Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

HOTARARE Nr

HOTARARE   Nr. 915 din 22 august 2002

pentru aprobarea Acordului dintre Ministerul Apararii Nationale din Romania si Departamentul Apararii din Statele Unite ale Americii privind achizitiile si serviciile reciproce, semnat la Bucuresti la 17 mai 2002 si la Stuttgart la 20 mai 2002

ACT EMIS DE: GUVERNUL ROMANIEI

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 722 din  3 octombrie 2002


SmartCity3


    In temeiul prevederilor art. 107 din Constitutia Romaniei si ale art. 5 alin. 1 din Legea nr. 4/1991 privind incheierea si ratificarea tratatelor,

    Guvernul Romaniei adopta prezenta hotarare.

    ARTICOL UNIC
    Se aproba Acordul dintre Ministerul Apararii Nationale din Romania si Departamentul Apararii din Statele Unite ale Americii privind achizitiile si serviciile reciproce, semnat la Bucuresti la 17 mai 2002 si la Stuttgart la 20 mai 2002.

                  PRIM-MINISTRU
                  ADRIAN NASTASE

                         Contrasemneaza:
                         Ministrul apararii nationale,
                         Ioan Mircea Pascu

                         p. Ministrul afacerilor externe,
                         Cristian Diaconescu,
                         secretar de stat

                               ACORD
intre Ministerul Apararii Nationale din Romania si Departamentul Apararii din Statele Unite ale Americii privind achizitiile si serviciile reciproce

    Prezentul acord este incheiat de catre si intre Ministerul Apararii Nationale din Romania si Departamentul Apararii din Statele Unite ale Americii, denumite in continuare parti, in dorinta de a dezvolta cooperarea bilaterala in domeniul achizitiilor reciproce de bunuri si servicii.
    In consecinta, partile au convenit urmatoarele:

    Art. 1
    Scop
    Prezentul acord este incheiat in scopul stabilirii termenilor de baza, conditiilor si procedurilor care sa faciliteze asigurarea reciproca a sprijinului logistic, bunurilor si serviciilor, asa cum acesti termeni sunt definiti la art. 3.
    Art. 2
    Aplicabilitate
    1. Prezentul acord este destinat sa faciliteze sprijinul logistic reciproc intre parti, pentru a fi folosit cu prioritate pe timpul exercitiilor intrunite, pregatirii, desfasurarilor, operatiilor sau altor activitati de cooperare si in situatii imprevizibile sau de criza, in care una dintre parti ar avea nevoie de sprijin logistic, bunuri si servicii.
    2. Prezentul acord se aplica furnizarii reciproce de sprijin logistic, bunuri si servicii catre fortele militare ale unei parti de catre cealalta parte, in schimbul platii in numerar sau al furnizarii reciproce de sprijin logistic, bunuri si servicii catre fortele militare ale celeilalte parti.
    3. Partile convin ca achizitiile si transferurile, conform prezentului acord si oricarei intelegeri de aplicare executate potrivit acestuia, sunt supuse disponibilitatii sumelor alocate pentru asemenea scopuri si limitarilor de achizitionare si transfer stabilite de legile si reglementarile Romaniei si ale Statelor Unite ale Americii.
    4. Partile convin ca urmatoarele articole nu vor face obiectul transferului, conform prezentului acord, si sunt in mod expres excluse din sfera sa:
    a) sisteme de arme;
    b) articole de tehnica de lupta integrata, cu exceptia inchirierii sau imprumutului unor vehicule de uz general, sau alte articole de tehnica militara neletale, nedesemnate in Lista materialelor de razboi a Statelor Unite ale Americii sau in lista similara romaneasca;
    c) cantitatile initiale de piese de schimb si de rezerva asociate comenzii initiale de articole de tehnica de lupta integrata, prevazute in tabelele de alocari si distributii, in tabelele de organizare si inzestrare sau in documente echivalente.
    5. Sunt, de asemenea, excluse de la transferuri, de catre oricare parte, in baza acestui acord, orice articole al caror transfer este interzis de legislatia si reglementarile din statul caruia ii apartine partea. In mod expres urmatoarele sunt excluse de la transfer in ceea ce priveste prezentul acord, in conformitate cu legile si reglementarile Statelor Unite ale Americii:
    a) rachete dirijate;
    b) mine si torpile navale;
    c) munitie nucleara si articole incluse, cum ar fi: focoasele si elementele de focoase, proiectilele, munitie pentru demolare si munitia de antrenament;
    d) cartuse si componente ale AEPS (sistemul de evacuare prin propulsie al echipajelor aeriene);
    e) deflectoare radar si dispozitive de deflectare;
    f) sisteme de ghidaj pentru bombe sau alte munitii;
    g) munitii chimice, altele decat agentii chimici pentru restabilirea ordinii publice;
    h) surse, produse derivate ori materiale nucleare speciale sau orice alt material, articol, date sau lucruri de valoare care fac obiectul Documentului Energiei Atomice din 1954, titlul 42, Codul Statelor Unite ale Americii, sectiunea 2011 si urmatoarele.
    Art. 3
    Definitii
    In prezentul acord si in oricare intelegeri de aplicare care prevad proceduri specifice se vor aplica urmatoarele definitii:
    a) sprijin logistic, bunuri si servicii - hrana, apa, cazare, transport, inclusiv transport aerian, carburanti si lubrifianti, imbracaminte, servicii de comunicatii, servicii medicale, munitie, asistenta de intretinere a bazelor de operatii si a constructiilor referitoare la acestea, serviciile de depozitare, utilizarea instalatiilor, servicii pentru desfasurarea antrenamentelor, piese de schimb si componente, servicii de reparatii si intretinere, servicii de calibrare, servicii portuare si aeroportuare.
    In acest termen se include, de asemenea, folosirea temporara a vehiculelor de uz general si a altor articole de tehnica militara care nu fac parte din Lista materialelor de razboi a Statelor Unite ale Americii sau din lista similara romaneasca;
    b) intelegere de aplicare - un acord suplimentar scris referitor la achizitionarea specifica si/sau la transfer de sprijin logistic, bunuri si servicii, prin care se stabilesc detalii suplimentare, termeni si conditii care definesc si pun in aplicare prezentul acord;
    c) comanda - o solicitare care, atunci cand este formulata corect si semnata de o persoana oficiala autorizata, prevazuta la art. 4 alin. 2, constituie o cerere pentru asigurarea sprijinului logistic, bunurilor si serviciilor, in conformitate cu prezentul acord si cu oricare intelegere de aplicare;
    d) factura - un document emis de partea furnizoare, prin care se solicita rambursarea sau plata pentru sprijinul logistic, bunurile si serviciile specifice furnizate in conformitate cu prezentul acord si cu oricare intelegere de aplicare;
    e) transfer - vanzare contra plata in numerar, schimb de bunuri asemanatoare sau de bunuri ori servicii avand valoare egala, inchiriere, imprumut sau un alt tip de furnizare de sprijin logistic, bunuri si servicii, furnizate temporar, in conditiile prezentului acord de servicii reciproce intre parti.
    Art. 4
    Termene si conditii
    1. Fiecare parte va depune toate eforturile, in functie de prioritatile sale nationale, pentru satisfacerea solicitarilor celeilalte parti privind furnizarea, conform prezentului acord, de sprijin logistic, bunuri si servicii, in perioade de pace si pe timpul unor situatii de urgenta nationala, tensiune internationala regionala sau conflicte in desfasurare. Cand o intelegere de aplicare contine un standard mai strict de satisfacere a unor astfel de cerinte, acea intelegere se va aplica cu precadere fata de prevederile acestui alineat.
    2. Partile convin ca transferul de sprijin logistic, bunuri si servicii intre parti va fi efectuat prin comenzi emise si acceptate conform prezentului acord si oricarei intelegeri de aplicare.
    3. O comanda poate fi emisa numai conform prezentului acord, atunci cand nu exista o intelegere de aplicare, doar in imprejurarile stabilite in anexa A la prezentul acord.
    4. O intelegere de aplicare poate fi negociata din partea Statelor Unite ale Americii de catre Cartierul General al Comandamentului Trupelor Americane din Europa (USEUCOM) sau de catre componente de comanda desemnate pentru operatii desfasurate in zona de responsabilitate a USEUCOM sau cu participarea unitatilor USEUCOM. Pentru operatii desfasurate in afara zonei de responsabilitate a USEUCOM se pot negocia intelegeri de aplicare din partea Statelor Unite ale Americii de catre un cartier general S.U.A. autorizat, impreuna cu Cartierul General al USEUCOM. Din partea Ministerului Apararii Nationale din Romania intelegerile de aplicare pot fi negociate de catre Directia logistica din Statul Major General. Daca sunt utilizate intelegeri de aplicare, in acestea se vor indica punctele de contact si autorizarile sau limitarile specifice.
    5. Cand operatiile sunt conduse in afara USEUCOM sau cu participarea de forte S.U.A. dintr-un alt comandament unificat, respectiva categorie componenta din USEUCOM va ajuta la prelucrarea solicitarilor de la Ministerul Apararii Nationale din Romania.
    6. Daca transferul se efectueaza printr-o comanda emisa doar in conditiile prezentului acord sau impreuna cu o intelegere de aplicare, documentele, considerate impreuna, trebuie sa stabileasca toate detaliile, termenii si conditiile necesare de efectuare a transferului, inclusiv datele din anexa B.
    7. Partile vor urmari adoptarea unui formular standard de comanda. Intr-o intelegere de aplicare se va trece, in general, personalul autorizat sa emita si sa accepte comenzile in conditiile prezentului acord. Partile isi vor notifica reciproc autorizarile sau limitarile specifice pentru personalul competent sa emita sau sa accepte direct comenzi, in conditiile prezentului acord sau conform unei intelegeri de aplicare, cand respectiva intelegere de aplicare nu contine asemenea informatii. In situatia Fortelor Armate ale Statelor Unite ale Americii aceste notificari se vor adresa direct comandamentului component implicat. In situatia Armatei Romaniei notificarile se vor adresa categoriei de forte armate implicate, precum si Directiei logistice din Statul Major General.
    8. In toate tranzactiile care implica transferul de sprijin logistic, bunuri si servicii partea beneficiara este de acord ca asemenea sprijin logistic, bunuri si servicii sa nu fie transferate din nou, cu titlu temporar sau permanent, prin nici un mijloc, altora decat fortelor partii beneficiare, fara consimtamantul prealabil scris al partii furnizoare.
    Art. 5
    Rambursare
    1. Pentru orice tranzactie de sprijin logistic, bunuri si servicii partile vor negocia modalitatea de plata in numerar, in moneda precizata de catre partea furnizoare - tranzactie rambursabila -, sau in valoare egala, ce va fi definita doar in termeni monetari - tranzactie la schimb. Partea beneficiara va plati partii furnizoare in conditiile precizate la alin. 1.a. sau alin. 1.b. din acest articol.
    a) Tranzactie rambursabila. Partea furnizoare va trimite facturi catre partea beneficiara dupa efectuarea sau livrarea sprijinului logistic, bunurilor si serviciilor. Ambele parti vor pastra evidente ale tuturor tranzactiilor, iar fiecare din parti va proceda la plata conturilor rezultate nu mai rar de o data la fiecare douasprezece luni si nu mai tarziu de 15 decembrie a anului in curs. Notele de plata pregatite de partea furnizoare vor fi insotite de documentatia necesara justificativa si vor fi achitate in termen de 30 de zile de la data primirii. Atunci cand pretul se stabileste la o tranzactie rambursabila, partile convin sa aplice reciproc urmatoarele principii de apreciere a pretului:
    (1) in cazul unei achizitii specifice de catre partea furnizoare de la agentii economici cu care are contracte incheiate, pentru partea beneficiara pretul nu va fi mai putin avantajos decat pretul cerut fortelor armate de catre agentul economic al partii furnizoare cu care are contract incheiat pentru articole sau servicii identice, mai putin orice suma exclusa de la plata conform art. 6 din prezentul acord. Pretul cerut poate include diferentele datorate termenelor de livrare, punctelor de livrare si altor considerente similare;
    (2) in cazul transferului din resurse proprii ale partii furnizoare, aceasta va cere acelasi pret pe care il percepe de la propriile forte pentru sprijin logistic, bunuri si servicii de natura identica, de la data acceptarii comenzii, mai putin orice sume exceptate prin art. 6 al prezentului acord. Acest pret nu va fi mai mic decat contravaloarea achizitiilor pentru inlocuire efectuate de partea furnizoare. In orice caz, cand un pret nu a fost stabilit sau cand platile nu sunt facute pentru fortele armate proprii, partile vor conveni in avans un pret, excluzand costurile care sunt eliminate, in baza principiilor reciproce de stabilire a preturilor.
    b) Tranzactie la schimb. Ambele parti vor tine evidenta tuturor tranzactiilor. Partea beneficiara ii va plati partii furnizoare prin transfer de sprijin logistic, bunuri si servicii, asupra carora s-a convenit a fi de valoare monetara egala cu sprijinul logistic, bunurile si serviciile furnizate sau efectuate de catre partea furnizoare. Daca partea beneficiara nu efectueaza schimbul in conditiile programului de inlocuire convenit sau in vigoare la data tranzactiei initiale, in perioade ce nu pot depasi un an de la data tranzactiei initiale, dar nu mai tarziu de 15 decembrie a anului respectiv in curs, tranzactia va fi considerata rambursabila si i se vor aplica prevederile alin. 1.a de mai sus, cu exceptia pretului ce va fi stabilit folosindu-se preturile reale sau estimate practicate la data cand plata ar fi trebuit facuta.
    2. Cand un pret final pentru comanda nu este convenit in avans, prin comanda, pana la convenirea unui pret final se va stabili o limita maxima a responsabilitatii partii care face comanda de sprijin logistic, bunuri si servicii. Apoi partile vor trece de indata la negocierea pretului final.
    3. Factura va preciza intelegerea de aplicare respectiva sau, in absenta acesteia, se va referi la prezentul acord si va fi conforma formularului stabilit de catre organizatia furnizoare. Facturile vor fi insotite de dovada de primire completata de catre partea beneficiara a sprijinului logistic, bunurilor si serviciilor.
    4. Partile convin sa acorde acces in mod reciproc la documentatia si informatiile suficiente, pentru a verifica, daca este cazul, ca au fost respectate principiile reciproce si ca preturile nu includ costurile exceptate sau la care se renunta. Punctele de contact vor fi indicate in continutul fiecarei intelegeri de aplicare, pentru a certifica cheltuielile sau tarifele pentru cercetare, asa cum s-a solicitat de la caz la caz.
    5. Nici o prevedere din prezentul acord nu va servi ca baza pentru stabilirea unui tarif mai mare pentru sprijinul logistic, bunurile si serviciile acordate, daca asemenea sprijin logistic, bunuri si servicii vor fi disponibile fara plata sau la un pret mai mic, in conditiile stabilite in alt acord.
    Art. 6
    Costuri exceptate sau la care se renunta
    Prevederile oricaror acorduri privind scutirea de taxe si cheltuieli vamale aplicabile la achizitionarea de materiale, servicii, bunuri si echipamente de catre partea beneficiara se vor aplica la transferul de sprijin logistic, bunuri si servicii, efectuat in conditiile prezentului acord. Partile vor coopera in furnizarea documentatiei necesare pentru a obtine cele mai scazute taxe si tarife vamale. Partea furnizoare va informa partea care face comanda daca pretul pretins pentru sprijinul logistic, bunuri si servicii include taxe sau tarife vamale pe care partea furnizoare nu le poate recupera. In asemenea cazuri pretul platit de catre partea beneficiara va include doar acele taxe sau tarife vamale nerecuperabile de catre partea furnizoare.
    Art. 7
    Interpretare, modificare si amendare
    1. Neintelegerile dintre parti cu privire la interpretarea sau aplicarea prezentului acord sau a oricarei intelegeri de aplicare vor fi solutionate exclusiv intre parti.
    2. Oricare dintre parti poate solicita oricand amendarea sau modificarea prezentului acord printr-o notificare scrisa, adresata celeilalte parti cu 90 de zile inainte. In eventualitatea ca o asemenea solicitare este facuta, cele doua parti vor trece de indata la negocieri. Prezentul acord va putea fi amendat doar prin consimtamant scris intre parti. Modificarile si amendamentele convenite vor intra in vigoare in conformitate cu prevederile art. 8.
    3. Informatiile si materialele cu caracter secret, furnizate sau rezultate ca urmare a aplicarii prezentului acord, vor fi protejate in conformitate cu Acordul dintre Guvernul Romaniei si Guvernul Statelor Unite ale Americii privind masurile de securitate pentru protectia informatiilor militare secrete, incheiat la 21 iunie 1995.
    Art. 8
    Data intrarii in vigoare si incetarea valabilitatii
    Prezentul acord va intra in vigoare la data primirii de catre partea americana a notificarii partii romane referitoare la indeplinirea procedurilor legale interne necesare pentru intrarea in vigoare a prezentului acord. Acordul va ramane in vigoare pentru o perioada de 10 ani, daca nu este denuntat de parti, in conditiile in care acesta poate fi denuntat de catre oricare parte printr-o instiintare scrisa, adresata celeilalte parti cu cel putin 180 de zile inainte. In orice moment din ultimul an al perioadei de valabilitate de 10 ani a prezentului acord partile pot conveni sa ii prelungeasca valabilitatea pentru o perioada de inca 10 ani. Aceasta prelungire va fi efectuata printr-un schimb de scrisori semnate, in numele Ministerului Apararii Nationale din Romania, de seful Directiei logistice din cadrul Statului Major General, iar din partea Statelor Unite de directorul pentru logistica si asistenta de securitate din Cartierul General al Comandamentului Armatei S.U.A. din Europa sau de succesorii oficiali ai acestora.
    Pentru certificarea celor prezente subsemnatii, deplin autorizati de catre autoritatile lor, au semnat prezentul acord.
    Semnat la Bucuresti la 17 mai 2002 si la Stuttgart la 20 mai 2002, in 2 (doua) exemplare originale, fiecare in limba romana si in limba engleza, ambele texte fiind egal autentice.

           Pentru Ministerul Apararii Nationale din Romania,
           George Cristian Maior,
           secretar de stat si sef al Departamentului
           pentru Integrare Euroatlantica si Politica de Aparare

           Pentru Departamentul Apararii din
           Statele Unite ale Americii,
           general maior U.S.A.F. Craig P. Rasmussen,
           directorul pentru logistica si asistenta de securitate

    ANEXA A

                    CONDITII PENTRU INTOCMIREA DE COMENZI

    Conform art. 4 pct. 3, comenzile pentru cereri de sprijin pot fi emise doar in baza prezentului acord in urmatoarele conditii:
    a) comenzile pentru sprijin logistic, bunuri si servicii, adresate in perioade de urgente nationale, tensiuni internationale, ostilitati in desfasurare, exercitii combinate, antrenamente, deplasari, dislocari, operatii sau orice alte activitati de cooperare si in circumstante neprevazute sau crize pentru care beneficiarul poate avea o necesitate de sprijin logistic, bunuri si servicii;
    b) comenzile pentru sprijin logistic, bunuri si servicii solicitate urgent si care nu sunt prevazute intr-o intelegere de aplicare, cu conditia ca partile tranzactiei sau reprezentantii lor desemnati sa fie de acord.

    ANEXA B

                   INFORMATII MINIME ESENTIALE ALE COMENZII

    1. Intelegere de aplicare sau acord de sprijin
    2. Data comenzii
    3. Desemnarea si adresa oficiului la care se trimite factura
    4. Lista numerica, cu numerele de stoc ale articolelor, daca exista
    5. Cantitatea si descrierea materialelor/serviciilor solicitate
    6. Cantitatea furnizata
    7. Unitatea de masura
    8. Pretul unitar in moneda tarii care intocmeste factura
    9. Cantitatea furnizata (6) inmultita cu pretul unitar (8)
    10. Moneda tarii care intocmeste factura
    11. Suma totala din comanda exprimata in moneda tarii care intocmeste factura
    12. Numele (tiparit sau scris la masina), semnatura si functia reprezentantului autorizat pentru comenzi sau rechizitionari
    13. Platitorul desemnat prin remitere
    14. Desemnarea si adresa oficiului de primire a remiterii
    15. Semnatura primitorului adeverind serviciul sau bunurile primite pe baza de comanda ori rechizitie sau un document suplimentar separat
    16. Numarul documentului de comanda sau rechizitie
    17. Organizatia primitoare
    18. Organizatia emitenta
    19. Tipul de tranzactie
    20. Mentionarea fondurilor sau adeverinta de dispunere de fonduri, daca este cazul, conform procedurilor partilor
    21. Data si locul transferului initial, in cazul tranzactiei la schimb, un desfasurator de inlocuire continand ora si locul transferului de inlocuire;
    22. Numele, semnatura si functia persoanei oficiale autorizate cu acceptarea
    23. Cerinte speciale suplimentare, daca este cazul, precum: transport, ambalaj etc.
    24. Limitari ale raspunderii guvernamentale
    25. Numele, semnatura, data si functia persoanei oficiale a partii furnizoare care presteaza in realitate bunuri si servicii.

    ANEXA C

        FORMULAR PENTRU CERERE STANDARD, PRIMIRE, RETURNARE SI FACTURA

    Semnificatia coloanelor din tabelul de mai jos este urmatoarea:
    A - Cantitatea solicitata
    B - Cantitatea livrata
 ______________________________________________________________________________
|  Partea A (Selecteaza)                 |  Partea C Factura                   |
|         _            _                 |                                     |
|        |_| Cerere   |_| Returnare      |                                     |
|________________________________________|_____________________________________|
|1. Numarul cererii |4. De la:  |5.      | 22. Autoritatea emitenta a facturii |
|                   |           |Natiunea|                                     |
|___________________|___________|________|_____________________________________|
|2. Acord de sprijin|6. Catre:  |7.      | 23. Numarul facturii                |
|                   |           |Natiunea|                                     |
|___________________|___________|________|_____________________________________|
|3. Mijloace de     |8. Ora si  |        | 24. Document de transport           |
|   transport       |locul la   |        |                                     |
|                   |care se    |        |                                     |
|                   |solicita   |        |                                     |
|                   |livrarea:  |        |                                     |
|___________________|___________|________|_____________________________________|
|                   |9. Partea  |        |                                     |
|                   |primitoare |        |                                     |
|___________________|___________|________|_____________________________________|
|                   |10A.       |10B.    |                                     |
|                   |Oficial    |Data    |                                     |
|                   |autorizat  |        |                                     |
|                   |al partii  |        |                                     |
|                   |solicitante|        |                                     |
|                   |(nume,     |        |                                     |
|                   |grad,      |        |                                     |
|                   |semnatura) |        |                                     |
|___________________|___________|________|_____________________________________|
|11. |  12.  |   13.   |   14.   |  15.  |  27.  |    28.   |  29.  |   30.    |
|No  |Numar  |Descriere| Unitati |   A   |   B   | Pretul cu| Total | Popriri  |
|    |de stoc|         |de masura|       |       | amanuntul|       | si       |
|    |       |         |         |       |       |          |       | garantii |
|____|_______|_________|_________|_______|_______|__________|_______|__________|
| 1  |       |         |         |       |       |          |       |          |
|____|_______|_________|_________|_______|_______|__________|_______|__________|
|16. Alte costuri                        |                                     |
|________________________________________|_____________________________________|
|17. Modul de plata                      |                                     |
|  _            _             _          |_____________________________________|
| |_| Numerar  |_| Prin      |_| Schimb  |31. Suma totala   |32. Valuta        |
|              contrapartida     valoare |pretinsa:         |folosita:         |
|                                reala   |                  |                  |
|________________________________________|__________________|__________________|
|18. Oficial autorizat |19. Data         |33A. De platit lui: ................ | |pentru partea         |returnarii       |33B. Numar de cont: ................ |
|furnizoare (se inscriu|                 |33C. Pentru: ....................... |
|numele, gradul,       |                 |                                     |
|semnatura si data     |                 |                                     |
|semnarii)             |                 |                                     |
|______________________|_________________|_____________________________________|
|Partea B Certificarea |21. Transport    |34. Certific ca suma facturata nu    |
|primirii              |                 |contine toate acele taxe pentru care |
|                      |                 |s-a acordat exceptare conform        |
|                      |                 |prevederilor acordurilor existente si|
|                      |                 |ca factura este corecta.             |
|                      |                 |_____________________________________|
|20. Chitanta acceptata|                 |35. Numele, gradul si semnatura      |
|(se inscriu locul,    |                 |                                     |
|data, numele, gradul  |  _              |                                     |
|si semnatura):        | |_| Gratis      |                                     |
|                      |  _              |                                     |
|                      | |_| Cu plata    |                                     |
|______________________|_________________|_____________________________________|



SmartCity5

COMENTARII la Hotărârea 915/2002

Momentan nu exista niciun comentariu la Hotărârea 915 din 2002
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    HIRE A GENUINE HACKER TO RECOVER YOUR LOST FUNDS Hello everyone, The Cryptocurrency world is very volatile and a lot of individuals have lost their crypto assets to online scams . I was also a victim. Last October I was contacted by a broker who convinced me to invest in Crypto. I made an initial investment of € 875,000. I followed their instructions. For TWO months now I have been trying to contact them all day, but I got no response. God is so kind. I followed a broadcast that teaches on how these recovery experts called THE HACK ANGELS RECOVERY EXPERT. Help individuals recover their lost funds back. I contacted the email provided for consultation, to help me recover my funds. I contacted them. These cryptocurrency recovery experts saved my life by helping me recover all my losses in just nine hours. I provided necessary requirements and relative information to complete the successful recovery of my crypto funds. I was filled with joy asI got my everything back. I really can't tell how happy I am. I said I will not hold this to myself but share it to the public so that all scammed victims can get their funds back, you can contact them today through their hotline at: WhatsApp +1(520)200-2320) (support@thehackangels.com). (www.thehackangels.com) If you're in London, you can even visit them in person at their office located at 45-46 Red Lion Street, London WC1R 4PF, UK. They’re super helpful and really know their stuff! Don’t hesitate to reach out if you need help.
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Obțineți creditul în 24 de ore În calitate de client al LOPEZ GROUP FINANZAS, vă recomand pentru toate nevoile dumneavoastră de finanțare la cota de 2%. Pentru cei dintre voi care au nevoie de un împrumut, nu ezitați să o contactați ca mine și veți fi mulțumiți: lopezfinanzas95@gmail.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Hotărârea 915/2002
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu