Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

LEGE Nr

LEGE   Nr. 400 din  7 octombrie 2003

privind ratificarea Acordului de imprumut dintre Romania si Banca Internationala pentru Reconstructie si Dezvoltare, semnat la Bucuresti la 31 ianuarie 2003, pentru finantarea Proiectului de dezvoltare forestiera

ACT EMIS DE: PARLAMENT

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 739 din 22 octombrie 2003


SmartCity3


    Parlamentul Romaniei adopta prezenta lege.

    Art. 1
    Se ratifica Acordul de imprumut dintre Romania si Banca Internationala pentru Reconstructie si Dezvoltare, semnat la Bucuresti la 31 ianuarie 2003, in valoare de 25 milioane dolari S.U.A., denumit in continuare acord, pentru finantarea Proiectului de dezvoltare forestiera, denumit in continuare proiect.
    Art. 2
    (1) Proiectul va fi realizat de catre Unitatea de Management al Proiectului, denumita in continuare U.M.P., ce urmeaza a fi constituita prin ordin al ministrului agriculturii, padurilor, apelor si mediului.
    (2) Ministerul Finantelor Publice va incheia un acord de imprumut subsidiar cu Ministerul Agriculturii, Padurilor, Apelor si Mediului, prin care se va delega acestuia, prin U.M.P., intreaga autoritate si responsabilitate in realizarea proiectului si utilizarea sumelor de imprumut.
    Art. 3
    Contributia partii romane la finantarea proiectului va fi asigurata astfel:
    a) de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Agriculturii, Padurilor, Apelor si Mediului, in limita echivalentului in lei al sumei de 2,01 milioane dolari S.U.A.;
    b) din surse proprii ale Regiei Nationale a Padurilor, in limita echivalentului in lei al sumei de 4,59 milioane dolari S.U.A.;
    c) din contributia Centrului de informare pentru afaceri in sectorul forestier (ForSBIC), care se va infiinta conform paragrafului 6 al anexei nr. 5 la acest acord, in limita echivalentului in lei al sumei de 0,3 milioane dolari S.U.A.
    Art. 4
    (1) Plata comisionului initial de 1% din valoarea totala a imprumutului se va asigura de la bugetul de stat prin bugetul Ministerului Agriculturii, Padurilor, Apelor si Mediului.
    (2) Serviciul datoriei publice externe, respectiv plati de dobanzi, comisioane si rate de capital, se va asigura de la bugetul de stat prin bugetul Ministerului Agriculturii, Padurilor, Apelor si Mediului.
    Art. 5
    (1) Se autorizeaza Guvernul Romaniei, prin Ministerul Finantelor Publice, ca, de comun acord cu Banca Internationala pentru Reconstructie si Dezvoltare, sa introduca pe parcursul utilizarii imprumutului, in raport cu conditiile de derulare a acordului, amendamente la continutul acestuia, care privesc realocari de fonduri, modificari in structura imprumutului pe componente, modificari de termene, precum si orice alte modificari care nu sunt de natura sa sporeasca obligatiile financiare ale Romaniei fata de Banca Internationala pentru Reconstructie si Dezvoltare sau sa determine noi conditionalitati economice fata de cele convenite initial intre parti.
    (2) Amendamentele la acord, convenite conform alin. (1), se vor aproba prin hotarare a Guvernului.

    Aceasta lege a fost adoptata de Senat in sedinta din 4 septembrie 2003, cu respectarea prevederilor art. 74 alin. (2) din Constitutia Romaniei.

                          p. PRESEDINTELE SENATUI,
                              DORU IOAN TARACILA

    Aceasta lege a fost adoptata de Camera Deputatilor in sedinta din 22 septembrie 2003, cu respectarea prevederilor art. 74 alin. (2) din Constitutia Romaniei.

                      PRESEDINTELE CAMEREI DEPUTATILOR
                               VALER DORNEANU

    Imprumut nr. 4.683 RO

                             ACORD DE IMPRUMUT*)

    *) Traducere.

    Acord, datat 31 ianuarie 2003, intre Romania (Imprumutatul) si Banca Internationala pentru Reconstructie si Dezvoltare (Banca)

    Avand in vedere ca Imprumutatul, declarandu-se satisfacut in ceea ce priveste fezabilitatea si prioritatea Proiectului descris in anexa nr. 2 la acest acord (Proiectul), a solicitat Bancii sa sprijine finantarea Proiectului si
    avand in vedere ca Banca a acceptat, pe baza, inter alia, a urmatoarelor, sa acorde Imprumutatului imprumutul in termenii si conditiile prevazute in acest acord,
    partile convin dupa cum urmeaza:

    Art. 1
    Conditii generale; definitii
    Sectiunea 1.01. "Conditiile generale aplicabile acordurilor de imprumut si garantie pentru imprumuturi intr-o singura valuta" ale Bancii, datate 30 mai 1995, asa cum au fost amendate la 6 octombrie 1999 (Conditiile generale), constituie parte integranta a acestui acord.
    Sectiunea 1.02. In afara cazului in care contextul cere altfel, termenii definiti in Conditiile generale si in preambulul la prezentul acord vor avea intelesurile respective, iar urmatorii termeni suplimentari vor avea intelesurile urmatoare:
    a) DP - Departamentul padurilor din cadrul MAAP (dupa cum este definit in cele ce urmeaza);
    b) planul de management pentru mediu - planul, acceptabil Bancii, elaborat si adoptat de catre Imprumutat, care sa contina cerintele de mediu pentru realizarea Proiectului si masurile de atenuare propuse si la care se face referire in paragraful 5 al anexei nr. 5 la acest acord;
    c) raportul de monitorizare financiara sau RMF - fiecare raport elaborat in conformitate cu sectiunea 4.02 a acestui acord;
    d) ForSBIC - Centrul de informare pentru afaceri in domeniul forestier, un centru independent de consultanta si dezvoltare a afacerilor, care urmeaza a fi infiintat si la care se face referire in paragraful 6 al anexei nr. 5 la acest acord;
    e) OSAIA - Oficiul pentru servicii de achizitii intre agentii, din cadrul Programului de Dezvoltare al Natiunilor Unite (PDNU);
    f) MAAP - Ministerul Agriculturii, Alimentatiei si Padurilor al Imprumutatului;
    g) RNP - Regia Nationala a Padurilor din cadrul MAAP, infiintata prin Hotararea Guvernului nr. 173/2001;
    h) PIP - planul de implementare a Proiectului, elaborat de catre Imprumutat si mentionat in paragraful 2 a) din anexa nr. 5 la acest acord;
    i) UMP - Unitatea de Management al Proiectului, care urmeaza a fi infiintata in mod formal, prin ordin al ministrului, in cadrul MAAP, sau orice succesor legal al acesteia acceptabil Bancii;
    j) CCP - Comitetul de coordonare a Proiectului, care urmeaza sa fie infiintat de catre Imprumutat si la care se face referire in paragraful 2 b) din anexa nr. 5 la acest acord;
    k) contul special - contul la care se face referire in sectiunea 2.02 b) din acest acord.
    Art. 2
    Imprumutul
    Sectiunea 2.01. Banca este de acord sa imprumute Imprumutatului, in termenii si conditiile prevazute sau la care se face referire in acordul de imprumut, o suma egala cu douazeci si cinci de milioane de dolari S.U.A. (25.000.000 USD).
    Sectiunea 2.02. a) Suma imprumutului poate fi trasa din contul imprumutului, in conformitate cu prevederile anexei nr. 1 la acest acord, pentru: cheltuielile efectuate (sau, daca Banca va fi de acord, care urmeaza a fi efectuate) privind costurile rezonabile ale bunurilor, lucrarilor si serviciilor necesare Proiectului si care urmeaza sa fie finantate din sumele imprumutului.
    b) Imprumutatul, pentru scopurile Proiectului, poate deschide si mentine in dolari S.U.A. un cont special de depozit intr-o banca comerciala, in termeni si conditii satisfacatoare Bancii, protejat corespunzator impotriva compensarii, confiscarii si sechestrarii. Depozitele in si platile din contul special vor fi efectuate in conformitate cu prevederile anexei nr. 6 la acest acord.
    Sectiunea 2.03. Data inchiderii va fi 30 iunie 2009 sau o data ulterioara, dupa cum va stabili Banca. Banca va notifica Imprumutatului aceasta data cu promptitudine.
    Sectiunea 2.04. La data sau imediat dupa data intrarii in efectivitate Imprumutatul va plati Bancii un comision egal cu un procent de 1% din suma imprumutului.
    Sectiunea 2.05. Imprumutatul va plati periodic Bancii un comision de angajament la o rata de trei patrimi dintr-un procent (3/4 din 1%) pe an, aplicata la suma neutilizata din imprumut.
    Sectiunea 2.06. a) Imprumutatul va plati periodic dobanda aferenta sumelor trase din imprumut si nerambursate, la o rata egala cu rata de baza LIBOR plus marja totala LIBOR, aferente fiecarei perioade de dobanda.
    b) Pentru scopurile acestei sectiuni:
    (i) perioada de dobanda inseamna perioada initiala de la, si incluzand, data prezentului acord pana la, dar excluzand, prima data de plata a dobanzii, care survine dupa aceasta, iar dupa perioada initiala, fiecare perioada de la, si incluzand, data de plata a dobanzii pana la, dar excluzand, data de plata a dobanzii imediat urmatoare;
    (ii) data de plata a dobanzii inseamna fiecare data specificata in sectiunea 2.07 din acest acord;
    (iii) rata dobanzii cu baza LIBOR inseamna, pentru fiecare perioada de dobanda, rata oferita pe piata interbancara londoneza la depozitele pe 6 luni in dolari S.U.A., valabila in prima zi a unei astfel de perioade de dobanda (sau, in cazul perioadei initiale de dobanda, rata valabila in prima zi a unei astfel de perioade de dobanda sau in ziua imediat urmatoare), dupa cum a fost determinata in mod rezonabil de catre Banca si exprimata ca procent pe an;
    (iv) marja totala LIBOR inseamna, pentru fiecare perioada de dobanda: (A) trei patrimi dintr-un procent (3/4 din 1%); (B) minus (sau plus) marja medie ponderata pentru o astfel de perioada de dobanda, mai mica (sau mai mare) decat ratele oferite pe piata interbancara londoneza sau alte rate de referinta la depozite pe 6 luni, aplicata la imprumuturile nerambursate ale Bancii sau la portiuni din acestea, alocate de catre Banca pentru finantarea imprumuturilor intr-o singura valuta, sau la portiuni din acestea care includ imprumutul, dupa cum a fost determinata in mod rezonabil de catre Banca si exprimata ca procent pe an.
    c) Banca va notifica cu promptitudine Imprumutatului rata dobanzii cu baza LIBOR si marja totala LIBOR pentru fiecare perioada de dobanda, de indata ce acestea vor fi determinate.
    d) Ori de cate ori, avand in vedere schimbarile survenite in practica pietei, care ar putea afecta determinarea ratelor dobanzii la care se face referire in aceasta sectiune, Banca decide ca este in interesul tuturor imprumutatilor sai si al Bancii sa aplice o modalitate de determinare a ratelor dobanzii aplicabile imprumutului, alta decat cea prevazuta in sectiunea mentionata, Banca poate modifica modalitatea de determinare a ratelor dobanzii aplicabile imprumutului, nu mai devreme de 6 luni dupa ce a notificat Imprumutatului noua modalitate. Noua modalitate va deveni efectiva la expirarea perioadei de notificare, in afara cazului in care Imprumutatul instiinteaza Banca, in decursul perioadei mentionate, asupra obiectiilor sale, caz in care modificarea respectiva nu va fi aplicata in cadrul imprumutului.
    Sectiunea 2.07. Dobanda si alte comisioane vor fi platite semestrial, la datele de 15 februarie si 15 august ale fiecarui an.
    Sectiunea 2.08. Imprumutatul va rambursa imprumutul in conformitate cu graficul de rambursare prevazut in anexa nr. 3 la acest acord.
    Art. 3
    Executia Proiectului
    Sectiunea 3.01. a) Imprumutatul isi declara angajamentul fata de obiectivele Proiectului si, pentru aceasta, va realiza Proiectul, prin MAAP, cu diligenta si eficienta cuvenite si in conformitate cu practici administrative, financiare, tehnice si de protectie a mediului corespunzatoare, si va furniza cu promptitudinea necesara fondurile, facilitatile, serviciile si alte resurse necesare Proiectului.
    b) Fara a contraveni prevederilor paragrafului a) al acestei sectiuni, imediat dupa data intrarii in efectivitate, Imprumutatul va deschide un cont al Proiectului, in termeni si conditii satisfacatoare Bancii, si va asigura alimentarea acestui cont cu alocatiile bugetare corespunzatoare, in fiecare trimestru calendaristic pe parcursul implementarii Proiectului, pentru finantarea cheltuielilor Proiectului.
    c) Fara a contraveni prevederilor paragrafului a) al acestei sectiuni si cu exceptia cazului in care Imprumutatul si Banca vor conveni altfel, Imprumutatul va realiza Proiectul in conformitate cu programul de realizare stabilit in anexa nr. 5 la acest acord.
    Sectiunea 3.02. Daca Banca nu va stabili altfel, achizitiile de bunuri, lucrari si servicii necesare Proiectului si care urmeaza sa fie finantate din sumele imprumutului vor fi efectuate in conformitate cu prevederile anexei nr. 4 la acest acord.
    Sectiunea 3.03. Pentru scopurile sectiunii 9.07 din Conditiile generale si fara a limita prevederile acesteia, Imprumutatul:
    a) va elabora, pe baza unor reguli acceptabile Bancii, si va furniza Bancii, nu mai tarziu de sase (6) luni dupa data inchiderii sau o alta data ulterioara care poate fi convenita intre Imprumutat si Banca in acest scop, un plan pentru operarea viitoare a Proiectului; si
    b) va oferi Bancii posibilitatea de a analiza impreuna cu Imprumutatul planul mentionat mai sus.
    Art. 4
    Clauze financiare
    Sectiunea 4.01. a) Imprumutatul, prin MAAP, va mentine un sistem de management financiar, incluzand inregistrari si conturi, si va elabora declaratii financiare intr-un format acceptabil Bancii, adecvate pentru reflectarea operatiunilor, resurselor si cheltuielilor derulate in cadrul Proiectului.
    b) Imprumutatul, prin MAAP:
    (i) va audita in fiecare an fiscal inregistrarile contabile, conturile si declaratiile financiare la care se face referire in paragraful a) al acestei sectiuni si inregistrarile contabile si conturile aferente contului special, in conformitate cu standardele de audit acceptabile Bancii, aplicate corespunzator de catre auditori independenti acceptabili Bancii;
    (ii) va furniza Bancii, de indata ce vor fi disponibile, dar in nici un caz mai tarziu de 6 luni dupa sfarsitul fiecarui an fiscal: (A) exemplare certificate ale declaratiilor financiare la care se face referire in paragraful a) al acestei sectiuni, auditate pentru fiecare an fiscal; si (B) opinia si raportul auditorilor asupra acestor declaratii, inregistrari si conturi, in scopul si cu detaliile pe care Banca le va solicita in mod rezonabil; si
    (iii) va furniza Bancii orice alte informatii referitoare la inregistrari si conturi, auditul acestora si auditorii respectivi, pe care Banca le va solicita periodic, in mod rezonabil.
    c) Pentru toate cheltuielile in legatura cu care tragerile din contul imprumutului s-au facut pe baza declaratiilor de cheltuieli, Imprumutatul, prin MAAP:
    (i) va mentine sau va lua masuri pentru mentinerea, in conformitate cu paragraful a) al acestei sectiuni, a inregistrarilor si conturilor separate care sa evidentieze aceste cheltuieli;
    (ii) va pastra, cel putin inca un an dupa ce Banca a primit raportul de audit pentru anul fiscal in care s-a efectuat ultima tragere din contul imprumutului, toate inregistrarile (contracte, comenzi, facturi, chitante sau alte documente) evidentiind aceste cheltuieli;
    (iii) va permite reprezentantilor Bancii sa analizeze aceste inregistrari; si
    (iv) se va asigura ca aceste inregistrari si conturi au fost incluse in auditul anual la care se face referire in paragraful b) al acestei sectiuni si ca raportul respectiv de audit va contine comentariul separat al auditorilor asupra faptului ca declaratiile de cheltuieli depuse in decursul unui an fiscal, impreuna cu procedurile si controlul intern implicat in elaborarea acestora, sunt corecte in ceea ce priveste tragerile la care se refera.
    Sectiunea 4.02. a) Fara a limita obligatiile de raportare a derularii Proiectului, prevazute in paragraful 1 a) din anexa nr. 5 la acest acord, Imprumutatul, prin MAAP, va elabora si va transmite Bancii un raport de monitorizare financiara, satisfacator pentru Banca din punct de vedere al formei si continutului, care:
    (i) stabileste sursele si modul de utilizare a fondurilor Proiectului, atat cumulat, cat si aferente perioadei la care face referire raportul mentionat, evidentiind separat fondurile furnizate in cadrul imprumutului, si explica diferentele dintre utilizarile actuale si cele previzionate ale acestor fonduri;
    (ii) descrie progresul fizic al implementarii Proiectului, atat cumulat, cat si pentru perioada la care face referire raportul mentionat, si explica diferentele care apar intre tintele implementarii Proiectului previzionate initial si cele actuale; si
    (iii) stabileste stadiul achizitiilor in cadrul Proiectului, pentru sfarsitul perioadei la care face referire raportul mentionat.
    b) Primul RMF va fi transmis Bancii nu mai tarziu de 45 de zile dupa terminarea primului trimestru calendaristic de la data la care imprumutul devine efectiv si va acoperi perioada cuprinsa intre data la care a fost efectuata prima cheltuiala in cadrul Proiectului si sfarsitul primului trimestru calendaristic; dupa aceea fiecare RMF va fi furnizat Bancii nu mai tarziu de 45 de zile dupa fiecare trimestru calendaristic si va acoperi acest trimestru.
    Art. 5
    Data intrarii in vigoare; terminarea Proiectului
    Sectiunea 5.01. Se prevede urmatorul eveniment ca fiind o conditie suplimentara de intrare in vigoare a acordului de imprumut, in sensul prevederilor sectiunii 12.01 (c) din Conditiile generale, si anume angajarea in cadrul UMP a unui specialist in achizitii, cu experienta, calificarea si termenii de referinta acceptabili Bancii.
    Sectiunea 5.02. Data ce survine la 120 de zile dupa data acestui acord este specificata pentru scopurile sectiunii 12.04 din Conditiile generale.
    Art. 6
    Reprezentantii Imprumutatului; adrese
    Sectiunea 6.01. Ministrul finantelor publice din tara Imprumutatului este desemnat ca reprezentant al Imprumutatului pentru scopurile sectiunii 11.03 din Conditiile generale.
    Sectiunea 6.02. Urmatoarele adrese sunt specificate pentru scopurile sectiunii 11.01 din Conditiile generale:

    Pentru Imprumutat:
    Ministerul Finantelor Publice
    str. Apolodor nr. 17, sectorul 5, Bucuresti
    Romania
    Telex: 11239
    Fax: 4021 312 67 92

    Pentru Banca:
    Banca Internationala pentru Reconstructie si Dezvoltare
    Str. 1818 H, N.W.
    Washington, D.C. 20433
    Statele Unite ale Americii
    Telegraf:     Telex: 248423 (MCI)    Fax: (202) 477-63.91
    INTBAFRAD             64145 (MCI)
    Washington, D.C.

    Drept care, partile prezente, actionand prin reprezentantii lor autorizati, au convenit ca acest acord sa fie semnat in numele lor la Bucuresti, Romania, in ziua si anul specificate mai sus.

            Pentru Romania,
            Mihai Nicolae Tanasescu,
            ministrul finantelor publice,
            reprezentant autorizat

            Pentru Banca Internationala
            pentru Reconstructie si Dezvoltare,
            Andrew Vorkink,
            director,
            Unitatea de tara Europa Centrala si de Sud
            Regiunea Europa si Asia Centrala

    ANEXA 1

                            TRAGERI DIN IMPRUMUT

    1. Tabelul de mai jos cuprinde categoriile de cheltuieli care urmeaza sa fie finantate din sumele imprumutului, alocarea sumelor imprumutului pentru fiecare categorie, precum si procentul in care urmeaza sa fie finantate cheltuielile in cadrul fiecarei categorii.
________________________________________________________________________________
             Categoria             Suma alocata  Procent (%) din cheltuieli
                                   din imprumut  care urmeaza a fi finantate
                                   (exprimata    din imprumut
                                   in dolari
                                   S.U.A.)
________________________________________________________________________________
  1. Lucrari                         12.700.000  80%
  2. Bunuri                           3.000.000  100% din cheltuielile externe,
                                                 100% din cheltuielile locale
                                                 (cost ex-factory) si 80% din
                                                 cheltuielile locale pentru alte
                                                 bunuri cumparate de pe piata
                                                 interna
  3. Consultanta, inclusiv            3.000.000  100% din cheltuielile externe
     instruire si servicii de                    si 80% din cheltuielile locale
     audit
  4. Servicii tehnice                 2.350.000  80%
  5. Costuri curente de
     functionare:
     a) altele in afara de partea     2.400.000  80%
        C a Proiectului
     b) aferente ForSBIC in cadrul      250.000  95% din cheltuielile efectuate
        partii C a Proiectului                   pana la 31 iulie 2004;
                                                 75% din cheltuielile efectuate
                                                 pana la 31 iulie 2005;
                                                 50% din cheltuielile efectuate
                                                 pana la 31 iulie 2006;
                                                 25% din cheltuielile efectuate
                                                 pana la 31 iulie 2007
  6. Nealocate                        1.300.000
________________________________________________________________________________
     TOTAL:                          25.000.000
________________________________________________________________________________

    2. Pentru scopurile acestei anexe, termenii:
    a) cheltuieli externe inseamna cheltuieli efectuate in valuta oricarei tari, alta decat cea a Imprumutatului, pentru bunurile si serviciile furnizate de pe teritoriul oricarei tari, alta decat cea a Imprumutatului;
    b) cheltuieli locale inseamna cheltuieli in moneda Imprumutatului sau pentru bunuri ori servicii furnizate de pe teritoriul Imprumutatului;
    c) servicii tehnice inseamna proiectarea si instalarea pachetelor de software, inclusiv intretinerea si actualizarea acestora; si
    d) costuri curente de functionare inseamna urmatoarele cheltuieli generate de managementul si coordonarea activitatilor Proiectului: (i) pentru UMP: salariile personalului (exclusiv functionarii guvernamentali), diurnele personalului si costurile deplasarilor in teren pentru implementarea Proiectului; consumabile si utilitati, costurile pentru comunicatii; costurile de operare, asigurare si intretinere a vehiculelor si echipamentelor achizitionate in cadrul Proiectului; si (ii) pentru ForSBIC: salariile personalului (exclusiv functionarii guvernamentali), intretinerea biroului, costuri de operare si intretinere a vehiculelor, publicatii, promotii si servicii de audit.
    3. Fara a contraveni prevederilor paragrafului 1 de mai sus, nici o tragere nu va fi facuta pentru: a) platile efectuate pentru categoriile 1, 2, 3, 4 si 5, stabilite in tabelul de la paragraful 1 al acestei anexe, decat dupa ce comisionul prevazut in sectiunea 2.04 a acestui acord a fost platit; b) platile efectuate pentru cheltuielile realizate inainte de data acestui acord, cu exceptia tragerilor: (i) intr-o suma totala care nu depaseste echivalentul a 200.000 USD, care pot fi efectuate pentru categoria 3; si (ii) intr-o suma totala care nu depaseste echivalentul a 50.000 USD, care pot fi efectuate pentru categoria 5, in contul platilor efectuate inainte de aceasta data, insa dupa data de 1 noiembrie 2002.
    4. Banca poate solicita ca tragerile din contul imprumutului sa fie efectuate pe baza declaratiilor de cheltuieli pentru: a) bunuri si servicii tehnice in cadrul contractelor cu valoare mai mica de 100.000 USD echivalent fiecare; b) lucrari in cadrul contractelor cu valoare mai mica de 1.000.000 USD echivalent fiecare; c) servicii de consultanta in cadrul contractelor cu firme de consultanta, cu valoare mai mica de 200.000 USD echivalent fiecare; d) servicii de consultanta in cadrul contractelor cu consultanti individuali, cu valoare mai mica de 25.000 USD echivalent fiecare; e) instruire; si f) alte costuri de operare, toate in termenii si conditiile pe care Banca le va specifica in notificarile catre Imprumutat.

    ANEXA 2

                          DESCRIEREA PROIECTULUI

    Proiectul are drept obiectiv mentinerea si imbunatatirea unei administrari durabile, din punct de vedere al mediului, a resurselor silvice aflate in proprietate de stat si privata, in scopul cresterii contributiei pe care resursele silvice o aduc la dezvoltarea economiei nationale si rurale.
    Proiectul se constituie din urmatoarele componente, care pot fi modificate, dupa cum Imprumutatul si Banca vor conveni, periodic, in scopul indeplinirii acestor obiective:

    Partea A Crearea unui sistem de asigurare a unei administrari durabile a padurilor private
    1. Intarirea capacitatii DP pentru furnizarea de servicii de extensie si consultanta necesare proprietarilor de padure privati, ca si pentru supravegherea, reglementarea si monitorizarea unor activitati de administrare durabila a padurilor aflate in proprietate privata si de stat, prin: a) asigurarea de servicii de consultanta si instruire; si b) furnizarea de bunuri si echipamente, inclusiv mobilier si echipament de birou, echipament de teren, vehiculele necesare efectuarii inspectiilor de teren si echipament de instruire
    2. Sprijinirea, prin MAAP, a infiintarii si functionarii unor asociatii nationale si locale ale proprietarilor de padure privati, inclusiv asigurarea asistentei pentru dezvoltarea profilului membrilor, planurilor de recrutare, planurilor de dezvoltare a afacerilor, dezvoltarea institutionala pentru managementul financiar si al achizitiilor, prin furnizarea de instruire si servicii
    3. Sprijinirea infiintarii unui sistem national de informare si monitorizare privind administrarea padurilor, prin furnizarea de servicii, inclusiv servicii tehnice, si de instruire

    Partea B Atenuarea consecintelor restituirii terenurilor impadurite asupra administrarii padurilor statului
    1. Sprijinirea RNP pentru elaborarea si realizarea unui plan strategic, acceptabil MAAP, pentru a intari si finanta functia RNP de administrare a padurilor statului, prin furnizarea de servicii, instruire si bunuri
    2. Reabilitarea si extinderea retelei de drumuri forestiere pentru a reduce impactul asupra mediului inconjurator si a mari viabilitatea economica a exploatarii padurilor de productie ale statului, prin realizarea de lucrari si furnizarea de bunuri si servicii

    Partea C Sprijinirea cresterii productivitatii si competitivitatii industriilor forestiere
    Sustinerea infiintarii si functionarii ForSBIC cu scopul de a mari productivitatea si competitivitatea industriilor forestiere, prin furnizarea de bunuri si servicii

    Partea D Cresterea sprijinului public pentru o administrare durabila a padurilor
    Elaborarea si aplicarea unei strategii si campanii de dezvoltare a constiintei publice, vizand principalele grupuri implicate, dar si marele public, organizatiile neguvernamentale, factorii de decizie guvernamentali si din cadrul RNP, pentru a spori sprijinul public pentru o administrare durabila a padurilor, prin furnizarea de servicii, instruire si bunuri

    Partea E Gestionarea Proiectului
    Furnizarea de servicii, instruire si bunuri, precum si finantarea cheltuielilor de functionare pentru a sprijini UMP in administrarea si realizarea Proiectului

                                    *
                                 *     *

    Se asteapta ca Proiectul sa fie realizat pana la data de 31 decembrie 2008.

    ANEXA 3

            GRAFICUL DE RAMBURSARE

    ___________________________________
      Data scadentei    Rata de capital
                        (dolari S.U.A.)
    ___________________________________
     15 august 2008        1.040.000
     15 februarie 2009     1.040.000
     15 august 2009        1.040.000
     15 februarie 2010     1.040.000
     15 august 2010        1.040.000
     15 februarie 2011     1.040.000
     15 august 2011        1.040.000
     15 februarie 2012     1.040.000
     15 august 2012        1.040.000
     15 februarie 2013     1.040.000
     15 august 2013        1.040.000
     15 februarie 2014     1.040.000
     15 august 2014        1.040.000
     15 februarie 2015     1.040.000
     15 august 2015        1.040.000
     15 februarie 2016     1.040.000
     15 august 2016        1.040.000
     15 februarie 2017     1.040.000
     15 august 2017        1.040.000
     15 februarie 2018     1.040.000
     15 august 2018        1.040.000
     15 februarie 2019     1.040.000
     15 august 2019        1.040.000
     15 februarie 2020     1.080.000
     ___________________________________
      TOTAL:               25.000.000
     ___________________________________

    ANEXA 4

                                  ACHIZITII

    SECTIUNEA I
    Achizitiile de bunuri, lucrari si servicii tehnice

    Partea A Generalitati
    Bunurile, lucrarile si serviciile tehnice vor fi achizitionate in conformitate cu prevederile sectiunii I din "Ghidul pentru achizitii in cadrul imprumuturilor BIRD si creditelor IDA", publicat de catre Banca in ianuarie 1995 si revizuit in ianuarie si august 1996, septembrie 1997 si ianuarie 1999 (Ghidul), precum si cu respectarea urmatoarelor prevederi din sectiunea I a acestei anexe.

    Partea B Licitatia internationala competitiva
    1. Cu exceptia cazurilor in care se prevede altfel in partea C a acestei sectiuni, bunurile, lucrarile si serviciile tehnice vor fi achizitionate in cadrul unor contracte adjudecate in conformitate cu prevederile sectiunii II din Ghid si ale paragrafului 5 din anexa 1 la acesta.
    2. Pentru achizitiile de bunuri, lucrari si servicii tehnice in cadrul contractelor adjudecate in conformitate cu prevederile pct. 1 din aceasta parte, se vor aplica urmatoarele proceduri:
    a) Gruparea contractelor
    In limitele aplicabile, contractele pentru bunuri vor fi grupate in pachete de licitatie estimate fiecare la un cost de 100.000 USD echivalent sau mai mult.
    b) Preferinta pentru bunuri produse intern
    Pentru bunurile produse pe teritoriul Imprumutatului, se vor aplica prevederile paragrafelor 2.54 si 2.55 din Ghid si ale anexei 2 la acesta.

    Partea C Alte proceduri de achizitie
    1. Licitatie competitiva nationala
    Lucrarile estimate la un cost mai mic de 1.000.000 USD echivalent pe contract pot fi achizitionate in cadrul unor contracte adjudecate in conformitate cu prevederile paragrafelor 3.3 si 3.4 din Ghid.
    2. Cumparare internationala
    Bunurile estimate la un cost mai mic de 100.000 USD echivalent pe contract pot fi achizitionate in cadrul unor contracte adjudecate pe baza procedurilor de cumparare internationala, in conformitate cu prevederile paragrafelor 3.5 si 3.6 din Ghid.
    3. Cumparare nationala
    Bunurile estimate la un cost mai mic de 50.000 USD echivalent pe contract pot fi achizitionate in cadrul unor contracte adjudecate pe baza procedurilor de cumparare nationala, in conformitate cu prevederile paragrafelor 3.5 si 3.6 din Ghid.
    4. Achizitii prin agentiile Natiunilor Unite
    Bunurile si serviciile tehnice care urmeaza sa fie achizitionate in conformitate cu prevederile partii C.2 din aceasta sectiune pot fi procurate prin OSAIA, in conformitate cu prevederile paragrafului 3.9 din Ghid.

    Partea D Prevederi suplimentare cu privire la procedurile licitatiei nationale competitive
    In cazul lucrarilor procurate in conformitate cu procedura mentionata in sectiunea I partea C.1 a acestei anexe, se vor aplica urmatoarele proceduri: a) nu va fi folosit un sistem punctual de evaluare; b) nu se va aplica preferinta interna; c) ofertantii internationali nu vor fi exclusi din cadrul licitatiei; d) proiectele caietelor de sarcini vor fi elaborate si transmise Bancii, pentru analiza si aprobare, inainte de lansarea oricarei licitatii; e) nici o oferta nu va fi respinsa la deschiderea acestora; f) toate ofertele transmise inainte de sau la data limita de transmitere a ofertelor vor fi deschise si citite in cadrul deschiderii publice a ofertelor; g) ofertantii isi vor demonstra disponibilitatea de a obtine garantii si accesul rezonabil la creditare; h) criteriile de evaluare a ofertelor vor fi anuntate in prealabil ofertantilor; si i) specificatiile tehnice vor fi precizate in mod clar.

    Partea E Analiza de catre Banca a deciziilor de achizitie
    1. Planificarea achizitiilor
    Inainte de lansarea oricarei invitatii pentru participarea la licitatia contractelor, se va furniza Bancii, pentru analiza si aprobare, planul de achizitii propus pentru Proiect, in conformitate cu prevederile paragrafului 1 din anexa 1 la Ghid. Toate bunurile si lucrarile vor fi achizitionate in conformitate cu un astfel de plan de achizitii, aprobat de catre Banca, precum si in conformitate cu prevederile paragrafului 1 mentionat mai sus.
    2. Analiza anterioara
    a) Cu privire la: (i) fiecare contract achizitionat in conformitate cu prevederile partii B din aceasta sectiune; si (ii) primul contract achizitionat in conformitate cu prevederile partii C.1 din aceasta sectiune, se vor aplica prevederile paragrafelor 2 si 3 din anexa 1 la Ghid.
    b) Cu privire la primul contract ce urmeaza sa fie achizitionat, in conformitate cu procedurile mentionate in partea C.2 a acestei sectiuni, se vor aplica urmatoarele proceduri:
    (i) inainte de alegerea oricarui furnizor/executant al oricarui contract pe baza procedurilor de cumparare, Imprumutatul va transmite Bancii un raport referitor la compararea si evaluarea cotatiilor primite;
    (ii) inainte de semnarea unui contract incheiat prin procedura de cumparare, Imprumutatul va transmite Bancii un exemplar al specificatiilor si proiectul de contract; si
    (iii) se vor aplica procedurile mentionate in paragrafele 2(f), 2(g) si 3 din anexa 1 la Ghid.
    3. Analiza ulterioara
    Cu privire la fiecare contract care nu se incadreaza in prevederile pct. 2 al acestei parti, se vor aplica procedurile mentionate in paragraful 4 din anexa 1 la Ghid.

    SECTIUNEA a II-a
    Angajarea consultantilor

    Partea A Cadru general
    Serviciile consultantilor vor fi contractate in conformitate cu prevederile sectiunilor I si IV din "Ghidul pentru selectia si angajarea consultantilor de catre imprumutatii Bancii Mondiale", publicat de catre Banca in ianuarie 1997 si revizuit in septembrie 1997, ianuarie 1999 si mai 2002 (Ghidul cu privire la consultanti), ale paragrafului 1 din anexa 1 si ale anexei 2 la acesta, precum si cu respectarea prevederilor sectiunii a II-a din aceasta anexa.

    Partea B Selectia pe baza de calitate si cost
    1. Cu exceptia cazului in care se specifica altfel in partea C a acestei sectiuni, serviciile consultantilor vor fi achizitionate prin contracte incheiate in conformitate cu prevederile sectiunii II din Ghidul cu privire la consultanti, precum si ale paragrafelor 3.13 - 3.18 din Ghidul cu privire la consultanti, care se aplica in cazul selectiei consultantilor pe baza de calitate si cost.
    2. Pentru achizitia serviciilor de consultanta prin contracte incheiate in conformitate cu prevederile paragrafului precedent, se vor aplica urmatoarele proceduri: lista scurta a consultantilor pentru servicii estimate la un cost mai mic de 200.000 USD echivalent pe contract poate sa cuprinda consultanti locali in exclusivitate, in conformitate cu prevederile paragrafului 2.7 si ale notei de subsol 8 din Ghidul cu privire la consultanti.

    Partea C Alte proceduri pentru selectia consultantilor
    1. Selectia pe baza de buget fix
    Serviciile in cadrul partii D a Proiectului vor fi achizitionate prin contracte adjudecate in conformitate cu prevederile paragrafelor 3.1 si 3.5 din Ghidul cu privire la consultanti.
    2. Selectia pe baza celor mai mici costuri
    Serviciile de audit estimate la un cost mai mic de 200.000 USD echivalent pe contract pot fi achizitionate pe baza contractelor adjudecate in conformitate cu prevederile paragrafelor 3.1 si 3.6 din Ghidul cu privire la consultanti.
    3. Selectia pe baza calificarii consultantilor
    Serviciile estimate la un cost mai mic de 100.000 USD echivalent pe contract pot fi achizitionate pe baza contractelor adjudecate in conformitate cu prevederile paragrafelor 3.1 si 3.7 din Ghidul cu privire la consultanti.
    4. Consultantii individuali
    Serviciile pentru realizarea sarcinilor care indeplinesc cerintele prevazute in paragraful 5.1 din Ghidul cu privire la consultanti vor fi achizitionate prin contracte adjudecate consultantilor individuali, in conformitate cu prevederile paragrafelor 5.1 - 5.3 din Ghidul cu privire la consultanti.

    Partea D Analiza de catre Banca a selectiei consultantilor
    1. Planificarea selectiei
    Inainte de transmiterea catre consultanti a oricarei cereri de oferta, se va furniza Bancii, pentru analiza si aprobare, planul propus pentru selectia consultantilor, care sa includa estimarile costurilor contractelor, gruparea contractelor si criteriile si procedurile aplicabile pentru selectie. Acest plan va fi actualizat periodic pe parcursul executiei Proiectului si fiecare actualizare va fi furnizata Bancii pentru analiza si aprobare.
    Serviciile consultantilor vor fi selectate in conformitate cu un astfel de plan, actualizat periodic, aprobat de catre Banca.
    2. Analiza anterioara
    a) Pentru fiecare contract pentru angajarea firmelor de consultanta, estimat la un cost de 200.000 USD echivalent sau mai mult, se vor aplica procedurile prezentate in paragrafele 2, 3 si 5 din anexa 1 la Ghidul cu privire la consultanti.
    b) Pentru fiecare contract pentru angajarea consultantilor individuali, care urmeaza a fi achizitionat dintr-o sursa unica, estimat la un cost de 25.000 USD echivalent sau mai mare, va fi transmis Bancii, pentru analiza si aprobare, un raport referitor la compararea calificarii si experientei candidatilor, experienta, termenii de referinta si termenii de angajare a consultantilor. Contractul va fi adjudecat numai dupa ce Banca va fi dat o asemenea aprobare. Se vor aplica, de asemenea, prevederile paragrafului 3 al anexei 1 la Ghidul cu privire la consultanti.
    3. Postevaluare
    Pentru fiecare contract care nu intra sub incidenta pct. 2 din aceasta parte, se vor aplica procedurile prezentate in paragraful 4 din anexa 1 la Ghidul cu privire la consultanti.

    ANEXA 5

                          REALIZAREA PROGRAMULUI

    1. Imprumutatul, prin MAAP:
    a) va mentine politici si proceduri adecvate care sa-i permita sa monitorizeze si sa evalueze, pe baza curenta, conform indicatorilor acceptati de Banca, realizarea Proiectului si indeplinirea obiectivelor acestuia;
    b) va elabora, in termeni de referinta satisfacatori Bancii, si va furniza Bancii, la data sau in jurul datei de 30 aprilie 2005, un raport care sa integreze rezultatele activitatii de monitorizare si evaluare, desfasurata in conformitate cu prevederile paragrafului a) al acestei sectiuni, progresul inregistrat in realizarea Proiectului in perioada de dinainte de data raportului mentionat si stabilirea masurilor necesare pentru asigurarea realizarii eficiente a Proiectului, precum si atingerea obiectivelor acestuia in perioada care urmeaza acestei date; si
    c) va analiza impreuna cu Banca, pana la data de 30 iunie 2005 sau la o alta data ulterioara pe care Banca o poate solicita, raportul la care se face referire in paragraful b) al acestei sectiuni si dupa aceasta va lua toate masurile necesare pentru realizarea eficienta a Proiectului si atingerea obiectivelor acestuia, pe baza concluziilor si recomandarilor raportului mentionat, precum si pe baza opiniei Bancii in aceasta privinta.
    2. Imprumutatul, prin MAAP:
    a) va mentine UMP in cadrul MAAP cu personal si resurse suficiente, dupa cum va fi necesar pentru ca UMP sa isi poata indeplini sarcinile in legatura cu managementul general si realizarea Proiectului, in conformitate cu PIP si satisfacator pentru Banca;
    b) va infiinta, nu mai tarziu de 30 de zile dupa intrarea in efectivitate, un CCP constituit din reprezentanti ai DP, MAAP, MFP si ai societatii civile, care va asigura supravegherea si orientarea politicilor pentru realizarea Proiectului. Imprumutatul va realiza Proiectul in conformitate cu PIP, care sa includa un plan de realizare a Proiectului si instrumentele cheie pentru executia si coordonarea Proiectului (incluzand procedurile de achizitie si management financiar), si nu va amenda PIP fara acordul prealabil al Bancii.
    3. In scopul realizarii partii B a Proiectului, RNP va asista Imprumutatul, asigurand supravegherea implementarii acestei parti a Proiectului, iar Imprumutatul se va asigura ca RNP dispune de sprijin si resurse corespunzatoare in acest scop.
    4. Pentru scopurile partii B.2 a Proiectului, Imprumutatul, prin MAAP: a) se va asigura ca regulile privind analiza de mediu si examinarea subproiectelor de reabilitare si extindere a retelei de drumuri forestiere, cuprinse in planul de management pentru mediu, sunt urmate de catre RNP; si b) va intreprinde toate actiunile necesare pentru a diminua, daca va fi necesar, orice efecte agregate asupra mediului ale partii B.2 a Proiectului, in conformitate cu legislatia aplicabila si planul de management pentru mediu.
    5. Imprumutatul, prin MAAP, va realiza Proiectul in conformitate cu planul de management pentru mediu, care sa includa atenuarea consecintelor asupra mediului, monitorizare si masuri institutionale pentru realizarea Proiectului, si se va asigura ca toate masurile necesare pentru realizarea acestui plan au fost luate la timp.
    6. Imprumutatul, prin MAAP, va infiinta ForSBIC nu mai tarziu de data de 30 martie 2004, in conformitate cu legislatia romaneasca in vigoare si avand obiective acceptabile Bancii.
    7. Imprumutatul, prin MAAP, va elabora si va conveni impreuna cu Banca, pana la data de 30 iunie 2004, un plan de actiune, fundamentat de studii, dupa cum va fi necesar, incluzand un grafic de implementare care sa stabileasca nevoile institutionale si de resurse umane ale DP, si va realiza imediat acest plan in conformitate cu graficul de implementare.
    8. Imprumutatul, prin MAAP:
    a) va angaja si va finaliza, pana la data de 30 septembrie 2004, un studiu cu privire la strategia de preturi la cherestea, ca o parte a activitatilor ce se vor desfasura in cadrul partii B a Proiectului, in conformitate cu termenii de referinta acceptabili Bancii; si
    b) va elabora si va conveni impreuna cu Banca, pana la data de 30 noiembrie 2004, un plan de actiune, incluzand un grafic de implementare care sa integreze recomandarile studiului mentionat la paragraful a) de mai sus, si va realiza imediat acest plan in conformitate cu graficul de implementare.

    ANEXA 6

                             CONTUL SPECIAL

    1. Pentru scopurile acestei anexe, termenii:
    a) categorii eligibile inseamna categoriile de la 1 la 5 stabilite in tabelul de la paragraful 1 din anexa nr. 1 la acest acord;
    b) cheltuieli eligibile inseamna cheltuielile privind costurile rezonabile ale bunurilor, lucrarilor, serviciilor si costurile curente de functionare necesare pentru Proiect si care urmeaza sa fie finantate din sumele imprumutului alocate periodic categoriilor eligibile, in conformitate cu prevederile anexei nr. 1 la acest acord; si
    c) alocatie autorizata inseamna o suma echivalenta cu 1.000.000 USD, care urmeaza sa fie trasa din contul imprumutului si depozitata in contul special, in conformitate cu paragraful 3 a) din aceasta anexa; cu mentiunea ca, totusi, daca Banca nu stabileste altfel, alocatia autorizata va fi limitata la o suma egala cu 500.000 USD, pana cand suma cumulata a tragerilor din contul imprumutului plus suma totala neutilizata din angajamentele speciale emise de Banca in conformitate cu sectiunea 5.02 din Conditiile generale egaleaza sau depaseste echivalentul a 3.000.000 USD.
    2. Platile din contul special se vor efectua numai pentru cheltuieli eligibile in conformitate cu prevederile acestei anexe.
    3. Dupa ce Banca a primit dovada satisfacatoare ca a fost deschis contul special, tragerile alocatiei autorizate si tragerile ulterioare pentru realimentarea contului special se vor face dupa cum urmeaza:
    a) Pentru tragerea alocatiei autorizate, Imprumutatul va trimite Bancii o cerere sau cereri de depozit in contul special al unei/unor sume care nu depasesc, cumulat, alocatia autorizata. Pe baza fiecarei astfel de cereri Banca va trage din contul imprumutului, in numele Imprumutatului, si va depune in contul special suma sau sumele respective, asa cum a fost solicitat de Imprumutat.
    b) (i) Pentru realimentarea contului special, Imprumutatul va trimite Bancii cereri de tragere in contul special, la intervalele pe care le va mentiona Banca.
    (ii) Inainte de sau la data fiecarei astfel de cereri, Imprumutatul va transmite Bancii documentele sau alte dovezi necesare, in conformitate cu paragraful 4 al acestei anexe, pentru plata sau platile in legatura cu care a fost solicitata realimentarea. Pe baza fiecarei astfel de cereri Banca va trage din contul imprumutului, in numele Imprumutatului, si va depune in contul special suma pe care Imprumutatul a solicitat-o si despre care se demonstreaza prin documentele si dovezile respective ca a fost platita din contul special pentru cheltuieli eligibile. Fiecare astfel de depozit in contul special va fi tras de Banca din contul imprumutului, in cadrul categoriei eligibile respective si in sumele respective, dupa cum au fost justificate prin documentele mentionate si prin alte dovezi.
    4. Pentru fiecare plata efectuata de catre Imprumutat din contul special, Imprumutatul va furniza Bancii, la un interval pe care Banca il va solicita in mod rezonabil, toate documentele si alte dovezi evidentiind ca plata respectiva a fost efectuata exclusiv pentru cheltuieli eligibile.
    5. Fara a contraveni prevederilor paragrafului 3 al acestei anexe, Bancii nu i se va solicita sa efectueze alte depozite in contul special:
    a) daca Banca stabileste oricand ca toate tragerile care urmeaza ar trebui efectuate de catre Imprumutat direct din contul imprumutului in conformitate cu prevederile art. V din Conditiile generale si ale paragrafului a) al sectiunii 2.02 din acest acord;
    b) daca Imprumutatul nu a furnizat Bancii, in perioada mentionata in sectiunea 4.01 b) (ii) din acest acord, oricare dintre rapoartele de audit solicitate a fi trimise Bancii, asa cum specifica sectiunea mentionata, in legatura cu auditul inregistrarilor si conturilor aferente contului special;
    c) daca Banca notifica oricand Imprumutatului intentia sa de a suspenda, in intregime sau partial, dreptul Imprumutatului de a efectua trageri din contul imprumutului, in baza prevederilor sectiunii 6.02 din Conditiile generale; sau
    d) din momentul in care suma totala neutilizata din imprumut, alocata categoriilor eligibile pentru contul special respectiv, minus suma totala neutilizata din angajamentele speciale emise de Banca in conformitate cu sectiunea 5.02 din Conditiile generale va fi egala cu echivalentul dublului alocatiei autorizate. Dupa aceasta tragerea din contul imprumutului a sumei neutilizate restante din imprumut va urma procedurile pe care Banca le va notifica Imprumutatului. Aceste trageri ulterioare vor fi efectuate numai dupa ce si cu conditia ca Banca se va declara satisfacuta, la data notificarii, cu documentatia care evidentiaza ca toate sumele care vor ramane depozitate in contul special vor fi utilizate pentru plata unor cheltuieli eligibile.
    6. a) Daca Banca va descoperi ca oricare dintre platile din contul special: (i) a fost efectuata pentru o cheltuiala sau intr-o suma care nu este eligibila in conformitate cu paragraful 2 al acestei anexe; sau (ii) nu a fost justificata cu documente furnizate Bancii, Imprumutatul, ca raspuns la notificarea Bancii: (A) va oferi Bancii cu promptitudine documentele justificative aditionale pe care Banca le poate solicita; sau (B) va depune in contul special (sau, daca Banca va solicita astfel, va rambursa Bancii) o suma egala cu suma acestei plati sau a partii acesteia care nu este eligibila sau justificata. Numai daca Banca nu va stabili altfel, nici o alta tragere in contul special nu va mai fi efectuata pana cand Imprumutatul nu va transmite documentele respective sau nu va depune suma respectiva ori nu o va rambursa, dupa cum este cazul.
    b) Daca Banca va constata ca orice suma neutilizata din contul special nu va fi solicitata pentru acoperirea unor cheltuieli urmatoare, Imprumutatul va rambursa Bancii suma respectiva neutilizata, imediat dupa ce a primit notificarea din partea Bancii.
    c) Imprumutatul va rambursa Bancii, la notificarea acesteia, toate sau o parte din fondurile depozitate in contul special.
    d) Rambursarile catre Banca, efectuate in conformitate cu paragraful 6 a), b) sau c) din aceasta anexa, vor fi creditate in contul imprumutului pentru trageri ulterioare sau pentru anulare, in conformitate cu prevederile relevante ale acestui acord de imprumut, incluzand Conditiile generale.



SmartCity5

COMENTARII la Legea 400/2003

Momentan nu exista niciun comentariu la Legea 400 din 2003
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 358 1948
    What type of loan do you need? Personal loan Car loan Refinancing Mortgage Business capital (start or expand your business) Have you lost hope and think that there is no way out, but your financial problems are still not gone? Do not hesitate to contact us for possible business cooperation. Contact us (WhatsApp) number +918131851434 contact email id : sumitihomelend@gmail.com Mr. Damian Sumiti
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu