Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

LEGE Nr

LEGE   Nr. 201 din 24 decembrie 1999

privind ratificarea Acordului dintre Romania si Republica Finlanda pentru evitarea dublei impuneri cu privire la impozitele pe venit, semnat la Helsinki la 27 octombrie 1998

ACT EMIS DE:                PARLAMENT

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 642 din 29 decembrie 1999


SmartCity3


    Parlamentul Romaniei adopta prezenta lege.

    ARTICOL UNIC
    Se ratifica Acordul dintre Romania si Republica Finlanda pentru evitarea dublei impuneri cu privire la impozitele pe venit, semnat la Helsinki la 27 octombrie 1998.

    Aceasta lege a fost adoptata de Senat in sedinta din 27 septembrie 1999, cu respectarea prevederilor art. 74 alin. (2) din Constitutia Romaniei.

                         p. PRESEDINTELE SENATUI,
                             DORU IOAN TARACILA

    Aceasta lege a fost adoptata de Camera Deputatilor in sedinta din 25 noiembrie 1999, cu respectarea prevederilor art. 74 alin. (2) din Constitutia Romaniei.

                     p. PRESEDINTELE CAMEREI DEPUTATILOR,
                              ANDREI IOAN CHILIMAN

                                    ACORD
intre Romania si Republica Finlanda pentru evitarea dublei impuneri cu privire la impozitele pe venit

    Guvernul Romaniei si Guvernul Republicii Finlanda,
    dorind sa incheie un acord pentru evitarea dublei impuneri cu privire la impozitele pe venit,
    au convenit dupa cum urmeaza:

    Art. 1
    Persoane vizate
    Prezentul acord se aplica persoanelor care sunt rezidente ale unuia sau ale ambelor state contractante.
    Art. 2
    Impozite vizate
    1. Prezentul acord se aplica impozitelor pe venit stabilite in numele unui stat contractant sau al autoritatilor locale ori al unitatilor sale administrativ-teritoriale, indiferent de modul in care sunt percepute.
    2. Sunt considerate impozite pe venit toate impozitele stabilite pe venitul total sau pe elemente de venit, inclusiv impozitele pe castigurile provenite din instrainarea proprietatii mobiliare sau imobiliare, precum si impozitele asupra cresterii capitalului.
    3. Impozitele existente asupra carora se aplica prezentul acord sunt:
    a) in Romania:
    (i) impozitul pe venitul persoanelor fizice;
    (ii) impozitul pe profit;
    (iii) impozitul pe salarii si pe alte remuneratii similare;
    (iv) impozitul pe venitul agricol;
    (v) impozitul pe dividende; si
    (vi) impozitul pe veniturile obtinute din Romania de nerezidenti,
    denumite in continuare impozit roman;
    b) in Finlanda:
    (i) impozitele de stat pe venit;
    (ii) impozitul pe venitul societatilor;
    (iii) impozitul comunal;
    (iv) impozitul bisericesc;
    (v) impozitul prin retinere la sursa pe dobanda; si
    (vi) impozitul prin retinere la sursa pe veniturile nerezidentilor,
    denumite in continuare impozit finlandez.
    4. Prezentul acord se va aplica, de asemenea, oricaror impozite identice sau in esenta similare, care sunt stabilite dupa data semnarii acestui acord in plus sau in locul impozitelor existente la care se face referire in paragraful 3. Autoritatile competente ale statelor contractante se vor informa reciproc despre orice modificari importante aduse in legislatiile lor fiscale.
    Art. 3
    Definitii generale
    1. In sensul prezentului acord, in masura in care contextul nu cere o interpretare diferita:
    a) termenul Romania inseamna Romania si, cand este folosit in sens geografic, inseamna teritoriul de stat al Romaniei, inclusiv marea sa teritoriala, precum si alte spatii maritime (zona contigua, platforma continentala, zona economica exclusiva) asupra carora Romania isi exercita drepturile suverane si jurisdictia in concordanta cu propria sa legislatie si cu dreptul international cu privire la explorarea si exploatarea resurselor naturale, biologice si minerale, aflate in apele marii, pe fundul si in subsolul acestor spatii maritime;
    b) termenul Finlanda inseamna Republica Finlanda si, cand este folosit in sens geografic, inseamna teritoriul Republicii Finlanda si orice zona adiacenta apelor teritoriale ale Republicii Finlanda in care, potrivit legislatiei Finlandei si in conformitate cu legislatia internationala, pot fi exercitate drepturile Finlandei in legatura cu explorarea si exploatarea resurselor naturale ale fundului marii si subsolului si ale apelor supraiacente;
    c) termenul persoana include o persoana fizica, o societate si orice alta grupare de persoane;
    d) termenul societate inseamna orice persoana juridica sau orice entitate care este considerata ca o persoana juridica in scopul impozitarii;
    e) expresiile intreprindere a unui stat contractant si intreprindere a celuilalt stat contractant inseamna, dupa caz, o intreprindere exploatata de un rezident al unui stat contractant si o intreprindere exploatata de un rezident al celuilalt stat contractant;
    f) termenul national inseamna:
    (i) orice persoana fizica avand cetatenia unui stat contractant;
    (ii) orice persoana juridica, asociere de persoane sau asociatie avand statutul in conformitate cu legislatia in vigoare intr-un stat contractant;
    g) expresia transport international inseamna orice transport efectuat cu o nava sau cu o aeronava exploatata de o intreprindere a unui stat contractant, cu exceptia cazului in care nava sau aeronava este exploatata numai intre locuri situate in celalalt stat contractant;
    h) expresia autoritate competenta inseamna:
    (i) in Romania, Ministerul Finantelor sau reprezentantul sau autorizat;
    (ii) in Finlanda, Ministerul Finantelor, reprezentantul sau autorizat sau autoritatea care este desemnata ca autoritate competenta de Ministerul Finantelor.
    2. In ceea ce priveste aplicarea acestui acord la o anumita data de un stat contractant, orice termen care nu este definit in acord va avea, daca contextul nu cere o interpretare diferita, intelesul pe care il are la acea data conform legislatiei acestui stat cu privire la impozitele la care prezentul acord se aplica si orice interpretare data conform legislatiei fiscale in vigoare a acestui stat, prevaland fata de intelesul care este atribuit termenului respectiv de alte legi ale acestui stat.
    Art. 4
    Rezidenta
    1. In sensul prezentului acord, expresia rezident al unui stat contractant inseamna orice persoana care, potrivit legislatiei acestui stat, este supusa impunerii in acest stat datorita domiciliului, rezidentei, locului conducerii, locului inregistrarii sau oricarui alt criteriu de natura similara si, de asemenea, include statul si orice organism infiintat pe baza de statut sau autoritate locala ori unitate administrativ-teritoriala a acestuia. Totusi aceasta expresie nu include o persoana care este supusa impozitarii in acest stat numai pentru faptul ca realizeaza venituri din surse situate in acest stat.
    2. Cand, in conformitate cu prevederile paragrafului 1, o persoana fizica este rezidenta a ambelor state contractante, atunci statutul sau se determina dupa cum urmeaza:
    a) aceasta va fi considerata rezidenta numai a statului in care are o locuinta permanenta la dispozitia sa; daca dispune de o locuinta permanenta in ambele state, va fi considerata rezidenta a statului cu care legaturile sale personale si economice sunt mai stranse (centrul intereselor vitale);
    b) daca statul in care aceasta persoana are centrul intereselor sale vitale nu poate fi determinat sau daca ea nu dispune de o locuinta permanenta la dispozitia sa in nici unul dintre state, ea va fi considerata rezidenta numai a statului in care locuieste in mod obisnuit;
    c) daca aceasta persoana locuieste in mod obisnuit in ambele state sau in nici unul dintre ele, ea va fi considerata rezidenta numai a statului al carui national este;
    d) daca aceasta persoana este national al ambelor state sau nu este al nici unuia dintre ele, autoritatile competente ale statelor contractante vor rezolva problema de comun acord.
    3. Cand, potrivit prevederilor paragrafului 1, o persoana, alta decat o persoana fizica, este rezidenta a ambelor state contractante, autoritatile competente ale statelor contractante vor rezolva problema de comun acord si vor determina modul de aplicare a acordului pentru o asemenea persoana.
    Art. 5
    Sediu permanent
    1. In sensul prezentului acord, expresia sediu permanent inseamna un loc fix de afaceri prin care intreprinderea isi desfasoara in intregime sau in parte activitatea.
    2. Expresia sediu permanent include indeosebi:
    a) un loc de conducere;
    b) o sucursala;
    c) un birou;
    d) o fabrica;
    e) un loc de vanzari;
    f) un atelier; si
    g) o mina, un put petrolier sau de gaze, o cariera sau orice alt loc de extractie a resurselor naturale.
    3. Un santier de constructii sau un proiect de constructie ori de instalare reprezinta sediu permanent numai daca dureaza o perioada mai mare de 12 luni.
    4. Independent de prevederile anterioare ale acestui articol, expresia sediu permanent se considera ca nu include:
    a) folosirea de instalatii numai in scopul depozitarii, expunerii sau livrarii de produse ori de marfuri apartinand intreprinderii;
    b) mentinerea unui stoc de produse sau de marfuri apartinand intreprinderii numai in scopul depozitarii, expunerii sau livrarii;
    c) mentinerea unui stoc de produse sau de marfuri apartinand intreprinderii numai in scopul prelucrarii de catre o alta intreprindere;
    d) vanzarea de produse sau de marfuri apartinand intreprinderii, expuse in cadrul unui targ sau al unei expozitii temporare si ocazionale, atunci cand produsele sau marfurile sunt vandute in decurs de o luna de la inchiderea targului sau expozitiei mentionate;
    e) mentinerea unui loc fix de afaceri numai in scopul cumpararii de produse sau de marfuri ori al colectarii de informatii pentru intreprindere;
    f) mentinerea unui loc fix de afaceri numai in scopul desfasurarii pentru intreprindere a oricarei alte activitati cu caracter pregatitor sau auxiliar;
    g) mentinerea unui loc fix de afaceri numai pentru orice combinare de activitati mentionate in subparagrafele a) - f), cu conditia ca intreaga activitate a locului fix de afaceri ce rezulta din aceasta combinare sa aiba un caracter pregatitor sau auxiliar.
    5. Independent de prevederile paragrafelor 1 si 2, atunci cand o persoana, alta decat un agent cu statut independent caruia i se aplica prevederile paragrafului 6, actioneaza in numele unei intreprinderi, are si exercita in mod obisnuit intr-un stat contractant imputernicirea de a incheia contracte in numele intreprinderii, aceasta intreprindere se considera ca are un sediu permanent in acel stat in legatura cu orice activitati pe care persoana le exercita pentru intreprindere, in afara cazului in care activitatile acestei persoane sunt limitate la cele mentionate in paragraful 4, care, daca sunt exercitate printr-un loc fix de afaceri, nu fac din acest loc fix de afaceri un sediu permanent potrivit prevederilor acelui paragraf.
    6. O intreprindere nu se considera ca are un sediu permanent intr-un stat contractant numai prin faptul ca aceasta isi exercita activitatea de afaceri in acel stat printr-un broker, agent comisionar general sau orice alt agent cu statut independent, cu conditia ca aceste persoane sa actioneze in cadrul activitatii lor obisnuite.
    7. Faptul ca o societate care este rezidenta a unui stat contractant controleaza sau este controlata de o societate care este rezidenta a celuilalt stat contractant sau care isi exercita activitatea de afaceri in acel celalalt stat (printr-un sediu permanent sau in alt mod) nu este suficient pentru a face una dintre aceste societati un sediu permanent al celeilalte.
    Art. 6
    Venituri din proprietati imobiliare
    1. Veniturile realizate de un rezident al unui stat contractant din proprietati imobiliare (inclusiv veniturile din agricultura sau din exploatari forestiere) situate in celalalt stat contractant pot fi impuse in acel celalalt stat.
    2. a) Sub rezerva prevederilor subparagrafelor b) si c), expresia proprietati imobiliare are intelesul care este atribuit de legislatia statului contractant in care proprietatile in cauza sunt situate.
    b) Expresia proprietati imobiliare include, indeosebi, cladirile, accesoriile proprietatii imobiliare, inventarul viu si echipamentul utilizat in agricultura si in exploatari forestiere, drepturile asupra carora se aplica prevederile dreptului comun cu privire la proprietatea funciara, uzufructul proprietatilor imobiliare si drepturile la rente variabile sau fixe pentru exploatarea ori concesionarea exploatarii zacamintelor minerale, izvoarelor si a altor resurse naturale.
    c) Navele si aeronavele nu sunt considerate proprietati imobiliare.
    3. Prevederile paragrafului 1 se aplica veniturilor obtinute din exploatarea directa, din inchirierea sau din folosirea in orice alta forma a proprietatii imobiliare.
    4. Cand detinerea in proprietate de actiuni sau de alte parti sociale intr-o societate da dreptul proprietarului unor astfel de actiuni sau parti sociale sa detina proprietatile imobiliare ale societatii, veniturile din exploatarea directa, inchirierea sau din folosirea sub orice alta forma a unui asemenea drept de proprietate pot fi impuse in statul contractant in care sunt situate proprietatile imobiliare.
    5. Prevederile paragrafelor 1 si 3 se aplica, de asemenea, veniturilor provenind din proprietati imobiliare ale unei intreprinderi si veniturilor din proprietati imobiliare utilizate pentru exercitarea unei profesii independente.
    Art. 7
    Profiturile intreprinderii
    1. Profiturile unei intreprinderi a unui stat contractant sunt impozabile numai in acel stat, in afara cazului in care intreprinderea exercita activitate de afaceri in celalalt stat contractant printr-un sediu permanent situat acolo. Daca intreprinderea exercita activitate de afaceri in acest mod, profiturile intreprinderii pot fi impuse in celalalt stat, dar numai acea parte din ele care este atribuibila acelui sediu permanent.
    2. Sub rezerva prevederilor paragrafului 3, cand o intreprindere a unui stat contractant exercita activitate de afaceri in celalalt stat contractant printr-un sediu permanent situat acolo, atunci se atribuie in fiecare stat contractant, acelui sediu permanent, profiturile pe care le-ar fi putut realiza daca ar fi constituit o intreprindere distincta si separata, exercitand activitati identice sau similare, in conditii identice ori similare, si tratand cu toata independenta cu intreprinderea al carui sediu permanent este.
    3. La determinarea profiturilor unui sediu permanent sunt admise la scadere cheltuielile (altele decat cheltuielile care nu ar fi deductibile daca sediul permanent ar fi o intreprindere separata) ce pot fi dovedite ca fiind efectuate pentru scopurile urmarite de acest sediu permanent, inclusiv cheltuielile de conducere si cheltuielile generale de administrare efectuate, indiferent de faptul ca s-au efectuat in statul in care se afla situat sediul permanent sau in alta parte.
    4. Nici un profit nu se atribuie unui sediu permanent numai pentru faptul ca acest sediu permanent cumpara produse sau marfuri pentru intreprindere.
    5. Cand profiturile includ elemente de venit care sunt tratate separat in alte articole ale prezentului acord, prevederile acestora nu sunt afectate de prevederile prezentului articol.
    Art. 8
    Transport naval si aerian
    1. Profiturile obtinute de o intreprindere a unui stat contractant din exploatarea in trafic international a navelor sau a aeronavelor sunt impozabile numai in acel stat contractant.
    2. Profiturile obtinute de o intreprindere a unui stat contractant din exploatarea, intretinerea sau din inchirierea containerelor (inclusiv trailerelor, barjelor si echipamentului legat de transportul containerelor) folosite pentru transportul produselor sau al marfurilor sunt impozabile numai in acest stat, cu exceptia cazului in care containerele sunt folosite pentru transportul produselor ori al marfurilor numai intre locuri situate in celalalt stat contractant.
    3. Prevederile paragrafelor 1 si 2 se aplica, de asemenea, profiturilor obtinute din participarea la un pool, la o exploatare in comun sau la o agentie internationala de transporturi, precum si dobanzilor aferente fondurilor legate numai de exploatarea navelor sau a aeronavelor.
    Art. 9
    Intreprinderi asociate
    1. Cand:
    a) o intreprindere a unui stat contractant participa, direct sau indirect, la conducerea, controlul sau la capitalul unei intreprinderi a celuilalt stat contractant; ori
    b) aceleasi persoane participa, direct sau indirect, la conducerea, controlul sau la capitalul unei intreprinderi a unui stat contractant si al unei intreprinderi a celuilalt stat contractant,
    si, fie intr-un caz, fie in celalalt, cele doua intreprinderi sunt legate in relatiile lor financiare sau comerciale prin conditii acceptate ori impuse, care difera de cele care ar fi fost stabilite intre intreprinderi independente, atunci profiturile care, fara aceste conditii, ar fi fost obtinute de una dintre intreprinderi, dar nu au putut fi obtinute in fapt datorita acestor conditii, pot fi incluse in profiturile acelei intreprinderi si impuse in consecinta.
    2. Cand un stat contractant include in profiturile unei intreprinderi apartinand acelui stat - si impune in consecinta - profiturile asupra carora o intreprindere a celuilalt stat contractant a fost supusa impozitarii in acel celalalt stat si profiturile astfel incluse sunt profituri care ar fi revenit intreprinderii primului stat mentionat, daca conditiile stabilite intre cele doua intreprinderi ar fi fost cele care ar fi fost convenite intre intreprinderi independente, atunci acel celalalt stat va proceda la modificarea corespunzatoare a sumei impozitului stabilit asupra acestor profituri, in cazul in care considera ca aceasta modificare este justificata. La efectuarea acestei modificari se tine seama de celelalte prevederi ale prezentului acord si, daca este necesar, autoritatile competente ale statelor contractante se vor consulta reciproc.
    Art. 10
    Dividende
    1. Dividendele platite de o societate care este rezidenta a unui stat contractant unui rezident al celuilalt stat contractant pot fi impuse in acel celalalt stat contractant. Totusi aceste dividende pot fi, de asemenea, impuse in statul contractant in care este rezidenta societatea platitoare de dividende si potrivit legislatiei acestui stat, dar daca beneficiarul efectiv al dividendelor este rezident al celuilalt stat contractant, impozitul astfel stabilit nu va depasi 5% din suma bruta a dividendelor.
    2. Independent de prevederile paragrafului 1, atata timp cat o persoana fizica rezidenta in Finlanda are dreptul, conform legislatiei fiscale finlandeze, sa obtina un credit fiscal pentru dividendele platite de o societate rezidenta a Finlandei, dividendele platite de o societate rezidenta a Finlandei unui rezident al Romaniei sunt impozabile numai in Romania, daca rezidentul Romaniei este beneficiarul efectiv al dividendelor.
    3. Prevederile paragrafelor 1 si 2 nu afecteaza impunerea societatii in ceea ce priveste profiturile din care se platesc dividendele.
    4. Termenul dividende folosit in acest articol inseamna veniturile provenind din actiuni sau din alte drepturi, care nu sunt titluri de creanta, din participarea la profituri, precum si veniturile provenind din alte parti sociale, care sunt supuse aceluiasi regim de impunere ca si veniturile din actiuni de legislatia statului in care este rezidenta societatea distribuitoare a dividendelor.
    5. Prevederile paragrafelor 1 si 2 nu se aplica daca beneficiarul efectiv al dividendelor, fiind rezident al unui stat contractant, desfasoara activitate de afaceri in celalalt stat contractant in care societatea platitoare de dividende este rezidenta, printr-un sediu permanent situat acolo, sau daca presteaza in acel celalalt stat contractant profesii independente printr-o baza fixa situata acolo, iar detinerea drepturilor generatoare de dividende in legatura cu care dividendele sunt platite este efectiv legata de un asemenea sediu permanent sau baza fixa. In aceasta situatie se aplica prevederile art. 7 sau 14, dupa caz.
    6. Cand o societate rezidenta a unui stat contractant realizeaza profituri sau venituri din celalalt stat contractant, acel celalalt stat nu poate percepe nici un impozit asupra dividendelor platite de acea societate, cu exceptia cazului in care asemenea dividende sunt platite unui rezident al acelui celalalt stat contractant sau cand detinerea drepturilor generatoare de dividende in legatura cu care dividendele sunt platite este efectiv legata de un sediu permanent sau baza fixa situata in acel celalalt stat, nici sa supuna profiturile nedistribuite ale societatii unui impozit asupra profiturilor nedistribuite, chiar daca dividendele platite sau profiturile nedistribuite reprezinta in intregime sau in parte profituri ori venituri provenind din acel celalalt stat contractant.
    Art. 11
    Dobanzi
    1. Dobanzile provenind dintr-un stat contractant si platite unui rezident al celuilalt stat contractant pot fi impuse in acel celalalt stat contractant.
    2. Totusi aceste dobanzi pot fi, de asemenea, impuse in statul contractant din care provin si potrivit legislatiei acestui stat, dar daca beneficiarul efectiv al dobanzilor este rezident al celuilalt stat contractant, impozitul astfel stabilit, nu va depasi 5% din suma bruta a dobanzilor.
    3. Independent de prevederile paragrafului 2:
    a) dobanzile care provin din Finlanda sunt impozabile numai in Romania, daca acestea sunt platite:
    (i) statului roman;
    (ii) unei unitati administrativ-teritoriale;
    (iii) Bancii Nationale a Romaniei;
    (iv) Bancii de Export-Import a Romaniei - S.A. (Eximbank);
    (v) oricarui rezident al Romaniei, in legatura cu un imprumut sau cu un credit subventionat de Guvern, in termenii si in conditiile care sunt determinate potrivit normelor acceptate pe plan international pentru creditele subventionate in mod oficial;
    (vi) oricarei institutii al carei capital este detinut in intregime de Guvernul Romaniei sau de o unitate administrativ-teritoriala a acestuia, dupa cum se poate conveni din timp in timp intre autoritatile competente ale statelor contractante;
    b) dobanzile care provin din Romania sunt impozabile numai in Finlanda, daca acestea sunt platite:
    (i) statului finlandez sau, unei autoritati locale ori unui organism al acestuia, infiintat pe baza de statut;
    (ii) Bancii Finlandei;
    (iii) Fondului Finlandez pentru Cooperare Industriala (FINNFUND) sau oricarei alte institutii similare, dupa cum se poate conveni din timp in timp intre autoritatile competente ale statelor contractante;
    (iv) oricarui rezident al Finlandei, in legatura cu un credit subventionat de Guvern, in termenii si in conditiile determinate potrivit Reglementarilor OECD cu privire la dispozitiile referitoare la creditele pentru export subventionate in mod oficial sau la orice alte imprumuturi ori credite subventionate, care se bazeaza pe dispozitii similare, acceptate pe plan international pentru creditele subventionate in mod oficial;
    c) dobanzile care provin:
    (i) dintr-un stat contractant la un imprumut garantat de oricare dintre organismele mentionate la lit. a) sau b) si platite unui rezident al celuilalt stat contractant sunt impozabile numai in acel celalalt stat contractant;
    (ii) din Romania la un imprumut garantat de Comitetul de Garantii Finlandez si platite unui rezident al Finlandei sunt impozabile numai in Finlanda.
    4. Termenul dobanzi, astfel cum este folosit in prezentul articol, inseamna veniturile din titluri de creanta de orice natura, insotite sau nu de garantii ipotecare ori de o clauza de participare la profiturile debitorului, si, in special, veniturile din efecte publice, obligatiuni sau titluri de creanta, inclusiv primele si premiile legate de asemenea efecte, obligatiuni sau titluri de creanta. Penalitatile pentru plata cu intarziere nu sunt considerate dobanzi in sensul prezentului articol.
    5. Prevederile paragrafelor 1 si 2 nu se aplica daca beneficiarul efectiv al dobanzilor, fiind un rezident al unui stat contractant, desfasoara activitate de afaceri in celalalt stat contractant din care provin dobanzile, printr-un sediu permanent situat acolo, sau daca presteaza in acel celalalt stat contractant profesii independente printr-o baza fixa situata acolo, iar creanta in legatura cu care sunt platite dobanzile este efectiv legata de un asemenea sediu permanent sau baza fixa. In aceasta situatie se aplica prevederile art. 7 sau 14, dupa caz.
    6. Dobanzile se considera ca provin dintr-un stat contractant atunci cand platitorul este un rezident al acestui stat. Totusi cand platitorul dobanzilor, fie ca este sau nu rezident al unui stat contractant, are intr-un stat contractant un sediu permanent sau o baza fixa in legatura cu care a fost contractata creanta generatoare de dobanzi si aceste dobanzi sunt suportate de un asemenea sediu permanent sau baza fixa, atunci aceste dobanzi se considera ca provin din statul contractant in care este situat sediul permanent sau baza fixa.
    7. Cand, datorita relatiilor speciale existente intre debitor si beneficiarul efectiv sau intre ambii si o alta persoana, suma dobanzilor, tinand seama de creanta pentru care sunt platite, depaseste suma care s-ar fi convenit intre debitor si beneficiarul efectiv in lipsa unor astfel de relatii, prevederile prezentului articol se aplica numai la aceasta ultima suma mentionata. In acest caz partea excedentara a platilor este impozabila potrivit legislatiei fiecarui stat contractant, tinandu-se seama de celelalte prevederi ale prezentului acord.
    Art. 12
    Redevente
    1. Redeventele provenind dintr-un stat contractant si platite unui rezident al celuilalt stat contractant pot fi impuse in acel celalalt stat contractant.
    2. Totusi aceste redevente pot fi, de asemenea, impuse in statul contractant din care provin si potrivit legislatiei acestui stat, dar daca beneficiarul efectiv al redeventelor este rezident al celuilalt stat contractant, impozitul astfel stabilit nu va depasi:
    a) 2,5% din suma bruta a redeventelor, in cazul sumelor platite pentru utilizarea sau pentru dreptul de a utiliza un soft pentru computer sau un echipament industrial, comercial sau stiintific;
    b) 5% din suma bruta a redeventelor, in toate celelalte cazuri.
    3. Termenul redevente folosit in prezentul articol inseamna plati de orice fel primite pentru folosirea sau concesionarea oricarui drept de autor asupra unei opere literare, artistice sau stiintifice, inclusiv asupra softului pentru computer, filmelor de cinematograf si filmelor ori benzilor folosite pentru emisiunile de radio sau de televiziune, transmisiilor prin satelit, cablu, fibre optice ori tehnologii similare pentru emisiunile destinate publicului, orice patent, marca de comert, desen sau model, plan, formula secreta sau procedeu de fabricatie ori pentru utilizarea sau dreptul de a utiliza orice echipament industrial, comercial sau stiintific (cu exceptia cazurilor la care se refera prevederile paragrafului 2 ale art. 8) sau pentru informatii referitoare la experienta in domeniul industrial, comercial sau stiintific. Termenul redevente include, de asemenea, castigurile provenite din instrainarea oricaruia din aceste drepturi sau bunuri, in masura in care asemenea castiguri sunt legate de productivitate, de folosirea sau de dispunerea de acestea.
    4. Prevederile paragrafelor 1 si 2 nu se aplica daca beneficiarul efectiv al redeventelor, fiind un rezident al unui stat contractant, desfasoara activitate de afaceri in celalalt stat contractant din care provin redeventele, printr-un sediu permanent situat acolo, sau daca presteaza in acel celalalt stat profesii independente printr-o baza fixa situata acolo, iar dreptul sau proprietatea pentru care se platesc redeventele este efectiv legata de un asemenea sediu permanent sau baza fixa. In aceasta situatie se aplica prevederile art. 7 sau 14, dupa caz.
    5. Redeventele se considera ca provin dintr-un stat contractant atunci cand platitorul este un rezident al acestui stat. Totusi, cand platitorul redeventelor, fie ca este sau nu rezident al unui stat contractant, are intr-un stat contractant un sediu permanent sau o baza fixa de care este legata obligatia de a plati redeventele si aceste redevente sunt suportate de un asemenea sediu permanent ori baza fixa, atunci aceste redevente se considera ca provin din statul contractant in care este situat sediul permanent sau baza fixa.
    6. Cand, datorita relatiilor speciale existente intre platitor si beneficiarul efectiv sau intre ambii si o alta persoana, suma redeventelor, avand in vedere utilizarea, dreptul sau informatia pentru care sunt platite, depaseste suma care ar fi fost convenita intre platitor si beneficiarul efectiv in lipsa unor astfel de relatii, prevederile prezentului articol se aplica numai la aceasta ultima suma mentionata. In acest caz partea excedentara a platilor este impozabila potrivit legislatiei fiecarui stat contractant, tinandu-se seama de celelalte prevederi ale prezentului acord.
    Art. 13
    Castiguri de capital
    1. Castigurile realizate de un rezident al unui stat contractant din instrainarea proprietatilor imobiliare, astfel cum sunt definite la paragraful 2 al art. 6, si situate in celalalt stat contractant pot fi impuse in acel celalalt stat contractant.
    2. Castigurile obtinute de un rezident al unui stat contractant din instrainarea actiunilor sau a altor parti sociale intr-o societate ale carei active sunt formate mai mult de jumatate din proprietati imobiliare situate in celalalt stat contractant pot fi impuse in acel celalalt stat contractant.
    3. Castigurile provenind din instrainarea proprietatii mobiliare ce face parte din activul unui sediu permanent pe care o intreprindere a unui stat contractant il are in celalalt stat contractant sau a proprietatii mobiliare tinand de o baza fixa de care dispune un rezident al unui stat contractant in celalalt stat contractant pentru exercitarea unei profesii independente, inclusiv castigurile provenind din instrainarea unui asemenea sediu permanent (singur sau cu intreaga intreprindere) ori a acelei baze fixe pot fi impuse in acel celalalt stat contractant.
    4. Castigurile obtinute de o intreprindere a unui stat contractant din instrainarea navelor sau a aeronavelor exploatate in trafic international ori a proprietatilor mobiliare necesare in vederea exploatarii acestor nave sau aeronave sunt impozabile numai in acel stat contractant.
    5. Castigurile obtinute de o intreprindere a unui stat contractant din instrainarea containerelor (inclusiv a trailerelor, barjelor si echipamentului legat de transportul containerelor) folosite pentru transportul produselor sau al marfurilor sunt impozabile numai in acest stat, cu exceptia cazului in care containerele sunt folosite pentru transportul produselor sau al marfurilor numai intre locuri situate in celalalt stat contractant.
    6. Castigurile provenind din instrainarea oricaror proprietati, altele decat cele la care se face referire in paragrafele precedente ale acestui articol, sunt impozabile numai in statul contractant in care este rezident cel care instraineaza.
    Art. 14
    Profesii independente
    1. Veniturile realizate de un rezident al unui stat contractant din exercitarea unei profesii independente sau a altor activitati cu caracter independent sunt impozabile numai in acest stat, in afara cazului in care dispune in mod obisnuit de o baza fixa in celalalt stat contractant, in scopul desfasurarii activitatilor sale, sau daca este prezent in celalalt stat contractant pentru o perioada sau perioade care depasesc in total 183 de zile in orice perioada de 12 luni incepand sau sfarsind in anul calendaristic vizat. Daca:
    a) rezidentul dispune de o asemenea baza fixa, venitul poate fi impus in acel celalalt stat, dar numai acea parte din venit care este atribuibila bazei fixe;
    b) rezidentul este astfel prezent, venitul poate fi impus in acel celalalt stat contractant, dar numai acea parte din venit care este obtinuta din activitatile desfasurate in acea perioada sau perioade.
    2. Expresia profesii independente cuprinde in special activitatile independente de ordin stiintific, literar, artistic, educativ sau pedagogic, precum si exercitarea independenta a profesiilor de medic, avocat, inginer, arhitect, dentist si contabil.
    Art. 15
    Profesii dependente
    1. Sub rezerva prevederilor art. 16, 18, 19 si 20, salariile si alte remuneratii similare obtinute de un rezident al unui stat contractant pentru o activitate salariata sunt impozabile numai in acel stat, in afara cazului in care activitatea salariata este exercitata in celalalt stat contractant. Daca activitatea salariata este astfel exercitata, remuneratiile primite pot fi impuse in acel celalalt stat contractant.
    2. Independent de prevederile paragrafului 1, remuneratiile obtinute de un rezident al unui stat contractant pentru o activitate salariata exercitata in celalalt stat contractant sunt impozabile numai in primul stat mentionat, daca:
    a) primitorul este prezent in celalalt stat pentru o perioada sau perioade care nu depasesc in total 183 de zile in orice perioada de 12 luni incepand sau sfarsind in anul calendaristic vizat; si
    b) remuneratiile sunt platite de o persoana sau in numele unei persoane care angajeaza si care nu este rezidenta a celuilalt stat; si
    c) remuneratiile nu sunt suportate de un sediu permanent sau de o baza fixa pe care cel care angajeaza o are in celalalt stat contractant.
    3. Independent de prevederile precedente ale acestui articol, remuneratiile primite pentru o activitate salariata exercitata la bordul unei nave sau aeronave exploatate in trafic international de o intreprindere a unui stat contractant pot fi impuse in acel stat contractant.
    Art. 16
    Remuneratiile membrilor consiliului de administratie
    Remuneratiile si alte plati similare primite de un rezident al unui stat contractant in calitatea sa de membru al consiliului de administratie sau al oricarui organ similar al unei societati care este rezidenta a celuilalt stat contractant pot fi impuse in acel celalalt stat.
    Art. 17
    Artisti si sportivi
    1. Independent de prevederile art. 14 si 15, veniturile obtinute de un rezident al unui stat contractant in calitate de artist de spectacol, cum sunt artistii de teatru, de film, de radio sau de televiziune, ori ca interpreti muzicali sau ca sportivi, din activitatile lui personale desfasurate in aceasta calitate in celalalt stat contractant pot fi impuse in acel celalalt stat contractant.
    2. Cand veniturile in legatura cu activitatile personale desfasurate de un artist de spectacol sau de un sportiv in aceasta calitate nu revin artistului de spectacol sau sportivului, ci unei alte persoane, acele venituri, independent de prevederile art. 7, 14 si 15, pot fi impuse in statul contractant in care sunt exercitate activitatile artistului de spectacol sau ale sportivului.
    3. Prevederile paragrafelor 1 si 2 nu se aplica veniturilor obtinute din activitatile exercitate intr-un stat contractant de un artist de spectacol sau de un sportiv, daca vizita in acel stat este suportata in intregime sau in cea mai mare parte din fondurile publice ale celuilalt stat contractant ori de autoritatea locala sau unitatea administrativ-teritoriala a acestuia. In acest caz veniturile sunt impozabile in conformitate cu prevederile art. 7, 14 sau 15, dupa caz.
    Art. 18
    Pensii, anuitati si plati similare
    1. Sub rezerva prevederilor paragrafului 2 al art. 19, pensiile si alte remuneratii similare primite pentru munca salariata desfasurata in trecut sau orice anuitate platita unui rezident al unui stat contractant vor fi impozabile numai in acel stat contractant.
    2. Independent de prevederile paragrafului 1 si sub rezerva prevederilor paragrafului 2 al art. 19, pensiile si alte sume, platite fie periodic, fie sub forma unei sume globale, acordate potrivit legislatiei privind asigurarile sociale a unui stat contractant ori in baza unui program public elaborat de un stat contractant pentru scopuri sociale, sau orice anuitate provenind din acel stat contractant vor fi impozabile numai in acel stat.
    3. Termenul anuitate, astfel cum este folosit in prezentul articol, inseamna o suma determinata, platibila in mod periodic unei persoane fizice la scadente fixe in timpul vietii sau pe parcursul unei perioade specificate sau determinabile, in virtutea unei obligatii de a face in schimb platile pentru deplina si corespunzatoare recompensare in bani sau in echivalent banesc (altele decat serviciile prestate).
    Art. 19
    Functii publice
    1. a) Salariile si alte remuneratii similare, altele decat pensiile, platite de un stat contractant sau de un organism infiintat pe baza de statut, o autoritate locala sau o unitate administrativ-teritoriala a acestuia unei persoane fizice pentru serviciile prestate acestui stat ori organism sau autoritati ori unitati sunt impozabile numai in acest stat contractant.
    b) Totusi aceste salarii si alte remuneratii similare sunt impozabile numai in statul contractant in care este rezidenta persoana fizica, daca serviciile sunt prestate in acel stat si persoana fizica:
    (i) este un national al acelui stat; sau
    (ii) nu a devenit rezidenta a acelui stat numai in scopul prestarii serviciilor.
    2. a) Pensiile platite de sau din fonduri create de un stat contractant ori de un organism infiintat pe baza de statut, o autoritate locala sau o unitate administrativ-teritoriala a acestuia unei persoane fizice pentru serviciile prestate acestui stat sau organism ori autoritati sau unitati sunt impozabile numai in acest stat contractant.
    b) Totusi aceste pensii sunt impozabile numai in statul contractant in care este rezidenta persoana fizica, daca este national al acelui stat contractant.
    3. Prevederile art. 15, 16, 17 si 18 se aplica salariilor si altor remuneratii similare si pensiilor platite pentru serviciile prestate in legatura cu o activitate de afaceri desfasurata de un stat contractant sau de un organism infiintat pe baza de statut, de o autoritate locala ori de o unitate administrativ-teritoriala a acestuia.
    Art. 20
    Studenti si practicanti
    1. Sumele pe care le primeste pentru intretinere, educare sau pregatire un student sau un stagiar ori un practicant in domeniul afacerilor, tehnic, agricol sau forestier, care este sau a fost, imediat inaintea venirii sale intr-un stat contractant, rezident al celuilalt stat contractant si care este prezent in primul stat mentionat numai in scopul educarii sau pregatirii sale, nu sunt impuse in acel stat, cu conditia ca astfel de sume sa provina din surse situate in afara acelui stat. Facilitatile stabilite in acest paragraf nu vor fi acordate pe o perioada mai mare de 7 ani consecutivi.
    2. Un student care studiaza la o universitate ori la alta institutie de invatamant superior dintr-un stat contractant sau un stagiar ori un practicant in domeniul afacerilor, tehnic, agricol sau forestier, care este sau a fost, imediat inaintea venirii sale in celalalt stat contractant, rezident al primului stat mentionat si care este prezent in celalalt stat contractant pentru o perioada continua ce nu depaseste 183 de zile, nu va fi impus in acel celalalt stat pentru remuneratiile primite ca urmare a unor servicii prestate in acel stat, cu conditia ca serviciile sa fie in legatura cu studiile sau cu pregatirea sa si remuneratiile sa constituie venituri necesare pentru intretinerea sa.
    Art. 21
    Alte venituri
    1. Elementele de venit ale unui rezident al unui stat contractant, care nu sunt tratate in articolele precedente ale prezentului acord, sunt impozabile numai in acel stat contractant.
    2. Prevederile paragrafului 1 nu se vor aplica asupra veniturilor, altele decat veniturile provenind din proprietatile imobiliare, astfel cum sunt definite in paragraful 2 al art. 6, daca beneficiarul unor astfel de venituri, fiind un rezident al unui stat contractant, desfasoara activitate de afaceri in celalalt stat contractant printr-un sediu permanent situat acolo sau exercita in acel celalalt stat profesii independente printr-o baza fixa situata acolo si dreptul sau proprietatea in legatura cu care venitul este platit este efectiv legata de un asemenea sediu permanent sau baza fixa. In aceasta situatie se aplica prevederile art. 7 sau 14, dupa caz.
    Art. 22
    Eliminarea dublei impuneri
    1. In Romania dubla impunere va fi eliminata dupa cum urmeaza:
    Cand un rezident al Romaniei realizeaza venituri care, in conformitate cu prevederile prezentului acord, pot fi impuse in Finlanda, Romania va recunoaste ca o deducere din impozitul pe venitul acelui rezident o suma egala cu impozitul pe venit platit in Finlanda.
    Aceasta deducere nu va depasi totusi acea parte din impozitul pe venit, astfel cum a fost calculat inainte ca deducerea sa fie acordata, care este atribuibila venitului ce poate fi impus in Finlanda.
    2. Sub rezerva legislatiei finlandeze referitoare la eliminarea dublei impuneri internationale (care nu afecteaza principiile generale stabilite in acest acord), dubla impunere va fi eliminata in Finlanda dupa cum urmeaza:
    a) Cand un rezident al Finlandei obtine venituri care, in conformitate cu prevederile prezentului acord, pot fi impuse in Romania, Finlanda, sub rezerva prevederilor lit. b), va recunoaste o deducere din impozitul finlandez pe venitul acelei persoane intr-o suma egala cu impozitul platit in Romania in baza legii romane si in conformitate cu prezentul acord, astfel cum este calculat asupra aceluiasi venit pentru care se calculeaza impozitul finlandez.
    b) Dividendele platite de o societate rezidenta a Romaniei unei societati rezidente a Finlandei si care controleaza in mod direct cel putin 10% din puterea de vot in societatea platitoare de dividende vor fi scutite de impozit in Finlanda.
    c) Independent de alte prevederi ale prezentului acord, o persoana fizica rezidenta a Romaniei si care, in conformitate cu legislatia fiscala finlandeza referitoare la impozitele finlandeze mentionate la art. 2, este considerata si rezidenta a Finlandei poate fi impusa in Finlanda. Totusi Finlanda va recunoaste deducerea din impozitul finlandez a oricarui impozit roman platit pe venit, in conformitate cu prevederile lit. a). Aceste prevederi se aplica numai nationalilor Finlandei.
    d) Cand, in conformitate cu orice prevedere a prezentului acord, venitul obtinut de un rezident al Finlandei este scutit de impozit in Finlanda, Finlanda poate totusi sa ia in calcul venitul scutit la determinarea impozitului asupra venitului ramas al persoanei respective.
    Art. 23
    Nediscriminarea
    1. Nationalii unui stat contractant nu vor fi supusi in celalalt stat contractant la nici o impozitare sau obligatie legata de aceasta, diferita sau mai impovaratoare decat impozitarea sau obligatia la care sunt sau pot fi supusi nationalii celuilalt stat aflati in aceeasi situatie, in special in ceea ce priveste rezidenta. Independent de prevederile art. 1 aceasta prevedere se va aplica, de asemenea, persoanelor care nu sunt rezidente ale unuia sau ale ambelor state contractante.
    2. Impunerea unui sediu permanent pe care o intreprindere a unui stat contractant il are in celalalt stat contractant nu va fi stabilita in conditii mai putin favorabile in acel celalalt stat contractant decat impunerea stabilita intreprinderilor acelui celalalt stat contractant care desfasoara aceleasi activitati. Aceasta prevedere nu va fi interpretata ca obligand un stat contractant sa acorde rezidentilor celuilalt stat contractant vreo deducere personala, inlesnire si diminuare in ceea ce priveste impunerea pe considerente privind statutul civil ori responsabilitatile familiale pe care le acorda rezidentilor sai.
    3. Cu exceptia cazului in care se aplica prevederile paragrafului 1 al art. 9, ale paragrafului 7 al art. 11 sau ale paragrafului 6 al art. 12, dobanzile, redeventele si alte plati facute de o intreprindere a unui stat contractant unui rezident al celuilalt stat contractant se vor deduce, in scopul determinarii profiturilor impozabile ale unei asemenea intreprinderi, in aceleasi conditii ca si cum ar fi fost platite unui rezident al primului stat mentionat.
    4. Intreprinderile unui stat contractant, al caror capital este integral sau partial detinut ori controlat in mod direct sau indirect de unul sau de mai multi rezidenti ai celuilalt stat contractant, nu vor fi supuse in primul stat contractant mentionat nici unei impuneri sau nici unei obligatii legate de aceasta, care sa fie diferita sau mai impovaratoare decat impunerea si obligatiile legate de aceasta, la care sunt sau pot fi supuse alte intreprinderi similare ale primului stat contractant mentionat.
    5. Independent de prevederile art. 2, prevederile prezentului articol se aplica impozitelor de orice fel si natura.
    Art. 24
    Procedura amiabila
    1. Cand o persoana considera ca, datorita masurilor luate de unul sau de ambele state contractante, rezulta sau va rezulta pentru ea o impozitare care nu este conforma cu prevederile prezentului acord, ea poate, indiferent de caile de atac prevazute de legislatia interna a acestor state, sa supuna cazul sau autoritatii competente a statului contractant al carui rezident este sau, daca situatia sa se incadreaza in prevederile paragrafului 1 al art. 23, acelui stat contractant al carui national este. Cazul trebuie prezentat in termen de 3 ani de la prima notificare a actiunii din care rezulta o impunere contrara prevederilor prezentului acord.
    2. Autoritatea competenta se va stradui, daca reclamatia ii pare intemeiata si daca ea insasi nu este in masura sa ajunga la o solutionare corespunzatoare, sa rezolve cazul pe calea unei intelegeri amiabile cu autoritatea competenta a celuilalt stat contractant, in vederea evitarii unei impozitari care nu este in conformitate cu prezentul acord. Orice intelegere realizata va fi aplicata indiferent de perioada de prescriptie prevazuta in legislatia interna a statelor contractante.
    3. Autoritatile competente ale statelor contractante se vor stradui sa rezolve pe calea intelegerii amiabile orice dificultati sau dubii rezultate ca urmare a interpretarii sau aplicarii acestui acord. De asemenea, se pot consulta reciproc pentru evitarea dublei impuneri in cazurile neprevazute de acord.
    4. Autoritatile competente ale statelor contractante pot comunica direct intre ele, inclusiv prin intermediul unei comisii mixte formate din acestea sau din reprezentantii lor, pentru a ajunge la o intelegere, in sensul paragrafelor precedente.
    Art. 25
    Schimb de informatii
    1. Autoritatile competente ale statelor contractante vor face schimb de informatii necesare aplicarii prevederilor prezentului acord sau ale legislatiei interne a statelor contractante privitoare la impozitele vizate de acord, in masura in care impozitarea la care se refera nu este contrara prevederilor acordului, in special pentru prevenirea fraudei sau evaziunii cu privire la asemenea impozite. Schimbul de informatii nu este limitat de prevederile art. 1. Orice informatie obtinuta de un stat contractant va fi tratata ca secret in acelasi mod ca si informatia obtinuta conform prevederilor legislatiei interne a acestui stat si va fi dezvaluita numai persoanelor sau autoritatilor (inclusiv la instante judecatoresti si la organele administrative) insarcinate cu stabilirea, incasarea, aplicarea, urmarirea impozitelor sau cu solutionarea contestatiilor cu privire la impozitele care fac obiectul acordului. Asemenea persoane sau autoritati vor folosi informatia numai in aceste scopuri. Acestea pot dezvalui informatia in procedurile judecatoresti sau in deciziile judiciare.
    2. Prevederile paragrafului 1 nu vor fi interpretate ca impunand unui stat contractant obligatia:
    a) de a lua masuri administrative contrare propriei legislatii si practicii administrative a acelui sau a celuilalt stat contractant;
    b) de a furniza informatii care nu pot fi obtinute pe baza legislatiei proprii sau in cadrul practicii administrative normale a acelui sau a celuilalt stat contractant;
    c) de a furniza informatii care ar dezvalui un secret comercial, industrial, profesional sau un procedeu de fabricatie ori comercial sau informatii a caror divulgare ar fi contrara ordinii publice.
    Art. 26
    Membrii misiunilor diplomatice si ai posturilor consulare
    Prevederile prezentului acord nu vor afecta privilegiile fiscale de care beneficiaza membrii misiunilor diplomatice sau ai posturilor consulare in virtutea regulilor generale ale dreptului international sau a prevederilor unor acorduri speciale.
    Art. 27
    Intrarea in vigoare
    1. Prezentul acord va intra in vigoare in a 30-a zi de la data ultimei notificari prin care guvernele statelor contractante isi vor comunica reciproc ca au fost indeplinite procedurile legale interne pentru intrarea sa in vigoare. Prevederile acordului se vor aplica in ambele state contractante:
    a) in ceea ce priveste impozitele retinute prin stopaj la sursa, la venitul realizat la sau dupa data de 1 ianuarie a anului calendaristic imediat urmator anului in care acordul intra in vigoare;
    b) in ceea ce priveste celelalte impozite pe venit, pentru impozitele percepute pentru orice an fiscal incepand la sau dupa data de 1 ianuarie a anului calendaristic imediat urmator anului in care acordul intra in vigoare;
    2. Conventia dintre Republica Socialista Romania si Republica Finlanda pentru evitarea dublei impuneri si prevenirea evaziunii fiscale cu privire la impozitele pe venit si pe capital, semnata la Helsinki la 18 august 1977 (denumita in continuare Conventia din 1977), va inceta sa aiba efect in legatura cu impozitele la care prezentul acord se aplica in conformitate cu prevederile paragrafului 1.
    Art. 28
    Denuntarea
    Prezentul acord va ramane in vigoare pana la denuntarea lui de catre un stat contractant. Fiecare stat contractant poate denunta acordul pe cai diplomatice, prin remiterea unei note de denuntare cu cel putin 6 luni inainte de sfarsitul oricarui an calendaristic, dupa o perioada de 5 ani de la data la care acordul intra in vigoare. In aceasta situatie prezentul acord va inceta sa aiba efect in ambele state contractante:
    a) in ceea ce priveste impozitele retinute prin stopaj la sursa, la venitul realizat la sau dupa data de 1 ianuarie a anului calendaristic imediat urmator anului in care este remisa nota de denuntare;
    b) in ceea ce priveste celelalte impozite pe venit, pentru impozitele percepute pentru orice an fiscal incepand la sau dupa data de 1 ianuarie a anului calendaristic imediat urmator anului in care este remisa nota de denuntare.
    Drept care, subsemnatii, autorizati in buna si cuvenita forma, au semnat prezentul acord.
    Semnat in doua exemplare originale la Helsinki, la 27 octombrie 1998, in limbile romana, finlandeza si engleza, toate textele fiind egal autentice. In caz de divergente in interpretare, textul in limba engleza va prevala.

                           Pentru Guvernul Romaniei,
                                 Andrei Plesu,
                         ministrul afacerilor externe

                      Pentru Guvernul Republicii Finlanda,
                             Tarja Kaarina Halonen,
                          ministrul afacerilor externe



SmartCity5

COMENTARII la Legea 201/1999

Momentan nu exista niciun comentariu la Legea 201 din 1999
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu