Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

HOTARARE Nr

HOTARARE   Nr. 937 din 10 iunie 2004

pentru modificarea si completarea Procedurilor privind accesul la masurile pentru stimularea ocuparii fortei de munca, modalitatile de finantare si instructiunile de implementare a acestora, aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 377/2002

ACT EMIS DE: GUVERNUL ROMANIEI

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 558 din 23 iunie 2004


SmartCity3


    In temeiul art. 108 din Constitutie, republicata,

    Guvernul Romaniei adopta prezenta hotarare.

    ARTICOL UNIC
    Procedurile privind accesul la masurile pentru stimularea ocuparii fortei de munca, modalitatile de finantare si instructiunile de implementare a acestora, aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 377/2002, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 310 din 10 mai 2002, cu modificarile ulterioare, se modifica si se completeaza dupa cum urmeaza:
    1. Articolul 1 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 1
    Beneficiarii serviciilor de informare si consiliere profesionala sunt persoanele in cautarea unui loc de munca, aflate in situatiile prevazute la art. 16 din lege, precum si persoanele care beneficiaza de servicii de formare profesionala in mod gratuit, prevazute la art. 66 alin. (1) din lege."
    2. Alineatul (1) al articolului 16 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 16
    (1) Serviciile de mediere a muncii se acorda gratuit pentru categoriile de persoane prevazute la art. 16 din lege."
    3. Alineatul (1) al articolului 17 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 17
    (1) Serviciile de mediere a muncii se pot acorda si contra cost de catre furnizorii de servicii specializate din sectorul public sau privat, acreditati de Agentia Nationala pentru Ocuparea Fortei de Munca, sau de furnizorii de servicii specializate pentru stimularea ocuparii fortei de munca din statele membre ale Uniunii Europene si din Spatiul Economic European, care au fost supusi unei astfel de conditii in statul de origine sau de provenienta."
    4. Alineatele (2) si (3) ale articolului 18 vor avea urmatorul cuprins:
    "(2) Persoanele care nu beneficiaza de indemnizatii de somaj si doresc sa participe la servicii de mediere a muncii trebuie sa depuna o cerere, conform anexei nr. 9 la norme, la agentiile pentru ocuparea fortei de munca.
    (3) In cazul neincadrarii in munca, persoanele prevazute la alin. (2) vor reinnoi cererea de participare la serviciile de mediere a muncii, la 6 luni."
    5. Articolul 25 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 25
    (1) Beneficiarii programelor de formare profesionala sunt persoanele aflate in situatiile prevazute la art. 16 si la art. 66 alin. (1) si (2) din lege.
    (2) Persoanele aflate in detentie care mai au de executat cel mult 9 luni pana la ultima zi de executare a pedepsei, prevazute la art. 66 alin. (4) din lege, pot urma un program de formare profesionala care sa le asigure cresterea si diversificarea competentelor profesionale in scopul asigurarii reintegrarii pe piata muncii."
    6. Articolul 26 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 26
    (1) Serviciile de formare profesionala sunt gratuite pentru categoriile de persoane prevazute la art. 66 alin. (1) si (2) din lege.
    (2) Gratuitatea prevazuta la alin. (1) se acorda in conditiile prevazute la art. 66 alin. (3) si la art. 66^1 alin. (6) din lege.
    (3) Persoanele care nu se incadreaza in prevederile alin. (1) si (2) si nici in cele ale art. 25 alin. (2) si doresc sa urmeze un program de formare profesionala realizat de agentiile pentru ocuparea fortei de munca sau centrele regionale de formare profesionala a adultilor suporta contravaloarea cheltuielilor pentru organizarea programului."
    7. Alineatele (1) si (2) ale articolului 27 vor avea urmatorul cuprins:
    "Art. 27
    (1) Persoanele prevazute la art. 66 alin. (1) din lege au acces la programele de formare profesionala gratuite, daca au fost cuprinse in servicii de informare si consiliere profesionala sau de mediere si au recomandare pentru programul de formare profesionala.
    (2) La programele de formare profesionala pot fi admise persoanele care indeplinesc conditiile de acces prevazute pentru programul respectiv."
    8. Articolul 28 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 28
    (1) Formarea profesionala a persoanelor in cautarea unui loc de munca se realizeaza de agentiile pentru ocuparea fortei de munca prin centrele de formare profesionala din subordinea acestora si prin centrele regionale pentru formarea profesionala a adultilor ale Agentiei Nationale pentru Ocuparea Fortei de Munca, precum si prin furnizori de formare profesionala din sectorul public sau privat, denumiti in continuare furnizori, cu care incheie contracte potrivit modelului prevazut in anexa nr. 5, care au fost autorizati in conditiile legislatiei privind formarea profesionala a adultilor.
    (2) Programele de formare profesionala la care participa persoanele aflate in detentie care mai au de executat cel mult 9 luni pana la ultima zi de detentie se organizeaza in colaborare cu unitatile subordonate Directiei Generale a Penitenciarelor din cadrul Ministerului Justitiei.
    (3) Programele de formare profesionala la care participa persoanele cu nevoi speciale se organizeaza in colaborare cu structurile teritoriale specializate ale administratiei publice locale si ale Autoritatii Nationale pentru Persoanele cu Handicap."
    9. Articolul 29 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 29
    (1) In cazul in care programele de formare profesionala se realizeaza prin furnizori, selectarea acestora in vederea incheierii contractelor prevazute la art. 28 alin. (1) se face de catre agentiile pentru ocuparea fortei de munca, prin procedura de cerere de oferta, de regula o singura data pe an, pentru fiecare meserie sau ocupatie, in conditiile prevazute de legislatia privind achizitiile publice si de art. 38 din norme.
    (2) Criteriul pe baza caruia se atribuie contractul in urma cererii de oferta prevazute la alin. (1) este oferta cea mai avantajoasa din punct de vedere tehnico-economic.
    (3) Daca in derularea activitatii de formare profesionala se constata ca furnizorul selectionat in urma procedurii de cerere de oferta nu respecta prevederile contractului incheiat sau nu mai poate desfasura activitatea ca urmare a retragerii autorizatiei, agentia pentru ocuparea fortei de munca va proceda la rezilierea contractului si la desemnarea altui furnizor prin repetarea procedurii mentionate."
    10. Dupa articolul 29 se introduce articolul 29^1 cu urmatorul cuprins:
    "Art. 29^1
    (1) Agentia pentru ocuparea fortei de munca, in baza contractului incheiat cu furnizorul, solicita acestuia derularea de programe de formare profesionala.
    (2) Furnizorul are obligatia sa transmita agentiei pentru ocuparea fortei de munca, cu cel putin 5 zile inainte de data stabilita pentru inceperea fiecarui program solicitat, urmatoarele documente:
    a) instiintare cu privire la data de incepere a programului de formare profesionala, precum si la data de sustinere a examenului de absolvire;
    b) planul de pregatire - graficul desfasurator;
    c) programa de pregatire si modalitatile de evaluare a programului, conform modelului prevazut in anexa nr. 2, respectiv in anexa nr. 3 la Metodologia de autorizare a furnizorilor de formare profesionala a adultilor, aprobata prin Ordinul ministrului muncii, solidaritatii sociale si familiei si al ministrului educatiei, cercetarii si tineretului nr. 353/5.202/2003;
    d) lista formatorilor pentru pregatirea teoretica si pregatirea practica, insotita de copii de pe actele de studii care atesta pregatirea acestora; copii de pe contractele in baza carora se asigura personalul de predare-instruire sau personalul implicat in organizarea programului."
    11. Articolul 30 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 30
    (1) Programele de formare profesionala se organizeaza in vederea ocuparii unui numar cat mai mare de absolventi din randul persoanelor in cautarea unui loc de munca.
    (2) Agentiile pentru ocuparea fortei de munca incheie contracte cu angajatorii care solicita calificarea fortei de munca in vederea angajarii, conform modelului prevazut in anexa nr. 6."
    12. Articolul 31 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 31
    Serviciile de formare profesionala pentru categoriile de persoane prevazute la art. 66 alin. (1) si (2) din lege, precum si programele de formare profesionala la care participa persoanele aflate in detentie care mai au de executat cel mult 9 luni pana la ultima zi de detentie, organizate de agentiile pentru ocuparea fortei de munca, se finanteaza din bugetul asigurarilor pentru somaj."
    13. Articolul 32 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 32
    (1) Cheltuielile ocazionate de programele de formare profesionala organizate prin centrele proprii de formare profesionala sau prin centrele regionale pentru formarea profesionala a adultilor sunt formate din cheltuieli de formare profesionala si cheltuieli cu caracter social.
    A. Cheltuielile de formare profesionala cuprind:
    a) cheltuielile de personal aferente personalului implicat in activitatea de organizare a programului de formare profesionala;
    b) cheltuielile de personal aferente personalului de specialitate care desfasoara activitati de predare-instruire;
    c) cheltuielile de personal aferente membrilor comisiei de examinare, altii decat personalul propriu;
    d) cheltuielile de intretinere si gospodarire, materiale si prestarile de servicii cu caracter functional;
    e) cheltuielile cu materii prime necesare prelucrarii in cadrul instruirii practice;
    f) cheltuielile pentru materiale de instruire si manuale;
    g) cheltuielile pentru echipamente de protectie;
    h) cheltuielile de publicitate prin presa, radio si televiziune.
    B. Cheltuielile cu caracter social cuprind:
    a) cheltuielile pentru rechizite;
    b) cheltuielile pentru consultatii medicale, analize medicale si teste necesare participarii la programul de formare profesionala;
    c) cheltuielile pentru abonamente pe mijloacele de transport in comun sau cheltuielile de transport dus-intors pe traseul cel mai scurt de la domiciliu la locul de cazare, in conditiile prevazute la art. 66^1 alin. (2) lit. d) din lege;
    d) cheltuielile de cazare;
    e) cheltuielile pentru acoperirea mesei.
    (2) Cheltuielile prevazute la alin. (1) lit. B.c) - e) se suporta din bugetul asigurarilor pentru somaj in conditiile prevazute de reglementarile in vigoare pentru salariatii institutiilor publice si ai regiilor autonome cu specific deosebit pe perioada delegarii si detasarii in alta localitate, precum si in cazul deplasarii, in cadrul localitatii, in interesul serviciului.
    (3) Cheltuielile efectuate cu pregatirea profesionala a persoanelor aflate in detentie, in cadrul programelor de formare profesionala organizate de agentiile pentru ocuparea fortei de munca in colaborare cu unitatile subordonate Directiei Generale a Penitenciarelor din cadrul Ministerului Justitiei, care se suporta din bugetul asigurarilor pentru somaj, sunt cheltuielile prevazute la alin. (1) lit. A.a) - g) si lit. B.a).
    (4) Cheltuielile privind proiectele de standarde ocupationale prevazute la art. 69 alin. (2) din lege, precum si cheltuielile pentru acoperirea taxelor de autorizare a centrelor de formare profesionala din subordinea agentiilor pentru ocuparea fortei de munca si a centrelor regionale pentru formarea profesionala a adultilor ale Agentiei Nationale pentru Ocuparea Fortei de Munca se suporta din bugetul asigurarilor pentru somaj."
    14. Articolul 33 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 33
    (1) Agentiile pentru ocuparea fortei de munca pot plati lunar serviciile prestate de furnizori pentru persoanele care au urmat programul de formare profesionala in luna pentru care se face plata sau integral la finalizarea programului de formare profesionala.
    (2) Platile lunare se fac in limita a 70% din suma reprezentand serviciile prestate de furnizor pentru persoanele care au urmat programul de formare profesionala in luna pentru care se face plata.
    (3) Virarea sumelor se face in luna urmatoare celei in care au fost prestate serviciile, in baza certificarii realizarii acestora, potrivit contractului incheiat cu furnizorul de servicii, de catre responsabilul de programe de formare profesionala prevazut la art. 40, precum si cu respectarea celorlalte reglementari privind modalitatile de plata prevazute la pct. 6 din anexa nr. 5.
    (4) Dupa sustinerea examenului la incheierea programului, agentiile pentru ocuparea fortei de munca platesc furnizorilor diferenta dintre suma reprezentand serviciile prestate de acestia pentru persoanele care au urmat programul de formare profesionala si suma platita in conditiile alin. (2)."
    15. Articolul 34 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 34
    Elaborarea programelor de formare profesionala se face in conformitate cu legislatia in vigoare privind formarea profesionala a adultilor."
    16. Articolele 35, 36 si 37 se abroga.
    17. Articolul 38 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 38
    (1) Durata programelor de formare profesionala pentru persoanele care beneficiaza in mod gratuit de acestea este de maximum 9 luni.
    (2) Agentiile pentru ocuparea fortei de munca pot organiza, cu aprobarea Agentiei Nationale pentru Ocuparea Fortei de Munca, programe de formare profesionala cu o durata mai mare de 9 luni, fara a depasi 24 de luni, cu conditia angajarii tuturor absolventilor programului pentru care se solicita aprobarea.
    (3) Pentru aprobarea organizarii de programe de formare profesionala cu o durata mai mare de 9 luni se va depune la Agentia Nationala pentru Ocuparea Fortei de Munca urmatoarea documentatie:
    a) referatul justificativ pentru organizarea programului de formare profesionala pe o durata mai mare de 9 luni;
    b) obiectivele programului de formare profesionala, exprimate in competentele profesionale ce urmeaza sa fie dobandite de fiecare persoana care urmeaza programul;
    c) planul si programa de pregatire;
    d) numarul de persoane in cautarea unui loc de munca pentru care se propune organizarea programului;
    e) devizul estimativ al cheltuielilor prevazute la art. 32;
    f) contractele cu angajatorii."
    18. Articolul 39 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 39
    (1) Pentru persoanele care detin cunostinte, abilitati si deprinderi corespunzatoare uneia sau mai multor unitati de competenta din cadrul unei ocupatii, demonstrate pe baza certificatului de competenta profesionala eliberat de un centru de evaluare si certificare a competentelor profesionale, autorizat in conditiile legii, sau a unui certificat de absolvire, se pot elabora si organiza programe de formare profesionala pentru dobandirea acelor competente care sa le permita obtinerea certificatului de calificare.
    (2) Persoanele care cumuleaza certificate de competenta pentru toate unitatile de competenta din cadrul unei ocupatii se pot inscrie la examenul de absolvire pentru obtinerea unui certificat de calificare.
    (3) In cazul programelor de formare profesionala structurate pe module, la examenul de absolvire pentru obtinerea unui certificat de calificare se pot inscrie si persoanele care au cumulat certificate de absolvire pentru module care corespund programului pentru care se organizeaza examenul, in proportie de minimum 70% ."
    19. Articolul 40 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 40
    (1) Pentru organizarea fiecarui program de formare profesionala directorul executiv al agentiei pentru ocuparea fortei de munca emite o dispozitie conform anexei nr. 8, prin care numeste si un responsabil de program de formare profesionala, cu exceptia programelor de formare profesionala organizate de centrele regionale de formare profesionala a adultilor.
    (2) Responsabilul de program de formare profesionala are urmatoarele sarcini in cazul in care formarea profesionala se desfasoara prin furnizori:
    a) verifica documentatia necesara organizarii programului de formare profesionala, prezentata de furnizor;
    b) monitorizeaza si are drept de control asupra desfasurarii programului de formare profesionala, in conformitate cu prevederile caietului de sarcini si cu obligatiile asumate prin contract;
    c) asista la examenul de absolvire al participantilor la programul de formare profesionala."
    20. Articolul 41 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 41
    (1) Pentru inscrierea la programele de formare profesionala persoanele prevazute la art. 16 lit. a), b), d), e) si f) din lege vor prezenta la agentia pentru ocuparea fortei de munca urmatoarele acte:
    a) recomandare din partea centrului de informare si consiliere privind cariera sau a serviciului de mediere;
    b) cerere de inscriere la programul de formare profesionala, conform modelului prezentat in anexa nr. 9; in situatia persoanelor care beneficiaza de servicii de formare profesionala gratuite, cererea cuprinde si angajamentul persoanei cu privire la suportarea consecintelor legale prevazute de lege;
    c) actul de identitate, in original si in copie;
    d) certificatul de nastere, in original si in copie;
    e) actele de studii eliberate in conditiile legii, in original si in copie;
    f) actul medical din care sa rezulte starea sanatatii persoanei si faptul ca aceasta este apta din punct de vedere medical pentru exercitarea meseriei in care doreste sa se califice.
    (2) Persoanele inregistrate la agentiile pentru ocuparea fortei de munca, care desfasoara activitati in mediul rural si nu realizeaza venituri lunare sau realizeaza venituri lunare mai mici decat indemnizatia de somaj, prevazute la art. 66 alin. (1) din lege, vor depune pe langa actele prevazute la alin. (1) si urmatoarele acte:
    a) actul eliberat de organele fiscale teritoriale subordonate Ministerului Finantelor Publice;
    b) dovada ca desfasoara activitatea pe raza comunei sau a satului, eliberata de autoritatile administratiei publice locale, dupa caz;
    c) dovada incadrarii in munca printr-un act eliberat de angajator, din care sa rezulte venitul lunar realizat, locul de munca si domeniul in care persoana isi desfasoara activitatea, dupa caz.
    (3) Persoanele prevazute la art. 66 alin. (2) din lege vor depune actele prevazute la alin. (1) lit. b) - f) si, dupa caz, urmatoarele acte:
    a) actul emis de angajator, din care sa reiasa data si motivul suspendarii raporturilor de munca sau de serviciu, data reluarii acestora, precum si acordul pentru participarea la un program de formare profesionala pe intreaga perioada a acestuia;
    b) certificatul de nastere al copilului, in original si in copie;
    c) livretul militar sau adeverinta de lasare la vatra, in original si in copie;
    d) actul in baza caruia au fost incadrate in munca si decizia de revizuire medicala, din care sa reiasa redobandirea capacitatii de munca pentru persoanele care si-au reluat activitatea dupa pensionarea pentru invaliditate, in original si in copie.
    (4) Persoanele prevazute la art. 26 alin. (3) vor depune actele prevazute la alin. (1) lit. b) - f) si chitanta de achitare a sumei reprezentand contravaloarea unui avans de cel putin 25% din cheltuielile pentru organizarea programului de formare profesionala, restul sumei urmand a fi achitat in cel mult 3 rate pe perioada derularii programului de formare profesionala.
    (5) Copiile de pe actele prezentate o data cu originalul se certifica pentru autenticitate prin inscrierea mentiunii <<conform cu originalul>>, urmata de numele, prenumele si semnatura functionarului public, precum si de data la care s-a facut mentiunea, si se pastreaza la dosar impreuna cu celelalte acte."
    21. Alineatul (1) al articolului 42 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 42
    (1) Programele de formare profesionala se organizeaza pe grupe constituite din maximum 28 de cursanti pentru pregatirea teoretica si maximum 14 cursanti pentru pregatirea practica."
    22. Alineatul (4) al articolului 42 se abroga.
    23. Articolul 43 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 43
    (1) Activitatea de calificare cuprinde pregatirea teoretica si pregatirea practica.
    (2) Programul de pregatire practica si teoretica se stabileste in conformitate cu prevederile legale in vigoare."
    24. Articolele 44 si 45 se abroga.
    25. Articolul 46 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 46
    (1) In cazul programelor de formare profesionala realizate prin centrele proprii de formare profesionala sau prin centrele regionale pentru formarea profesionala a adultilor, la care formatorii pentru pregatirea teoretica si practica nu sunt angajatii institutiei, agentiile pentru ocuparea fortei de munca, respectiv centrele regionale pentru formarea profesionala a adultilor vor asigura, in conditiile legii, pentru derularea acestor programe, formatori din afara institutiei.
    (2) Formatorii pentru pregatirea practica raspund, potrivit legii, de prelucrarea catre participantii la programul de formare profesionala a Normelor tehnice de securitate a muncii si a normelor P.S.I. specifice."
    26. Articolul 47 se abroga.
    27. Articolul 49 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 49
    (1) Participantii la programele de formare profesionala trebuie sa respecte planul de pregatire - graficul desfasurator.
    (2) Persoanelor prevazute la art. 66 alin. (1) si (2) din lege li se aplica prevederile art. 37 alin. (5) din norme, daca numarul absentelor nemotivate depaseste 10% din totalul orelor prevazute in planul de pregatire."
    28. Articolul 51 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 51
    (1) Evaluarea participantilor la programe de formare profesionala, precum si organizarea si sustinerea examenului de absolvire se fac in conformitate cu prevederile legislatiei in vigoare privind certificarea formarii profesionale a adultilor.
    (2) Examenul de absolvire se organizeaza in termen de cel mult 10 zile de la finalizarea programului de formare profesionala."
    29. Articolele 52, 53, 54, 55, 56 si 57 se abroga.
    30. Articolul 58 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 58
    (1) Participantilor la programe de formare profesionala care au promovat examenul de absolvire li se elibereaza, dupa caz, certificat de calificare sau certificat de absolvire, in conditiile legii.
    (2) Participantilor la programe de formare profesionala care nu promoveaza examenul de absolvire sau nu se prezinta la sustinerea acestuia li se elibereaza, potrivit prevederilor legale privind certificarea formarii profesionale a adultilor, o adeverinta de participare la programul de formare profesionala.
    (3) Beneficiarii de programe de formare profesionala gratuite care nu promoveaza primul examen de absolvire sau nu se prezinta la sustinerea acestuia au dreptul la o singura reexaminare gratuita.
    (4) Data sustinerii reexaminarii se stabileste intr-un interval de cel mult 30 de zile calendaristice de la data primului examen."
    31. Articolul 59 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 59
    Beneficiarii serviciilor de consultanta si asistenta pentru inceperea unei activitati independente sau pentru initierea unei afaceri sunt, in conformitate cu art. 71 din lege, persoanele in cautarea unui loc de munca, precum si studentii care solicita acordarea de credite cu dobanda avantajoasa din bugetul asigurarilor pentru somaj, conform art. 86 alin. (4) din lege."
    32. Articolul 60 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 60
    (1) Serviciile de consultanta si asistenta pentru inceperea unei activitati independente sau pentru initierea unei afaceri se acorda gratuit, la cerere, o singura data, persoanelor prevazute la art. 16 lit. a), b), d), e) si f) din lege pentru fiecare perioada in care se afla in cautarea unui loc de munca, precum si studentilor care solicita acordarea de credite cu dobanda avantajoasa din bugetul asigurarilor pentru somaj, conform art. 86 alin. (4) din lege.
    (2) Persoanele care nu se incadreaza in prevederile alin. (1) pot beneficia de servicii de consultanta si asistenta pentru inceperea unei activitati independente sau pentru initierea unei afaceri, in baza unei cereri adresate agentiei pentru ocuparea fortei de munca, cu suportarea cheltuielilor efectuate de aceasta."
    33. La articolul 64, dupa alineatul (1) se introduce alineatul (2) cu urmatorul cuprins:
    "(2) Studentii care solicita acordarea de credite cu dobanda avantajoasa din bugetul asigurarilor pentru somaj, conform art. 86 alin. (4) din lege, vor depune o data cu documentatia pentru acordarea creditului cererea prevazuta la alin. (1), insotita de urmatoarele documente:
    a) actul de identitate, in copie;
    b) adeverinta, eliberata de institutia de invatamant superior de stat sau particular, autorizata sau acreditata, in conditiile legii, din care sa rezulte ca au statut de student si urmeaza studiile la cursuri de zi;
    c) declaratie pe propria raspundere ca au statut de student pentru prima data."
    34. Articolul 68 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 68
    Beneficiarii acestei masuri sunt persoanele carora li s-a stabilit dreptul la indemnizatie de somaj, in conditiile legii, si care, inainte de expirarea perioadei pentru care sunt indreptatite sa primeasca indemnizatia, se incadreaza in munca, pentru program normal de lucru, pe durata mai mare de 12 luni, la angajatori cu care nu au mai fost in raporturi de munca sau de serviciu in ultimii 2 ani."
    35. La articolul 69 alineatul (1), dupa litera b) se introduc literele c) si d) cu urmatorul cuprins:
    "c) actul in baza caruia au fost incadrate in munca, in copie;
    d) document emis de angajator, din care sa rezulte ca in ultimii 2 ani acesta nu a mai fost in raporturi de munca sau de serviciu cu persoana respectiva."
    36. Dupa alineatul (4) al articolului 70 se introduce alineatul (4^1) cu urmatorul cuprins:
    "(4^1) Persoanele aflate in situatia prevazuta la art. 73 alin. (1) din lege vor depune o data cu dovada incadrarii in munca, prevazuta la alin. (1), si documentele prevazute la art. 69 alin. (1) lit. b) - d)."
    37. La articolul 75 alineatul (1), litera d) va avea urmatorul cuprins:
    "d) angajament pentru respectarea art. 76 alin. (1) din lege, conform modelului prezentat in anexa nr. 13 la norme, care constituie titlu executoriu."
    38. Articolul 80 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 80
    Daca raporturile de munca sau de serviciu inceteaza intr-o perioada mai mica de 12 luni de la data incadrarii in munca, din motivele prevazute la art. 76 alin. (1) din lege, sumele acordate conform art. 74 sau 75 din lege se vor recupera pe baza angajamentelor beneficiarilor, care constituie titluri executorii."
    39. Alineatul (2) al articolului 81 va avea urmatorul cuprins:
    "(2) Cheltuielile prevazute la alin. (1) sunt efectuate in cadrul realizarii programelor de ocupare temporara a fortei de munca din randul somerilor, pentru activitati care au ca scop dezvoltarea comunitatilor locale."
    40. Articolul 83 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 83
    Activitatile care pot fi subventionate din sursele prevazute la art. 78 din lege sunt desfasurate de autoritati publice locale sau de angajatori in baza contractelor incheiate cu autoritatile administratiei publice locale cu respectarea reglementarilor in vigoare privind achizitiile publice."
    41. Articolele 84 si 85 se abroga.
    42. Articolul 86 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 86
    Pentru a putea beneficia de subventionarea locurilor de munca din bugetul asigurarilor pentru somaj prin prestarea unei activitati in scopul dezvoltarii comunitatii locale, angajatorii trebuie sa faca dovada ca au prevazut in statut activitatea respectiva si ca li s-au atribuit contractele de catre autoritatile administratiei publice locale cu respectarea reglementarilor in vigoare privind achizitiile publice."
    43. Alineatele (2) si (3) ale articolului 87 vor avea urmatorul cuprins:
    "(2) Programele de ocupare anuale transmise de agentiile pentru ocuparea fortei de munca cuprind numarul de locuri de munca ce pot fi subventionate in anul respectiv luand in considerare suma alocata prin buget cu aceasta destinatie, precum si perioada de incadrare in munca a fortei de munca din randul somerilor, de maximum 12 luni.
    (3) O data cu aprobarea programelor de ocupare de catre autoritatile administratiei publice prevazute la alin. (1) se imputerniceste primarul sau, dupa caz, presedintele consiliului judetean sa repartizeze, in limita numarului de persoane prevazute in programul de ocupare, locurile de munca subventionate, pe lucrari si activitati pentru dezvoltarea comunitatii locale respective, si sa le distribuie angajatorilor care le organizeaza, pe baza contractelor atribuite cu respectarea reglementarilor in vigoare privind achizitiile publice."
    44. Alineatul (1) al articolului 88 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 88
    (1) Angajatorii care doresc sa presteze activitati pentru dezvoltarea comunitatilor locale vor depune propunerile lor la primarul localitatii sau, dupa caz, la presedintele consiliului judetean, in scopul atribuirii contractelor cu respectarea reglementarilor in vigoare privind achizitiile publice, precum si al aprobarii pentru repartizarea unui numar de locuri de munca subventionate din bugetul asigurarilor pentru somaj."
    45. La articolul 92 alineatul (1), dupa litera c) se introduce litera d) cu urmatorul cuprins:
    "d) un raport financiar privind contravaloarea lucrarilor efectuate in luna respectiva."
    46. Alineatul (2) al articolului 92 va avea urmatorul cuprins:
    "(2) Cererea de finantare, raportul tehnic privind executia lucrarii si raportul financiar se depun de angajator la autoritatea administratiei publice locale pana la data de 3 a lunii urmatoare celei pentru care se solicita finantarea, iar statele de plata se depun pana la data de 15 a lunii urmatoare celei pentru care se solicita finantarea."
    47. Articolul 93 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 93
    (1) Primarul sau, dupa caz, presedintele consiliului judetean ori primarul general al municipiului Bucuresti avizeaza cererile de finantare, iar angajatorii le depun impreuna cu o copie de pe raportul tehnic privind executia lucrarii si cu raportul financiar, cel mai tarziu pana la data de 5 a lunii urmatoare celei pentru care se solicita finantarea, la agentia pentru ocuparea fortei de munca judeteana sau a municipiului Bucuresti.
    (2) Pana cel mai tarziu la data de 15 a lunii urmatoare celei pentru care se solicita finantarea, angajatorii vor depune la agentia pentru ocuparea fortei de munca judeteana sau a municipiului Bucuresti copii de pe statele de plata semnate.
    (3) Autoritatea administratiei publice locale va depune la agentia pentru ocuparea fortei de munca judeteana sau a municipiului Bucuresti solicitarea pentru acordarea subventiei prevazute la art. 79 alin. (2) din lege, cel mai tarziu pana la data de 5 a lunii urmatoare celei pentru care se solicita finantarea.
    (4) Agentia pentru ocuparea fortei de munca judeteana sau a municipiului Bucuresti va vira angajatorilor sumele aferente subventiilor cel tarziu pana la data de 10 a lunii urmatoare celei pentru care se solicita finantarea."
    48. Alineatul (1) al articolului 94 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 94
    (1) Beneficiarii subventiilor de la bugetul asigurarilor pentru somaj, prevazute la art. 80 din lege, sunt angajatorii care incadreaza in munca, pe perioada nedeterminata, absolventi ai institutiilor de invatamant, care la data absolvirii studiilor nu aveau raporturi de munca sau de serviciu."
    49. La articolul 97, dupa litera b) se introduc literele c), d), e), f) si g) cu urmatorul cuprins:
    "c) actul de identitate al absolventului, in copie;
    d) actul in baza caruia au fost incadrati in munca, in copie;
    e) actul de absolvire a institutiei de invatamant, in copie;
    f) declaratie pe propria raspundere a absolventului ca la data absolvirii studiilor nu avea raporturi de munca sau de serviciu;
    g) declaratie pe propria raspundere a angajatorului, din care sa rezulte ca posturile pe care au fost incadrati absolventi in conditiile art. 80 din lege nu sunt posturi de munca reinfiintate in mai putin de 6 luni de la desfiintarea acestora."
    50. Alineatul (1) al articolului 98 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 98
    (1) Masurile de stimulare prevazute la art. 80 alin. (1) si (2) din lege se acorda angajatorilor pe o perioada de 12 luni si, respectiv, 18 luni de la data incheierii conventiei prevazute la art. 96 si constau in acordarea unei sume lunare in cuantumul prevazut la art. 80 din lege."
    51. Dupa alineatul (4) al articolului 98 se introduce alineatul (5) cu urmatorul cuprins:
    "(5) Perioada de suspendare a raporturilor de munca sau de serviciu nu face parte din perioada de acordare a masurilor de stimulare."
    52. Alineatul (2) al articolului 100 va avea urmatorul cuprins:
    "(2) Daca in perioada prevazuta la alin. (1) raporturile de munca sau de serviciu ale absolventilor inceteaza din motivele prevazute la art. 83 alin. (2) din lege, angajatorul este obligat sa restituie in totalitate agentiilor pentru ocuparea fortei de munca sumele incasate pentru fiecare absolvent plus dobanda de referinta a Bancii Nationale a Romaniei in vigoare la data incetarii raporturilor de munca sau de serviciu."
    53. Alineatele (3) si (4) ale articolului 100 se abroga.
    54. Alineatul (2) al articolului 102 se abroga.
    55. Alineatul (4) al articolului 102 va avea urmatorul cuprins:
    "(4) Decontarea cheltuielilor aferente pregatirii profesionale a absolventilor care au promovat examenul de absolvire se face la finalizarea cursurilor, in baza urmatoarelor documente:
    a) tabelul nominal cu absolventii care au promovat examenul de absolvire, conform modelului prezentat in anexa nr. 18 la norme;
    b) Certificatul de calificare profesionala sau Certificatul de absolvire, in copie;
    c) devizul cheltuielilor pe cursant."
    56. La articolul 103, dupa litera b) se introduce litera c) cu urmatorul cuprins:
    "c) angajatorii care incadreaza in munca, potrivit legii, someri care in termen de cel mult 3 ani de la data angajarii indeplinesc conditiile pentru a solicita pensia anticipata partiala sau de acordare a pensiei pentru limita de varsta, daca nu indeplinesc conditiile de a solicita pensia anticipata partiala."
    57. Articolul 104 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 104
    La solicitarea angajatorilor care doresc sa incadreze persoane din randul celor prevazute la art. 103, agentiile pentru ocuparea fortei de munca vor prezenta liste cuprinzand persoanele inregistrate in evidentele proprii, care fac parte din aceste categorii si care corespund din punct de vedere al calificarii profesionale."
    58. Dupa articolul 105 se introduce articolul 105^1 cu urmatorul cuprins:
    "Art. 105^1
    (1) Pentru acordarea drepturilor prevazute la art. 85 alin. (5) din lege, calculul datelor la care persoana indeplineste conditiile pentru a solicita pensie anticipata partiala sau de acordare a pensiei pentru limita de varsta revine angajatorului care isi asuma raspunderea pentru datele comunicate.
    (2) La calculul datelor prevazute la alin. (1) angajatorul va avea in vedere conditiile existente la data angajarii, respectiv varsta persoanei, stagiul de cotizare in sistemul asigurarilor sociale de stat si locul de munca pe care a fost incadrata persoana.
    (3) Agentia pentru ocuparea fortei de munca judeteana, respectiv a municipiului Bucuresti, verifica pe baza documentelor prezentate de angajator corectitudinea calculului prevazut la alin. (1)."
    59. Alineatul (1) al articolului 107 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 107
    (1) Masura de stimulare prevazuta la art. 85 alin. (1) si (2) din lege se acorda angajatorilor pe o perioada de 12 luni de la data incheierii conventiei si consta in acordarea unei sume lunare reprezentand un salariu de baza minim brut pe tara in vigoare in luna pentru care se face plata."
    60. Dupa alineatul (1) al articolului 107 se introduc alineatele (1^1) si (1^2) cu urmatorul cuprins:
    "(1^1) Subventionarea locurilor de munca vacante pentru incadrarea in munca, in conditiile art. 85 alin. (2) din lege, a persoanelor cu handicap nu poate depasi 60% din costurile salariale ale angajatorului, pe o perioada de un an de la angajare, aferente persoanelor cu handicap incadrate in munca.
    (1^2) Masura de stimulare prevazuta la art. 85 alin. (5) din lege se acorda angajatorilor pe perioada angajarii, de la data incheierii conventiei pana la data indeplinirii conditiilor de pensionare, si consta in acordarea unei sume lunare reprezentand un salariu de baza minim brut pe tara in vigoare in luna pentru care se face plata."
    61. Alineatul (4) al articolului 107 va avea urmatorul cuprins:
    "(4) Pentru perioada in care raporturile de munca sau de serviciu ale persoanelor incadrate in baza conventiei prevazute la art. 105 sunt suspendate, masurile de stimulare prevazute la art. 85 din lege nu se acorda."
    62. Dupa alineatul (4) al articolului 107 se introduce alineatul (5) cu urmatorul cuprins:
    "(5) Perioada de suspendare a raporturilor de munca sau de serviciu nu face parte din perioada de acordare a masurilor de stimulare."
    63. Articolul 108 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 108
    (1) Angajatorii care incadreaza in munca persoanele prevazute la art. 85 alin. (1) si (2) din lege si care incheie conventii cu agentiile pentru ocuparea fortei de munca sunt obligati sa mentina raporturile de munca sau de serviciu ale acestora cel putin 2 ani de la data incadrarii.
    (2) Daca in perioada mentionata la alin. (1) raporturile de munca sau de serviciu inceteaza din motivele prevazute la art. 83 alin. (2) din lege, angajatorul este obligat sa restituie in totalitate sumele incasate pentru fiecare persoana plus dobanda de referinta a Bancii Nationale a Romaniei in vigoare la data incetarii raporturilor de munca sau de serviciu."
    64. Titlul capitolului VIII va avea urmatorul cuprins:
    "CAP. 8
    Acordarea din bugetul asigurarilor pentru somaj de credite in conditii avantajoase si fonduri nerambursabile"
    65. La articolul 109, litera d) va avea urmatorul cuprins:
    "d) persoane fizice care desfasoara activitati economice in mod independent, autorizate potrivit legii;"
    66. La articolul 109, dupa litera e) se introduce litera f) cu urmatorul cuprins:
    "f) persoane in varsta de pana la 30 de ani, care au statut de student pentru prima data si urmeaza studiile la cursuri de zi la o institutie de invatamant superior de stat sau particular, autorizata ori acreditata, in conditiile legii, care infiinteaza sau dezvolta, individual ori impreuna cu alti studenti care indeplinesc conditiile prevazute de lege, intreprinderi mici si mijlocii, unitati cooperatiste, asociatii familiale sau care desfasoara in mod independent o activitate economica in calitate de persoana fizica autorizata."
    67. La articolul 109, dupa alineatul (1) se introduce alineatul (2) cu urmatorul cuprins:
    "(2) Pot fi beneficiari de fonduri nerambursabile, in conditiile legii, urmatoarele persoane juridice sau fizice:
    a) intreprinderi mici si mijlocii;
    b) unitati cooperatiste;
    c) asociatii familiale infiintate de someri;
    d) someri care au dobandit calitatea de persoana fizica autorizata sa desfasoare in mod independent o activitate economica."
    68. Articolul 110 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 110
    Conditiile de acordare si rambursare a creditelor, de acordare a fondurilor nerambursabile, modul de stabilire a garantiilor, organizare si desfasurarea licitatiilor pentru desemnarea bancilor si a agentiilor autorizate sa acorde credite, respectiv fonduri nerambursabile din bugetul asigurarilor pentru somaj, se vor stabili prin norme metodologice comune ale Ministerului Muncii, Solidaritatii Sociale si Familiei si Bancii Nationale a Romaniei, care se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I."
    69. Articolul 111 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 111
    (1) Beneficiaza de reducerea sumei reprezentand contributia de 3% datorata bugetului asigurarilor pentru somaj angajatorii care incadreaza in munca persoane din randul somerilor si pe care le mentin in activitate o perioada de cel putin 6 luni de la data angajarii.
    (2) De aceeasi facilitate beneficiaza si angajatorii care primesc credite in conditiile art. 86 alin. (1) si (4) din lege, numai pentru somerii incadrati peste nivelul de 50% din locurile de munca nou-create.
    (3) Angajatorii care primesc fonduri nerambursabile din bugetul asigurarilor pentru somaj, in conditiile art. 86^1 din lege, beneficiaza de reducere la plata contributiei, potrivit alin. (1), numai pentru somerii incadrati pe alte locuri de munca decat cele nou-create ca urmare a acordarii fondurilor nerambursabile."
    70. Partea introductiva a articolului 113 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 113
    Reducerea sumei reprezentand contributia de 3% datorata bugetului asigurarilor pentru somaj, in conditiile art. 93 din lege, se acorda la cererea angajatorilor, al carei model este prezentat in anexa nr. 21 la norme, insotita de urmatoarele documente:"
    71. Articolul 116 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 116
    (1) Controlul respectarii obligatiilor privind incadrarea in munca si mentinerea raporturilor de munca, asumate de angajatorii care au beneficiat, din bugetul asigurarilor pentru somaj, de subventii, credite sau fonduri nerambursabile, precum si de facilitati in temeiul art. 93 din lege, se efectueaza de catre organele de control masuri active din cadrul agentiilor pentru ocuparea fortei de munca judetene, respectiv a municipiului Bucuresti, care vor constata daca s-au indeplinit obligatiile de catre angajatori prevazute in conventiile/contractele incheiate cu agentiile pentru ocuparea fortei de munca judetene, respectiv a municipiului Bucuresti, vor stabili eventualele debite si vor aplica, dupa caz, sanctiunile prevazute de lege.
    (2) Debitele si sanctiunile prevazute la alin. (1) se consemneaza in procese-verbale de control, care constituie titluri executorii.
    (3) Debitele constatate, amenzile contraventionale, penalitatile si dobanzile se recupereaza de catre personalul de specialitate din cadrul agentiilor pentru ocuparea fortei de munca judetene, respectiv a municipiului Bucuresti, desemnat prin dispozitii ale directorilor executivi.
    (4) Procedura privind activitatea de control, de indeplinire a masurilor asiguratorii, precum si de efectuare a executarii silite a debitelor rezultate din nerespectarea prevederilor legii se aproba prin ordin al presedintelui Agentiei Nationale pentru Ocuparea Fortei de Munca si se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I."
    72. Articolul 117 va avea urmatorul cuprins:
    "Art. 117
    Controlul asupra finantarii masurilor de stimulare a angajatorilor se efectueaza de catre organele de control masuri active din cadrul agentiilor pentru ocuparea fortei de munca judetene, respectiv a municipiului Bucuresti."
    73. Anexele nr. 3, 5, 8, 9 si 11 se inlocuiesc cu anexele nr. 1, 2, 3, 4 si 5 care fac parte integranta din prezenta hotarare.

                  PRIM-MINISTRU
                  ADRIAN NASTASE

                         Contrasemneaza:
                         Ministrul muncii,
                         solidaritatii sociale si familiei,
                         Elena Dumitru

                         p. Ministrul finantelor publice,
                         Gheorghe Gherghina,
                         secretar de stat

    ANEXA 1
    (Anexa nr. 3 la proceduri)

    Catre
    Agentia pentru Ocuparea Fortei de Munca a Judetului/Municipiului ..........................

    Subsemnatul/Subsemnata ...................................................., nascut/nascuta la data de ......................., domiciliat/domiciliata/avand resedinta in localitatea ........................................., str. ............................. nr. ......., bl. ......., sc. ......, ap. ......., judetul/sectorul ..............................., posesor/posesoare al/a actului de identitate ........ seria ..... nr. ................, cod numeric personal ..................................., solicit inscrierea in evidenta in vederea informarii si consilierii profesionale.
    Mentionez ca am/nu am beneficiat anterior de aceste servicii si am fost/nu am fost in evidenta Agentiei pentru Ocuparea Fortei de Munca a Judetului/Municipiului ............................... .

                  Data                                Semnatura
             ...............                     .....................

    ANEXA 2 *1)
    (Anexa nr. 5 la proceduri)

    *1) Anexa nr. 2 este reprodusa in facsimil.

                                CONTRACT
                           DE PRESTARI SERVICII*

    * Clauzele contractului sunt minime, putand fi completate.

    1. Partile contractante:
    1.1. Agentia pentru Ocuparea Fortei de Munca a Judetului/Municipiului .................................., cu sediul in .............................., str. ........................ nr. ......., judetul/sectorul ..................., tel. .................., fax ...................., e-mail ....................., cod fiscal ......................., cont nr. ........................... deschis la trezoreria ..........................................., reprezentata prin ..........................................., avand functia de director executiv si prin ............................................................, avand functia de director economic, denumita in continuare organizator.
    1.2. ......................................................................, cu sediul in ........................, str. ........................ nr. ......, bloc ............, scara ........, etaj ........, ap. ......., judetul/sectorul .........................., tel. ......................., fax ................, e-mail ......................, cod fiscal/cod unic de inregistrare, cont nr. ............................, deschis la ....................................., autorizat, in conditiile legii, sa organizeze programe de formare profesionala pentru ocupatia/competentele comune ocupatiilor ..............................., cod C.O.R. .........................., prin autorizatia seria ...... nr. ..............., inmatriculat in Registrul national al furnizorilor de formare profesionala a adultilor cu nr. ............/.............., reprezentat prin ..........................................................., avand functia de ........................................., denumit in continuare furnizor.

    2. Obiectul contractului:
    Obiectul contractului il reprezinta prestarea de catre furnizor, la solicitarea organizatorului, a serviciului de formare profesionala pentru dobandirea de competente profesionale pentru ocupatia/meseria .................. cod nomenclator/cod COR ............. pentru cel mult ............. de persoane, in conditiile legii si a prezentului contract.

    3. Durata contractului:
    Contractul este valabil pe perioada de desfasurare a programelor de formare profesionala pe care organizatorul le solicita furnizorului pana la data de 31 decembrie ................

    4. Valoarea contractului:
    4.1. Valoarea estimata a contractului este de .................... lei.
    4.2. Taxa pentru participarea la programul de formare profesionala este de .................. lei/persoana.

    5. Obligatiile partilor:

    A. Organizatorul:
    A.1. Solicita furnizorului derularea programului de formare profesionala si transmite lista cu persoanele care urmeaza a participa la program.
    A.2. Instiinteaza furnizorul despre persoanele care s-au retras de la programul de formare profesionala.
    A.3. Plateste furnizorului contravaloarea serviciilor prestate.
    A.4. Monitorizeaza si au drept de control asupra desfasurarii programului de formare profesionala in conformitate cu prevederile caietului de sarcini si obligatiile asumate prin contract.

    B. Furnizorul:
    B.1. Incepe derularea programului de formare profesionala in termen de cel mult .......... zile de la comunicarea de catre organizator a solicitarii pentru derularea programului de formare profesionala si a listei prevazute la pct. 5.A.1.
    B.2. Pune la dispozitia organizatorului cu cel putin 5 zile inainte de data stabilita pentru inceperea fiecarui program de formare profesionala documentele prevazute la art. 29^1 alin. (2) din Procedurile privind accesul la masurile pentru stimularea ocuparii fortei de munca, modalitatile de finantare si instructiunile de implementare a acestora, aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 377/2002, cu modificarile si completarile ulterioare.
    B.3. Incepe derularea programului de formare profesionala la data stabilita in perioada prevazuta la pct. B.1.
    B.4. Presteaza serviciile de formare profesionala, cu respectarea normelor legale si a metodologiilor in materie, punand accent pe calitatea formarii profesionale.
    B.5. Asigura resursele umane, materiale, tehnice sau altele asemenea necesare desfasurarii activitatii de formare profesionala.
    B.6. Asigura finalizarea procesului de formare profesionala si sustinerea examenelor de absolvire la terminarea stagiilor de pregatire teoretica si practica si, dupa caz, a reexaminarii, in conditiile legii.
    B.7. Pune la dispozitia organizatorului, pe parcursul derularii programului de formare profesionala, toate informatiile solicitate in legatura cu modul de desfasurare a programului.
    B.8. Introduce in contractele incheiate cu persoanele participante la programul de formare profesionala o clauza potrivit careia in cazul inregistrarii a mai mult de 10% absente nemotivate, persoana va fi exmatriculata.
    B.9. Exmatriculeaza persoanele participante la programul de formare profesionala care cumuleaza mai mult de 10% absente nemotivate din totalul orelor de pregatire si instiinteaza organizatorul despre persoanele exmatriculate in termen de 3 zile de la data exmatricularii acestora.

    6. Modalitati de plata:
    6.1. Plata serviciilor prestate de furnizor se face .......................*
    6.2. Organizatorul achita furnizorului serviciile prestate, pe baza facturilor emise de acesta, in termen de 10 zile de la data primirii facturii.
    6.2.1. Platile lunare se fac in limita a 70% din suma reprezentand serviciile prestate de furnizori pentru persoanele care au urmat programul de formare profesionala in luna pentru care se face plata.
    6.2.2. Dupa sustinerea examenului la incheierea programului, se plateste furnizorului diferenta dintre suma reprezentand serviciile prestate de acesta pentru persoanele care au urmat programul de formare profesionala si suma platita in conditiile punctului 6.2.1.
    6.2.3. Plata integrala la finalizarea programului de formare profesionala se face dupa sustinerea examenului de absolvire pentru persoanele care au urmat programul de formare profesionala.
    6.2.4. Pentru persoanele care indeplinesc conditiile de exmatriculare, plata se face pentru serviciile prestate de furnizor pana la data indeplinirii conditiilor de exmatriculare.
    6.2.5. Pentru persoanele care s-au retras de la programul de formare profesionala, plata se face pentru serviciile prestate de furnizor pana la data comunicarii de catre organizator a retragerii acestor persoane.
    6.3. Facturile vor cuprinde perioada calendaristica acoperita (perioada de facturare) si suma aferenta acestei perioade.
    6.4. Suma aferenta unei perioade de facturare se calculeaza astfel:

         Txc
    S = ----- x (N1 + N2 + ...... + Nn)
         Op

    S = suma facturata
    Txc = taxa pentru un cursant prevazuta la pct. 4.2
    Op = numar total de ore a programului de formare profesionala, conform programei
    N = numarul de ore din programul de formare profesionala derulate in perioada de facturare pentru o persoana participanta la program (n este numarul de persoane participante la programul de formare profesionala in perioada de facturare), dupa caz astfel:
    - numarul de ore derulate in perioada de facturare, pentru persoanele care au participat la programul de formare profesionala pe perioada respectiva;
    - numarul de ore derulate pana la data indeplinirii conditiilor de exmatriculare, pentru persoanele aflate in aceasta situatie;
    - numarul de ore derulate pana la data comunicarii de catre organizator a retragerii de la curs, pentru persoanele aflate in aceasta situatie;
    Perioada de facturare este luna calendaristica in situatia in care platile se fac lunar sau perioada de derulare a programului de formare profesionala in situatia in care plata se face integral la finalizarea programului de formare profesionala dupa sustinerea examenului de absolvire.
    In situatia in care plata se face lunar suma facturata (S) reprezinta 70% din suma calculata conform formulei. Ultima factura, eliberata la finalizarea programului de formare profesionala dupa sustinerea examenului de absolvire va evidentia atat suma facturata pentru ultima luna a programului de formare profesionala, cat si diferenta dintre suma reprezentand serviciile prestate de furnizor pentru persoanele care au urmat programul de formare profesionala si sumele platite lunar.
------------
    * se va inscrie dupa caz lunar sau la finalizarea programului de formare profesionala dupa sustinerea examenului de absolvire.

    7. Modificarea, suspendarea si incetarea contractului
    7.1. Modificarea contractului poate fi facuta numai prin acordul de vointa al partilor, prin act aditional la prezentul contract.
    7.2. Suspendarea contractului se poate dispune de comun acord pe o durata limitata. Suspendarea se consemneaza in scris cu .......... zile inainte de data stabilita pentru suspendare.
    7.3. Incetarea contractului intervine prin acordul partilor sau prin reziliere.
    7.3.1. In cazul in care una dintre partile contractante nu isi respecta obligatiile asumate prin contract, partea lezata ii pune in vedere sa depuna toate diligentele pentru executarea corespunzatoare a clauzelor contractuale.
    7.3.2. Daca partea in culpa, in termen de ........... zile de la primirea notificarii, nu se conformeaza, partea lezata poate denunta unilateral contractul, reziliindu-l.

    8. Cesiunea contractului
    8.1. Furnizorul are obligatia de a nu transfera, total sau partial, obligatiile asumate prin contract, fara sa obtina in prealabil acordul scris al organizatorului.
    8.2. Cesiunea nu va exonera furnizorul de nici o responsabilitate privind obligatiile asumate prin contract.

    9. Penalitati si daune interese:
    9.1. Neinceperea programului de formare profesionala la data prevazuta la pct. 5.B.3 atrage, in sarcina furnizorului, plata unei penalitati egale cu 0,06% din suma prevazuta pentru derularea programului prevazuta la pct. 4.1 pentru fiecare zi de intarziere, pana la implinirea termenului prevazut la pct. 5.B.1.
    9.2. Neplata in termenul prevazut la pct. 6.2 a serviciilor prestate atrage, in sarcina organizatorului, plata unei penalitati egale cu 0,055% din valoarea facturii pentru fiecare zi de intarziere.
    9.3. In cazul in care pe parcursul derularii contractului intervine rezilierea pentru unul din motivele prevazute la pct. 10, furnizorul plateste o penalitate egala cu valoarea estimata a contractului, prevazuta la pct. 4.1.

    10. Rezilierea contractului:
    Organizatorul poate rezilia unilateral contractul din vina furnizorului, in principal, pentru:
    10.1. Neinceperea programului de formare profesionala in termenul prevazut la pct. 5.B.1.
    10.2. Neremedierea deficientelor constatate in executarea obligatiilor contractuale ale furnizorului in termenul prevazut la pct. 7.3.2.
    10.3. Retragerea autorizatiei.

    11. Forta majora:
    11.1. Forta majora este constatata de o autoritate competenta.
    11.2. Forta majora exonereaza partile contractante de indeplinirea obligatiilor asumate prin prezentul contract, pe perioada in care aceasta actioneaza.
    11.3. Partea contractanta care, din cauza de forta majora, nu isi poate indeplini, respecta si exercita obligatiile contractuale va instiinta, in scris, cealalta parte contractanta, in cel mult 5 zile de la data aparitiei acestei situatii.
    11.4. Omisiunea de a anunta, in scris, aparitia fortei majore atrage raspunderea civila contractuala a partii aflate in aceasta situatie.
    11.5. Contractul se considera suspendat pe durata cauzelor care au determinat forta majora.
    11.6. Daca forta majora actioneaza sau se estimeaza a actiona o perioada mai mare de ........ zile, oricare dintre parti are dreptul sa notifice celeilalte parti incetarea de plin drept a prezentului contract, fara ca vreuna dintre parti sa poata pretinde penalitati si daune interese.

    12. Solutionarea litigiilor
    12.1. Partile contractante vor depune toate diligentele pentru a rezolva pe cale amiabila neintelegerile care se pot ivi intre ele in legatura cu derularea contractului.
    12.2. Daca partile contractante nu reusesc sa rezolve neintelegerile pe cale amiabila, se pot adresa instantei de judecata.

    13. Alte clauze
    13.1. Oferta tehnica si oferta financiara constituie anexele nr. 1 si 2 la prezentul contract si fac parte integranta din acesta.
    13.2. Orice comunicare intre partile contractante, referitoare la indeplinirea prezentului contract, trebuie transmisa in scris.
    13.3. Orice document scris trebuie inregistrat atat in momentul transmiterii, cat si in momentul primirii.

           Organizator,                            Furnizor,
        .................                      .................

    ANEXA 3*)
    (Anexa nr. 8 la proceduri)

    *) Anexa nr. 3 este reprodusa in facsimil.

    AGENTIA PENTRU OCUPAREA FORTEI DE MUNCA A JUDETULUI/MUNICIPIULUI ...................................
    Nr. ............ din ......................

                                 DISPOZITIE

    In temeiul prevederilor art. 63 alin. (4) din Legea nr. 76/2002 privind sistemul asigurarilor pentru somaj si stimularea ocuparii fortei de munca, cu modificarile si completarile ulterioare, denumita in continuare lege si ale art. 28 alin. (1) din Hotararea Guvernului nr. 377/2002 pentru aprobarea Procedurilor privind accesul la masurile pentru stimularea ocuparii fortei de munca, modalitatile de finantare si instructiunile de implementare a acestora, cu modificarile si completarile ulterioare, directorul executiv al Agentiei pentru Ocuparea Fortei de Munca a Judetului/Municipiului ............................

                                   Dispune:

    1. In perioada ......../......../......... - ......./......./......... se organizeaza programul de formare profesionala de
...............................................................................
      (initiere, calificare, recalificare, perfectionare, specializare)
in meseria/ocupatia/profesia/specializarea .................................... cod COR sau pentru competente comune ocupatiilor: ............................., domeniul ocupational, nivelul de calificare:
........................................................
  (in cazul programelor de calificare, recalificare)
    2. Programul face parte din planul judetean de formare profesionala si se desfasoara prin:
...............................................................................
        (centru de formare profesionala propriu, CRFPA, furnizor:
    denumire, cod unic de inregistrare/cod fiscal, reprezentant legal)
autorizatie nr. .................... .
    3. Programul de formare profesionala se organizeaza pentru un numar de ......... persoane care apartin categoriilor prevazute la art. ...... alin. .... litera ......., din lege.
    4. Durata totala a programului de formare profesionala este de ........ ore, din care:
    a) pregatire teoretica ............... ore
    b) pregatire practica ................ ore
    5. Locul de desfasurare a programului de formare profesionala:
    a) pregatirea teoretica ...........................................
    b) pregatirea practica ............................................
    6. Bugetul total alocat programului de formare profesionala este de ............................... lei conform propunerii de angajare de cheltuieli nr. ..... din .............., taxa/cursant este de ............................. lei/cursant.
    7. Monitorizarea si repartizarea in munca a persoanelor in cautarea unui loc de munca absolvente a programului de formare profesionala se va face de catre Agentia pentru Ocuparea Fortei de Munca a Judetului/Municipiului ........................ in baza contractului incheiat cu ..................... si/sau pe alte locuri vacante aflate in evidenta.
    8. Intocmirea si pastrarea documentelor de evidenta privind organizarea si desfasurarea programului de formare profesionala precum si eliberarea certificatelor de absolvire revin
................................................................................
           (centru de formare profesionala propriu, CRFPA, furnizor:
       denumire, cod unic de inregistrare/cod fiscal, reprezentant legal).
    9. Se numeste responsabil de program de formare profesionala, cu exceptia programelor de formare profesionala organizate prin Centrele Regionale de Formare Profesionala a Adultilor, doamna/domnul ...............................

                                    Director executiv,
                                 ........................
                                          (L.S.)

    Intocmita in ....... exemplare, din care .......... exemplare pentru Agentia pentru Ocuparea Fortei de Munca a Judetului/Municipiului ............................., pentru .....................................

    ANEXA 4
    (Anexa nr. 9 la proceduri)

    Catre
    Agentia pentru Ocuparea Fortei de Munca a Judetului/Municipiului .......................

    Subsemnatul/Subsemnata ................................, nascut/nascuta la data de .................., domiciliat/domiciliata/avand resedinta in localitatea ................................., str. .......................... nr. ......, bl. ....., sc. ...., ap. ....., judetul/sectorul .................., posesor/posesoare al/a actului de identitate ................ seria ........... nr. ................, cod numeric personal ..................................., solicit luarea in evidenta in vederea inscrierii la un program de formare profesionala.
    Mentionez ca am/nu am beneficiat anterior de indemnizatie de somaj si am fost/nu am fost in evidenta Agentiei pentru Ocuparea Fortei de Munca a Judetului/Municipiului ............................. .
    Declar pe propria raspundere ca am luat cunostinta de prevederile legale cu privire la dreptul de a beneficia de servicii de formare profesionala gratuite, o singura data, pentru fiecare perioada in care ma aflu in cautarea unui loc de munca.
    De asemenea, am luat cunostinta de prevederile legale referitoare la drepturile si obligatiile ce-mi revin ca urmare a participarii la programul de formare profesionala.
    Astfel, in situatia in care, potrivit legii, beneficiez gratuit de programul de formare profesionala, ma angajez sa suport consecintele legale, respectiv pierderea dreptului de a mai urma un curs gratuit, restituirea, potrivit legii, a cheltuielilor efectuate pentru serviciile de formare profesionala si, dupa caz, incetarea platii indemnizatiei de somaj, daca:
    - intrerup programul de formare profesionala din alte motive decat cele prevazute la art. 37 alin. (5) din Normele metodologice de aplicare a Legii nr. 76/2002 privind sistemul asigurarilor pentru somaj si stimularea ocuparii fortei de munca, aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 174/2002, cu modificarile si completarile ulterioare;
    - numarul absentelor nemotivate depaseste 10% din totalul orelor prevazute in programa de pregatire;
    - nu ma prezint la primul examen de absolvire ori la reexaminare din alte motive decat cele prevazute la art. 37 alin. (3) din Normele metodologice de aplicare a Legii nr. 76/2002 privind sistemul asigurarilor pentru somaj si stimularea ocuparii fortei de munca, cu modificarile si completarile ulterioare;
    - refuz nejustificat incadrarea in munca oferita de agentia pentru ocuparea fortei de munca.

    Prezenta cerere a fost completata in fata reprezentantului Agentiei pentru Ocuparea Fortei de Munca a Judetului/Municipiului ............................. si constituie titlu executoriu in caz de nerespectare a angajamentului.

                  Data                                Semnatura
             ...............                     .....................

    ANEXA 5
    (Anexa nr. 11 la proceduri)

    Catre
    Agentia pentru Ocuparea Fortei de Munca a Judetului/Municipiului .......................

    Subsemnatul/Subsemnata ....................................., nascut/nascuta la data de ........................., domiciliat/domiciliata/avand resedinta in localitatea ..............................., str. ............................. nr. ....., bl. ....., sc. ...., ap. ...., judetul/sectorul ..................., posesor/posesoare al/a actului de identitate ................. seria ........... nr. ............, cod numeric personal ..............................., solicit inscrierea in evidenta in vederea acordarii de consultanta si asistenta pentru inceperea unei activitati independente sau pentru initierea unei afaceri, sub forma de:
    - servicii juridice;
    - servicii de marketing;
    - servicii financiare;
    - servicii de management;
    - servicii de consultanta.
    Mentionez ca am/nu am beneficiat anterior de aceste servicii si am fost/nu am fost in evidenta Agentiei pentru Ocuparea Fortei de Munca a Judetului/Municipiului ........................ .

                  Data                                Semnatura
             ...............                     .....................



SmartCity5

COMENTARII la Hotărârea 937/2004

Momentan nu exista niciun comentariu la Hotărârea 937 din 2004
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu