E-mail:
Parola:
     
 Nu ai cont? Inregistreaza-te
 Ai uitat parola? Click aici
alerte legex
Coduri postale şi prefixe telefonice naţionale şi internaţionale
Legături cu alte acte
Cele mai căutate legi
Ultimele acte citite
Sisteme de securitate
Registrul Agricol Integrat - www.registrulagricolintegrat.ro

Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

LEGE Nr

LEGE   Nr. 134 din 21 iulie 2000

privind regimul parcurilor industriale

ACT EMIS DE: PARLAMENT

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 346 din 25 iulie 2000


SmartCity3


    Parlamentul Romaniei adopta prezenta lege.

    CAP. 1
    Dispozitii generale

    Art. 1
    (1) Prezenta lege reglementeaza regimul de infiintare si de functionare a parcurilor industriale.
    (2) Parcurile industriale reprezinta arii strict delimitate teritorial, in perimetrul carora se desfasoara activitati investitionale, de productie industriala si de servicii conexe, intr-un regim de facilitati specifice.
    Art. 2
    (1) Parcurile industriale se constituie pentru stimularea dezvoltarii economico-sociale, realizarea transferului tehnologic, atragerea de investitii si valorificarea resurselor umane ale zonei.
    (2) Prin instituirea regimului de parc industrial se asigura societatilor comerciale care isi desfasoara activitatea in perimetrul acestuia accesul la infrastructura necesara desfasurarii activitatilor economice.

    CAP. 2
    Cadrul institutional

    Art. 3
    Agentia Nationala pentru Dezvoltare Regionala este organul de specialitate al administratiei publice centrale, care, in scopul promovarii si instituirii regimului de parc industrial si al gestionarii resurselor necesare dezvoltarii acestuia, are urmatoarele atributii:
    a) analizeaza si aproba propunerile de constituire a parcurilor industriale;
    b) gestioneaza toate fondurile bugetare si extrabugetare destinate dezvoltarii parcurilor industriale;
    c) stabileste, in conformitate cu prevederile normelor metodologice de aplicare a prezentei legi, criteriile specifice de acordare a fondurilor mentionate la lit. b);
    d) organizeaza periodic concursuri de selectie pentru acordarea fondurilor financiare;
    e) monitorizeaza modul de utilizare a fondurilor acordate in vederea dezvoltarii parcurilor industriale;
    f) analizeaza si evalueaza rapoartele elaborate de catre detinatorii titlului de parc industrial si, daca este cazul, poate hotari retragerea acestuia, in situatiile prevazute la art. 16;
    g) colaboreaza cu ministerele, cu celelalte organe de specialitate ale administratiei publice centrale, cu autoritatile administratiei publice locale, cu camerele de comert si industrie, cu organizatiile care au drept scop sprijinirea dezvoltarii regionale si a intreprinderilor mici si mijlocii, precum si cu experti independenti pentru analizarea propunerilor de creare a parcurilor industriale si pentru identificarea oportunitatilor de creare a unor noi parcuri industriale;
    h) supune Guvernului, spre aprobare, proiecte de acte normative privind dezvoltarea parcurilor industriale.
    Art. 4
    In vederea dezvoltarii parcurilor industriale, Agentia Nationala pentru Dezvoltare Regionala gestioneaza fondurile provenite din urmatoarele surse:
    a) suma aprobata anual prin legea bugetului de stat, ca pozitie distincta, alocata din fondurile speciale aflate la dispozitia Guvernului;
    b) fonduri alocate in cadrul Programului PHARE si fondurile de tip structural, care vor fi asigurate Romaniei de catre Uniunea Europeana;
    c) asistenta financiara nerambursabila;
    d) alte surse de finantare.

    CAP. 3
    Constituirea si functionarea parcurilor industriale

    Art. 5
    (1) Initiativa constituirii unui parc industrial poate apartine autoritatilor administratiei publice locale, camerelor de comert si industrie, asociatiilor patronale si profesionale, precum si societatilor comerciale pe actiuni, cu sediul in Romania, avand ca unic obiect de activitate administrarea parcurilor industriale.
    (2) Propunerea fundamentata de constituire a unui parc industrial se transmite de catre initiatori spre analiza Agentiei Nationale pentru Dezvoltare Regionala.
    (3) Cheltuielile legate de analiza si evaluarea propunerilor vor fi suportate de initiator. Nivelul maxim al acestor cheltuieli va fi stabilit prin ordin al presedintelui Agentiei Nationale pentru Dezvoltare Regionala, pana la data de 30 noiembrie a anului financiar anterior. Sumele incasate in conformitate cu prezentul alineat, neutilizate in executia curenta, se reporteaza pentru anul urmator.
    (4) Acordarea titlului de parc industrial se face prin ordin al presedintelui Agentiei Nationale pentru Dezvoltare Regionala pentru toate initiativele care indeplinesc conditiile prevazute la art. 6 si 7, in termen de 90 de zile de la inregistrarea propunerii de fundamentare transmise in conformitate cu prevederile alin. (2).
    (5) Titlul de parc industrial este valabil pe durata, in perimetrul si in conditiile specificate in ordinul presedintelui Agentiei Nationale pentru Dezvoltare Regionala.
    (6) Durata de existenta a parcului industrial va fi de minimum 25 de ani si se va stabili in functie de obiectivele urmarite prin programul national de dezvoltare economica.
    Art. 6
    Titlul de parc industrial se acorda oricarei societati comerciale pe actiuni, cu sediul in Romania, avand ca obiect unic de activitate administrarea parcurilor industriale, care indeplineste cumulativ urmatoarele conditii minimale:
    a) sa detina titlul de proprietate sau de folosinta, pe o perioada de cel putin 25 de ani, asupra terenurilor aferente parcului industrial;
    b) sa prezinte un studiu de fezabilitate si un plan de afaceri pe cel putin 3 ani, privind exploatarea parcului industrial;
    c) numarul persoanelor juridice care isi vor desfasura activitatea in parcul industrial, conform documentatiilor legale de intentie sau angajament, sa fie de cel putin 5, iar in urma dezvoltarii activitatilor specifice sa se creeze, intr-o perioada de cel mult 3 ani, un numar total de minimum 300 noi locuri de munca;
    d) sa prezinte un bilant de mediu cuprinzand obligatiile ce trebuie sa fie indeplinite pentru desfasurarea activitatilor in parcul industrial, in deplina conformitate cu cerintele legale in vigoare privind protectia mediului;
    e) sa prezinte acordul, valabil pe durata de functionare a parcului industrial, al consiliului local, al consiliului judetean, al Consiliului General al Municipiului Bucuresti, dupa caz, precum si acordul de principiu al Consiliului pentru dezvoltare regionala privind programul de dezvoltare economico-sociala propus pentru obtinerea titlului de parc industrial, pentru desfasurarea activitatilor specifice, respectiv de implementare a obiectivelor regionale.
    Art. 7
    Titlul de parc industrial nu poate fi obtinut de acele societati comerciale care se afla in una dintre urmatoarele situatii:
    a) sunt in procedura de dizolvare voluntara sau de drept, de lichidare, de reorganizare judiciara sau de faliment;
    b) nu au indeplinit obligatiile, asumate anterior, in exploatarea altui parc industrial;
    c) au restante la plata impozitelor, taxelor si a celorlalte sume datorate, dupa caz, bugetului de stat, bugetelor locale si bugetelor fondurilor speciale.
    Art. 8
    (1) Detinatorul titlului de parc industrial are urmatoarele obligatii:
    a) sa realizeze si sa exploateze parcul industrial in conformitate cu studiul de fezabilitate si cu planul de afaceri, prezentate in documentatia de oferta, si cu respectarea conditiilor specificate prin ordin al presedintelui Agentiei Nationale pentru Dezvoltare Regionala, emis in conformitate cu art. 5 alin. (4);
    b) sa inainteze, pana la data de 31 martie a anului urmator, un raport anual privind activitatea parcului industrial;
    c) sa inainteze, in cazul in care beneficiaza de finantari din fondurile bugetare si extrabugetare destinate dezvoltarii parcurilor industriale gestionate de Agentia Nationala pentru Dezvoltare Regionala, trimestrial, pana la data de 25 a lunii urmatoare, rapoarte financiare si, anual, pana la data de 31 martie a anului urmator, un raport auditat privind modul de utilizare a acestora.
    (2) Detinatorul titlului de parc industrial are dreptul sa reprezinte agentul economic care isi desfasoara activitatea in parcul industrial pentru obtinerea avizelor necesare desfasurarii activitatilor specifice.
    Art. 9
    (1) Prin derogare de la prevederile legale, bunurile proprietate publica sau privata a statului ori a unitatilor administrativ-teritoriale, incluse in amplasamentul parcului industrial, se concesioneaza, respectiv se subconcesioneaza sau se inchiriaza, respectiv se subinchiriaza, prin incredintare directa.
    (2) In cazul subconcesionarii sau subinchirierii, potrivit alin. (1), ca exceptie de la prevederile legale, nu este necesar acordul proprietarului.
    Art. 10
    (1) Exploatarea parcului industrial se realizeaza prin contracte comerciale, incheiate intre detinatorul titlului si beneficiarii activitatilor specifice ce se pot dezvolta, persoane juridice romane sau straine, selectati, daca este cazul, prin licitatie publica.
    (2) Detinatorul titlului de parc industrial poate asigura antreprenoriatul lucrarilor de constructii-montaj si de punere in functiune, reparatii si intretinere de obiective, poate furniza serviciile si utilitatile publice, precum si serviciile aferente desfasurarii activitatilor parcurilor.
    (3) In scopul promovarii, la solicitarea Agentiei Nationale pentru Dezvoltare Regionala, detinatorul titlului de parc industrial are obligatia, fara a leza interesele beneficiarilor, sa prezinte parcul industrial ca referinta pentru posibilii investitori.

    CAP. 4
    Facilitati

    Art. 11
    Agentii economici care isi desfasoara activitatea in parcul industrial beneficiaza de urmatoarele facilitati:
    a) scutirea de la plata taxelor vamale si a taxei pe valoarea adaugata a importului pentru masinile, utilajele, instalatiile, echipamentele, mijloacele de transport, uneltele si utilajele agricole, alte bunuri amortizabile necesare efectuarii si derularii de investitii;
    b) scutirea de la plata taxelor vamale si a taxei pe valoarea adaugata a importului de materii prime si materiale, piese de schimb si componente care se utilizeaza pentru constructia, reparatia si intretinerea de obiective in teritoriul parcului;
    c) scutirea de la plata impozitului pentru profitul reinvestit in modernizarea tehnologiilor, dezvoltarea infrastructurii industriale, sustinerea obiectivelor de investitii din cadrul parcului industrial, pe o perioada de 5 ani de la infiintare;
    d) cofinantarea, cu sau fara obligatie de rambursare, din fondurile destinate dezvoltarii parcurilor industriale, pana la limita a 25% din valoarea investitiei necesare continuarii lucrarilor de infrastructura si asigurarii utilitatilor din parcul industrial respectiv, cu exceptia finantarilor externe, caz in care limita cofinantarii este stabilita de finantatorul extern;
    e) inlesniri de la plata impozitelor si taxelor locale, pe baza hotararilor consiliilor locale si judetene pe a caror raza administrativ-teritoriala se afla parcul industrial respectiv, pentru o perioada de cel mult 5 ani;
    f) camerele de comert si industrie vor asigura, in colaborare cu institutiile publice abilitate, obtinerea avizelor, autorizatiilor si licentelor de functionare, necesare desfasurarii activitatii in parcurile industriale.
    Art. 12
    Detinatorul titlului de parc industrial beneficiaza de toate facilitatile prevazute la art. 11, precum si de scutirea de la plata taxei pentru folosirea terenurilor proprietate de stat, in alte scopuri decat pentru agricultura sau silvicultura, si de scutirea de la plata taxelor percepute pentru modificarea destinatiei sau scoaterea din circuitul agricol a unor terenuri destinate realizarii investitiei.

    CAP. 5
    Dispozitii tranzitorii si finale

    Art. 13
    Prin derogare de la prevederile art. 1 din Legea nr. 84/1992 privind regimul zonelor libere, in parcurile industriale, prin hotarare a Guvernului, se poate institui regimul de zona libera, in cazul in care societatile comerciale care isi desfasoara activitatea in perimetrul acestora realizeaza productie si/sau servicii destinate exclusiv exportului.
    Art. 14
    (1) Utilizarea totala sau partiala a sumelor alocate de catre Agentia Nationala pentru Dezvoltare Regionala detinatorului titlului de parc industrial, fara respectarea destinatiei si a termenelor pentru care au fost acordate, se constata de catre organele de control abilitate, potrivit legii.
    (2) Sumele prevazute la alin. (1) se restituie in cuantum dublu, in termen de 60 de zile de la constatarea de catre organele de control a schimbarii destinatiei fondurilor, respectiv de la retragerea titlului de parc industrial, in conformitate cu prevederile art. 16, timp in care se instituie sechestrul asigurator, in regim de urgenta, in favoarea Agentiei Nationale pentru Dezvoltare Regionala.
    Art. 15
    (1) In situatia in care beneficiarii facilitatilor din parcul industrial lichideaza voluntar investitiile sau inceteaza activitatile specifice, intr-o perioada mai mica decat dublul perioadei in care au beneficiat de acestea, vor achita cu prioritate sumele aferente facilitatilor acordate, in conformitate cu prevederile prezentei legi catre bugetele respective, la care se adauga dobanzile si majorarile de intarziere prevazute de lege.
    (2) Impozitele si taxele datorate se platesc din rezultatele lichidarii investitiilor sau din celelalte drepturi cuvenite actionarilor.
    Art. 16
    (1) Agentia Nationala pentru Dezvoltare Regionala poate sa retraga titlul de parc industrial, daca detinatorul acestuia se afla in una dintre urmatoarele situatii:
    a) nu realizeaza obiectivele si conditiile stabilite prin ordinul presedintelui Agentiei Nationale pentru Dezvoltare Regionala, emis in conformitate cu prevederile art. 5 alin. (5);
    b) nu indeplineste conditiile minimale prevazute la art. 6;
    c) nu respecta destinatia si termenele de utilizare totala sau partiala a sumelor alocate din fondurile destinate dezvoltarii parcurilor industriale.
    (2) Facilitatile acordate beneficiarilor inceteaza la data retragerii titlului, cu exceptia cazului in care acesta a fost retras din motive independente de unul sau mai multi beneficiari. In acest ultim caz, beneficiarii respectivi se vor bucura in continuare de facilitatile acordate in conformitate cu prevederile prezentei legi, pe toata durata mentionata in ordinul presedintelui Agentiei Nationale pentru Dezvoltare Regionala, prin care s-a aprobat constituirea parcului industrial.
    Art. 17
    Prevederile prezentei legi se aplica si parcurilor de dezvoltare a tehnologiei informatice.
    Art. 18
    Nerespectarea prevederilor prezentei legi atrage raspunderea administrativa, civila sau penala, dupa caz, potrivit dispozitiilor legale in vigoare.
    Art. 19
    In termen de 60 de zile de la publicarea prezentei legi in Monitorul Oficial al Romaniei, Agentia Nationala pentru Dezvoltare Regionala va elabora normele metodologice de aplicare a legii si le va supune spre aprobare Guvernului.
    Art. 20
    Prezenta lege intra in vigoare la 60 de zile de la data publicarii in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I. La aceeasi data se abroga orice dispozitie contrara.

    Aceasta lege a fost adoptata de Senat in sedinta din 19 iunie 2000, cu respectarea prevederilor art. 74 alin. (2) din Constitutia Romaniei.

                       p. PRESEDINTELE SENATUI,
                             NICOLAE VACAROIU

    Aceasta lege a fost adoptata de Camera Deputatilor in sedinta din 20 iunie 2000, cu respectarea prevederilor art. 74 alin. (2) din Constitutia Romaniei.

                    p. PRESEDINTELE CAMEREI DEPUTATILOR,
                                VASILE LUPU



SmartCity5

COMENTARII la Legea 134/2000

Momentan nu exista niciun comentariu la Legea 134 din 2000
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu