E-mail:
Parola:
     
 Nu ai cont? Inregistreaza-te
 Ai uitat parola? Click aici
alerte legex
Coduri postale şi prefixe telefonice naţionale şi internaţionale
Legături cu alte acte
A modificat:
Articolul 1 din actul Legea 343 2004 modifica articolul 4 din actul OUG 102 1999
Articolul 1 din actul Legea 343 2004 modifica articolul 2 din actul OUG 102 1999
Articolul 1 din actul Legea 343 2004 modifica articolul 5 din actul OUG 102 1999
Articolul 1 din actul Legea 343 2004 modifica articolul 6 din actul OUG 102 1999
Articolul 1 din actul Legea 343 2004 modifica articolul 7 din actul OUG 102 1999
Articolul 1 din actul Legea 343 2004 modifica articolul 8 din actul OUG 102 1999
Articolul 1 din actul Legea 343 2004 modifica articolul 9 din actul OUG 102 1999
Articolul 1 din actul Legea 343 2004 modifica articolul 10 din actul OUG 102 1999
Articolul 1 din actul Legea 343 2004 modifica articolul 11 din actul OUG 102 1999
Articolul 1 din actul Legea 343 2004 modifica articolul 15 din actul OUG 102 1999
Articolul 1 din actul Legea 343 2004 modifica articolul 19 din actul OUG 102 1999
Articolul 1 din actul Legea 343 2004 modifica articolul 21 din actul OUG 102 1999
Articolul 1 din actul Legea 343 2004 modifica articolul 30 din actul OUG 102 1999
Articolul 1 din actul Legea 343 2004 modifica articolul 40 din actul OUG 102 1999
Articolul 1 din actul Legea 343 2004 modifica articolul 42 din actul OUG 102 1999
Articolul 1 din actul Legea 343 2004 modifica articolul 43 din actul OUG 102 1999
Articolul 1 din actul Legea 343 2004 completeaza articolul 44 din actul OUG 102 1999
Articolul 1 din actul Legea 343 2004 abrogă articolul 45 din actul OUG 102 1999
Articolul 1 din actul Legea 343 2004 modifica articolul 52 din actul OUG 102 1999
Articolul 1 din actul Legea 343 2004 modifica articolul 54 din actul OUG 102 1999
Cele mai căutate legi
Ultimele acte citite
Sisteme de securitate
Registrul Agricol Integrat - www.registrulagricolintegrat.ro

Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

LEGE Nr

LEGE   Nr. 343 din 12 iulie 2004

pentru modificarea si completarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 102/1999 privind protectia speciala si incadrarea in munca a persoanelor cu handicap

ACT EMIS DE: PARLAMENT

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 641 din 15 iulie 2004


SmartCity3


    Parlamentul Romaniei adopta prezenta lege.

    Art. 1
    Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 102/1999 privind protectia speciala si incadrarea in munca a persoanelor cu handicap, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 310 din 30 iunie 1999, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 519/2002, cu modificarile ulterioare, se modifica si se completeaza dupa cum urmeaza:
    1. Articolul 4 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 4
    Protectia speciala a persoanelor cu handicap se realizeaza prin acordarea de prestatii in bani sau in natura, precum si de servicii sociale in conditiile prezentei ordonante de urgenta si ale altor acte normative, la domiciliu sau in cadrul institutiilor de protectie sociala."
    2. Titlul capitolului II va avea urmatorul cuprins:
    "CAP. 2
    Institutiile de asistenta sociala pentru persoanele cu handicap"
    3. Articolul 5 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 5
    Protectia speciala a persoanelor cu handicap, in forma institutionalizata, se realizeaza prin acordarea de servicii sociale in cadrul institutiilor de asistenta sociala pentru persoanele cu handicap."
    4. Articolul 6 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 6
    (1) Institutiile de asistenta sociala pentru persoanele cu handicap se infiinteaza si functioneaza in subordinea consiliilor judetene, respectiv a consiliilor locale ale sectoarelor municipiului Bucuresti, sub forma de centre-pilot, centre de ingrijire si asistenta, centre de recuperare si reabilitare, centre de integrare prin terapie ocupationala, locuinte protejate de tip familial, centre de zi, centre de interventie timpurie, precum si sub alte forme specifice, cu avizul si in coordonarea Autoritatii Nationale pentru Persoanele cu Handicap.
    (2) Institutiile de asistenta sociala pentru persoanele cu handicap, aflate in coordonarea Autoritatii Nationale pentru Persoanele cu Handicap, sunt prevazute in anexa care face parte integranta din prezenta ordonanta de urgenta.
    (3) Modul de organizare si functionare a institutiilor de asistenta sociala pentru persoanele cu handicap se stabileste de catre autoritatile sau institutiile care le infiinteaza.
    (4) Institutiile de asistenta sociala pentru persoanele cu handicap se vor reorganiza ca structuri fara personalitate juridica in subordinea consiliilor judetene, respectiv a consiliilor locale ale sectoarelor municipiului Bucuresti, cu avizul conform al Autoritatii Nationale pentru Persoanele cu Handicap, incepand cu data de 1 ianuarie 2005."
    5. Articolul 7 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 7
    (1) Finantarea institutiilor de asistenta sociala pentru persoanele cu handicap se asigura din:
    a) sume alocate de la bugetele autoritatilor administratiei publice locale;
    b) sume alocate de la bugetul de stat;
    c) contributiile proprii ale beneficiarilor sau ale intretinatorilor acestora, care vor fi varsate in contul centrelor;
    d) alte venituri realizate in conditiile legii.
    (2) Finantarea institutiilor de asistenta sociala pentru persoanele cu handicap se face direct de consiliile judetene, respectiv de consiliile locale ale sectoarelor municipiului Bucuresti."
    6. Articolul 8 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 8
    (1) Institutiile de asistenta sociala pentru persoanele cu handicap pot fi infiintate prin:
    a) hotarare a Guvernului, la propunerea ministrului muncii, solidaritatii sociale si familiei;
    b) hotarare a consiliului judetean sau a consiliilor locale ale sectoarelor municipiului Bucuresti, dupa caz;
    c) hotarari ale unor organizatii neguvernamentale sau care au ca obiect de activitate si protectia speciala a persoanelor cu handicap;
    d) hotarari ale cultelor recunoscute, potrivit legii, in Romania.
    (2) Regulamentul-cadru de organizare si functionare pentru fiecare tip de institutie de asistenta sociala pentru persoanele cu handicap se aproba prin hotarare a Guvernului, la propunerea ministrului muncii, solidaritatii sociale si familiei.
    (3) Salarizarea personalului institutiilor de asistenta sociala pentru persoanele cu handicap se stabileste potrivit legislatiei aplicabile salariatilor din sistemul bugetar."
    7. La articolul 9, alineatele (1) si (2) vor avea urmatorul cuprins:
    "Art. 9
    (1) Institutiile de asistenta sociala pentru persoanele cu handicap pot fi infiintate si in comun de mai multe institutii si persoane juridice dintre cele mentionate la art. 8, prin contract de asociere, cu avizul conform al Autoritatii Nationale pentru Persoanele cu Handicap.
    (2) Contractul de asociere se incheie intre ordonatorii principali de credite, in cazul consiliilor judetene, consiliilor locale, Ministerului Sanatatii si al altor organe ale administratiei publice centrale de specialitate si reprezentantii legali ai persoanelor juridice."
    8. Articolul 10 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 10
    (1) Institutiile de asistenta sociala pentru persoanele cu handicap, infiintate cu avizul Autoritatii Nationale pentru Persoanele cu Handicap, se afla in coordonarea acesteia.
    (2) Autoritatea Nationala pentru Persoanele cu Handicap isi exercita atributia de coordonare prin: elaborarea de norme si metodologii privind organizarea si functionarea institutiilor de asistenta sociala pentru persoanele cu handicap; asigurarea instruirii si perfectionarii profesionale a personalului de specialitate; verificarea respectarii dispozitiilor prezentei ordonante de urgenta si ale altor acte normative referitoare la activitatea acestora; sprijinirea dezvoltarii acestor institutii in conformitate cu strategia si cu programele nationale de protectie speciala a persoanelor cu handicap.
    (3) Autoritatea Nationala pentru Persoanele cu Handicap controleaza activitatea tuturor institutiilor de asistenta sociala pentru persoanele cu handicap aflate in coordonarea sa, informand Ministerul Muncii, Solidaritatii Sociale si Familiei si, dupa caz, Curtea de Conturi, asupra aspectelor negative constatate."
    9. La articolul 11, alineatul (1) va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 11
    (1) Cladirile institutiilor publice si private, ale celor culturale, sportive sau de petrecere a timpului liber, locuintele construite din fonduri publice, mijloacele de transport in comun, telefoanele publice, precum si caile de acces vor fi amenajate astfel incat sa permita accesul neingradit al persoanelor cu handicap. Cladirile de patrimoniu si cele istorice se vor amenaja respectandu-se caracteristicile arhitectonice."
    10. La articolul 15, alineatul (2) va avea urmatorul cuprins:
    "(2) Institutiile publice si private vor asigura, atunci cand este cazul, pentru relatiile directe cu persoanele cu deficiente de auz sau cu surdo-cecitate, interpreti autorizati ai limbajului mimico-gestual sau ai limbajului specific al persoanei cu surdo-cecitate. Procedura si conditiile de autorizare vor fi stabilite prin ordin comun al ministrului educatiei si cercetarii si al ministrului sanatatii, cu consultarea Asociatiei Surzilor din Romania."
    11. La articolul 19 alineatul (1), literele a), b), g), h) si l) vor avea urmatorul cuprins:
    "a) adultii cu handicap grav sau accentuat, care nu realizeaza venituri din salarii sau pensii, cu exceptia pensiei de urmas, beneficiaza de o indemnizatie lunara de 1.400.000 lei; adultii cu handicap grav sau accentuat care realizeaza venituri din salarii sau pensii, cu exceptia pensiei de urmas, beneficiaza de o indemnizatie lunara de 50%, respectiv de 30% din valoarea indemnizatiei lunare; indemnizatia lunara se indexeaza anual prin hotarare a Guvernului, in raport cu indicele de crestere a preturilor de consum stabilit de Institutul National de Statistica;
    b) adultii nevazatori cu handicap grav beneficiaza de o alocatie sociala in cuantum de 1.584.000 lei, indiferent de veniturile realizate din salarii, indemnizatie ce va fi actualizata anual prin hotarare a Guvernului, in functie de indicele cresterii preturilor de consum, stabilit de Institutul National de Statistica; adultii cu handicap accentuat beneficiaza de o alocatie sociala de 50% din cuantumul alocatiei stabilite pentru adultii cu handicap grav; adultii nevazatori cu handicap grav sau accentuat, care cumuleaza salariul cu pensia pentru limita de varsta, cu pensia I.O.V.R. sau cu pensie pentru pierderea capacitatii de munca, vor opta pentru una dintre acestea sau pentru alocatia sociala; adultii nevazatori cu handicap grav sau accentuat care nu desfasoara activitate salarizata cumuleaza alocatia sociala cu una dintre celelalte pensii stabilite potrivit legii; nevazatorul cu handicap grav primeste, pentru plata insotitorului definit la art. 1 din Hotararea Guvernului nr. 610/1990 privind acordarea unor drepturi nevazatorilor, cu modificarile ulterioare, o indemnizatie echivalenta cu salariul net al asistentului social debutant din unitati bugetare; nevazatorul poate opta pentru asistentul personal sau pentru insotitor;
    ...........................................................................
    g) gratuitatea transportului urban cu mijloace de transport in comun de suprafata si cu metroul, pentru adultii cu handicap grav si pentru asistentii personali sau insotitorii acestora si pentru adultii cu handicap accentuat, acordata pe baza unei anchete sociale realizate de catre asistentul social din cadrul compartimentului specializat al primariei in a carei raza teritoriala isi are domiciliul sau resedinta adultul cu handicap; modalitatea de acordare a gratuitatii si cuantumul acesteia se stabilesc prin ordin comun al ministrului sanatatii si al ministrului transporturilor, constructiilor si turismului, cu avizul Ministerului Finantelor Publice, ce va fi publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I;
    h) gratuitatea transportului interurban, la alegere, cu tren de persoane, clasa a II-a, cu autobuzele sau cu navele pentru transport fluvial, in limita a 12 calatorii dus-intors pe an pentru adultii cu handicap grav; de aceleasi drepturi beneficiaza asistentii personali sau insotitorii persoanelor cu handicap grav atunci cand calatoresc impreuna cu acestea; adultii cu handicap accentuat au dreptul la jumatate din numarul de calatorii acordate persoanelor adulte cu handicap grav; adultii cu afectiuni renale care necesita hemodializa in alte localitati decat cele de domiciliu, precum si asistentii personali ai acestora beneficiaza de gratuitate si peste limita mentionata, in functie de recomandarea centrului de dializa;
    ...........................................................................
    l) incepand cu data de 1 ianuarie 2005, un bilet de tratament gratuit, in cursul unui an, care se atribuie persoanei cu handicap, pe baza recomandarii medicale, de catre casele teritoriale de pensii. Numarul biletelor de tratament gratuit ce se acorda persoanelor cu handicap se stabileste proportional cu numarul potentialilor beneficiari fata de numarul total al biletelor de tratament gratuit stabilite prin legea anuala a bugetului asigurarilor sociale de stat;"
    12. Articolul 21 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 21
    Persoanele cu handicap au urmatoarele obligatii:
    a) sa se prezinte la comisiile de expertiza medicala a persoanelor cu handicap pentru adulti, care functioneaza in subordinea consiliilor judetene si a consiliilor locale ale sectoarelor municipiului Bucuresti, respectiv la comisiile pentru protectia copilului, pentru incadrarea intr-o categorie de persoane cu handicap care necesita protectie speciala in raport cu gradul de handicap, precum si la reevaluarea periodica, potrivit criteriilor prevazute la art. 1 alin. (3);
    b) sa urmeze programul individual de recuperare, readaptare si reintegrare sociala stabilit de comisiile de expertiza medicala a persoanelor cu handicap pentru adulti, respectiv de comisiile pentru protectia copilului, sub supravegherea asistentilor sociali din cadrul serviciilor publice de asistenta sociala sau ai organizatiilor neguvernamentale autorizate, potrivit legii, sa desfasoare activitati de protectie speciala a persoanelor cu handicap, care colaboreaza cu aceste servicii;
    c) sa se incadreze in munca, in conditiile legii, in raport cu pregatirea si cu posibilitatile fizico-senzoriale si psihice ale acestora, dupa evaluarea capacitatii de munca si stabilirea incapacitatii adaptative de catre medicul expert al asigurarilor sociale;
    d) sa colaboreze cu asistentii sociali si sa aduca la cunostinta serviciilor publice de asistenta sociala, in termen de 10 zile, orice modificare cu privire la gradul de handicap, domiciliu, stare materiala, situatia veniturilor realizate si alte situatii de natura sa modifice acordarea drepturilor prevazute de lege."
    13. Articolul 30 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 30
    In cazul eliberarii de certificate de incadrare intr-o categorie de persoane cu handicap care necesita protectie speciala in raport cu gradul de handicap, fara respectarea criteriilor stabilite prin ordin al ministrului sanatatii, membrii comisiei de expertiza medicala a persoanelor cu handicap pentru adulti vor fi obligati, in conditiile legii, la: restituirea indemnizatiilor de sedinta incasate pentru participare la activitatea comisiei; excluderea definitiva din cadrul acestei comisii; suportarea sumelor reprezentand drepturile incasate necuvenit de catre beneficiari, ca urmare a incadrarii acestora cu nerespectarea dispozitiilor legale."
    14. La articolul 40, alineatul (1) va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 40
    (1) La inceputul fiecarui an, unitatile protejate au obligatia sa prezinte inspectiilor regionale o informare care va cuprinde datele necesare pentru a dovedi respectarea dispozitiilor legale referitoare la functionarea unitatii si masurile intreprinse pentru realizarea adaptarilor si inlesnirilor necesare pentru desfasurarea activitatii persoanelor cu handicap."
    15. La articolul 42, alineatul (1) va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 42
    (1) Agentii economici care au cel putin 75 de angajati, precum si autoritatile si institutiile publice care au cel putin 25 de functii contractuale, au obligatia de a angaja persoane cu handicap cu contract individual de munca intr-un procent de cel putin 4% din numarul total de angajati, respectiv din numarul de functii contractuale prevazute in statul de functii."
    16. Articolul 43 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 43
    (1) Agentii economici, autoritatile si institutiile publice care nu respecta prevederile art. 42 alin. (1) au obligatia de a plati lunar catre bugetul de stat o suma egala cu salariul minim brut pe tara inmultit cu numarul de locuri de munca in care nu au incadrat persoane cu handicap.
    (2) Sunt exceptati de la plata obligatorie prevazuta la alin. (1) agentii economici, autoritatile si institutiile publice care fac dovada ca au solicitat trimestrial la agentiile judetene de ocupare a fortei de munca, respectiv a municipiului Bucuresti, repartizarea de persoane cu handicap calificate in meseriile respective si ca acestea nu au repartizat astfel de persoane in vederea angajarii."
    17. La articolul 44, dupa litera f) se introduce litera g) cu urmatorul cuprins:
    "g) angajarea cu prioritate in profesiunile specifice acestora. Lista acestor profesiuni, conforme fiecarui tip de handicap, se va stabili de catre comisiile de integrare socioprofesionala a persoanelor cu handicap."
    18. Articolul 45 se abroga.
    19. La articolul 52, alineatul (1) va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 52
    (1) Autoritatea Nationala pentru Persoanele cu Handicap poate finanta programe si proiecte proprii in domeniul protectiei speciale si integrarii socioprofesionale a persoanelor cu handicap si poate participa, in parteneriat cu organizatiile neguvernamentale ale persoanelor cu handicap, la finantarea unor proiecte comune privind realizarea strategiei si a programelor de protectie speciala si integrare socioprofesionala a persoanelor cu handicap."
    20. Articolul 54 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 54
    (1) Constituie contraventii urmatoarele fapte, daca nu au fost savarsite in astfel de conditii incat, potrivit legii penale, sa fie considerate infractiuni:
    a) nerespectarea dispozitiilor art. 11 alin. (1), art. 13, 14, art. 15 alin. (2), art. 16 alin. (1), (2), (4) si (5) si ale art. 17 si se sanctioneaza cu amenda de la 30.000.000 lei la 60.000.000 lei;
    b) eliberarea de certificate de incadrare intr-o categorie de persoane cu handicap care necesita protectie speciala in raport cu gradul de handicap, cu incalcarea criteriilor prevazute la art. 1 alin. (3), si se sanctioneaza cu amenda de la 10.000.000 lei la 30.000.000 lei.
    (2) Sanctiunile prevazute la alin. (1) se aplica persoanelor fizice sau juridice vinovate.
    (3) Constatarea contraventiei prevazute la alin. (1) lit. a) si aplicarea amenzii contraventionale se fac de catre organele specializate ale Ministerului Transporturilor, Constructiilor si Turismului, Autoritatii Nationale de Control si Autoritatii Nationale pentru Persoanele cu Handicap. Constatarea contraventiei prevazute la alin. (1) lit. b) si aplicarea amenzii contraventionale se fac de catre personalul din cadrul Autoritatii Nationale pentru Persoanele cu Handicap, imputernicit prin ordin al presedintelui.
    (4) Sumele obtinute din aplicarea amenzilor se fac venit la bugetul de stat.
    (5) Prevederile prezentului articol se completeaza cu dispozitiile Ordonantei Guvernului nr. 2/2001 privind regimul juridic al contraventiilor, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 180/2002, cu modificarile ulterioare."
    Art. 2
    (1) In termen de 60 de zile de la intrarea in vigoare a prezentei legi se constituie comisii de integrare socioprofesionala a persoanelor cu handicap, dupa cum urmeaza:
    a) la nivel central, pe langa Autoritatea Nationala pentru Persoanele cu Handicap;
    b) la nivel judetean si al sectoarelor municipiului Bucuresti, pe langa consiliile judetene si consiliile locale ale sectoarelor municipiului Bucuresti.
    (2) Comisiile de integrare socioprofesionala a persoanelor cu handicap coordoneaza activitatile de pregatire, formare, orientare profesionala si de incadrare in munca a persoanelor cu handicap.
    (3) Componenta comisiilor de integrare socioprofesionala a persoanelor cu handicap si regulamentul lor de organizare si functionare se stabilesc prin ordin al ministrului muncii, solidaritatii sociale si familiei, la propunerea Autoritatii Nationale pentru Persoanele cu Handicap.
    (4) Activitatile de pregatire, formare si orientare profesionala si de incadrare in munca a persoanelor cu handicap se finanteaza in cadrul proiectelor, programelor si creditelor bugetare cu aceasta destinatie.

    Aceasta lege a fost adoptata de Parlamentul Romaniei, cu respectarea prevederilor art. 75 si ale art. 76 alin. (1) din Constitutia Romaniei, republicata.

                       PRESEDINTELE CAMEREI DEPUTATILOR
                                VALER DORNEANU

                          p. PRESEDINTELE SENATUI,
                              DORU IOAN TARACILA



SmartCity5

COMENTARII la Legea 343/2004

Momentan nu exista niciun comentariu la Legea 343 din 2004
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu