E-mail:
Parola:
     
 Nu ai cont? Inregistreaza-te
 Ai uitat parola? Click aici
alerte legex
Coduri postale şi prefixe telefonice naţionale şi internaţionale
Legături cu alte acte
Cele mai căutate legi
Ultimele acte citite
Sisteme de securitate
Registrul Agricol Integrat - www.registrulagricolintegrat.ro

Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (1) Trimite unui prieten Tipareste act

LEGE Nr

LEGE   Nr. 11 din 31 iulie 1990  * Republicata

privind incuviintarea adoptiei

ACT EMIS DE: PARLAMENT

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 159 din 24 iulie 1995


SmartCity3


    *) Republicata in temeiul art. III din Legea nr. 65 din 22 iunie 1995, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 128 din 27 iunie 1995, dandu-se articolelor o noua numerotare.
    Legea nr. 11/1990 a fost publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 95 din 1 august 1990 si a mai fost republicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 159 din 26 iulie 1991.

    Art. 1
    Incuviintarea adoptiei este de competenta instantelor judecatoresti.
    Cererea pentru incuviintarea adoptiei se introduce la judecatoria in raza careia domiciliaza cel care adopta.
    Cererea pentru incuviintarea adoptiei unui copil parasit, din parinti necunoscuti sau care, din orice alte cauze, se afla in ingrijirea unei institutii de ocrotire, se introduce la instanta in raza careia se afla sediul institutiei de ocrotire.
    Cererea pentru incuviintarea adoptiei facuta de un strain sau de un cetatean roman cu domiciliul ori resedinta in strainatate se introduce la tribunalul in raza caruia domiciliaza cel ce urmeaza a fi adoptat.
    In cazul in care cel ce urmeaza a fi adoptat este cetatean roman cu domiciliul sau resedinta in strainatate, cererea adresata instantei romane este de competenta Tribunalului Municipiului Bucuresti.
    Art. 2
    In scopul supravegherii si sprijinirii actiunilor de ocrotire a minorilor prin adoptie si al realizarii cooperarii internationale in aceasta materie, se infiinteaza, ca organ guvernamental, Comitetul Roman pentru Adoptii.
    Comitetul Roman pentru Adoptii colaboreaza cu autoritati centrale din strainatate care au atributii in domeniul protectiei copiilor si al adoptiilor internationale, precum si cu organizatii autorizate de acestea, in orice probleme de interes reciproc in domeniul adoptiei.
    Art. 3
    Strainii sau cetatenii romani cu domiciliul sau resedinta in strainatate pot adopta numai copii aflati in evidenta Comitetului Roman pentru Adoptii si care nu au putut fi incredintati sau adoptati in tara, in intervalul de cel putin 6 luni de la luarea in evidenta.
    De la prevederile alineatului precedent sunt exceptati sotul care adopta copilul celuilalt sot, adoptatorii care sunt rude pana la gradul al patrulea inclusiv cu unul dintre parintii minorului sau care adopta persoane majore cu conditiile art. 67 din Codul familiei.
    In vederea incredintarii spre adoptie internationala, institutiile de ocrotire a minorilor sunt obligate sa transmita Comitetului Roman pentru Adoptii evidenta copiilor aflati in ocrotire.
    Art. 4
    Strainii sau cetatenii romani cu domiciliul sau resedinta in strainatate, care vor sa adopte copii aflati in evidenta mentionata la art. 3, se vor adresa Comitetului Roman pentru Adoptii exclusiv prin autoritatea centrala care functioneaza in statul lor in domeniul protectiei copiilor si cooperarii adoptiei internationale sau, in lipsa unei asemenea autoritati, prin organisme de adoptii legal constituite in tarile lor, cu care Comitetul Roman pentru Adoptii a incheiat acorduri de colaborare.
    Cererea, impreuna cu actele prevazute la art. 5, va fi transmisa de Comitetul Roman pentru Adoptii, spre solutionare, instantei competente, in termen de 18 luni de la inregistrare.
    Cu exceptia prevazuta la art. 3 alin. 2, este oprita adoptia internationala a copiilor din familie.
    Art. 5
    La cererea pentru incuviintarea adoptiei se vor atasa urmatoarele acte:
    a) Acte privind adoptatul:
    - certificat de nastere, in copie legalizata;
    - certificatele de nastere si, dupa caz, de casatorie sau deces ale parintilor firesti ai minorului, in copie legalizata;
    - declaratie autentificata de consimtamant la adoptie, data de parintele sau parintii firesti, tutore sau ocrotitorii legali, ori, dupa caz, avizul autoritatii tutelare;
    - certificat medical privind starea de sanatate a minorului, eliberat, dupa caz, de policlinica judeteana, municipala sau de sector;
    - confirmarea Comitetului Roman pentru Adoptii, in cazul adoptiei internationale, ca minorul se afla in evidenta mentionata la art. 3 si ca exista garantii pentru ca minorul sa intre si sa locuiasca in statul de primire, cat si pentru urmarirea evolutiei lui dupa adoptie.
    b) Acte privind adoptatorii:
    - declaratie autentificata in care adoptatorii sa precizeze daca adoptarea se face cu efecte depline sau cu efecte restranse;
    - certificatele de nastere si de casatorie, in copie legalizata;
    - certificate privind antecedentele penale;
    - certificate privind starea de sanatate;
    - un act, eliberat de autoritatile straine competente, din care sa rezulte ca pot sa adopte, potrivit legislatiei tarii respective;
    - ancheta sociala efectuata de autoritatile straine competente de la domiciliul adoptatorilor, in care sa se arate opinia acestora cu privire la adoptie.
    Art. 6
    Instanta solutioneaza cererea pentru incuviintarea adoptiei in camera de consiliu, in complet constituit din 2 judecatori, cu respectarea conditiilor de fond prevazute de lege.
    Judecarea cererii se face cu citarea celor prevazuti la art. 70 din Codul familiei si a autoritatii tutelare, precum si cu participarea procurorului. In cazul adoptiei internationale, va fi citat si Comitetul Roman pentru Adoptii.
    Instanta poate administra orice proba admisa de lege.
    Efectuarea anchetei sociale este obligatorie. In cazul prevazut de art. 1 alin. 4, ancheta sociala se face de catre organele judetene sau al municipiului Bucuresti.
    Art. 7
    In cazul in care adoptatorul sau cel ce urmeaza a fi adoptat este strain, fiecare este supus, in ceea ce priveste conditiile de fond pentru incheierea adoptiei, legii sale nationale, daca legea straina nu incalca ordinea publica de drept international privat roman.
    Art. 8
    In cazul in care adoptia priveste un copil pentru care este necesara punerea sub tutela, dar aceasta nu a fost inca instituita, instanta judecatoreasca va incuviinta adoptia cu avizul autoritatii tutelare competente a intocmi ancheta sociala.
    In situatiile prevazute de art. 109 din Codul familiei, cand copilul se afla intr-o institutie de ocrotire sau intr-o unitate medico-sanitara, cererea de decadere a parintelui din drepturile parintesti poate fi facuta si de conducerea institutiei sau unitatii.
    In cazul copilului aflat intr-o institutie de ocrotire sau, dupa caz, intr-o unitate medico-sanitara, parintii pot declara in scris, in forma autentica, ca sunt de acord ca, dupa trecerea a 6 luni de la data declaratiei, acesta sa fie adoptat de persoana aleasa de Comitetul Roman pentru Adoptii, fara a mai fi necesar un nou consimtamant al lor la adoptie.
    Art. 9
    In conditiile legii, cei care justifica un interes legitim pot interveni in procesul privind incuviintarea adoptiei.
    Art. 10
    Instanta se va pronunta asupra cererii de incuviintare a adoptiei prin hotarare, avand in vedere ca minorul sa poata beneficia in tara straina de garantiile si normele echivalente acelora existente in cazul unei adoptii nationale.
    Hotararea prevazuta la alin. 1 este supusa cailor de atac in conditiile si in termenele prevazute de Codul de procedura civila.
    In cazurile prevazute de art. 1 alin. 4, intocmirea noului act de nastere al copilului adoptat, cu toate efectele filiatiei firesti, se va face de catre consiliul local pe raza caruia isi are domiciliul sau resedinta adoptatul, iar in cazurile prevazute de art. 1 alin. 5, de catre Consiliul Local al Sectorului 1, municipiul Bucuresti.
    Cetatenia adoptatului este supusa legii cetateniei romane.
    Art. 11
    Comitetul Roman pentru Adoptii, cu sprijinul reprezentantelor diplomatice si consulare romane si pe alte cai admise de normele internationale va depune diligentele necesare pe langa autoritatile sau organizatiile statului al carui cetatean a adoptat un copil roman, pentru ca acesta sa beneficieze de garantiile si normele echivalente acelora existente in cazul unei adoptii nationale.
    Art. 12
    Fapta parintelui, tutorelui sau ocrotitorului legal, care pretinde sau primeste, pentru sine sau pentru altul, bani ori alte foloase materiale in scopul adoptiei unui copil se pedepseste cu inchisoare de la unu la 5 ani.
    Cu aceeasi pedeapsa se sanctioneaza si fapta persoanei care, in vederea obtinerii unui folos material necuvenit, intermediaza sau inlesneste adoptarea unui copil.
    Banii, valorile sau orice alte bunuri primite se confisca, iar daca acestea nu se gasesc, condamnatul este obligat la plata echivalentului lor in bani.
    Art. 13
    Cererile pentru incuviintarea adoptiei, in curs de solutionare la organele de autoritate tutelara, vor fi inaintate de indata instantelor competente, potrivit dispozitiilor prezentei legi.
    Cererile de anulare sau desfacere a adoptiei urmeaza aceleasi reguli de competenta ca cele pentru incuviintarea acesteia.
    Art. 14
    Dispozitiile prevazute in capitolul III din Codul familiei se modifica in mod corespunzator prevederilor din prezenta lege.
    Articolele 73 si 74 din Codul familiei, Decretul nr. 137 din 23 martie 1956, precum si orice alte dispozitii contrare prezentei legi se abroga.

    NOTA:
    Potrivit art. II din Legea nr. 65/1995, cererile pentru incuviintarea adoptiei, aflate pe rolul instantelor judecatoresti, vor fi solutionate potrivit reglementarii in vigoare la data introducerii cererii.



SmartCity5

COMENTARII la Legea 11/1990

 
14.11.2013 11:21:54  Anonim  a scris :
"Fapta parintelui, tutorelui sau ocrotitorului legal, care pretinde sau primeste, pentru sine sau pentru altul, bani ori alte foloase materiale in scopul adoptiei unui copil se pedepseste cu inchisoare de la unu la 5 ani. Cu aceeasi pedeapsa se sanctioneaza si fapta persoanei care, in vederea obtinerii unui folos material necuvenit, intermediaza sau inlesneste adoptarea unui copil." Mi-am gasit fata, dupa 23 de ani,data spre adoptie in 1990 la o fam de francezi(mincinosi). Din vorbele lor am aflat ca o persoana din Timisoara le-a inlesnit sau mai bine zis a intermediat adoptia. Cerand numele acelui om,au refuzat categoric sa mi-l dea. Probabil ca este ceva putred la mijloc si eu nu am voie sa aflu. Niste gunoaie!!!!!
   
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decizia 1 2020
    Căutați un împrumut de afaceri, companie sau personal? Oferim tot felul de împrumuturi la rate de dobândă de 3% pe an, trimiteți-ne prin e-mail cu detaliile dvs. la (midland.credit2@gmail.com) pentru mai multe informații.
ANONIM a comentat Hotărârea 965 2002
    BUNA ZIUA, VA ROG SA IMI TRIMITETI SI MIE ANEXELE LA HG NR. 965/2002 LA ADRESA DE E-MAIL avocat.elenagrecu@yahoo.com Multumesc anticpat!
ANONIM a comentat Hotărârea 153 2018
    articolul 4 interzice acordarea a doua sporuri cumulate anexa 1-6 si 8 ,cum ramine cu personalul care lucreaza cu aparate de electoterapie in sectiile de recuperare,medicina fizica ?la care spor se incadreaza?
ANONIM a comentat Legea 149 2018
    Cine face propunerea conform art.10,alin 2,este ambigu
ANONIM a comentat Decretul 721 2015
    Buna ziua,acest decret prezidential nu a fost pus in aplicare niciodata,cetatenii romani care traiesc si muncesc in aceasta regiune a Germaniei sunt nevoiti sa parcurga intre 300 km si 600 km pana la München unde este Consulatul General al Romaniei si sa piarda zile intregi pentru rezolvarea unor probleme care ar fi foarte usor sa le rezolve la Stuttgart daca Ministerul Afacerilor Externe si-ar face treaba. La Munchen sediul Consulatului are un spatiu foarte mic unde isi desfasoara activitatea iar cetatenii sunt nevoiti sa stea afara in strada sa astepte formandu-se cozi de peste 100 de persoane pe zi.Ultima data cand am fost la Consulat am stat 10 ore acolo iar toaleta nu functiona,cetatenii fiind obligati sa mearga la cafenele si restaurante daca aveau nevoi fiziologice.Cel mai grav lucru este faptul ca femeili cu ,copii mici nu au un loc unde sa stea cu ei,sa-i schimbe sau sa le dea mancare.S-au adus obiceiurile din Romania si aici si acest lucru este foarte grav.Personalul in schimb este destul de amabil dar lipsa spatiului si a personalului duce la aceste situatii neplacute. De aceea este urgent neesar deschiderea Consulatului la Stuttgart !!!! Prioritatile MAE se pare ca sunt altele cum ar fi mutarea Ambasadei Romaniei in Israel. Cetatenii sunt ultima lor prioritate.Probabil pana in noiembrie 2019 se va deschide totusi consulatul pentru a crea cadru legal pentru alegerile prezidentiale.In zona Baden Württemberg traiesc peste 250.000 romani si aceste voturi vor conta pentru viitorul presedinte,asa ca poate se indura cineva si de acest cetateni uitati de autoritatile din tara !!!
ANONIM a comentat Hotărârea 757 2008
    In aceasta hotarare de guvern intra si asistentii medicali care lucreaza in sectiile de radioterapie,care fac iradierea bolnavilor oncologici???
ANONIM a comentat Legea 58 1974
    in1990 mai era in vigoare intreb
ANONIM a comentat Hotărârea 559 1990
    Din păcate această hotărâre prevede incadrarea în grupe indiferent de activitatea desfășurată a celor care lucrează în industria chimică( directori, contabili, economiști) fără deosebire adică un operator chimist este încadrat în grupă la fel ca și directorul. Ținînd cont de anul ”hotărârii” în care revoluția încă se mișca prin intreprinderi este de înțeles..oarecum.
ANONIM a comentat Decizia 589 2006
    La Pucioasa DB nu a fost nici-o revolutie,si totusi orasul este plin de revolutionari,????
ANONIM a comentat Legea 406 2001
     Aceasta lege , este depasita ...nu mai santem in anii '90 cand un candidat la presedentie nu avea unde locui..in zilele noastre , alesii au chiar cate 6 case (unele aducandu-le venituri subtantiale din chirii ) asa ca se impune ca "alesii " nostri sa revada si sa aduca ceva modificari legii , un singur articol ar fi suficient..sa se faca mentiunea ca prevederile nu se aplica celor care detin deja mai mult de 2 spatii..este imoral ca unuia care are peste 2 imobile cu destinatie de locuit sa ii mai dam o vila sau palat si pe cele personale sa le inchirieze
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu