Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

LEGE Nr

LEGE   Nr. 299 din 13 noiembrie 2007

privind sprijinul acordat romanilor de pretutindeni

ACT EMIS DE: PARLAMENTUL ROMANIEI

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 792 din 21 noiembrie 2007



In conformitate cu prevederile art. 7 din Constituţia României, republicată,

ţinând seama de prevederile Convenţiei-cadru pentru protecţia minorităţilor naţionale, adoptată de Consiliul Europei la Strasbourg la 1 februarie 1995, ratificată de România prin Legea nr. 33/1995,

luând în considerare orientările formulate de Comisia Europeană pentru Democraţie prin Drept (Comisia de la Veneţia) în Raportul privind tratamentul preferenţial acordat minorităţilor naţionale de către statul înrudit (Veneţia, 19 octombrie 2001),

având în vedere Declaraţia „Suveranitate, responsabilitate şi minorităţi naţionale" a Inaltului Comisar pentru Minorităţi Naţionale al Organizaţiei pentru Securitate şi Cooperare în Europa (Haga, 26 octombrie 2001),

Parlamentul României adoptă prezenta lege.

Art. 1. - Prezenta lege reglementează:

a)  drepturile persoanelor de etnie română, precum şi ale celor care aparţin filonului cultural românesc, din afara graniţelor României, denumite în continuare români de pretutindeni, având ca scop menţinerea, promovarea şi afirmarea identităţii lor culturale, etnice, lingvistice şi religioase;

b) atribuţiile autorităţilor competente din România.

Art. 2. - Prevederile prezentei legi se aplică în conformitate cu principiile suveranităţii teritoriale, bunei vecinătăţi, reciprocităţii, pacta sunt servanda, cu principiile respectării drepturilor şi libertăţilor fundamentale ale omului şi nediscriminării.

Art. 3. - (1) Prevederile prezentei legi se aplică pe baza încheierii de acorduri şi programe cu statele în care există persoane prevăzute la art. 1 lit. a) sau de protocoale ale comisiilor mixte bilaterale, respectiv pe bază de reciprocitate şi în conformitate cu prevederile Convenţiei-cadru pentru protecţia minorităţilor naţionale, ale Raportului privind tratamentul preferenţial acordat minorităţilor naţionale de către statul înrudit, adoptat la 19 octombrie 2001, şi cu recomandările Inaltului Comisar pentru Minorităţi Naţionale al Organizaţiei pentru Securitate şi Cooperare în Europa, pentru a asigura protecţia identităţii culturale, etnice, lingvistice şi religioase a acestora.

(2) Guvernul României analizează periodic situaţia aplicării prevederilor cuprinse în acordurile şi programele în vigoare încheiate cu statele menţionate la alin. (1) şi a standardelor şi documentelor internaţionale şi europene în domeniul protecţiei persoanelor aparţinând minorităţilor naţionale, la care statele respective sunt parte.

Art. 4. - (1) Românii de pretutindeni au următoarele drepturi:

a) de a beneficia de acces gratuit în România la instituţiile publice de cultură, monumente istorice, situri de patrimoniu;

b) de a studia în România la toate nivelurile şi formele de învăţământ;

c) de a solicita şi de a obţine, prin concurs, burse de studiu în România, la orice nivel şi formă de învăţământ, în vederea aprofundării cunoştinţelor de limbă română şi pentru afirmarea identităţii culturale şi ştiinţifice române, în condiţii similare cu cele ale cetăţenilor români;

d) de a participa la stagii de perfecţionare în România şi de a beneficia de facilităţile aferente pentru cadrele didactice;

e) de a solicita şi de a obţine sprijinul financiar sau material al statului român pentru a beneficia de manuale, cărţi de specialitate, beletristică, publicaţii şi alte materiale editate sau pe suport electronic în limba română;

f) de a solicita şi de a obţine sprijinul financiar sau material al statului român pentru construcţia sau renovarea lăcaşelor de cult în statul de cetăţenie/reşedinţă;

g) de a solicita şi de a obţine sprijinul financiar sau material al statului român pentru construcţia sau renovarea de instituţii educaţionale cu predare în limba română în statul de cetăţenie/reşedinţă;

h) de a solicita şi de a obţine sprijinul financiar sau material al statului român pentru susţinerea manifestărilor culturale, artistice şi religioase ale românilor de pretutindeni, a învăţământului în limba română, precum şi pentru funcţionarea organizaţiilor culturale ale românilor de pretutindeni şi pentru alte activităţi legate de obiceiurile şi tradiţiile acestora;

i) de a participa la Congresul Românilor de Pretutindeni, organizat în conformitate cu prevederile art. 7;

j) de a obţine vize gratuite pentru participarea la activităţi având ca scop menţinerea şi afirmarea identităţii culturale, etnice, lingvistice şi religioase, organizate în România;

k) de a solicita şi de a obţine sprijin pentru editarea de publicaţii şi realizarea de producţii audiovizuale în limba română, precum şi pentru crearea de mass-media proprii;

l) de a primi distincţii ale statului român pentru promovarea valorilor culturale, spirituale şi ştiinţifice româneşti;

m) alte drepturi prevăzute în acorduri internaţionale şi programe de colaborare.

(2)  De drepturile prevăzute la alin. (1) lit. a)-d) poate beneficia, la cerere, fără discriminare, orice persoană care studiază/predă în limba română în străinătate, indiferent de originea etnică.

(3)  Asistenţa prevăzută la alin. (1) lit. e)-h) şi k) va fi acordată cu respectarea strictă a principiului nediscriminării şi a reglementărilor interne din statul de cetăţenie/reşedinţă, care sunt în conformitate cu standardele europene şi internaţionale.

(4)  Exercitarea drepturilor prevăzute la alin. (1) lit. a), i) şi j) se realizează numai pe baza prezentării adeverinţei prevăzute la art. 5 alin. (4), însoţită de un document de identitate valabil, emis de autorităţile statului de cetăţenie.

Art. 5. - (1) Românii de pretutindeni beneficiază de drepturile prevăzute în prezenta lege, pe baza îndeplinirii următoarelor condiţii:

a)  declară, pe baza voinţei liber exprimate, în condiţiile prevăzute de Convenţia-cadru pentru protecţia minorităţilor naţionale, că îşi asumă identitatea culturală română, indiferent de denumirea folosită în statul de cetăţenie/reşedinţă pentru desemnarea minorităţii respective;

b) posedă cunoştinţe de limbă română corespunzătoare;

c) deţin calitatea de membru al unei organizaţii reprezentative a românilor de pretutindeni, dacă există.

(2) Declaraţia prevăzută la alin. (1) lit. a), respectiv testarea cunoştinţelor prevăzute la alin. (1) lit. b) şi, dacă este cazul, dovedirea calităţii prevăzute la alin. (1) lit. c) se realizează la sediul misiunii diplomatice sau oficiului consular al României din statul de cetăţenie/reşedinţă, cu sprijinul Departamentului pentru Românii de Pretutindeni.

(3)   Misiunile diplomatice şi oficiile consulare transmit Departamentului pentru Românii de Pretutindeni informaţii cu privire la îndeplinirea condiţiilor prevăzute la alin. (1).

(4) Departamentul pentru Românii de Pretutindeni, pe baza constatării îndeplinirii condiţiilor prevăzute la alin. (1), eliberează solicitantului o adeverinţă care atestă că acesta beneficiază de drepturile prevăzute de prezenta lege.

(5) Datele cu privire la românii de pretutindeni vor fi păstrate de către Departamentul pentru Românii de Pretutindeni, cu respectarea legislaţiei în vigoare în materia protecţiei datelor personale.

(6)  Cheltuielile de emitere şi cele de transmitere către solicitant prin poştă se suportă din bugetul Departamentului pentru Românii de Pretutindeni.

Art. 6. - (1) Autoritatea competentă din România pentru aplicarea, respectiv coordonarea aplicării prevederilor prezentei legi, este Departamentul pentru Românii de Pretutindeni.

(2) Alte instituţii din România cu competenţe în domeniu, potrivit legislaţiei în vigoare, vor acorda întregul sprijin Departamentului pentru Românii de Pretutindeni, pe bază de parteneriat instituţional.

(3)     Pentru aplicarea prevederilor prezentei legi, Departamentul pentru Românii de Pretutindeni se organizează ca instituţie publică, cu personalitate juridică, în subordinea Guvernului şi sub coordonarea primului-ministru.

(4)  Departamentul pentru Românii de Pretutindeni este condus de un preşedinte, care are rang de secretar de stat.

(5)  Fondurile pentru funcţionarea Departamentului pentru Românii de Pretutindeni şi realizarea proiectelor destinate românilor de pretutindeni se alocă prin bugetul Cancelariei Primului-Ministru.

(6) Finanţările nerambursabile pentru programele, proiectele sau acţiunile privind sprijinirea activităţii românilor de pretutindeni şi a organizaţiilor reprezentative ale acestora se acordă în conformitate cu prevederile Legii nr.321/2006 privind regimul acordării finanţărilor nerambursabile pentru programele, proiectele sau acţiunile privind sprijinirea activităţii românilor de pretutindeni şi a organizaţiilor reprezentative ale acestora, precum şi a modului de repartizare şi de utilizare a sumei prevăzute în bugetul Ministerului Afacerilor Externe pentru această activitate.

(7)  In termen de 30 de zile de la intrarea în vigoare a prezentei legi, Departamentul pentru Românii de Pretutindeni va încheia protocoale de colaborare, pentru aplicarea prezentei legi, cu comisiile permanente de profil din Camera Deputaţilor şi Senat, cu Ministerul Educaţiei, Cercetării şi Tineretului, cu Ministerul Afacerilor Externe, cu Ministerul Culturii şi Cultelor, precum şi cu alte instituţii cu competenţă în domeniu.

Art. 7. - (1) In scopul întăririi legăturilor cu românii de pretutindeni, anual se organizează sub egida Parlamentului României, în ţară sau în străinătate, Congresul Românilor de Pretutindeni, cu consimţământul autorităţilor statului respectiv, în cazul în care se decide organizarea în străinătate.

(2) Convocarea Congresului Românilor de Pretutindeni se realizează de birourile permanente reunite ale Camerei Deputaţilor şi Senatului, în colaborare cu Departamentul pentru Românii de Pretutindeni, iar cheltuielile privind organizarea şi desfăşurarea Congresului Românilor de Pretutindeni sunt prevăzute în bugetul Camerei Deputaţilor, în mod distinct.

(3) Cu prilejul primei sale reuniuni, Congresul Românilor de Pretutindeni îşi va desemna organele de conducere şi va elabora regulamentul de funcţionare.

Art. 8. - (1) Congresul Românilor de Pretutindeni alege Consiliul Românilor de Pretutindeni, cu caracter permanent.

(2)  Guvernul României va asigura Consiliului Românilor de Pretutindeni un spaţiu corespunzător, precum şi finanţarea cheltuielilor necesare funcţionării acestuia, prin bugetul Cancelariei Primului-Ministru.

(3)   Modul de organizare şi funcţionare a Consiliului Românilor de Pretutindeni se stabileşte de către Congresul Românilor de Pretutindeni, cu avizul conform al birourilor permanente reunite ale Camerei Deputaţilor şi Senatului.

(4) Consiliul Românilor de Pretutindeni furnizează informaţii, analize şi propuneri Parlamentului României, Departamentului pentru Românii de Pretutindeni, precum şi celorlalte instituţii guvernamentale competente cu care colaborează pentru promovarea de iniţiative legislative referitoare la românii de pretutindeni, respectiv la realizarea şi aplicarea programelor destinate comunităţilor româneşti.

Art. 9. - Se instituie Ziua Românilor de Pretutindeni, care se va sărbători în fiecare an la data de 30 noiembrie, ziua Sfântului Andrei, Apostolul românilor.

Art. 10. - (1) Se înfiinţează Muzeul Românilor de Pretutindeni.

(2) Sediul muzeului va fi în municipiul Bucureşti.

(3) Organizarea şi funcţionarea acestuia, inclusiv alocarea unui sediu corespunzător, vor fi stabilite prin hotărâre a Guvernului.

Art. 11. - (1) Sprijinul financiar şi logistic necesar pentru realizarea proiectelor legate de exercitarea drepturilor prevăzute la art. 4 se acordă prin instituţiile de specialitate, care pot apela şi la fundaţii de utilitate publică.

(2) Finanţarea proiectelor destinate românilor de pretutindeni se poate asigura prin efectuarea de plăţi în avans, conform legislaţiei în vigoare, fără scrisoare de garanţie bancară.

Art. 12. - (1) Centrul „Eudoxiu Hurmuzachi" pentru Românii de Pretutindeni, denumit în continuare Centrul, instituţie publică cu personalitate juridică, în subordinea Cancelariei Primului-Ministru, sprijină exercitarea drepturilor prevăzute la art. 4 alin. (1) lit. b) şi d).

(2)  Structura organizatorică, statul de funcţii, regulamentul de organizare şi funcţionare ale Centrului se aprobă prin ordin al şefului Cancelariei Primului-Ministru, cu avizul Departamentului pentru Românii de Pretutindeni.

(3)   Salarizarea personalului Centrului se face potrivit prevederilor legale în vigoare aplicabile personalului din sectorul bugetar.

(4)   Directorul general al Centrului este un membru al Academiei Române sau o altă personalitate culturală ori ştiinţifică, numit prin ordin al şefului Cancelariei Primului-Ministru.

(5) Centrul derulează programe de pregătire pentru însuşirea terminologiei de specialitate a instituţiilor de învăţământ, ale căror cursuri le vor urma persoanele care exercită drepturile prevăzute la art. 4 alin. (1) lit. b), c) şi d), şi pentru promovarea valorilor culturale româneşti.

(6)  Studenţii şi cursanţii Centrului pot fi bursieri ai statului român, beneficiază de cazare gratuită în spaţiile Centrului şi pot beneficia de cazare gratuită în căminele studenţeşti pe perioada anului pregătitor.

(7)   Cheltuielile curente şi de capital ale Centrului se finanţează din venituri proprii şi din subvenţii acordate de la bugetul de stat, prin bugetul Cancelariei Primului-Ministru.

(8) Veniturile proprii provin din:

a) activităţi de cercetare ştiinţifică;

b) asistenţă de specialitate şi consultanţă;

c) sprijin financiar acordat de organismele internaţionale;

d) donaţii, sponsorizări, precum şi alte resurse legal constituite.

(9)  Persoanele care exercită drepturile prevăzute la art. 4 alin. (1) lit. b), c) şi d) beneficiază de cazare gratuită în cămine studenţeşti pe perioada efectuării studiilor în România, cu condiţia dovedirii resurselor insuficiente, în condiţiile legale prevăzute pentru cetăţenii români.

(10)  Autorităţile administraţiei publice locale din unităţile administrativ-teritoriale în care se realizează activităţile organizate sau coordonate de către Centru vor acorda asistenţa necesară pentru a asigura, în condiţiile convenite, spaţiile şi echipamentele corespunzătoare pe durata activităţilor respective.

(11) In scopul desfăşurării activităţii Centrului, clădirea situată în comuna Crevedia, judeţul Dâmboviţa, proprietate publică a statului, aflată în administrarea Cancelariei Primului-Ministru, se transmite în folosinţa gratuită a Centrului, împreună cu terenul şi bunurile mobile şi imobile aferente.

Art. 13. - (1) Prezenta lege nu aduce atingere competenţelor Ministerului Educaţiei, Cercetării şi Tineretului, Ministerului Afacerilor Externe sau ale altor instituţii româneşti de profil, în ceea ce priveşte acordarea de burse pentru cetăţeni ai altor state, de origine etnică română, cetăţeni români cu domiciliul în străinătate şi cetăţeni străini.

(2) Acordarea burselor pentru românii de pretutindeni se realizează cu avizul conform al Departamentului pentru Românii de Pretutindeni sau cu cel al Ministerului Afacerilor Externe, după caz.

(3) Ministerul Educaţiei, Cercetării şi Tineretului, Departamentul pentru Românii de Pretutindeni şi Ministerul Afacerilor Externe organizează preselecţia pentru românii de pretutindeni care doresc să beneficieze de burse oferite de statul român.

(4)  Fondurile pentru asigurarea burselor, cheltuielile de şcolarizare şi subvenţiile pentru cazarea în cămine studenţeşti pentru românii de pretutindeni se prevăd în bugetul Ministerului Educaţiei, Cercetării şi Tineretului.

Art. 14. - (1) La data intrării în vigoare a prezentei legi, Legea nr. 150/1998 privind sprijinul acordat comunităţilor româneşti de pretutindeni, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 265 din 16 iulie 1998, cu modificările ulterioare, precum şi orice alte dispoziţii contrare prevederilor prezentei legi se abrogă.

(2) In cuprinsul Legii nr.321/2006 privind regimul acordării finanţărilor nerambursabile pentru programele, proiectele sau acţiunile privind sprijinirea activităţii românilor de pretutindeni şi a organizaţiilor reprezentative ale acestora, precum şi a modului de repartizare şi de utilizare a sumei prevăzute în bugetul Ministerului Afacerilor Externe pentru această activitate, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 626 din 20 iulie 2006, referirile la „Ministerul Afacerilor Externe" şi la „ministrul afacerilor externe" se înlocuiesc cu referiri la „Cancelaria Primului-Ministru" şi, respectiv, la „şeful Cancelariei Primului-Ministru".

(3)  Bugetul alocat pe anul 2007 pentru „Sprijinirea activităţii românilor de pretutindeni şi a organizaţiilor reprezentative ale acestora" se transferă de la Ministerul Afacerilor Externe la Cancelaria Primului-Ministru.

Această lege a fost adoptată de Parlamentul României, în condiţiile art. 77 alin. (2), cu respectarea prevederilor art. 75 şi ale art. 76 alin. (2) din Constituţia României, republicată.

PREŞEDINTELE CAMEREI DEPUTAŢILOR

BOGDAN OLTEANU

PREŞEDINTELE SENATULUI

NICOLAE VĂCĂROIU


COMENTARII la Legea 299/2007

Momentan nu exista niciun comentariu la Legea 299 din 2007
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 463 2014
    Aici este o oportunitate pentru oricine care este în probleme financiare și cei care sunt în nevoie de un împrumut pentru orice motiv, vom oferi împrumuturi la o rată foarte rezonabil de 2%, oferim toate tipurile de credite pentru persoane fizice și companii, angajat sau șomer, toți cei care sunt în nevoie de asistență financiară sunt binevenite. Mulți suferă și au nevoie de ajutor pentru a îmbunătăți standardul lor de viață, mulți sunt șomeri și au nevoie de ajutor financiar pentru a începe o afacere, mulți au nevoie de asistență financiară pentru a șterge facturile și datoriile lor. Nu conteaza ce tip de împrumut care aveți nevoie și pentru orice motiv contactati-ne astăzi, aceasta este o oportunitate de aur la ușa ta pas, contactati-ne astăzi, prin e-mail ca davidpetersonloanfirm@outlook.com și de a lua împrumut de azi. Daca sunteti interesati intr-o împrumut, atunci pur și simplu să ne contactați prin e-mail nostru de mai jos. Nume: David Peterson E-mail: davidpetersonloanfirm@outlook.com
ANONIM a comentat Decretul 463 2014
    Aici este o oportunitate pentru oricine care este în probleme financiare și cei care sunt în nevoie de un împrumut pentru orice motiv, vom oferi împrumuturi la o rată foarte rezonabil de 2%, oferim toate tipurile de credite pentru persoane fizice și companii, angajat sau șomer, toți cei care sunt în nevoie de asistență financiară sunt binevenite. Mulți suferă și au nevoie de ajutor pentru a îmbunătăți standardul lor de viață, mulți sunt șomeri și au nevoie de ajutor financiar pentru a începe o afacere, mulți au nevoie de asistență financiară pentru a șterge facturile și datoriile lor. Nu conteaza ce tip de împrumut care aveți nevoie și pentru orice motiv contactati-ne astăzi, aceasta este o oportunitate de aur la ușa ta pas, contactati-ne astăzi, prin e-mail ca davidpetersonloanfirm@outlook.com și de a lua împrumut de azi. Daca sunteti interesati intr-o împrumut, atunci pur și simplu să ne contactați prin e-mail nostru de mai jos. Nume: David Peterson E-mail: davidpetersonloanfirm@outlook.com
ANONIM a comentat Decretul 463 2014
    Bună ziua, Sunteți în căutarea pentru un împrumut de afaceri, credit de nevoi personale, împrumut acasă, etc ..? Va oferim personale și de afaceri de împrumut la orice individ interesat la dobândă 2% de la 1 la 30 de ani. Nume: Data nașterii: Sex: Stare civilă: Adresa: Oraș: Țară: telefon: Suma de împrumut: Durata de împrumut: Venitul lunar net. Contactati-ne: creditsolutionhome@outlook.com
ANONIM a comentat Legea 3 1977
    legea a fost f.buna,dar dupa 1989 pensionandu-ma in anul 1991, s-au repectat prevederile de calcul,dar din martie 1991 prin trecerea la milioane nu s-au respectat prevederile art.7 din lege privin IMPRESCRIPTIA si prin legi neconstitutionale si aplicate retroactiv,legea 19/2000, s-au diminuat sumele din decizia de pensionare cu 1 la 100000 rezultand o pensie de 0,26 roni(tot lei) din 2619 lei in decizie, in prezent,aug.2014,primesc numai 50%,adic a 1335 lei,..Milu Bajenaru Valentin,Brasov
ANONIM a comentat Ordin 73 2014
    As dori un raspuns competent la urmatoarea situatie cu care ne confruntam de luni de zile fara nici un rezultat in afara debransarii de la electrica si ramanerii astfel si fara apa de consum curent . Fiica mea a divortat si a facut partaj imobiliar din mai 2009, drept pentru care s-a prezentat la sediul enel oras Pantelimon pentru schimbare titular contract, vechiul contract fiind pe numele fostului sot. Deoarece acesta nu a fost de acord si beneficiaza de ,,cunostinte ''la Enel si primarie, nu s-a putut face aceasta modificare. Precizez ca in urma partajului, din cele 2 proprietati vecine, una i-a revenit mie, iar una lui , ambele imobile fiind bransate inca de la constructia lor prin plata costurilor ca sot si sotie la vremea respectiva. Fiind primii care am facut bransamentul,ulterior pe acest bransament s-au mai bransat alte 5 imobile. Fostul sot nu a fost de acord ca ea sa ramana bransata pe vechiul bransament, iar Enel Pantelimon a facut un proiect de bransare din capatul celalalt al strazii, cu costuri exorbitante , depeste 125 milioanelei. Cum pot rezolva legal acest lucru ,deoarece el intre timp a reziliat contractul pentru imobilul meu si am fost debransata chiar a doua zi de la contorul meu . Enel refuza rebransarea decat in conditiile puse de el , cand eu am facut cerere doar de schimbare titular contract cum se face de regula in situatii de divort si partaj. Precizez ca ea a platit mereu consumul prin banca chiar daca nu e titular de contract, in baza contorului detinut la imobil . Datorita abuzurilor fostului sot care uzeaza de relatii la primaria Pantelimon si la toti furnizorii de utilitati din localitate, au fost taiate toate utilitatile si cu mari costuri mi-am facut contractele si bransamente gaze , chiar daca imobilul avea utilitati inca din 2006. Cum pot demonstra ca astfel se face o discriminare ,iar lipsa de curent electric produce pagube imense, fiind singura casa unde poate locui ? De o alta rebransare nici nu poate fi vorba deoarece nu detin banii necesari si nici nu-i vad rostul atata timp cat bransarea s-a facut cu banii nostri in 1996 ca sot si sotie ,iar pentru rebransare la gaze am imprumutat banii sa platesc cca 60 milioane lei , deoarece aici nu aveam contor separat, si s-a facut in mai bine de 5luni . Astept sa-mi dati un sfat pe mail deoarece suntem disperati ca nu se poate rezolva decat cu aceste costuri propuse prin proiect. Putem demonstra cu acte si raspunsurile primite de la toate forurile,ENEL inclusiv de la ANRE , care a gasit ca solutia data de Enel Pantelimon jud Ilfov aste singura legala si ca trebuie sa platesc peste 125 milioane lei pentru a avea current electric si apa de consum . Datorita acestei situatii, in casa si curte nu mai poate locui nici macar un caine , iar cei care fac legea doar pentru ei jubileaza. Ne punem mari sperante in rezolvarea legala a acestei situatii, am citit toate legile in acest domeniu , nu am gasit o explicatie anume ,si nici chiar debransarea nu s-a facut dupa 21 zile cum este legal, ci doar dupa o zi , ca sa ne arate cine este mai puternic. Asteptam cu mare nerabdare o solutie in aceste abuzuri facute doar pentru capriciile fostului sot care ne-a demonstrat ca pana acum el face ce doreste doar ca sa ne hartuiasca si sa ne ameninte cu diverse , inclusiv cu arme. Cu multumiri pentru raspunsul care speram sa-l primim cat mai curand,
ANONIM a comentat Decretul 153 1970
    pai cum sa nu existe comentariu??? -Unde e atitudinea cetateneasca???Cand umbla in tara fel si fel de gasti de "infractori",interlopi !!!!!cum ar fi in P.Neamt niste jigodii de cica minori care fura,ataca si-n plina zi pe bietii oameni,femei neajutorate etc,iar interlopii isi fac de cap;degeaba exista atatea "politii":politie locala,jandarmerie,politie judet,SRI,etc Luati atitudine fratilor!!!!!!!!!!Faceti odata ceva!!!!!!!!!!!Sa se vada ceva !!!!Nu asteptati numai recompense.Ca nici cetateanu nu poate lua atitudine daca aceste structuri nu ia initiativa!!!Nici primaria nu misca nimic!!!
ANONIM a comentat Ordonanţa 112 1999
    Art.8 1/b- nu este constitutional deoarece face discriminare pe criteriu de sex -in sensul vechimii cerute pt. barbati25 ani fata de femei 20 ani(care au fost criteriile legale pt. a exista aceasta diferenta la vechimea ceruta?)Un raspuns scris ar elucida problema.
ANONIM a comentat Legea 77 2014
    Esti interesat de un împrumut? Profit de această ocazie pentru a aplica pentru un împrumut de azi. Noi oferim credite aprobare rapida plan de rambursare flexibil interes scăzut pe termen scurt și lung E-mailul meu: denarja464@outlook.com
ANONIM a comentat Hotărârea 32 2013
    Bună ziua, Sunt domnul Maurice un certificat, reputație, legitimă și un creditor bani acreditat. Am împrumut bani la oameni care au nevoie de asistență financiară. Ai un credit rău sau vă aflați în nevoie de bani pentru a plăti facturile? Vreau să folosesc acest mediu pentru a vă informa că am acorda asistență beneficiar de fiabile ca vom fi bucuroși să vă oferim un împrumut e-mail de contact: mauricefinance@hotmail.com
ANONIM a comentat Legea 241 2013
    Ai nevoie de un împrumut de urgență pentru a rezolva problemele tale financiare și, de asemenea, pentru a porni afacerea dvs. sau pentru a crește facilități de afaceri? dacă da, să ne contactați prin e-mail: greatuniversalloancompany1@gmail.com
Business Directory Directories Codul fiscal actualizat 2012 Coduri postale Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu