actul Legea 525 2002 modifica articolul 116 din actul OUG 28 2002
Articolul 1 din actul Legea 525 2002 abrogă articolul 118 din actul OUG 28 2002
Cele mai căutate legi
Ultimele acte citite
Sisteme de securitate
Registrul Agricol Integrat - www.registrulagricolintegrat.ro

Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

LEGE Nr

LEGE   Nr. 525 din 17 iulie 2002

pentru aprobarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 28/2002 privind valorile mobiliare, serviciile de investitii financiare si pietele reglementate

ACT EMIS DE: PARLAMENT

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 576 din  5 august 2002


SmartCity3


    Parlamentul Romaniei adopta prezenta lege.

    Art. 1
    Se aproba Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 28 din 13 martie 2002 privind valorile mobiliare, serviciile de investitii financiare si pietele reglementate, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 238 din 9 aprilie 2002, cu urmatoarele modificari si completari:
    1. La articolul 2 alineatul (1), dupa punctul 8 se introduce punctul 8^1 cu urmatorul cuprins:
    "8^1. data de registru - data inregistrarii dobandirii de valori mobiliare de catre detinatorii care beneficiaza de drepturile conferite de acestea;"
    2. La articolul 2 alineatul (1), punctul 9 va avea urmatorul cuprins:
    "9. data de referinta - data calendaristica stabilita de consiliul de administratie, care serveste la identificarea actionarilor care participa la adunarea generala, voteaza in cadrul acesteia si beneficiaza de dividend. Data de referinta trebuie sa fie ulterioara publicarii convocarii adunarii generale a actionarilor;"
    3. La articolul 2 alineatul (1), dupa punctul 9 se introduce punctul 9^1 cu urmatorul cuprins:
    "9^1. data de inregistrare - data calendaristica stabilita de adunarea generala a actionarilor, care serveste la identificarea actionarilor asupra carora se rasfrang efectele hotararilor adunarii generale a actionarilor. Data de inregistrare trebuie sa fie ulterioara datei intrunirii adunarii generale;"
    4. La articolul 2 alineatul (1), punctul 11 va avea urmatorul cuprins:
    "11. drept de preferinta - dreptul unui actionar de a subscrie cu prioritate la majorarea capitalului social, proportional cu numarul de actiuni detinute la data de referinta la un pret inferior pretului actiunilor oferite public;"
    5. La articolul 2 alineatul (1) punctul 29, litera e) se abroga.
    6. La articolul 2 alineatul (1), punctele 31 si 42 vor avea urmatorul cuprins:
    "31. pozitie de control - orice participare la capital care confera unui actionar sau unui grup de actionari care actioneaza in mod concertat cel putin o treime din totalul drepturilor de vot in adunarea generala a emitentului;
    ...........................................................................
    42. vot cumulativ - metoda prin care fiecare actionar are dreptul de a-si atribui voturile cumulate (voturile obtinute in urma inmultirii voturilor detinute de catre orice actionar, potrivit participarii la capitalul social, cu numarul administratorilor ce urmeaza sa formeze consiliul de administratie) uneia sau mai multora dintre persoanele propuse pentru alegerea consiliului de administratie."
    7. La articolul 2, alineatul (4) va avea urmatorul cuprins:
    "(4) In caz de litigiu actele individuale emise de C.N.V.M. cu privire la vreuna dintre calificarile prevazute la alin. (2) pot fi atacate cu recurs in fata Curtii Supreme de Justitie - Sectia de contencios administrativ."
    8. La articolul 4 se introduce alineatul (2) cu urmatorul cuprins:
    "(2) Sunt supuse prevederilor prezentei ordonante de urgenta si societatile comerciale care au dobandit statutul de societati detinute public ca urmare a privatizarii prin Programul de Privatizare in Masa, ale caror actiuni sunt tranzactionate pe piata RASDAQ sau la Bursa de Valori Bucuresti."
    9. La articolul 6, alineatele (1) si (3) vor avea urmatorul cuprins:
    "Art. 6
    (1) Pietele reglementate sub forma de burse de valori se infiinteaza si functioneaza ca institutii de interes public, cu personalitate juridica, prin decizia de infiintare si autorizatia de functionare emise de C.N.V.M.
    ...........................................................................
    (3) Prin exceptie de la prevederile art. 162 si urmatoarele, C.N.V.M. autorizeaza activitati de compensare, decontare, depozitare, inregistrare a constituirii si transferului drepturilor asupra valorilor mobiliare si ale instrumentelor financiare, precum si orice operatiuni conexe acestora, desfasurate prin compartimente specializate ale bursei de valori."
    10. Articolul 9 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 9
    Inspectorul general isi desfasoara activitatea la bursa de valori. Bursa de valori va asigura inspectorului general mijloacele necesare in vederea indeplinirii atributiilor de supraveghere si control."
    11. La articolul 14, alineatul (1) va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 14
    (1) In adunarea generala a asociatiei bursei de valori fiecare membru detine un vot. Votul se exercita direct sau prin mandatar cu procura speciala, data in forma stabilita prin statutul asociatiei bursei. Mandatarul trebuie sa fie membru al asociatiei bursei si nu poate fi decat reprezentantul unui singur membru."
    12. La articolul 16, litera g) va avea urmatorul cuprins:
    "g) adopta strategii si politici privind dezvoltarea bursei de valori."
    13. Articolul 17 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 17
    (1) Administrarea bursei de valori este incredintata comitetului bursei, compus din 5 - 9 membri alesi de asociatia bursei de valori pentru un mandat de maximum 5 ani, care poate fi reinnoit.
    (2) Adunarea generala a asociatiei bursei care are inscrisa pe ordinea de zi problema alegerii membrilor comitetului bursei, respectiv revocarii, este regulamentar constituita in prezenta a cel putin doua treimi din numarul total al membrilor asociatiei bursei care au exercitiul dreptului de vot.
    (3) Hotararile privind alegerea membrilor comitetului bursei, respectiv revocarea acestora, se adopta cu votul a cel putin doua treimi din numarul total al membrilor asociatiei bursei care au exercitiul dreptului de vot.
    (4) In cazul in care, la prima convocare, adunarea generala care are inscrisa pe ordinea de zi problema alegerii, respectiv a revocarii membrilor comitetului bursei, nu se poate constitui regulamentar in conditiile alin. (2), precum si in cazul in care nu se pot adopta hotarari in conditiile alin. (3), adunarea generala a asociatiei bursei se intruneste la a doua convocare, la o data cu cel putin 10 zile ulterioara datei primei convocari.
    (5) Adunarea generala a asociatiei bursei, convocata in conditiile alin. (4), este regulamentar constituita si lucreaza valabil in prezenta a cel putin jumatate plus unu din numarul total al membrilor asociatiei bursei care au exercitiul dreptului de vot.
    (6) Hotararile privind alegerea membrilor comitetului bursei, respectiv revocarea acestora, se adopta in cadrul adunarii generale convocate in conditiile alin. (4), cu votul a cel putin jumatate plus unu din numarul membrilor prezenti sau reprezentati, care au exercitiul dreptului de vot.
    (7) Cand numarul membrilor asociatiei bursei de valori scade sub 10 ca urmare a oricaruia dintre cazurile de incetare a calitatii de membru mentionate la art. 12 alin. (2), inspectorul general al bursei de valori informeaza C.N.V.M., care va decide continuarea functionarii respectivei burse de valori ori dizolvarea acesteia, tinand seama de situatia pietei valorilor mobiliare, de interesele emitentilor si ale investitorilor."
    14. La articolul 19, alineatul (2) va avea urmatorul cuprins:
    "(2) Presedintele este reprezentantul de drept al bursei de valori, ca institutie de interes public. In caz de indisponibilitate a presedintelui reprezentarea legala a bursei de valori revine celui mai varstnic dintre vicepresedinti."
    15. La articolul 20 alineatul (1), literele b) si h) vor avea urmatorul cuprins:
    "b) adopta si modifica regulamentul de organizare si functionare a bursei de valori si reglementarile privind salarizarea personalului bursei de valori;
    ...........................................................................
    h) vegheaza la respectarea dispozitiilor legale, a reglementarilor C.N.V.M. si a regulamentelor bursei de valori de catre societatile de servicii de investitii financiare si agentii lor si de catre intregul personal al bursei de valori, dispunand masurile corespunzatoare;"
    16. Articolul 21 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 21
    (1) Toate regulamentele bursei de valori trebuie facute publice, iar cele mentionate la art. 20 alin. (1) lit. b), c), g) si j), precum si modificarile acestora intra in vigoare dupa aprobarea lor de catre C.N.V.M.
    (2) Hotararile privind executarea atributiilor prevazute la art. 20 alin. (1) lit. j) produc efecte dupa aprobarea lor de catre C.N.V.M.
    (3) Hotararile privind executarea atributiilor prevazute la art. 20 alin. (1) lit. f) sunt transmise spre avizare C.N.V.M. si produc efecte dupa implinirea unui termen de 5 zile lucratoare de la notificarea acestora, cu conditia validarii lor de catre C.N.V.M."
    17. La articolul 22, alineatul (1) va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 22
    (1) Conducerea bursei de valori este incredintata directorului general, numit de catre comitetul bursei de valori."
    18. La articolul 24, alineatul (1) va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 24
    (1) Directorul general isi exercita atributiile in conformitate cu regulamentul de organizare si functionare aprobat de comitetul bursei de valori."
    19. La articolul 30, alineatul (1) va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 30
    (1) Membrii consiliului de administratie al unei pietei reglementate trebuie sa fie in varsta de minimum 30 de ani, avand o vechime in specialitate de minimum 5 ani, o buna reputatie civica si integritate morala."
    20. Articolul 34 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 34
    C.N.V.M. poate suspenda unele sau toate operatiunile desfasurate pe o piata reglementata in cazul in care constata ca nu sunt respectate prevederile legale si/sau apreciaza ca este imposibila mentinerea unei piete ordonate, putand fi afectate interesele investitorilor. Pe durata suspendarii nu mai pot fi efectuate noi operatiuni, iar obligatiile rezultand din operatiunile efectuate anterior vor fi indeplinite in termenii stabiliti."
    21. Articolul 41 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 41
    Prin reglementarile proprii supuse aprobarii de catre C.N.V.M. piata reglementata stabileste conditiile si procedura de suspendare a operatiunilor cu valori mobiliare si alte instrumente financiare."
    22. La articolul 43, alineatul (2) va avea urmatorul cuprins:
    "(2) Sunt exceptate de la prevederile alin. (1) urmatoarele operatiuni:
    a) transferurile cu caracter oneros, tranzactii directe, care intrunesc cumulativ urmatoarele conditii:
    1. partile sunt soti sau rude ori afini, pana la gradul al treilea inclusiv, sau persoane juridice controlate de astfel de persoane, cu conditia ca activitatea respectivelor persoane juridice sa nu faca obiectul reglementarilor prezentei ordonante de urgenta;
    2. nici una dintre partile implicate intr-o tranzactie directa nu este sau, ca rezultat al unei astfel de tranzactii, nu devine actionar semnificativ;
    3. volumul cumulat al acestor tranzactii, intre aceleasi parti, sa nu depaseasca, intr-o perioada de 12 luni, 1% din totalul valorilor mobiliare sau al instrumentelor financiare de acelasi tip si de aceeasi clasa, puse in circulatie de emitentul respectiv;
    4. sunt notificate C.N.V.M. si pietei de tranzactionare in termen de 3 zile lucratoare;
    b) transferurile de proprietate efectuate ca urmare a cesionarii de actiuni ale emitentului de catre acesta catre personal si conducere;
    c) transferurile efectuate ca efect al fuziunilor, divizarilor si lichidarilor;
    d) transferurile efectuate ca urmare a unei hotarari judecatoresti irevocabile si/sau in temeiul unui titlu executoriu;
    e) transferurile efectuate ca efect al succesiunilor si al iesirii din indiviziune;
    f) operatiunile prevazute la art. 135 alin. (2);
    g) alte transmisiuni de drepturi, potrivit legii speciale sau potrivit reglementarilor in vigoare, inclusiv celor referitoare la imprumutul de actiuni, instrumentele financiare derivate si contractele de report."
    23. La articolul 44, dupa alineatul (1) se introduce alineatul (1^1) cu urmatorul cuprins:
    "(1^1) Schemele de efectuare a compensarii, decontarii si garantarii reciproce vor fi supuse autorizarii Bancii Nationale a Romaniei."
    24. Articolul 46 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 46
    (1) Cumparatorul de buna-credinta al valorilor mobiliare furate ramane proprietarul acestora si nu poate fi obligat la restituirea lor.
    (2) Proprietarul valorilor mobiliare vandute fara consimtamantul sau are dreptul la restituirea valorilor mobiliare sau a valorii acestora, daca restituirea nu mai este posibila, de la intermediarul care a introdus si a executat ordinul de vanzare fara aprobarea prealabila a proprietarului.
    (3) Daca negocierea valorilor mobiliare a avut loc dupa declararea furtului, intermediarul este tinut la repetitiunea titlurilor negociate sau a valorii acestora, daca repetitiunea titlurilor nu mai este posibila.
    (4) Declararea furtului se face de catre titularul dreptului de proprietate asupra respectivelor valori mobiliare sau instrumente financiare, prin publicarea furtului in Buletinul C.N.V.M."
    25. Articolul 48 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 48
    Transferul dreptului de proprietate asupra unei valori mobiliare sau altui instrument financiar are loc la momentul inregistrarii dobanditorului in registrul emitentului."
    26. La articolul 51, alineatul (2) va avea urmatorul cuprins:
    "(2) Prin exceptie de la prevederile alin. (1) lit. a), societatile de servicii de investitii financiare sau intermediarii autorizati de C.N.V.M. vor putea tranzactiona valori mobiliare ce fac obiectul contractelor de garantie reala mobiliara, precum si valori mobiliare asupra carora s-a instituit sechestrul, la cererea organului de executare, in numele si pe contul debitorilor care au constituit garantiile sau ale caror bunuri sunt supuse urmaririi silite mobiliare, in conditiile prevazute de legea speciala."
    27. La titlul III capitolul 1, sectiunea a 3-a va avea urmatorul cuprins:
    "Tranzactionarea drepturilor"
    28. Articolele 52 - 54 vor avea urmatorul cuprins:
    "Art. 52
    (1) Orice actionar poate dispune in tot sau in parte de drepturile conferite de valorile mobiliare.
    (2) Tranzactionarea drepturilor va fi realizata pe aceeasi piata reglementata pe care sunt tranzactionate si valorile mobiliare la care se refera.
    Art. 53
    Consiliul de administratie al emitentului va verifica periodic inscrierea in registrul emitentului a tranzactiilor cu drepturi.
    Art. 54
    C.N.V.M. va emite norme privind tranzactionarea drepturilor."
    29. La articolul 55, alineatul (2) va avea urmatorul cuprins:
    "(2) C.N.V.M. si Banca Nationala a Romaniei vor emite reglementari comune privind creditarea tranzactiilor in marja, in termen de 180 de zile de la intrarea in vigoare a prezentei ordonante de urgenta."
    30. La articolul 56, alineatul (2) va avea urmatorul cuprins:
    "(2) C.N.V.M. va emite reglementari privind vanzarea in lipsa, in termen de 180 de zile de la intrarea in vigoare a prezentei ordonante de urgenta."
    31. La articolul 69, alineatul (2) va avea urmatorul cuprins:
    "(2) Anuntul de oferta trebuie publicat in doua cotidiene de difuzare nationala timp de 3 zile consecutiv si, in acelasi timp, prospectul trebuie sa fie facut disponibil investitorilor cel putin la sediile emitentului si ale societatii de servicii de investitii financiare implicate si comunicat pietei reglementate respective."
    32. Articolul 106 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 106
    (1) Actionarii care detin individual sau impreuna cu altii cel putin 5% din actiunile emise de societatile detinute public pot solicita trimestrial auditorilor financiari sau cenzorilor societatii rapoarte cu privire la operatiuni din gestiunea acesteia.
    (2) In urma solicitarii prevazute la alin. (1) administratorii impreuna cu persoanele insarcinate cu supravegherea gestiunii, respectiv cu cenzorii si cu auditorii financiari, dupa caz, sunt obligati sa analizeze operatiunile reclamate si sa intocmeasca, in termen de 15 zile de la data primirii solicitarii, un raport pe care il vor transmite spre publicare in Buletinul C.N.V.M. Acest raport nu va contine informatii inregistrate ca fiind confidentiale.
    (3) Daca persoanele prevazute la alin. (2) nu dau curs solicitarii in termenul prevazut sau daca raportul publicat nu cuprinde, cu rea-credinta, informatii relevante, actionarii prevazuti la alin. (1) se vor putea adresa instantei de judecata competente, in vederea numirii unui expert pentru analizarea operatiunilor respective, urmand ca toate concluziile raportului de expertiza sa fie publicate in Buletinul C.N.V.M. Pana la publicarea concluziilor raportului de expertiza persoanele prevazute la alin. (2) vor putea fi obligate, in solidar cu societatea, la plata unor daune pentru fiecare zi de intarziere in publicarea raportului."
    33. La articolul 111, alineatul (1) va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 111
    (1) Hotararile luate de consiliul de administratie al unei societati detinute public, in exercitiul atributiilor delegate de adunarea generala extraordinara a actionarilor, in conformitate cu dispozitiile Legii nr. 31/1990 privind societatile comerciale, republicata, cu modificarile ulterioare, vor fi depuse la Oficiul registrului comertului si vor fi publicate in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea a IV-a, precum si in doua ziare de difuzare nationala, timp de 3 zile consecutiv, si se vor transmite C.N.V.M. si pietei reglementate pe care se tranzactioneaza valorile mobiliare ale societatii."
    34. Articolul 113 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 113
    (1) Cenzorii societatii detinute public vor supraveghea si vor verifica gestiunea societatii, precum si corectitudinea si oportunitatea tranzactiilor sau a actelor incheiate de aceasta cu administratorii, angajatii, actionarii societatii sau persoanele afiliate ori persoanele implicate cu acestia.
    (2) Situatiile financiare ale societatilor detinute public vor fi supuse verificarii auditorilor financiari, in conformitate cu dispozitiile legale."
    35. La articolul 114, alineatele (2) si (4) vor avea urmatorul cuprins:
    "(2) O data cu fixarea dividendelor adunarea generala a actionarilor va stabili si termenul in care acestea se vor plati actionarilor. Acesta nu va fi mai mare de 6 luni de la data adunarii generale a actionarilor de stabilire a dividendului.
    ...........................................................................
    (4) Hotararea adunarii generale de fixare a dividendului, adoptata ulterior datei intrarii in vigoare a prezentei ordonante de urgenta, se depune in termen de 15 zile la Oficiul registrului comertului pentru a fi mentionata in registru si publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea a IV-a. Hotararea constituie titlu executoriu, in temeiul caruia actionarii pot incepe executarea silita impotriva societatii, potrivit legii."
    36. Articolul 116 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 116
    (1) Sunt interzise aporturile in natura la majorarea capitalului social al societatilor detinute public, cu exceptia:
    a) aporturilor constand din terenurile de incinta pentru care s-au eliberat certificate de atestare a dreptului de proprietate asupra terenurilor si pentru care majorarea de capital social se efectueaza de drept, conform Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 88/1997 privind privatizarea societatilor comerciale, aprobata prin Legea nr. 44/1998, cu modificarile si completarile ulterioare;
    b) aporturilor in natura, stabilite concret prin contractele de privatizare, si a celor hotarate de catre adunarea generala a actionarilor, in temeiul art. 14 din Legea nr. 137/2002 privind unele masuri pentru accelerarea privatizarii;
    c) aporturilor in natura aduse la majorarea capitalului social ca urmare a unor obligatii asumate in contractele de privatizare, respectiv de postprivatizare;
    d) investitiei directe constand in aport in natura, realizata in conditiile stabilite prin Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 92/1997 privind stimularea investitiilor directe, aprobata cu modificari prin Legea nr. 241/1998, cu modificarile si completarile ulterioare;
    e) oricaror alte aporturi in natura prevazute in legi speciale.
    (2) Majorarea capitalului social prin noi aporturi, in numerar sau in natura, se face cu acordarea dreptului de preferinta tuturor actionarilor societatii.
    (3) Societatile detinute public nu pot majora capitalul social prin noi aporturi inainte de actualizarea valorii imobilizarilor aflate in patrimoniul lor.
    (4) Pretul de subscriere a actiunilor emise pentru majorarea capitalului social se va calcula obligatoriu prin adaugarea unei prime de emisiune cel putin egala cu diferenta de valoare dintre activul net pe actiune si valoarea nominala inregistrata a actiunii.
    (5) Valoarea activului net pe actiune se determina luand in considerare valoarea activelor imobilizate, actualizata la data convocarii adunarii generale a actionarilor de majorare a capitalului social.
    (6) La actualizarea valorii activelor imobilizate se vor lua in calcul rata inflatiei inregistrata intre data ultimei lor evaluari sau actualizari si data convocarii adunarii generale a actionarilor de majorare a capitalului social, precum si valoarea de piata a bunurilor respective.
    (7) In toate cazurile in care actiunile nu sunt subscrise in virtutea dreptului de preferinta, pretul de subscriere a actiunilor nu poate fi mai mic decat pretul determinat in conformitate cu prevederile alin. (4)."
    37. Articolul 118 se abroga.
    38. Articolele 121 si 122 vor avea urmatorul cuprins:
    "Art. 121
    Societatile detinute public vor intocmi si vor transmite C.N.V.M. rapoarte curente, semestriale si anuale. C.N.V.M. va emite reglementari privind continutul minim al acestor rapoarte si publicitatea obligatorie de efectuat pe cheltuiala societatii.
    Art. 122
    In cazul aparitiei unui eveniment important societatile detinute public vor intocmi, in termen de 24 de ore, rapoarte curente, conform reglementarilor C.N.V.M. si ale pietelor reglementate pe care se tranzactioneaza valorile mobiliare emise de acestea."
    39. La articolul 123, alineatul (1) va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 123
    (1) Administratorii societatilor detinute public vor prezenta obligatoriu C.N.V.M. rapoarte curente, ce vor fi publicate in Buletinul C.N.V.M., in care vor declara orice act juridic incheiat de catre societate cu administratori, angajati, actionarul cu pozitie majoritara al societatii sau cu persoane implicate ori cu persoane afiliate acestora, a caror valoare cumulata reprezinta cel putin echivalentul in lei a 50.000 euro."
    40. Articolul 124 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 124
    (1) Informatiile la care se face referire la art. 121 sunt considerate privilegiate pana la publicarea lor.
    (2) Societatile detinute public pot solicita motivat C.N.V.M. ca anumite informatii sa nu fie publicate, ci sa fie tratate ca informatii confidentiale, cu exceptia informatiilor relevante necesare investitorilor pentru evaluarea activitatii, a profitului sau a pierderilor societatii.
    (3) Avizul C.N.V.M. va putea fi dat numai atunci cand informatiile prezentate justifica necesitatea pastrarii confidentialitatii acestora, in interesul emitentului si al actionarilor.
    (4) Cadrul general privind caracterul confidential al informatiilor se stabileste printr-un regulament emis de C.N.V.M."
    41. La articolul 125, alineatul (3) va avea urmatorul cuprins:
    "(3) Notele explicative vor include toate informatiile relevante pentru ca investitorii sa poata evalua activitatea societatii, profitul sau pierderea inregistrata in comparatie cu perioada similara a anului financiar precedent."
    42. La articolul 128, alineatul (1) va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 128
    (1) Situatiile financiare si cele privind operatiunile oricarei entitati supuse autorizarii, supravegherii si controlului C.N.V.M. vor fi elaborate in conformitate cu prevederile legale in vigoare si cu reglementarile specifice emise de C.N.V.M. Situatiile financiare vor fi verificate si certificate de auditori financiari, specializati in domeniu, membri ai Camerei Auditorilor Financiari din Romania."
    43. Articolul 129 se abroga.
    44. La articolul 134, alineatul (5) va avea urmatorul cuprins:
    "(5) Pretul din oferta publica de cumparare, efectuata potrivit alineatelor precedente, va fi determinat in raport cu reglementarile C.N.V.M. emise in aplicarea legii."
    45. La articolul 135 alineatul (2), punctul 2 se abroga.
    46. La articolul 135 alineatul (3), punctul 3 va avea urmatorul cuprins:
    "3. achizitionarea de actiuni in cadrul unei oferte publice de vanzare de actiuni;"
    47. La articolul 135 alineatul (4), punctul 2 va avea urmatorul cuprins:
    "2. sa instraineze un numar de actiuni, corespunzator pierderii pozitiei dobandite in mod neintentionat."
    48. La articolul 136, alineatul (1) va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 136
    (1) O societate detinuta public isi va pierde acest statut in urmatoarele situatii:
    a) cand un actionar majoritar sau un grup de persoane care actioneaza in mod concertat detine legal mai mult de 90% din capitalul social al societatii si promoveaza o oferta publica de preluare, cu scopul de a inchide societatea;
    b) ca urmare a hotararii adunarii generale a actionarilor, in cazul in care capitalul social va scadea sub echivalentul in lei a 100.000 euro sau numarul de actionari va scadea sub 100;
    c) in cazul in care C.N.V.M. constata ca nu au fost indeplinite conditiile legale de listare pe o piata reglementata."
    49. Articolul 138 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 138
    (1) Actionarul majoritar sau un grup de persoane care actioneaza in mod concertat si detin o pozitie majoritara absoluta, care le confera mai mult de 90% din drepturile de vot asupra emitentului, are obligatia ca, in termen de 6 luni de la dobandirea acestei pozitii sau, dupa caz, de la data intrarii in vigoare a prezentei ordonante de urgenta, sa faca si sa finalizeze o oferta publica de preluare pentru restul de actiuni de pe o piata, in vederea transformarii acesteia in societate de tip inchis, cu mentionarea expresa a acestui obiectiv in prospectul ofertei.
    (2) Pretul din oferta publica de preluare se publica intr-un raport curent cu cel putin 90 de zile inainte de derularea ofertei si va fi stabilit de un evaluator independent, in baza metodei de determinare a pretului stabilite de C.N.V.M. prin reglementari proprii.
    (3) Metoda de determinare a pretului va lua in considerare si activul net contabil si celelalte elemente contabile care indica valoarea actiunilor.
    (4) In cazul in care, in termen de 10 zile de la data publicarii raportului curent, investitorii ce detin cel putin 5% din actiunile pentru care se face oferta de preluare contesta pretul stabilit, va fi numit un nou evaluator independent, angajat de catre acesti investitori, care va stabili pretul de cumparare pentru oferta publica de preluare.
    (5) Daca pretul stabilit de noul evaluator este mai mare cu pana la 20% fata de pretul stabilit de primul evaluator, pretul se va fixa la valoarea data de media aritmetica a celor doua valori. In cazul in care pretul nou stabilit este mai mare cu peste 20% fata de pretul stabilit de primul evaluator, pretul va fi determinat printr-o noua expertiza, efectuata de un evaluator independent agreat si angajat si de contestatari.
    (6) Prevederile alin. (1) nu se aplica societatilor in care statul dobandeste sau detine pozitia majoritara absoluta, care ii confera mai mult de 90% din drepturile de vot asupra emitentului."
    50. La articolul 147, alineatul (2) va avea urmatorul cuprins:
    "(2) Resursele financiare aflate la dispozitia Fondului nu vor putea fi investite decat in titluri de stat sau in alte instrumente cu venit fix, garantate integral de stat pana la data integrarii in Uniunea Europeana, urmand ca ulterior aceste plasamente sa se diversifice in active cu risc scazut."
    51. La articolul 149 alineatul (2) punctul 1, dupa litera e) se introduce litera f) cu urmatorul cuprins:
    "f) vanzarea sau cumpararea de titluri de stat pe contul clientilor sau pe cont propriu;"
    52. La articolul 151 alineatul (1) litera b), punctul 3 va avea urmatorul cuprins:
    "3. pentru societatile de servicii de investitii financiare care desfasoara oricare dintre activitatile prevazute la art. 149 alin. (2) pct. 1 lit. a) - f) si pct. 2 lit. a) - d), de patru ori suma stabilita pentru activitatile de la pct. 1;"
    53. La articolul 172, dupa litera i) se introduce litera j) cu urmatorul cuprins:
    "j) nerespectarea obligatiei de pastrare a valorilor mobiliare la societati de registru autorizat."
    54. La articolul 173, partea introductiva si punctul 4 ale literei b) vor avea urmatorul cuprins:
    "b) urmatoarele sanctiuni complementare, care se pot aplica, dupa caz:
    ...........................................................................
    4. interzicerea temporara sau definitiva, pentru persoanele fizice ori juridice, a ocuparii unor functii, a desfasurarii unor activitati si servicii legate de pietele reglementate de prezenta ordonanta de urgenta."
    55. Articolele 177 si 178 vor avea urmatorul cuprins:
    "Art. 177
    Cand amenda se aplica persoanelor fizice, limitele acesteia se stabilesc intre 50.000.000 lei si 200.000.000 lei, acestea putandu-se actualiza prin hotarare a Guvernului.
    Art. 178
    C.N.V.M. poate sanctiona disciplinar cu avertisment faptele savarsite din culpa care nu au cauzat daune patrimoniale semnificative ori prejudicii de alta natura persoanelor fizice sau juridice aflate sub incidenta prezentei ordonante de urgenta ori a protectiei investitorilor, daca asemenea fapte nu sunt savarsite in conditiile art. 175 alin. (2) sau (3)."
    56. La articolul 180, alineatul (2) va avea urmatorul cuprins:
    "(2) In cazul sanctiunilor contraventionale cu amenda nu se aplica prevederile art. 28 si 29 din Ordonanta Guvernului nr. 2/2001 privind regimul juridic al contraventiilor, cu modificarile si completarile ulterioare."
    57. La articolul 184, dupa alineatul (3) se introduce alineatul (4) cu urmatorul cuprins:
    "(4) Restrictiile privind cetatenia persoanelor fizice si rezidenta persoanelor juridice supuse prevederilor prezentei legi isi inceteaza aplicabilitatea dupa integrarea Romaniei in Uniunea Europeana."
    58. La articolul 185, dupa alineatul (2) se introduce alineatul (2^1) cu urmatorul cuprins:
    "(2^1) Activitatea cenzorilor externi independenti si a cenzorilor inceteaza de la data la care entitatile sunt supuse auditului financiar, in conformitate cu reglementarile legale in domeniu."
    Art. 2
    Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 28/2002 privind valorile mobiliare, serviciile de investitii financiare si pietele reglementate, cu modificarile si completarile aduse prin prezenta lege, va fi republicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, dandu-se textelor o noua numerotare.

    Aceasta lege a fost adoptata de Camera Deputatilor in sedinta din 27 iunie 2002, cu respectarea prevederilor art. 74 alin. (1) din Constitutia Romaniei.

                      PRESEDINTELE CAMEREI DEPUTATILOR
                               VALER DORNEANU

    Aceasta lege a fost adoptata de Senat in sedinta din 27 iunie 2002, cu respectarea prevederilor art. 74 alin. (1) din Constitutia Romaniei.

                         p. PRESEDINTELE SENATUI,
                             DORU IOAN TARACILA



SmartCity5

COMENTARII la Legea 525/2002

Momentan nu exista niciun comentariu la Legea 525 din 2002
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu