Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

LEGE Nr

LEGE   Nr. 212 din 28 noiembrie 2000

privind ratificarea Conventiei dintre Guvernul Romaniei si Guvernul Republicii Islamice Pakistan pentru evitarea dublei impuneri si prevenirea evaziunii fiscale cu privire la impozitele pe venit, semnata la Bucuresti la 27 iulie 1999

ACT EMIS DE: PARLAMENT

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 632 din  6 decembrie 2000


SmartCity3


    Parlamentul Romaniei adopta prezenta lege.

    ARTICOL UNIC
    Se ratifica Conventia dintre Guvernul Romaniei si Guvernul Republicii Islamice Pakistan pentru evitarea dublei impuneri si prevenirea evaziunii fiscale cu privire la impozitele pe venit, semnata la Bucuresti la 27 iulie 1999.

    Aceasta lege a fost adoptata de Senat in sedinta din 25 septembrie 2000, cu respectarea prevederilor art. 74 alin. (2) din Constitutia Romaniei.

                         p. PRESEDINTELE SENATUI,
                             DORU IOAN TARACILA

    Aceasta lege a fost adoptata de Camera Deputatilor in sedinta din 23 octombrie 2000, cu respectarea prevederilor art. 74 alin. (2) din Constitutia Romaniei.

                    p. PRESEDINTELE CAMEREI DEPUTATILOR,
                                 VASILE LUPU

                              CONVENTIE
intre Guvernul Romaniei si Guvernul Republicii Islamice Pakistan pentru evitarea dublei impuneri si prevenirea evaziunii fiscale cu privire la impozitele pe venit

    Guvernul Romaniei si Guvernul Republicii Islamice Pakistan, dorind sa promoveze si sa intareasca relatiile economice prin incheierea unei conventii pentru evitarea dublei impuneri si prevenirea evaziunii fiscale cu privire la impozitele pe venit, au convenit dupa cum urmeaza:

    Art. 1
    Persoane vizate
    Prezenta conventie se aplica persoanelor care sunt rezidente ale unuia sau ale ambelor state contractante.
    Art. 2
    Impozite vizate
    1. Prezenta conventie se aplica impozitelor pe venit stabilite in numele unui stat contractant, indiferent de modul in care sunt percepute.
    2. Sunt considerate impozite pe venit toate impozitele stabilite pe venitul total sau pe elementele de venit, inclusiv impozitele pe castigurile provenite din instrainarea proprietatii mobiliare sau imobiliare.
    3. Impozitele existente asupra carora se aplica prezenta conventie sunt:
    a) in cazul Romaniei:
    (i) impozitul pe venitul persoanelor fizice;
    (ii) impozitul pe profit;
    (iii) impozitul pe salarii si alte remuneratii similare;
    (iv) impozitul pe venitul agricol;
    (v) impozitul pe dividende
(denumite in continuare impozit roman);
    b) in cazul Republicii Islamice Pakistan:
    (i) impozitul pe venit;
    (ii) impozitul suplimentar; si
    (iii) impozitul aditional
(denumite in continuare impozit pakistanez).
    4. Conventia se va aplica, de asemenea, oricaror impozite identice sau in esenta similare, care sunt stabilite dupa data semnarii acestei conventii in plus sau in locul impozitelor existente la care se face referire in paragraful 3. Autoritatile competente ale statelor contractante se vor informa reciproc asupra oricaror modificari importante aduse in legislatiile lor fiscale respective dupa efectuarea unor astfel de modificari.
    Art. 3
    Definitii generale
    1. In sensul prezentei conventii, in masura in care contextul nu cere o interpretare diferita:
    a) expresiile un stat contractant si celalalt stat contractant inseamna Romania sau Republica Islamica Pakistan, dupa cum cere contextul;
    b) termenul Romania inseamna teritoriul de stat al Romaniei, inclusiv marea sa teritoriala si spatiul aerian de deasupra teritoriului si marii teritoriale, asupra carora Romania isi exercita suveranitatea, precum si zona contigua si platoul continental si zona economica exclusiva, asupra carora Romania isi exercita, in conformitate cu legislatia sa si potrivit normelor si principiilor dreptului international, drepturi suverane si jurisdictie;
    c) termenul Republica Islamica Pakistan cand este folosit in sens geografic inseamna Pakistanul, astfel cum este definit in Constitutia Republicii Islamice Pakistan, si include orice zona din afara apelor teritoriale ale Pakistanului, care, potrivit legislatiei din Pakistan si legislatiei internationale, reprezinta zona asupra careia Pakistanul exercita drepturi suverane si jurisdictie exclusiva cu privire la resursele naturale ale fundului marii, subsolului si apelor supraiacente;
    d) termenul impozit inseamna impozit roman sau impozit pakistanez, dupa cum cere contextul;
    e) termenul persoana include o persoana fizica, o societate sau orice alta asociere de persoane legal constituita in fiecare stat contractant;
    f) termenul societate inseamna orice persoana juridica sau orice alta entitate care este considerata persoana juridica in scopul impozitarii;
    g) expresiile intreprindere a unui stat contractant si intreprindere a celuilalt stat contractant inseamna, dupa caz, o intreprindere exploatata de un rezident al unui stat contractant si o intreprindere exploatata de un rezident al celuilalt stat contractant;
    h) termenul national inseamna:
    (i) orice persoana fizica avand cetatenia unui stat contractant;
    (ii) orice persoana juridica, parteneriat sau asociatie avand statutul in conformitate cu legislatia in vigoare intr-un stat contractant;
    i) expresia transport international inseamna orice transport efectuat cu o nava, o aeronava, un vehicul feroviar sau rutier exploatat de o intreprindere care are locul conducerii efective intr-un stat contractant, cu exceptia cazului in care asemenea transport este efectuat numai intre locuri situate in celalalt stat contractant;
    j) expresia autoritate competenta inseamna:
    (i) in cazul Romaniei, Ministerul Finantelor sau reprezentantul sau autorizat;
    (ii) in cazul Pakistanului, Comitetul Central al Veniturilor sau reprezentantul sau autorizat.
    2. In ceea ce priveste aplicarea acestei conventii de un stat contractant, orice termen care nu este definit in conventie va avea, daca contextul nu cere o interpretare diferita, intelesul pe care il are in cadrul legislatiei acestui stat cu privire la impozitele la care prezenta conventie se aplica.
    Art. 4
    Rezident
    1. In sensul prezentei conventii, expresia rezident al unui stat contractant inseamna orice persoana care, potrivit legislatiei acestui stat, este supusa impunerii in acest stat datorita domiciliului sau rezidentei sale, locului conducerii, locului inregistrarii sau oricarui alt criteriu de natura similara. Aceasta expresie nu include insa o persoana care este supusa impozitarii in acest stat numai pentru faptul ca realizeaza venituri din surse situate in acest stat.
    2. Cand, in conformitate cu prevederile paragrafului 1, o persoana fizica este rezidenta a ambelor state contractante, atunci statutul sau se determina dupa cum urmeaza:
    a) aceasta va fi considerata rezidenta a statului in care are o locuinta permanenta la dispozitia sa; daca dispune de o locuinta permanenta in ambele state, va fi considerata rezidenta a statului cu care legaturile sale personale si economice sunt mai stranse (centrul intereselor vitale);
    b) daca statul in care aceasta persoana are centrul intereselor sale vitale nu poate fi determinat sau daca ea nu dispune de o locuinta permanenta la dispozitia sa in nici unul dintre state, va fi considerata rezidenta a statului in care locuieste in mod obisnuit;
    c) daca aceasta persoana locuieste in mod obisnuit in ambele state sau nu locuieste in nici unul dintre ele, ea va fi considerata rezidenta a statului al carui national este;
    d) daca aceasta persoana este national al ambelor state sau nu este national al nici unuia dintre ele, autoritatile competente ale statelor contractante vor rezolva problema de comun acord.
    3. Atunci cand, potrivit prevederilor paragrafului 1, o persoana, alta decat o persoana fizica, este rezidenta a ambelor state contractante, ea va fi considerata rezidenta a statului in care se afla locul conducerii sale efective.
    Art. 5
    Sediu permanent
    1. In sensul prezentei conventii, expresia sediu permanent inseamna un loc fix de afaceri prin care intreprinderea isi desfasoara in intregime sau in parte activitatea.
    2. Expresia sediu permanent include indeosebi:
    a) un loc de conducere;
    b) o sucursala;
    c) un birou;
    d) o fabrica;
    e) un magazin;
    f) un atelier;
    g) o ferma sau orice plantatie; si
    h) o mina, un put petrolier sau de gaze, o cariera sau orice alt loc de extractie a resurselor naturale.
    3. Expresia sediu permanent cuprinde, de asemenea:
    a) un santier de constructii, un proiect de constructii, de montaj sau instalare ori activitatile de supraveghere in legatura cu acestea, dar numai cand asemenea santier, proiect sau activitati continua o perioada mai mare de 9 luni in orice perioada de 12 luni;
    b) furnizarea de servicii, inclusiv servicii de consultanta, de catre o intreprindere a unui stat contractant prin angajatii sai sau prin alt personal angajat in acest scop in celalalt stat contractant, cu conditia ca aceasta activitate sa continue pentru acelasi proiect sau pentru un proiect conex o perioada sau perioade care insumeaza mai mult de 6 luni in orice perioada de 12 luni.
    4. Independent de prevederile anterioare ale acestui articol, expresia sediu permanent se considera ca nu include:
    a) folosirea de instalatii numai in scopul depozitarii, expunerii sau livrarii de produse ori marfuri apartinand intreprinderii;
    b) mentinerea unui stoc de produse sau marfuri apartinand intreprinderii numai in scopul depozitarii, expunerii sau livrarii;
    c) vanzarea de produse sau marfuri apartinand intreprinderii, expuse in cadrul unui targ ori expozitii temporare ocazionale, cand produsele sau marfurile sunt vandute in decurs de doua luni de la inchiderea targului ori expozitiei mentionate;
    d) mentinerea unui loc fix de afaceri numai in scopul cumpararii de produse sau marfuri ori colectarii de informatii pentru intreprindere;
    e) mentinerea unui loc fix de afaceri numai in scopul desfasurarii pentru intreprindere a oricarei alte activitati cu caracter pregatitor sau auxiliar;
    f) mentinerea unui loc fix de afaceri numai pentru orice combinare de activitati mentionate la subparagrafele a) - e), cu conditia ca intreaga activitate a locului fix de afaceri ce rezulta din aceasta combinare sa aiba un caracter pregatitor sau auxiliar.
    5. Independent de prevederile paragrafelor 1 si 2, atunci cand o persoana, alta decat un agent cu statut independent caruia i se aplica prevederile paragrafului 7, actioneaza in numele unei intreprinderi, are si exercita in mod obisnuit intr-un stat contractant imputernicirea de a incheia contracte in numele intreprinderii, aceasta intreprindere se considera ca are un sediu permanent in acel stat in privinta oricaror activitati pe care persoana le exercita pentru intreprindere, in afara de cazul in care activitatile acestei persoane sunt limitate la cele mentionate in paragraful 4, care, daca sunt exercitate printr-un loc fix de afaceri, nu fac din acest loc fix de afaceri un sediu permanent potrivit prevederilor acelui paragraf.
    6. Independent de prevederile precedente ale acestui articol, o intreprindere de asigurari a unui stat contractant se considera ca are un sediu permanent in celalalt stat contractant, cu exceptia reasigurarilor, daca incaseaza prime pe teritoriul celuilalt stat sau asigura riscuri situate acolo prin intermediul unei persoane, alta decat un agent cu statut independent caruia i se aplica prevederile paragrafului 7.
    7. O intreprindere nu se considera ca are un sediu permanent intr-un stat contractant numai prin faptul ca aceasta isi exercita activitatea de afaceri in acel stat printr-un broker, agent comisionar general sau prin orice alt agent cu statut independent, cu conditia ca aceasta persoana sa actioneze in cadrul activitatii sale obisnuite de afaceri.
    8. Faptul ca o societate care este rezidenta a unui stat contractant controleaza sau este controlata de o societate care este rezidenta a celuilalt stat contractant sau care isi exercita activitatea de afaceri in acel celalalt stat (printr-un sediu permanent sau in alt mod) nu este suficient pentru a face una din aceste societati un sediu permanent al celeilalte.
    Art. 6
    Venituri din proprietati imobiliare
    1. Veniturile realizate de un rezident al unui stat contractant din proprietati imobiliare (inclusiv veniturile din agricultura sau din exploatari forestiere) situate in celalalt stat contractant pot fi impuse in acel celalalt stat.
    2. Expresia proprietati imobiliare are intelesul care este atribuit de legislatia statului contractant in care proprietatile in cauza sunt situate. Expresia include, in orice caz, toate accesoriile proprietatii imobiliare, inventarul viu si echipamentul utilizat in agricultura si exploatari forestiere, drepturile asupra carora se aplica prevederile dreptului comun cu privire la proprietatea funciara, uzufructul proprietatilor imobiliare si drepturile la rente variabile sau fixe pentru exploatarea ori concesionarea exploatarii zacamintelor minerale, a izvoarelor si a altor resurse naturale; navele, aeronavele, vehiculele feroviare si rutiere nu sunt considerate proprietati imobiliare.
    3. Prevederile paragrafului 1 se aplica veniturilor obtinute din exploatarea directa, din inchirierea sau din folosirea in orice alta forma a proprietatii imobiliare.
    4. Prevederile paragrafelor 1 si 3 se aplica, de asemenea, veniturilor provenind din proprietati imobiliare ale unei intreprinderi si veniturilor din proprietati imobiliare utilizate pentru exercitarea unei profesii independente.
    Art. 7
    Profiturile intreprinderii
    1. Profiturile unei intreprinderi a unui stat contractant sunt impozabile numai in acel stat, in afara de cazul in care intreprinderea exercita activitate de afaceri in celalalt stat contractant printr-un sediu permanent situat acolo. Daca intreprinderea exercita activitate de afaceri in acest mod, profiturile intreprinderii pot fi impuse in celalalt stat, dar numai acea parte din ele care este atribuibila acelui sediu permanent.
    2. Sub rezerva prevederilor paragrafului 3, cand o intreprindere a unui stat contractant exercita activitate de afaceri in celalalt stat contractant printr-un sediu permanent situat acolo, atunci se atribuie, in fiecare stat contractant, acelui sediu permanent profiturile pe care le-ar fi putut realiza daca ar fi constituit o intreprindere distincta si separata, exercitand activitati identice sau similare, in conditii identice sau similare, si tratand cu toata independenta cu intreprinderea al carei sediu permanent este.
    3. La determinarea profiturilor unui sediu permanent sunt admise la scadere cheltuielile care pot fi dovedite ca fiind efectuate pentru scopurile urmarite de acest sediu permanent, inclusiv cheltuielile de conducere si cheltuielile generale de administrare efectuate, indiferent de faptul ca s-au efectuat in statul in care se afla situat sediul permanent sau in alta parte. Aceasta prevedere este aplicabila sub rezerva restrictiilor prevazute de legislatia interna.
    4. In masura in care intr-un stat contractant se obisnuieste ca profitul care se atribuie unui sediu permanent sa fie determinat prin repartizarea profitului total al intreprinderii in diversele sale parti componente, nici o prevedere a paragrafului 2 nu impiedica acest stat contractant sa determine profitul impozabil in conformitate cu repartitia uzuala; metoda de repartizare adoptata trebuie totusi sa fie aceea prin care rezultatul obtinut sa fie in concordanta cu principiile enuntate in prezentul articol.
    5. Nici un profit nu se atribuie unui sediu permanent numai pentru faptul ca acest sediu permanent cumpara produse sau marfuri pentru intreprindere.
    6. In vederea aplicarii prevederilor paragrafelor precedente, profitul care se atribuie unui sediu permanent se determina in fiecare an prin aceeasi metoda, in afara de cazul in care exista motive temeinice si suficiente de a proceda altfel.
    7. Atunci cand profiturile includ elemente de venit care sunt tratate separat in alte articole din prezenta conventie, prevederile acelor articole nu sunt afectate de prevederile prezentului articol.
    Art. 8
    Transporturi internationale
    1. Profiturile obtinute din exploatarea in trafic international a navelor, aeronavelor, vehiculelor feroviare sau rutiere sunt impozabile numai in statul contractant in care este situat locul conducerii efective a intreprinderii.
    2. Profiturile la care se refera paragraful 1 nu cuprind profiturile care se obtin din exploatarea hoteliera sau dintr-o activitate de transport care este distincta de exploatarea in trafic international a navelor, aeronavelor, vehiculelor feroviare sau rutiere.
    3. Daca locul conducerii efective a unei intreprinderi de transport naval se afla la bordul unei nave, atunci acesta se considera a fi situat in statul contractant in care se afla portul de inregistrare a navei sau, daca nu exista un astfel de port, in statul contractant in care este rezident cel care exploateaza nava.
    4. Prevederile paragrafului 1 se aplica, de asemenea, profiturilor obtinute din participarea la un pool, la o exploatare in comun sau la o agentie internationala de transporturi.
    Art. 9
    Intreprinderi asociate
    1. Cand:
    a) o intreprindere a unui stat contractant participa, direct sau indirect, la conducerea, controlul sau la capitalul unei intreprinderi a celuilalt stat contractant; sau
    b) aceleasi persoane participa, direct sau indirect, la conducerea, controlul sau la capitalul unei intreprinderi a unui stat contractant si al unei intreprinderi a celuilalt stat contractant
si, fie intr-un caz, fie in celalalt, cele doua intreprinderi sunt legate in relatiile lor financiare sau comerciale prin conditii acceptate sau impuse, care difera de cele care ar fi fost stabilite intre intreprinderi independente, atunci profiturile care, fara aceste conditii, ar fi fost obtinute de una dintre intreprinderi, dar nu au putut fi obtinute in fapt datorita acestor conditii, pot fi incluse in profiturile acelei intreprinderi si impuse in consecinta.
    2. Cand un stat contractant include in profiturile unei intreprinderi apartinand acelui stat - si impune in consecinta - profiturile asupra carora o intreprindere a celuilalt stat contractant a fost supusa impozitarii in acel celalalt stat si profiturile astfel incluse sunt profituri care ar fi revenit intreprinderii primului stat mentionat daca conditiile stabilite intre cele doua intreprinderi ar fi fost cele care ar fi fost convenite intre intreprinderi independente, atunci celalalt stat va proceda la modificarea corespunzatoare a sumei impozitului stabilit asupra acestor profituri. La efectuarea acestei modificari se tine seama de celelalte prevederi ale prezentei conventii si, daca este necesar, autoritatile competente ale statelor contractante se vor consulta reciproc.
    Art. 10
    Dividende
    1. Dividendele platite de o societate care este rezidenta a unui stat contractant unui rezident al celuilalt stat contractant pot fi impuse in acel celalalt stat.
    2. Totusi aceste dividende pot fi, de asemenea, impuse in statul contractant in care este rezidenta societatea platitoare de dividende si potrivit legislatiei acestui stat, dar daca primitorul este beneficiarul efectiv al dividendelor, impozitul astfel stabilit nu va depasi 10% din suma bruta a dividendelor.
    3. Termenul dividende folosit in acest articol inseamna veniturile provenind din actiuni sau alte drepturi care nu sunt titluri de creanta, din participarea la profituri, precum si veniturile din alte parti sociale care sunt supuse aceluiasi regim de impunere ca si veniturile din actiuni de catre legislatia statului in care este rezidenta societatea distribuitoare a dividendelor.
    4. Prevederile paragrafelor 1 si 2 nu se aplica daca beneficiarul efectiv al dividendelor, fiind rezident al unui stat contractant, desfasoara activitate de afaceri in celalalt stat contractant in care societatea platitoare de dividende este rezidenta, printr-un sediu permanent situat acolo, sau desfasoara in acel celalalt stat profesii independente printr-o baza fixa situata acolo, iar detinerea drepturilor generatoare de dividende in legatura cu care dividendele sunt platite este efectiv legata de un asemenea sediu permanent sau baza fixa. In aceasta situatie se aplica prevederile art. 7 sau 15, dupa caz.
    5. Cand o societate rezidenta a unui stat contractant realizeaza profituri sau venituri din celalalt stat contractant, acel celalalt stat nu poate percepe nici un impozit asupra dividendelor platite de acea societate persoanelor care nu sunt rezidente ale celuilalt stat si nici nu poate supune profiturile nedistribuite ale societatii unui impozit asupra profiturilor nedistribuite, chiar daca dividendele platite sau profiturile nedistribuite reprezinta in intregime sau in parte profituri sau venituri provenind din acel celalalt stat.
    6. Prevederile acestui articol nu vor afecta impozitarea societatii cu privire la profiturile din care sunt platite dividendele.
    Art. 11
    Dobanzi
    1. Dobanzile provenind dintr-un stat contractant si platite unui rezident al celuilalt stat contractant pot fi impuse in acel celalalt stat.
    2. Totusi aceste dobanzi pot fi, de asemenea, impuse in statul contractant din care provin si potrivit legislatiei acestui stat, dar daca primitorul este beneficiarul efectiv al dobanzilor, impozitul astfel stabilit nu va depasi 10% din suma bruta a dobanzilor.
    3. Independent de prevederile paragrafului 2, dobanzile provenind dintr-un stat contractant pentru un imprumut acordat de celalalt stat contractant, de o autoritate locala sau de o unitate administrativ-teritoriala ori de o institutie financiara a acestuia oricarui rezident al primului stat contractant mentionat sunt scutite de impozit in acel stat atunci cand un asemenea imprumut si termenele de plata a acestuia sunt aprobate de guvernul acelui stat.
    4. Termenul dobanzi, astfel cum este folosit in prezentul articol, inseamna veniturile din titluri de creanta de orice natura, insotite sau neinsotite de garantii ipotecare sau de o clauza de participare la profiturile debitorului, si in special veniturile din efecte publice, titluri de creanta sau obligatiuni, inclusiv primele si premiile legate de asemenea efecte, titluri de creanta sau obligatiuni. Penalitatile pentru plata cu intarziere nu sunt considerate dobanzi in sensul prezentului articol.
    5. Prevederile paragrafelor 1 si 2 nu se aplica daca beneficiarul efectiv al dobanzilor, fiind un rezident al unui stat contractant, desfasoara activitate de afaceri in celalalt stat contractant din care provin dobanzile, printr-un sediu permanent situat acolo, sau presteaza in acel celalalt stat profesii independente printr-o baza fixa situata acolo, iar creanta in legatura cu care sunt platite dobanzile este efectiv legata de un asemenea sediu permanent sau baza fixa. In aceasta situatie se aplica prevederile art. 7 sau 15, dupa caz.
    6. Dobanzile se considera ca provin dintr-un stat contractant cand platitorul este insusi acel stat, o autoritate locala, o unitate administrativ-teritoriala sau un rezident al acestui stat. Totusi, atunci cand platitorul dobanzilor, fie ca este sau nu este rezident al unui stat contractant, are intr-un stat contractant un sediu permanent sau o baza fixa in legatura cu care a fost contractata creanta generatoare de dobanzi si aceste dobanzi sunt suportate de un asemenea sediu permanent sau baza fixa, aceste dobanzi se considera ca provin din statul contractant in care este situat sediul permanent sau baza fixa.
    7. Cand, datorita relatiilor speciale existente intre platitor si beneficiarul efectiv sau intre ambii si o alta persoana, nivelul dobanzilor, tinandu-se seama de creanta pentru care sunt platite, depaseste nivelul care s-ar fi convenit intre platitor si beneficiarul efectiv in lipsa unor astfel de relatii, prevederile prezentului articol se aplica numai la aceasta ultima suma mentionata. In acest caz partea excedentara a platilor este impozabila potrivit legislatiei fiecarui stat contractant, tinandu-se seama de celelalte prevederi ale prezentei conventii.
    Art. 12
    Comisioane
    1. Comisioanele provenind dintr-un stat contractant si platite unui rezident al celuilalt stat contractant pot fi impuse in acel celalalt stat.
    2. Totusi aceste comisioane pot fi, de asemenea, impuse in statul contractant din care provin si potrivit legislatiei acestui stat, dar, daca primitorul este beneficiarul efectiv al comisioanelor, impozitul astfel stabilit nu va depasi 10% din suma bruta a comisioanelor.
    3. Termenul comisioane folosit in prezentul articol inseamna platile facute catre un broker, agent comisionar general sau oricarei alte persoane asimilate unui broker sau agent comisionar general de catre legislatia fiscala a statului contractant din care provin asemenea plati.
    4. Prevederile paragrafelor 1 si 2 nu se aplica daca beneficiarul efectiv al comisioanelor, fiind un rezident al unui stat contractant, desfasoara activitate de afaceri in celalalt stat contractant din care provin comisioanele, printr-un sediu permanent situat acolo, sau presteaza in acel celalalt stat profesii independente printr-o baza fixa situata acolo, iar activitatile pentru care se platesc comisioanele sunt efectiv legate de un asemenea sediu permanent sau baza fixa. In aceasta situatie se aplica prevederile art. 7 sau 15, dupa caz.
    5. Comisioanele se considera ca provin dintr-un stat contractant cand platitorul este acel stat, o autoritate locala, o unitate administrativ-teritoriala sau un rezident al acestui stat. Totusi, atunci cand platitorul comisioanelor, fie ca este sau nu este rezident al unui stat contractant, are intr-un stat contractant un sediu permanent sau o baza fixa de care sunt legate activitatile care genereaza obligatia de plata si aceste comisioane sunt suportate de un asemenea sediu permanent sau baza fixa, aceste comisioane se considera ca provin din statul contractant in care este situat sediul permanent sau baza fixa.
    6. Cand, datorita relatiilor speciale existente intre platitor si beneficiarul efectiv sau intre ambii si o alta persoana, suma comisioanelor, tinandu-se seama de activitatile pentru care sunt platite, depaseste suma care ar fi fost convenita intre platitor si beneficiarul efectiv in lipsa unor astfel de relatii, prevederile prezentului articol se aplica numai la aceasta ultima suma mentionata. In acest caz partea excedentara a platilor este impozabila potrivit legislatiei fiecarui stat contractant, tinandu-se seama de celelalte prevederi ale prezentei conventii.
    Art. 13
    Redevente
    1. Redeventele provenind dintr-un stat contractant si platite unui rezident al celuilalt stat contractant pot fi impuse in acel celalalt stat.
    2. Totusi aceste redevente pot fi, de asemenea, impuse in statul contractant din care provin si potrivit legislatiei acestui stat, dar, daca primitorul este beneficiarul efectiv al redeventelor, impozitul astfel stabilit nu va depasi 12,50% din suma bruta a redeventelor.
    3. Termenul redevente folosit in prezentul articol inseamna plati de orice fel, inclusiv cele in natura, primite pentru folosirea sau concesionarea oricarui drept de autor asupra unei opere literare, artistice sau stiintifice, inclusiv asupra filmelor de cinematograf si filmelor sau benzilor folosite pentru emisiunile de radio sau televiziune (transmisiilor prin satelit, cablu, fibre optice sau prin tehnologii similare folosite pentru emisiunile destinate publicului), orice patent, marca de comert, desen sau model, plan, formula sau procedeu de fabricatie secret ori pentru utilizarea sau pentru dreptul de a utiliza orice echipament industrial, comercial sau stiintific ori pentru informatii referitoare la experienta in domeniul industrial, comercial sau stiintific.
    4. Prevederile paragrafelor 1 si 2 nu se aplica daca beneficiarul efectiv al redeventelor, fiind un rezident al unui stat contractant, desfasoara activitate de afaceri in celalalt stat contractant din care provin redeventele, printr-un sediu permanent situat acolo, sau presteaza in acel celalalt stat profesii independente printr-o baza fixa situata acolo, iar dreptul sau proprietatea pentru care se platesc redeventele este efectiv legata de un asemenea sediu permanent sau baza fixa. In aceasta situatie se aplica prevederile art. 7 sau 15, dupa caz.
    5. Redeventele se considera ca provin dintr-un stat contractant cand platitorul este insusi acel stat, o autoritate locala, o unitate administrativ-teritoriala sau un rezident al acestui stat. Totusi, atunci cand platitorul redeventelor, fie ca este sau nu este rezident al unui stat contractant, are intr-un stat contractant un sediu permanent sau o baza fixa de care este legata obligatia de a plati redeventele si aceste redevente sunt suportate de un asemenea sediu permanent sau baza fixa, aceste redevente se considera ca provin din statul contractant in care este situat sediul permanent sau baza fixa.
    6. Cand, datorita relatiilor speciale existente intre platitor si beneficiarul efectiv sau intre ambii si o alta persoana, suma redeventelor, avandu-se in vedere utilizarea, dreptul sau informatia pentru care sunt platite, depaseste suma care ar fi fost convenita intre platitor si beneficiarul efectiv in lipsa unor astfel de relatii, prevederile prezentului articol se aplica numai la aceasta ultima suma mentionata. In acest caz partea excedentara a platilor este impozabila potrivit legislatiei fiecarui stat contractant, tinandu-se seama de celelalte prevederi ale prezentei conventii.
    Art. 14
    Castiguri de capital
    1. Castigurile realizate de un rezident al unui stat contractant din instrainarea proprietatilor imobiliare, astfel cum sunt definite la art. 6, situate in celalalt stat contractant, pot fi impuse in statul contractant in care sunt situate aceste proprietati.
    2. Castigurile provenind din instrainarea proprietatii mobiliare facand parte din activul unui sediu permanent pe care o intreprindere a unui stat contractant il are in celalalt stat contractant sau a proprietatii mobiliare tinand de o baza fixa de care dispune un rezident al unui stat contractant in celalalt stat contractant pentru exercitarea unei profesii independente, inclusiv castigurile provenind din instrainarea unui asemenea sediu permanent (singur sau cu intreaga intreprindere) sau a acelei baze fixe, pot fi impuse in acel celalalt stat.
    3. Castigurile provenind din instrainarea navelor, aeronavelor, vehiculelor feroviare si rutiere exploatate in trafic international sau a proprietatilor mobiliare necesare in vederea exploatarii acestor mijloace de transport sunt impozabile numai in statul contractant in care este situat locul conducerii efective a intreprinderii.
    4. Castigurile obtinute de un rezident al unui stat contractant din instrainarea actiunilor sau a altor participari la capitalul unei societati ale carei active sunt formate in totalitate sau in principal din proprietati imobiliare situate in celalalt stat contractant pot fi impuse in acel celalalt stat.
    5. Castigurile provenind din instrainarea oricaror proprietati, altele decat cele la care se face referire in paragrafele 1 - 4, sunt impozabile numai in statul contractant in care este rezident cel care instraineaza.
    Art. 15
    Profesii independente
    1. Veniturile realizate de un rezident al unui stat contractant din exercitarea unei profesii independente sau a altor activitati cu caracter independent sunt impozabile numai in acel stat, cu exceptia urmatoarelor situatii, cand aceste venituri pot fi, de asemenea, impuse in celalalt stat contractant:
    a) daca rezidentul dispune in mod obisnuit de o baza fixa in celalalt stat contractant in scopul desfasurarii activitatilor sale; sau
    b) daca rezidentul este prezent in celalalt stat contractant pentru o perioada sau perioade care insumeaza ori depasesc in total 183 de zile in orice perioada de 12 luni care incepe de la data primei sale sosiri in acel stat.
    In situatia prevazuta la subparagrafele a) sau b) venitul poate fi impus in celalalt stat contractant, dar numai acea parte din venit care este atribuibila bazei fixe sau venitului obtinut din activitatile desfasurate in perioada in care acel rezident a fost prezent in acel celalalt stat.
    2. Expresia profesii independente cuprinde in special activitatile independente de ordin stiintific, literar, artistic, educativ sau pedagogic, precum si exercitarea independenta a profesiilor de medic, avocat, inginer, arhitect, dentist si contabil.
    Art. 16
    Profesii dependente
    1. Sub rezerva prevederilor art. 17, 19, 20, 21 si 22, salariile si alte remuneratii similare obtinute de un rezident al unui stat contractant pentru o activitate salariata sunt impozabile numai in acel stat, in afara de cazul in care activitatea salariata este exercitata in celalalt stat contractant. Daca activitatea salariata este exercitata in celalalt stat contractant, remuneratiile primite pot fi impuse in acel celalalt stat.
    2. Independent de prevederile paragrafului 1, remuneratiile obtinute de un rezident al unui stat contractant pentru o activitate salariata exercitata in celalalt stat contractant sunt impozabile numai in primul stat mentionat, daca:
    a) beneficiarul este prezent in celalalt stat pentru o perioada sau perioade care nu depasesc in total 183 de zile in orice perioada de 12 luni care incepe de la data primei sale sosiri in acel stat; si
    b) remuneratiile sunt platite de o persoana sau in numele unei persoane care angajeaza si care nu este rezidenta a celuilalt stat; si
    c) remuneratiile nu sunt suportate de un sediu permanent sau de o baza fixa pe care cel care angajeaza o are in celalalt stat.
    3. Independent de prevederile precedente ale acestui articol, remuneratiile pe care un rezident al unui stat contractant le primeste pentru o activitate salariata exercitata la bordul unei nave, aeronave, vehicul feroviar sau rutier exploatat in trafic international sunt impozabile numai in statul contractant in care este situat locul conducerii efective a intreprinderii.
    Art. 17
    Remuneratiile membrilor consiliului de administratie
    Remuneratiile si alte plati similare primite de un rezident al unui stat contractant in calitatea sa de membru al consiliului de administratie al unei societati care este rezidenta a celuilalt stat contractant pot fi impuse in acel celalalt stat.
    Art. 18
    Artisti si sportivi
    1. Independent de prevederile art. 15 si 16, veniturile obtinute de un rezident al unui stat contractant in calitate de artist de spectacol, cum sunt artistii de teatru, de film, de radio sau de televiziune, ori ca interpreti muzicali sau ca sportivi, din activitatile lui personale desfasurate in aceasta calitate in celalalt stat contractant pot fi impuse in statul contractant in care aceste activitati sunt exercitate.
    2. Cand veniturile in legatura cu activitatile personale desfasurate de un artist de spectacol sau de un sportiv in aceasta calitate nu revin artistului de spectacol sau sportivului, ci unei alte persoane, acele venituri, independent de prevederile art. 7, 15 si 16, pot fi impuse in statul contractant in care sunt exercitate activitatile artistului de spectacol sau ale sportivului.
    3. Independent de prevederile paragrafelor 1 si 2, veniturile obtinute din activitatile mentionate la paragraful 1, in cadrul schimburilor culturale sau sportive convenite de guvernele statelor contractante si care nu sunt exercitate in scopul de a obtine profituri, sunt scutite de impozit in statul contractant in care sunt exercitate aceste activitati.
    Art. 19
    Pensii
    1. Sub rezerva prevederilor paragrafului 2 al art. 20, pensiile, anuitatile si alte remuneratii similare platite unui rezident al unui stat contractant pentru munca salariata desfasurata in trecut sunt impozabile numai in acel stat.
    2. Independent de prevederile paragrafului 1, pensiile si alte plati similare facute in cadrul legislatiei unui stat contractant referitoare la asigurarile sociale sunt impozabile numai in acel stat.
    3. Termenul anuitate inseamna o suma determinata, platibila in mod periodic la scadente fixe in timpul vietii sau in timpul unei perioade specificate sau determinabile, in virtutea unui angajament, cu obligatia de a face in schimb platile pentru deplina si corespunzatoare recompensare in bani sau in echivalent banesc.
    Art. 20
    Functii publice
    1. a) Remuneratiile, altele decat pensiile, platite de un stat contractant, o autoritate locala sau o unitate administrativ-teritoriala a acestuia unei persoane fizice pentru serviciile prestate acestui stat, autoritati sau unitati sunt impozabile numai in acest stat.
    b) Totusi aceste remuneratii sunt impozabile numai in celalalt stat contractant daca serviciile sunt prestate in acel stat si persoana fizica este rezidenta a acelui stat si:
    (i) este un national al acelui stat; sau
    (ii) nu a devenit rezidenta a acelui stat numai in scopul prestarii serviciilor.
    2. a) Pensiile platite de sau din fonduri create de un stat contractant, o autoritate locala ori o unitate administrativ-teritoriala a acestuia unei persoane fizice pentru serviciile prestate acelui stat, autoritati sau unitati sunt impozabile numai in acel stat.
    b) Totusi aceste pensii sunt impozabile numai in celalalt stat contractant daca persoana fizica este rezidenta si national al acelui stat.
    3. Prevederile art. 16, 17 si 19 se aplica remuneratiilor si pensiilor platite pentru serviciile prestate in legatura cu o activitate de afaceri desfasurata de un stat contractant, de o autoritate locala sau de o unitate administrativ-teritoriala a acestuia.
    Art. 21
    Studenti si practicanti
    1. Un rezident al unui stat contractant care este prezent in mod temporar in celalalt stat contractant ca student sau practicant care va dobandi o calificare tehnica, profesionala sau de afaceri nu va fi impus in celalalt stat contractant pentru sumele primite din strainatate in scopul intretinerii, educarii sau instruirii sale ori ca bursa pentru continuarea studiilor.
    2. Remuneratiile platite studentului sau practicantului, dupa caz, pentru servicii prestate in celalalt stat nu vor fi impuse in acest celalalt stat pentru o perioada de 5 ani, cu conditia ca asemenea servicii sa fie in legatura cu educatia, intretinerea sau pregatirea sa.
    Art. 22
    Profesori si cercetatori
    1. O persoana fizica care este sau a fost rezidenta a unui stat contractant imediat inainte de sosirea sa in celalalt stat contractant si care, la invitatia unei universitati, unui colegiu, unei scoli sau altei institutii educationale similare nonprofit care este recunoscuta de guvernul acelui celalalt stat contractant, este prezenta in acel celalalt stat contractant pentru o perioada care nu depaseste 2 ani de la data primei sale sosiri in acel celalalt stat contractant numai in scopul de a preda sau de a cerceta ori pentru ambele la astfel de institutii educationale va fi scutita de impozit in acel celalalt stat contractant pentru remuneratia primita pentru predare sau cercetare.
    2. Prevederile paragrafului 1 nu se aplica venitului din cercetare daca aceasta nu este intreprinsa in interes public, ci in interesul obtinerii unui castig in folosul unei anumite persoane sau al unui grup de persoane.
    Art. 23
    Alte venituri
    1. Elementele de venit ale unui rezident al unui stat contractant care nu sunt tratate la articolele precedente din prezenta conventie sunt impozabile numai in acest stat.
    2. Prevederile paragrafului 1 nu se aplica asupra veniturilor, altele decat veniturile provenind din proprietatile imobiliare, astfel cum sunt definite in paragraful 2 al art. 6, obtinute de un rezident al unui stat contractant care desfasoara activitate de afaceri in celalalt stat contractant printr-un sediu permanent situat acolo sau exercita in acel celalalt stat profesii independente printr-o baza fixa situata acolo, iar dreptul sau proprietatea in legatura cu care venitul este platit este efectiv legata de un asemenea sediu permanent sau baza fixa. In aceasta situatie se aplica prevederile art. 7 sau 15, dupa caz.
    Art. 24
    Eliminarea dublei impuneri
    Cand un rezident al unui stat contractant realizeaza venituri care, in conformitate cu prevederile acestei conventii, pot fi impozitate in celalalt stat contractant, primul stat mentionat va acorda ca o deducere din impozitul pe venitul acelui rezident o suma egala cu impozitul pe venit platit in acel celalalt stat. Totusi aceasta deducere nu va putea depasi in nici un caz acea parte din impozitul pe venit, astfel cum este calculata inainte ca deducerea sa fie acordata, care este atribuibila, dupa caz, venitului care poate fi impozitat in acel celalalt stat.
    Art. 25
    Nediscriminarea
    1. Nationalii unui stat contractant nu vor fi supusi in celalalt stat contractant nici unei impozitari sau obligatii legate de aceasta, diferita sau mai impovaratoare decat impozitarea sau obligatia la care sunt sau pot fi supusi nationalii celuilalt stat aflati in aceeasi situatie.
    2. Impunerea unui sediu permanent pe care o intreprindere a unui stat contractant il are in celalalt stat contractant nu va fi stabilita in conditii mai putin favorabile in celalalt stat contractant decat impunerea stabilita intreprinderilor acelui celalalt stat care desfasoara aceleasi activitati. Aceasta prevedere nu va fi interpretata ca obligand un stat contractant sa acorde rezidentilor celuilalt stat contractant vreo deducere personala, inlesnire sau reducere in ceea ce priveste impunerea, pe considerente privind statutul civil ori responsabilitatile familiale, pe care o acorda propriilor sai rezidenti.
    3. Cu exceptia cazului in care se aplica prevederile art. 9, ale paragrafului 7 al art. 11 sau ale paragrafului 6 al art. 12 si 13, dobanzile, comisioanele, redeventele si alte plati facute de o intreprindere a unui stat contractant unui rezident al celuilalt stat contractant se vor deduce, in scopul determinarii profiturilor impozabile ale unei asemenea intreprinderi, in aceleasi conditii ca si cum ar fi fost platite unui rezident al primului stat mentionat.
    4. Nici o prevedere a prezentului articol nu se considera:
    a) ca obligand un stat contractant sa acorde persoanelor fizice care nu sunt rezidente in acest stat orice deduceri personale, inlesniri sau reduceri in ceea ce priveste impunerea, care sunt acordate persoanelor fizice rezidente;
    b) ca afectand vreo prevedere din legislatia pakistaneza care acorda deduceri de impozite societatilor care indeplinesc anumite conditii in ceea ce priveste declararea si plata dividendelor.
    5. Prevederile prezentului articol se aplica numai impozitelor care fac obiectul acestei conventii.
    Art. 26
    Procedura amiabila
    1. Cand o persoana care este rezidenta a unui stat contractant considera ca, datorita masurilor luate de autoritatile competente ale unuia sau ale ambelor state contractante, rezulta sau va rezulta pentru ea o impozitare care nu este conforma cu prevederile prezentei conventii, ea poate, indiferent de caile de atac prevazute de legislatia interna a acestor state, sa supuna cazul sau autoritatii competente a statului contractant al carui rezident este sau, daca situatia sa se incadreaza in prevederile paragrafului 1 al art. 25, acelui stat contractant al carui national este. Cazul trebuie prezentat in termen de 2 ani de la prima notificare a actiunii din care rezulta o impunere care nu este in conformitate cu prevederile prezentei conventii.
    2. Autoritatea competenta se va stradui, daca reclamatia ii pare intemeiata si daca ea insasi nu este in masura sa ajunga la o solutionare corespunzatoare, sa rezolve cazul pe calea unei intelegeri amiabile cu autoritatea competenta a celuilalt stat contractant, in vederea evitarii unei impozitari care nu este in conformitate cu prezenta conventie. Orice intelegere realizata va fi aplicata indiferent de perioada de prescriptie prevazuta in legislatia interna a statelor contractante.
    3. Autoritatile competente ale statelor contractante se vor stradui sa rezolve pe calea intelegerii amiabile orice dificultati sau dubii rezultate din interpretarea sau aplicarea acestei conventii. De asemenea, se pot consulta reciproc pentru evitarea dublei impuneri in cazurile neprevazute de conventie.
    4. Autoritatile competente ale statelor contractante pot comunica direct intre ele, in scopul realizarii unei intelegeri, in sensul paragrafelor precedente. Cand, pentru a se ajunge la o intelegere, apare necesar un schimb verbal de opinii, un atare schimb poate avea loc prin intermediul unei comisii formate din reprezentanti ai autoritatilor competente ale statelor contractante.
    Art. 27
    Schimb de informatii
    1. Autoritatile competente ale statelor contractante vor face schimb de informatii necesare in vederea aplicarii prevederilor prezentei conventii sau ale legislatiei interne a statelor contractante, privitoare la impozitele vizate de conventie, in masura in care impozitarea la care se refera nu este contrara prevederilor conventiei, in special pentru prevenirea fraudei sau a evaziunii cu privire la asemenea impozite. Schimbul de informatii nu este limitat de prevederile art. 1. Orice informatie obtinuta de un stat contractant va fi tratata ca secret in acelasi mod ca si informatia obtinuta conform prevederilor legislatiei interne a acestui stat si va fi dezvaluita numai persoanelor sau autoritatilor (inclusiv la instante judecatoresti si organe administrative) insarcinate cu stabilirea sau cu colectarea, urmarirea sau executarea silita a impozitelor ori cu solutionarea contestatiilor cu privire la impozitele care fac obiectul prezentei conventii. Asemenea persoane sau autoritati vor folosi informatia numai in aceste scopuri. Acestea pot dezvalui informatia in procedurile judecatoresti sau in deciziile judiciare.
    2. Prevederile paragrafului 1 nu vor fi interpretate ca impunand unui stat contractant obligatia:
    a) de a lua masuri administrative contrare propriei legislatii si practicii administrative a acelui sau a celuilalt stat contractant;
    b) de a furniza informatii care nu pot fi obtinute pe baza legislatiei proprii sau in cadrul practicii administrative normale a acelui sau a celuilalt stat contractant;
    c) de a furniza informatii care ar dezvalui un secret comercial, industrial, profesional ori un procedeu de fabricatie sau comercial ori informatii a caror divulgare ar fi contrara ordinii publice, securitatii sau suveranitatii.
    Art. 28
    Membrii misiunilor diplomatice si ai posturilor consulare
    Prevederile prezentei conventii nu vor afecta privilegiile fiscale de care beneficiaza membrii misiunilor diplomatice sau ai posturilor consulare in virtutea regulilor generale ale dreptului international sau a prevederilor unor acorduri speciale.
    Art. 29
    Intrarea in vigoare
    1. Prezenta conventie va fi supusa ratificarii si va intra in vigoare in a 30-a zi de la data ultimei notificari prin care ambele parti isi comunica indeplinirea procedurilor legale interne necesare in fiecare stat pentru intrarea in vigoare a acesteia. Conventia se va aplica:
    a) in cazul Romaniei:
    (i) in ceea ce priveste impozitele retinute prin stopaj la sursa la venitul realizat, in sau dupa prima zi a lunii ianuarie a anului calendaristic imediat urmator anului in care conventia a intrat in vigoare; si
    (ii) in ceea ce priveste celelalte impozite pe profit si pe venit realizate, in sau dupa prima zi a lunii ianuarie a anului calendaristic imediat urmator anului in care conventia a intrat in vigoare;
    b) in cazul Republicii Islamice Pakistan:
    (i) in ceea ce priveste impozitele retinute prin stopaj la sursa pentru dividende, dobanzi, comisioane sau redevente la sumele platite, in sau dupa prima zi a lunii ianuarie a anului calendaristic imediat urmator anului in care conventia a intrat in vigoare; si
    (ii) in ceea ce priveste celelalte impozite pentru anii fiscali, incepand din sau dupa prima zi a lunii iulie a anului calendaristic imediat urmator anului in care conventia a intrat in vigoare.
    2. Incepand din prima zi a lunii ianuarie a anului imediat urmator anului in care conventia intra in vigoare prevederile Conventiei dintre Guvernul Republicii Socialiste Romania si Guvernul Republicii Islamice Pakistan pentru evitarea dublei impuneri si prevenirea evaziunii fiscale cu privire la impozitele pe venit, semnata la Islamabad la 21 ianuarie 1978, vor inceta sa aiba efect.
    Art. 30
    Denuntarea
    1. Prezenta conventie va ramane in vigoare o perioada nedeterminata.
    2. Fiecare stat contractant poate sa remita celuilalt stat contractant, pe cai diplomatice, o nota de denuntare scrisa in sau inainte de a 30-a zi a lunii iunie a fiecarui an calendaristic, incepand din al 5-lea an urmator celui in care conventia a intrat in vigoare. In aceasta situatie prezenta conventie va inceta sa aiba efect:
    a) in cazul Romaniei:
    (i) in ceea ce priveste impozitele retinute prin stopaj la sursa la venitul realizat, in sau dupa prima zi a lunii ianuarie a anului calendaristic imediat urmator anului in care a fost remisa nota de denuntare; si
    (ii) in ceea ce priveste celelalte impozite pe profit si pe venit realizate, in sau dupa prima zi a lunii ianuarie a anului calendaristic imediat urmator anului in care a fost remisa nota de denuntare;
    b) in cazul Republicii Islamice Pakistan:
    (i) in ceea ce priveste impozitele retinute prin stopaj la sursa pentru dividende, dobanzi, comisioane sau redevente la sumele platite, in sau dupa prima zi a lunii ianuarie a anului calendaristic imediat urmator anului in care a fost remisa nota de denuntare; si
    (ii) in ceea ce priveste celelalte impozite pentru anii fiscali, incepand din sau dupa prima zi a lunii iulie a anului calendaristic imediat urmator anului in care a fost remisa nota de denuntare.
    Drept care, subsemnatii, autorizati in buna si cuvenita forma de catre guvernele lor, au semnat prezenta conventie.
    Semnata la Bucuresti la 27 iulie 1999, in limbile romana si engleza, in doua exemplare originale, ambele texte fiind egal autentice.

                          Pentru Guvernul Romaniei,
                            Ministrul finantelor,
                            Decebal Traian Remes

                   Pentru Guvernul Republicii Islamice Pakistan,
                          Ministrul afacerilor externe,
                                Sartaj Aziz



SmartCity5

COMENTARII la Legea 212/2000

Momentan nu exista niciun comentariu la Legea 212 din 2000
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Legea 212/2000
Decretul 418 1979
pentru ratificarea unor tratate internationale
- Conventia consulara dintre Socialista Romania si Republica Cipru, semnata la Nicosia la 27 octombrie 1978
- Conventia consulara dintre Republica Socialista Romania si Republica Algeriana Democratica si Populara, semnata la Alger la 28 octombrie 1978
- Conventia de asistenta juridica in materie civila, familiala si penala dintre Republica Socialista Romania si Republica Algeriana Democratica si Populara, semnata la Bucuresti la 28 iunie 1979
- Conventia dintre Republica Socialista Romania si Republica Democrata Germana privind solutionarea si prevenirea cazurilor de dubla cetatenie, semnata la Bucuresti la 20 aprilie 1979
- Conventia dintre Republica Socialista Romania si Republica Populara Ungara privind solutionarea si prevenirea cazurilor de dubla cetatenie, semnata la Bucuresti la 13 iunie 1979
- Conventia dintre Republica Socialista Romania si Republica Islamica Pakistan privind evitarea dublei impuneri si prevenirea evaziunii fiscale cu privire la impozitele pe venit, incheiata la Islamabad la 21 ianuarie 1978
- Conventia dintre guvernul Republicii Socialiste Romania si guvernul Canadei pentru evitarea dublei impuneri cu privire la impozitele pe venit si pe avere, semnata la Ottawa la 20 noiembrie 1978
- Conventia dintre guvernul Republicii Socialiste Romania si guvernul Regatului Spaniei pentru evitarea dublei impuneri cu privire la impozitele pe venit si pe avere, semnata la Madrid la 24 mai 1979
- Acordul dintre guvernul Republicii Socialiste Romania si guvernul Republicii Democratice Sudan privind promovarea si garantarea reciproca a investitiilor de capital, semnat la Bucuresti la 8 decembrie 1978
- Acordul dintre guvernul Republicii Socialiste Romania si guvernul Republicii Gaboneze privind incurajarea, promovarea si garantarea investitiilor, semnat la Libreville la 11 aprilie 1979
- Acordul comercial pe termen lung dintre guvernul Republicii Socialiste Romania si Jamahiria Araba Libiana Populara Socialista, incheiat la Benghazi la 9 aprilie 1979
- Conventia dintre guvernul Republicii Socialiste Romania si guvernul Republicii Socialiste Federative Iugoslavia privind reglementarea serviciului feroviar de frontiera, incheiata la Bucuresti la 30 mai 1979
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu