Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

LEGE Nr

LEGE   Nr. 300 din  4 iulie 2003

pentru ratificarea Acordului dintre Guvernul Romaniei si Guvernul Republicii San Marino privind transporturile rutiere internationale, semnat la Bucuresti la 26 noiembrie 2002

ACT EMIS DE:                PARLAMENT

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 509 din 15 iulie 2003


SmartCity3


    Parlamentul Romaniei adopta prezenta lege.

    ARTICOL UNIC
    Se ratifica Acordul dintre Guvernul Romaniei si Guvernul Republicii San Marino privind transporturile rutiere internationale, semnat la Bucuresti la 26 noiembrie 2002.

    Aceasta lege a fost adoptata de Senat in sedinta din 26 mai 2003, cu respectarea prevederilor art. 74 alin. (2) din Constitutia Romaniei.

                         p. PRESEDINTELE SENATUI,
                             ALEXANDRU ATHANASIU

    Aceasta lege a fost adoptata de Camera Deputatilor in sedinta din 17 iunie 2003, cu respectarea prevederilor art. 74 alin. (2) din Constitutia Romaniei.

                     p. PRESEDINTELE CAMEREI DEPUTATILOR,
                              VIOREL HREBENCIUC

                                    ACORD
intre Guvernul Romaniei si Guvernul Republicii San Marino privind transporturile rutiere internationale

    Guvernul Romaniei si Guvernul Republicii San Marino, denumite in continuare parti contractante,
    dorind sa contribuie la dezvoltarea comertului si a relatiilor economice dintre tarile lor,
    hotarate sa promoveze colaborarea in transportul rutier in cadrul economiei de piata,
    preocupate de protectia mediului si a populatiei, de folosirea rationala a energiei, de siguranta rutiera si de imbunatatirea conditiilor de munca ale soferilor,
    luand in considerare rezolutiile si principiile adoptate in cadrul Comisiei Economice pentru Europa a Organizatiei Natiunilor Unite, a Conferintei Europene a Ministrilor Transporturilor (CEMT), ale conferintelor paneuropene si prevederile acordurilor dintre Uniunea Europeana si partile contractante,
    recunoscand avantajele si interesul reciproc care decurg din incheierea unui acord in domeniul transporturilor rutiere,
    au convenit urmatoarele:

    CAP. 1
    Prevederi generale

    Art. 1
    Scop
    1. Prevederile prezentului acord se aplica transportului rutier international de persoane si marfuri intre teritoriile statelor partilor contractante si in tranzit pe teritoriile lor, derulat de catre operatorii de transport. Prevederile se aplica, de asemenea, transportului de persoane sau marfuri intre teritoriul statului uneia dintre partile contractante si o terta tara, efectuat cu vehicule inmatriculate pe teritoriul statului celeilalte parti contractante.
    2. Prezentul acord nu aduce atingere drepturilor si obligatiilor care rezulta din alte angajamente internationale ale celor doua parti si nu contravine legislatiei Uniunii Europene sau acordurilor dintre Uniunea Europeana si statele care nu sunt membre.
    Art. 2
    Definitii
    In sensul prezentului acord:
    1. operator de transport inseamna orice persoana fizica sau juridica ori asociatie sau grup de persoane fara personalitate juridica sau orice organism oficial cu personalitate juridica proprie ori fiind dependent de o autoritate avand o astfel de personalitate si care:
    - realizeaza profit sau nu;
    - este autorizata de autoritatile competente sa efectueze transport rutier international de persoane sau marfuri:
    a) exercitand ocupatia de operator angajat in activitatea de transport, conform prevederilor legislatiei nationale specifice, care reglementeaza accesul la profesiunea de operator de transport;
    b) exercitand ocupatia de operator in folos propriu angajat in activitatea de transport ca o activitate secundara in ansamblul activitatilor intreprinderii sau asociatiei;
    2. vehicul inseamna un vehicul rutier:
    - de sine statator sau intr-o combinatie de vehicule;
    - destinat transportului rutier de persoane sau de marfuri;
    - aflat la dispozitia operatorului de transport, ca proprietate a acestuia, sau in baza unui contract de inchiriere ori de leasing;
    3. inmatriculare inseamna alocarea unui numar de identificare pentru un vehicul de catre autoritatea competenta. In cazul unei combinatii de vehicule, vehiculul-tractor este factorul determinant pentru emiterea autorizatiei sau exceptarea de autorizatie, chiar daca vehiculul tractat nu este inmatriculat cu acelasi numar sau este inmatriculat ori autorizat sa opereze in alta tara;
    4. transport inseamna circulatia unui vehicul, incarcat sau fara incarcatura, chiar daca vehiculul, remorca sau semiremorca este transportata cu trenul ori cu vaporul pe o portiune a calatoriei;
    5. cabotaj inseamna operatiunile de transport, pe teritoriul statului unei parti contractante - tara gazda - punctele de incarcare si descarcare fiind situate pe acel teritoriu, efectuate de un operator de transport cu sediul pe teritoriul statului celeilalte parti contractante. Deplasarile fara incarcatura ale unui vehicul pe un teritoriu intre doua operatiuni de transport international si pe portiunile initiale sau finale ale unei operatiuni de transport combinat nu sunt considerate cabotaj;
    6. transport in folos propriu inseamna transportul:
    - in care vehiculul utilizat este in proprietatea operatorului sau a fost inchiriat printr-un contract pe termen lung sau de leasing si este condus de angajatii intreprinderii unui membru al asociatiei;
    - care reprezinta o activitate auxiliara in contextul celorlalte activitati ale intreprinderii sau asociatiei;
si care este:
       - fie al marfurilor care sunt in proprietatea intreprinderii sau a asociatiei ori au fost vandute, cumparate, inchiriate sau date spre inchiriere, produse, extrase, prelucrate ori reparate de catre intreprinzator, scopul transportului fiind transportul marfurilor spre sau dinspre intreprindere ori deplasarea lor potrivit necesitatilor proprii;
       - fie al angajatilor intreprinderii sau membrilor unei asociatii nonprofit pentru care transportul este parte a activitatilor sale sociale sau de binefacere;
    7. transportul combinat inseamna transportul marfurilor in cursul caruia camionul, remorca, semiremorca, cutia mobila sau containerul de 20 de picioare ori mai lung, cu sau fara tractor, utilizeaza soseaua pentru portiunea initiala ori finala a calatoriei, care este cat mai scurta posibil, pentru cealalta parte a calatoriei, partea principala, utilizandu-se calea ferata, calea navigabila interioara sau maritima;
    8. tranzit inseamna acea parte a operatiunii de transport derulata pe teritoriul statului unei parti contractante fara imbarcarea sau debarcarea calatorilor (pentru transportul de persoane) ori fara incarcarea sau descarcarea marfurilor (pentru transportul de marfuri);
    9. teritoriul statului partii contractante inseamna teritoriul Romaniei si, respectiv, al Republicii San Marino;
    10. tara de resedinta inseamna teritoriul statului unei parti contractante unde isi are sediul operatorul de transport si unde este inmatriculat vehiculul;
    11. tara gazda inseamna teritoriul statului unei parti contractante pe care vehiculul opereaza, fara ca acesta sa fie inmatriculat si fara ca operatorul de transport sa fie stabilit pe acest teritoriu;
    12. autobuz si autocar inseamna vehiculele care sunt proiectate si construite in scopul transportarii a mai mult de 9 persoane, inclusiv soferul;
    13. vehicul inchiriat inseamna un vehicul proiectat si construit sa transporte persoane si care este folosit pentru transportul cu plata in contul unei terte parti;
    14. serviciu regulat pentru transportul de persoane inseamna un serviciu in cursul caruia se transporta persoane pe o ruta prestabilita, in conformitate cu un orar stabilit si pentru care se aplica tarife prestabilite. Calatorii sunt imbarcati sau debarcati in puncte de oprire prestabilite, serviciul fiind accesibil oricui, in unele cazuri fiind necesara totusi o rezervare.
    Termenul serviciu regulat defineste, de asemenea, un serviciu care indeplineste majoritatea criteriilor mentionate mai sus si care opereaza ca atare.
    In particular, este considerat serviciu regulat serviciul in cursul caruia se transporta numai anumite categorii specifice de persoane, celelalte categorii de persoane fiind excluse. Acest serviciu este numit serviciu regulat special. Caracterul de serviciu regulat al unui astfel de serviciu nu este afectat de faptul ca transportul este organizat astfel incat sa fie adaptat diferitelor necesitati ale utilizatorilor;
    15. serviciul-naveta inseamna un serviciu in cadrul caruia, prin repetate calatorii dus si intors, grupuri de persoane formate in prealabil sunt transportate dintr-un singur loc de plecare spre o singura destinatie. Fiecare grup format din persoane care au efectuat calatoria dus este transportat inapoi la locul de plecare cu o cursa ulterioara, cu acelasi operator de transport. Locul de plecare si de destinatie inseamna locul unde calatoria incepe si, respectiv, locul unde aceasta se termina, incluzand in fiecare caz si localitatile invecinate aflate pe o raza de 50 km.
    15.1. Prima calatorie intors si ultima calatorie dus din seria de curse-naveta se efectueaza in gol.
    15.2. Pe parcursul unei curse-naveta nici un calator nu poate fi imbarcat sau debarcat in timpul calatoriei.
    15.3. Clasificarea unei operatiuni de transport ca serviciu-naveta nu va fi afectata de faptul ca prin acordul autoritatilor competente ale partii sau partilor contractante implicate:
    - calatorii efectueaza calatoria intors cu un alt grup;
    - calatorii, prin derogare de la prevederile pct. 15.2, sunt imbarcati sau debarcati pe parcursul calatoriei;
    - prima calatorie dus si ultima calatorie intors ale unei serii de curse-naveta sunt, prin derogare de la prevederile pct. 15.1, efectuate in gol.
    15.4. Un serviciu-naveta care asigura la destinatie si, daca este necesar, pe parcursul calatoriei, cazarea pentru cel putin 80% din persoane si, in caz de necesitate, se asigura sau nu masa pe parcursul calatoriei, este denumit naveta cu cazare;
    16. serviciu ocazional inseamna un serviciu care nu corespunde nici definitiei serviciului regulat de transport persoane, nici definitiei serviciului-naveta. Frecventa sau numarul serviciilor nu afecteaza clasificarea lor ca servicii ocazionale;
    17. document de control inseamna foaia de drum pentru autobuze si autocare, conforma cu modelul stabilit de comisia mixta prevazuta la art. 14 si, in cazul in care este prevazut prin acest acord sau prin concluziile comisiei mixte, certificatul tehnic al vehiculului privind normele ecologice si tehnice prevazute in rezolutiile CEMT.

    CAP. 2
    Transportul de persoane

    Art. 3
    Servicii regulate si alte servicii similare
    1. Serviciile regulate si serviciile-naveta efectuate cu autobuzul, autocarul sau cu vehicule inchiriate sunt supuse unui sistem de autorizatii eliberate de autoritatea competenta din tara de plecare, de destinatie sau de tranzit.
    2. Cererea pentru autorizare trebuie adresata autoritatii competente din tara de resedinta a operatorului de transport, in vederea aprobarii. Daca autoritatea respectiva aproba cererea, solicitarea respectiva este transmisa autoritatii competente a celeilalte parti contractante.
    Comisia mixta prevazuta la art. 14 va decide asupra formei pe care trebuie sa o aiba cererea pentru autorizare si asupra documentelor necesare ce o insotesc.
    3. Autorizatiile sunt emise de comun acord de catre autoritatile competente ale partilor contractante. Comisia mixta prevazuta la art. 14 poate decide daca autorizatia eliberata de tara de resedinta este valabila si pentru tranzit si poate stabili conditiile pentru aceasta liberalizare.
    Decizia de a acorda sau nu o autorizatie este luata in decursul a 3 luni, cu exceptia unor situatii speciale.
    Autorizatiile sunt valabile pentru o perioada de maximum 5 ani. Acestea stabilesc conditiile de operare, inclusiv standardele ecologice si de siguranta pe care vehiculele trebuie sa le indeplineasca.
    4. Schimbarile conditiilor de operare si incetarea serviciului sunt hotarate in conformitate cu procedurile stabilite la paragrafele 2 si 3.
    In cazul in care nu mai exista cerere pentru serviciu, operatorul il poate anula, notificand decizia sa cu 3 saptamani inainte autoritatilor competente care au emis autorizatia.
    Art. 4
    Servicii ocazionale sau alte servicii similare
    1. Serviciile-naveta efectuate cu autobuzul sau cu autocarul si cu vehicule inchiriate sunt supuse unui regim de autorizatii eliberate de autoritatea competenta din tara de plecare, de destinatie sau de tranzit.
    2. Prin derogare de la dispozitiile paragrafului 1, serviciile enumerate in continuare sunt exceptate de la orice sistem de autorizatii pe teritoriul tarii gazda:
    2.1. circuitul cu usile inchise, in care acelasi vehicul este utilizat la transportul aceluiasi grup de persoane pe tot parcursul calatoriei, pe care il readuce la locul de plecare;
    2.2. servicii in care cursa dus se efectueaza cu persoane, iar cursa intors se efectueaza fara persoane;
    2.3. servicii in care cursa dus se efectueaza fara persoane, iar cursa intors, cu persoane, cu conditia ca persoanele:
    a) sa constituie un grup format pe baza unui contract de transport aflat in vigoare inaintea sosirii acestuia pe teritoriul statului partii contractante de unde grupul este preluat si transportat pe teritoriul tarii de resedinta;
    b) au fost aduse in prealabil de acelasi transportator pe teritoriul statului partii contractante de unde sunt preluate si transportate pe teritoriul tarii de resedinta;
    c) au fost invitate sa calatoreasca pe teritoriul tarii de resedinta, costul transportului fiind suportat de persoana care a facut invitatia;
    2.4. serviciile in folos propriu;
    2.5. transportul cu vehicule inchiriate;
    2.6. serviciile-naveta cu cazare.
    Un singur calator care calatoreste intr-un vehicul inchiriat este asimilat cu un grup de persoane.
    3. Este interzisa imbarcarea persoanelor pe parcursul unui serviciu liberalizat, cu exceptia cazului in care a fost eliberata o autorizatie speciala.
    Comisia mixta prevazuta la art. 14 poate extinde exceptarea de autorizatie si la alte categorii de servicii ocazionale, in particular a serviciilor in cursul carora calatorii sunt imbarcati pe parcursul calatoriei si a altor servicii prevazute la lit. c) a paragrafului 2.3. In astfel de cazuri, comisia mixta stabileste conditiile pentru aceste liberalizari, tinand cont, printre altele, si de prevederile art. 11 paragraful 3.
    4. Cererea pentru autorizatie trebuie adresata autoritatii competente a tarii gazda.
    Comisia mixta prevazuta la art. 14 va stabili forma pe care trebuie sa o aiba cererea pentru autorizare si documentele necesare pentru sustinerea acesteia.
    Decizia de a acorda sau de a refuza o autorizatie va fi luata in decurs de o luna, exceptie facand cazurile speciale.
    5. Serviciile ocazionale si serviciile-naveta cu cazare, care sunt exceptate de autorizatie si care se desfasoara utilizandu-se autobuze sau autocare, trebuie sa fie insotite de un document de control. Conditiile de utilizare si continutul documentelor de control sunt stabilite de comisia mixta prevazuta la art. 14.
    Art. 5
    Prevederi comune serviciilor de transport de persoane
    1. Autorizatiile de transport sunt nominale si nu se pot transmite altor operatori de transport.
    2. Efectuarea serviciilor de cabotaj este interzisa. Excursiile locale organizate exclusiv pentru un grup de persoane adus in acea zona de acelasi operator de transport nu sunt considerate servicii de cabotaj, cu conditia ca acesta sa fie inclus in lista de calatori.

    CAP. 3
    Transportul de marfuri

    Art. 6
    Sistemul de autorizatii
    1. In baza sistemului autorizarii prealabile, operatorii de transport stabiliti pe teritoriul statului uneia dintre partile contractante pot desfasura pe teritoriul statului celeilalte parti contractante urmatoarele activitati:
    a) transportul intre teritoriile statelor celor doua parti contractante;
    b) transportul intre teritoriul statului celeilalte parti contractante si un punct de pe teritoriul unui stat tert, cu conditia ca teritoriul tarii de resedinta sa fie tranzitat pe parcursul calatoriei. Aceasta restrictie nu se aplica calatoriilor efectuate fara incarcatura;
    c) transportul in tranzit.
    2. Cabotajul este permis numai cu autorizarea speciala data de tara gazda.
    Art. 7
    Scutirea de autorizatii
    1. Prin derogare de la prevederile art. 6, urmatoarele categorii de transporturi sunt scutite de autorizatii:
    a) transportul cu vehicule a caror masa totala maxima autorizata, inclusiv remorcile, nu depaseste 6 tone sau a caror sarcina utila admisibila, inclusiv cea a remorcilor, nu depaseste 3,5 tone;
    b) transportul vehiculelor avariate sau accidentate si circulatia vehiculelor de asistenta tehnica;
    c) cursa fara incarcatura a unui vehicul de marfa care inlocuieste un vehicul avariat intr-o alta tara si, de asemenea, intoarcerea fara incarcatura a autovehiculului avariat care a fost reparat;
    d) transportul animalelor vii in vehicule special construite sau transformate definitiv pentru astfel de transporturi si recunoscute ca atare de catre autoritatile competente ale tarii de resedinta;
    e) transportul de medicamente si aparatura medicala de urgenta, in special ajutoare umanitare si ajutoare in cazuri de dezastre naturale, avand punctul de destinatie pe teritoriul Romaniei sau al Republicii San Marino;
    f) transportul lucrarilor si obiectelor de arta destinate expozitiilor si targurilor sau in scopuri necomerciale;
    g) transportul in scopuri necomerciale al bunurilor personale, accesoriilor si animalelor pentru targuri si sarbatori, manifestari teatrale, muzicale, de film, sportive sau de circ, precum si al celor destinate inregistrarilor radio, productiilor de filme si de emisiuni de televiziune;
    h) transportul in folos propriu;
    i) transporturile funerare;
    j) transportul pe portiunea rutiera initiala si finala - internationala sau nationala - in transportul combinat de marfuri, cu conditia:
    - sa fie utilizata statia adecvata cea mai apropiata de punctul de incarcare-descarcare a marfurilor; sau
    - ca portul maritim sau fluvial utilizat pentru incarcare sau descarcare sa fie situat in interiorul unei zone in jurul punctului de incarcare-descarcare a marfii, care urmeaza sa fie stabilita de comisia mixta prevazuta la art. 14;
    k) traficul direct;
    l) transportul cu vehicule ce indeplinesc anumite norme de poluare si de siguranta circulatiei, norme stabilite de comisia mixta prevazuta la art. 14;
    m) traficul in tranzit.
    2. Transportul marfurilor perisabile face obiectul unui contingent separat si nelimitat de autorizatii.
    3. Comisia mixta prevazuta la art. 14 poate completa lista categoriilor de transporturi exceptate de autorizatii, stabilita la paragraful 1, si poate elimina contingentele si pentru alte categorii de transporturi, altele decat cele specificate la paragraful 2.
    4. Transportul efectelor de stramutare este supus unui contingent liberalizat de autorizatii, forma si conditiile de utilizare ale acestora fiind in concordanta cu rezolutiile CEMT.
    Art. 8
    Autorizatii si conditii de autorizare
    1. Autoritatile competente ale celor doua parti contractante schimba anual un numar convenit de formulare de autorizatii.
    Autorizatiile sunt eliberate operatorilor de transport rezidenti de catre autoritatea competenta sau de catre un organism desemnat de aceasta autoritate.
    2. Autorizatiile sunt nominale si nu sunt transmisibile unei terte parti.
    3. O autorizatie nu poate fi folosita de mai multe vehicule simultan. In cazul unor combinatii de vehicule, vehiculul-tractor este factorul determinant pentru eliberarea autorizatiei sau pentru exceptare.
    4. Comisia mixta prevazuta la art. 14 va stabili contingentul de autorizatii (numarul), categoria (pe calatorie sau pe perioada de timp) si tipul (cu sau fara plata, terta tara etc.), precum si orice alta conditie pentru utilizarea autorizatiilor. Aceasta se va face pe baza avantajului reciproc.

    CAP. 4
    Prevederi generale

    Art. 9
    Prevederi fiscale
    1. Transporturile cu vehicule inmatriculate pe teritoriul statului unei parti contractante, care opereaza temporar pe teritoriul statului celeilalte parti contractante in baza prevederilor prezentului acord, sunt scutite de la plata tuturor taxelor legate de proprietatea si circulatia vehiculului, precum si de toate taxele si impozitele aplicate serviciilor de transport.
    Scutirea sus-mentionata nu se refera la taxele si impozitele asupra combustibilului, la taxa pe valoarea adaugata (T.V.A.) privind serviciile de transport si la impozitele directe care intra sub incidenta acordurilor de evitare a dublei impuneri sau a legii fiscale nationale, dupa caz.
    2. Combustibilul continut in rezervoarele normale ale vehiculului, proiectate si montate de constructor, destinat deplasarii vehiculului si functionarii echipamentelor destinate transportului de marfuri perisabile, precum si lubrifiantii si piesele de schimb sunt scutite de taxele vamale pe teritoriul tarii gazda, cu conditia ca operatorul de transport sa respecte reglementarile legale in vigoare in domeniul vamal.
    3. Transporturile prevazute in prezentul acord fac obiectul platii tarifelor de trecere si a tarifelor de utilizare a infrastructurii rutiere in tara gazda. Partile contractante pot decide, la propunerea comisiei mixte prevazute la art. 14, daca parcurgerea portiunilor initiale si finale in transportul combinat se realizeaza fara plata tarifelor de utilizare a drumurilor si/sau a tarifelor de trecere.
    4. Toate platile rezultate din aplicarea prevederilor prezentului acord vor fi efectuate in valuta liber convertibila. In cazul existentei sau incheierii unui acord de plati intre partile contractante, prevederile acestuia vor prevala.
    5. Profiturile rezultate din operarea vehiculelor in trafic international, precum si bunurile mobile care au legatura cu exploatarea acestora sunt impozitate in statul in care este situata conducerea efectiva a intreprinderii de transport international. In cazul in care intre cele doua parti contractante exista sau se va incheia o conventie pentru evitarea dublei impuneri, prevederile acesteia vor prevala.
    Art. 10
    Mase totale si dimensiuni
    1. Masa totala maxima, sarcina pe osie si dimensiunile vehiculelor nu trebuie sa depaseasca valorile inscrise in documentele de inmatriculare sau limitele maxime admise in tara gazda.
    2. Utilizarea in tara gazda a vehiculelor a caror masa totala maxima, sarcina pe osie, incarcatura sau dimensiuni depasesc limitele maxime admise este permisa numai in baza unei autorizatii speciale, acordata in prealabil. Daca aceasta autorizatie limiteaza circulatia vehiculului la un anumit traseu, transportul se va efectua urmandu-se numai acest traseu.
    3. Autorizatia speciala nu exclude autorizatia prevazuta la paragraful 1 al art. 6.
    Art. 11
    Echipamente si caracteristici
    1. Vehiculele ce transporta marfuri periculoase sau marfuri perisabile trebuie sa fie echipate in conformitate cu prevederile Acordului european referitor la transportul rutier international al marfurilor periculoase, incheiat la Geneva la 30 septembrie 1957 (ADR), precum si ale Acordului cu privire la transporturile internationale de produse perisabile si cu privire la mijloacele de transport speciale care trebuie folosite pentru aceste transporturi, adoptat la Geneva la 1 septembrie 1970 (ATP).
    2. Echipamentele destinate monitorizarii timpului de odihna si conducere al echipajului, care sunt montate pe vehicul, trebuie sa fie in conformitate cu prevederile Acordului european privind activitatea echipajelor vehiculelor care efectueaza transporturi rutiere internationale, incheiat la Geneva la 1 iulie 1970 (AETR).
    3. Partile contractante se angajeaza sa promoveze, in cadrul stabilit de acest acord, utilizarea vehiculelor care indeplinesc standardele ecologice si de siguranta. Partile contractante, in relatiile lor de transport, vor depune eforturi sa aplice standardele ecologice si de siguranta in vigoare in Uniunea Europeana, tinand cont de data primei inmatriculari a vehiculelor si de planificarile convenite in cadrul acordurilor internationale si al CEMT. In concordanta cu aceasta politica, comisia mixta prevazuta la art. 14 poate ca, atunci cand decide asupra contingentelor si viitoarei liberalizari, sa trateze preferential vehiculele ce intrunesc cele mai recente standarde ecologice si de siguranta.
    Art. 12
    Controlul documentelor
    Autorizatiile, documentele de control si alte acte cerute de prezentul acord, precum si avizul de expeditie, scrisoarea de transport international, certificatele de asigurare, certificatele de atestare si toate celelalte documente cerute prin acordurile bilaterale sau multilaterale ori de legislatiile nationale trebuie pastrate la bordul vehiculelor si prezentate la cererea organelor de control autorizate.
    La cererea organelor de control autorizate, operatorul de transport in folos propriu trebuie sa faca dovada statutului sau.
    Art. 13
    Obligatiile operatorilor de transport si sanctiuni
    1. Operatorii de transport ai unei parti contractante au datoria sa respecte obligatiile ce decurg din acordurile internationale multilaterale in vigoare pentru ambele parti contractante, din prezentul acord, din alte acorduri bilaterale, precum si din legislatia nationala, in particular in ceea ce priveste regulile si restrictiile de trafic, intelegerile vamale si orice conditii si restrictii de autorizare, pe teritoriul statului celeilalte parti contractante.
    2. Fara a aduce atingere prevederilor legale, autoritatile competente ale tarii de resedinta pot ca, in cazul unor incalcari grave si repetate comise pe teritoriul tarii gazda si la cererea acesteia din urma, sa ia urmatoarele masuri administrative:
    - sa emita un avertisment;
    - sa interzica accesul pe teritoriul statului partii contractante unde incalcarea (incalcarile) respectiva (respective) a (au) fost comisa (comise).
    In particular, pentru cazuri grave, autoritatea competenta a tarii gazda poate interzice temporar accesul, pana la luarea unei decizii de catre autoritatile din tara de resedinta.
    Partile contractante se vor informa reciproc asupra deciziilor luate.
    3. Prevederile acestui articol nu exclud sanctiunile legale care pot fi aplicate de tribunale sau de autoritatile administrative ale tarii unde s-au produs incalcarile.
    4. Operatorii de transport sunt obligati sa furnizeze orice informatie necesara autoritatilor specifice in cazul in care se produce un accident grav. De asemenea, in cazul in care un operator de transport cauzeaza un accident grav, toate costurile aferente eliminarii consecintelor acestui accident vor fi suportate de catre operatorul de transport respectiv.
    Art. 14
    Colaborarea in cadrul comisiei mixte
    1. Autoritatile competente ale partilor contractante vor intreprinde masurile necesare pentru implementarea prezentului acord si, in acest scop, isi vor transmite reciproc orice informatie utila. De asemenea, autoritatile competente se vor informa reciproc asupra oricaror schimbari ce survin in legislatia nationala, care afecteaza aplicarea prezentului acord.
    Autoritatile competente isi vor acorda reciproc asistenta in scopul aplicarii prezentului acord. Datele personale transmise in cadrul cooperarii dintre cele doua parti contractante vor fi protejate prin garantarea confidentialitatii si nu pot fi folosite in nici un alt scop.
    2. In scopul implementarii prevederilor paragrafului 1, va fi infiintata o comisie mixta care va include delegati ai autoritatilor competente ale fiecarei parti contractante.
    Comisia mixta este responsabila cu implementarea art. 3, 4, 7 si 8 si, in general, cu analizarea tuturor problemelor referitoare la relatiile dintre partile contractante in domeniul transporturilor rutiere, inclusiv a aspectelor vizand siguranta circulatiei, protectia mediului, drepturile angajatilor, probleme tehnice, promovarea relatiilor dintre firmele de transport si a colaborarii intermodale, precum si a managementului situatiilor de criza.
    Art. 15
    Autoritatile competente
    Autoritatile competente care implementeaza prezentul acord sunt autoritatile insarcinate cu transportul, si anume:
    - pentru Guvernul Romaniei: Ministerul Lucrarilor Publice, Transporturilor si Locuintei;
    - pentru Guvernul Republicii San Marino: Secretariatul de Stat pentru Transporturi.
    Partile contractante isi vor notifica reciproc orice modificare referitoare la denumirea autoritatii competente in cauza.
    Art. 16
    Rezolvarea diferendelor
    Orice diferend privind interpretarea sau aplicarea prezentului acord va fi solutionat prin negocieri directe intre autoritatile competente ale partilor contractante.
    In cazul in care aceste autoritati competente nu ajung la o intelegere, diferendul va fi solutionat pe cai diplomatice.

    CAP. 5
    Prevederi finale

    Art. 17
    Amendamente
    Partile contractante pot formula amendamente la prezentul acord.
    Orice amendament la prezentul acord ce va fi convenit de partile contractante va intra in vigoare respectandu-se procedura mentionata la art. 18.
    Art. 18
    Intrarea in vigoare, durata si denuntarea
    1. Prezentul acord va intra in vigoare la 30 de zile de la data transmiterii ultimei notificari prin care partile contractante isi comunica reciproc indeplinirea procedurilor lor legale interne privind intrarea in vigoare a acordurilor internationale.
    2. Prezentul acord este incheiat pe o perioada nedeterminata. In cazul in care o parte contractanta il denunta printr-o notificare scrisa, prezentul acord isi va inceta valabilitatea la 90 de zile de la primirea notificarii de catre cealalta parte contractanta.
    Drept care subsemnatii, deplin imputerniciti de guvernele lor respective, au semnat prezentul acord.
    Semnat la Bucuresti la 26 noiembrie 2002, in doua exemplare originale in limbile romana, italiana si engleza, toate textele fiind egal autentice. In caz de divergenta in interpretare, textul in limba engleza va prevala.

                          Pentru Guvernul Romaniei,
                             Miron Tudor Mitrea

                  Pentru Guvernul Republicii San Marino,
                              Fausta Morganti



SmartCity5

COMENTARII la Legea 300/2003

Momentan nu exista niciun comentariu la Legea 300 din 2003
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu