Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

LEGE Nr

LEGE   Nr. 367 din 15 septembrie 2004

pentru ratificarea Scrisorii de intelegere dintre Romania si Banca Internationala pentru Reconstructie si Dezvoltare privind acordarea unui avans, in valoare de 2 milioane dolari S.U.A., pentru pregatirea proiectului "Economia bazata pe cunoastere", care urmeaza sa fie finantat printr-un imprumut in valoare de 80 milioane dolari S.U.A., semnata la Bucuresti la 30 iunie 2004

ACT EMIS DE: PARLAMENT

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 871 din 24 septembrie 2004


SmartCity3


    Parlamentul Romaniei adopta prezenta lege.

    Art. 1
    Se ratifica Scrisoarea de intelegere dintre Romania si Banca Internationala pentru Reconstructie si Dezvoltare privind acordarea unui avans, in valoare de 2 milioane dolari S.U.A., pentru pregatirea proiectului "Economia bazata pe cunoastere", care urmeaza sa fie finantat printr-un imprumut in valoare de 80 milioane dolari S.U.A., semnata la Bucuresti la 30 iunie 2004.
    Art. 2
    Avansul va fi utilizat pentru pregatirea proiectului "Economia bazata pe cunoastere", respectiv pentru stabilirea managementului financiar, acoperirea costurilor initiale de infiintare si functionare a unitatii de management al proiectului (UMP), incluzand echipament, dotari de birou, vehicule, pregatire, consultanta, salarii, costuri de auditare si alte costuri necesare, precum si pentru realizarea unui proiect-pilot de retele electronice ale comunitatilor locale.
    Art. 3
    Prevederile scrisorii de intelegere vor fi aplicate de catre UMP constituita in cadrul Ministerului Comunicatiilor si Tehnologiei Informatiei sub directa responsabilitate si coordonare a ministrului comunicatiilor si tehnologiei informatiei.
    Art. 4
    Ministerul Finantelor Publice va incheia cu Ministerul Comunicatiilor si Tehnologiei Informatiei o conventie prin care va delega acestuia din urma intreaga autoritate si responsabilitate in aplicarea prevederilor scrisorii de intelegere si in realizarea activitatilor de pregatire a proiectului convenit cu Banca Internationala pentru Reconstructie si Dezvoltare, prin UMP constituita conform prevederilor art. 3.
    Art. 5
    Contributia Romaniei la realizarea proiectului, inclusiv impozitele si taxele platibile pe teritoriul Romaniei, se asigura de la bugetul de stat prin bugetul Ministerului Comunicatiilor si Tehnologiei Informatiei, din sumele prevazute anual cu aceasta destinatie.
    Art. 6
    Rambursarea avansului, plata dobanzii, a comisionului de serviciu si a altor cheltuieli interne si externe aferente se asigura de la bugetul de stat prin bugetul Ministerului Comunicatiilor si Tehnologiei Informatiei, din sumele prevazute anual cu aceasta destinatie.
    Art. 7
    Pentru scopurile in care va fi utilizat avansul pentru pregatirea proiectului "Economia bazata pe cunoastere", Ministerul Comunicatiilor si Tehnologiei Informatiei, prin UMP, poate efectua plati in valuta catre rezidenti, contractori/subcontractori romani in cadrul contractelor adjudecate pentru executarea de lucrari, furnizarea de bunuri si servicii, din sumele si in limita avansului acordat de Banca Internationala pentru Reconstructie si Dezvoltare.
    Art. 8
    (1) Se autorizeaza Guvernul Romaniei, prin Ministerul Finantelor Publice, ca, de comun acord cu Banca Internationala pentru Reconstructie si Dezvoltare, sa introduca pe parcursul utilizarii avansului amendamente la continutul scrisorii de intelegere, care nu sunt de natura sa sporeasca obligatiile financiare ale Romaniei fata de Banca Internationala pentru Reconstructie si Dezvoltare, convenite initial intre parti.
    (2) Amendamentele la scrisoarea de intelegere, convenite cu Banca Internationala pentru Reconstructie si Dezvoltare conform alin. (1), se aproba prin hotarare a Guvernului.

    Aceasta lege a fost adoptata de Parlamentul Romaniei, cu respectarea prevederilor art. 75 si ale art. 76 alin. (2) din Constitutia Romaniei, republicata.

                       PRESEDINTELE CAMEREI DEPUTATILOR
                               VALER DORNEANU

                          p. PRESEDINTELE SENATUI,
                              DORU IOAN TARACILA

    BANCA MONDIALA                  1818 H Street N.W.        (202) 477 - 1234
    BANCA INTERNATIONALA PENTRU     Washington, D.C. 20433    Adresa: INTBAFRAD
    RECONSTRUCTIE SI DEZVOLTARE     S.U.A.                    Adresa: INDEVAS
    Asociatia pentru Dezvoltare
    Internationala

                                                                 22 iunie 2004

    Excelentei sale
    Mihai Nicolae Tanasescu
    Ministrul finantelor publice
    Bucuresti, Romania

                       SCRISOARE DE INTELEGERE Nr. P4090-RO*)

    *) Traducere.

    Ref.: Avansul pentru pregatirea unui posibil imprumut specific de investitii pentru proiectul "Economia bazata pe cunoastere"

    Stimate domn,
    Va scriu in numele Bancii Internationale pentru Reconstructie si Dezvoltare (BIRD) pentru a arata acceptul BIRD de a acorda Romaniei (Primitorul) un avans cu o valoare care nu depaseste 2.000.000 dolari S.U.A. (avansul). Scopul acestui avans este finantarea anumitor cheltuieli necesare pentru pregatirea unui proiect care este conceput pentru a sprijini Romania in accelerarea participarii comunitatilor dezavantajate la dezvoltarea societatii si a economiei bazate pe cunoastere (Proiectul), pentru realizarea caruia Primitorul a solicitat BIRD asistenta financiara.
    Avansul este acordat pentru scopurile si conform termenilor si conditiilor stipulate in anexele nr. I - V la prezenta scrisoare, iar Primitorul, prin prezenta, declara, prin confirmarea acestei intelegeri, ca este autorizat sa contracteze, sa utilizeze si sa ramburseze avansul in scopul si cu respectarea termenilor si conditiilor mentionate.
    Suma utilizata din avans va fi purtatoare de dobanda, dupa cum se precizeaza in paragraful 5 din anexa nr. IV la prezenta scrisoare de intelegere "Prevederi financiare aplicabile avansului pentru pregatirea Proiectului".
    Acordarea avansului nu constituie si nu presupune un angajament din partea BIRD de a sprijini finantarea Proiectului pentru pregatirea caruia este acordat avansul.
    Va rugam sa ne confirmati acordul dumneavoastra privind cele de mai sus, in numele Romaniei, prin semnarea, datarea si retransmiterea catre noi a unui exemplar din aceasta scrisoare. Acest acord va deveni efectiv la data contrasemnarii.

                                 Cu stima,
                               Anand K. Seth,
                                 director
               Unitatea de tara pentru Europa Centrala si de Sud
                       Regiunea Europa si Asia Centrala

    DE ACORD:

    Mihai Nicolae Tanasescu,
    ministrul finantelor publice

    Data: 30 iunie 2004

    ANEXA 1
    la scrisoarea de intelegere

                   SCOPURILE, TERMENII SI CONDITIILE AVANSULUI

    1. Activitatile necesare pentru finalizarea pregatirii Proiectului pentru care avansul este acordat sunt urmatoarele: achizitionarea de bunuri si echipamente, de software, servicii de consultanta si lucrari pentru:
    (i) infiintarea unei unitati de management al proiectului (UMP);
    (ii) realizarea unui proiect-pilot de retele electronice ale comunitatilor locale (RECL).
    2. Cheltuielile care vor fi finantate din avans sunt urmatoarele:
________________________________________________________________________________
Nr.          Categoria              Suma din avans     Procentul de cheltuieli
                                    (dolari S.U.A.)    care vor fi finantate
________________________________________________________________________________
(1) Bunuri                             1.050.000    100% din cheltuieli externe,
                                                    100% din cheltuieli locale
                                                    (costuri ex factory) si 84%
                                                    din cheltuieli locale pentru
                                                    alte articole procurate
                                                    local
(2) Servicii de consultanta              420.000    85% din cheltuieli externe,
                                                    75% din cheltuieli locale
(3) Perfectionarea personalului UMP       30.000    100%
(4) Costuri operationale                 400.000    75%
    suplimentare pentru UMP si RECL
(5) Lucrari (lucrari civile pentru       100.000    80%
    RECL)
________________________________________________________________________________
    TOTAL:                             2.000.000
________________________________________________________________________________

    In scopul prezentei anexe, costuri operationale suplimentare inseamna costurile rezonabile si necesare acoperirii cheltuielilor administrative, de functionare, de incadrare cu personal si de intretinere, legate de UMP (care includ inchirierea spatiilor pentru birouri si cheltuielile de deplasare) si de RECL in cadrul bugetului agreat cu BIRD.
    3. Primitorul, prin Ministerul Comunicatiilor si Tehnologiei Informatiei (MCTI): va realiza activitatile de pregatire a Proiectului precizate mai sus, cu diligenta si eficienta corespunzatoare; va asigura cu promptitudine fondurile, facilitatile, serviciile si alte resurse necesare acestui scop; va transmite BIRD toate informatiile referitoare la aceste activitati si la utilizarea sumelor avansului, dupa cum BIRD le va cere in mod rezonabil; si periodic se va consulta cu reprezentantii BIRD asupra stadiului si rezultatelor acestor activitati.
    4. Pentru facilitarea indeplinirii activitatilor Proiectului, Primitorul, prin MCTI, poate deschide un cont (contul special) denominat in dolari S.U.A. la o banca comerciala, conform termenilor si conditiilor precizate in anexa nr. II la scrisoarea de intelegere. Banca depozitara a contului special va confirma intr-o forma acceptabila BIRD ca fondurile din contul special vor fi evidentiate distinct ca un depozit special pentru scopurile specifice pentru care avansul a fost acordat si ca fondurile nu vor face obiectul compensarii, confiscarii sau sechestrarii.
    5. Consultantii acceptati de BIRD vor fi angajati de catre Primitor, prin MCTI, in termenii si conditiile agreate de BIRD, pentru a lucra in UMP, pentru conceperea unui sistem de management financiar al UMP si pentru intocmirea unui plan de identificare si specificatii tehnice pentru componenta RECL. In afara cazurilor in care BIRD decide altfel, selectarea consultantilor se va face in conformitate cu prevederile anexei nr. III la scrisoarea de intelegere, dupa cum aceste prevederi pot fi detaliate in Planul de achizitii prevazut in anexa nr. V la scrisoarea de intelegere. Nici o inlocuire a acestor consultanti si nici o modificare a termenilor si conditiilor in care acestia au fost angajati nu vor fi efectuate fara acceptul prealabil al BIRD. Cu exceptia cazurilor in care BIRD nu va conveni altfel, bunurile si lucrarile vor fi achizitionate in conformitate cu prevederile anexei nr. III la scrisoarea de intelegere, dupa cum aceste prevederi pot fi detaliate ulterior in Planul de achizitii prevazut in anexa nr. V la scrisoarea de intelegere.
    6. Tragerea, utilizarea si rambursarea avansului vor fi efectuate in conformitate cu "Prevederile financiare aplicabile avansului pentru pregatirea Proiectului" (Prevederi financiare), precizate in anexa nr. IV la scrisoarea de intelegere.
    7. Avansul va fi purtator de dobanda, asa cum este precizat in paragraful 5 din Prevederile financiare.
    8. Data de 30 iunie 2005 este, prin prezenta, specificata pentru scopurile paragrafului 6 din Prevederile financiare. Nici o tragere din avans nu va fi efectuata dupa aceasta data si orice suma a avansului ramasa netrasa va fi anulata daca BIRD nu va stabili o data ulterioara pentru scopurile paragrafului 6.
    9. Cererile de tragere din avans vor fi semnate in numele Primitorului de catre Excelenta sa domnul Mihai Nicolae Tanasescu, ministrul finantelor publice, sau de orice alta persoana care este desemnata in scris de catre domnul ministru Mihai Nicolae Tanasescu. Specimenele de semnaturi autorizate ale persoanelor desemnate vor fi transmise impreuna cu prima cerere de tragere.

    ANEXA 2
    la scrisoarea de intelegere

                           CONT SPECIAL DE DEPOZIT

    1. Pentru scopurile prezentei anexe:
    a) termenul categorii inseamna categoriile de articole care vor fi finantate din sumele avansului dupa cum este specificat in paragraful 2 din anexa nr. I la scrisoarea de intelegere;
    b) expresia cheltuieli eligibile inseamna cheltuielile privind costurile rezonabile ale bunurilor si serviciilor necesare activitatilor de pregatire a Proiectului, care vor fi finantate din sumele avansului; si
    c) expresia alocatie autorizata inseamna o suma echivalenta cu 200.000 dolari S.U.A. care va fi trasa din avans si depusa in contul special de depozit (contul special) conform paragrafului 3 a) din prezenta anexa.
    2. Platile din contul special vor fi efectuate exclusiv pentru cheltuieli eligibile, in conformitate cu prevederile prezentei anexe.
    3. Dupa ce BIRD a primit dovezi satisfacatoare privind deschiderea corespunzatoare a contului special, tragerile alocatiei autorizate si tragerile ulterioare pentru realimentarea contului special vor fi facute dupa cum urmeaza:
    a) Pentru tragerile alocatiei autorizate Primitorul va transmite BIRD o cerere sau cereri de depunere sau de depuneri care sa nu depaseasca suma totala a alocatiei autorizate. Pe baza unei astfel de cereri sau a unor astfel de cereri, BIRD, in numele Primitorului, va depune in contul special suma din avans care a fost solicitata de Primitor.
    b) Pentru realimentarea contului special Primitorul va transmite BIRD cereri de depunere in contul special la intervalele pe care BIRD le va specifica.
    c) Anterior sau in momentul fiecarei astfel de solicitari, Primitorul va transmite BIRD documente si alte dovezi necesare, conform paragrafului 4 din prezenta anexa, pentru plata sau platile pentru care realimentarea este solicitata. Pe baza fiecareia dintre aceste cereri, BIRD, in numele Primitorului, va depune in contul special din sumele avansului acea suma pe care Primitorul a solicitat-o si a probat-o prin respectivele documente si alte dovezi ca a fost utilizata din contul special pentru cheltuieli eligibile.
    4. Pentru fiecare plata efectuata de Primitor, prin MCTI, din contul special, Primitorul, prin MCTI, va furniza BIRD (in momentul in care BIRD va solicita acest lucru in mod rezonabil) acele documente sau alte dovezi care sa probeze ca platile au fost efectuate exclusiv pentru cheltuieli eligibile.
    5. Fara a contraveni prevederilor paragrafului 3 din prezenta anexa, nu i se va cere BIRD sa efectueze noi depuneri in contul special:
    a) oricand BIRD stabileste ca toate tragerile viitoare din avans ar trebui sa fie efectuate direct de Primitor; sau
    b) de indata ce suma totala trasa din avans este egala cu echivalentul dublului alocatiei autorizate.
    Dupa aceea, tragerea sumelor avansului ramase netrase va urma acele proceduri pe care Banca le va specifica prin notificarea Primitorului. Astfel de trageri ulterioare vor fi efectuate numai dupa si in masura in care BIRD va avea convingerea ca toate acele sume ramase in depozit in contul special la data acestei notificari vor fi utilizate pentru efectuarea platilor pentru cheltuieli eligibile.
    6. a) Daca BIRD stabileste in orice moment ca orice plata din contul special:
    (i) a fost efectuata pentru o cheltuiala sau intr-o suma neeligibila, conform paragrafului 2 din prezenta anexa; sau
    (ii) nu a fost justificata prin documente transmise BIRD, Primitorul, imediat dupa notificarea BIRD:
    1. va transmite acele dovezi suplimentare pe care BIRD le poate solicita; sau
    2. va depune in contul special (sau, daca BIRD va solicita, va returna BIRD) o suma egala cu valoarea platii sau a acelei portiuni a acesteia neeligibila sau nejustificata.
    Daca BIRD nu va conveni altfel, BIRD nu va efectua nici un depozit ulterior in contul special pana cand Primitorul nu transmite acele dovezi sau nu efectueaza acele depuneri ori nu returneaza acele sume, dupa caz.
    b) Daca BIRD stabileste in orice moment ca orice suma ramasa in contul special nu va fi necesara pentru acoperirea unor plati viitoare pentru cheltuieli eligibile, Primitorul, imediat dupa primirea notificarii BIRD, va returna BIRD acea suma neutilizata.
    c) Dupa notificarea BIRD, Primitorul poate returna BIRD toate sau o parte din fondurile depozitate in contul special.
    d) La returnarea fondurilor catre BIRD, efectuata conform paragrafelor 6 a), b) si c) din prezenta anexa, acestea vor fi adaugate sumelor netrase din avans.

    ANEXA 3
    la scrisoarea de intelegere

                                 ACHIZITII

    SECTIUNEA I
    Servicii de consultanta

    Partea A: Generalitati
    1. Serviciile de consultanta vor fi achizitionate in conformitate cu prevederile partii introductive si ale sectiunii IV din "Ghidul: Selectia si angajarea consultantilor de catre imprumutatii Bancii Mondiale", publicat de Banca Mondiala in mai 2004 (Ghidul pentru servicii de consultanta), ale paragrafului 1 din anexa 1 la acesta, anexa 2 la acesta si cu urmatoarele prevederi ale acestei sectiuni I.

    Partea B: Selectia bazata pe calitate si cost
    1. Cu exceptia cazului in care partea C a acestei sectiuni nu prevede altfel, serviciile de consultanta vor fi achizitionate in cadrul contractelor adjudecate in conformitate cu prevederile sectiunii II ale Ghidului pentru servicii de consultanta, ale paragrafului 3 din anexa 1 la acesta, ale anexei 2 la acesta si cu prevederile paragrafului 3.15 - 3.20 din acesta, aplicabile selectiei consultantilor pe baza calitatii si costului.
    2. Urmatoarele prevederi se vor aplica serviciilor de consultanta care vor fi achizitionate in cadrul contractelor adjudecate in conformitate cu prevederile paragrafului precedent. Lista scurta a consultantilor pentru serviciile estimate sa coste mai putin decat echivalentul a 200.000 dolari S.U.A. per contract poate cuprinde in totalitate consultanti locali, in conformitate cu prevederile paragrafelor 2.6 si 2.7 din Ghidul pentru servicii de consultanta.

    Partea C: Alte proceduri pentru selectia consultantilor
    1. Selectia bazata pe costul cel mai mic
    Serviciile pentru sistemul de management financiar si de audit pot fi achizitionate in baza contractelor adjudecate in conformitate cu prevederile paragrafelor 3.1 si 3.6 din Ghidul pentru servicii de consultanta.
    2. Selectia bazata pe calificarea consultantilor
    Serviciile pentru identificarea, pregatirea documentelor de licitatii si perfectionarea personalului pentru RECL, estimate sa coste mai putin decat echivalentul a 100.000 dolari S.U.A. per contract, pot fi achizitionate in baza contractelor adjudecate in conformitate cu prevederile paragrafelor 3.1 si 3.7 din Ghidul pentru servicii de consultanta.
    3. Consultanti individuali
    Serviciile consultantilor individuali pentru sarcinile care indeplinesc cerintele stabilite in paragraful 5.1 din Ghidul pentru servicii de consultanta vor fi achizitionate in cadrul contractelor adjudecate consultantilor individuali in conformitate cu prevederile paragrafelor 5.1 - 5.3 din Ghidul pentru servicii de consultanta.

    Partea D: Revizuirea selectiei consultantilor de catre Banca
    1. Planificarea selectiei
    Anterior emiterii cererii de propuneri adresate consultantilor, planul propus pentru selectia consultantilor pentru realizarea activitatilor va fi transmis Bancii pentru analiza si aprobare, in conformitate cu prevederile paragrafului 1 din anexa 1 la Ghidul pentru servicii de consultanta. Selectia tuturor serviciilor de consultanta se va realiza in conformitate cu acest plan de selectie, care va fi fost aprobat de Banca, si cu prevederile paragrafului 1 sus-mentionat.
    2. Analiza prealabila
    a) Referitor la fiecare contract pentru angajarea firmelor de consultanta, al carui cost estimat este echivalentul a 100.000 dolari S.U.A. sau mai mult, se vor aplica procedurile stabilite in paragrafele 2, 3 si 4 din anexa 1 la Ghidul pentru servicii de consultanta.
    b) Referitor la fiecare contract pentru angajarea consultantilor individuali, al carui cost estimat este echivalentul a 50.000 dolari S.U.A. sau mai mult, calificarea, experienta, termenii de referinta si termenii de angajare ai consultantilor se vor transmite Bancii spre analiza prealabila si aprobare. Contractul va fi adjudecat numai dupa ce a fost acordata aceasta aprobare. Acestor contracte li se vor aplica prevederile paragrafului 3 din anexa 1 la Ghidul pentru servicii de consultanta.
    3. Revizuirea ulterioara
    In ceea ce priveste fiecare contract care nu este guvernat de paragraful 2 din aceasta parte, se vor aplica procedurile stipulate in paragraful 5 din anexa 1 la Ghidul pentru servicii de consultanta.

    SECTIUNEA II
    Achizitia bunurilor si lucrarilor de mica amploare

    Bunurile si lucrarile de mica amploare vor fi achizitionate in conformitate cu prevederile sectiunilor I si II ale "Ghidului: Achizitiile in cadrul imprumuturilor BIRD si credite AID", publicat de Banca in mai 2004 (Ghidul achizitiilor), si cu urmatoarele prevederi aditionale:
    a) Bunurile vor fi achizitionate prin contracte adjudecate pe baza procedurilor de cumparare, in conformitate cu prevederile paragrafului 3.5 din Ghidul achizitiilor.
    b) Lucrarile vor fi achizitionate in cadrul unor contracte cu suma globala si preturi fixe, adjudecate pe baza cotatiilor obtinute de la 3 contractori interni calificati, ca raspuns la o invitatie scrisa. Invitatia va contine o descriere detaliata a lucrarilor, incluzand specificatiile de baza, data de finalizare solicitata si o forma-cadru a contractului acceptabila Bancii, precum si schite relevante, dupa caz. Adjudecarea se va efectua in favoarea contractorului care ofera pretul cel mai mic pentru lucrarile solicitate si care are experienta si resursele necesare pentru a finaliza cu succes contractul.
    c) Procedurile de revizuire prevazute in paragraful 5 din anexa 1 la Ghidul achizitiilor se vor aplica unor astfel de contracte, cu precizarea ca termenul propuneri din acest paragraf 5 va avea intelesul de cotatii.

    ANEXA 4
    la scrisoarea de intelegere

    PREVEDERI FINANCIARE APLICABILE AVANSULUI PENTRU PREGATIREA PROIECTULUI

    1. In prezenta anexa, termenul Banca Mondiala inseamna Banca Internationala pentru Reconstructie si Dezvoltare (BIRD).
    2. Banca Mondiala va pune la dispozitia Primitorului fonduri care sa acopere cheltuielile specificate in scrisoarea de intelegere. Primitorul va transmite o cerere scrisa pentru tragerea sumelor, in forma specificata de Banca Mondiala. Cererea: a) este semnata de catre un reprezentant autorizat al Primitorului; si b) este insotita de documente doveditoare privind cheltuielile efectuate sau, in eventualitatea in care Banca Mondiala va fi de acord, care urmeaza a fi efectuate.
    3. Avansul va fi disponibilizat in dolari S.U.A.; totusi Primitorul poate solicita orice alta valuta necesara pentru acoperirea unei cheltuieli care urmeaza sa fie finantata din avans. In acest caz Banca Mondiala va cumpara acea valuta cu dolari S.U.A.
    4. Tragerile se vor face numai pentru cheltuielile efectuate pentru serviciile furnizate din sau bunuri produse in tari eligibile, in conformitate cu "Ghidul: Achizitiile in cadrul imprumuturilor BIRD si credite AID" (Washington, D.C., mai 2004).
    5. Asa cum este specificat de catre Banca Mondiala in scrisoarea de intelegere pentru avans, pentru sumele din avans trase si nerambursate se datoreaza dobanda la o rata calculata si platita dupa cum urmeaza:
    (i) Imprumutatul va plati dobanda la suma din avans trasa si nerambursata la un moment dat, pentru fiecare perioada de dobanda, la o rata variabila egala cu suma dintre: (i) LIBOR; plus (ii) marja fixa (rata variabila).
    (ii) Pentru scopurile prezentei anexe:
    A. Perioada de dobanda reprezinta perioada initiala incepand din momentul si incluzand data contrasemnarii scrisorii de intelegere de catre Primitor, dar excluzand prima data de plata a dobanzii care survine imediat dupa data semnarii, si, dupa aceasta perioada initiala, fiecare perioada calculata din momentul si incluzand o data de plata a dobanzii, dar excluzand urmatoarea data de plata a dobanzii.
    B. Data de plata a dobanzii inseamna 15 iunie si 15 decembrie, care din acestea cade la sau dupa data contrasemnarii scrisorii de intelegere de catre Primitor, la care dobanda este platibila.
    C. Marja fixa a Bancii inseamna marja fixa a Bancii pentru dolari S.U.A., valabila la ora 12,01 a.m., ora oficiala din Washington, D.C., cu o zi calendaristica anterioara datei de contrasemnare a scrisorii de intelegere de catre Primitor.
    D. LIBOR semnifica, pentru orice perioada de dobanda, rata oferita pe piata interbancara din Londra pentru depozitele la 6 luni in dolari S.U.A., exprimata ca procent pe an, care apare pe pagina Telerate la ora 11,00 a.m., ora Londrei, la data de restabilire LIBOR pentru perioada de dobanda respectiva. Daca o astfel de rata nu apare pe pagina Telerate, Banca va solicita biroului principal din Londra al celor mai importante patru banci sa furnizeze o cotatie a ratei la depozitele la 6 luni in dolari S.U.A., oferita catre bancile principale pe piata interbancara din Londra, la aproximativ ora 11,00 a.m., ora Londrei, la data de restabilire LIBOR pentru perioada de dobanda mentionata. Daca cel putin doua astfel de cotatii sunt furnizate, rata respectiva pentru perioada de dobanda mentionata va avea intelesul aritmetic al cotatiei (dupa cum a fost stabilita de Banca). Daca sunt furnizate mai putin de doua cotatii fata de cele solicitate, rata pentru respectiva perioada de dobanda va avea intelesul aritmetic (dupa cum a fost stabilit de Banca) al ratelor cotate de patru banci importante selectate de Banca in New York, NY, la aproximativ ora 11,00 a.m., ora New York-ului, la data de restabilire LIBOR pentru perioada de dobanda mentionata pentru imprumuturi in dolari S.U.A. catre bancile principale pe o perioada de 6 luni. Daca mai putin de doua dintre bancile selectate coteaza astfel de rate, LIBOR, pentru perioada de dobanda respectiva, va fi egala cu LIBOR valabila pentru perioada de dobanda imediat anterioara perioadei de dobanda mentionate.
    E. Data de restabilire LIBOR inseamna data care cade cu doua zile lucratoare bancare la Londra anterior primei zile a perioadei de dobanda respective.
    F. Zi lucratoare bancara la Londra este orice zi in care bancile comerciale sunt deschise pentru tranzactii generale (incluzand operatiuni in valuta si depozite in valuta) la Londra.
    G. Pagina Telerate este pagina 3750 din cadrul Serviciului Telerate Dow Jones, care afiseaza LIBOR pentru depozite in dolari S.U.A. (sau oricare alta pagina care poate inlocui o astfel de pagina pentru un astfel de serviciu sau oricare alt serviciu, care poate fi selectata de Banca ca furnizor de informatii, cu scopul de a afisa ratele sau preturile comparabile cu LIBOR).
    6. Suma trasa din avans impreuna cu comisionul de serviciu acumulat la aceasta vor fi platite de catre Primitor Bancii Mondiale dupa cum urmeaza:
    a) Daca, la data sau inaintea datei convenite in acest scop de catre Primitor si Banca Mondiala in scrisoarea de intelegere pentru avans, un imprumut va fi fost acordat de BIRD sau un credit pentru dezvoltare va fi fost acordat de Asociatie, in scopul de a contribui la finantarea proiectului pentru pregatirea caruia a fost acordat avansul, atunci intreaga suma a avansului trasa si nerambursata va fi platita Bancii Mondiale. Aceasta plata va include comisionul de serviciu acumulat la avans pana la data rambursarii. Rambursarea va fi efectuata prin tragerea sumei din acel imprumut sau din acel credit pentru dezvoltare, in conformitate cu prevederile acordului prin care s-a prevazut aceasta, imediat ce acest acord va intra in vigoare.
    b) Daca pana la data mentionata in paragraful a) de mai sus nu va fi acordat un astfel de imprumut ori un astfel de credit de dezvoltare sau daca pana la o astfel de data sau oricand dupa aceasta data acordul privind un astfel de imprumut sau credit de dezvoltare va fi fost terminat fara sa fi intrat in vigoare, atunci:
    (i) daca suma trasa din avans nu depaseste 50.000 dolari S.U.A., aceasta suma va fi rambursata de Primitor Bancii Mondiale impreuna cu comisionul de serviciu acumulat la aceasta pana la data rambursarii, la acea data pe care Banca Mondiala o va specifica in notificarea catre Primitor; aceasta data nu va fi in nici un caz stabilita mai devreme de 60 de zile de la data transmiterii unei astfel de notificari; si
    (ii) daca suma trasa din avans va depasi 50.000 dolari S.U.A., suma totala va fi platita de Primitor catre Banca Mondiala in zece rate semianuale, aproximativ egale, impreuna cu comisioanele de serviciu acumulate pentru suma totala nerambursata, periodic si in sumele si la datele specificate de Banca Mondiala, printr-o notificare adresata Primitorului; in nici un caz data primei rate nu va fi stabilita mai devreme de 60 de zile de la data transmiterii unei astfel de notificari.
    7. Toate platile catre Banca Mondiala vor fi efectuate in dolari S.U.A., in locurile si in conturile pe care Banca Mondiala le va specifica.
    8. Banca Mondiala, prin notificarea Primitorului, poate suspenda in orice moment tragerile ulterioare din avans, in cazul in care se va produce unul dintre urmatoarele evenimente de suspendare:
    a) fondurile trase nu au fost utilizate pentru scopurile convenite intre Primitor si Banca Mondiala;
    b) activitatile de pregatire nu sunt efectuate in conformitate cu standardele sau metodele convenite intre Primitor si Banca Mondiala;
    c) a fost suspendat dreptul Primitorului sau al oricarei entitati careia Banca Mondiala i-a acordat un imprumut cu garantia Primitorului de a efectua trageri din orice acord de imprumut cu Banca Mondiala sau orice acord de credit de dezvoltare cu Asociatia;
    d) daca Banca Mondiala a decis, in orice moment dupa consultari cu Primitorul, sa isi retraga sprijinul pentru Proiect; sau
    e) daca Primitorul si-a retras solicitarea adresata Bancii Mondiale pentru sprijin financiar in legatura cu Proiectul.
    9. Conturile si auditul
    a) Primitorul va mentine sau va determina sa fie mentinut un sistem de management financiar, incluzand inregistrari si conturi, si va pregati declaratiile financiare intr-un format acceptabil Bancii Mondiale, care sa reflecte adecvat operatiunile, resursele si cheltuielile aferente activitatilor, in conformitate cu practicile contabile internationale.
    b) Primitorul:
    (i) va tine inregistrarile, conturile si situatiile financiare mentionate in paragraful a) de mai sus si inregistrarile si conturile pentru contul special pentru fiecare an fiscal auditat, in concordanta cu standardele de audit acceptabile Bancii Mondiale, aplicate in mod consecvent de auditori independenti acceptabili Bancii Mondiale;
    (ii) va transmite Bancii Mondiale, imediat ce este disponibil, dar in nici un caz nu mai tarziu de 6 luni de la sfarsitul fiecarui an: (A) copii certificate ale situatiilor financiare mentionate in paragraful a) al acestei sectiuni, pentru fiecare an auditat, si (B) un punct de vedere privind aceste situatii, inregistrari si conturi si raportul de audit realizat de catre auditorii mentionati in acel scop si cu acele detalii pe care Banca Mondiala le va fi solicitat in mod rezonabil; si
    (iii) va furniza Bancii Mondiale orice alte informatii referitoare la respectivele inregistrari si conturi si la auditarea acestora, precum si la auditorii mentionati, dupa cum Banca Mondiala va solicita in mod rezonabil aceste informatii periodic.
    c) Pentru toate cheltuielile pentru care s-au facut trageri din avans pe baza declaratiei de cheltuieli, Primitorul:
    (i) va tine sau va determina sa fie tinute, in conformitate cu paragraful a) de mai sus, inregistrari si conturi care sa reflecte astfel de cheltuieli;
    (ii) va pastra, cel putin un an dupa ce Banca Mondiala a primit raportul de audit pentru anul fiscal in care ultima tragere din sumele avansului a fost facuta, toate inregistrarile (contracte, comenzi, facturi, note de plata, chitante si alte documente) care evidentiaza astfel de cheltuieli;
    (iii) va permite reprezentantilor Bancii Mondiale sa examineze aceste inregistrari; si
    (iv) se va asigura ca aceste inregistrari si conturi sunt incluse in auditul anual mentionat in paragraful b) de mai sus si ca raportul acestui audit contine opinia separata a auditorilor mentionati asupra faptului ca declaratiile de cheltuieli transmise in timpul anului fiscal, impreuna cu procedurile si controalele interne implicate in pregatirea lor, pot fi luate in considerare pentru a justifica tragerile respective.
    10. In orice moment dupa ce tragerile din avans au fost suspendate conform acestor prevederi, Banca Mondiala poate, prin notificarea Primitorului, sa anuleze orice suma din avans ramasa netrasa.

    ANEXA 5*)
    la scrisoarea de intelegem

    *) Anexa nr. V este reprodusa in facsimil.

                               PLAN DE ACHIZITII

 ______________________________________________________________________________
|    Descriere      |  Categorie   |Nr.    |Finantare|Contributia| Metoda de   |
|                   |  cheltuieli  |pachete|Banca    |Guvernului | achizitie   |
|___________________|______________|_______|_________|___________|_____________|
|     Termene       |                % finantat BIRD             | Analiza     |
|                   |                                            | prealabila  |
|                   |                                            | BIRD        |
|___________________|____________________________________________|_____________|
| Unitate de Management a Proiectului (UMP)                                    |
|______________________________________________________________________________|
| 1 |UMP costuri    | COA          |    10 |  300.000|   176.190 |SCI          |
|   |operationale   |              |       |         |           |             |
|___|_______________|______________|_______|_________|___________|_____________|
| Iul-04            | 75%                                        |Primele doua |
|                   |                                            |contracte    |
|___________________|____________________________________________|_____________|
| 2 |Perfectionare  | Perfectionare|       |   30.000|       -   |Perfectionare|
|   |personal UMP   |              |       |         |           |             |
|___|_______________|______________|_______|_________|___________|_____________|
| Oct-04            | 100%                                       |Primul       |
|                   |                                            |contract     |
|___________________|____________________________________________|_____________|
| 3 |Mobilier       | Bunuri       |     1 |   40.000|     7.619 |CN           |
|   |birouri        |              |       |         |           |             |
|___|_______________|______________|_______|_________|___________|_____________|
| Sep-04            | 100% cheltuieli externe, 100% cheltuieli   |             |
|                   | locale (cost ex-factory), si 84% cheltuieli|             |
|                   | locale pentru articole procurate local     |             |
|___________________|____________________________________________|_____________|
| 4 |Sistemul de    | Consultanta  |     1 |   20.000|     3.810 |SCM          |
|   |Management     |              |       |         |           |             |
|   |Financiar      |              |       |         |           |             |
|___|_______________|______________|_______|_________|___________|_____________|
| Sep-04            | 85% chelt. externe sau 75% chelt. locale   |             |
|___________________|____________________________________________|_____________|
| 5 |Echipamente    | Bunuri       |     1 |   50.000|     9.524 |CN           |
|   |pentru birou   |              |       |         |           |             |
|___|_______________|______________|_______|_________|___________|_____________|
| Sep-04            | 100% cheltuieli externe, 100% cheltuieli   |Primul       |
|                   | locale (cost ex-factory), si 84% cheltuieli|contract     |
|                   | locale pentru articole procurate local     |             |
|___________________|____________________________________________|_____________|
| 6 |Autoturisme    | Bunuri       |     2 |   70.000|    13.333 |CN/CI        |
|___|_______________|______________|_______|_________|___________|_____________|
| Sep-04            | 100% cheltuieli externe, 100% cheltuieli   |Primul       |
|                   | locale (cost ex-factory), si 84% cheltuieli|contract     |
|                   | locale pentru articole procurate local     |             |
|___________________|____________________________________________|_____________|
|   |Total UMP      |              |       |  510.000|   210.476 |             |
|___|_______________|______________|_______|_________|___________|_____________|
| Realizarea Retele electronice ale comunitatilor locale (RECL)                |
|______________________________________________________________________________|
| 7 |Identificarea  | Consultanta  |     3 |  300.000|   100.000 |SBCC         |
|   |RECL si        |              |       |         |           |             |
|   |pregatirea     |              |       |         |           |             |
|   |specificatiilor|              |       |         |           |             |
|   |tehnice pentru |              |       |         |           |             |
|   |aplicatiile    |              |       |         |           |             |
|   |software si    |              |       |         |           |             |
|   |echipamente    |              |       |         |           |             |
|___|_______________|______________|_______|_________|___________|_____________|
| Oct-04            | 85% cheltuieli externe sau 75% cheltuieli  |Primul       |
|                   | locale                                     |contract     |
|___________________|____________________________________________|_____________|
| 8 |Echipamente si | Bunuri       |     1 |  890.000|   169.524 |LCI          |
|   |software pentru|              |       |         |           |             |
|   |RECL           |              |       |         |           |             |
|___|_______________|______________|_______|_________|___________|_____________|
| Ian-05            | 100% cheltuieli externe, 100% cheltuieli   |Toate        |
|                   | locale (cost ex-factory), si 84% cheltuieli|contractele  |
|                   | locale pentru articole procurate local     |             |
|___________________|____________________________________________|_____________|
| 9 |Lucrari civile | Lucrari      |Lucrari|  100.000|    25.000 |Lucrari mici |
|   |               | civile       |mici   |         |           |             |
|___|_______________|______________|_______|_________|___________|_____________|
| Ian-05            | 80%                                        |Primele doua |
|                   |                                            |contracte    |
|___________________|____________________________________________|_____________|
|10 |Costuri        | COA          |       |  100.000|    33.333 |COA          |
|   |operationale   |              |       |         |           |             |
|   |pentru RECL    |              |       |         |           |             |
|___|_______________|______________|_______|_________|___________|_____________|
| Oct-04            | 75%                                        |             |
|___________________|____________________________________________|_____________|
|11 |Perfectionare  | Consultanta  |     1 |  100.000|    19.048 |SBCC         |
|   |personal RECL  |              |       |         |           |             |
|___|_______________|______________|_______|_________|___________|_____________|
| Feb-05            | 85% cheltuieli externe sau 75% cheltuieli  |Toate        |
|                   | locale                                     |contractele  |
|___________________|____________________________________________|_____________|
|   |Total RECL     |              |       |1.490.000|   346.905 |             |
|___|_______________|______________|_______|_________|___________|_____________|
|                   |                                            |             |
|___________________|____________________________________________|_____________|
|   |Total          |              |       |2.000.000|   557.381 |             |
|___|_______________|______________|_______|_________|___________|_____________|
|                   |                                            |             |
|___________________|____________________________________________|_____________|

    NOTA:
    SBCC = Selectie Bazata pe Calificarea Consultantilor;
    SCM = Selectia bazata pe Costul cel mai Mic;
    SCI = Selectia Consultantilor Individuali;
    COA = Costuri Operationale Aditionale;
    CN = Cumparare National;
    CI = Cumparare Internationala;
    LCI = Licitatie Competitiva Internationala.

    Perfectionare : Contractele de perfectionare vor fi organizate conform unui program semianual agreat cu Banca. Ori de cate ori va fi posibil, Imprumutatul va utiliza pentru contractele de perfectionare urmatoarele metode de achizitie: SCI = Selectarea consultantilor individuali si SBCC = Selectia Bazata pe Calificarea Consultantilor

 ______________________________________________________________________________
|                Bunuri                   |Finantate  |Contributia |   Total   |
|                                         |de Banca   |Guvernului  |           |
|_________________________________________|___________|____________|___________|
| Bunuri necesare pentru pregatirea       | 1.050.000 |    200.000 | 1.250.000 |
| proiectului                             |           |            |           |
|_________________________________________|___________|____________|___________|
| Servicii de consultanta                 |   420.000 |    299.048 |   719.048 |
|_________________________________________|___________|____________|___________|
| Perfectionare                           |    30.000 |       -    |    30.000 |
|_________________________________________|___________|____________|___________|
| Costuri operationale aditionale         |   400.000 |     33.333 |   433.333 |
|_________________________________________|___________|____________|___________|
| Lucrari civile                          |   100.000 |     25.000 |   125.000 |
|_________________________________________|___________|____________|___________|
| Total                                   | 2.000.000 |    557.381 | 2.557.381 |
|_________________________________________|___________|____________|___________|



SmartCity5

COMENTARII la Legea 367/2004

Momentan nu exista niciun comentariu la Legea 367 din 2004
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Legea 367/2004
Hotărârea 2106 2004
pentru aprobarea amendamentului convenit prin schimb de scrisori semnate la Bucuresti la 20 octombrie 2004 si, respectiv, la Zagreb la 26 octombrie 2004, intre Guvernul Romaniei si Banca Internationala pentru Reconstructie si Dezvoltare, la Scrisoarea de intelegere dintre Romania si Banca Internationala pentru Reconstructie si Dezvoltare privind acordarea unui avans, in valoare de 2 milioane dolari S.U.A., pentru pregatirea proiectului "Economia bazata pe cunoastere", care urmeaza sa fie finantat printr-un imprumut in valoare de 80 milioane dolari S.U.A., semnata la Bucuresti la 30 iunie 2004
Decretul 695 2004
privind promulgarea Legii pentru ratificarea Scrisorii de intelegere dintre Romania si Banca Internationala pentru Reconstructie si Dezvoltare privind acordarea unui avans, in valoare de 2 milioane dolari S.U.A., pentru pregatirea proiectului "Economia bazata pe cunoastere", care urmeaza sa fie finantat printr-un imprumut in valoare de 80 milioane dolari S.U.A., semnata la Bucuresti la 30 iunie 2004
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu