Hotărârea Nr.94 din 02.03.2017pentru aprobarea Notei de fundamentare referitoare la necesitatea şi oportunitatea efectuării cheltuielilor aferente proiectului de investiţii „Nave specializate SAR", beneficiar Agenţia Română de Salvare a Vieţii Omeneşti pe Mare ACT EMIS DE: Guvernul Romaniei ACT PUBLICAT ÎN MONITORUL OFICIAL NR. 164 din 07 martie 2017
În temeiul art. 108 din Constituţia României, republicată, şi al art. 42 alin. (1) lit. a) din Legea nr. 500/2002 privind finanţele publice, cu modificările şi completările ulterioare,Guvernul României adoptă prezenta hotărâre. Articolul 1Se aprobă Nota de fundamentare referitoare la necesitatea şi oportunitatea efectuării cheltuielilor aferente proiectului de investiţii „Nave specializate SAR", beneficiar Agenţia Română de Salvare a Vieţii Omeneşti pe Mare, prevăzută în anexa care face parte integrantă din prezenta hotărâre. Articolul 2Finanţarea proiectului de investiţii prevăzut la art. 1 se realizează de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Transporturilor, în limita sumelor aprobate anual cu această destinaţie, precum şi din alte surse legal constituite, conform programelor de investiţii publice aprobate potrivit legii. Articolul 3 Ministerul Transporturilor răspunde de modul de utilizare a sumelor aprobate potrivit prevederilor prezentei hotărâri. PRIM-MINISTRU SORIN MIHAI GRINDEANU Contrasemnează: p. Ministrul transporturilor, Dragoş Titea, secretar de stat Ministrul finanţelor publice, Viorel Ştefan ANEXĂNOTĂ DE FUNDAMENTARE referitoare la necesitatea şi oportunitatea efectuării cheltuielilor aferente proiectului de investiţii „Nave specializate SAR", beneficiar Agenţia Română de Salvare a Vieţii Omeneşti pe Mare Agenţia Română de Salvare a Vieţii Omeneşti pe Mare - ARSVOM este instituţie publică cu personalitate juridică ce a fost înfiinţată prin Ordonanţa Guvernului nr. 33/2004 privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea Agenţiei Române de Salvare a Vieţii Omeneşti pe Mare - ARSVOM, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 337/2004, prin reorganizarea Grupului de Intervenţie şi Salvare Navală Constanţa. ARSVOM este organul tehnic de specialitate din subordinea Ministerului Transporturilor, prin care acesta asigură activitatea de căutare şi salvare a vieţii omeneşti pe mare şi intervenţii în caz de poluare. În îndeplinirea obiectului său de activitate, ARSVOM are următoarele atribuţii: a)duce la îndeplinire obligaţiile ce revin statului român prin convenţiile şi acordurile internaţionale la care acesta este parte, referitoare la activitatea de căutare şi salvare a vieţii omeneşti pe mare; b)îndeplineşte sarcinile care îi revin din Planul naţional de pregătire, răspuns şi cooperare în caz de poluare marină; c)execută intervenţii în caz de poluare.ARSVOM are în dotare un parc de 12 nave: un remorcher maritim multifuncţional, trei nave SAR (Search and Rescue - căutare şi salvare), cinci şalupe de servitute şi trei şalupe de intervenţie pentru lansarea şi manevrarea barajului antipoluant. Pentru căutarea şi salvarea vieţii omeneşti pe mare (SAR - Search and Rescue), intervenţie care trebuie asigurată de statele riverane gratuit, în conformitate cu reglementările internaţionale, capacitatea ARSVOM este limitată din punctul de vedere al numărului maxim de persoane ce pot fi salvate, al zonei de acţiune, precum şi al condiţiilor meteo nefavorabile la momentul intervenţiei. În cazul unor accidente majore (număr mare de naufragiaţi), dotarea ARSVOM este insuficientă şi nu va putea duce la bun sfârşit o astfel de intervenţie. Niciuna dintre navele din dotarea actuală nu poate lucra în conjuncţie cu elicopterele ce participă la intervenţia de căutare şi salvare de vieţi omeneşti pe mare. În viitor se preconizează o creştere a activităţii la platformele petroliere din Marea Neagră. În cazul intervenţiilor în zona economică exclusivă, conform prevederilor Legii nr. 165/2016 privind siguranţa operaţiunilor petroliere offshore, acolo unde România are responsabilitate, se impune statului să poată interveni în cazul accidentelor la platformele petroliere. De asemenea, în urma evenimentelor tragice, care au avut loc recent în Marea Mediterană şi care, conform estimărilor, sau soldat cu decesul a sute de persoane, atât Consiliul European, cât şi Parlamentul European au convenit că Uniunea Europeană ar trebui să ia măsuri. În Rezoluţia din 29 aprilie 2015, Parlamentul European a solicitat UE şi statelor membre să furnizeze resursele necesare pentru a se asigura că obligaţiile de căutare şi salvare de vieţi omeneşti pe mare sunt îndeplinite efectiv şi, prin urmare, sunt finanţate corespunzător. Îmbunătăţirea siguranţei maritime prin achiziţionarea a două nave specializate SAR răspunde cerinţelor Uniunii Europene şi se pliază pe Agenda Comisiei Europene în contextul luării de măsuri imediate pentru a împiedica producerea de tragedii umane, precum şi de a consolida mecanismele de abordare a situaţiilor de urgenţă determinate de migraţie, de accidente navale sau pe platformele petroliere. Nava specializată SAR va fi o construcţie monocorp, autopropulsată, pentru navigaţia maritimă la o distanţă de până la 250 mile marine faţă de locurile de adăpost. Dimensiunile principale ale unei nave vor fi: lungime corp 23-25 m, lăţime 6-7 m, pescaj 1,5-1,7 m, deplasament 40-45 t. Construcţia va fi realizată din aluminiu marin, având o geometrie a etravei ce reduce impactul la valuri, proiectată special pentru operaţiuni în condiţii de vreme foarte dificilă, având capacităţi de autoredresare. Nava specializată SAR va fi proiectată, echipată şi certificată în concordanţă cu regulile speciale ale unei societăţi de clasificare membre IACS (Asociaţia Societăţilor de Clasificare). Nava va fi echipată cu elemente auxiliare în funcţie de misiune. Prin achiziţia a două nave specializate SAR, construcţii noi, vor fi aduse la îndeplinire obligaţiile statului care derivă din Convenţia internaţională din 1979 privind căutarea şi salvarea pe mare, adoptată de Conferinţa internaţională din 1979 privind căutarea şi salvarea pe mare, organizată de Organizaţia Maritimă Internaţională la Hamburg în perioada 9-27 aprilie 1979 (SAR ’79) la care România a aderat prin Ordonanţa Guvernului nr. 115/1998, aprobată cu modificări prin Legea nr. 31/1999. Principalii indicatori tehnico-economici ai proiectului de investiţii „Nave specializate SAR" sunt următorii: INDICATORI TEHNICO-ECONOMICI pentru „Nave specializate SAR" Titular: Ministerul Transporturilor Beneficiar: Agenţia Română de Salvare a Vieţii Omeneşti pe Mare Amplasament: port de reşedinţă Constanţa Indicatori tehnico-economici:
- Valoarea totală a investiţiei, inclusiv TVA (în preţuri valabile în luna noiembrie 2016; 1 euro = 4,6 lei) |
mii lei |
50.600 |
- Durata de realizare a investiţiei |
luni |
12 |
- Capacităţi: |
|
|
- Nave |
nr. |
2 |
- Capacitaţi pentru fiecare navă: |
|
|
a) dimensiuni principale: |
|
|
- lungim corp 23-25 m; |
|
|
- lăţime 6-7 m; |
|
|
- înălţimea de construcţie 2,2-2,5 m |
|
|
- pescaj 1,5-1,7 m; |
|
|
- bordul liber 1,5-1,8 m; |
|
|
- înălţime maximă de construcţie (aerian) 9-9,5 m; |
|
|
- înălţime minimă de construcţie (catarg rabatat) 6-6,5 m; |
|
|
- deplasament 40-45 tone; |
|
|
b) performanţe minime: |
|
|
- viteza de sprint - 25 noduri; |
|
|
- viteza de croazieră - 20 noduri; |
|
|
- autonomie la viteza de sprint 550 mile marine; |
|
|
- autonomie la viteza de croazieră 650 mile marine; |
|
|
- zgomot de funcţionare maxim 60-80 dB (A) la interiorul şi exteriorul navei şi 110 dB (în sala maşinilor) |
- tracţiune la cârlig - 8 tf; |
|
|
- diametru tactic de întoarcere - 4 lungimi de navă; |
|
|
c) sisteme şi echipamente de bază minime: |
|
|
- guvernare hidraulică, 2 cârme tip spadă cu autopilot; |
|
|
- bow-thruster hidraulic 500 kg împingere transversală; |
|
|
- ancorare - cabestan/vinci, 1 ancoră, lanţ de ancoră; |
|
|
- manevră legare - 6 babale duble, ocheşi de deviere, parâme; |
|
|
- remorcare - cârlig de remorcă cu declanşare, cu o capacitate de 8tf; |
|
|
- salvare - barcă de intervenţie, minimum 5 m lungime, cu motor de minimum 60 CP, în afara bordului, ce poate fi lansată şi recuperată la mare de minim grad 4, 2 plute de salvare de 6 persoane fiecare, 4 colaci de salvare (2 colaci cu semnal luminos, 2 colaci cu semnal fumigen, 2 căngi pe fiecare parte a navei), 6 veste de lucru gonflabile, 6 veste de salvare, 6 costume de imersiune, kit de semnalizare în caz de pericol conform SOLAS, plasă de salvare, dispozitiv plasă de recuperare salvaţi tip „jason’s craddle", sling MOB, aruncător de bandulă (1 kit); |
|
|
- sistem de stins incendiul extern pentru intervenţii la alte nave şi pătrundere în zona de foc pentru salvarea supravieţuitorilor; |
|
|
- sistem de creare a unei perdele de protecţie a navei cu apă pentru zona de foc; |
|
|
- sisteme de tubulaturi cu pompe, tubulaturi, armături pentru incendiu, santină, apă potabilă, apă tehnică, scurgeri sanitare, combustibil; |
|
|
- sistem de ventilaţie pentru zona de amenajări interioare şi comandă de navigaţie ce va trebui să lucreze în condiţii ale mediului exterior de la –25 grade până la +40 grade Celsius; |
|
|
- sisteme aferente camerei maşinilor; |
|
|
- sisteme electrice, tablouri, iluminat; |
|
|
- sisteme de comunicaţii şi navigaţie conform regulilor SOLAS, zona A2; |
|
|
- lumini şi semnale de navigaţie conform regulilor COLREG; |
|
|
d) sisteme şi echipamente speciale: |
|
|
- ambarcaţiune RHIB cu motor exterior pentru intervenţii SAR; |
|
|
- cameră de termoviziune; |
|
|
- 2 braţe pentru recuperare MOB (man over board - om la apă), dotate cu dispozitive de recuperare diferite; |
- loc de comandă în caz de avarie, amplasat la puntea principală; |
|
|
- masă pentru 2 tărgi, amplasată în zona punţii principale, în zona de primire supravieţuitori; |
|
|
- 1 targă pentru operaţiuni cu elicopterul; |
|
|
- 1 kit de prim ajutor aplicabil regulilor naţionale/internaţionale SAR; |
|
|
- 2 echipamente de intervenţie la incendiu, complete; |
|
|
- 1 pompă acţionată de motor termic pentru salvare/incendiu şi manicile aferente; |
|
|
- sistem complet pentru asigurarea echipajului ce lucrează pe punte; |
|
|
- sistem complet de remorcaj 8 tf; |
|
|
- sistem de transfer elicopter; |
|
|
- sistem de lansare şi recuperare barcă RHIB. |
|
|
Finanţarea investiţiei Finanţarea proiectului de investiţii se realizează de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Transporturilor, în limita sumelor aprobate anual cu această destinaţie, precum şi din alte surse legal constituite, conform programelor de investiţii publice aprobate potrivit legii.
|
ANONIM a comentat
Decretul 139 2005
HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS
Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at:
WhatsApp +1(520)200-2320)
(support@thehackangels.com).
(www.thehackangels.com)
If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
|
ANONIM a comentat
Decretul 139 2005
HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS
Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at:
WhatsApp +1(520)200-2320)
(support@thehackangels.com).
(www.thehackangels.com)
If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
|
ANONIM a comentat
Decretul 139 2005
HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS
Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at:
WhatsApp +1(520)200-2320)
(support@thehackangels.com).
(www.thehackangels.com)
If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
|
ANONIM a comentat
Raport 1937 2021
Obțineți creditul în 24 de ore
În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
|
ANONIM a comentat
Raport 1937 2021
Obțineți creditul în 24 de ore
În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
|
ANONIM a comentat
Raport 1937 2021
Obțineți creditul în 24 de ore
În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
|
ANONIM a comentat
Raport 1937 2021
Obțineți creditul în 24 de ore
În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
|
ANONIM a comentat
Raport 1937 2021
Obțineți creditul în 24 de ore
În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
|
ANONIM a comentat
Raport 1937 2021
Obțineți creditul în 24 de ore
În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
|
ANONIM a comentat
Raport 1937 2021
Obțineți creditul în 24 de ore
În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
|
Alte acte pe aceeaşi temă cu Hotărârea 94/2017
|