Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

LEGE Nr

LEGE   Nr. 100 din 23 septembrie 1996

pentru aderarea Romaniei la Acordul european privind marile linii internationale de cale ferata (A.G.C.), incheiat la Geneva la 31 mai 1985

ACT EMIS DE: PARLAMENT

ACT PUBLICAT IN:            MONITORUL OFICIAL  NR. 236 din 30 septembrie 1996


SmartCity3


    Parlamentul Romaniei adopta prezenta lege.

    ARTICOL UNIC
    Romania adera la Acordul european privind marile linii internationale de cale ferata (A.G.C.), incheiat la Geneva la 31 mai 1985.

    Aceasta lege a fost adoptata de Senat in sedinta din 15 mai 1996, cu respectarea prevederilor art. 74 alin. (2) din Constitutia Romaniei.

                        PRESEDINTELE SENATUI
                   prof. univ. dr. OLIVIU GHERMAN

    Aceasta lege a fost adoptata de Camera Deputatilor in sedinta din 3 septembrie 1996, cu respectarea prevederilor art. 74 alin. (2) din Constitutia Romaniei.

                   PRESEDINTELE CAMEREI DEPUTATILOR
                            ADRIAN NASTASE


    ORGANIZATIA NATIUNILOR UNITE

                                 ACORD EUROPEAN
          privind marile linii internationale de cale ferata (A.G.C.)*)
                    - incheiat la Geneva la 31 mai 1985 -
-----------------
    *) Traducere.

    Partile contractante,
    constiente de necesitatea de a facilita si dezvolta traficul feroviar international in Europa,
    tinand seama de faptul ca, pentru a intari relatiile intre tarile europene, este esential sa se elaboreze un plan coordonat de amenajare si constructie a liniilor de cale ferata adaptate la cerintele viitoare ale traficului international,
    au convenit asupra celor ce urmeaza:

    Art. 1
    Partile contractante adopta proiectul de retea feroviara, denumit in continuare Reteaua feroviara internationala "E", descris in anexa nr. I la prezentul acord, ca un plan coordonat de amenajare si constructie a liniilor de cale ferata de importanta internationala, pentru a-l realiza in cadrul programelor nationale in conformitate cu legislatiile lor respective.
    Art. 2
    Reteaua feroviara internationala "E" consta intr-un sistem de linii principale si de linii complementare, liniile principale fiind "marile magistrale" feroviare care asigura un trafic international care este deja foarte important sau care ar trebui sa devina astfel in curand, iar liniile secundare fiind cele care, desi completeaza in prezent reteaua de linii principale, nu vor asigura un trafic feroviar international foarte important decat intr-un viitor mai indepartat.
    Art. 3
    Reteaua feroviara internationala "E" de mari magistrale vizata la art. 2 este in conformitate cu caracteristicile tehnice enuntate in anexa nr. II la prezentul acord sau va fi adusa in conformitate cu dispozitiile acestei anexe prin lucrari de ameliorare executate in cadrul programelor nationale.
    Art. 4
    Secretarul general al Organizatiei Natiunilor Unite este depozitarul acordului.
    Art. 5
    1. Prezentul acord va fi deschis spre semnare pentru statele care sunt membre ale Comisiei Economice pentru Europa a Natiunilor Unite sau sunt admise in comisie cu titlu consultativ, in conformitate cu paragraful 8 al Mandatului comisiei, la Geneva, de la 1 septembrie 1985 pana la 1 septembrie 1986.
    2. Aceste state vor putea deveni parti la prezentul acord prin:
    a) semnare, urmata de ratificare, acceptare sau de aprobare; sau
    b) aderare.
    3. Ratificarea, acceptarea, aprobarea sau aderarea se fac prin depunerea unui instrument in forma corespunzatoare la secretarul general al Organizatiei Natiunilor Unite.
    Art. 6
    1. Prezentul acord va intra in vigoare la 90 de zile dupa data la care guvernele a opt state vor fi depus un instrument de ratificare, acceptare, aprobare sau aderare, cu conditia ca una sau mai multe linii de retea feroviara internationala "E" sa asigure o legatura neintrerupta intre teritoriile a cel putin patru dintre aceste state. Daca aceasta conditie nu este indeplinita, acordul va intra in vigoare la 90 de zile dupa data depunerii instrumentului de ratificare, acceptare, aprobare sau aderare, care va permite ca aceasta conditie sa fie satisfacuta.
    2. Pentru fiecare stat care va depune un instrument de ratificare, acceptare, aprobare sau aderare dupa data inceperii perioadei de 90 de zile, care este specificata in paragraful 1 al prezentului articol, acordul va intra in vigoare la 90 de zile dupa data respectivei depuneri.
    Art. 7
    Nici o dispozitie din prezentul acord nu va fi interpretata ca interzicand unei parti contractante sa ia masurile care sunt compatibile cu dispozitiile Cartei Natiunilor Unite si sunt limitate la conditiile situatiei, asa cum considera ca este necesar pentru securitatea sa interna si externa. Aceste masuri, care trebuie sa fie temporare, vor fi imediat notificate depozitarului, precizandu-se natura lor.
    Art. 8
    1. Orice diferend intre doua sau mai multe parti contractante care se refera la interpretarea sau aplicarea prezentului acord, pe care partile in litigiu nu l-au putut reglementa pe calea negocierilor sau in orice alt mod, va fi supus arbitrajului daca una dintre partile contractante in litigiu o cere si, in consecinta, va fi remis unuia sau mai multor arbitri alesi de comun acord de partile in litigiu. Daca in termen de 3 luni de la data solicitarii arbitrajului, partile in litigiu nu se vor intelege in legatura cu alegerea unui arbitru sau a arbitrilor, oricare dintre parti va putea cere secretarului general al Organizatiei Natiunilor Unite sa desemneze un arbitru unic caruia ii va fi prezentat diferendul, in vederea luarii unei decizii.
    2. Decizia arbitrului sau a arbitrilor desemnati in conformitate cu paragraful 1 de mai sus va fi obligatorie pentru partile contractante in litigiu.
    Art. 9
    Fiecare stat va putea ca, in momentul in care va semna prezentul acord sau isi va depune instrumentul de ratificare, acceptare, aprobare sau aderare, sa declare ca nu se considera legat de art. 8 al acestuia.
    Art. 10
    1. Textul principal al prezentului acord va putea fi amendat urmand una dintre procedurile definite in prezentul articol.
    2. a) La cererea unei parti contractante, orice amendament la textul principal al prezentului acord propus de aceasta parte va fi examinat de Grupul de lucru pentru transporturi feroviare al Comisiei Economice pentru Europa.
    b) Daca este adoptat cu o majoritate de doua treimi din numarul membrilor prezenti si care voteaza, si daca aceasta majoritate include o majoritate de doua treimi a partilor contractante prezente si care voteaza, amendamentul va fi comunicat pentru acceptare tuturor partilor contractante de catre secretarul general.
    c) Daca amendamentul este acceptat de doua treimi dintre partile contractante, secretarul general va notifica despre aceasta tuturor partilor contractante, iar amendamentul va intra in vigoare dupa 12 luni de la data acestei notificari pentru toate partile contractante, cu exceptia celor care, inainte de intrarea sa in vigoare, vor declara ca nu-l accepta.
    3. La cererea a cel putin unei treimi dintre partile contractante, secretarul general va convoca o conferinta la care vor fi invitate statele vizate la art. 5. Procedura indicata la alineatele a) si b) ale paragrafului 2 de mai sus se va aplica in ceea ce priveste orice amendament care va fi prezentat spre examinare unei astfel de conferinte.
    Art. 11
    1. Anexa nr. I a prezentului acord va putea fi amendata dupa procedura definita in prezentul articol.
    2. La cererea unei parti contractante, orice amendament al anexei nr. I la prezentul acord propus de aceasta parte va fi examinat de Grupul de lucru pentru transporturi feroviare a Comisiei Economice pentru Europa.
    3. Daca este adoptat de majoritatea membrilor prezenti care voteaza, si daca aceasta majoritate cuprinde majoritatea partilor contractante prezente care voteaza, amendamentul va fi comunicat de catre secretarul general administratiilor competente ale partilor contractante care sunt direct interesate. Sunt considerate ca parti contractante direct interesate:
    a) daca este vorba de includerea unei linii principale noi sau de modificarea unei linii principale existente, orice parte contractanta pe teritoriul careia trece linia avizata;
    b) daca este vorba de includerea unei linii complementare noi sau de modificarea unei linii complementare existente, orice parte contractanta care este vecina cu tara solicitanta pe teritoriul careia trece (trec) linia internationala principala (liniile internationale principale) de care este legata linia complementara noua sau care urmeaza sa fie modificata. In sensul prezentului alineat, vor fi de asemenea considerate vecine doua parti contractante pe teritoriul carora se gasesc punctele terminale ale unei legaturi ferry-boat prevazute pe traseul liniei sau liniilor principale specificate mai sus.
    4. Orice propunere de amendament, care este comunicata in conformitate cu dispozitiile paragrafului 3 de mai sus, va fi acceptata daca, in termen de 6 luni de la data acestei comunicari, nici o administratie competenta a partilor contractante direct interesate nu notifica secretarului general obiectiile sale in legatura cu amendamentul. Daca administratia unei parti contractante declara ca legislatia sa nationala o obliga sa conditioneze acordul sau de o autorizare speciala sau de aprobarea unui organ legislativ, nu se va considera ca si-a dat acordul privind amendamentul la anexa nr. I a prezentului acord si ca s-a acceptat propunerea de amendament decat in momentul in care aceasta va fi notificat secretarului general ca autorizatia sau aprobarea ceruta a fost obtinuta. Daca aceasta notificare nu este facuta intr-un termen de 18 luni de la data la care propunerea de amendament a fost comunicata sau, daca in termenul de 6 luni specificat mai sus, administratia competenta a unei parti contractante direct interesate ridica o obiectie impotriva amendamentului propus, acest amendament va fi considerat ca nefiind acceptat.
    5. Orice amendament acceptat va fi comunicat de secretarul general tuturor partilor contractante si va intra in vigoare pentru toate partile contractante in termen de 3 luni de la data acestei notificari.
    Art. 12
    1. Anexa nr. II a prezentului acord va putea fi amendata urmand procedura definita in prezentul articol.
    2. La cererea unei parti contractante, orice amendament la anexa nr. II a prezentului acord propus de aceasta parte va fi examinat de Grupul de lucru pentru transporturi feroviare a Comisiei Economice pentru Europa.
    3. Daca este adoptat de catre majoritatea membrilor prezenti si care voteaza, si daca aceasta majoritate include majoritatea partilor contractante prezente si care voteaza, amendamentul va fi comunicat de secretarul general pentru a fi acceptat de administratiile competente ale tuturor partilor contractante.
    4. Amendamentul va fi acceptat, daca, intr-un termen de 6 luni de la data acestei comunicari, mai putin de o treime dintre administratiile competente ale partilor contractante notifica secretarului general obiectia lor in legatura cu amendamentul respectiv.
    5. Orice amendament acceptat va fi comunicat de secretarul general tuturor partilor contractante si va intra in vigoare in termen de 3 luni de la data acestei notificari.
    Art. 13
    In momentul in care va semna, va ratifica, va accepta sau va aproba prezentul acord sau va adera la acesta, fiecare stat va notifica secretarului general numele si adresa administratiei sale, careia trebuie sa-i fie comunicate, in conformitate cu dispozitiile art. 11 si 12 de mai sus, propunerile de amendamente la anexele acordului.
    Art. 14
    Orice parte contractanta va putea denunta prezentul acord printr-o notificare scrisa adresata secretarului general. Denuntarea va intra in vigoare dupa un an de la data primirii acestei notificari de catre secretarul general.
    Art. 15
    Aplicarea prezentului acord va fi suspendata, daca numarul partilor contractante este mai mic de opt pe o perioada oarecare de 12 luni consecutive.
    Drept pentru care, plenipotentiarii, fiind imputerniciti ca atare, au semnat prezentul acord.
    Incheiat la Geneva la 31 mai 1985, intr-un singur exemplar, in limbile engleza, franceza si rusa, cele trei texte originale avand aceeasi valabilitate.

    ANEXA 1

                        LINIILE DE CALE FERATA
    care sunt foarte importante din punct de vedere international

    Numerotarea liniilor care sunt foarte importante din punct de vedere international:
    1. Liniile principale, cuprinzand liniile de referinta si liniile intermediare, numite de categoria A, sunt numerotate cu doua cifre; liniile complementare, numite de categoria B, sunt numerotate cu trei cifre.
    2. Liniile de referinta orientate pe directia Nord-Sud primesc numere impare din doua cifre care se termina cu 5, in ordine crescatoare de la Vest spre Est. Liniile de referinta orientate Vest-Est primesc numere pare din doua cifre care se termina cu 0, in ordine crescatoare de la Nord spre Sud. Liniile intermediare primesc numere impare si, respectiv, pare, din doua cifre cuprinse intre numerele liniilor de referinta intre care se gasesc.
    3. Liniile de categoria B primesc numere din trei cifre, din care prima cifra este cea a liniei de referinta cea mai apropiata, situata la Nord de linia B avuta in vedere, iar a doua este cea a liniei de referinta cea mai apropiata, situata la Vest de linia B avuta in vedere, cea de a treia cifra fiind un numar de ordine.

                         LISTA LINIILOR FEROVIARE

        I. Numerotarea liniilor la scara europeana Nord-Sud

 E 851  Lvov - Vadul Siret - Vicsani - Pascani
 E 95   Moscova - Kiev - Bender - Ungheni - Iasi - Pascani - Buzau - Ploiesti -
        Bucuresti - Videle - Giurgiu - Ruse - Gorna - Dimitrovgrad

    VEST-EST
 E 54   Arad - Deva - Teius - Vanatori - Brasov - Bucuresti
 E 56   Budapesta - Rakos - Ujszasz - Szolnok - Lokoshaza - Curtici -
        Arad - Timisoara - Craiova - Bucuresti
 E 560  Buzau - Galati - Reni - Bender
 E 562  Bucuresti - Constanta
 E 66   Belgrad - Vrsac - Stamora Moravita - Timisoara

        II. Numerotarea liniilor la scara nationala*)
 22 ROMANIA
 E 851  (Vadul Siret -) Vicsani - Pascani
 E 95   (Ungheni -) Iasi - Pascani - Buzau - Ploiesti - Bucuresti -
        Videle - Giurgiu (- Ruse)
 E 54   Arad - Deva - Teius - Vanatori - Brasov - Bucuresti
 E 56   (Lokoshaza -) Curtici - Arad - Timisoara - Craiova - Bucuresti
 E 560  Buzau - Galati (- Reni - Bender)
 E 562  Bucuresti - Constanta
 E 66   (Vrsac -) Stamora Moravita - Timisoara
---------------
    *) In lista de mai sus, statiile indicate in paranteza se gasesc pe alte itinerare sau in afara tarii respective.


    ANEXA 2

                     CARACTERISTICI TEHNICE
    ale marilor linii internationale de cale ferata

    Observatii preliminarii
    Parametrii sunt rezumati in tabelul 1.
    Valorile indicate in coloana A a tabelului 1 trebuie sa fie considerate ca obiective importante la care se va ajunge in conformitate cu planurile nationale de dezvoltare a cailor ferate si orice abatere de la aceste valori trebuie sa fie considerata ca fiind exceptionala.
    Se disting doua mari categorii de linii:
    a) Linii existente, care sunt susceptibile de a fi ameliorate, daca este cazul; deseori este dificil si cateodata este imposibil sa fie modificate, in special caracteristicile geometrice; exigentele in legatura cu acestea vor fi deci moderate.
    b) Linii noi, ce urmeaza a fi construite; in anumite limite de ordin economic, se pot alege in mod liber caracteristicile acestora, in special cele geometrice; a fost necesar sa se distinga doua subcategorii:
    (i) linii destinate in exclusivitate pentru transportul de calatori (exceptand transporturile de marfuri);
    (ii) linii pentru trafic mixt, destinate transportului de calatori si marfuri.
    Parametrii care se au in vedere nu franeaza in nici un fel progresul tehnic. Acestea sunt exigente minime. O cale ferata poate avea in vedere parametri superiori, daca considera ca este util.
    Prin analogie, specificatiile indicate in tabelul 1 sunt, de asemenea, aplicabile, daca este cazul, serviciilor de ferry-boat care fac parte integranta din reteaua feroviara.


    TABELUL 1
    Parametrii de infrastructura ai marilor linii internationale de cale ferata
------------------------------------------------------------------
                             A                      B
                      Linii existente           Linii noi
                      care corespund  ----------------------------
                      conditiilor de      B1             B2
                      infrastructura  Destinate      Destinate
                      si liniilor ce  exclusiv       transportului
                      urmeaza a se    transportului  de calatori
                      ameliora sau    de calatori    si de marfuri
                      reconstrui
------------------------------------------------------------------
 1. Numar de linii          -                2            2
 2. Gabaritul
    vehiculelor         U.I.C.*) B      U.I.C. C1      U.I.C. C1
 3. Distanta minima
    intre axele caii      4,00 m          4,20 m         4,20 m
 4. Viteza minima de
    definitie             160 km/h       300 km/h       250 km/h
 5. Sarcina
    autorizata pe
    osie:
    Locomotiva
    (200 km/h)             22,5 t             -          22,5 t
    Automotoare
    si rame                                  17 t
    Automotoare
    (300 km/h)               17 t             -            17 t
    Vagoane de
    calatori                 16 t             -            16 t
    Vagoane:
      100 km/h               20 t             -          22,5 t
      120 km/h               20 t             -            20 t
      140 km/h               18 t                          18 t
 6. Sarcina
    autorizata pe
    metru liniar              8 t             -             8 t
 7. Tren tip pentru
    calculul podurilor    U.I.C. 71           -         U.I.C. 71
 8. Declivitate
    maxima                     -           35 mm/m      12,5 mm/m
 9. Lungimea utila a
    peroanelor in
    marile gari             400 m           400 m         400 m
10. Lungimea utila a
    liniilor de
    evitare                 750 m             -           750 m
11. Pasaje de nivel          NU               NU           NU
------------------------------------------------------------------
    *) U.I.C - Uniunea Internationala a Cailor Ferate.

    1. Numar de linii
    Marile linii internationale trebuie sa ofere o capacitate ridicata si o mare precizie a traficului.
    In principiu, nu este posibil sa se raspunda acestor doua exigente decat cu linii cu cel putin doua cai.
    2. Gabaritul vehiculelor
    Este vorba de un gabarit minim pe marile linii internationale.
    Pe liniile noi, adoptarea unui gabarit important nu face sa fie necesar decat un cost marginal de investitie limitat, ceea ce permite optiunea pentru gabaritul C1 al U.I.C.
    Gabaritul C1 admite, in special:
    - transportul de vehicule si ansambluri rutiere utilitare (camioane si remorci, vehicule articulate, tractoare si semiremorci) cu gabarit rutier european (inaltime 4 m, latime 2,5 m) pe vagoane speciale, al caror nivel de incarcare se gaseste la 60 cm de la nivelul liniei;
    - transportul semiremorcilor rutiere obisnuite cu o latime de 2,5 m si o inaltime de 4 m pe vagoane purtatoare echipate cu boghiuri normale;
    - transportul conteinerelor I.S.O. cu o latime de 2,44 m si o inaltime de 2,90 m pe vagoane-platforma obisnuite;
    - transportul de cutii amovibile cu o latime de 2,5 m pe vagoane-platforma obisnuite.
    Liniile existente care traverseaza regiuni muntoase (Pirineii, Masivul central, Alpii, Jura, Apeninii, Carpatii etc.) au numeroase tunele cu un gabarit al unitatii tehnice sau cu gabarite putin superioare in inaltime pe axul liniei. In aproape toate cazurile, ridicarea la gabaritul C1 al U.I.C. este imposibila din punct de vedere economic si financiar, astfel incat, pentru aceste linii, este mentinut gabaritul B al U.I.C. Acesta permite, in special:
    - transportul conteinerelor I.S.O. cu o latime de 2,44 m si o inaltime de 2,90 m pe vagoane-platforma port-conteinere, al caror nivel de incarcare se gaseste la o inaltime de 1,18 m deasupra nivelului liniei;
    - transportul de cutii amovibile cu o latime de 2,50 m si o inaltime de 2,60 m pe vagoane-platforma normale (nivelul de incarcare se afla la o inaltime de 1,246 m);
    - transportul de semiremorci cu vagoane purtatoare.
    Majoritatea marilor linii internationale existente are cel putin gabaritul B al U.I.C. In cazul celorlalte linii, aducerea la acest gabarit nu necesita, in general, investitii importante.
    3. Distanta minima intre axele cailor
    Este vorba de distanta minima intre axe pe marile linii cu cale dubla in afara statiilor de cale ferata.
    Marirea distantei dintre axe prezinta urmatoarele avantaje:
    - reducerea presiunii aerodinamice la incrucisarea a doua trenuri; acest avantaj sporeste in mod proportional cu viteza;
    - reducerea constrangerilor impuse de transportul unor incarcaturi exceptionale care depasesc gabaritul;
    - posibilitatea de utilizare a unor utilaje mecanice de putere pentru intretinerea si refactia caii.
    Pe liniile existente cu cale dubla si in afara statiilor, distanta dintre axe este intre 3,5 m si 4 m. Trebuie sa se faca eforturi pentru marirea acesteia cu ocazia unei refactii complete, pentru a se ajunge la un minimum de 4 m.
    Pe liniile noi, optiunea pentru o distanta mare intre axe nu inseamna, in general, decat o investitie marginala limitata, cel putin in afara tunelelor si pana la 4,2 m. Este, deci, adoptata distanta minima intre axe de 4,2 m. Este suficienta pentru marile viteze de pana la 300 km/h (cazul liniei noi de mare viteza Paris-Sud-Est, intre Paris si Lyon).
    4. Viteza minima nominala
    Viteza minima nominala determina alegerea caracteristicilor geometrice ale traseului (raza curbei si inclinatia), a instalatiilor de securitate (distantele de franare) si a coeficientilor de franare a materialului rulant.
    Pe liniile existente, vitezele maxime sunt in functie de raza curbelor. Viteza minima nominala adoptata (160 km/h) este de regula pe sectiunile de traseu rectiliniu si in curbe cu raza mare. In anumite cazuri, traseul si semnalizarea pot fi ameliorate fara investitii foarte importante, pentru a permite sa se ajunga la 160 km/h pe anumite sectiuni.
    Pe liniile noi, se pot adopta viteze nominale mult mai ridicate. Vitezele nominale adoptate corespund celor de pe linii noi, construite recent, in constructie sau in proiect.
    Viteza nominala este diferita de viteza comerciala. Viteza comerciala este catul intre distanta dintre punctul de pornire si de destinatie al unui tren si durata parcursului, inclusiv opririle intermediare.
    5. Sarcina autorizata pe osie
    Este vorba de sarcina autorizata pe osie pe care marile linii internationale trebuie sa o poata suporta.
    Marile linii internationale trebuie sa poata absorbi traficul materialului cel mai modern, existent si viitor, si anume, in special, pentru:
    - locomotive cu o sarcina pe osie de 22,5 t; pe linii care admit, in general, o sarcina pe osie de 20 t se tolereaza locomotive cu o sarcina pe osie putin mai ridicata, pentru ca raportul intre numarul de osii pe locomotiva si numarul total de osii este, in general, foarte mic si, deoarece, suspensia unei locomotive provoaca o uzura mai mica decat aceea a unui vagon;
    - automotoare si rame automotoare cu o sarcina pe osie de 17 t (sarcina pe osie a ramelor TGV ale Societatii Nationale a Cailor Ferate Franceze);
    - vagoane de calatori care au o sarcina pe osie de 16 t (in parcul obisnuit, nici un vagon nu are si nu va avea o sarcina pe osie superioara celei de 16 t);
    - vagoane de marfuri cu o sarcina pe osie de 20 t care corespunde clasei C a U.I.C.; pentru liniile noi pentru trafic mixt sau combinat s-a adoptat o sarcina pe osie de 22,5 t pana la 100 km/h, in conformitate cu recentele decizii ale U.I.C. Limitarea sarcinii pe osie la 20 t pentru 120 km/h si la 18 t pentru 140 km/h corespunde reglementarilor U.I.C.
    Sarcinile pe osie indicate sunt valabile pentru diametre ale rotilor egale sau mai mari de 840 mm, in conformitate cu reglementarile U.I.C.
    6. Sarcina autorizata pe metru liniar
    Sarcina autorizata pe metru de lungime in afara tampoanelor vehiculelor pe care trebuie sa le poata accepta marile linii internationale este de 8 t, in conformitate cu categoria C4 a U.I.C.
    7. Tren tip pentru calculul podurilor
    Este vorba de "trenul tip" minim pe care trebuie sa se bazeze calculele privind podurile pe marile linii internationale.
    Pe liniile noi pentru trafic combinat sau mixt se utilizeaza trenul tip numit U.I.C. 71.
    Pe liniile noi rezervate transporturilor de calatori nu este stabilita nici o norma internationala.
    8. Declivitatea maxima
    Este vorba de declivitatea maxima pe marile linii internationale.
    Pe liniile existente, declivitatea este un factor care este practic imposibil de modificat.
    Pe liniile noi rezervate transportului de calatori s-a adoptat valoarea de 35 mm/m (norma utilizata pe linia de mare viteza Paris-Sud-Est, intre Paris si Lyon).
    Pe liniile noi pentru trafic mixt sau combinat, s-a adoptat valoarea de 12,5 mm/m. Este valoarea cea mai ridicata dintre toate cele prezentate in planurile nationale actuale.
    Declivitatea este in functie de lungimea rampei; ea este cu atat mai mica cu cat rampa este mai lunga si viceversa.
    9. Lungimea minima a peroanelor in marile gari
    S-a stabilit lungimea de 400 m adoptata de U.I.C. Un peron de 400 m accepta, in particular:
    - un tren compus dintr-o locomotiva si 13 vagoane de calatori de 27,5 m sau dintr-o locomotiva si 14 vagoane de calatori de 26,4 m;
    - un tren compus din doua rame TGV de tipul Paris-Sud-Est.
    O lungime a peroanelor din marile gari de peste 400 m nu a fost adoptata din doua motive:
    - marirea distantei pe care calatorul pieton este nevoit s-o parcurga, in special in garile terminus;
    - o investitie prea mare, in special pentru transformarea garilor terminus existente.
    10. Lungimea utila minima a liniilor de evitare
    Lungimea utila minima a liniilor de evitare ale marilor linii internationale nu are importanta decat pentru trenurile de marfuri.
    S-a stabilit lungimea de 750 m adoptata de U.I.C. Aceasta permite circulatia si gararea trenurilor de marfuri cu o greutate bruta remorcata mai mare de 5.000 t din categoria C4 (8 tone brute pe metru); pe de alta parte, un tren de 1.500 tone brute remorcate ce urmeaza a se gara pe o linie de evitare de 750 m are o greutate putin mai mare de 2 tone pe metru.
    11. Pasaje la nivel
    Marile linii internationale noi trebuie sa fie construite fara a exista nici o intrerupere la nivel cu reteaua rutiera.
    Pe marile linii internationale existente se prevede inlocuirea in mod sistematic a pasajelor la nivel cu pasaje superioare sau inferioare, cu exceptia cazurilor exceptionale in care aceasta inlocuire este practic imposibila.



SmartCity5

COMENTARII la Legea 100/1996

Momentan nu exista niciun comentariu la Legea 100 din 1996
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu