E-mail:
Parola:
     
 Nu ai cont? Inregistreaza-te
 Ai uitat parola? Click aici
alerte legex
Coduri postale şi prefixe telefonice naţionale şi internaţionale
Legături cu alte acte
nu a fost modificat de niciun act
Cele mai căutate legi
Ultimele acte citite
Sisteme de securitate
Registrul Agricol Integrat - www.registrulagricolintegrat.ro

Anunţă-mă când se modifică Fişă act Comentarii (0) Trimite unui prieten Tipareste act

HOTARARE Nr

HOTARARE   Nr. 843 din 14 octombrie 1999

privind incadrarea pe tipuri a unitatilor de alimentatie publica neincluse in structurile de primire turistice

ACT EMIS DE: GUVERNUL ROMANIEI

ACT PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL  NR. 510 din 21 octombrie 1999


SmartCity3


    In temeiul art. 107 alin. (1) si (2) din Constitutia Romaniei,

    Guvernul Romaniei hotaraste:

    Art. 1
    Unitatile de alimentatie publica, altele decat cele definite de Ordonanta Guvernului nr. 58/1998 privind organizarea si desfasurarea activitatii de turism in Romania, denumite in continuare unitati independente, se definesc ca tipuri de unitati de alimentatie publica conform anexei nr. 1.
    Art. 2
    Incadrarea pe tipuri a unitatilor independente se realizeaza de catre agentii economici, in baza unei declaratii pe propria raspundere, conform modelului prevazut in anexa nr. 2.
    Art. 3
    (1) In cazul unitatilor nou-infiintate declaratia se depune la primaria locala o data cu cererea pentru obtinerea autorizatiei de functionare. Aceeasi procedura se utilizeaza si in cazul schimbarii agentului economic care administreaza unitatea independenta.
    (2) Atunci cand survin modificari privind tipul unitatii independente, in termen de maximum 10 zile agentul economic va intocmi o noua declaratie, pe care o va depune la primaria locala.
    Art. 4
    Un exemplar al declaratiei agentului economic, confirmat de primire, se va pastra in permanenta la sediul unitatii independente, pentru a fi prezentat organelor de control abilitate, la solicitarea acestora.
    Art. 5
    La darea in folosinta a unitatii independente agentul economic este obligat sa inscrie vizibil pe firma tipul unitatii.
    Art. 6
    Constituie contraventii urmatoarele fapte, daca nu au fost comise in astfel de conditii incat, potrivit legii penale, sa fie considerate infractiuni:
    a) nerespectarea prevederilor art. 3;
    b) nerespectarea prevederilor art. 5;
    c) nerespectarea reglementarilor legale in vigoare privind conditiile igienico-sanitare si sanitar-veterinare.
    Art. 7
    Contraventiile prevazute la art. 6 se sanctioneaza dupa cum urmeaza:
    a) faptele prevazute la lit. a), cu amenda de la 500.000 lei la 1.000.000 lei;
    b) fapta prevazuta la lit. b), cu amenda de la 300.000 lei la 500.000 lei;
    c) faptele prevazute la lit. c), conform legislatiei sanitare si sanitar-veterinare in vigoare.
    Art. 8
    Contraventiile prevazute la art. 6 lit. a) si b) se constata si amenzile se aplica de catre organele de control abilitate ale administratiei publice locale, iar pentru cele prevazute la art. 6 lit. c), de catre organele abilitate ale Ministerului Sanatatii si ale Ministerului Agriculturii si Alimentatiei.
    Art. 9
    Contraventiilor prevazute la art. 6 le sunt aplicabile prevederile Legii nr. 32/1968 privind stabilirea si sanctionarea contraventiilor, cu modificarile ulterioare.
    Art. 10
    La solicitarea agentilor economici care doresc sa ofere servicii pentru turismul organizat prin intermediul agentiilor de turism, unitatile independente vor fi clasificate pe categorii dupa aceleasi reguli ca si structurile de primire turistice, de catre Oficiul de Autorizare si Control in Turism.
    Art. 11
    Anexele nr. 1 si 2 fac parte integranta din prezenta hotarare.
    Art. 12
    Incadrarea pe tipuri a unitatilor independente, efectuata in baza Hotararii Guvernului nr. 233/1992, ramane valabila in conditiile in care unitatile nu au suportat modificari care au influentat tipologia acestora.
    Art. 13
    La data intrarii in vigoare a prezentei hotarari se abroga Hotararea Guvernului nr. 233/1992 privind clasificarea pe categorii de incadrare a unitatilor de cazare si de alimentatie publica, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 105 din 25 mai 1992, cu modificarile ulterioare.

                PRIM-MINISTRU
                 RADU VASILE

                      Contrasemneaza:
                      p. Ministrul industriei si comertului,
                      Nicolae Staiculescu,
                      secretar de stat

                      p. Presedintele
                      Autoritatii Nationale pentru Turism,
                      Dorin Anton

                      Secretar de stat,
                      seful Departamentului pentru
                      Administratie Publica Locala,
                      Vlad Rosca

    ANEXA 1

                       CARACTERIZAREA
tipurilor de unitati de alimentatie publica

    Ca regula generala, unitatea de alimentatie publica reprezinta localul public in care se servesc preparate culinare, produse de cofetarie-patiserie, bauturi, caracterizandu-se prin aceea ca in cadrul lui se imbina activitatea de pregatire/preparare cu activitatea de comercializare, insotita de servicii specifice care asigura consumul acestora pe loc.
    1. Restaurant clasic - unitate de alimentatie publica in care consumatorii sunt serviti cu un variat sortiment de preparate culinare de cofetarie-patiserie, cafea, bauturi etc. Pentru crearea unei atmosfere recreative se pot oferi programe artistice sau alte mijloace de distractie. Personalul de productie si de servire are o calificare de profil.
    2. Restaurant cu specific - unitate de alimentatie publica care prin amenajari, dotari, tinuta lucratorilor si preparatele culinare oferite corespunde unui specific local, regional, national (restaurant "romanesc", "moldovenesc", "dobrogean", "banatean" etc.) sau reprezinta unitati traditionale - han, crama, coliba, sura etc.
    3. Restaurant specializat - unitate de alimentatie publica in care consumatorilor li se ofera, in principal, un sortiment specializat de preparate culinare si bauturi, aflat in permanenta in lista-meniu a unitatii, in conditiile unor amenajari si dotari clasice sau adecvate structurii sortimentale (vanatoresc, pescaresc etc.) care formeaza obiectul specializarii.
    3.1. Restaurant-zahana - unitate de alimentatie publica in care se servesc, in special la comanda, in tot timpul zilei, produse si subproduse din carne neportionate (organe), pregatite la gratar si alese de consumatori din vitrinele de expunere sau de pe platou, o data cu luarea comenzii. Sortimentul oferit mai poate cuprinde: ciorbe, borsuri, tuslama, tochitura, salate, dulciuri de bucatarie si bauturi.
    3.2. Restaurant lacto-vegetarian, dietetic - unitate de alimentatie publica in care se desfac in exclusivitate sortimente de preparate culinare pe baza de lapte si derivate din lapte, oua, carne de pasare sau de vaca, paste fainoase, orez, salate din legume, precum si dulciuri de bucatarie, inghetata si bauturi nealcoolice.
    3.3. Restaurant-pensiune - unitate de alimentatie publica care ofera mai multe variante de meniuri complete cu baremuri fixe. Bauturile cuprinse in meniu sunt limitate la sortimentele de racoritoare si ape minerale. Poate functiona si pe baza de abonament.
    In aceste unitati se pot oferi suplimentar diferite sortimente de preparate si bauturi, inclusiv alcoolice, altele decat cele cuprinse in cadrul meniurilor zilnice.
    4. Braserie - unitate de alimentatie publica care asigura in tot cursul zilei servirea consumatorilor cu un sortiment mai restrans de preparate culinare (preparate reci, minuturi, 1 - 2 feluri de mancare), produse de cofetarie-patiserie si bauturi.
    5. Pizzerie - unitate specializata care ofera, cu preponderenta, sortimente de pizza si de paste fainoase. Suplimentar se pot oferi gustari, salate, produse de patiserie si sortiment variat de bauturi, cu preponderenta slab alcoolizate.
    6. Berarie - unitate de alimentatie publica caracterizata prin vanzarea cu preponderenta a berii de diverse sortimente, oferita consumatorilor in recipiente specifice (tap, halba, cana, sonde) de diferite capacitati, alaturi de produse si preparate care se asociaza in consum cu aceasta, precum: gustari calde si reci, minuturi (din oua, legume etc.), specialitati de zahana (1 - 2 preparate). Se mai poate oferi un sortiment restrans de bauturi alcoolice, precum si bauturi nealcoolice.
    7. Bar - unitate de alimentatie publica cu program de zi sau de noapte in care se desfac bauturi alcoolice si nealcoolice, un sortiment restrans de produse culinare. Cadrul ambiental este completat cu program artistic, auditii muzicale, jocuri electronice si video.
    7.1. Bar de zi - unitate care poate functiona ca subunitate distincta in cadrul restaurantelor, precum si ca unitate independenta. Ofera consumatorilor o gama variata de bauturi alcoolice si nealcoolice, simple sau in amestec, cafea, gustari in sortiment restrans, specialitati de cofetarie.
    7.2. Bar de noapte - unitate de alimentatie publica cu caracter distractiv, avand orar de functionare pe timpul noptii. Prezinta un program variat de divertisment, de music-hall si dans, iar consumatorilor li se ofera o gama variata de bauturi, mai ales de cocteiluri, gustari, sortiment restrans de preparate la gratar, specialitati de cofetarie-patiserie.
    7.3. Cafe-bar, cafenea - unitati specifice desfacerii, cu prioritate, a sortimentelor variate de cafea si derivate din ciocolata, cacao, ceai, bauturi alcoolice fine la pahar, bauturi racoritoare, sandvisuri, produse de cofetarie-patiserie. In dotarea unitatilor un rol important revine utilajelor pentru pregatirea cafelei si, in primul rand, a cafelei expresso.
    7.4. Disco-bar, Video-bar, Discoteca - unitati cu profil de divertisment pentru tineret, divertismentul fiind realizat prin intermediul muzicii si al dansului, in acest sens unitatea fiind dotata si amenajata corespunzator. Sortimentele oferite sunt asemanatoare celor din baruri, cu deosebirea ca bauturile vor fi prioritar nealcoolice sau slab alcoolizate, avand in vedere ca majoritatea clientelei o reprezinta tineretul.
    7.5. Bar biliard - unitate cu profil preponderent recreativ, realizat prin posibilitatea practicarii biliardului, unde se servesc bauturi si un sortiment restrans de sandvisuri, produse de patiserie-cofetarie.
    7.6. Snack-bar - unitate de alimentatie publica care asigura clientilor o servire rapida pe tot parcursul zilei, cu sortiment restrans de minuturi, preparate la gratar, produse de cofetarie-patiserie, bauturi nealcoolice, ceaiuri, cafele si un sortiment restrans de bauturi alcoolice. Specific acestui tip de unitate este prezenta unei tejghele-bar, in spatele careia preparatele se pregatesc la vederea clientilor, cu un front de desfacere care sa permita si servirea directa a consumatorilor.
    8. Fast-Food - unitate care propune clientelei sale, in principal tineri, o servire rapida de produse, la preturi unitare. Oferta de produse se reduce la un sortiment limitat si standardizat, de regula bazat pe un singur produs de baza, si este prezentata de obicei pe panouri luminoase. Preparatele sunt preluate de clienti la casa in momentul platii si consumate pe loc sau in afara unitatii. Produsele sunt oferite in inventar de servire de unica folosinta.
    9. Unitati tip bufet, bodega, birt, rotiserie
    9.1. Bufet - unitate de alimentatie publica care functioneaza de obicei independent sau in incinta unor institutii. Se ofera, in general, un sortiment restrans de preparate culinare, calde si reci, pregatite in bucataria proprie sau aduse din afara, si de bauturi.
    9.2. Bodega - unitate de alimentatie publica cu spatiu restrans de servire, de larga accesibilitate, care ofera un sortiment restrans de gustari si preparate la gratar, bauturi alcoolice, servite de regula la pahar, si nealcoolice, cafea. Servirea se face de regula la tejghea-bar.
    9.3. Birt - unitate de alimentatie publica asemanatoare cu bodega, amplasata de regula in piete, gari, autogari.
    9.4. Rotiserie - unitate de alimentatie publica cu spatiu restrans de servire, care ofera clientilor, in principal, produse preparate la rotisor, salate, sortiment restrans de bauturi alcoolice, produse de patiserie-cofetarie, cafea. Mobilierul caracteristic il constituie rotisorul amplasat in interiorul spatiului de servire si vitrina frigorifica in care sunt expusi pui si alte specialitati din carne pentru preparat in prezenta clientilor.
    10. Unitati tip pub si bistro
    Sunt unitati de alimentatie publica de influenta englezeasca, respectiv frantuzeasca, care ofera sortimente de bauturi si preparate culinare specifice zonelor de influenta.
    11. Cabaret - unitate de alimentatie publica cu caracter de recreere si divertisment in care se desfasoara spectacole complexe cu valoare artistica deosebita. Se ofera consumatorilor preparate culinare de cofetarie-patiserie, diverse bauturi alcoolice si nealcoolice. De obicei, suprafata de servire este realizata in amfiteatru, pentru ca programul artistic muzical sa poata fi vizionat de la toate mesele.
    12. Unitati tip cofetarie, patiserie
    Sunt unitati de alimentatie publica care ofera consumatorilor preparate de cofetarie-patiserie produse in laboratoarele proprii sau in laboratoarele altor unitati de profil, biscuiti si produse zaharoase ale producatorilor specializati, bauturi nealcoolice, cafea, ceai, fructe, produse specifice micului dejun, precum si diferite sortimente de bauturi fine pentru consum la domiciliu. Majoritatea unitatilor de acest tip, pe langa asigurarea conditiilor pentru consumul pe loc, vinde si produse pentru consum la domiciliu.
    In aceasta tipologie se incadreaza:
    12.1. Cofetariile si bomboneriile - unitati specializate in vanzarea de produse de cofetarie-patiserie, sortimente de bomboane.
    12.2. Patiserie - placintarie - unitati care vand, in general, produse de patiserie in stare calda, in acest scop fiind preferabil ca produsele sa fie realizate in laboratoarele proprii. La vanzarea acestor produse se poate oferi si bere.
    12.3. Simigerie - covrigarie - gogoserie - unitati cu spatiu restrans de servire sau chiosc, amplasate in zone de trafic pietonal intens, care se pot organiza fie ca spatii ce reunesc cele trei specialitati, fie ca unitati profilate pe o singura specialitate. Produsele acestor unitati se vand, de regula, in stare calda.
    13. Ceainarie - unitate de alimentatie publica, specializata in pregatirea si servirea unei game largi de ceaiuri, alaturi de care se ofera sandvisuri si produse de cofetarie-patiserie.
    14. Restaurantele cu caracter social
    Aceste unitati sunt restaurante pentru colectivitati si sunt amplasate in incinta institutiilor sau se pot organiza ca unitati independente care livreaza, pe baze contractuale, preparate culinare la sediul/domiciliul persoanelor juridice/fizice.
    Principalele tipuri de restaurante pentru colectivitati sunt:
    14.1. Cantina-restaurant - unitate de alimentatie publica in care mesele sunt servite in general pe baza de abonamente pentru meniuri unice; dotarea acestor unitati se face cu mobilier si inventar simplu.
    14.2. Restaurant cu autoservire (self-service) - unitate de alimentatie publica cu desfacere rapida, in care consumatorii isi aleg si se servesc singuri cu preparate culinare, de cofetarie-patiserie, cu bauturi, expuse in linii de autoservire cu flux dirijat. Consumul produselor are loc la mese.
    15. Terasa/gradina de vara - functioneaza in sezonul cald fie in structura unei unitati de alimentatie publica, fie ca unitate independenta, de sine statatoare, oferind un sortiment de bauturi si/sau de preparate specific tipologiei anterior prezentate.
    In cazul in care terasa/gradina de vara functioneaza ca unitate de sine statatoare, agentul economic este obligat sa inscrie pe firma denumirea "TERASA", urmata de tipul unitatii respective (Terasa-bar, terasa-bufet, terasa-restaurant etc.).
                                   *
                                *     *
    Pentru unitatile de alimentatie publica cu activitate complexa, care cumuleaza caracteristici specifice mai multor tipuri, tipul unitatii va fi declarat in functie de activitatea predominanta.

    ANEXA 2

                              DECLARATIE

    Subsemnatul ........................, cu domiciliul in ...................., str. ...................... nr. ....., judetul/sectorul ..........., in calitate de*) ....................................... la Societatea Comerciala ......................................, inregistrata la registrul comertului sub nr. de inmatriculare ........../...../....., cu sediul social in ............... judetul/sectorul ......................, str. .................. nr. .........., declar pe propria raspundere ca unitatea de alimentatie publica situata in
.........................................................................
                            (sediul unitatii)
este de tipul .........., avand urmatoarele caracteristici functionale:
    1. Total suprafata (mp) ....................................., din care:
    - de servire ................................................;
    - de pregatire/predare ......................................;
    - de depozitare .............................................;
    - anexe - utilitati ...................................................;
                             (birouri, grupuri sanitare, vestiare etc)
    2. Numarul locurilor pentru consumatori:
_________________________________________________________________
   Total,        din care:         Terasa        Gradina de vara
                 saloane
_________________________________________________________________



_________________________________________________________________
       Data ..................       Semnatura agentului economic
                                     si stampila societatii comerciale
                                     ..............................
           
    *) Patron, director, administrator.



SmartCity5

COMENTARII la Hotărârea 843/1999

Momentan nu exista niciun comentariu la Hotărârea 843 din 1999
Comentarii la alte acte
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 770 1966
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Raport 1937 2021
    Bună ziua, Știți că există o modalitate prin care puteți câștiga bani fără contact de stres (THOMAS FREDDIE) pentru un [CARD ATM] gol astăzi și să fiți printre norocoșii care beneficiază de aceste carduri. Acest card ATM gol PROGRAMAT este capabil să pirateze orice bancomat de oriunde în lume. Mi-am luat cardul de master de la un Hacker bun de pe internet, cu acest card ATM pot colecta 50.000,00 EUR în fiecare zi prin contacte: thomasunlimitedhackers@gmail.com Am fost foarte sărac, dar acest card m-a făcut bogat și fericit. Dacă doriți să beneficiați de această oportunitate de a deveni bogat și de a vă stabili afacerea, atunci aplicați pentru acest card Master, sunt atât de fericit pentru că l-am primit săptămâna trecută și am l-au folosit pentru a obține 277.000,00 EURO de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED Hackers oferă cardul doar pentru a-i ajuta pe cei săraci și nevoiași și OFERĂ ȘI ASISTENȚĂ FINANCIARĂ. obține-l pe al tău de la THOMAS FREDDIE UNLIMITED HACKERS astăzi. Vă rugăm să-i contactați prin e-mail thomasunlimitedhackers@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 441 2020
    Do you need Finance? Are you looking for Finance? Are you looking for finance to enlarge your business? We help individuals and companies to obtain finance for business expanding and to setup a new business ranging any amount. Get finance at affordable interest rate of 3%, Do you need this finance for business and to clear your bills? Then send us an email now for more information contact us now via (financialserviceoffer876@gmail.com) whats-App +918929509036 Dr James Eric Finance Pvt Ltd Thanks
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Aveți nevoie de un împrumut de urgență pentru a plăti datoria sau de un împrumut pentru locuință pentru a vă îmbunătăți afacerea? Ai fost refuzat de bănci și alte agenții financiare? Ai nevoie de împrumut sau consolidare ipotecară? Nu mai căuta, pentru că suntem aici pentru a pune în urmă toate problemele tale financiare. Contactați-ne prin e-mail: {novotnyradex@gmail.com Oferim împrumuturi părților interesate la o rată rezonabilă a dobânzii de 3%. Intervalul este de la 5.000,00 EUR la 100.000.000,00 EUR
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Decretul 226 2006
    Un împrumut financiar rapid și convenabil pe care îl poți folosi pentru orice. Rata scăzută a dobânzii este stabilă pe toată perioada de rambursare a creditului. Datorită gamei largi de împrumuturi financiare oferite, oferim tuturor împrumuturi financiare favorabile de la 50.000 la 100.000.000 CZK, aproape fiecare solicitant din Republica Cehă putând obține acest împrumut. Contract clar și ușor de înțeles, termeni clari ai serviciilor. Puteți folosi banii pentru orice aveți nevoie. Această ofertă este valabilă pentru toată Republica Cehă. Nu ezitați să contactați. E-mail: novotnyradex@gmail.com
ANONIM a comentat Hotărârea 1475 2004
    Hledali jste možnosti financování nákupu nového domu, výstavby, úvěru na nemovitost, refinancování, konsolidace dluhu, osobního nebo obchodního účelu? Vítejte v budoucnosti! Financování je s námi snadné. Kontaktujte nás, protože nabízíme naši finanční službu za nízkou a dostupnou úrokovou sazbu 3% na dlouhou a krátkou dobu úvěru, se 100% zárukou úvěru, zájemce by nás měl kontaktovat ohledně dalších postupů získávání úvěru prostřednictvím: joshuabenloancompany@aol.com
ANONIM a comentat Decretul 139 2005
    Ați căutat opțiuni de finanțare pentru achiziția unei noi case, construcție, împrumut imobiliar, refinanțare, consolidare a datoriilor, scop personal sau de afaceri? Bun venit în viitor! Finanțarea este ușoară cu noi. Contactați-ne, deoarece oferim serviciile noastre financiare la o rată a dobânzii scăzută și accesibilă de 3% pentru împrumuturi pe termen lung și scurt, cu împrumut garantat 100%. Solicitantul interesat ar trebui să ne contacteze pentru proceduri suplimentare de achiziție de împrumut prin: joshuabenloancompany@aol.com
Coduri postale Prefixe si Coduri postale din Romania Magazin si service calculatoare Sibiu