Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

LEGE Nr

LEGE   Nr. 451 din  8 iulie 2002

pentru ratificarea Conventiei europene a peisajului, adoptata la Florenta la 20 octombrie 2000

ACT EMIS DE: PARLAMENT

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 536 din 23 iulie 2002


SmartCity3


    Parlamentul Romaniei adopta prezenta lege.

    ARTICOL UNIC
    Se ratifica Conventia europeana a peisajului, adoptata la Florenta la 20 octombrie 2000.

    Aceasta lege a fost adoptata de Camera Deputatilor in sedinta din 21 mai 2002, cu respectarea prevederilor art. 74 alin. (2) din Constitutia Romaniei.

                      PRESEDINTELE CAMEREI DEPUTATILOR
                               VALER DORNEANU

    Aceasta lege a fost adoptata de Senat in sedinta din 17 iunie 2002, cu respectarea prevederilor art. 74 alin. (2) din Constitutia Romaniei.

                         p. PRESEDINTELE SENATUI,
                             DORU IOAN TARACILA

                      CONVENTIA EUROPEANA A PEISAJULUI*)

    *) Traducere.

                                 PREAMBUL

    Statele membre ale Consiliului Europei, semnatare ale prezentei conventii, denumite in continuare parti,
    considerand ca scopul Consiliului Europei este de a realiza o mai buna cooperare intre membrii sai in vederea protejarii si promovarii idealurilor si principiilor care constituie patrimoniul lor comun si ca acest scop este atins, in particular, prin acorduri in domeniul economic si social,
    preocupate sa ajunga la o dezvoltare durabila bazata pe o relatie echitabila si armonioasa intre necesitatile sociale, activitatile economice si mediu,
    constatand ca peisajul participa intr-o maniera importanta la interesul general in ceea ce priveste domeniile: cultural, ecologic, de mediu si social si ca el constituie o resursa favorabila pentru activitatea economica, ale carui protectie, management si amenajare corespunzatoare contribuie la crearea de locuri de munca,
    constiente ca peisajul contribuie la formarea culturilor locale si ca acesta este o componenta de baza a patrimoniului natural si cultural european, contribuind la bunastarea umana si la consolidarea identitatii europene,
    recunoscand ca peisajul este o parte importanta a calitatii vietii pentru oamenii de pretutindeni: in areale urbane sau rurale, in areale degradate sau in cele care se prezinta intr-o stare perfecta, in spatii recunoscute ca fiind de o frumusete deosebita, precum si in cele obisnuite,
    tinand seama ca evolutiile tehnicilor de productie agricola, silvica, industriala si miniera si politicile in materie de amenajare a teritoriului, urbanism, transport, infrastructura, turism si agrement, precum si schimbarile economice mondiale continua in multe cazuri sa accelereze transformarea peisajelor,
    dorind sa raspunda vointei publice de a se bucura de o calitate crescuta a peisajelor si sa joace un rol activ in transformarea lor,
    convinse fiind ca peisajul este un element esential al bunastarii sociale si individuale si ca protectia, managementul si amenajarea acestuia implica drepturi si responsabilitati pentru fiecare,
    tinand seama de sursele legale existente la nivel international in domeniul protectiei si managementului patrimoniului natural si cultural, de amenajarea teritoriului, de autonomia locala si cooperarea transfrontiera, in special de Conventia privind protectia habitatelor naturale si a vietii salbatice din Europa (Berna, 19 septembrie 1979), Conventia privind protectia patrimoniului arhitectural european (Granada, 3 octombrie 1985), Conventia europeana privind protectia patrimoniului arhitectural european (revizuita) (La Valletta, 16 ianuarie 1992), Conventia-cadru europeana privind cooperarea transfrontiera a colectivitatilor sau autoritatilor teritoriale (Madrid, 21 mai 1980) si de protocoalele aditionale la aceasta, Carta europeana a autonomiei locale (Strasbourg, 15 octombrie 1985), Conventia privind diversitatea biologica (Rio, 5 iunie 1992), Conventia privind protectia patrimoniului mondial cultural si natural (Paris, 16 noiembrie 1972) si de Conventia privind accesul la informatie, participarea publicului la luarea deciziilor si accesul la justitie pe probleme de mediu (Aarhus, 25 iunie 1998),
    recunoscand ca diversitatea si calitatea peisajelor europene constituie o resursa comuna pentru protectia, managementul si amenajarea carora este necesara cooperarea,
    dorind sa instituie un instrument nou, consacrat in mod exclusiv protectiei, managementului si amenajarii tuturor peisajelor europene,
    au cazut de acord asupra urmatoarelor:

    CAP. 1
    Prevederi generale

    Art. 1
    Definitii
    In sensul prezentei conventii, termenii de mai jos au urmatoarele semnificatii:
    a) peisajul desemneaza o parte de teritoriu perceput ca atare de catre populatie, al carui caracter este rezultatul actiunii si interactiunii factorilor naturali si/sau umani;
    b) politica peisajului este o expresie prin care autoritatile publice competente desemneaza principii generale, strategii si linii directoare care permit adoptarea de masuri specifice care au ca scop protectia, managementul si amenajarea peisajului;
    c) obiectiv de calitate peisajera desemneaza formularea de catre autoritatile publice competente, pentru un anumit peisaj, a aspiratiilor populatiilor cu privire la caracteristicile peisajere ale cadrului lor de viata;
    d) protectia peisajului cuprinde actiunile de conservare si mentinere a aspectelor semnificative sau caracteristice ale unui peisaj, justificate prin valoarea sa patrimoniala derivata din configuratia naturala si/sau de interventia umana;
    e) managementul peisajelor cuprinde actiunile vizand, intr-o perspectiva de dezvoltare durabila, intretinerea peisajului in scopul directionarii si armonizarii transformarilor induse de evolutiile sociale, economice si de mediu;
    f) amenajarea peisajului reprezinta actiunile cu caracter de perspectiva ce au ca scop dezvoltarea, restaurarea sau crearea de peisaje.
    Art. 2
    Arie de aplicare
    Subiect al prevederilor art. 15, aceasta conventie se aplica pentru intregul teritoriu al partilor si acopera areale naturale, rurale, urbane si suburbane. Sunt incluse suprafete terestre, ape interioare si areale marine. Se refera la peisaje care pot fi considerate deosebite, precum si la peisaje obisnuite sau degradate.
    Art. 3
    Obiective
    Obiectivele prezentei conventii sunt: promovarea protectiei peisajelor, managementul si amenajarea acestora si organizarea cooperarii europene in acest domeniu.

    CAP. 2
    Masuri nationale

    Art. 4
    Impartirea responsabilitatilor
    Fiecare parte va implementa prezenta conventie, in particular prevederile art. 5 si 6, in conformitate cu propria repartizare a competentelor, cu principiile constitutionale si cu reglementarile sale administrative si respectand principiul subsidiaritatii, tinand seama de Carta europeana a autonomiei locale. Fiecare parte va armoniza implementarea prezentei conventii prin politici proprii si fara derogari de la prevederile acesteia.
    Art. 5
    Masuri generale
    Fiecare parte se angajeaza:
    a) sa recunoasca juridic peisajele ca o componenta esentiala a cadrului de viata pentru populatie, expresie a diversitatii patrimoniului comun cultural si natural si fundament al identitatii acesteia;
    b) sa stabileasca si sa implementeze politicile peisajului care au ca scop protectia, managementul si amenajarea acestuia, prin adoptarea de masuri specifice mentionate in prezenta conventie;
    c) sa stabileasca proceduri de participare pentru publicul larg, autoritati regionale si locale, precum si pentru alti factori interesati la definirea si implementarea politicilor peisajere mentionate la lit. b);
    d) sa integreze peisajul in politicile de amenajare a teritoriului, de urbanism si in cele culturale, de mediu, agricole, sociale si economice, precum si in alte politici cu posibil impact direct sau indirect asupra peisajului.
    Art. 6
    Masuri specifice
    A. Marirea gradului de constientizare
    Fiecare parte se obliga sa mareasca gradul de constientizare a societatii civile, organizatiilor private si autoritatilor publice in ceea ce priveste valoarea peisajelor si rolul transformarii lor.
    B. Formare si educare
    Fiecare parte se obliga sa promoveze:
    a) formarea de specialisti in cunoasterea interventiei asupra peisajelor;
    b) programe pluridisciplinare de formare in politica, protectia, managementul si amenajarea peisajului, destinate profesionistilor din sectorul privat si public si asociatiilor interesate;
    c) cursuri scolare si universitare care in cadrul disciplinelor de specialitate sa abordeze probleme privind valorile legate de peisaj si protectia, managementul si amenajarea acestuia.
    C. Identificare si evaluare
    1. Mobilizand factorii interesati, conform art. 5 lit. c), si in vederea unei mai bune cunoasteri a peisajelor proprii, fiecare parte se angajeaza:
    a) (i) sa identifice peisajele din ansamblul teritoriului propriu;
    (ii) sa analizeze caracteristicile acestora, precum si dinamica si factorii perturbanti;
    (iii) sa urmareasca transformarile;
    b) sa evalueze peisajele astfel identificate, tinand seama de valorile particulare atribuite lor de catre partile interesate si de populatia implicata.
    2. Aceasta identificare si procedurile de evaluare vor fi dirijate prin schimbul de experienta si metodologie, organizat intre parti, la nivel european, in conformitate cu prevederile art. 8.
    D. Obiective de calitate peisajera
    Fiecare parte se obliga sa defineasca obiective de calitate a peisajului pentru peisajele identificate si evaluate, dupa consultarea publica in conformitate cu art. 5 lit. c).
    E. Implementare
    Pentru ca politicile peisajului sa aiba efect fiecare parte se obliga sa introduca instrumente care au ca scop protectia, managementul si/sau amenajarea peisajului.

    CAP. 3
    Cooperare europeana

    Art. 7
    Politici si programe internationale
    Partile se obliga sa coopereze in vederea introducerii dimensiunii peisajere in programele si politicile internationale si sa recomande ca, acolo unde este cazul, consideratiile referitoare la peisaj sa fie incluse.
    Art. 8
    Asistenta mutuala si schimb de informatii
    Partile se obliga sa coopereze pentru intarirea eficacitatii masurilor luate in conformitate cu prevederile prezentei conventii si, in special:
    a) sa ofere asistenta tehnica si stiintifica mutuala, prin acumulare si schimb de experienta si de lucrari de cercetare stiintifica in materie de peisaj;
    b) sa promoveze schimbul de specialisti in probleme privind peisajul, in special pentru informare si instruire;
    c) sa schimbe informatii asupra tuturor problemelor acoperite de prevederile prezentei conventii.
    Art. 9
    Peisaje transfrontiere
    Partile trebuie sa incurajeze cooperarea transfrontiera la nivel local si regional si ori de cate ori este necesar sa pregateasca si sa implementeze programe comune de punere in valoare a peisajului.
    Art. 10
    Monitorizarea implementarii conventiei
    1. Comitetele de experti competenti existenti, stabiliti la art. 17 din Statutul Consiliului Europei, sunt insarcinate de catre Comitetul de Ministri al Consiliului Europei sa fie responsabile cu monitorizarea implementarii conventiei.
    2. Dupa fiecare reuniune a Comitetului de Experti secretarul general al Consiliului Europei va transmite Comitetului de Ministri un raport asupra lucrarilor si functionarii conventiei.
    3. Comitetele de experti propun Comitetului de Ministri criteriile de atribuire si de reglementare privind acordarea unui premiu al peisajului de catre Consiliul Europei.
    Art. 11
    Premiul peisajului acordat de catre Consiliul Europei
    1. Premiul peisajului acordat de catre Consiliul Europei este o distinctie care poate fi atribuita autoritatilor locale si regionale si gruparilor lor care, in cadrul politicilor peisajere ale unei parti la prezenta conventie, au pus in practica politici sau masuri de protectie, management si/sau amenajare a peisajelor, care s-au dovedit a avea efect de lunga durata si astfel au putut servi ca exemplu pentru alte autoritati teritoriale in Europa. Aceasta distinctie poate fi, de asemenea, conferita organizatiilor neguvernamentale care au avut contributii particulare remarcabile la protectia, managementul sau amenajarea peisajului.
    2. Candidaturile pentru premiul peisajului acordat de Consiliul Europei vor fi transmise comitetelor de experti mentionate la art. 10 de catre parti. Autoritatile transfrontiere locale si regionale si alte grupari ale autoritatii locale si regionale interesate pot fi candidate ale unui management comun al peisajului in cauza.
    3. La propunerea comitetelor de experti mentionate la art. 10 Comitetul de Ministri trebuie sa defineasca si sa publice criteriile pentru atribuirea premiului peisajului de catre Consiliul Europei, sa adopte regulamentul si sa decerneze premiul.
    4. Atribuirea premiului peisajului de catre Consiliul Europei are ca scop incurajarea celor care il primesc pentru a asigura protectia, managementul si amenajarea durabila a peisajelor la care se face referire.

    CAP. 4
    Clauze finale

    Art. 12
    Relatia cu alte instrumente
    Prevederile prezentei conventii nu vor prejudicia prevederile mai stricte privind protectia, managementul si amenajarea peisajului, continute in alte instrumente legale nationale sau internationale, existente sau care vor intra in vigoare.
    Art. 13
    Semnarea, ratificarea, intrarea in vigoare
    1. Prezenta conventie este deschisa semnarii pentru statele membre ale Consiliului Europei. Ea va fi supusa ratificarii, acceptarii sau aprobarii. Instrumentele de ratificare, acceptare sau aprobare vor fi depuse la secretarul general al Consiliului Europei.
    2. Conventia va intra in vigoare in prima zi a lunii care urmeaza expirarii unei perioade de 3 luni de la data la care 10 state membre ale Consiliului Europei si-au exprimat consensul de a adera la aceasta in conformitate cu prevederile paragrafului precedent.
    3. Pentru toti semnatarii care isi vor exprima ulterior consimtamantul de a adera la prezenta conventie, aceasta va intra in vigoare in prima zi a lunii care urmeaza expirarii unei perioade de 3 luni de la data depunerii instrumentelor de ratificare, acceptare sau aprobare.
    Art. 14
    Aderarea
    1. Dupa intrarea in vigoare a prezentei conventii Comitetul de Ministri al Consiliului Europei va putea invita Comunitatea Europeana si oricare alt stat european care nu este membru al Consiliului Europei sa adere la aceasta, prin decizia majoritatii, asa cum este prevazut la art. 20 din Statutul Consiliului Europei, si prin vot unanim al statelor parti cu drept de semnatura din Comitetul de Ministri.
    2. Pentru oricare stat care adera sau pentru Comunitatea Europeana, in caz de aderare, prezenta conventie va intra in vigoare in prima zi a lunii care urmeaza expirarii unei perioade de 3 luni de la data la care s-a facut depunerea instrumentului de aderare pe langa secretarul general al Consiliului Europei.
    Art. 15
    Aplicarea in teritoriu
    1. Orice stat sau Comunitatea Europeana poate, in momentul semnarii sau cand isi depune instrumentul de ratificare, acceptare, aprobare sau aderare, sa specifice teritoriul sau teritoriile carora li se va aplica prezenta conventie.
    2. Orice parte poate la oricare data ulterioara, printr-o declaratie adresata secretarului general al Consiliului Europei, sa extinda aplicarea prezentei conventii oricarui alt teritoriu specificat in declaratie. Conventia va intra in vigoare pentru acel teritoriu in prima zi care urmeaza expirarii unei perioade de 3 luni de la data primirii declaratiei de catre secretarul general al Consiliului Europei.
    3. Orice declaratie facuta in virtutea celor doua paragrafe precedente si privind orice teritoriu mentionat intr-o asemenea declaratie poate sa fie retrasa prin notificare adresata secretarului general al Consiliului Europei. Retragerea va deveni efectiva in prima zi a lunii care urmeaza expirarii unei perioade de 3 luni de la data primirii notificarii de catre secretarul general al Consiliului Europei.
    Art. 16
    Denuntarea
    1. Orice parte poate sa denunte oricand prezenta conventie prin notificare adresata secretarului general al Consiliului Europei.
    2. Denuntarea va deveni efectiva in prima zi a lunii care urmeaza expirarii unei perioade de 3 luni de la data primirii notificarii de catre secretarul general al Consiliului Europei.
    Art. 17
    Amendamente
    1. Orice parte sau comitetele de experti mentionate la art. 10 pot propune amendamente la prezenta conventie.
    2. Orice propunere de amendament va fi inaintata secretarului general al Consiliului Europei, care o va comunica statelor membre ale Consiliului Europei, celorlalte parti si oricarui stat european nou membru al Consiliului Europei care a fost invitat sa adere la aceasta conventie in conformitate cu prevederile art. 14.
    3. Orice propunere de amendament este examinata de comitetele de experti mentionate la art. 10, care supun textul adoptat majoritatii de trei patrimi din numarul reprezentantilor partilor Comitetului de Ministri, pentru adoptare. Dupa adoptarea sa de catre Comitetul de Ministri cu majoritatea prevazuta la art. 20 lit. d) din Statutul Consiliului Europei si cu unanimitatea reprezentantilor statelor parti care au dreptul de a-si exercita activitatea in Comitetul de Ministri, textul va fi transmis partilor pentru acceptare.
    4. Orice amendament care va intra in vigoare dupa acceptarea lui de catre parti in prima zi a lunii care urmeaza expirarii unei perioade de 3 luni de la data la care 3 dintre statele membre ale Consiliului Europei au informat secretarul general despre acceptarea sa. Pentru celelalte parti care l-au acceptat ulterior acest amendament va intra in vigoare in prima zi a lunii care urmeaza expirarii unei perioade de 3 luni de la data la care partea respectiva l-a informat pe secretarul general al Consiliului Europei despre acceptarea sa.
    Art. 18
    Notificari
    Secretarul general al Consiliului Europei va instiinta statele membre ale Consiliului Europei, orice stat sau Comunitatea Europeana, care a aderat la aceasta conventie, privind:
    a) orice semnatura;
    b) depunerea oricarui instrument de ratificare, acceptare, aprobare sau aderare;
    c) orice data de intrare in vigoare a prezentei conventii in conformitate cu art. 13, 14 si 15;
    d) orice declaratie facuta in virtutea art. 15;
    e) orice denuntare facuta in virtutea art. 16;
    f) orice propunere de amendare, orice amendament adoptat conform art. 17 si data la care intra in vigoare;
    g) orice alt act, notificare, informare sau comunicare referitoare la prezenta conventie.
    Pentru conformitate subsemnatii autorizati in acest scop au semnat prezenta conventie.
    Intocmita la Florenta la 20 octombrie 2000, in limbile engleza si franceza, ambele texte fiind egal autentice, intr un singur exemplar care va fi pastrat in arhivele Consiliului Europei. Secretarul general al Consiliului Europei va transmite copii legalizate fiecarui stat membru al Consiliului Europei si fiecarui stat sau Comunitatii Europene, invitate sa adere la prezenta conventie.



SmartCity5

COMENTARII la Legea 451/2002

Momentan nu exista niciun comentariu la Legea 451 din 2002
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Legea 127 2017
    Îmi apare că site-ul http://www.legex.ro/VizualizareLege.aspx?var=153691#comentariu, sau cum se numește, este not secure. Adică putem comenta dar ne asumăm riscul informatic. E corect?
ANONIM a comentat Legea 127 2017
    nu cumva ar trebui să fie bizară absența oricărui comentariu la această lege? Totuși este o lege adoptată conform procedurilor regulamentare în vigoare, deci este ea însăși în vigoare. Avem dreptul cel puțin legal de a o comenta.
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu