Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

LEGE Nr

LEGE   Nr. 193 din 17 mai 2006

privind acordarea tichetelor cadou si a tichetelor de cresa

ACT EMIS DE: PARLAMENTUL ROMANIEI

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 446 din 23 mai 2006



Parlamentul României adoptă prezenta lege.

Art. 1. - Societăţile comerciale, regiile autonome, societăţile şi companiile naţionale, instituţiile din sectorul bugetar, unităţile cooperatiste, celelalte persoane juridice, precum şi persoanele fizice care încadrează personal pe bază de contract individual de muncă pot utiliza bilete de valoare sub forma tichetelor cadou şi a tichetelor de creşă.

Art. 2. - (1) Tichetele cadou se pot utiliza pentru campanii de marketing, studiul pieţei, promovarea pe pieţe existente sau noi, pentru protocol, pentru cheltuielile de reclamă şi publicitate, precum şi pentru cheltuieli sociale.

(2) Angajaţii care beneficiază de tichetele cadou pot beneficia şi de tichetele de creşă.

Art. 3. - (1) Tichetele de creşă se acordă angajaţilor din cadrul unităţilor prevăzute la art. 1.

(2) Suma individuală acordată pentru creşterea copilului până la împlinirea vârstei de 3 ani sub forma tichetelor de creşă se asigură integral din costuri de către angajator.

Art. 4. - (1) Tichetele de creşă se acordă la cerere, unuia dintre părinţi sau, opţional, tutorelui, celui căruia i s-au încredinţat copii spre creştere şi educare ori în plasament familial, pe baza livretului de familie.

(2)   Tichetele de creşă se acordă în limita prevederilor bugetului de stat sau, după caz, ale bugetelor locale, pentru unităţile din sectorul bugetar şi, potrivit prezentei legi, pentru celelalte categorii de angajatori, în limita bugetului de venituri şi cheltuieli aprobat.

(3)   Tichetele de creşă se acordă angajaţilor care nu beneficiază de concediul şi de indemnizaţia acordate pentru creşterea copilului în vârstă de până la 2 ani, respectiv de până la 3 ani în cazul copilului cu handicap.

(4)   Valoarea tichetelor de creşă se cumulează cu alocaţia de stat pentru copii acordată conform prevederilor Legii nr. 61/1993 privind alocaţia de stat pentru copii, republicată, şi cu stimulentul care se acordă la reluarea activităţii în conformitate cu prevederile Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 148/2005 privind susţinerea familiei în vederea creşterii copilului, cu modificările ulterioare.

Art. 5. - (1) Tichetele cadou şi tichetele de creşă se emit de către unităţile cu activitate specializată în domeniul care face obiectul prezentei legi, denumite în continuare unităţi emitente.

(2) Unităţile emitente desfăşoară activitatea prevăzută la alin. (1) numai pe baza autorizaţiei de funcţionare acordate de Ministerul Finanţelor Publice. Autorizaţia de funcţionare se acordă potrivit criteriilor stabilite de Ministerul Finanţelor Publice, astfel încât să se asigure dezvoltarea concurenţială a serviciilor prevăzute de prezenta lege.

(3) Unităţile care emit tichete cadou şi tichete de creşă sunt obligate să ia măsurile necesare pentru asigurarea circulaţiei acestora în condiţii de siguranţă.

Art. 6. - Fiecare tichet cadou sau tichet de creşă este valabil numai dacă are înscris numărul sub care a fost înseriat de către unitatea emitentă şi dacă cuprinde cel puţin următoarele:

a)  numele şi adresa emitentului;

b)  valoarea nominală a tichetului;

c)  date referitoare la perioada de valabilitate;

d)   spaţiu pentru înscrierea numelui şi a prenumelui salariatului care este în drept să utilizeze tichetul de creşă;

e)   spaţiu destinat înscrierii datei şi aplicării ştampilei unităţii la care tichetul a fost utilizat.

Art. 7. - (1) Valoarea nominală a tichetelor de creşă, la data intrării în vigoare a prezentei legi, este în sumă de 300 lei (RON) pentru o lună, pentru fiecare copil aflat la creşă.

(2)   Valoarea sumei lunare acordate sub formă de tichete de creşă, prevăzută la alin. (1), se indexează semestrial cu indicele inflaţiei comunicat de Institutul Naţional de Statistică.

(3)  Valoarea unui tichet cadou, precum şi a unui tichet de creşă este de 10 lei (RON) sau un multiplu de 10, dar nu mai mare de 50 lei (RON).

Art. 8. - Angajatorul care achiziţionează direct de la o unitate emitentă necesarul de tichete cadou/tichete de creşă achită prin transfer bancar atât contravaloarea nominală a tichetelor cadou, respectiv a tichetelor de creşă, cât şi preţul imprimatului reprezentând tichetul cadou sau tichetul de creşă, înainte de livrare.

Art. 9. - Angajatorul distribuie salariaţilor tichete de creşă lunar.

Art. 10. - (1) Tichetele de creşă pot fi utilizate numai pentru achitarea taxelor la creşa unde este înscris copilul salariatului.

(2)   Tichetele de creşă pot fi utilizate în relaţia cu creşele cu care unităţile emitente au contractat prestarea serviciilor respective.

(3)   Se interzice acordarea unui rest de bani la tichetul cadou/tichetul de creşă.

Art. 11. - (1) Angajatorul împreună cu organizaţiile sindicale legal constituite sau, acolo unde nu este constituit un sindicat, cu reprezentantul salariaţilor stabilesc de comun acord unitatea emitentă a tichetelor de creşă cu care vor contracta prestarea serviciilor corespunzătoare şi a tichetelor cadou în cazul cheltuielilor sociale.

(2) Unităţile emitente au obligaţia de a transmite angajatorilor lista unităţilor corespunzătoare reţelei utilizate,la care salariaţii pot folosi tichete cadou şi tichete de creşă. La stabilirea acestor unităţi va fi avută în vedere calitatea serviciilor.

(3)  Decontarea tichetelor cadou/tichetelor de creşă între magazine, creşe sau alte unităţi educaţionale, organizate potrivit prevederilor legale, şi unităţile emitente ale tichetelor cadou/tichetelor de creşă se face numai prin intermediul unităţilor bancare. Acelaşi regim de decontare se va aplica şi în cazul relaţiei dintre angajator şi unitatea emitentă.

(4)  Sumele corespunzătoare valorii nominale a tichetelor cadou şi a tichetelor de creşă trebuie derulate în conturi bancare specifice, cu garanţie de disponibilitate imediată.

Art. 12. - (1) Sumele corespunzătoare tichetelor de creşă acordate de angajator, în limitele valorii nominale prevăzute la art. 7, se încadrează în categoria cheltuielilor sociale deductibile limitate, în conformitate cu dispoziţiile art. 21 alin. (3) lit. c) din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificările şi completările ulterioare.

(2) Sumele corespunzătoare tichetelor cadou şi tichetelor de creşă acordate de angajator nu se iau în calcul nici pentru angajator, nici pentru salariat la stabilirea drepturilor şi obligaţiilor care se determină în raport cu venitul salarial.

Art. 13. - Comercializarea de către salariaţi şi de către unităţile educaţionale a tichetelor cadou şi a tichetelor de creşă contra unei fracţiuni de preţ sau a altor servicii decât cele stabilite prin prezenta lege constituie contravenţie şi se sancţionează cu amendă de la 300 lei (RON) la 1.000 lei (RON).

Art. 14. - Constatarea contravenţiei prevăzute la art. 13, precum şi aplicarea amenzilor contravenţionale se fac de către personalul împuternicit al Ministerului Muncii, Solidarităţii Sociale şi Familiei şi al direcţiilor de muncă, solidaritate socială şi familie teritoriale, respectiv a municipiului Bucureşti.

Art. 15. - Prevederile art. 13 se completează cu dispoziţiile Ordonanţei Guvernului nr. 2/2001 privind regimul juridic al contravenţiilor, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 180/2002, cu modificările şi completările ulterioare.

Art. 16. - In termen de 60 de zile de la intrarea în vigoare a prezentei legi, Ministerul Muncii, Solidarităţii Sociale şi Familiei va elabora normele metodologice de aplicare, aprobate prin hotărâre a Guvernului.

Această lege a fost adoptată de Parlamentul României, cu respectarea prevederilor art. 75 şi ale art. 76 alin. (2) din Constituţia României, republicată.

PREŞEDINTELE CAMEREI DEPUTAŢILOR

BOGDAN OLTEANU

PREŞEDINTELE SENATULUI

NICOLAE VĂCĂROIU


COMENTARII la Legea 193/2006

Momentan nu exista niciun comentariu la Legea 193 din 2006
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Hotărârea 1867 2005
    Buna ziua.As avea si eu o intrebare.Eu spre exemplu ma incadrez la conditiile prevazute de Hotararea 1867/2005respectiv Art. 3. - (1) Cadrul militar in activitate numit in prima functie sau mutat in interesul serviciului in garnizoana/localitatea in care isi are domiciliul beneficiaza de compensatia lunara pentru chirie daca indeplineste cumulativ urmatoarele conditii: a) nu detine locuinta proprietate personala nici el si nici sotia/sotul in garnizoana/localitatea de domiciliu; b) nu i se asigura de catre Ministerul Apararii Nationale spatiu de locuit corespunzator, pentru el si, dupa caz, pentru el si pentru membrii familiei; c) nu are atribuita prin contract de inchiriere cu plata subventionata a chiriei, nici el nici sotul/sotia, o locuinta din fondul locativ de stat in garnizoana/localitatea de domiciliu; d) prezinta un contract de inchiriere incheiat in nume propriu si inregistrat la organele fiscale, altul decat cel prevazut la lit. c). Nu se acorda compensatia lunara pentru chirie in situatia in care contractul de inchiriere a fost incheiat cu copiii/parintii cadrului militar in activitate ori ai sotiei/sotului acestuia; e) locuinta inchiriata sa fie astfel situata incat sa ii permita indeplinirea atributiilor de serviciu. Aprecierea indeplinirii acestei conditii se face de catre comisia prevazuta la art. 1 alin. (4), iar pentru comandant aprecierea se face de catre comisia stabilita la esalonul imediat superior;Dar intre timp am primit prin donatie un imobil la 10 km de Localitatea (Garnizoana)unde lucrez.Eu nu vreau sa ma mut de la adresa la care locuiesc cu chirie (in GARNIZOANA)la imobilul de la 10 km de GARNIZOANA.Va rog sa-mi spune-ti daca pot beneficia in continuare de indemnizatia de chirie.VA MULTUMESC ANTICIPAT .
ANONIM a comentat Hotărârea 1290 2005
    Buna ziua la toata lumea In acest site vreau să depun mărturie cum am fost de salvare de dl Richy Walters, când am fost Rip off Sunt doamna Castro Vannesa de nume. Eu locuiesc în Statele Unite ale Americii, Vreau să folosesc acest mediu pentru a avertiza tuturor solicitanților de împrumut să fie foarte atenți, pentru că există escrocherii cu luni în urmă everywhere.Few am fost tensionate de vedere financiar, și din cauza disperarea mea am fost scammed de către mai mulți creditori on-line. Am pierdut aproape speranța până când un prieten de-al meu mi-a recomandat un creditor foarte fiabil sunat pe domnul Johan Morrison care mi-a împrumuta un împrumut de 30.000 dolari sub 8 oră fără nici un stres. Dacă vă aflați în nevoie de orice fel de împrumut-l contacteze prin e-mail ...... financialhome34@outlook.com eu sunt, folosind acest mediu pentru a avertiza toți solicitanții de împrumut, din cauza naiba am trecut prin în mâinile acestor creditori frauduloase . Și nu-mi doresc nici dușmanul meu să treacă prin astfel de iad pe care am trecut prin în mâinile acestor creditori on-line frauduloase, i se va dori, de asemenea, să mă ajute să trec aceste informații către terți, care sunt, de asemenea, nevoie de un împrumut, odată ce au primi, de asemenea, de împrumut de la domnul Richy Walters se roage ca Dumnezeu să-i dea viață lungă. Dumnezeu să-l binecuvânteze pe vecie pentru lucrurile bune pe care le-a făcut în viața mea. Doamna Castro Vannesa. e-mail lui din nou este financialhome34@outlook.com
ANONIM a comentat Ordin 50 1990
    Buna ziua am lucrat la S.C. ROMAN S.A Brasov ca strungar in perioada 15-07-1977 pana in 29-11-1996 am primit o adeverinta ca ma incadrez in grupa a-II-a de munca cf HG 50/90 Anexa 2 pozitia 34-44 dar Casa de Pensii Brasov nu a luat-o in considerare ati putea sa-mi spuneti de ce ?Va multumesc
ANONIM a comentat Legea 124 2014
    Se poate beneficia de amnistitia fiscala ,ca bugetar,daca a fost calculat gresit salariul,din orice motiv?(de exemplu:incadrarea)
ANONIM a comentat Decretul 463 2014
    Bună ziua, Sunteți din Europa, Canada, Asia, America de sau Anglia în căutarea pentru un împrumut foarte autentic? La o rată a dobânzii la prețuri accesibile? Procesate în termen de 3 până la 6 zile lucratoare. Ați fost refuzat în mod constant de către băncile dumneavoastră și alte instituții financiare? Ești pe lista neagră sau are rata de credit scăzut? Credite Easy și consultant financiar este aici pentru a face împrumut ușor pentru tine. Urgent să ne contactați astăzi la directloanlending@outlook.com pentru mai multe informații.
ANONIM a comentat Legea 124 2014
    sunt salariat la o societate cu capital integral de stat , beneficiez de amnistia fiscala , conf. legii 124/2014?
ANONIM a comentat Legea 241 2013
    Ai nevoie de un investitor? Ai nevoie de afaceri sau credite de nevoi personale? Ne da afarã de împrumut la orice individ și societate la rata dobânzii de 3% pe an. Pentru mai multe informații, contactați-ne prin e-mail: lilwc4@hotmail.com NOTA: Inainte răspunsul doar la acest e-mail: lilwc4@hotmail.com Vă mulțumim pentru timpul acordat. 2014 SPA ®
ANONIM a comentat Decretul 463 2014
    Bună ziua, Sunteți din Europa, Canada, Asia, America de sau Anglia în căutarea pentru un împrumut foarte autentic? La o rată a dobânzii la prețuri accesibile? Procesate în termen de 3 până la 6 zile lucratoare. Ați fost refuzat în mod constant de către băncile dumneavoastră și alte instituții financiare? Ești pe lista neagră sau are rata de credit scăzut? Credite Easy și consultant financiar este aici pentru a face împrumut ușor pentru tine. Urgent să ne contactați astăzi la mrspennyryan@gmail.com pentru mai multe informații.
ANONIM a comentat Legea 124 2014
    Sunt funtionar public cu studii superioare ,inspector principal intr-o primarie de municipiu si am salariul970 lei. Dupa punerea in aplicare a legii 124/2014, voi ramane cu 750lei pe luna. Face-ti ceva domnilor guvermanti ca acesta nu este salariu cu care sa intretii o familie cu doi copii la scoala. Treziti-va la realitate si uitati-va si la funcionarii care au venituri mai mici decat minimul pe economie.
ANONIM a comentat Legea 124 2014
    cei care au platit deja,cum pot sa-si recupereze sumele platite?
Business Directory Directories Codul fiscal actualizat 2012 Coduri postale Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu