Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

HOTARARE Nr

HOTARARE   Nr. 881 din  3 iunie 2004

pentru aprobarea Strategiei de privatizare a unor societati comerciale aflate in portofoliul Ministerului Economiei si Comertului, pentru anul 2004

ACT EMIS DE: GUVERNUL ROMANIEI

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 536 din 15 iunie 2004


SmartCity3


    In temeiul art. 108 din Constitutie, republicata, si al art. 4^1 alin. (2) lit. a) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 88/1997 privind privatizarea societatilor comerciale, aprobata prin Legea nr. 44/1998, cu modificarile si completarile ulterioare,

    Guvernul Romaniei adopta prezenta hotarare.

    Art. 1
    Se aproba Strategia de privatizare a unor societati comerciale aflate in portofoliul Ministerului Economiei si Comertului, pentru anul 2004, prevazuta in anexa care face parte integranta din prezenta hotarare.
    Art. 2
    Privatizarea societatilor comerciale cuprinse in programul oferta de privatizare ce va fi initiat in anul 2004 de Ministerul Economiei si Comertului, pentru care se aproba strategia prevazuta la art. 1, se va realiza de Ministerul Economiei si Comertului, prin Oficiul Participatiilor Statului si Privatizarii in Industrie.

                  PRIM-MINISTRU
                  ADRIAN NASTASE

                         Contrasemneaza:
                         p. Ministrul de stat,
                         ministrul economiei si comertului,
                         Iulian Iancu,
                         secretar de stat

                         Ministrul finantelor publice,
                         Mihai Nicolae Tanasescu

    ANEXA 1

                              STRATEGIE
de privatizare a unor societati comerciale aflate in portofoliul Ministerului Economiei si Comertului, pentru anul 2004

    1. Obiectivele privatizarii
    In conformitate cu prevederile Programului de guvernare si ale Planului de actiune al Programului de guvernare pe perioada 2001 - 2004, cu Strategia nationala de dezvoltare energetica a Romaniei pe termen mediu - 2001 - 2004, aprobata prin Hotararea Guvernului nr. 647/2001, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 444 din 7 august 2001, si ale angajamentelor asumate de Guvern in relatiile cu organismele financiare internationale, Ministerul Economiei si Comertului, prin Oficiul Participatiilor Statului si Privatizarii in Industrie, isi propune prin prezentul mandat realizarea strategiei de privatizare pentru anul 2004.
    In portofoliul Ministerului Economiei si Comertului se afla societati comerciale, companii si societati nationale, precum si societati comerciale de interes strategic, astfel cum acestea sunt definite prin prevederile art. 3 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 88/1997 privind privatizarea societatilor comerciale, cu modificarile si completarile ulterioare, si prin prevederile art. 3 din Legea nr. 137/2002 privind unele masuri pentru accelerarea privatizarii, cu modificarile si completarile ulterioare, denumite in continuare societati comerciale.
    In vederea realizarii Strategiei de privatizare a unor societati comerciale aflate in portofoliul Ministerului Economiei si Comertului, pentru anul 2004, denumita in continuare strategie de privatizare, se urmareste atingerea urmatoarelor obiective:
    a) continuarea parcurgerii de catre societatile comerciale, acolo unde este cazul, a unor etape de restructurare si externalizare a unor activitati si/sau active impreuna cu personalul aferent si constituirea de noi societati comerciale si parteneriate, in vederea cresterii eficientei si pregatirii procesului de privatizare;
    b) armonizarea prezentei strategii de privatizare cu procesul de reindustrializare si restructurare a societatilor comerciale potrivit strategiilor de dezvoltare sectoriala;
    c) consolidarea cresterii cantitative si in special calitative a productiei industriale, pentru atingerea standardelor Uniunii Europene;
    d) continuarea procesului de privatizare a societatilor comerciale din industrie prin atragerea de investitori romani si straini, care demonstreaza un real potential financiar si prezinta garantii in realizarea de investitii in perioada postprivatizare;
    e) accelerarea privatizarii in sectoarele de distributie si furnizare a energiei electrice si gazelor naturale, precum si in cele de producere a energiei electrice, termice si a produselor energetice, folosind solutii flexibile, asa cum prevede "Foaia de parcurs in domeniul energetic din Romania", aprobata prin Hotararea Guvernului nr. 890/2003;
    f) asocierea cu persoane fizice sau juridice.
    In aplicarea si realizarea strategiei de privatizare, Ministerul Economiei si Comertului, prin Oficiul Participatiilor Statului si Privatizarii in Industrie, va avea in vedere:
    - prezentarea si desfasurarea transparenta a activitatii si obiectivelor sale, in calitate de institutie publica implicata in procesul de privatizare;
    - mediatizarea eficienta, pe plan intern si, dupa caz, international, a ofertei de privatizare a societatilor comerciale din portofoliu si a filialelor acestora, aflate sub autoritatea sa;
    - colaborarea cu partenerii de dialog economico-social (sindicate, patronate, organizatii neguvernamentale, autoritati locale) pentru evidentierea clara a obiectivelor si intentiilor in domeniul privatizarii si atragerii investitiilor.
    2. Cadrul institutional si legislativ
    2.1. Cadrul legislativ
    Cadrul legal in vigoare in materie de privatizare este reprezentat de Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 88/1997, aprobata prin Legea nr. 44/1998, cu modificarile si completarile ulterioare, Legea nr. 137/2002 privind unele masuri pentru accelerarea privatizarii, cu modificarile si completarile ulterioare, si de Hotararea Guvernului nr. 577/2002 privind aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 88/1997 privind privatizarea societatilor comerciale, cu modificarile si completarile ulterioare, si a Legii nr. 137/2002 privind unele masuri pentru accelerarea privatizarii, cu modificarile si completarile ulterioare.
    2.2. Cadrul institutional
    Prin Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 88/2001 privind infiintarea Oficiului Participatiilor Statului si Privatizarii in Industrie, aprobata cu modificari prin Legea nr. 552/2001, a fost infiintat Oficiul Participatiilor Statului si Privatizarii in Industrie, in subordinea Ministerului Economiei si Comertului, care asigura aplicarea strategiei Guvernului privind realizarea procesului de privatizare a societatilor comerciale din portofoliul sau, luand masurile necesare in acest scop.
    2.3. Competente si atributii
    Competentele si atributiile in procesul de restructurare, privatizare sunt exercitate in cazul in care nu se stabileste altfel, conform actelor normative in vigoare, astfel:
    a) Privatizarea societatilor comerciale infiintate ca filiale ale unor societati comerciale cu capital majoritar de stat se realizeaza de catre societatile comerciale detinatoare de actiuni/parti sociale la respectiva filiala, pe baza mandatului acordat de Ministerul Economiei si Comertului, prin Oficiul Participatiilor Statului si Privatizarii in Industrie, reprezentantilor in adunarea generala a actionarilor, utilizandu-se procedurile si metodele potrivit prevederilor Legii nr. 137/2002, cu modificarile si completarile ulterioare, si ale Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 88/1997, aprobata prin Legea nr. 44/1998, cu modificarile si completarile ulterioare, precum si ale Normelor metodologice de aplicare a Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 88/1997 privind privatizarea societatilor comerciale, cu modificarile si completarile ulterioare, si a Legii nr. 137/2002 privind unele masuri pentru accelerarea privatizarii, aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 577/2002, cu modificarile si completarile ulterioare.
    b) Vanzarea actiunilor/partilor sociale detinute de societati comerciale cu capital majoritar de stat la societati comerciale, altele decat filialele, precum si vanzarea actiunilor/partilor sociale detinute de societati comerciale la care pachetul de actiuni este detinut de o societate comerciala cu capital majoritar de stat ori de regiile autonome si institutele nationale se vor face conform Legii nr. 31/1990, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, si, dupa caz, Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 28/2002 privind valorile mobiliare, serviciile de investitii financiare si pietele reglementate.
    Cheltuielile legate de vanzarea actiunilor/partilor sociale detinute de societatea comerciala cu capital majoritar de stat la alte societati comerciale, inclusiv filiale, se suporta de catre societatea comerciala cu capital majoritar de stat.
    Cheltuielile legate de vanzarea actiunilor/partilor sociale detinute de filialele societatilor comerciale cu capital majoritar de stat la alte societati comerciale se suporta fie de societatea comerciala filiala, fie de societatea comerciala ale carei actiuni fac obiectul vanzarii.
    c) Acordarea mandatului special reprezentantilor Ministerului Economiei si Comertului in adunarea generala a actionarilor prin ordin al ministrului economiei si comertului pentru vanzarea actiunilor/partilor sociale detinute de societatile comerciale si/sau filialele acestora la societatile comerciale cu capital mixt.
    d) Acordarea mandatului special reprezentantilor Ministerului Economiei si Comertului in adunarea generala a actionarilor prin ordin al ministrului economiei si comertului la societatile comerciale din portofoliul Ministerului Economiei si Comertului pentru constituirea unor noi societati comerciale, precum si asocieri ale societatilor comerciale/filialelor prin aporturi de capital (in natura si in numerar), conform legislatiei in vigoare.
    Ministerul Economiei si Comertului, prin Oficiul Participatiilor Statului si Privatizarii in Industrie, coordoneaza intregul proces de gestionare a participatiilor statului, reorganizare, restructurare, privatizare a companiilor/societatilor nationale, societatilor comerciale si a filialelor acestora care functioneaza sub autoritatea sa. Acesta va lua toate masurile si va indeplini orice alte activitati necesare pentru realizarea strategiei de privatizare a societatilor comerciale si a filialelor acestora, aflate sub autoritatea sa, in conformitate cu prevederile legale in vigoare.
    In cadrul procesului postprivatizare, monitorizarea modului de indeplinire a obligatiilor izvorate din contractele de privatizare se realizeaza astfel:
    a) pentru societatile comerciale la care Ministerul Economiei si Comertului, prin Oficiul Participatiilor Statului si Privatizarii in Industrie, gestioneaza in numele statului participatii, monitorizarea se va face in mod direct;
    b) pentru filialele societatilor comerciale la care Ministerul Economiei si Comertului, prin Oficiul Participatiilor Statului si Privatizarii in Industrie, gestioneaza in numele statului participatii, monitorizarea se va realiza de catre societatile comerciale ale caror filiale s-au privatizat.
    Societatile comerciale ale caror filiale s-au privatizat vor transmite trimestrial rapoarte asupra modului de derulare a clauzelor din contractele de privatizare.
    3. Portofoliul de agenti economici
    Portofoliul Ministerului Economiei si Comertului - Oficiul Participatiilor Statului si Privatizarii in Industrie este format la data de 1 ianuarie 2004 din:
    - 8 societati nationale;
    - 7 companii nationale;
    - 38 societati comerciale;
    - 2 regii autonome;
    - 7 institute, institute nationale de cercetare si dezvoltare;
    - 64 societati comerciale la care actionari sunt societati comerciale cu capital majoritar de stat din portofoliul Ministerului Economiei si Comertului.
    Capitalul social/patrimoniul acestor agenti economici pe domenii de activitate, la data de 1 ianuarie 2004, se prezinta astfel:

            DOMENII DE ACTIVITATE, AGENTI ECONOMICI, CAPITAL SOCIAL

                                                             - milioane lei -
_____________________________________________________________________________
  Domeniul      Societati nationale  Companii nationale  Societati comerciale
                -------------------------------------------------------------
                   Nr.     Capital     Nr.    Capital      Nr.      Capital
                           social             social                social
_____________________________________________________________________________
Energie             1    12.359.950     1    6.294.949      4     91.992.521
Petrolier           1    38.210.382                         3      1.086.140
Gaze naturale       2     4.858.619                         2      4.160.365
Minier              3       816.747     5    4.022.852     14      1.464.385
Aparare                                 1    1.527.547     12      1.128.333
Alte activitati     1        19.323                         3        214.760
_____________________________________________________________________________
TOTAL:              8    56.265.021     7   11.845.348     38    100.046.505
_____________________________________________________________________________

    - continuare -
_____________________________________________________________________________
  Domeniul      Regii autonome    Institute nationale  Filiale    TOTAL
                -------------------------------------------------------------
                Nr. Patrimoniu       Nr. Patrimoniu      Nr.   Capital social
                                                               si patrimoniu
_____________________________________________________________________________
Energie         1     948.000                            39     111.595.421
Petrolier                                                        39.296.522
Gaze naturale                                                     9.018.984
Minier          1      85.601                            10       6.688.637*)
Aparare                                                  15       2.655.881
Alte activitati                      7    43.208                    277.291
_____________________________________________________________________________
TOTAL:          2   1.033.601        7    43.208         64     169.532.735
_____________________________________________________________________________
    *) Totalul capitalului social in sectorul minier include si capitalul social al filialelor Companiei Nationale "Minvest" - S.A.

    4. Pregatirea procesului de privatizare
    In scopul pregatirii procesului de privatizare, al stabilirii celei mai adecvate metode de diminuare a participatiilor statului la societatile comerciale din portofoliu, inclusiv sucursale si filiale ale societatilor comerciale, precum si a momentului optim de demarare a privatizarii, Ministerul Economiei si Comertului, prin Oficiul Participatiilor Statului si Privatizarii in Industrie, va proceda la:
    a) initierea unor acte normative care sa prevada unele masuri pentru cresterea atractivitatii societatilor comerciale, in vederea stimularii interesului potentialilor investitori;
    b) clarificarea situatiei juridice a bunurilor societatilor comerciale si a celor care alcatuiesc domeniul public al statului si care sunt utilizate de catre societatile comerciale supuse privatizarii;
    c) clarificarea situatiei juridice a bunurilor pe care le detine societatea comerciala in vederea respectarii prevederilor art. 136 alin. (4) din Constitutia Romaniei, republicata, si ale Legii nr. 213/1998 privind proprietatea publica si regimul juridic al acesteia, cu modificarile si completarile ulterioare;
    d) stimularea interesului potentialilor investitori, prin initierea unor strategii specifice de restructurare si privatizare, promovate prin acte normative, care sa prevada masuri atractive pentru cumparatorii pachetelor de actiuni;
    e) instituirea procedurii de administrare speciala si supraveghere financiara la societatile comerciale la care Ministerul Economiei si Comertului, prin Oficiul Participatiilor Statului si Privatizarii in Industrie, gestioneaza in numele statului, precum si la filialele acestora la care societatea comerciala cu capital de stat este actionar majoritar, in scopul cresterii atractivitatii la privatizare. Competentele, atributiile, drepturile si raspunderile administratorilor speciali se stabilesc prin mandat special, emis prin ordin al ministrului economiei si comertului;
    f) incheierea de protocoale, conventii si alte acte juridice cu ministerele de resort si alte organe de specialitate ale administratiei publice centrale sau locale, in scopul:
    (i) accelerarii privatizarii societatilor comerciale/filiale ale acestora;
    (ii) stabilirii etapelor procedurale de aplicare a actelor normative promovate in vederea efectuarii conversiei in actiuni a creantelor detinute de Autoritatea pentru Valorificarea Activelor Statului si/sau de alti creditori bugetari, urmata de vanzarea acestor actiuni in pachet comun cu actiunile detinute de Ministerul Economiei si Comertului, prin Oficiul Participatiilor Statului si Privatizarii in Industrie;
    g) emiterea de catre Ministerul Economiei si Comertului a certificatelor de atestare a dreptului de proprietate asupra terenurilor pentru societatile comerciale din portofoliul sau si inregistrarea in capitalul social al societatilor comerciale a valorii aferente respectivelor terenuri.
    5. Metode de privatizare si atragere de capital
    Pentru realizarea strategiei de privatizare a societatilor comerciale aflate in portofoliul Ministerului Economiei si Comertului, Oficiul Participatiilor Statului si Privatizarii in Industrie va putea utiliza metodele de privatizare si atragere de capital permise de prevederile Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 88/1997, cu modificarile si completarile ulterioare, ale Legii nr. 137/2002 si ale Normelor metodologice de aplicare a Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 88/1997 privind privatizarea societatilor comerciale, cu modificarile si completarile ulterioare, si a Legii nr. 137/2002 privind unele masuri pentru accelerarea privatizarii, aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 577/2002, cu modificarile si completarile ulterioare, inclusiv combinatii ale acestor metode, astfel:
    a) atragerea de capital prin majorarea capitalului social la societatile comerciale din domeniul utilitatilor, cu acordarea pentru subscriptori a unui drept de optiune la cumpararea unor pachete de actiuni la aceste societati comerciale;
    b) majorarea capitalului social al societatilor comerciale prin subscriptie de noi aporturi;
    c) atragerea de capital pentru finalizarea investitiilor neterminate/reabilitarea unor obiective prin parteneriat public privat, utilizandu-se metodele prevazute de legislatia in vigoare;
    d) constituirea de societati comerciale cu capital mixt de catre societatile comerciale la care Ministerul Economiei si Comertului, prin Oficiul Participatiilor Statului si Privatizarii in Industrie, gestioneaza in numele statului actiuni si/sau de filialele acestor societati comerciale;
    e) vanzarea de catre societatile comerciale sau de catre filialele acestora a activelor si/sau transferul cu titlu gratuit/vanzarea activelor cu caracter social;
    f) vanzarea de catre societatile comerciale de interes strategic, precum si de catre societatile comerciale care fac parte din ramuri ale economiei nationale declarate strategice, precum si de catre filialele acestora a activelor din patrimoniu, inclusiv a celor constituite ca sucursale, cu avizul prealabil al directiilor de specialitate din cadrul Ministerului Economiei si Comertului si cu aprobarea ministrului economiei si comertului;
    g) vanzarea pachetelor de actiuni ale societatilor comerciale, inclusiv a celor constituite ca filiale (prin negociere sau licitatie);
    h) vanzarea participatiilor detinute de catre societatile comerciale la care Ministerul Economiei si Comertului, prin Oficiul Participatiilor Statului si Privatizarii in Industrie, gestioneaza in numele statului actiuni sau de catre filialele acestora, la societati comerciale constituite cu participare mixta.
    Tinand cont de dimensiunea societatii comerciale/filialei, pachetul de actiuni oferit la privatizare, obiectul de activitate si dispersia teritoriala a filialelor sau sucursalelor societatii comerciale, volumul de investitii necesar pentru dezvoltarea societatii comerciale/filialei, volumul de investitii necesar pentru indeplinirea obligatiilor de mediu, interesul manifestat de potentialii investitori, esecul inregistrat in tentativele anterioare de privatizare, acolo unde este cazul, Ministerul Economiei si Comertului, prin Oficiul Participatiilor Statului si Privatizarii in Industrie, sau, dupa caz, societatea comerciala a carei filiala se privatizeaza poate stabili in grila de punctaj a ofertelor o pondere mai mare a componentei tehnice fata de componenta financiara din cadrul ofertelor finale depuse de potentialii cumparatori ai pachetelor de actiuni scoase la vanzare prin metoda de negociere.
    In cazul utilizarii vanzarii de actiuni prin licitatie/negociere, se pot stabili, dupa caz, criterii de precalificare.
    6. Abordari ale procesului de privatizare
    Procesul de privatizare a societatilor comerciale din portofoliul Ministerului Economiei si Comertului - Oficiul Participatiilor Statului si Privatizarii in Industrie va fi abordat tinandu-se seama, in principal, de urmatoarele elemente:
    a) corelarea procesului de privatizare in sectorul energetic cu prevederile "Foii de parcurs in domeniul energetic din Romania";
    b) restructurarea societatilor comerciale inainte de privatizare, potrivit strategiei fiecarui sector;
    c) reducerea costurilor in sectorul energetic prin:
    - gruparea in complexuri energetice a furnizorilor de combustibili si servicii cu producatorii de energie electrica si termica;
    - dezvoltarea de grupuri energetice noi;
    - finalizarea investitiilor incepute pentru producerea de energie electrica prin sistem hidro;
    - externalizarea de activitati si/sau active, impreuna cu personalul aferent, si constituirea de noi societati comerciale si parteneriate;
    - continuarea investitiilor la grupurile incepute la Centrala Nuclearelectrica de la Cernavoda, prin atragere de capital;
    d) realizarea de grupari, aliante, parteneriate intre societatile comerciale din industrie, care sa asigure:
    - fluxuri industriale integrate in cadrul unei ramuri industriale;
    - fluxuri integrate intre diferite ramuri;
    - complexuri industriale zonale (platforme industriale);
    - privatizarea in pachet comun, in cadrul aceluiasi proces de privatizare a unor societati comerciale cu profil de activitate asemanator sau complementar;
    e) necesitatea proiectarii evolutiei postprivatizare a societatilor comerciale si asigurarii dezvoltarii acestora prin prevederile si clauzele din contractele de privatizare.
    7. Privatizarea societatilor comerciale cuprinse in programul PSAL II
    In anul 2004 va continua procesul de privatizare si atragere de capital, roman sau strain, pentru societatile comerciale cuprinse in programul PSAL II si cu respectarea prevederilor Hotararii Guvernului nr. 653/2003 pentru aprobarea Strategiei de privatizare a unor societati comerciale aflate in portofoliul Ministerului Industriei si Resurselor, pentru anul 2003: Societatea Nationala a Petrolului "Petrom" - S.A. Bucuresti, Societatea Comerciala de Distributie a Gazelor Naturale "Distrigaz Nord" - S.A. Targu Mures, Societatea Comerciala de Distributie a Gazelor Naturale "Distrigaz Sud" - S.A. Bucuresti, filialele: Societatea Comerciala "Electrica Banat" - S.A., Societatea Comerciala "Electrica Dobrogea" - S.A., angajat in urmatoarele conditii:
    a) utilizarea serviciilor de consultanta internationala cu banci de investitii de reputatie internationala;
    b) recomandarea de catre consultant a strategiei de privatizare, care, in urma analizei din cadrul Ministerului Economiei si Comertului - Oficiul Participatiilor Statului si Privatizarii in Industrie, se supune aprobarii Guvernului;
    c) privatizarea cu participarea investitorilor strategici.
    - Privatizarea Societatii Nationale a Petrolului "Petrom" - S.A. Bucuresti se va finaliza conform strategiei de privatizare a societatii, aprobata prin Hotararea Guvernului nr. 924/2003 privind aprobarea Strategiei de privatizare si suplimentarea serviciilor de consultanta pentru privatizarea Societatii Nationale a Petrolului "Petrom" - S.A. Bucuresti.
    Privatizarea se va realiza prin oferirea catre un investitor strategic a unui pachet de actiuni reprezentand 51% din actiunile Societatii Nationale a Petrolului "Petrom" - S.A. Bucuresti ("Tranzactie strategica"), care va fi implementata dupa cum urmeaza:
    a) vanzarea de catre Ministerul Economiei si Comertului, prin Oficiul Participatiilor Statului si Privatizarii in Industrie, a unui pachet de actiuni reprezentand 33,34% din capitalul social existent; si
    b) majorarea concomitenta a capitalului social si plata de catre investitorul strategic pentru un numar de actiuni nou-emise, care sa permita acestuia sa detina 51% din capitalul social majorat.
    Strategia de privatizare a Societatii Nationale a Petrolului "Petrom" - S.A. Bucuresti prevede ca, la momentul incheierii tranzactiei, Banca Europeana pentru Reconstructie si Dezvoltare isi va putea exprima optiunea de a participa ca investitor financiar la capitalul societatii comerciale, prin majorare de capital social intr-o cota de pana la 5% prin conversia partiala sau integrala a imprumutului acordat Societatii Nationale a Petrolului "Petrom" - S.A. Bucuresti, conform Acordului de imprumut din 1 august 2002 si in concordanta cu prevederile Acordului de sarcini semnat de Banca Europeana pentru Reconstructie si Dezvoltare cu Ministerul Economiei si Comertului.
    Finalizarea procesului de privatizare si a tranzactiilor aferente va fi aprobata prin act normativ.
    - Privatizarea Societatii Comerciale "Electrica Banat" - S.A. si Societatii Comerciale "Electrica Dobrogea" - S.A., filiale ale Societatii Comerciale "Electrica" - S.A., se va finaliza in baza strategiei de privatizare, aprobata prin Hotararea Guvernului nr. 1.377/2002 pentru aprobarea Strategiei de privatizare a societatilor comerciale filiale de distributie si furnizare a energiei electrice "Electrica Dobrogea" - S.A. si "Electrica Banat" - S.A. Privatizarea se va face prin oferirea unui pachet de actiuni reprezentand 51% din capitalul social al Societatii Comerciale "Electrica Banat" - S.A. si al Societatii Comerciale "Electrica Dobrogea" - S.A. Aceasta se va realiza prin achizitionarea unui numar de actiuni reprezentand 24,62% din capitalul social existent al fiecareia dintre cele doua societati comerciale, combinata cu achizitionarea unui numar de actiuni nou-emise, printr-o majorare de capital, reprezentand 35% din capitalul social majorat al celor doua societati comerciale.
    - Privatizarea Societatii Comerciale "Electrica Oltenia" - S.A. si Societatii Comerciale "Electrica Moldova" - S.A. se va realiza conform strategiei de privatizare propuse de consultant, elaborata de Ministerul Economiei si Comertului - Oficiul Participatiilor Statului si Privatizarii in Industrie si aprobata prin hotarare a Guvernului.
    - Va continua procesul de privatizare inceput pentru Societatea Comerciala "Electrica Muntenia Sud" - S.A. pe baza strategiei de privatizare propuse de consultant, elaborata de Ministerul Economiei si Comertului - Oficiul Participatiilor Statului si Privatizarii in Industrie si aprobata prin hotarare a Guvernului.
    - Procesele de privatizare a Societatii Comerciale de Distributie a Gazelor Naturale "Distrigaz Sud" - S.A. Bucuresti si a Societatii Comerciale de Distributie a Gazelor Naturale "Distrigaz Nord" - S.A. Targu Mures se vor desfasura in continuare independent unul de celalalt, conform strategiei aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 1.283/2003 privind aprobarea Strategiei de privatizare a Societatii Comerciale de Distributie a Gazelor Naturale "Distrigaz Sud" - S.A. Bucuresti si a Societatii Comerciale de Distributie a Gazelor Naturale "Distrigaz Nord" - S.A. Targu Mures, prin oferirea catre un investitor strategic a unui pachet de actiuni reprezentand 51% din actiunile fiecarei societati comerciale, astfel:
    a) vanzarea directa catre un investitor strategic a unui pachet de actiuni reprezentand 30% din capitalul social existent;
    b) majorarea capitalului social, concomitent cu plata actiunilor cumparate pana la atingerea unei cote reprezentand 51% din capitalul social.
    Subscrierea actiunilor nou-emise prin majorarea de capital social se va face concomitent cu plata pachetului cumparat ce reprezinta 30% din actiunile existente.
    8. Privatizarea prin programe proprii
    8.1. Sectorul productiei de aparare
    - In anul 2004 va continua procesul de privatizare si atragere de investitii la societatile comerciale din domeniul industriei de aparare la care acest proces este in curs, si anume: Societatea Comerciala "Avioane Craiova" - S.A., Societatea Comerciala "IOR" - S.A. Bucuresti, Societatea Comerciala "Santierul Naval Mangalia" - S.A., Societatea Comerciala "Romaero" - S.A. Bucuresti, Societatea Comerciala "I.A.R." - S.A. Ghimbav, Societatea Comerciala "Uzina Mecanica Orastie" - S.A. Orastie, Societatea Comerciala "Uzina Mecanica Filiasi" - S.A.
    - Compania Nationala "Romarm" - S.A. si filialele sale vor parcurge in anul 2004 un proces de reorganizare, restructurare si privatizare. Reorganizarea si restructurarea activitatii de productie a companiei si a filialelor sale se vor realiza prin:
    a) divizare (se va urmari, in principal, separarea sectorului productiei de aparare de productia civila);
    b) constituirea unor noi societati comerciale, precum si asocieri ale societatilor comerciale/filialelor prin aporturi de capital (in natura si in numerar), conform legislatiei in vigoare;
    c) alte metode (transfer cu titlu gratuit al activelor cu caracter social, parcuri industriale, vanzari de active).
    Ministerul Economiei si Comertului, prin Oficiul Participatiilor Statului si Privatizarii in Industrie, coordoneaza si monitorizeaza intregul proces de privatizare si dispune masurile necesare in scopul realizarii prezentei strategii de privatizare.
    Procesul de privatizare a filialelor Companiei Nationale "Romarm" - S.A. va fi realizat de Compania Nationala "Romarm" - S.A. ca unic actionar, in baza mandatului special acordat prin ordin al ministrului economiei si comertului reprezentantilor Ministerului Economiei si Comertului in adunarea generala a actionarilor.
    O data cu initierea procesului de privatizare, Compania Nationala "Romarm" - S.A. si filialele sale vor beneficia de inlesniri la plata obligatiilor bugetare, conform dispozitiilor legale in vigoare.
    Procesul de privatizare, atunci cand acesta afecteaza capacitatea productiei pentru aparare, se poate realiza avandu-se in vedere introducerea in contractul de privatizare a unor clauze speciale referitoare la capacitatile cuprinse in inventarul capacitatilor de productie pentru aparare.
    Principalele obiective avute in vedere in realizarea strategiei de privatizare a Companiei Nationale "Romarm" - S.A. si a filialelor acesteia sunt:
    a) mentinerea obiectului de activitate, asigurarea pastrarii in functiune a capacitatilor de productie existente si dezvoltarea acestora;
    b) realizarea unor structuri de productie flexibile si eficiente;
    c) atragerea unui volum important de investitii si a investitorilor strategici;
    d) redimensionarea si modernizarea capacitatilor de productie pentru aparare, in acord cu cerintele pietei si tendintele mondiale in domeniu;
    e) externalizarea etapizata a unor capacitati de productie, fara sarcini la aparare si mobilizare, si trecerea acestora in sectorul productiei de bunuri civile.
    Pentru realizarea obiectivelor strategiei de privatizare, se vor putea utiliza urmatoarele metode:
    a) vanzarea de actiuni;
    b) majorarea capitalului social prin aport de capital;
    c) vanzarea activelor, inclusiv a celor constituite ca sucursale cu avizul prealabil al directiilor de specialitate din cadrul Ministerului Economiei si Comertului si cu aprobarea ministrului economiei si comertului, sau transferul cu titlu gratuit a activelor cu caracter social;
    d) participarea la constituirea de societati comerciale cu capital mixt.
    Sumele rezultate din vanzarea partilor sociale/actiunilor societatilor mixte la care Compania Nationala "Romarm" - S.A. detine participatii, precum si din vanzarea partilor sociale/actiunilor la filialele Companiei Nationale "Romarm" - S.A. vor fi utilizate in urmatoarea ordine, pentru:
    a) plata datoriilor catre bugetul de stat si bugetele locale, inclusiv a datoriilor provenind din platile efectuate de Ministerul Finantelor Publice in contul garantiilor executate pentru credite interne si externe, precum si din credite externe contractate direct de stat din care s-au facut subimprumuturi;
    b) plata datoriilor catre bugetul asigurarilor sociale de stat si bugetele fondurilor speciale;
    c) plata altor datorii;
    d) efectuarea de investitii;
    e) finantarea activitatilor cuprinse in obiectul de activitate;
    f) efectuarea cheltuielilor legate de indeplinirea obligatiilor de conformare la cerintele de protectie a mediului, dupa caz;
    g) alte destinatii.
    Sumele rezultate din vanzarea actiunilor/partilor sociale detinute de filiale la societatile nou-infiintate vor urma acelasi regim.
    Sumele de mai sus vor fi incasate de actionarul societatii comerciale ale carei actiuni/parti sociale se vand, inregistrat la oficiul registrului comertului la data semnarii contractului de privatizare.
    Privatizarea companiei se va face conform strategiei de privatizare aprobate prin hotarare a Guvernului.
    8.2. Sectorul energie electrica
    Programul de restructurare si de atragere de investitii in sectorul producerii de energie electrica urmareste reabilitarea si modernizarea capacitatilor existente si/sau realizarea de noi capacitati.
    - Pentru Societatea Comerciala "Electrica Oltenia" - S.A., Societatea Comerciala "Electrica Moldova" - S.A. si Societatea Comerciala "Muntenia Sud" - S.A., in anul 2004 se va continua si finaliza procesul de privatizare si atragere de capital. La aceste societati comerciale procesul de privatizare se va finaliza conform strategiei de privatizare aprobate prin hotarare a Guvernului.
    - Pentru anul 2004, Societatea Comerciala "Termoelectrica" - S.A. Bucuresti are in vedere realizarea atragerii de investitii prin:
    a) reorganizarea si restructurarea activitatii de productie a energiei electrice pe baza de lignit, prin crearea a trei complexuri energetice in care exploatarile miniere sa fie integrate ca centre de cost ale producatorului de energie, respectiv:
    - Complexul Energetic Turceni - S.A.;
    - Complexul Energetic Rovinari - S.A.;
    - Complexul Energetic Craiova - S.A.
    Metoda de privatizare si/sau atragere de investitii va fi stabilita prin strategia de privatizare, care va fi supusa aprobarii Guvernului;
    b) constituirea de societati cu participare mixta sau majorata a capitalului social prin subscriptie de noi aporturi la complexurile energetice nou-infiintate, combinata, dupa caz, si cu vanzarea de actiuni, cu potentiali investitori care sa asigure infuzia de capital necesara demararii investitiilor de modernizare, construirii de noi capacitati si realizarii investitiilor pentru protectia mediului;
    c) promovarea realizarii de obiective noi de tip "green field" pe cogenerare la centralele de la Iernut, Palas, Bucuresti Sud, cu aport de capital, intr-o structura noua de societate comerciala, care va functiona ca producator independent, in care Societatea Comerciala "Electrocentrale Bucuresti" - S.A. va aporta o parte din active si surse de utilitati existente sau accesul la ele;
    d) continuarea sau initierea, dupa caz, a actiunilor de atragere de investitii, precum si a vanzarii de sucursale/active catre potentialii investitori la obiectivele energetice Borzesti si altele, dupa caz;
    e) reorganizarea Societatii Comerciale "Termoelectrica" - S.A. prin infiintarea de filiale pe structura unor sucursale ale sale;
    f) privatizarea filialelor TERMOSERV fie individual, fie impreuna cu centrala care o deserveste;
    g) vanzarea in pachet a actiunilor detinute de Societatea Comerciala "Termoelectrica" - S.A. la filialele sale, Societatea Comerciala "Termoserv Galati" - S.A. si Societatea Comerciala "Electrocentrale Galati" - S.A., prin licitatie cu strigare (cu criterii de precalificare);
    h) vanzarea, prin Oficiul Participatiilor Statului si Privatizarii in Industrie, a actiunilor detinute de Ministerul Economiei si Comertului la Societatea Comerciala "Termoelectrica Midia" - S.A., prin licitatie cu strigare (cu criterii de precalificare).
    Metoda de privatizare si/sau atragere de investitii, vanzarea de active pentru filialele/sucursalele Societatii Comerciale "Termoelectrica" - S.A. se vor realiza conform Strategiei de accelerare a atragerii de investitii si privatizarii in sectorul de producere a energiei termoelectrice, aprobata prin Hotararea Guvernului nr. 102/2004.
    - Societatea Comerciala "Hidroelectrica" - S.A. Bucuresti, in conformitate cu Strategia nationala de dezvoltare energetica a Romaniei pe termen mediu, si-a propus ca solutie pentru dezvoltarea sectorului atragerea de capital pentru finalizarea unor obiective hidroenergetice aflate in diverse faze de executie. In acest sens a fost publicata intentia de a se atrage capital prin parteneriat public privat. De asemenea, societatea va continua actiunile de cooperare cu investitori privati pentru finalizarea proiectelor.
    Obiectivele hidroenergetice aflate in diverse faze de executie vor fi definitivate prin proiecte ce urmeaza a fi realizate cu aport de capital, din surse proprii ale Ministerului Economiei si Comertului/Societatii Comerciale "Hidroelectrica" - S.A. etc.
    Pentru proiectele obiectivelor care la nivelul actual de costuri, in raport cu preturile pietei, nu au sanse de rentabilizare, nu se vor incepe lucrarile, iar daca au inceput, se vor sista, iar obiectivele vor fi trecute in conservare.
    Pentru microhidrocentrale, se au in vedere infiintarea de societati cu capital mixt, precum si alte forme de parteneriate, vanzarea lor ca active si alte forme de atragere de investitii.
    Societatea Comerciala "Hidroelectrica" - S.A., sub coordonarea Ministerului Economiei si Comertului - Oficiul Participatiilor Statului si Privatizarii in Industrie, va initia procedurile de privatizare si atragere de capital pentru microhidrocentrale, in conformitate cu prevederile legale in vigoare.
    - Compania Nationala de Transport al Energiei Electrice "Transelectrica" - S.A. Bucuresti va promova privatizarea prin vanzarea participarii la filiale si/sau sucursale de servicii auxiliare, active, precum si crearea unor societati cu capital mixt.
    8.3. Sectorul petrol si gaze
    Se va continua restructurarea Societatii Comerciale "Petrotrans" - S.A. Ploiesti. Dupa finalizarea restructurarii se va initia privatizarea societatii comerciale.
    8.4. Sectorul minier
    Strategia sectorului minier are ca principale obiective:
    a) modernizarea, reabilitarea si retehnologizarea exploatarilor miniere viabile;
    b) restructurarea capacitatilor de productie si imbunatatirea performantelor tehnologice;
    c) privatizarea exploatarilor miniere viabile organizate ca societati comerciale, la care Ministerul Economiei si Comertului, prin Oficiul Participatiilor Statului si Privatizarii in Industrie, gestioneaza in numele statului actiuni, sau ca sucursale/filiale, in vederea asigurarii surselor de finantare necesare dezvoltarii si modernizarii acestora;
    d) inchiderea operationala si conservarea unor mine si cariere.
    Pentru realizarea acestor obiective se va avea in vedere oferirea la privatizare a unitatilor performante din sectorul minier, precum si a carierelor de lignit organizate in societati comerciale sau a unitatilor rezultate prin asociere termocentrala - cariera. Vor continua actiunea de externalizare din sistem si organizarea in societati comerciale a activitatilor de prestari de servicii, a personalului si serviciilor, cum sunt serviciile mecanice, transport, foraje de apa, paza si alte activitati auxiliare potrivit strategiei sectorului minier.
    8.5. Alte activitati
    In sectorul produse primare, in anul 2004 va continua privatizarea Societatii Comerciale "Melana IV" - S.A. Savinesti si a Societatii Nationale "Plafar" - S.A. Bucuresti.
    Privatizarea Societatii Nationale "Plafar" - S.A. are in vedere urmatoarele obiective principale:
    a) mentinerea obiectului de activitate al societatii comerciale, precum si asigurarea pastrarii in functiune a capacitatilor de productie existente si dezvoltarea acestora;
    b) atragerea unui volum important de investitii si a investitorilor strategici activi care sa fructifice oportunitatile de utilizare profitabila a societatii comerciale.
    Privatizarea Societatii Nationale "Plafar" - S.A. se va realiza conform strategiei care va fi aprobata prin hotarare a Guvernului.
    Institutele de cercetare si proiectare din portofoliul Ministerului Economiei si Comertului vor putea fi restructurate, reorganizate, dupa caz, si vor fi oferite la privatizare conform obiectivelor de dezvoltare ale acestora.
    Societatile comerciale care vor intra in portofoliul Ministerului Economiei si Comertului si pentru care se va initia privatizarea vor fi stabilite prin ordin al ministrului economiei si comertului, in functie de obiectivele de dezvoltare ale fiecarei unitati.
    Ministerul Economiei si Comertului va oferi pe piata bursiera unele pachete de actiuni minoritare de la unele societati comerciale din domeniul energetic, ca de exemplu: Societatea Comerciala "Transelectrica" - S.A., Societatea Comerciala "Electrica Transilvania Nord" - S.A., Societatea Comerciala "Electrica Muntenia Nord" - S.A., Societatea Comerciala "Romgaz" - S.A., Societatea Comerciala "Transgaz" - S.A., precum si pentru alte societati comerciale stabilite prin ordin al ministrului economiei si comertului.
    9. Dispozitii finale
    9.1. Pentru motive intemeiate, Ministerul Economiei si Comertului, prin Oficiul Participatiilor Statului si Privatizarii in Industrie, ori, dupa caz, societatile comerciale poate/pot modifica sau revoca oferta de vanzare si/sau schimba metoda de privatizare a societatii comerciale/filialei in urmatoarele cazuri:
    a) ca urmare a modificarilor de orice natura intervenite in termenii ofertei initiale de vanzare;
    b) ca urmare a interventiei unor conditii care ar putea influenta negativ rezultatele procesului de privatizare;
    c) ca urmare a neparticiparii potentialilor investitori la procesul de privatizare;
    d) in functie de prevederile strategiilor specifice de restructurare si privatizare stabilite de Ministerul Economiei si Comertului, prin Oficiul Participatiilor Statului si Privatizarii in Industrie, aprobate, dupa caz, prin hotarare a Guvernului.
    9.2. Societatile comerciale/filialele se pot restructura in vederea privatizarii, prin divizare sau fuziune potrivit legii, iar societatile comerciale rezultate in urma reorganizarii pot fi privatizate in conditiile legii.
    9.3. In perioada de privatizare se vor asigura protectia patrimoniului si continuarea activitatii societatilor comerciale oferite la privatizare, prin instituirea administrarii speciale si supravegherii financiare, in conditiile legii.
    In situatia in care societatea comerciala/filiala aflata in proces de privatizare nu dispune de fondurile necesare pentru plata cheltuielilor generate de pregatirea si realizarea privatizarii, inclusiv cele privind intocmirea raportului de evaluare a societatii comerciale, a bilanturilor de mediu necesare pentru obtinerea avizului de mediu, la solicitarea societatii comerciale, prin ordin al ministrului economiei si comertului, acestea vor fi suportate de Oficiul Participatiilor Statului si Privatizarii in Industrie, in limita sumelor prevazute in bugetul de venituri si cheltuieli aprobat prin hotarare a Guvernului, la capitolul de cheltuieli pentru pregatirea si realizarea privatizarii.
    Competentele si atributiile administratorilor speciali se stabilesc prin mandat special, emis prin ordin al ministrului economiei si comertului.
    Plata remuneratiei administratorilor speciali se face de catre societatile comerciale/filiale la care este instituita administrarea speciala.
    9.4. Pentru derularea procesului de privatizare se vor numi comisii de negociere si secretariate tehnice ale acestora. Stabilirea numarului de membri titulari si supleanti ai comisiilor de negociere si ai secretariatelor (inclusiv reprezentanti ai societatilor comerciale care se privatizeaza), competentele, atributiile, drepturile si raspunderile acestora se realizeaza prin ordine ale ministrului economiei si comertului si prin decizii ale sefului Oficiului Participatiilor Statului si Privatizarii in Industrie.
    9.5. Deoarece Oficiul Participatiilor Statului si Privatizarii in Industrie este institutie publica care are atributii privind privatizarea de societati de importanta deosebita pentru economia nationala, utilizeaza fondurile publice pentru efectuarea cheltuielilor necesare organizarii si functionarii sale in bune conditii si vireaza lunar la Trezoreria Statului diferenta dintre veniturile incasate, cheltuielile efectuate si suma care ramane permanent la dispozitia sa pentru desfasurarea corespunzatoare a activitatilor sale, se va institui exercitarea controlului preventiv de catre Curtea de Conturi asupra resurselor financiare care se fac venit la Trezoreria Statului, precum si cu privire la modul de gestionare a acestora de catre Oficiul Participatiilor Statului si Privatizarii in Industrie.
    Sumele incasate de societatile comerciale, la care Ministerul Economiei si Comertului, prin Oficiul Participatiilor Statului si Privatizarii in Industrie, gestioneaza, in numele statului, actiuni, din vanzarea actiunilor/partilor sociale detinute la societatile comerciale cu capital mixt, societati comerciale/filiale vor fi utilizate in urmatoarea ordine, pentru:
    a) plata datoriilor catre bugetul de stat si bugetele locale, inclusiv a datoriilor provenind din platile efectuate de Ministerul Finantelor Publice in contul garantiilor executate pentru credite interne si externe, precum si din credite externe contractate direct de stat din care s-au facut subimprumuturi;
    b) plata datoriilor catre bugetul asigurarilor sociale de stat si bugetele fondurilor speciale;
    c) plata altor datorii;
    d) efectuarea de investitii;
    e) finantarea activitatilor cuprinse in obiectul de activitate;
    f) efectuarea cheltuielilor legate de indeplinirea obligatiilor de conformare la cerintele de protectie a mediului, dupa caz;
    g) alte destinatii.
    Sumele rezultate din vanzarea actiunilor/partilor sociale detinute de filiale la societatile comerciale nou-infiintate vor urma acelasi regim.
    Sumele rezultate din vanzarea actiunilor/partilor sociale vor fi incasate de actionarul societatii comerciale ale carei actiuni/parti sociale se vand, inregistrat la oficiul registrului comertului la data semnarii contractului de privatizare.
    9.6. In vederea depunerii de catre potentialii investitori a scrisorilor de intentie sau a expresiilor de interes, listele cuprinzand informatii minime despre societatile comerciale care se vor privatiza in baza prezentei strategii de privatizare se publica in cotidiene locale, nationale si/sau internationale si pe sistem Internet.
    9.7. In vederea pregatirii procesului de privatizare, Oficiul Participatiilor Statului si Privatizarii in Industrie va asigura angajarea de consultanti pentru asistenta tehnica pe perioada desfasurarii procesului de privatizare a societatilor comerciale din portofoliu, inclusiv pentru efectuarea de analize si strategii de restructurare si privatizare, precum si firme de avocatura pentru activitatea de consultanta juridica de specialitate in vederea privatizarii, inclusiv pentru asistenta juridica la elaborarea proiectelor de acte normative. Totodata, acesta poate angaja consultanti si firme de avocatura in vederea indeplinirii celorlalte atributii legate de obiectul sau de activitate.
    9.8. In procesul de privatizare se va tine cont de faptul ca societatile comerciale aflate in portofoliul Ministerului Economiei si Comertului sunt obligate la restituirea in natura sau la acordarea de masuri reparatorii prin echivalent, conform Legii nr. 10/2001, cu modificarile si completarile ulterioare.
    De asemenea, in cadrul procedurii de privatizare prin restituire, astfel cum este reglementata prin Normele metodologice de aplicare unitara a Legii nr. 10/2001, aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 498/2003, institutia publica implicata, respectiv Ministerul Economiei si Comertului, este obligata sa acorde persoanelor indreptatite actiuni. Aceasta procedura de privatizare prin restituire se aplica si in cazul in care institutiile publice implicate, conform prevederilor Legii nr. 10/2001 si ale Hotararii Guvernului nr. 498/2003, sunt obligate sa primeasca in plata titlurile de valoare nominala pentru cumpararea de actiuni si active ale societatilor comerciale in curs de privatizare. In ceea ce priveste societatile si companiile nationale rezultate din reorganizarea regiilor autonome, institutiile publice implicate sunt obligate sa rezerve o cota de pana la 20% din capitalul social al acestora in vederea asigurarii surselor pentru acordarea de masuri reparatorii prin echivalent sub forma de titluri de valoare nominala sau de actiuni.
    Primirea in plata a titlurilor de valoare nominala are ca efect diminuarea varsamintelor institutiilor publice implicate in privatizare cu contravaloarea titlurilor de valoare primite la plata.
    9.9. In functie de conditiile concrete in care se afla si functioneaza fiecare societate comerciala, Ministerul Economiei si Comertului poate initia si promova acte normative care sa asigure cadrul legal pentru aplicarea unor strategii specifice de restructurare si privatizare.
    9.10. In aprecierea ofertelor investitorilor, in functie de metoda de privatizare utilizata, vor fi luate in considerare elementele de baza ale planurilor de afaceri prezentate de acestia.
    9.11. In cazul privatizarii unor societati comerciale cu investitori strategici, prin hotarare a Guvernului, se poate acorda salariatilor societatilor comerciale si/sau filialelor acestora, supuse privatizarii, dreptul sa achizitioneze de la Ministerul Economiei si Comertului, prin Oficiul Participatiilor Statului si Privatizarii in Industrie, societatea comerciala, actiuni la aceste societati la acelasi pret pe actiune cu care acestea se vand in cadrul procesului de privatizare.
    La societatile comerciale/filiale procentul din capitalul social oferit spre vanzare salariatilor, precum si conditiile de vanzare vor fi stabilite prin hotarare a Guvernului.
    9.12. In activitatea de evaluare a societatilor comerciale din portofoliul sau, Ministerul Economiei si Comertului - Oficiul Participatiilor Statului si Privatizarii in Industrie va putea utiliza si rezultatul altor metode, inclusiv cele specifice pietei de capital, precum si auditori independenti ai raportului de evaluare si auditori de pe piata de capital, rezultatele obtinute urmand sa fie utilizate pentru stabilirea pretului de oferta.
    Ministerul Economiei si Comertului - Oficiul Participatiilor Statului si Privatizarii in Industrie va stabili pretul de oferta pe baza oricareia dintre metodele de evaluare utilizate, indiferent de valoarea rezultata in urma evaluarii, iar pretul de vanzare va tine seama si de celelalte elemente care compun oferta de vanzare (investitii, majorari de capital, capital de lucru, datorii preluate de cumparator, elemente de protectie sociala, situatia economico-financiara a societatii comerciale si altele asemenea).
    9.13. Pentru societatile comerciale care se vor privatiza in baza prezentei strategii de privatizare, se va asigura consolidarea pretului in conditiile inflatiei si devalorizarii, dupa cum urmeaza:
    a) pentru contractele de privatizare cu plata pretului in rate, in cazul in care pretul este stabilit si platit in lei, la cuantumul fiecarei rate se aplica o dobanda care sa acopere inflatia, la care se adauga doua procente;
    b) pentru contractele de privatizare cu plata pretului in rate, in cazul in care pretul este stabilit si platit in valuta, la cuantumul fiecarei rate se aplica o dobanda LIBOR plus o marja negociata de parti;
    c) pentru contractele de privatizare cu plata integrala in lei sau in valuta, in cazul in care plata se va face intr-un termen mai mare de 5 zile lucratoare, dar nu mai mult de 30 de zile lucratoare de la data intrarii in vigoare convenita de partile contractante a contractului de privatizare, se vor aplica prevederile lit. a), respectiv lit. b), dupa caz;
    d) pentru contractele de privatizare cu plata pretului in rate, in cazul in care plata avansului se va face intr-un termen mai mare de 5 zile lucratoare, dar nu mai mult de 30 de zile lucratoare de la data intrarii in vigoare convenita de partile contractante a contractului de privatizare, la cuantumul avansului se vor aplica prevederile lit. a), respectiv lit. b), dupa caz.
    Dobanda se va calcula la suma datorata, de la data semnarii contractului de privatizare, pana la data scadentei.
    Pentru vanzarea activelor societatilor comerciale se vor aplica similar prevederile alin. 1 si 3.
    9.14. Dosarul de prezentare al societatilor comerciale cu capital majoritar de stat supuse privatizarii se intocmeste de catre Oficiul Participatiilor Statului si Privatizarii in Industrie.
    Dosarul de prezentare al societatilor comerciale la care o societate cu capital majoritar de stat este actionar sau o filiala a acesteia se intocmeste de catre societatea comerciala detinatoare a actiunilor supuse vanzarii.
    Datele cuprinse in sectiunea A a dosarului de prezentare sunt prezentate pe baza declaratiei pe propria raspundere, autentificata, a membrilor consiliului de administratie/administratorului unic si a cenzorilor/auditorilor financiari ai societatii comerciale supuse privatizarii.
    Conducerea societatii comerciale supuse privatizarii are obligatia sa prezinte potentialilor investitori date referitoare la situatia economica, financiara, tehnica, juridica, patrimoniala si de mediu a societatii comerciale si sa permita accesul direct la aceste date, care pot fi organizate sub forma unei "camere de date".
    Accesul direct la datele si informatiile de natura economica, financiara, tehnica, juridica, patrimoniala si de mediu a societatii comerciale supuse privatizarii se face pe baza achitarii in avans a unei taxe de acces.
    Datele privind situatia economica, financiara, tehnica, juridica, patrimoniala si de mediu a societatii comerciale supuse privatizarii, cuprinse in contractul de privatizare, sunt prezentate in baza declaratiei pe propria raspundere, autentificata, a membrilor consiliului de administratie/administratorului unic si a cenzorilor/auditorilor financiari ai societatii comerciale supuse privatizarii.
    Declaratiile si garantiile acordate cumparatorului prin contractul de privatizare, referitoare la situatia economica, financiara, tehnica, juridica, patrimoniala si de mediu a societatii comerciale supuse privatizarii, sunt date in baza declaratiei pe propria raspundere, autentificata, a membrilor consiliului de administratie/administratorului unic si a cenzorilor/auditorilor financiari ai societatii comerciale supuse privatizarii.
    9.15. La solicitarea societatilor comerciale din portofoliu, in cazuri justificate, prin ordin al ministrului economiei si comertului, se pot acorda esalonari la plata dividendelor si accesoriilor aferente, datorate Ministerului Economiei si Comertului - Oficiului Participatiilor Statului si Privatizarii in Industrie, pe o perioada de maximum 5 ani, cu o perioada de gratie de 6 luni.
    In cazul in care societatilor comerciale aflate in portofoliul Ministerului Economiei si Comertului, precum si filialelor acestora li se acorda facilitati care au caracter de ajutor de stat, va fi notificat Consiliul Concurentei in conformitate cu prevederile Legii nr. 143/1999 privind ajutorul de stat, cu modificarile si completarile ulterioare.
    9.16. Ministerul Economiei si Comertului va indeplini orice alte activitati necesare in scopul realizarii prezentei strategii de privatizare, potrivit prevederilor legale in vigoare.
    9.17. Privatizarea societatilor comerciale si a filialelor acestora, aflate sub autoritatea Ministerului Economiei si Comertului, prin Oficiul Participatiilor Statului si Privatizarii in Industrie, se desfasoara in conformitate cu prevederile cadrului legale general in domeniul privatizarii, precum si cu actele normative conexe aplicabile societatilor comerciale/filialelor acestora in principal, din domeniul energetic, petrolier, al gazelor naturale, minier si al apararii.
    9.18. Prevederile prezentului mandat pentru realizarea strategiei de privatizare a societatilor comerciale aflate sub autoritatea Ministerului Economiei si Comertului, prin Oficiul Participatiilor Statului si Privatizarii in Industrie, se extind si asupra societatilor comerciale ce urmeaza a fi constituite cu capital mixt, precum si asupra societatilor comerciale si a filialelor acestora, infiintate prin reorganizarea si restructurarea regiilor autonome, societatilor/companiilor nationale la care acesta gestioneaza in numele statului actiuni, dupa data intrarii in vigoare a prezentei hotarari.



SmartCity5

COMENTARII la Hotărârea 881/2004

Momentan nu exista niciun comentariu la Hotărârea 881 din 2004
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Alte acte pe aceeaşi temă cu Hotărârea 881/2004
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu