Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

LEGE Nr

LEGE   Nr. 208 din 28 noiembrie 2000

privind ratificarea Conventiei dintre Romania si Irlanda pentru evitarea dublei impuneri si prevenirea evaziunii fiscale cu privire la impozitele pe venit si pe castigurile de capital, semnata la Bucuresti la 21 octombrie 1999

ACT EMIS DE: PARLAMENT

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 626 din  4 decembrie 2000


SmartCity3


    Parlamentul Romaniei adopta prezenta lege.

    ARTICOL UNIC
    Se ratifica Conventia dintre Romania si Irlanda pentru evitarea dublei impuneri si prevenirea evaziunii fiscale cu privire la impozitele pe venit si pe castigurile de capital, semnata la Bucuresti la 21 octombrie 1999.

    Aceasta lege a fost adoptata de Senat in sedinta din 5 septembrie 2000, cu respectarea prevederilor art. 74 alin. (2) din Constitutia Romaniei.

                          p. PRESEDINTELE SENATUI,
                              ULM NICOLAE SPINEANU

    Aceasta lege a fost adoptata de Camera Deputatilor in sedinta din 23 octombrie 2000, cu respectarea prevederilor art. 74 alin. (2) din Constitutia Romaniei.

                     p. PRESEDINTELE CAMEREI DEPUTATILOR,
                                   VASILE LUPU

                                    CONVENTIE
intre Romania si Irlanda pentru evitarea dublei impuneri si prevenirea evaziunii fiscale cu privire la impozitele pe venit si pe castigurile de capital

    Romania si Irlanda, dorind sa promoveze si sa intareasca relatiile economice prin incheierea unei conventii pentru evitarea dublei impuneri si prevenirea evaziunii fiscale cu privire la impozitele pe venit si pe castigurile de capital, au convenit dupa cum urmeaza:

    Art. 1
    Persoane vizate
    Prezenta conventie se aplica persoanelor care sunt rezidente ale unuia sau ale ambelor state contractante.
    Art. 2
    Impozite vizate
    1. Prezenta conventie se aplica impozitelor pe venit si pe castigurile de capital stabilite in numele unui stat contractant sau al autoritatilor locale ori al unitatilor sale administrativ-teritoriale, indiferent de modul in care sunt percepute.
    2. Sunt considerate impozite pe venit si pe castigurile de capital toate impozitele stabilite pe venitul total sau pe elemente de venit, inclusiv impozitele pe castigurile provenite din instrainarea proprietatii mobiliare sau imobiliare.
    3. Impozitele existente asupra carora se aplica prezenta conventie sunt:
    a) in cazul Romaniei:
    (i) impozitul pe venitul persoanelor fizice;
    (ii) impozitul pe profit;
    (iii) impozitul pe salarii si alte remuneratii similare;
    (iv) impozitul pe venitul agricol; si
    (v) impozitul pe dividende
(denumite in continuare impozit roman);
    b) in cazul Irlandei:
    (i) impozitul pe venit;
    (ii) impozitul pe corporatie; si
    (iii) impozitul pe castigurile de capital
(denumite in continuare impozit irlandez).
    4. Prezenta conventie se va aplica, de asemenea, oricaror impozite identice sau in esenta similare care sunt stabilite dupa data semnarii acestei conventii, in plus sau in locul impozitelor existente. Autoritatile competente ale statelor contractante se vor informa reciproc despre orice modificari importante aduse in legislatiile lor fiscale respective.
    Art. 3
    Definitii generale
    1. In sensul prezentei conventii, in masura in care contextul nu cere o interpretare diferita:
    a) termenul Romania inseamna teritoriul de stat al Romaniei, inclusiv marea sa teritoriala si spatiul aerian de deasupra teritoriului si marii teritoriale asupra carora Romania isi exercita suveranitatea, precum si zona contigua, platoul continental si zona economica exclusiva asupra carora Romania isi exercita, in conformitate cu legislatia sa si potrivit normelor si principiilor dreptului international, drepturi suverane si jurisdictie;
    b) termenul Irlanda include orice zona din afara apelor teritoriale ale Irlandei, care, in concordanta cu dreptul international, este sau poate fi desemnata conform legislatiei Irlandei privind platoul continental ca o zona in care pot fi exercitate drepturile Irlandei cu privire la fundul marii, subsolul si resursele naturale ale acestora;
    c) termenii un stat contractant, unul dintre statele contractante si celalalt stat contractant inseamna Romania sau Irlanda, dupa cum cere contextul, iar termenul state contractante inseamna Romania si Irlanda;
    d) termenul persoana include o persoana fizica, o societate, un trust si orice alta asociere de persoane;
    e) termenul societate inseamna orice persoana juridica sau orice entitate care este considerata ca o persoana juridica in scopul impozitarii;
    f) expresiile intreprindere a unui stat contractant si intreprindere a celuilalt stat contractant inseamna, dupa caz, o intreprindere exploatata de un rezident al unui stat contractant si o intreprindere exploatata de un rezident al celuilalt stat contractant;
    g) termenul national inseamna:
    (i) in cazul Romaniei, orice persoana fizica avand cetatenia romana si orice persoana juridica, asociere de persoane si orice alta entitate avand statutul in conformitate cu legislatia in vigoare in Romania;
    (ii) in cazul Irlandei, orice cetatean al Irlandei si orice persoana juridica, asociatie sau alta entitate avand statutul in conformitate cu legislatia in vigoare in Irlanda;
    h) expresia transport international inseamna orice transport efectuat cu o nava sau o aeronava exploatata de o intreprindere care are locul conducerii efective intr-un stat contractant, cu exceptia cazului in care nava sau aeronava este exploatata numai intre locuri situate in celalalt stat contractant;
    i) expresia autoritate competenta inseamna:
    (i) in cazul Romaniei, ministrul finantelor sau reprezentantii sai autorizati;
    (ii) in cazul Irlandei, comisarii de venituri sau reprezentantii lor autorizati.
    2. In ceea ce priveste aplicarea acestei conventii de catre un stat contractant, orice termen care nu este definit in conventie va avea, daca contextul nu cere o interpretare diferita, intelesul pe care il are in cadrul legislatiei acestui stat cu privire la impozitele la care se aplica prezenta conventie.
    Art. 4
    Rezident
    1. In sensul prezentei conventii, expresia rezident al unui stat contractant inseamna orice persoana care, potrivit legislatiei acestui stat, este supusa impunerii in acest stat datorita domiciliului sau, rezidentei, locului de conducere sau oricarui alt criteriu de natura similara. Dar aceasta expresie nu include o persoana care este supusa impunerii in acest stat numai pentru faptul ca realizeaza venituri din surse situate in acest stat.
    2. Cand, in conformitate cu prevederile paragrafului 1, o persoana fizica este rezidenta a ambelor state contractante, atunci statutul sau se determina dupa cum urmeaza:
    a) aceasta va fi considerata rezidenta numai a statului in care are o locuinta permanenta la dispozitia sa; daca dispune de o locuinta permanenta in ambele state, va fi considerata rezidenta a statului cu care legaturile sale personale si economice sunt mai stranse (centrul intereselor vitale);
    b) daca statul in care aceasta persoana are centrul intereselor sale vitale nu poate fi determinat sau daca ea nu dispune de o locuinta permanenta la dispozitia sa in nici unul dintre state, ea va fi considerata rezidenta numai a statului in care locuieste in mod obisnuit;
    c) daca aceasta persoana locuieste in mod obisnuit in ambele state sau nu locuieste in nici unul dintre ele, ea va fi considerata rezidenta numai a statului al carui national este;
    d) daca aceasta persoana este national al ambelor state sau nu este national al nici unuia dintre ele, autoritatile competente ale statelor contractante vor rezolva problema de comun acord.
    3. Cand, potrivit prevederilor paragrafului 1, o persoana, alta decat o persoana fizica, este rezidenta a ambelor state contractante, ea va fi considerata rezidenta numai a statului in care se afla locul conducerii sale efective.
    Art. 5
    Sediu permanent
    1. In sensul prezentei conventii, expresia sediu permanent inseamna un loc fix de afaceri prin care intreprinderea isi desfasoara in intregime sau in parte activitatea.
    2. Expresia sediu permanent include indeosebi:
    a) un loc de conducere;
    b) o sucursala;
    c) un birou;
    d) o fabrica;
    e) un atelier; si
    f) o mina, un put petrolier sau de gaze, o cariera sau orice alt loc de extractie a resurselor naturale.
    3. Un santier de constructii sau un proiect de constructii ori instalare reprezinta sediu permanent numai daca dureaza o perioada mai mare de 12 luni.
    4. Independent de prevederile anterioare ale acestui articol, expresia sediu permanent se considera ca nu include:
    a) folosirea de amenajari exclusiv in scopul depozitarii, expunerii sau al livrarii de produse ori de marfuri apartinand intreprinderii;
    b) mentinerea unui stoc de produse sau de marfuri apartinand intreprinderii, care sunt expuse in cadrul unui targ comercial sau al unei expozitii si care sunt vandute de intreprindere la inchiderea targului sau a expozitiei mentionate;
    c) mentinerea unui stoc de produse sau de marfuri apartinand intreprinderii numai in scopul depozitarii, expunerii sau al livrarii;
    d) mentinerea unui stoc de produse sau de marfuri apartinand intreprinderii numai in scopul prelucrarii de catre o alta intreprindere;
    e) mentinerea unui loc fix de afaceri numai in scopul cumpararii de produse sau de marfuri ori al colectarii de informatii pentru intreprindere;
    f) mentinerea unui loc fix de afaceri numai in scopul desfasurarii pentru intreprindere a oricarei alte activitati cu caracter pregatitor sau auxiliar;
    g) mentinerea unui loc fix de afaceri numai pentru orice combinare de activitati mentionate la subparagrafele a) - f), cu conditia ca intreaga activitate a locului fix de afaceri ce rezulta din aceasta combinare sa aiba un caracter pregatitor sau auxiliar.
    5. Independent de prevederile paragrafelor 1 si 2, atunci cand o persoana - alta decat un agent cu statut independent caruia i se aplica prevederile paragrafului 7 - actioneaza in numele unei intreprinderi si are si exercita in mod obisnuit intr-un stat contractant imputernicirea de a incheia contracte in numele intreprinderii, aceasta intreprindere se considera ca are un sediu permanent in acel stat in privinta oricaror activitati pe care persoana le exercita pentru intreprindere, in afara de cazul in care activitatile acestei persoane sunt limitate la cele mentionate la paragraful 4, care, daca sunt exercitate printr-un loc fix de afaceri, nu fac din acest loc fix de afaceri un sediu permanent potrivit prevederilor acelui paragraf.
    6. Independent de prevederile precedente ale acestui articol, o intreprindere de asigurari a unui stat contractant se considera ca are un sediu permanent in celalalt stat contractant, cu exceptia reasigurarilor, daca:
    a) incaseaza prime pe teritoriul acelui celuilalt stat; sau
    b) asigura riscuri situate acolo prin intermediul unei persoane, alta decat un agent cu statut independent caruia i se aplica prevederile paragrafului 7.
    7. O intreprindere nu se considera ca are un sediu permanent intr-un stat contractant numai prin faptul ca isi exercita activitatea de afaceri in acel stat printr-un broker, agent comisionar general sau prin orice alt agent cu statut independent, cu conditia ca aceasta persoana sa actioneze in cadrul activitatii sale obisnuite.
    8. Faptul ca o societate care este rezidenta a unui stat contractant controleaza sau este controlata de o societate care este rezidenta a celuilalt stat contractant sau care isi exercita activitatea de afaceri in acel celalalt stat (printr-un sediu permanent sau in alt mod) nu este suficient pentru a face una dintre aceste societati un sediu permanent al celeilalte.
    Art. 6
    Venituri din proprietati imobiliare
    1. Veniturile realizate de un rezident al unui stat contractant din proprietati imobiliare (inclusiv veniturile din agricultura sau din exploatari forestiere) situate in celalalt stat contractant pot fi impuse in acel celalalt stat.
    2. Expresia proprietati imobiliare are intelesul care este atribuit de legislatia statului contractant in care proprietatile in cauza sunt situate. Expresia include indeosebi accesoriile proprietatii imobiliare, inventarul viu si echipamentul utilizat in agricultura si exploatari forestiere, drepturile asupra carora se aplica prevederile dreptului comun cu privire la proprietatea funciara, uzufructul proprietatilor imobiliare si drepturile la rente variabile sau fixe pentru exploatarea ori concesionarea exploatarii zacamintelor minerale, izvoarelor si a altor resurse naturale; navele, vapoarele si aeronavele nu sunt considerate proprietati imobiliare.
    3. Prevederile paragrafului 1 se aplica veniturilor obtinute din exploatarea directa, din inchirierea sau din folosirea in orice alta forma a proprietatii imobiliare.
    4. Prevederile paragrafelor 1 si 3 se aplica, de asemenea, veniturilor provenind din proprietati imobiliare ale unei intreprinderi si veniturilor din proprietati imobiliare utilizate pentru exercitarea unei profesii independente.
    Art. 7
    Profiturile intreprinderii
    1. Profiturile unei intreprinderi a unui stat contractant sunt impozabile numai in acel stat, in afara de cazul in care intreprinderea exercita activitate de afaceri in celalalt stat contractant printr-un sediu permanent situat acolo. Daca intreprinderea exercita activitate de afaceri in acest mod, profiturile intreprinderii pot fi impuse in celalalt stat, dar numai acea parte din ele care este atribuibila acelui sediu permanent.
    2. Sub rezerva prevederilor paragrafului 3, cand o intreprindere a unui stat contractant exercita activitate de afaceri in celalalt stat contractant printr-un sediu permanent situat acolo, atunci se atribuie, in fiecare stat contractant, acelui sediu permanent profiturile pe care le-ar fi putut realiza daca ar fi constituit o intreprindere distincta si separata, exercitand activitati identice sau similare in conditii identice ori similare si tratand cu toata independenta cu intreprinderea al carei sediu permanent este.
    3. La determinarea profiturilor unui sediu permanent sunt admise la scadere cheltuielile ce pot fi dovedite ca fiind efectuate pentru scopurile urmarite de acest sediu permanent, inclusiv cheltuielile de conducere si cheltuielile generale de administrare efectuate, indiferent de faptul ca s-au efectuat in statul in care se afla situat sediul permanent sau in alta parte.
    4. In masura in care intr-un stat contractant se obisnuieste ca profitul care se atribuie unui sediu permanent sa fie determinat prin repartizarea profitului total al intreprinderii in diversele sale parti componente, nici o prevedere a paragrafului 2 nu impiedica acest stat contractant sa determine profitul impozabil in conformitate cu repartitia uzuala; metoda de repartizare adoptata trebuie totusi sa fie aceea prin care rezultatul obtinut sa fie in concordanta cu principiile enuntate in prezentul articol.
    5. Nici un profit nu se atribuie unui sediu permanent numai pentru faptul ca acest sediu permanent cumpara produse sau marfuri pentru intreprindere.
    6. In vederea aplicarii prevederilor paragrafelor precedente, profitul care se atribuie unui sediu permanent se determina in fiecare an prin aceeasi metoda, in afara de cazul in care exista motive temeinice si suficiente de a proceda altfel.
    7. Cand profiturile includ elemente de venit sau castiguri din instrainarea proprietatii, care sunt tratate separat in alte articole din prezenta conventie, prevederile acelor articole nu sunt afectate de prevederile prezentului articol.
    Art. 8
    Transporturi navale si aeriene
    1. Profiturile obtinute din exploatarea in trafic international a navelor sau aeronavelor sunt impozabile numai in statul contractant in care este situat locul conducerii efective a intreprinderii.
    2. Daca locul conducerii efective a unei intreprinderi de transport naval se afla la bordul unei nave, acesta se considera ca este situat in statul contractant in care se afla portul de inregistrare a navei sau, daca nu exista un astfel de port, in statul contractant in care este rezident cel care exploateaza nava.
    3. In sensul acestui articol, profiturile obtinute din exploatarea navelor sau aeronavelor in trafic international includ profiturile obtinute din inchirierea navelor sau aeronavelor, daca navele ori aeronavele sunt exploatate in trafic international sau daca aceste profituri obtinute din inchiriere sunt legate de profiturile la care se face referire in paragraful 1.
    4. Prevederile paragrafului 1 se aplica, de asemenea, profiturilor obtinute din participarea la un pool, la o exploatare in comun sau la o agentie internationala de transporturi.
    Art. 9
    Intreprinderi asociate
    1. Cand:
    a) o intreprindere a unui stat contractant participa, direct sau indirect, la conducerea, controlul sau la capitalul unei intreprinderi a celuilalt stat contractant; sau
    b) aceleasi persoane participa, direct sau indirect, la conducerea, controlul sau la capitalul unei intreprinderi a unui stat contractant si al unei intreprinderi a celuilalt stat contractant
si, fie intr-un caz, fie in celalalt, cele doua intreprinderi sunt legate in relatiile lor comerciale sau financiare prin conditii acceptate sau impuse, care difera de cele care ar fi fost stabilite intre intreprinderi independente, atunci profiturile, care in absenta acestor conditii ar fi fost obtinute de una dintre intreprinderi, dar nu au putut fi obtinute in fapt datorita acestor conditii, pot fi incluse in profiturile acelei intreprinderi si impuse in consecinta.
    2. Cand un stat contractant include in profiturile unei intreprinderi apartinand acelui stat - si impune in consecinta - profiturile asupra carora o intreprindere a celuilalt stat contractant a fost supusa impunerii in acel celalalt stat si profiturile astfel incluse sunt profituri care ar fi revenit intreprinderii primului stat mentionat, daca conditiile stabilite intre cele doua intreprinderi ar fi fost cele convenite intre intreprinderi independente, atunci celalalt stat va proceda la modificarea corespunzatoare a sumei impozitului stabilit asupra acelor profituri. La efectuarea acestei modificari se tine seama de celelalte prevederi ale prezentei conventii si, daca este necesar, autoritatile competente ale statelor contractante se vor consulta reciproc.
    Art. 10
    Dividende
    1. Dividendele platite de o societate care este rezidenta a unui stat contractant unui rezident al celuilalt stat contractant pot fi impuse in acel celalalt stat.
    2. Totusi aceste dividende pot fi, de asemenea, impuse in statul contractant in care este rezidenta societatea platitoare de dividende si potrivit legislatiei acestui stat, dar daca primitorul este beneficiarul efectiv al dividendelor, impozitul astfel stabilit nu va depasi 3% din suma bruta a dividendelor. Prezentul paragraf nu afecteaza impunerea societatii in ceea ce priveste profiturile din care se platesc dividendele.
    3. Termenul dividende folosit in acest articol inseamna veniturile provenind din actiuni, din actiuni si din drepturi de folosinta, din actiuni in mine, din parti de fondator sau alte drepturi, care nu sunt titluri de creanta, din participarea la profituri, precum si veniturile din alte parti sociale, care sunt supuse aceluiasi regim de impunere ca veniturile din actiuni de catre legislatia fiscala a statului in care este rezidenta societatea distribuitoare a dividendelor.
    4. Prevederile paragrafelor 1 si 2 nu se aplica daca beneficiarul efectiv al dividendelor, fiind rezident al unui stat contractant, desfasoara activitate de afaceri in celalalt stat contractant in care societatea platitoare de dividende este rezidenta printr-un sediu permanent situat acolo sau desfasoara in acel celalalt stat profesii independente printr-o baza fixa situata acolo, iar detinerea drepturilor generatoare de dividende in legatura cu care dividendele sunt platite este efectiv legata de un asemenea sediu permanent sau baza fixa. In aceasta situatie se aplica prevederile art. 7 sau 14, dupa caz.
    5. Cand o societate rezidenta a unui stat contractant realizeaza profituri sau venituri din celalalt stat contractant, acel celalalt stat nu poate percepe nici un impozit asupra dividendelor platite de acea societate, cu exceptia cazului in care asemenea dividende sunt platite unui rezident al acelui celalalt stat sau cand detinerea drepturilor generatoare de dividende in legatura cu care dividendele sunt platite este efectiv legata de un sediu permanent sau baza fixa situata in acel celalalt stat, nici sa supuna profiturile nedistribuite ale societatii unui impozit asupra profiturilor nedistribuite, chiar daca dividendele platite sau profiturile nedistribuite reprezinta, in intregime sau in parte, profituri sau venituri provenind din acel celalalt stat.
    Art. 11
    Dobanzi
    1. Dobanzile provenind dintr-un stat contractant si platite unui rezident al celuilalt stat contractant pot fi impuse in acel celalalt stat.
    2. Totusi aceste dobanzi pot fi, de asemenea, impuse in statul contractant din care provin, potrivit legislatiei acestui stat, dar daca primitorul este beneficiarul efectiv al dobanzilor, impozitul astfel stabilit nu va depasi 3% din suma bruta a dobanzilor.
    3. Independent de prevederile paragrafului 2, dobanzile mentionate in paragraful 1 sunt impozabile numai in statul contractant in care este rezident primitorul, daca primitorul este beneficiarul efectiv si daca asemenea dobanzi sunt platite:
    a) in legatura cu vanzarea pe credit a oricarui echipament industrial, comercial sau stiintific;
    b) pentru orice imprumut, indiferent de natura lui, acordat de o banca sau de o alta institutie financiara (inclusiv o societate de asigurare);
    c) pentru orice imprumut, indiferent de natura lui, acordat pentru o perioada mai mare de 2 ani; sau
    d) pentru orice titlu de creanta, indiferent de natura lui, garantat, asigurat sau finantat direct sau indirect de sau in numele guvernului fiecarui stat contractant.
    4. Termenul dobanzi, astfel cum este folosit in prezentul articol, inseamna veniturile din titluri de creanta de orice natura, insotite sau neinsotite de garantii ipotecare ori de o clauza de participare la profiturile debitorului, si in special veniturile din efecte publice, titluri de creanta sau obligatiuni, inclusiv primele si premiile legate de asemenea efecte, titluri de creanta sau obligatiuni. Penalitatile pentru plata cu intarziere nu sunt considerate dobanzi in sensul prezentului articol.
    5. Prevederile paragrafelor 1, 2 si 3 nu se aplica daca beneficiarul efectiv al dobanzilor, fiind un rezident al unui stat contractant, desfasoara activitate de afaceri in celalalt stat contractant din care provin dobanzile, printr-un sediu permanent situat acolo, sau presteaza in acel celalalt stat profesii independente printr-o baza fixa situata acolo, iar creanta in legatura cu care sunt platite dobanzile este efectiv legata de un asemenea sediu permanent sau baza fixa. In aceasta situatie se aplica prevederile art. 7 sau 14, dupa caz.
    6. Dobanzile se considera ca provin dintr-un stat contractant cand platitorul este insusi acel stat, o autoritate locala, o unitate administrativ-teritoriala sau un rezident al acestui stat. Totusi, cand platitorul dobanzilor, fie ca este sau nu este rezident al unui stat contractant, are intr-un stat contractant un sediu permanent sau o baza fixa in legatura cu care a fost contractata creanta generatoare de dobanzi si aceste dobanzi se suporta de acest sediu permanent sau baza fixa, atunci aceste dobanzi se considera ca provin din statul contractant in care este situat sediul permanent sau baza fixa.
    7. Cand, datorita relatiilor speciale existente intre debitor si beneficiarul efectiv sau intre ambii si o alta persoana, suma dobanzilor, tinand seama de creanta pentru care sunt platite, depaseste suma care s-ar fi convenit intre platitor si beneficiarul efectiv in lipsa unor astfel de relatii, prevederile prezentului articol se aplica numai la aceasta ultima suma mentionata. In acest caz partea excedentara a platilor este impozabila potrivit legislatiei fiecarui stat contractant, tinandu-se seama de celelalte prevederi ale prezentei conventii.
    Art. 12
    Redevente
    1. Redeventele provenind dintr-un stat contractant si platite unui rezident al celuilalt stat contractant pot fi impuse in acel celalalt stat.
    2. Redeventele descrise la subparagraful a) al paragrafului 3 si detinute efectiv de un rezident al unui stat contractant pot fi impuse numai in acel stat. Redeventele descrise la subparagraful b) al paragrafului 3 pot fi, de asemenea, impuse in statul contractant din care provin, potrivit legislatiei acestui stat, dar daca beneficiarul efectiv este rezident al celuilalt stat contractant, impozitul astfel stabilit nu va depasi 3% din suma bruta a redeventelor.
    3. Termenul redevente folosit in prezentul articol inseamna plati de orice natura primite pentru utilizarea sau pentru dreptul de a utiliza:
    a) orice drept de autor asupra unei opere literare, artistice sau stiintifice, inclusiv asupra filmelor de cinematograf sau filmelor, inregistrarilor pe benzi ori altor forme de inregistrare utilizate pentru emisiunile de radio sau televiziune ori pentru alte mijloace de reproducere sau transmisii;
    b) orice patent, marca de comert, desen sau model, plan, formula secreta sau proces tehnologic ori pentru informatii referitoare la experienta in domeniul industrial, comercial sau stiintific.
    4. Prevederile paragrafelor 1 si 2 nu se aplica daca beneficiarul efectiv al redeventelor, fiind un rezident al unui stat contractant, desfasoara activitate de afaceri in celalalt stat contractant din care provin redeventele, printr-un sediu permanent situat acolo, sau presteaza in acel celalalt stat profesii independente printr-o baza fixa situata acolo, iar dreptul sau proprietatea pentru care se platesc redeventele este efectiv legata de un asemenea sediu permanent sau baza fixa. In aceasta situatie se aplica prevederile art. 7 sau 14, dupa caz.
    5. Redeventele se considera ca provin dintr-un stat contractant cand platitorul este insusi acel stat, o autoritate locala, o unitate administrativ-teritoriala sau un rezident al acestui stat. Totusi, cand platitorul redeventelor, fie ca este sau nu este rezident al unui stat contractant, are intr-un stat contractant un sediu permanent sau o baza fixa de care este legata obligatia de a plati redeventele si acestea sunt suportate de un asemenea sediu permanent sau baza fixa, atunci aceste redevente se considera ca provin din statul contractant in care este situat sediul permanent sau baza fixa.
    6. Cand, datorita relatiilor speciale existente intre platitorul si beneficiarul efectiv sau intre ambii si o alta persoana, suma redeventelor, avandu-se in vedere utilizarea, dreptul sau informatia pentru care sunt platite, depaseste suma care ar fi fost convenita intre platitor si beneficiarul efectiv in lipsa unor astfel de relatii, prevederile prezentului articol se aplica numai la aceasta ultima suma mentionata. In acest caz partea excedentara a platilor este impozabila potrivit legislatiei fiecarui stat contractant, tinandu-se seama de celelalte prevederi ale prezentei conventii.
    Art. 13
    Castiguri de capital
    1. Castigurile realizate de un rezident al unui stat contractant din instrainarea proprietatilor imobiliare astfel cum sunt definite la art. 6 si care sunt situate in celalalt stat contractant pot fi impuse in acel celalalt stat.
    2. In sensul paragrafului 1, castigurile provenind din instrainarea proprietatii imobiliare situate in celalalt stat contractant vor include castigurile din actiuni (inclusiv din pachetul de actiuni si orice hartii de valoare), altele decat actiunile cotate la bursa, care realizeaza cea mai mare parte a valorii lor, in mod direct sau indirect, din proprietati imobiliare situate in acel celalalt stat.
    3. Castigurile, altele decat cele la care se face referire in paragraful 2, provenind din instrainarea proprietatii mobiliare facand parte din activul unui sediu permanent pe care o intreprindere a unui stat contractant il are in celalalt stat contractant sau a proprietatii mobiliare tinand de o baza fixa de care dispune un rezident al unui stat contractant in celalalt stat contractant pentru exercitarea unei profesii independente, inclusiv castigurile provenind din instrainarea unui asemenea sediu permanent (singur sau cu intreaga intreprindere) sau a acelei baze fixe pot fi impuse in acel celalalt stat.
    4. Castigurile provenind din instrainarea navelor sau aeronavelor exploatate in trafic international sau a proprietatilor mobiliare necesare pentru exploatarea acestor nave sau aeronave sunt impozabile numai in statul contractant in care este situat locul conducerii efective a intreprinderii.
    5. Castigurile provenind din instrainarea oricaror proprietati, altele decat cele la care se face referire in paragrafele 1 - 4, sunt impozabile numai in statul contractant in care este rezident cel care instraineaza.
    Art. 14
    Profesii independente
    1. Veniturile realizate de un rezident al unui stat contractant din exercitarea unei profesii independente sau a altor activitati cu caracter independent sunt impozabile numai in acest stat, in afara de cazul in care dispune de o baza fixa la dispozitia lui in celalalt stat contractant in scopul exercitarii activitatilor sale. Daca dispune de o astfel de baza fixa, veniturile pot fi impuse in celalalt stat, dar numai acea parte din ele care este atribuibila acelei baze fixe.
    2. Expresia profesii independente cuprinde in special activitatile independente de ordin stiintific, literar, artistic, educativ sau pedagogic, precum si exercitarea independenta a profesiilor de medic, avocat, inginer, arhitect, dentist si contabil.
    Art. 15
    Profesii dependente
    1. Sub rezerva prevederilor art. 16, 18, 19, 20 si 21, salariile si alte remuneratii similare obtinute de un rezident al unui stat contractant pentru o activitate salariata sunt impozabile numai in acest stat, in afara de cazul in care activitatea salariata este exercitata in celalalt stat contractant. Daca activitatea salariata este astfel exercitata, remuneratiile primite pot fi impuse in acel celalalt stat.
    2. Independent de prevederile paragrafului 1, remuneratiile obtinute de un rezident al unui stat contractant pentru o activitate salariata exercitata in celalalt stat contractant sunt impozabile numai in primul stat mentionat, daca:
    a) beneficiarul este prezent in celalalt stat pentru o perioada sau perioade care nu depasesc in total 183 de zile in orice perioada de 12 luni, incepand sau sfarsind in anul fiscal vizat; si
    b) remuneratiile sunt platite de o persoana sau in numele unei persoane care angajeaza si care nu este rezidenta a celuilalt stat; si
    c) remuneratiile nu sunt suportate de un sediu permanent sau de o baza fixa pe care cel care angajeaza o are in celalalt stat.
    3. Independent de prevederile precedente ale acestui articol, remuneratiile pe care un rezident al unui stat contractant le primeste pentru o activitate salariata exercitata la bordul unei nave sau aeronave exploatate in trafic international sunt impozabile numai in statul contractant in care este situat locul conducerii efective a intreprinderii.
    Art. 16
    Remuneratiile membrilor consiliului de administratie
    Remuneratiile si alte plati similare primite de un rezident al unui stat contractant in calitatea sa de membru al consiliului de administratie al unei societati care este rezidenta a celuilalt stat contractant pot fi impuse in acel celalalt stat.
    Art. 17
    Artisti si sportivi
    1. Independent de prevederile art. 14 si 15, veniturile obtinute de un rezident al unui stat contractant in calitate de artist de spectacol, cum ar fi: artistii de teatru, de film, de radio sau televiziune ori ca interpret muzical sau ca sportiv, din activitatile lui personale desfasurate in aceasta calitate in celalalt stat contractant pot fi impuse in acel celalalt stat.
    2. Cand veniturile in legatura cu activitatile personale desfasurate de un artist de spectacol sau de un sportiv in aceasta calitate nu revin artistului de spectacol sau sportivului, ci unei alte persoane, acele venituri, independent de prevederile art. 7, 14 si 15, pot fi impuse in statul contractant in care sunt exercitate activitatile artistului de spectacol sau ale sportivului.
    3. Prevederile paragrafelor 1 si 2 nu se aplica veniturilor obtinute din activitatile exercitate intr-un stat contractant de un artist de spectacol sau de un sportiv, daca vizita in acel stat este suportata in intregime sau in cea mai mare parte din fondurile publice ale unuia sau ambelor state contractante ori ale autoritatilor locale sau unitatilor administrativ-teritoriale ale acestora. In acest caz veniturile sunt impozabile numai in statul contractant in care este rezident artistul de spectacol sau sportivul.
    Art. 18
    Pensii si anuitati
    1. Sub rezerva prevederilor paragrafului 2 al art. 19, pensiile si alte remuneratii similare platite unui rezident al unui stat contractant pentru munca salariata desfasurata in trecut si anuitatile platite acestui rezident vor fi impozabile numai in acel stat.
    2. Independent de prevederile paragrafului 1, pensiile si alte plati similare efectuate potrivit legislatiei referitoare la asigurarile sociale a unui stat contractant vor fi impozabile numai in acel stat.
    3. Termenul anuitate inseamna o suma determinata, platibila in mod periodic, la scadente fixe, in timpul vietii sau in timpul unei perioade specificate sau determinabile, in virtutea unui angajament, cu obligatia de a face in schimb platile pentru deplina si corespunzatoare recompensare in bani sau in echivalent banesc.
    Art. 19
    Functii publice
    1. a) Salariile si alte remuneratii similare, altele decat pensiile, platite de un stat contractant sau de o autoritate locala ori o unitate administrativ-teritoriala a acestuia unei persoane fizice pentru serviciile prestate acestui stat sau autoritati ori unitati, sunt impozabile numai in acest stat.
    b) Totusi aceste salarii si alte remuneratii similare sunt impozabile numai in celalalt stat contractant daca serviciile sunt prestate in acel stat si persoana fizica este rezidenta a acelui stat si:
    (i) este un national al acelui stat; sau
    (ii) nu a devenit rezidenta a acelui stat numai in scopul prestarii serviciilor.
    2. a) Orice pensii platite de sau din fonduri create de un stat contractant ori de o autoritate locala sau de o unitate administrativ-teritoriala a acestuia unei persoane fizice pentru serviciile prestate acelui stat sau autoritati ori unitati sunt impozabile numai in acel stat.
    b) Totusi aceste pensii sunt impozabile numai in celalalt stat contractant daca persoana fizica este rezidenta si national al acelui stat.
    3. Prevederile art. 15, 16, 17 si 18 se aplica salariilor si altor remuneratii similare si pensiilor platite pentru serviciile prestate in legatura cu o activitate de afaceri desfasurata de un stat contractant sau de o autoritate locala ori de o unitate administrativ-teritoriala a acestuia.
    Art. 20
    Studenti
    Sumele pe care le primeste pentru intretinere, educare sau pregatire un student sau practicant care este sau a fost imediat anterior venirii sale intr-un stat contractant rezident al celuilalt stat contractant si care este prezent in primul stat contractant mentionat numai in scopul educarii sau pregatirii sale nu vor fi impuse in acel stat, cu conditia ca astfel de sume sa provina din surse aflate in afara acelui stat.
    Art. 21
    Profesori
    1. Un profesor care viziteaza unul dintre statele contractante pentru o perioada care nu depaseste 2 ani numai in scopul de a preda sau de a realiza studii de nivel superior (inclusiv cercetare) la o universitate, colegiu sau alt institut recunoscut de cercetare ori alta institutie de invatamant superior din acel stat contractant si care a fost imediat anterior acestei vizite rezident al celuilalt stat contractant va fi scutit de impozit in primul stat contractant mentionat, in legatura cu remuneratia primita pentru predare sau cercetare pentru o perioada care nu depaseste 2 ani de la data primei vizite in acest scop in acel stat contractant. O persoana va fi indreptatita sa beneficieze numai o singura data de inlesnirile prevazute de acest articol.
    2. Prevederile precedente ale acestui articol nu se aplica remuneratiilor pe care un profesor le obtine din cercetare, daca aceasta cercetare este intreprinsa in principal in interesul obtinerii unui castig in folosul unei anumite persoane sau al unui grup de persoane.
    Art. 22
    Alte venituri
    1. Elementele de venit ale unui rezident al unui stat contractant, indiferent de unde provin, care nu sunt tratate la articolele precedente ale prezentei conventii, sunt impozabile numai in acel stat.
    2. Prevederile paragrafului 1 nu se vor aplica asupra veniturilor, altele decat veniturile provenind din proprietatile imobiliare astfel cum sunt definite in paragraful 2 al art. 6, daca primitorul unor astfel de venituri, fiind rezident al unui stat contractant, desfasoara activitate de afaceri in celalalt stat contractant printr-un sediu permanent situat acolo sau exercita in acel celalalt stat profesii independente printr-o baza fixa situata acolo si dreptul sau proprietatea in legatura cu care venitul este platit este efectiv legata de un asemenea sediu permanent sau baza fixa. In aceasta situatie se aplica prevederile art. 7 sau 14, dupa caz.
    Art. 23
    Diverse reguli aplicabile anumitor activitati offshore
    1. Independent de celelalte prevederi ale prezentei conventii, prevederile acestui articol se aplica, in situatia in care sunt desfasurate activitati (in acest articol denumite activitati specifice) in zone offshore, in legatura cu explorarea sau exploatarea fundului marii, a subsolului si a resurselor naturale ale acestora, situate intr-un stat contractant.
    2. Sub rezerva paragrafului 3, o intreprindere a unui stat contractant care desfasoara activitati specifice in celalalt stat contractant va fi considerata ca desfasoara activitati de afaceri in acel celalalt stat printr-un sediu permanent situat acolo.
    3. Activitatile specifice care sunt desfasurate de o intreprindere a unui stat contractant in celalalt stat contractant pentru o perioada sau perioade care nu depasesc in total 30 de zile in orice perioada de 12 luni nu vor fi considerate ca fiind un sediu permanent situat acolo prin care se desfasoara activitati de afaceri. In sensul acestui paragraf:
    a) cand o intreprindere a unui stat contractant care desfasoara activitati specifice in celalalt stat contractant este asociata cu o alta intreprindere care desfasoara activitati specifice substantial similare, atunci prima intreprindere va fi considerata ca desfasoara toate activitatile ultimei intreprinderi, cu exceptia cazului in care acele activitati sunt desfasurate in acelasi timp cu activitatile sale proprii;
    b) o intreprindere va fi considerata asociata cu o alta intreprindere daca una dintre ele participa direct sau indirect la conducerea, controlul sau la capitalul celeilalte ori daca aceleasi persoane participa direct sau indirect la conducerea, controlul sau la capitalul ambelor intreprinderi.
    4. Un rezident al unui stat contractant, care desfasoara activitati specifice in celalalt stat contractant, care constau din servicii profesionale sau alte activitati cu caracter independent, va fi considerat ca desfasoara acele activitati printr-o baza fixa din acel celalalt stat. Totusi veniturile obtinute de un rezident al unui stat contractant in legatura cu aceste activitati desfasurate in celalalt stat contractant nu vor fi impozabile in acel celalalt stat, daca activitatile sunt desfasurate in acel celalalt stat pentru o perioada sau perioade care nu depasesc in total 30 de zile in orice perioada de 12 luni.
    5. Salariile si alte remuneratii similare obtinute de un rezident al unui stat contractant in legatura cu activitatea salariata referitoare la activitatile specifice din celalalt stat contractant pot fi impuse in acel celalalt stat, cu conditia ca sarcinile sa fie realizate in zona offshore a acelui celalalt stat.
    Art. 24
    Eliminarea dublei impuneri
    1. Cand un rezident al Romaniei realizeaza venituri sau castiguri de capital care, potrivit prevederilor prezentei conventii, pot fi impuse in Irlanda, Romania va recunoaste ca o deducere din impozitul pe venit sau pe castigul de capital al acelui rezident intr-o suma egala cu impozitul platit in Irlanda pe venitul sau pe castigul de capital.
    Totusi aceasta deducere nu va depasi acea parte a impozitului calculat inainte ca deducerea sa fie acordata, care este atribuibila venitului sau castigului de capital care poate fi impus in Irlanda.
    2. Sub rezerva prevederilor legislatiei Irlandei referitoare la acordarea unui credit fata de impozitul irlandez in legatura cu impozitele platite in afara teritoriului Irlandei (care nu va afecta principiul general stabilit aici):
    a) impozitul roman platibil in conformitate cu legislatia romana si in conformitate cu prezenta conventie, fie direct sau prin deducere, asupra profiturilor, veniturilor sau castigurilor din surse din Romania (excluzand cazul impozitului pe dividende platibil in legatura cu profiturile din care se platesc dividende) va fi acordat ca un credit fata de orice impozit irlandez calculat asupra acelorasi profituri, venituri sau castiguri in legatura cu care este calculat impozitul roman;
    b) in cazul dividendelor platite de o societate care este rezidenta a Romaniei unei societati rezidente a Irlandei si care controleaza direct sau indirect 10% sau mai mult din puterea de vot a societatii care plateste dividendele, creditul va lua in considerare [in plus fata de orice impozit roman creditabil conform prevederilor subparagrafului a)] impozitul roman platibil de societate in legatura cu profiturile din care se platesc dividendele.
    3. In sensul paragrafelor 1 si 2 profiturile, veniturile si castigurile de capital realizate de un rezident al unui stat contractant, care pot fi impuse in celalalt stat contractant in conformitate cu prezenta conventie, vor fi considerate ca provin din surse aflate in acel celalalt stat contractant.
    4. Cand, in conformitate cu orice prevedere a prezentei conventii, venitul obtinut de un rezident al unui stat contractant este scutit de impozit in acel stat, cu toate acestea, acest stat poate sa ia in considerare venitul scutit, atunci cand calculeaza impozitul asupra venitului ramas.
    Art. 25
    Nediscriminarea
    1. Nationalii unui stat contractant nu vor fi supusi in celalalt stat contractant la nici o impozitare sau obligatie legata de aceasta, diferita ori mai impovaratoare decat impozitarea sau obligatia la care sunt ori pot fi supusi nationalii acelui celalalt stat aflati in aceeasi situatie, mai ales in ceea ce priveste rezidenta. Aceasta prevedere, independent de prevederile art. 1, se aplica, de asemenea, persoanelor care nu sunt rezidente ale unuia sau ale ambelor state contractante.
    2. Impunerea unui sediu permanent pe care o intreprindere a unui stat contractant il are in celalalt stat contractant nu va fi stabilita in conditii mai putin favorabile in acel celalalt stat decat impunerea stabilita intreprinderilor acelui celalalt stat care desfasoara aceleasi activitati. Aceasta prevedere nu va fi interpretata ca obligand un stat contractant sa acorde rezidentilor celuilalt stat contractant vreo deducere personala, inlesnire si reducere in ceea ce priveste impunerea, pe considerente privind statutul civil ori responsabilitatile familiale pe care le acorda rezidentilor sai.
    3. Cu exceptia cazului in care se aplica prevederile paragrafului 1 al art. 9, ale paragrafului 7 al art. 11 sau ale paragrafului 6 al art. 12, dobanzile, redeventele si alte plati facute de o intreprindere a unui stat contractant unui rezident al celuilalt stat contractant se vor deduce, in scopul determinarii profiturilor impozabile ale unei asemenea intreprinderi, in aceleasi conditii ca si cum ar fi fost platite unui rezident al primului stat mentionat.
    4. Intreprinderile unui stat contractant al caror capital este integral sau partial detinut ori controlat, in mod direct sau indirect, de unul sau de mai multi rezidenti ai celuilalt stat contractant nu vor fi supuse in primul stat contractant mentionat nici unei impuneri sau nici unei obligatii legate de aceasta, care sa fie diferita sau mai impovaratoare decat impunerea si obligatiile legate de aceasta la care sunt sau pot fi supuse alte intreprinderi similare ale primului stat mentionat.
    Art. 26
    Procedura amiabila
    1. Cand o persoana considera ca, datorita masurilor luate de autoritatile competente ale unuia sau ale ambelor state contractante, rezulta sau va rezulta pentru ea o impozitare care nu este conforma cu prevederile prezentei conventii, ea poate, indiferent de caile de atac prevazute de legislatia interna a acestor state, sa supuna cazul sau autoritatii competente a statului contractant al carui rezident este sau, daca situatia sa se incadreaza in prevederile paragrafului 1 al art. 25, acelui stat contractant al carui national este. Cazul trebuie prezentat in termen de 3 ani de la prima notificare a actiunii din care rezulta o impunere contrara prevederilor conventiei.
    2. Autoritatea competenta se va stradui, daca reclamatia ii pare intemeiata si daca ea insasi nu este in masura sa ajunga la o solutionare corespunzatoare, sa rezolve cazul pe calea unei intelegeri amiabile cu autoritatea competenta a celuilalt stat contractant, in vederea evitarii unei impozitari care nu este in conformitate cu prevederile conventiei. Orice intelegere realizata va fi aplicata, indiferent de perioada de prescriptie prevazuta in legislatia interna a statelor contractante.
    3. Autoritatile competente ale statelor contractante se vor stradui sa rezolve pe calea intelegerii amiabile orice dificultati sau dubii rezultate ca urmare a interpretarii sau aplicarii acestei conventii.
    4. Autoritatile competente ale statelor contractante pot comunica direct intre ele, in scopul realizarii unei intelegeri, in sensul paragrafelor precedente. Cand, pentru a se ajunge la o intelegere, apare necesar un schimb verbal de opinii, un atare schimb poate avea loc prin intermediul unei comisii formate din reprezentanti ai autoritatilor competente ale statelor contractante.
    Art. 27
    Schimb de informatii
    1. Autoritatile competente ale statelor contractante vor face schimb de informatii necesare in vederea aplicarii prevederilor prezentei conventii sau ale legislatiei interne ale statelor contractante referitoare la impozitele vizate de conventie, in masura in care impozitarea la care se refera nu este contrara prevederilor conventiei. Schimbul de informatii nu este limitat de prevederile art. 1. Orice informatie obtinuta de un stat contractant va fi tratata ca secret in acelasi mod ca si informatia obtinuta conform prevederilor legislatiei interne a acestui stat si va fi dezvaluita numai persoanelor sau autoritatilor (inclusiv instante judecatoresti si organe administrative) insarcinate cu stabilirea sau incasarea, aplicarea ori urmarirea impozitelor sau solutionarea contestatiilor cu privire la impozitele care fac obiectul conventiei. Asemenea persoane sau autoritati vor folosi informatia numai in aceste scopuri. Acestea pot dezvalui informatia in procedurile judecatoresti sau in deciziile judiciare.
    2. Prevederile paragrafului 1 nu vor fi interpretate ca impunand unui stat contractant obligatia:
    a) de a lua masuri administrative contrare propriei legislatii si practicii administrative a acelui sau a celuilalt stat contractant;
    b) de a furniza informatii care nu pot fi obtinute pe baza legislatiei proprii sau in cadrul practicii administrative normale a acelui sau a celuilalt stat contractant;
    c) de a furniza informatii care ar dezvalui un secret comercial, de afaceri, industrial sau un secret profesional ori un procedeu comercial sau informatii a caror divulgare ar fi contrara ordinii publice.
    Art. 28
    Membrii misiunilor diplomatice si ai posturilor consulare
    Prevederile prezentei conventii nu vor afecta privilegiile fiscale de care beneficiaza membrii misiunilor diplomatice sau ai posturilor consulare in virtutea regulilor generale ale dreptului international sau a prevederilor unor acorduri speciale.
    Art. 29
    Intrarea in vigoare
    1. Conventia va fi ratificata si instrumentele de ratificare vor fi schimbate cat mai curand posibil. Statele contractante isi vor notifica reciproc, pe cai diplomatice, indeplinirea procedurilor constitutionale pentru intrarea in vigoare a prezentei conventii.
    2. Prezenta conventie va intra in vigoare la data primirii ultimei notificari, iar prevederile ei se vor aplica:
    a) In cazul Romaniei:
    (i) in ceea ce priveste impozitele retinute prin stopaj la sursa la venitul realizat, incepand din sau dupa prima zi a lunii ianuarie a anului calendaristic imediat urmator anului in care conventia intra in vigoare; si
    (ii) in ceea ce priveste celelalte impozite pe profit, venit si pe castiguri de capital, pentru impozitele stabilite pentru orice an de impunere, incepand din sau dupa prima zi a lunii ianuarie a anului calendaristic imediat urmator anului in care conventia intra in vigoare.
    b) In cazul Irlandei:
    (i) in ceea ce priveste impozitele pe venit si impozitele pe castigurile de capital, pentru orice an de impunere, incepand din sau dupa a 6-a zi a lunii aprilie a anului imediat urmator datei la care prezenta conventie intra in vigoare; si
    (ii) in legatura cu impozitul pe corporatie, pentru orice an financiar, incepand din sau dupa prima zi a lunii ianuarie a anului imediat urmator datei la care conventia intra in vigoare.
    Art. 30
    Denuntarea
    Prezenta conventie va ramane in vigoare pana cand va fi denuntata de un stat contractant. Fiecare stat contractant poate denunta conventia dupa o perioada de 5 ani de la data la care conventia intra in vigoare, cu conditia sa fie remisa, pe cai diplomatice, cu cel putin 6 luni inainte, o nota de denuntare. In aceasta situatie conventia va inceta sa aiba efect:
    a) In cazul Romaniei:
    (i) in ceea ce priveste impozitele retinute prin stopaj la sursa la venitul realizat, in sau dupa prima zi a lunii ianuarie a anului calendaristic imediat urmator datei la care expira perioada specificata in nota de denuntare amintita; si
    (ii) in ceea ce priveste celelalte impozite pe profit, venit si pe castiguri de capital, pentru impozitele percepute pentru orice an de impunere, incepand din sau dupa prima zi a lunii ianuarie a anului calendaristic imediat urmator datei la care expira perioada specificata in nota de denuntare amintita.
    b) In cazul Irlandei:
    (i) in legatura cu impozitele pe venit si impozitele pe castigurile de capital, pentru orice an de impunere, incepand din sau dupa a 6-a zi a lunii aprilie a anului imediat urmator datei la care expira perioada specificata in nota de denuntare amintita; si
    (ii) in legatura cu impozitul pe corporatie, pentru orice an financiar, incepand din sau dupa prima zi a lunii ianuarie imediat urmatoare datei la care expira perioada specificata in nota de denuntare amintita.
    Drept care subsemnatii, autorizati in buna si cuvenita forma, au semnat prezenta conventie.
    Semnata in doua exemplare la Bucuresti la 21 octombrie 1999, in limbile romana si engleza, ambele texte fiind egal autentice. In caz de divergente in interpretare, textul in limba engleza va prevala.

                               Pentru Romania,
                            Decebal Traian Remes,
                            ministrul finantelor

                               Pentru Irlanda,
                               Martin Cullen,
                ministru de stat la Departamentul Finantelor



SmartCity5

COMENTARII la Legea 208/2000

Momentan nu exista niciun comentariu la Legea 208 din 2000
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu