HOTARARE Nr.
806 din 15 iulie 2009
privind organizarea si
functionarea Comisiei interministeriale pentru legatura cu fortele armate
straine
ACT EMIS DE:
GUVERNUL ROMANIEI
ACT PUBLICAT IN:
MONITORUL OFICIAL NR. 545 din 5 august 2009
In temeiul art. 108 din Constituţia României,
republicată, şi al art. 10 alin. (4) din Legea nr. 291/2007 privind intrarea,
staţionarea, desfăşurarea de operaţiuni sau tranzitul forţelor armate străine
pe teritoriul României,
Guvernul României adoptă
prezenta hotărâre.
Art. 1. - (1) Comisia interministerială pentru legătura
cu forţele armate străine, denumită în continuare Comisia, se
organizează şi funcţionează ca organism consultativ fără personalitate juridică
şi este formată din reprezentanţi ai Ministerului Apărării Naţionale,
Ministerului Afacerilor Externe, Ministerului Finanţelor Publice, Ministerului
Administraţiei şi Internelor şi ai altor instituţii publice, după caz.
(2) La lucrările Comisiei pot participa, în calitate de
invitaţi, şi alţi reprezentanţi ai altor ministere şi ai autorităţilor
administraţiei publice centrale şi locale care au atribuţii în domeniul
intrării, staţionării, desfăşurării de operaţiuni sau al tranzitului forţelor
armate străine pe teritoriul României.
(3) Preşedintele Comisiei este secretarul de stat şi
şef al Departamentului pentru politica de apărare şi planificare din cadrul
Ministerului Apărării Naţionale. In lipsa preşedintelui, conducerea Comisiei se
asigură de un reprezentant desemnat de acesta.
Art. 2. - (1) Reuniunile ordinare ale Comisiei au loc
în ultima lună a fiecărui semestru al anului, iar cele extraordinare ori de
câte ori se consideră necesar, la propunerea unui membru, cu acordul
preşedintelui.
(2) Deciziile Comisiei se adoptă în unanimitate. In
cazul în care nu se ajunge la unanimitate, se vor propune soluţii alternative,
cea finală amânându-se pentru şedinţa următoare. Adoptarea unei soluţii nu
poate fi amânată decât o singură dată. In cazul în care nu se poate obţine
unanimitatea, soluţiile discutate se supun dezbaterii în cadrul primei şedinţe
a Guvernului.
(3) Soluţiile Comisiei sunt duse la îndeplinire de
ministerele reprezentate în cadrul acesteia, potrivit atribuţiilor ce le revin
în conformitate cu reglementările legale în vigoare.
(4) Pentru soluţionarea unor probleme punctuale, clar
definite şi cu termene precise, Comisia poate constitui grupuri de lucru.
Art. 3. - (1) Secretariatul tehnic permanent al
Comisiei se asigură de către Ministerul Apărării Naţionale, prin Departamentul
pentru politica de apărare şi planificare. Secretariatul tehnic permanent
participă la reuniunile Comisiei fără drept de vot.
(2) La solicitarea preşedintelui sau a
reprezentantului desemnat de acesta, secretariatul tehnic permanent convoacă
membrii Comisiei. Membrii Comisiei sunt convocaţi nominal, cu minimum 10 zile
lucrătoare înaintea fiecărei reuniuni, comunicându-li-se locul, data şi ora
convocării, precum şi ordinea de zi, la care se anexează documentele de lucru
necesare. Cu cel puţin 5 zile lucrătoare înainte de data stabilită pentru
reuniune, membrii Comisiei transmit observaţiile ori propunerile privind
proiectele pentru ordinea de zi. In situaţii de urgenţă, convocarea se face cu
minimum 3 zile lucrătoare înainte.
(3) Organizarea şi atribuţiile secretariatului tehnic
permanent se stabilesc prin ordin al ministrului apărării naţionale.
(4) Secretariatul tehnic permanent se organizează de
către Ministerul Apărării Naţionale, în limita numărului maxim de posturi
aprobat prin legile bugetare anuale.
Art. 4. - Cheltuielile legate de activitatea Comisiei
se suportă de fiecare dintre instituţiile implicate, din bugetele proprii, în
părţile ce le privesc.
PRIM-MINISTRU
EMIL BOC
Contrasemnează:
p. Ministrul apărării naţionale,
Viorel Oancea,
secretar de stat
Ministrul afacerilor externe,
Cristian Diaconescu
Viceprim-ministru, ministrul administraţiei şi
internelor,
Dan Nica
Ministrul muncii, familiei şi protecţiei sociale,
Marian Sârbu
Ministrul finanţelor publice,
Gheorghe Pogea