Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

INSTRUCTIUNI din 10 mai 2004

INSTRUCTIUNI    din 10 mai 2004

privind individualizarea sanctiunilor pentru contraventiile prevazute la art. 56 din Legea concurentei nr. 21/1996

ACT EMIS DE: CONSILIUL CONCURENTEI


SmartCity3

PUBLICATE IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 439 din 17 mai 2004

    In temeiul art. 28 alin. (1) si (3) din Legea concurentei nr. 21/1996, cu modificarile si completarile ulterioare, Consiliul Concurentei adopta prezentele instructiuni.

    I. Introducere
    Scopul prezentelor instructiuni, emise in aplicarea art. 57 din Legea concurentei nr. 21/1996, cu modificarile si completarile ulterioare, denumita in continuare lege, este de a stabili modalitatile de individualizare a sanctiunilor in cazul savarsirii unei contraventii dintre cele prevazute la art. 56 din lege, tinand seama de gravitatea si durata faptei, precum si de consecintele acesteia asupra concurentei.
    Metodologia de determinare a cuantumului amenzii se bazeaza pe fixarea unui nivel de baza care se va majora in cazul existentei circumstantelor agravante sau se va reduce in cazul existentei circumstantelor atenuante.

    II. Nivelul de baza
    Nivelul de baza se determina in functie de gravitatea si durata faptei si a consecintelor sale asupra concurentei, criterii prevazute la art. 57 din lege.
    A. Gravitate
    In evaluarea gravitatii incalcarii se vor lua in considerare natura faptei, impactul concret asupra pietei al acesteia, cand acesta poate fi masurat, precum si marimea pietei geografice relevante.
    In functie de gravitate, aceste fapte se impart in trei categorii:
    - fapte de gravitate mica:
        - acestea pot fi restrictionari, in general, de natura verticala, cu un impact limitat asupra pietei, care afecteaza o parte substantiala, dar relativ limitata a acesteia.
    Cuantum preconizat: pana la 2% din cifra de afaceri a contravenientului;
    - fapte de gravitate medie:
        - cel mai adesea este vorba de restrictii pe orizontala sau pe verticala, dar a caror aplicare este mai riguroasa decat in cazul precedent, avand un impact mai mare pe piata si producand efecte pe zone intinse ale pietei romanesti. Poate fi vorba si despre abuzul de pozitie dominanta (refuzul de a livra, discriminari, excluderi, discounturi de fidelitate acordate de agenti economici care beneficiaza de o pozitie dominanta in scopul excluderii concurentilor de pe piata etc.).
    Cuantum preconizat: de la 2% pana la 4% din cifra de afaceri a contravenientului;
    - fapte de gravitate mare;
        - acestea vor fi, in general, restrictionari orizontale de tipul cartelurilor, in vederea fixarii preturilor si a impartirii cotelor de piata, sau alte practici care impiedica buna functionare a pietei, precum si cele care urmaresc impartirea pietei nationale si abuzul de pozitie dominanta de catre agentii economici aflati in situatia de cvasimonopol.
    Cuantum preconizat: de la 4% pana la 8% din cifra de afaceri a contravenientului.
    In cadrul fiecareia dintre aceste categorii si in special pentru faptele de gravitate medie si pentru cele de gravitate mare, scala sanctiunilor retinute va permite aplicarea unor tratamente diferentiate agentilor economici in functie de natura incalcarii savarsite.
    De asemenea, este necesar sa se ia in considerare capacitatea economica efectiva a autorilor incalcarii de a produce o paguba importanta celorlalti operatori, mai ales consumatorilor, si sa se determine cuantumul amenzii la un nivel care sa ii asigure un caracter suficient de disuasiv.
    In general, se va putea tine seama si de faptul ca agentii economici de mari dimensiuni dispun, de obicei, de cunostinte si infrastructuri juridice si economice care le permit sa aprecieze mai usor caracterul contraventional al comportamentului lor si consecintele ce decurg de aici, din punct de vedere al dreptului concurentei.
    In cazul incalcarilor ce implica mai multi agenti economici (tip "cartel"), se va putea conveni ponderarea in anumite cazuri a cuantumurilor determinate in cadrul fiecareia dintre cele trei categorii retinute mai sus, tinandu-se seama de influenta specifica si de impactul real al comportamentului contraventional al fiecarui agent economic in domeniul concurentei, mai ales daca exista o disparitate considerabila in ceea ce priveste marimea agentilor economici care savarsesc incalcari de aceeasi natura.
    B. Durata
    Durata incalcarilor trebuie sa fie luata in considerare pentru a distinge intre urmatoarele categorii:
    a) incalcari de scurta durata (in general, mai putin de 1 an): nu se aplica nici un cuantum aditional;
    b) incalcari de durata medie (in general de la 1 la 5 ani): crestere de pana la 50% din cuantumul determinat de gravitatea faptei;
    c) incalcari de lunga durata (in general, peste 5 ani): crestere a cuantumului amenzii cu pana la 10% pe an din cuantumul retinut pentru gravitatea faptei.
    Aceasta abordare conduce astfel la stabilirea unui eventual cuantum aditional al amenzii.
    Nivelul de baza se obtine prin insumarea celor doua cuantumuri stabilite mai sus:
    x gravitate + y durata = nivel de baza.

    III. Circumstante agravante
    Nivelul de baza va fi majorat atunci cand exista circumstante agravante, ca de exemplu:
    - incalcari repetate de acelasi tip, savarsite de acelasi agent economic;
    - refuzul de a coopera sau tentativele de obstructionare a Consiliului Concurentei in cursul investigatiilor sale;
    - rolul de conducator sau initiator al incalcarii;
    - masuri represive asupra altor agenti economici, pentru a-i determina sa respecte deciziile sau practicile anticoncurentiale;
    - necesitatea de a majora sanctiunile pentru a depasi cuantumul castigurilor ilicite realizate ca urmare a incalcarii, atunci cand estimarea acestui cuantum este obiectiv posibila;
    - altele.

    IV. Circumstante atenuante
    Nivelul de baza va fi diminuat atunci cand exista circumstante atenuante, ca de exemplu:
    - rolul exclusiv pasiv sau imitativ in privinta incalcarii;
    - netranspunerea in practica a acordurilor sau practicilor anticoncurentiale;
    - incetarea incalcarilor inca de la primele interventii ale Consiliului Concurentei, in special cand acesta face verificari;
    - existenta unei indoieli rezonabile din partea agentului economic cu privire la caracterul contraventional al comportamentului restrictiv;
    - contraventii savarsite din neglijenta, fara intentie;
    - colaborarea efectiva a agentului economic in cadrul procedurii declansate de Consiliul Concurentei;
    - altele.

    V. Dispozitii finale
    a) Pentru contraventiile prevazute la art. 56 din lege, rezultatul final al calculului amenzii conform acestei metode (nivel de baza caruia i se aplica procente de agravare sau de diminuare) nu poate depasi 10% din cifra de afaceri totala realizata in anul financiar anterior sanctionarii. In cazul in care aceasta nu poate fi determinata, va fi luata in considerare cifra de afaceri aferenta anului financiar imediat precedent anului financiar anterior sanctionarii.
    b) In functie de circumstante se impune ca dupa efectuarea calculelor de mai sus sa se tina seama de anumiti factori obiectivi, precum: un context economic specific, eventualele avantaje economice sau financiare obtinute de autorii incalcarii, caracteristicile specifice agentului economic in discutie, precum si capacitatea sa de a plati amenda, in contextul social respectiv, pentru a adapta cuantumul amenzilor preconizate.
    c) In cazurile ce implica asociatii de agenti economici, deciziile vor fi luate si amenzile vor fi impuse individual fiecarui agent economic care face parte din asociatie.
    In situatia in care acest lucru nu este posibil (de exemplu, foarte multi agenti economici afiliati), trebuie sa i se impuna asociatiei o amenda globala, calculata conform principiilor prezentate mai sus, dar echivalenta cu totalul amenzilor individuale ce ar fi putut fi aplicate fiecarui membru al acestei asociatii.



SmartCity5

COMENTARII la Instrucţiuni 0/2004

Momentan nu exista niciun comentariu la Instrucţiuni 0 din 2004
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu